Joulukuiset 2018

Huh, onneksi testit näyttää vahvistuvan taas täälläkin. Eilen tuli ruskeaa valkovuotoa, mutta onneksi loppui ja oli tosi vähäistä. Samanlaista mulla oli viimeraskaudessa moneen otteeseen.

Mun ikä 30 näköjään puuttui, eli sen voisi lisätä etusivulle @mammaksii kiitos. :)

@Sisao onnea! Meillä näyttäisi olevan sama LA :love:
 
Eilen ja tänään alkanut menkkajomotukset :confused: vaikka viime raskaudessa oli ihan sama, että mennkojen oletettuna alkamispäivänä alkoi jomotukset jotka kesti noin viikon, niin silti hirvittää :( mitään vuotoa ei ole tullut ja aamulämpökin oli edelleen koholla, mutta silti pelottaa joka kerta kun käy vessassa (n)

Onkos täällä muita joilla jomottelee alavatsaa?
 
@Minamona mulla jomotteli menkkamaisesti koko rv4. Nyt kun alkoi rv5 niin on vähän helpottanut. Mutta oli kyllä kuumottavaa!

Mä varasin just varhaisultraan ajan, se ois ma 23.4 jolloin mulla on rv7+4. Huih, jännää! Neuvolaankin jätin soittopyynnön (niillä takaisinsoittopalvelu), ajattelin että varataan nyt sekin sit jo samalla. Toivotaan että pääsen noille viikoille asti!
 
@Minamona mulla jomotteli menkkamaisesti koko rv4. Nyt kun alkoi rv5 niin on vähän helpottanut. Mutta oli kyllä kuumottavaa!

Mä varasin just varhaisultraan ajan, se ois ma 23.4 jolloin mulla on rv7+4. Huih, jännää! Neuvolaankin jätin soittopyynnön (niillä takaisinsoittopalvelu), ajattelin että varataan nyt sekin sit jo samalla. Toivotaan että pääsen noille viikoille asti!
On kuumottavaa! Ja ei koko ajan jomota, vaan tulee ja menee, eli ihan niinkuin menkat olis alkamassa.. jännä vaan että on yhtä paniikissa kuin viimeksikin, vaikka luulis nyt jotenkin tietävän paremmin:LOL:

Oii, tsemppiä varhaisultraan, mä olin viimeks ihan pyörtymisen partaalla kun menin sinne ja olin varma ettei siellä kohdussa ole mitään :D ja kaikki oli sillon hyvin, mun mieltä ainakin rauhoitti tosi paljon (y)
 
  • Tykkää
Reactions: eppula
Moikka, mistä me puhutaan? Mulla on tääl ylläri joulukuinen, kierron mukaan la olis 15.12, mutta CB viikkonäytöllinen näytti jo maanantaina 2-3 viikkoa, eli sen mukaan vois olla jo 9.12. tai sit monikko.. Suvussa monikkoja, niin vähän jännittää. Yhden ehkä viel jaksais, mutta kahteen musta ei ole, kun on noita edellisiäkin.. :(
 
@Minamona mulla ollut myös menkkamaisia jomotuksia. Ollut kyllä myös edellisissä, mutta kyllä sitä vessassa käyntiä pelkää ettei vaan oo vuotoa. Ja nyt on ehkä hiukan tuntunut myös selässä ja sitä en muista että olisi ollut edellisissä.
Mulla ultrattiin mun huolen vuoksi viimeksi 5+5 ja silloin jo juuri juuri erotti sen sykkeen <3
Nyt varasin eilen neuvolan ja se on 23.4.,silloin olisi menkoista laskettuna 8+5 mutta ei oo niin pitkällä vielä koska testit näytti kunnon plussaa vasta sunnuntaina. Meillä siis neuvolassa ultrataan, mutta ei mitään tarkkoja mittoja oteta. Nyt en siis viikoista tiedä eikä ne selviä kun vasta nt-ultrassa. Se onkin hiukan turhauttavaa kun on ollut aina niin kiva laskea viikkoja :)
 
Mulle tarjottiin sitä ekaa lääkäriaikaa 6+0 päiville. Alkion sydänhän alkaa lyödä siinä n. dpo23 tienoilla, mikä vastaisi noin 5. raskausviikon puoltaväliä. Se on sitten asia erikseen, että saadaanko näkyviin. Eilen lääkäri sanoi, että aikaisimmillaan hän on nähnyt 5+5 aikoihin.

