Joulukuiset 2018

Onpa teil katottu tarkkaa :love: ei meil katottu tollee, enkä muista et ois tytöltäkää katottu, häneltä käytii myös täs ultraa. Pojalta aikoinaan vaan rakenteessa. 14v. Sitten piti valita kumpaan menee :whistle:
No sen tiiän ettei ainakaan 14 vuotta sitten ole ollut läheskään tämän päivän tekniikkaa! Mulla on ultrakokemuksia vuosilta 2000, 2001, 2007, 2012, 2013, 2015 ja nyt 2018. Aika paljon muuttunut :)

Uskoisin myös että sillä on merkitystä mitä kukin ultraaja selittää ääneen! Eiköhän niille ole joku taho määrännyt mitä pitää katsoa (y)

Tää ultraaja oli kyllä ihanan lempeästi mukama meidän onnellisuudessa. Mieshän ihan itkua pidätteli ja vähän kyyneleitäkin vuodatti kun oli niin onnellinen. Kerkesin myös kertoa monista kokemistamme keskenmenoista. Niin ehkä koki että halusi selittää kaiken mikä oli "hyvin". Pitkään ultrasi myös ihan vain näyttääkseen kun touhotti menemään :love:

@Ckk Kiva kuulla että sielläkin kaikki hyvin :)
 
No sen tiiän ettei ainakaan 14 vuotta sitten ole ollut läheskään tämän päivän tekniikkaa! Mulla on ultrakokemuksia vuosilta 2000, 2001, 2007, 2012, 2013, 2015 ja nyt 2018. Aika paljon muuttunut :)

Uskoisin myös että sillä on merkitystä mitä kukin ultraaja selittää ääneen! Eiköhän niille ole joku taho määrännyt mitä pitää katsoa (y)

Tää ultraaja oli kyllä ihanan lempeästi mukama meidän onnellisuudessa. Mieshän ihan itkua pidätteli ja vähän kyyneleitäkin vuodatti kun oli niin onnellinen. Kerkesin myös kertoa monista kokemistamme keskenmenoista. Niin ehkä koki että halusi selittää kaiken mikä oli "hyvin". Pitkään ultrasi myös ihan vain näyttääkseen kun touhotti menemään :love:

@Ckk Kiva kuulla että sielläkin kaikki hyvin :)
Totta, kyl myö aivot sydän vilastii mut ei noin laajasti tosiaan ainakaan selittämällä (y)
 
Ihana lukea, kun suurin osa teistä on jo ehtinyt käymään tuolla nt-ultrassa. :) Vielä pitäisi odotella 1,5 viikkoo, mitenköhän tän ajan sais kulumaan...

Onko kukaan kokeillut doppleria ja jos, niin koska saitte sydänäänet kuuluviin ja mikä doppler teillä on? Mä sain eilen 10+5 ekaa kertaa itse, ja neuvolassa ollaan kerran aiemmin kuunneltu..
 
Täällä nt-ultra takana ja kaikki oli tosi hyvin! ❤ Tsekkailtiin kaikki tosi rauhassa ja tarkkaan, kätilö selitti koko ajan mitä missäki näkyy ja fiilisteli mukana. Nt oli 1,0, ens viikolla tulee sit kirje postissa tuloksista, mut ei kuulemma pitäis olla mitään. Huh miten helpottunu olo voikaan olla. Tää pikkutyyppi vaikuttais ekan ultran perusteella rauhallisemmalta tyypiltä, esikoinen veti volttia jo sillon ja elo mahassa oli koko ajan todella vauhdikasta; sama meno jatkuu nyt mahan ulkopuolella.

Se Bulevardin uus eilen auennu sikiöseulontayksikkö oli muuten tosi hieno!
Ihan pränikät tilat ja jotenki tosi freshi. ✌

Ai niin, la onkin 14.12.
 
