Joulukuiset 2018

Minäkin täällä varovaisesti kurkin. Tänään testattu hailu plussa. <3 Meillä on esikoinen 03/17. Täällä taisi olla muitakin viime vuoden maaliskuisten mammoja?
Testailen vielä pari päivää ennen kuin uskallan fb.ii
Täytyy varailla tällä viikolla varhaisuä, jos testit tummenee hyvin. On tää jännää!

Muoks. Laskettuaika olisi menkkojen mukaan 11.12. Ovulaation mukaan pari pvää myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Pöpilästä terve.

Pakko kirjottaa kun ei ole ketään kelle puhua näistä.
Viivat ei juuri tunnu vahvistuvan tai jos vahvistuu niin super hitaasti.
Digitaalinen testi antoi tuloksen raskaana 1-2, mutta jotenkin tuntuu etteikö muka enempää. Mikäli kiinnittyminen olisi tapahtunut silloin kun oli vuotoa eli reilu viikko sitten viikonloppuna. Pelottaa kovin että on kemiallinen raskaus, mutta kun vuotoa ei ole niin sitä elää toivossa, että viivat tekis yllätys vahvistumisen.
Tilasin myös pari digi testiä lisää niin voi ehkä loppu viikosta sellaisen tehdä uudestaan.
Vähän on apeat fiilikset.
 
Pöpilästä terve.

Pakko kirjottaa kun ei ole ketään kelle puhua näistä.
Viivat ei juuri tunnu vahvistuvan tai jos vahvistuu niin super hitaasti.
Digitaalinen testi antoi tuloksen raskaana 1-2, mutta jotenkin tuntuu etteikö muka enempää. Mikäli kiinnittyminen olisi tapahtunut silloin kun oli vuotoa eli reilu viikko sitten viikonloppuna. Pelottaa kovin että on kemiallinen raskaus, mutta kun vuotoa ei ole niin sitä elää toivossa, että viivat tekis yllätys vahvistumisen.
Tilasin myös pari digi testiä lisää niin voi ehkä loppu viikosta sellaisen tehdä uudestaan.
Vähän on apeat fiilikset.
Mullakin digi näytti 1-2 täytyy jaksaa ens viikkoon odottaa jos olis viikot noussu!
 
@Rostiina onnea <3 täällä yksi maalismamma! Laittele viestiä mulle sitten kun uskaltaudut fb ryhmään :)

@Tsiro ei kuulosta yhtään pöpiltä, ymmärrän ihan täysin sun huolen.
Viivojen vahvuuteen vaikuttaa niin moni asia, ettei niitä kannata kovin tuijotella. Ainoa, mitä niistä kannattaisi tulkita, on viivojen määrä. Jos niitä on kaksi, niin se on pääasia.
Jos kiinnittyminen on tapahtunut reilu viikko sitten, digin viikot on just oikeat! Nehän näyttää viikot hedelmöittymisestä, ei raskausviikkoja. Rentoudu ja yritä nauttia. Olet raskaana kunnes toisin todistetaan <3
 
Hei kaikki, täälläkin varovainen mukaanliittyjä. Olen 37v, ja meillä on avopuolison kanssa ennestään yksi tyttö, syntynyt 07/2016. Vähän rupesi jo stressaamaan olemmeko liian myöhään liikkeellä toisen lapsen yrittämisessä, jouduin turvautumaan mm. Letrozoleihin ja Lutinuksiin, eli tukilääkitykseen. Mutta yllättäen sainkin raskaustestiin plussan jo nyt yk4. Olen ikionnellinen, ja samalla pelottaa aivan kauheasti, että mitä jos tämä meneekin kesken. En jaksaisi enää millään tuota lääkerumbaa uudestaan. Toivotaan parasta!

Nyt on menossa rv4+4, eli LA olisi 6.12. Haluaisin kovasti liittyä fb-ryhmään, mutta jos sopii, niin odottaisin mieluusti varhaisultran yli, jotta saisi vahvistuksen kasvaako mahassa joku. Tykkäisin siitä ideasta, että me joulukuiset muodostaisimme useampia pienempiä ryhmiä, eikä yhtä isoa. Esikoista odottaessa päädyin n. 35 hengen ryhmään, mikä on osoittautunut juuri sopivan kokoiseksi. Kaikki tuntevat toisensa. Olemme olleet päivittäin tekemisissä jo yli kahden vuoden ajan, koska ryhmä on muotoutunut niin tiiviiksi. :)
 
Aivan kuin viiva olisi vahvistunut!
Nyt tuntuu hyvältä/tosi hyvältä. :)

Eppula, minulla kans kiinnostaisi pienempi facebook ryhmä. Itsekin kuulun yhteen noin 35 hengen ryhmään ja mulla kesti tosi kauan jo siellä oppia muistamaan nimet yms mutta on tosi ihana ryhmä ja ryhmän henki ollut tosi hyvä.
 
@Tsiro ihanaa että viivat vahvistuu! :love: Niinhän sitä aina sanotaan että joka raskaudessa hcg nousee vähän eri tavalla.