Päätimme puolisoni kanssa, ettemme kerro edes lähipiirille ennen nt-ultraa/1. kolmanneksen loppua; paitsi työnantajalle luultavimmin kerron varhaisultran jälkeen, koska työhöni liittyy raskaudelle ja sikiön terveydelle haitallisia tekijöitä. Työtehtäviäni voidaan yrittää järjestellä uudelleen tai sitten, jos tämä ei onnistu, jäänen erityisäitiysvapaalle, jos työterveyslääkärikin sitä suosittelee.

Valmiiksi stressaan keskenmenoa jne. paljon, vaikka eihän sille mitään voi, jos se tulee. Siksi pidän tiedon mahdollisimman pitkään itselläni. En jaksa alkaa ainakaan selittämään sellaisessa tilanteessa kenellekään, kun valmiiksi varmasti olisi pää hajoamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
@Minamona mulla ollut myös menkkamaisia jomotuksia. Ollut kyllä myös edellisissä, mutta kyllä sitä vessassa käyntiä pelkää ettei vaan oo vuotoa. Ja nyt on ehkä hiukan tuntunut myös selässä ja sitä en muista että olisi ollut edellisissä.
Mulla ultrattiin mun huolen vuoksi viimeksi 5+5 ja silloin jo juuri juuri erotti sen sykkeen <3
Nyt varasin eilen neuvolan ja se on 23.4.,silloin olisi menkoista laskettuna 8+5 mutta ei oo niin pitkällä vielä koska testit näytti kunnon plussaa vasta sunnuntaina. Meillä siis neuvolassa ultrataan, mutta ei mitään tarkkoja mittoja oteta. Nyt en siis viikoista tiedä eikä ne selviä kun vasta nt-ultrassa. Se onkin hiukan turhauttavaa kun on ollut aina niin kiva laskea viikkoja :)
Okei (y) täällä ei neuvolassa utrata, niin yksityiselle olisin menossa.. ehkä siis uskallan varata ajan just ennen vappua, jolloin olisi viikkoja 6+6 tai 7+0 :love: nyt vaan toivotaan, että päästäön sinne asti (y)
 
Uskon että on @Minamona ihan hyvä aika :) Kyllä noilla viikoilla syke pitäisi näkyä. Ainut siinä varmaan on jos ei viikot täsmää niin ei näy syke jos on vähemmän viikkoja. Mutta jos on aika varma, että ei heitä kun korkeintaan päivillä niin tuo hyvä.
Mä oon kertonut kahdelle ystävälle, joista toinen myös odottaa. Äidille varmaan vielä myös kerron. Mä tykkään että on miehen lisäksi pari ihmistä kenelle voin puhua ja ovat tukena jos ei kaikki mene hyvin. Nt-ultran jälkeen kerrotaan sitten muille. Toki maha yleensä tulee ajoissa näkyviin että joutuu ehkä peitellä.
 
Ckk
@Minamona Mulla on jomotellu nyt kolme päivää jo. Ja ihan putkeen. Ei kipeesti, mut sen verran, että oon koko ajan tietonen tuosta alamahasta. Silleen jäytää ja välillä pistelee. Edelleenkään ei muita oireita.
Meillä varataan alkuraskauden ultra automaattisesti polin kautta, kuuluu vähän niin kun tähän lapsettomuuspakettiin :LOL: ja muistaakseni sanoivat, että viikolle 7. Mut nyt nyt en kyllä oo varma, että onko se sit vko 6+ vai 7+, että kumpaa tarkotti. Mut mulla on ens torstaina hcg-verikoe (kuuluu myös automaattisena pakettiin), niin sithän se selviää mitä viikkoa tarkottivat kun se varataan sit tuloksen mukaan samalla.
Neuvolaan ajattelin soittaa verikokeen jälkeen.