:):):)Ihana kuulla miten hyviä uutisia muutkin on saanut ultrasta:)

Meillä ultrassa oli niskaturvotusta 2,7mm mutta kirje tuli kotiin missä luki että kaikki on hyvin:love: nyt voin siis hyvillä mielin jatkaa odotusta ja ens viikolla ajateltiin kertoa lapsillekin:)

24’7 krapulainen olo jatkuu mutta muuten vointi on hyvä, ei valittamista. Eilen saatoin ehkä tuntea ensimmäisiä hentoja liikkeitä :D

Toivottavasti vknlopuksi tulis lämmintä niin sais nauttia ulkoilmasta:) hyviä vointeja kaikille(y)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Ihan uskomatonta kuinka nopeasti aika menee. Vastahan minä kattelin sitä aivan haalean vaaleaa viivaa ja huomenna alkaa jo rv 16!!

Täällä on ikäväkseni alkanu tulla pahoinvointia. Viime raskaudessakin se alkoi heti kun toisella kolmanneksella ja kesti rv 25+.

Ps. Jos joku haluaisi meidän fb ryhmään, sinne mahtuisi vielä pari :geek:

Minä ja hippu 14+6
 
Täällä tänään 14+0 ihanaa! Nyt parina päivänä jomotellu kasvukipumaisesti aivan tuolta lantiolta, vvtä kans lorahtelee, nuo 2 asiaa aina mulla liittyy toisiinsa, jännä. Olispa jo se rakenneultra niin voisi alkaa vauvakamppeita hankkimaan :cry:
 
Täällä ollaan ultrassa käyty! Pikkuisella kaikki hyvin:love: niskaturvotus 1.6, seulassa riski normaali, eli ei tarvetta jatkotutkimuksiin. Huh! Tällä kolmannella kerralla kun pelko on värittänyt fiiliksiä eniten. Jotenkin ajatellut kahden onnistuneen raskauden ja terveen lapsen jälkeen, että voiko kaikki mennä hyvin vielä kolmannenkin kerran. Luulen että pelko kulkee mukana loppuun asti..

Ultrassa kätilö oli aivan ihana, selitti kaiken tarkasti ja puhui vauvasta kauniisti.:love: Laskettu aika siirtyi, kuten osasin odottaakin, eli 19.12. olisi uusi aika.

Muuten on vointi ollut hyvä, väsymys vielä hieman työpäivien jälkeen tuntuu. Nyt alkanut tuntumaan myös kohdun kasvukipuja. Niin ja öisin saa rampata pissalla!:sleep:

Varpuuu 12+6
 
Käytiin nt-ultrassa pari päivää sitten. Kaikki hyvin, koko vastasi 4 päivää vanhempaa eli samoin kasvaa kuin esikoinenkin. Kovasti pyöri ympyrää ja touhusi kovasti eli eloisa tapaus oli. Saatiin 5 kuvaa mukaan eli oli innokas ultraaja. Muutenkin osui sellainen ultraaja joka katsoi ja esitteli kyllä tarkkaan rakenteita jne. Seulonnoissa riskiluvuissa ei ollut mitään poikkeavaa. Istukka näyttäis taas olevan edessä. Mut jotain hipsutuksia oon kyl melko varma tunteneeni siltikin.
Sen sijaan kuten osasin aavistella, sokerirasituksesta tuli taas raskausdiabetesdiag. Oli taas kaikki arvot reilusti pielessä. Ens viikolla neuvola niin saan sieltä sit taas mittarit sun muut välineet mittailuun. Vähän epäilyttää, että nyt aloitetaan lääkitys jo aiemmin kuin viimeksi. Ens viikolla lähtee sitten lähete myös äitiyspolille asiasta.
Etovuus jatkuu edelleen, blääh. Toivottavasti alkaisi jo helpottamaan, en sit tiedä johtuuko noista sokereistakin, et etoo.