En muista onko täällä jo juteltu, ootteko varanneet neuvola-aikaa? Täällä uudessa vanhassa kotikaupungissani ohjeistetaan nettisivuilla varaamaan aikaa kun raskausviikkoja on 7-9. Eli jos nyt on kuudes (5+0), niin vasta viikon päästä voisin soittaa aikaa. Niinkö se sitten menee (n) Viime syksynä soitin Helsingiss about heti kun plussasin, 4+ jotain :LOL:
 
@Tsiro ihanaa että viivat vahvistuu! :love: Niinhän sitä aina sanotaan että joka raskaudessa hcg nousee vähän eri tavalla.

En muista onko täällä jo juteltu, ootteko varanneet neuvola-aikaa? Täällä uudessa vanhassa kotikaupungissani ohjeistetaan nettisivuilla varaamaan aikaa kun raskausviikkoja on 7-9. Eli jos nyt on kuudes (5+0), niin vasta viikon päästä voisin soittaa aikaa. Niinkö se sitten menee (n) Viime syksynä soitin Helsingiss about heti kun plussasin, 4+ jotain :LOL:
Tänään juuri tuli soitettua aika. Ultraan aika neuvolassa on kahden viikon päästä ja ensimmäinen virallinen neuvolakäynti sitten kolmen viikon päästä :)
Täällä itä-suomessa ei ainakaan ollut mitään rajoitteita missä vaiheessa neuvolan voisi vasta varata.
 
Täällä uudessa vanhassa kotikaupungissani ohjeistetaan nettisivuilla varaamaan aikaa kun raskausviikkoja on 7-9. Eli jos nyt on kuudes (5+0), niin vasta viikon päästä voisin soittaa aikaa. Niinkö se sitten menee (n)
Mä ymmärtäisin että tuo tarkoittaisi sitä, että neuvola-aika tulisi olla viikoilla 7-9, mutta varata voisi aiemmin?

Oon itsekin miettinyt milloin soittaisin ja varaisin. Ihan vielä en uskalla, ettei joudu sit perumaan. Kun vieläkin niin vaikea uskoa tätä todeksi. Soitan ehkä sit kun oon rv6.
 
Meillä kans eka neuvola on jo rv 7-9. Eli luulisin kans että ei oo rajoitteita, milloin sen voi varata. :)

Kiitos @mammaksii :)

Onnea @eppula :)

Tänään varasin varhaisraskauden ultran. Se olisi kolmen viikon päästä, silloin olisi menkoista laskettuna 7+0. Haluaisin neuvola-ajan vasta sen jälkeen. Ajattelin vielä muutaman päivän katsella viivojen vahvistumista, ennen neuvolan varaamista.
 
Heippa!

Pienenä yllätyksenä plussasin 22.3 ja kierukan kävin poistamassa seuraavana aamuna. Tänään käytiin miehen kanssa ultrassa katsomassa onko kaikki ok ja siellähän näkyikin kaksi pientä vauvanalkua. Molemmilla omat raskauspussia ja istukat, joten lääkärin mukaan raskaus on hieman riskittömämpi kuin samanmunaisten kaksosten raskaus.

Laskettu aika olisi 4.12. ja niin kovasti jo odotetaan meidän pieniä kuparikaksosia ♥

Fb-ryhmä täällä kiinnostelisi kovasti myös, yritän laittaa sinulle @mammaksii yksityisviestiä jos osaisin

Listalle voi lisätä
Sarp/24/4.12./ensimmäiset kaksi✌
 
  • Tykkää
Reactions: Kattungar ja eppula
Josko minäkin ilmoittautuisin. Eli kierrot olleet hiukan sekaisin, koska imetän vielä. Mutta viikko sitten ajattelin testata kun ei kuukautisiakaan ollut tullut. Todella haalea viiva tuli. Nyt näin viikon päästä jo pärähti ihan kunnon viiva <3
Muutama testi jo tässä välissä tuli tehtyä.
Neljäs olisi jo tämä meille ja varsinaisesti ei vauvaa yritetty, mutta ihana yllätys tämä kuitenkin.
Faceryhmään ehkä jos mahtuu, toki aina jännitän jos osuu joku tuttu :D
 
@Tsiro ihanaa että viivat vahvistuu! :love: Niinhän sitä aina sanotaan että joka raskaudessa hcg nousee vähän eri tavalla.