Ihan sairaalta tuntuu vakavasti jutella tämmösiä kun en tule ihan just tajuamaan, että vauva muka tulossa :ROFLMAO:
 
[/USER]

Ihan sairaalta tuntuu vakavasti jutella tämmösiä kun en tule ihan just tajuamaan, että vauva muka tulossa :ROFLMAO:
Sama!
Mutta niin terapeuttista kyllä lukea että moni teistä on ihan yhtä paranoidi kuin itse olen. 5+0 tänään, mut ei tästä oireettomuudesta mitään vissiin voi päätellä. Ei edes väsytä.

Osasinkohan muokata ton mun lainauksen..edit yritys
 
Ihanaa että muutkin on oireettomia :LOL: mulla oireina tähän mennessä jatkuva nälkä ja närästys. Tissikipua oon odotelluo_O
Ajattelin tänään vielä digin hakea ja varmistaa.

Jospa mutkin sais lisätä jo listalle:
Lahopää/26/12.12/toinen
 
Ilmeisesti joulukuiset ei oireile :LOL:

Jos en testejä tekis niin ei kyllä olis tietoakaan raskaudesta. Ei ole siis minkään näköisiä oireita. Tissikipua olen minäkin odotellut ja puristellut niitä niin että on kipeät vaan siitä :D
Kuopuksesta kun tissit oli kipeät jo oviksesta asti. Ja huovointisuutta oli myös. Nyt ei sitäkään.

https://aijaa.com/FKZAQR

Varmuuden vuoksi tein vielä testin :love:

Jaa niin ja ultra on 18. päivä :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja Minamona
Täällä on alkanut iltaiset kipukohtaukset. En tiedä kuinka huolissaan pitäisi olla. Nukkumaanmeno on aikaistunut sinne ysin pintaan, ja samoihin aikoihin alkaa noin vartin kestävät hirveät menkkakivut ja puukoniskut kohtuun. :(

No katotaan kuinka tässä käy. Varasin myös neuvola-ajan! :) 27. päivä mennään. Kauhean kaukana sekin eka aika :LOL:
 
Mulla on rintojen aristus ja etenkin nännien arkuus ollut koko ajan mukana. Myös tavalliset kutittelut/nipistelyt/paineen tunne alavatsassa. Väsymys myös ollut mukana melkein koko ajan: en yleensä tarvi päikkäreitä, nyt alkaa väkisin väsyttää iltapäivällä. Ajoittaisia lieviä pahoinvointioloja on olut muutamana aamuna, mutta ei niitä sen enempää onneksi. Niin joo, hajuaisti on myös terävöitynyt.

Mutta nämähän on niin yksilöllisiä, että mitä oiretta tulee ja koska. (y)
 
Varovasti liityn mukaan. :)
Yllärihaamu saatu muutama päivä sitten ja selkeempi plussa tänään.
Tuhruvuotoa ollut ensimmäisestä haamusta alkaen. :unsure:

Historiaa sen verran, että yksi lapsi vm 2006, toinen toiveissa siitä lähtien. Tuloksettomia lapsettomuushoitoja ja 6 luomuplussaa, jotka kaikki menneet kesken rv 8-15.
Edellinen plussa 8/2014.

Usko onnistumiseen ei ole korkealla, mutta ajatuksella raskaana, kunnes toisin todistetaan mennään. :LOL:

Olisin kiinnostunut liittymään fb-ryhmään, mutta en ihan vielä. Muutaman viikon haluan odotella, jatkuuko raskaus vaiko ei.

Aiemmin oli keskustelua kertomisesta. Emme aio raskaudesta kertoa kenellekkään ennen kuin viikkoja on kasassa 20.