mmmoi 13+2
 
Käytiin nt-ultrassa pari päivää sitten. Kaikki hyvin, koko vastasi 4 päivää vanhempaa eli samoin kasvaa kuin esikoinenkin. Kovasti pyöri ympyrää ja touhusi kovasti eli eloisa tapaus oli. Saatiin 5 kuvaa mukaan eli oli innokas ultraaja. Muutenkin osui sellainen ultraaja joka katsoi ja esitteli kyllä tarkkaan rakenteita jne. Seulonnoissa riskiluvuissa ei ollut mitään poikkeavaa. Istukka näyttäis taas olevan edessä. Mut jotain hipsutuksia oon kyl melko varma tunteneeni siltikin.
Sen sijaan kuten osasin aavistella, sokerirasituksesta tuli taas raskausdiabetesdiag. Oli taas kaikki arvot reilusti pielessä. Ens viikolla neuvola niin saan sieltä sit taas mittarit sun muut välineet mittailuun. Vähän epäilyttää, että nyt aloitetaan lääkitys jo aiemmin kuin viimeksi. Ens viikolla lähtee sitten lähete myös äitiyspolille asiasta.
Etovuus jatkuu edelleen, blääh. Toivottavasti alkaisi jo helpottamaan, en sit tiedä johtuuko noista sokereistakin, et etoo.

mmmoi 13+2
Heippa, kiva kuulla että ultrassa kaikki hyvin. :) Itse kävin kanssa torstaina sokerirasituksessa ja todennäköisesti sieltä diagnoosi tulee, omakannasta kun katsoin tuloksia niin mielestäni paasto- ja 1h arvo olivat poikkeavia. Mutta vielä en ole soittoa tuloksista saanut, joten täytyy maanantaina varmaan itse ruvettava soittelemaan. :unsure:

Tsemppiä loppuodotukseen, Eiköhän se etova olokin siitä lähde hälvenemään. (y)

Tänään rv 15+0:love:
 
Viimeksi muokattu:
Enpä ole pitkään aikaan tänne kirjoittanut. Lukemassa olen käynyt. Mun "iloksi" on saapunut oksentelu, mitä ei muissa raskauksissa ole ollut. Melko raskasta pidätellä ja peitellä lapsilta.:eek:

Meillä on vasta ensi viikolla nt-ultra. Varhaisessa kävin ja siellä ainakin kaikki oli erinomaisesti.:love: Sain dopplerin kaverilta, mutten ole vielä kokeillut, että kuuluiskos ääniä.

Rv 12+0/12+1
 
Tuohon pienempään odottajien ryhmään mahtuu myös hyvin vielä porukkaa. Laittakaa mulle yv, jos haluatte facen puolelle. :)

Meillä oli tänään neuvola, kaikki hyvin, mutta hempat laskussa joten on aika aloittaa rautalisä. Mulla on tota huimausta ollut edelleen lähes päivittäin, ja koko viime viikon oli lähes jatkuva hutera olo myös istuessa ja makuultaan. Yläpaine mulla olikin kuulemma vähän alhainen, että suolaakin sais sitten vedellä. Ei vaan viittis mitään sipsejä mässyttää kun kertyy nestettä.. (n)

Menossa 15+1, wau! :love:
 
Kiva kuulla hyvistä ultra kuulumisista kaikilla :love:
Itellä tasaisen paksua menoa.. ei oloja mihinkään suuntaan, väsymyskin alkaa väistyä enin pois..
Kuukaus vielä rakenne ultraan :eek: en millään malttas oottaa..
Villit arvailut sukupuolesta menossa.. itellä tyttö fiilis ja kiinalainen kalenteri ja sormustesti povaa tyttöä. Makea maistuu ja iho on rutikuiva ja etumuksessa on kauheesti pientä näppyä.. Nääki vissii tytön merkkejä :whistle:
Sykkeet on kuunneltu vaan kerran ja olivat 140 molemmin puolin.. eli niistä ei voi vielä "ennustaa" :LOL: huomenna lääkäri, kuulee taas sydämenpompotuksen :love:
Rv 15+6 tänää :barefoot:
 
Vaihdanpas tähän ryhmään tuolta tammikuisista :)