En muista onko täällä jo juteltu, ootteko varanneet neuvola-aikaa? Täällä uudessa vanhassa kotikaupungissani ohjeistetaan nettisivuilla varaamaan aikaa kun raskausviikkoja on 7-9. Eli jos nyt on kuudes (5+0), niin vasta viikon päästä voisin soittaa aikaa. Niinkö se sitten menee (n) Viime syksynä soitin Helsingiss about heti kun plussasin, 4+ jotain :LOL:
Onnea Sarp tuplauutisesta :love:
Minullakin jo kymmenen vuotiaat tuplat :)

Soitin tänään neuvolaan ja pääsen alkuraskauden ultraan sitä kautta epäsäännöllisen kierron vuoksi :)
Omassa kunnassa (Pirkanmaa) ei myöskään ollut mitään rajoitusta, koska neuvolan saisi varata. Hieman pidempään kestäneen yrityksen takia soitin kyllä heti ekana arkipäivänä ja sain ensimmäisen neuvola-ajan raskausviikolle 8 ja myös lääkäriajan epäsäännöllisten kiertojen (syy selittämätön; epäilen kyllä, että 10 vuotta ilman omia luonnollisia kiertoja ensin syömishäiriön ja sitten hormonaalisen ehkäisyn takia vaikuttaa jotenkin) takia jo raskausviikon 7 alkuun, ilmeisesti varhaisultra? Mun kiertoja lähdettiin säännöllistämään Letrozolilla (ekaan letro-kiertoon nappasi), sillä Terolutit ei auttanut kuin säännöllistämään vuodon ja ovulaatiot tuli ja meni oman aikataulunsa mukaan, niin tiedän ihan tasan tarkkaan kyllä nyt, että koska oon ovuloinut. :LOL: Mutta liittyhän tuohon letrozoliin myös pienesti kohonnut kaksosriski. (n) Noh, monta syytä, miksi se lääkäriaika varmaan napsahti kunnan puolelta.
 
Mulla myös letrot oli tässä kierrossa, ovuloinkin aika myöhään. Vetosin myös pco:ni takia kohonneeseen monikkoriskiin, joskin pitäisi letroilla olla pienempi riski kuin esim. clomeilla. Mutta hyvä näin jos ultraan pääsee kunnan puolelta ettei tarvitse yksityiselle mennä :D
 
Ai täällä on muitakin letroilijoita! :) Mulla tärppäsi tämä kolmannesta letrokierrosta. Luulen vaan, etten taida saada julkiselta varhaisultra-aikaa, kun mulla ei muuten ole mitään sitä puolustavaa. Mut täytyis kyllä ehkä kysyä kuitenkin!
 
Rostiina: älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Minusta tuntui että neljän päivän ajan sain lähes samanlaisia haamu viivoja jotka ei tuntuneet vahvistuvan kuin korkeintaan aavistuksen ja yks kaks eilen viiva oli tummunut ja tänään vielä lisää tummunut.

Olen kokenut myös kemiallisen ja silloin sain hyvin hailakoita viivoja jotka lähti tosi nopeasti haalenemaan negaksi.

Minutkin voi lisätä listaan

Tsiro/ 6.12 / 35v / seitsemäs
(Vai missä järjestyksessä näitten piti olla)
 
Mut voi poistaa listalta. Tein tänään uuden testi ja tuli pelkkä haamu enää. Vuotoa odotellessa. On tää kyllä niin surullista, ja jotenkin niin turtunut tähän ettei ees enää itketä nää.

Ihanaa raskausaikana teille kaikille ja tsemppiä loppumatkalle!
 
Täällä testit ei näytä vahvistuvan. Voi kurjuus. Kolmatta päivää haamuilee, mutta ei tummu juurikaan. Katsotaan, miten tässä nyt sitten käy..
Katsoppas tuo minun aiempi viesti. Mullakin tummu vasta viikon päästä kuukautisten alkupäivästä, että ei hätää! :)

@Sniff olen pahoillani:( Mutta toivoa on kuitenkin vielä!

Mulla oli eilen tullut pikkuhousuihin ehkä 5 senttisen kokoinen ruskeahko limaläntti. Koostumukseltaan valkovuodon kaltaista. Menkkamaisia lieviä kipuja on ja nyt sitten säikähdin tuota, että mitä jos se tuosta yltyy :eek: Ei ole kyllä eilisen jälkeen tullut enää, eikä tule mitään myöskään pyyhkittäessä. Lueskelin, että näillä viikoilla (nyt 5+3) se voi johtua istukan kasvamisesta, kun se hankaa kohdunsuuta. Ilmeisesti yleistä nuo pikkuvuodot. Toivotaan näin.. Onko mulla kokemusta tällaisesta?

Tämä kuudes viikko taitaa tilastojen puitteissa olla se riskialttein viidennen ohella, joten tietysti pelottaa, että säilyykö pikkuinen matkassa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen pahoillani @Sniff :(

@Aurinkoinen88 taitaa olla aika yleistä tämä. Testasin nyt iltapäivällä uusiksi ja nyt oli tummunut viiva. Täytyy koittaa luottaa tähän. :)

Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi usein rusehtavaa vuotelua ja lääkärit sitä tutki useaan otteeseen. Ei löydetty mitään kummempaa syytä ja kaikki oli hyvin.

Onnea kaikille uusille plussanneille! <3
 
Voi @Sniff oon niin pahoillani. :cry:

Viime lokakuun km-fiilikset ei oo poistunut mielestä. Pienellä ei kait ollut sitten mitään saumaa selvitä.

Ootko silti ihan varma että on kesken? Teitkö ton uuden testin päiväpissasta? Jos virtsa on liian laimeaa niin testitkään ei oo luotettavia :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä