Joulukuiset 2019

Mie kävin tänään ekassa neuvolassa. Olikin vähän käytännöt muuttuneet, edellisen kerran olin asiakkaana 6 vuotta sitten. Verikokeet, myös nt-ultraa varten ne seulontakokeet otetaankin jo ensi viikolla mutta nt-ultra on täällä päin nykyisin vasta lähempänä rv13. Se minuu kyllä hieman jäi häiritsemään koska eikös se keskeytyksen raja oo rv12.
Muuten jäi hyvä mieli käynnistä. Kahteen kertaan "pääsen" tästä raskaudesta sokerirasitukseen kun kuopuksen odotuksessa sain rd-diagnoosin. Saas nähdä miten tässä käy.
Täällä pääsen myös sokerirasituksiin tuplasti, kun viime raskaudessa sokerit heitteli. Sain silloin onneksi ruokavaliolla korjattua niin, ettei tarvittu piikitystä. Kuukauden jouduin seuraamaan kuitenkin kotona 3*päivässä arvoja. Maanantaina np-ultra ja kyllä vähän pyörii asiat mielessä. Siitä kun päästään yli niin uskallan huokaista. Eletään kaiken järjen mukaan tänään siis rv12+2.
 
Viimeksi muokattu:
On se jännä miten noi ultra+verikokeet käytäntö vaihtelee. Meillä verikokeet ja ultra on rv 11+6 ja ne pitää varata samalle päivälle. Ultra tulee automaattisesti ja ite pitää varata verikokeet samalle päivälle.
 
Meillä päin piti varata molemmat ite. Verikokeet piti ottaa viikko aikaisemmin, koska sanottiin että tuloksissa voi mennä viikko ja tulokset pitää olla valmiina iPanassa ultraan mennessä. Soittelin sitten heti neuvolan jälkeen ultraan ja tarjolla oli vain yksi aika. Se olikin viikon päästä puhelusta, seuraava vapaa aika olisi ollut siitä parin kuukauden päästä... eli ultra oli sitten viikolla 11+jotain. Siinä sitten äkkiä varaamaan labraan uutta aikaa verikokeisiin paniikissa, koska olin jo varannut ajan ja saanut seuraavan vapaan ajan monen päivän päähän, vaikka katsoi kaikki toimipisteet 15 km säteellä, ja täällä Tampereen seudulla niitä kuitenkin on. Onneksi satuin saamaan yhden peruutusajan heti samalla päivälle. :D tosin lopulta verikokeen tulokset tulikin kyllä saman päivän aikana... ja tosiaan siksi piti olla valmiina ultraan mennessä, että riskiluvut laskettiin siellä samalla.
 
Meillä päin piti varata molemmat ite. Verikokeet piti ottaa viikko aikaisemmin, koska sanottiin että tuloksissa voi mennä viikko ja tulokset pitää olla valmiina iPanassa ultraan mennessä. Soittelin sitten heti neuvolan jälkeen ultraan ja tarjolla oli vain yksi aika. Se olikin viikon päästä puhelusta, seuraava vapaa aika olisi ollut siitä parin kuukauden päästä... eli ultra oli sitten viikolla 11+jotain. Siinä sitten äkkiä varaamaan labraan uutta aikaa verikokeisiin paniikissa, koska olin jo varannut ajan ja saanut seuraavan vapaan ajan monen päivän päähän, vaikka katsoi kaikki toimipisteet 15 km säteellä, ja täällä Tampereen seudulla niitä kuitenkin on. Onneksi satuin saamaan yhden peruutusajan heti samalla päivälle. :D tosin lopulta verikokeen tulokset tulikin kyllä saman päivän aikana... ja tosiaan siksi piti olla valmiina ultraan mennessä, että riskiluvut laskettiin siellä samalla.
Ja meillä taas saa labralähetteen vasta ultrassa ja siitä suoraan tunnin sisällä labraan, outoa..
 
Mielenkiintoista miten vaihtelee käytännöt paikkakunnasta riippuen.(n) Minulla tosiaan ens ke labrat ja siitä parin viikon päästä ultra. Ja labrat piti olla paria viikkoa ennen, jotta tulokset valmiina ultrassa.
Ja kaikki pitää varata itse sähköisesti.
 
