Joulukuiset 2020

Palaveri siirtyi, joten enhän mä osannut olla soittamatta neuvolaan. :LOL: 16.4. pääsen aamulla ultraan toiseen neuvolaan, ja saman päivän iltapäivällä on sitten se normaali eka neuvolakäynti oman terveydenhoitajan luona. Jännää :love: Onneksi ei tuon pidemmälle mennyt, riittävästi odottelua tässä parissakin viikossa.

Milloin teillä muilla on eka neuvola?
 
  • Tykkää
Reactions: Snanniska
@Korallikala Hauska tuo uskomus imetyksestä. :love:

Ootteko te kertoneet raskaudesta vielä kenellekään?
Mulla hieman lähti hanskasta tämä kertominen.:LOL: Alunperin oli suunnitelmissa kertoa vasta varhaisultran jälkeen, mutta koska jouduin olosuhteiden pakosta kertomaan parillekin eri taholle syyn toimintaani, niin kynnys kai madaltui ja kerroin niille kavereille, ketkä yrityksestä tiesivät. Ja sitten äidilleni. Nyt vähän kaduttaa tämä avoimuuteni, kun tänään on ollut kohtalaista menkkajomoa ja mitä jos nyt vuoto alkaakin.:rolleyes:
 
vierailija
Jännittyneenä mäkin liityn tänne keskusteluun. Nyt on varmaan rv 4+0, mutta mitään oireita ei vielä ole. Aika värikkäät raskaudet ollut aikasemmin, joten vielä en uskalla kunnolla iloita. Pitää ottaa heti huomenna yhteys neuvolaan, jotta saan ajan äitiyspoliklinikalle pian.
En nyt osaa merkitä punaisella, mutta la varmaan 8.12, 4.lapsi ja sairaala vielä auki. Nimimerkki Ilona
 
vierailija
@Korallikala Hauska tuo uskomus imetyksestä.

Ootteko te kertoneet raskaudesta vielä kenellekään?
Mulla hieman lähti hanskasta tämä kertominen. Alunperin oli suunnitelmissa kertoa vasta varhaisultran jälkeen, mutta koska jouduin olosuhteiden pakosta kertomaan parillekin eri taholle syyn toimintaani, niin kynnys kai madaltui ja kerroin niille kavereille, ketkä yrityksestä tiesivät. Ja sitten äidilleni. Nyt vähän kaduttaa tämä avoimuuteni, kun tänään on ollut kohtalaista menkkajomoa ja mitä jos nyt vuoto alkaakin.
Mäkin olen kertonut muutamille kavereille. Ja nyt harmittaa, koska pelkään tän menevän kesken.
 
Oon pitänyt raskauden salassa. Ehkä paljastetaan ekan ultran jälkeen lähimmille ihmisille. Kolme viikkoa viä neuvolaan. Sielä on tuttu hoitaja joka on ollut jo kohta kolme vuotta meillä että tietää valmiiks jo paljon
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Moikka tänne! :)

Meille tulossa toinen, la menkoista laskettuna 9.12. :) Yk7 tärppäsi.


Täällä ollut puhetta, että onko jollekin kerrottu. Me ollaan taas kerrottu ties kuinka monelle, ollaan aika avoimia. :D Neuvolaan aattelin soitella loppuviikosta.

Plussa tikussa vähän yllätti, koska ei ollut mitään oireita tai en osannut yhdistää. Tänään ollut etovaa oloa, tavallista väsyneempi oon ja hengästyn helposti.

Mä olen 23v, mies 24v ja esikoinen 1v7kk.

La 9.12. / Marrrsipaani / 2. / TYKS
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään. Esikoisesta kerrottiin molempien vanhemmille ja sisaruksille np-ultran jälkeen, ja sen jälkeen hiljalleen muille. Ihan avoimia raskaudesta oltiin rakenneultran jälkeen. Varmaan aika samoin tälläkin kertaa. :) Toisaalta olisi kiva, jos olisi joku kaveri joka tietäisi, että voisi välillä jakaa kaikkia juttuja. Mutta katsotaan nyt. Jos vatsa pullahtaa jo aikaisin esiin, niin sitten pitää varmaan kertoakin aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Onnea kaikille plussanneille!