Eli itselläni olisi ensimmäinen lapsi tulossa. Asia tuli täysin yllätyksenä, mutta alun pakokauhu on vaihtunut jo odottavaan tunnelmaan. Tänään oli nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin! Kyllä kyyneleet valui kun näki pienen ja kuuli että on terveen oloinen (ainakin vielä). Vauva olikin jo lähes viikon verran isompi kuin varhaisultran arviossa ja laskettu aika tarkentui 28.12.2018. Nyt siis rv 12 + 6 :)

Odly / 29 / 28.12. / 1. lapsi
 
Me käytiin kanssa vihdoin viikko sitten nt ultrassa ja kaikki hyvin ja laskettua aikaakaan ei muutettu, vaikka olisko ollut päivän pienempi :) Kiva oli katsella, kun toinen heilutteli siellä ja nyt en malta odottaa seuraavaa ultraa :D
 
Heipähei kaikki ihanaiset odottajat :love:
Ja hurjasti onnea uusille, lisäilen teät listaan kunhan pääsen käymään koneella!

Tänne kuuluu hyvää. Kovimmat potkut tuntuvat ja näkyvät ulkoapäin ja mieskin on saanut tuntea jo vaavin liikkeet odotan niin malttamattomana rakenneultraa, mutta siihen on vielä ikuisuus (lue: 2,5 viikkoa).. Masu näyttää jo ihanalta pieneltä pallolta. Kivut on jo kovia, mutta se ei kyllä mun onnea yhtään hetkauta!
Mitä teille muille kuuluu?

Minä ja miniminä 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: phoeben
Hyvin on täälläkin edennyt, oireet olleet kuin oppikirjasta. Peri viikkoa rakenneultraan vielä. Viime viikonloppuna vatsa pullahti oikeasksi raskausvatsaksi hieman stressaavan ja raskaan työputken jälkeen.
Se on kyllä kaunis, vaikka on näihin kropan nopeisiin muutoksiin ollut aika vaikea tottua.
Liikkeet tuntui jo viikolla 14, mutta nyt oari päivää ollut hiljaisempaa, tai sitten se on vaan minun pääni joka temppuilee. Joka kerta kun goglailen jotain raskausoirejuttuja sdaan tulokseksi keskenmenokirjoituksia ja eihän niitä pitäisi lukea mutta vahingossa lukasin taas. Normaalisti etenevistä jutuista ei ehkä niin helposti tule avauduttua nettiforumeilla. Nyt kolmena aamuna oon ollut taas varma, että vatsa on vetäytynyt ja rinnatkaan ei ole niin isot. Olo on hyvä ja energinen. Mutta kai tässä on vaan luotettava vartaloonsa, tai voinhan mä käydä neuvolassa tai ylimääräisessä ultrassa jos alkaa enemmän huolettaa.
Toisaalta, tämän lyhyen raskauskokemukseni perusteella pelko ja suorastaan varmuus keskenmenosta tulee esiin tuon tuosta. Kun edellisestä kuvasta tai äänitodisteesta alkaa olla toista viikkoa.
Kyllä se pieni nytkin tuntuu liikkuvan, että ihan turhaa tämä minun stressaamiseni .
Mutta olis kiva kuulla että vatsan pienentyminenkin on ihan normaalia. (Se varmaan vaan vetää henkeä tunkeutuakseen kohta esiin entistä kovemmalla forsella).

Voikaa hyvin kanssaodottajat! On tämä huolistani huolimatta suorastaan maagista aikaa. Mikään ei ole kuin ennen. En olisi osannut kuvitella.

Phoeben 18+3
 
Ainiin vielä.
Piti kertoa, että miehen ystavä odottaa vauvaa Saksassa suurin piirtein samoilla aikatauluilla kuin me ja ollaan vähän vertailtu systeemejä. Kertakaikkiaan, neuvolajärjestelmä on nerokas ja ihana ja ainakin meillä toimii hyvin ja se mun nurse on ihan just mulle sopiva. Vaikka Saksassa moni asia terveydenhuollossa on varmaan paremmin ja tällä hetkellä Berliinin lapsiperheitä tukevaa mallia (paremmat lapsilisät, maksuton päivähoito) ollaan laajentamassa koko maahan, on tällä ystävällä ollut tosi vaikeaa saada tukea eikä yksityisiä äitiysklinikoitakaan ole helposti saatavilla.
Olen siis kiitollinen, oon aina saanut mennä käymään kun olen kaivannut kannustusta.
 