Meillä oli jokin suositus että paras aika ottaa ne seulontaverikokeet on rv10 , että siihen oli ihan jokin selitys miksi juuri sinä aikana. Mie siis kävin niissä vajaa pari viikkoa sitten ja np-ultra olisi 6.6. Ja silloin taitaa olla rv13. Tuon ultran suositeltu ajankohta oli rv 12-13+6 , jos en ihan väärin muista.

Ja ai niin , sairaala on KSKS

Mulla on jokin herkkänahkaisuus aika menossa... mun ystävät ovat eronneita yksinhuoltajia ja niillä jo isompia lapsia... Tuntuu että elän niiden kanssa nyt ihan eri maailmassa taas ja välillä tuntuu että ne on niin katkeroituneita, etteivät osaa oikein iloita niistä asioista mitä minä koen vaikka parisuhteessa ja näin muuten... tullut sellainen fiilis että pitänee varmaan etsiä nyt uusia ystäviä, onneksi yksi menneisyyden ystävä on ollut yhteydessä nyt pitkiin aikoihin ja hän kans sai just nyt tietää odottavansa jo viidettä lasta :) kiva että on edes joku jonka kanssa jakaa ajatuksia ”loukkaamatta” .
Ja musta tuntuu että tässä avioliitossakin oon paljon kärkkäämpi ja itsekkäämpi... omien oikeuksien vaatija, ehkä jotenkin pelkään sitä että jään yksin kaikenlaisten taakkojen alle jos en vaatimalla vaadi asioita... vaikka ei sekään varmasti ole mikään maailman paras keino. Tänään jopa epäilin että onko mulla epävakaa persoonallisuus kun loukkaannun nyt kaikkiin ja tunnen itseni yksinäiseksi :ROFLMAO:(n)
 
Viimeksi muokattu:
Miulla ei nyt oo minkään valtakunnan hajua oonko jo kirjottanu tän tänne aiemmin. En kai. Mutta siis.

Meillä on nt-ultra 7.6. jolloin on viikkoja kasassa 11+6 menkoista lukien, bebe on hyvin todennäkösesti vähän pienempi oikeesti. Meillä on tuo eka ultra rv11+0-11+6 välillä. Suoraan ultrasta mennään antamaan verikokeet ja voi pissanäytteenkin jättää samalla jos sen on kotona ottanut putkiin.
 
Miulla ei nyt oo minkään valtakunnan hajua oonko jo kirjottanu tän tänne aiemmin. En kai. Mutta siis.

Meillä on nt-ultra 7.6. jolloin on viikkoja kasassa 11+6 menkoista lukien, bebe on hyvin todennäkösesti vähän pienempi oikeesti. Meillä on tuo eka ultra rv11+0-11+6 välillä. Suoraan ultrasta mennään antamaan verikokeet ja voi pissanäytteenkin jättää samalla jos sen on kotona ottanut putkiin.
Meillä sama, onkohan sama sairaala? :)
 
Meillä juurikin tämän mukaiset ajat. Ja tosiaan, ultra on ulkoistettu Terveystalolle ja siksi labrat pitää olla valmiina. Itse tykkään tästä tavasta, että kaikki tulokset saa sitten samalla kertaa. (y) Eikä tarvitse odotella riskilukuja viikkoa kirjepostilla kotiin...

Itse olen siis jo rv 15+3, tulin vaan tänne puolelle tuolta marraskuisista huutelemaan, koska siellä on keskustelu jo lähes kokonaan siirtynyt facen puolelle, enkä itse halua omalla pärställäni julkisesti vaivoistani avautua. :D Eli täällä odotellaan jo heinäkuun alun rakenneultraa:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Täällä kovasti jo pari kk taustalla seurattu keskustelua ja nt-ultran myötä uskon, että ehkä tämä sittenkin on totta! Laskettuaika on 8.12. Ja toinen lapsi kyseessä - esikoinen 2v.
Ennen esikoista koettu nt-ultrassa todettu keskenmeno, jonka takia niin edellinen kuin tämäkin raskaus, etenkin alkuaika, ottanut henkisesti koville. Pitkiä viikkoja, mutta ei auta kuin elää ne ja ottaa vastaan, mitä on tulossa! Tsemppiä kaikille samanlaisten asioiden kanssa kipuileville ❤.