Baabi/36/15.12/toinen
 
Viimeksi muokattu:
@Baabi toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin :love:

Sattuisiko täällä olemaan muita migreenikkoja?

Jouduin siis lopettamaan migreenin estolääkityksen kun plussasin (maanantaina) ja nyt on eilen ja tänään ollut migreeni :( oon joutunut ottamaan kohtauslääkkeen (sumatriptan) minkä on "sallittu", mutta tietenkin sitä pitäisi syödä mahdollisimman vähän :unsure: no, sain neurologille soittoajan tiistaiksi, niin voidaan miettiä vaihtiehtoja mutta kovasti oon jo pohtinu mitä särkyyn uskallan ottaa.. oon molemmilla kerroilla ottanut ensin kunnon annoksen parasetamolia (mikä ei auta) ja sitten vasta kohtauslääkkeen.. oon miettinyt että olisiko kannattanut kokeilla myös buranaa, mutta jotenkin se pelottaa enemmän kuin se kohtauslääke, kun se voi lisätä keskenmenojen riskiä yms. :( eikä mulla buranakaan yleensä auta:X3:

Ja syy miksi otan lääkettä, enkä vaan kärsi, on se, että viime raskaudessa mulla kroonistui migreeni jonka sain loppumaan vasta rv20 tienoilla kun suostuin ottamaan kohtauslääkettä (n) ja kaiken tän päälle on tietty hirvee syyllisyys siitä että myrkyttää itseään lääkkeillä, nyt kun on raskaana :cry:
 
@Minamona ootko jutellut lääkärin kanssa estolääkityksen lopettamisesta? Täällä kans migreenit vaivaa mutta pakko elää ilman estolääkkeitä kun ne aiheuttaa vaan enemmän haittoja kuin vie päänsärkyjä :D mulle viime raskaudessa NKL:lla sanottiin että panadolia, panacodia ja toisinaan buranaa vaan eikä muuta. Mut oikeesti jos meinaa kroonistua niin pakkohan se on saada pois!

Edit. Huolimaton huomasi vasta nyt että olit sopinut neurologille ajan. Hyvä niin. Mulla tosin on vähän käsienheiluttelijakokemukset mun neurologikäynneiltä, kun tää migreeni on vähän tällainen arvaamaton sairaus :D ”migreeni voi muuttaa muotoaan tai vaikka hävitä, tai kroonistua.” Ok, kiitos :D
 
Minun ruskea valkovuoto? jäi vähäiseksi ja on nyt loppunut. Neuvolastakin tiedustelin asiaa ja sieltä sanottiin, että se on vanhaa verta, ei vaarallista. Vasta kun tulee suuria määriä punaista ja kovia kipuja, niin sitten lääkäriin. Voin kuitenkin kuulemma tehdä viikon päästä raskaustestin varalta uudelleen. Mutta tuo määrä oli niin mitätöntä, että ei se alkio nyt ulos ole ainakaan tullut ja näkyis raskaustestissä (n) Eka tuli siis pari minitippaa pikkuhousuihin ja sen jälkeen pyyhkiessä silloin tällöin vähäistä turhua.

Oireet jatkuu ja väsymys on lisääntynyt. Tuntuuko kenelläkään muulla siltä, että aivot ei toimi? :LOL: Oon monta päivää yrittänyt saada kasaan yhtä opiskelutehtävää, mutta ei vaan aivot riitä keskittymiseen kuin ehkä 10-20 minuutiksi. Ärsyttävää! Pahoinvointi ei ole lisääntynyt. Mitä nyt jotkut asiat hieman kuvottaa, mutta ei sinällään okseta. Nyt ois 5+6.

Tuosta läheisille kertomisesta. Itse kerroin yhdelle läheiselle, kun mietiskelin minun ruskeaa vuotoa. Kaikille muille kerrotaan ekan ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. En vaan halua vielä innostuttaa muita ihmisiä, varsinkaan tulevia isovanhempia :)

Niin ja tervetuloa uusille! :love:
 

Yhteistyössä