Täällä meinaa vauvaintoilu lähteä lapasesta :D
Vaatteita on jo kasa, ja lisää tekis mieli haalia, mut ei siin ois järkee kun ei oikeesti tarvii.. ehkä pari tiettyä sitten jos rakenne ultrassa selviää kumpi hää on :love:
Siihen on aikaa n. 2vk vielä.. :eek::whistle: ei malta oottaa..
Olo on ihan ok.. vähä kävely hidasta ja kolottaa välillä alavatsaa ja selkää jos paljon tekee jotain. Mutta tuki vyö auttaa paljon!! Ja Meinasinkin alkaa käyä tossa kotisalilla nyt vähän ylläpitää käsilihaksia ainankin.. Ja varmaan niitä lantiopohjalihaksia kannattas reenata myös o_O
Pikkusen potkuttelut tuntuu jo selvästi joka päivä :love::barefoot: ihanaa!!! Sen myötä varmaan tää vauvakupla puhkes ja anto luvan olla onnellinen ja raskaana :barefoot:
Vointeja kaikille!
Tänää 18+5
 
Huhheijaa näitä helteitä, iso vatsa, kutiava ja hikinen iho ja tää lämpö=hermo ei kestä :eek:

Olen joskus sata vuotga sitten kirjotellut tänne, mutta nyt on hyvä aika kuulumisille :giggle:

Nt-ultra oli ja meni, vauva vastas neljä-viis päivää isompaa joten niskaturvotusta ei voitu mitata. Laskettu aina ei muuttunut koska olin varma oviksesta. Menin sitten siihen seuraavaan seulontaa eli NIPT-kokeeseen josta selvitettiin verikokeesta vauvan kromosomit sun muut koska se toisen kommanneksen veritesti hälyytti. Riskiluku oli 1:190 kun raja oli 1:250. Sairaalasta soitettiin haluanko veritestiin vai että otetaan lapsivesinäyte niin valitsin keskenmenoriskin takia verikokeen.

No viikko odoteltiin tuloksia ja niissä ei ollut mitään häikkää joten niiltä osin tervettä vauvaa odotellaan :love: Olisipa siinä samassa saanut tietää sukupuolenkin, mutta päätettiin pitää vielä itsemme jännityksessä. Vaikka vähän kutkuttaisi tietää kumpi tulee. Hoitaja kyllä sanoi että ei kannata sitten käydä kanta.fi:sä katsomadsa verikokeen tuloksia kun siellä sitten se vauvan sukupuoli näkyy :D

Että sellasta tänne :)

Viikon päästä olisi sitten rakenneultra :love:

Kirpsakka 19+1
 
Hei mitä kaikille ihanaisille odottajille kuuluu? :) miten rakenneultrat menneet? Miten liikkeet tuntuvat? Onko tehty jo paljon hankintoja?

Meillä elellään onnellista keskiraskautta. Nyt viimeiset pari päivää ollut omituisen energinen olo, ennen sitä on ollut aivan järkyttävää väsymystä ja uupumusta. Ehkä tämä nyt tästä! Rautalisä on myös aloitettu alhaisen hb takia, huomenna selviää onko yhtään tepsinyt. Tosin oon niin huono muistamaan tablettien ottoa, ettei varmaan ihan hirveitä muutoksia oo voinu tapahtua :D
Meillä oli viikko sitten rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin meidän pienokaisella! Nyt olenkin ihan hullaantunut siitä, ja ostanut aivan liikaa vaatteita..
Potkut tuntuu ja näkyy hyvin ulospäin. Läheisetkin saaneet tuntea minin liikkeet.

Voisin pakahtua onnesta <3 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Spenni

Yhteistyössä