Nt-ultra oli viime viikolla (11+4), melkoinen liukuhihnaneininki oli. Vartissa oltiin jo pihalla! Kaikki oli onneksi hyvin riskilukuja myöten (jotka meillä myös saa ultrassa, koska verikokeet otettava viikkoa etukäteen). Nyt viikkoja 12+1 ja kovasti ootellaan, että masu kasvaa ja liikkeet tuntuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: hitvetti
Pitihän se illalla tuo kotidoppleri kaapista kaivaa, sai mieskin kuunnella pienen jumpsutukset:love: hän anto työnimenkin tälle:love: onko teillä muuten miten puoliso ottanu raskausuutisen? Onko käytös muuttunu sinua kohtaan? Meillä alkaa jo tää tutuksi tullu huolehtiminen älä tee sitä tätä tuota,et nostele tai kaivele(pihan laitto menossa)o_O:cautious::)
Hitvetti ja Operaatio Timantti 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: lucille ja topis
Pitihän se illalla tuo kotidoppleri kaapista kaivaa, sai mieskin kuunnella pienen jumpsutukset:love: hän anto työnimenkin tälle:love: onko teillä muuten miten puoliso ottanu raskausuutisen? Onko käytös muuttunu sinua kohtaan? Meillä alkaa jo tää tutuksi tullu huolehtiminen älä tee sitä tätä tuota,et nostele tai kaivele(pihan laitto menossa)o_O:cautious::)
Hitvetti ja Operaatio Timantti 9+5
Meillä ei kyllä nostelua mies ”kiellä”, tosin käydään kyllä salillakin yhdessä 3 kertaa viikossa nostelemassa kaiken näköistä :D mutta esimerkiksi uunia en saanut enää pestä, koska pesuaine on myrkyllistä. Mutta en valita, ihan kiva ettei ite tarvi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: hitvetti ja topis
Meillä mies toivonut vauvaa kauemmin kuin minä joten kovin innoissaan on. En saa siivota kissan vessaa enkä missään nimessä saisi tehdä mitään hyödyllistä nyt kun meillä muutto tällä viikolla :rolleyes:
Yksi yö tuli kotiin kun olin jo nukkumassa ja halusi sitten alkaa sydänääniä kuuntelemaan, ei haitannut mutta olisihan sitä voinut aamuunkin odottaa :p
 
Tänään oli nt-ultra ja tosiaan ensimmäinen ultra ylipäätään. Ultraaja oli tosi mukava ja kertoi näkemäänsä. Vauva ei meinannut millään olla kaikkein otollisimmassa asennossa mittauksia varten niin ultrattiin tosi pitkään sekä käytiin välissä kahvillakin, että saatiin asento muuttumaan. Tuntui, että meihin panostettiin kunnolla! Riskiluvut tulee postissa tai puhelimitse, jos hälyttää. Nyt kaikki näytti hyvältä eikä turvotustakaan ollut kuin 1,4-1,5mm. Aika jännää!

Täällä kans mies toivonut lasta pidempään, mutta ei onneksi mitenkään ylisuojelevainen. Välillä ehkä muistuttaa jostain ruoasta, että ei saa syödä tms. pientä huomiota. Ainiin, kerran kielsi selittämästä vierasta kissaa, kun siitä voi saada vaikka tauteja (y). Ihan fiksu ehkä, jos se ois räppässy, ja mää oon tämmönen eläintenpaijaaja ja aina lässyttämässä niille:whistle:.
 
Mmmh... katsoin nyt omakannasta verikokeiden tuloksia mitkä on otettu seulontakokeiden yhteydessä... Niin siellä oli tämmönen, osaako kukaan sanoa mitä tämä meinaa?

”Tutkimuksen nimi
U -Tutk-1-oma, SG
Tutkimuksen tulos
1.025”

@Pilvinentaivas Voi :( osanotto <3 tai mitä tässä edes osaisi sanoa...
 
@minttu-82 alusta asti oli olo että ei kaikki ole ok ja mulla oli tiputtelua jo ennen plussaa ja kävin 2 kertaa ultrassakin ja sykkeet nähtiin ja ekalla kerralla vastasi viikkojakin. Tokalla ei. Vahva fiilis oli et ei pääty hyvin tämä ja tänään se vahvistui vaikka kuinka toivo parasta. Se näky ja sanat ei hevillä unohdu :( tuntu kun unessa olisi. Sain ekan lääkkeen ja to sit laitettava ne mitkä vuodon käynnistää :( @UniQuePopPy kiitos <3
 

Yhteistyössä