Mulla oireena ollut nyt vaan huimausta.. edellisissä raskauksissa aina ollut pahoinvointiakin, mutta kai se vielä kerkeää ilmaantua
Mä pääsen alkuraskauden ultraan, ja koitan huomenna muistaa soittaa sinne aikaa. Pitkältä tuntuu tämä muutamankin viikon odotus eli malttamattomissa tunnelmissa eteen päin.
 
Tervetuloa ja onnea uusille.

Mä olen kertonut muutamalle kaverille asiasta. Sekä tottakai tyttö tietää kun on sen ikäinen että ymmärtää ja näkee kaikkea.

Neuvolaan en ole itsekkään yhteyttä vielä ottanut, ehkä huomenna jos ehtii ja muistaa.

Tein eilen myös digin päivä pissasta ja siihen tuli 2-3 ❤
Viivatkin on vahvoja, tyhmää se on testailla enää mutta vedetään nyt kunnolla överiksi

Oireista, muutaman kerran joutunut yökkimään ulkona koiria vietäessä ja hampidennpesu on nyt hemmetin vaikeaa kun meinaa oksu tulla, nännit kipeät ja hemmetin kylmä. Sekä närästys, nälkä, ois Salla ravaaminen ja vihlonnat löytyy myös. lisäksi iltaisin iskee tukkoisuus.


Me emme ole menossa varhaisultraan, vaan Odotamme sitkeästi jos sinne asti päästään niin nt-ultraa.



Päivä kerrallaan elellään ja ruvetaan sisäistämään asiaa. ❤
 
Viimeksi muokattu:
Skanniska ja hypsy

Mulla on myös todella liikaa ylipainoa, ollut koko ikäni. Minuakin jännittää kovasti edes tulevaisuus ja mahdolliset asenteet kun on ylipainoinen

Tottakai yritän nyt kovasti vältellä kaikkea ettei paino nouse enempää, ja syön pieniä annoksia muutenkin kun huono olo iskee nopeasti nähtävästi.

Hypsy: paino tee huonoa äitiä, todellakaan. Ymmärrän hyvin että stressaa. Älä siis murehdi edes tuollaisia.


Mäkin täytän marraskuussa 37, ja olen suunnitellut että jos tää itunen nyt on oikeasti tulossa ja oikeasti syntyy niin sitten alkaa vaunulenkit, jotta saisi painoa alas.

Rankkaahan tämä taival on aluksi kun murehtii ja spekuloi. Toivomme vaan että kaikki saisi pienet joulukuussa syliin. ❤
 
Voi @Hypsy, älä murehdi. ❤ Muistathan, että jos koet neuvolan henkilökunnan taholta epäasiallista käytöstä noihin liittyen, niin sulla on aina oikeus vaikkapa vaihtaa toiselle terveydenhoitajalle ja lääkärille. Vaikka toki uskon ja toivon, että tuo on aiheeton pelko.

Mä oon myös ylipainoinen ja mun terkkari suhtautui ihanan neutraalisti asiaan ekassa raskaudessa, siihen ei liikaa keskitytty. Toki tuotiin ilmi, että olisi hyvä että ei tulisi kovasti painoa jne, mutta ei tullut mitään saarnaa tai muuta, asia käsiteltiin asiana.
 
Mullakaan ei aikaisemmissa raskauksissa ole painoon puututtu, muutakun kannustettu, kun ei ole paljoa tullut. Tosin nyt painoa on 15 kiloa enemmän kuin esikoisen aikana ja silloin jo oli ylipainoa...

Ihana kun on vertaistukea, tässäkin asiassa. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Hypsy
Kiitos teille, helpotti kyllä kovasti! ❤

Minä tietysti eilen googlailin asiaa ja niin kauan olin hyvillä mielin, kunnes näin jonkun neuvolan työntekijän haastattelun, jossa hän sanoi, että Yhä useammin vastaan tulee myös äiti, jonka painoindeksi on yli 36 eli vaikea ylipaino. Tämä huolestuttaa. Tässä on kyse äidin ja lapsen terveydestä, Metso kertoo.
Tämähän oli tietenkin itselleni vinkki, että "sinäkin sitten menit sikiämään ja aiheutat itsesi ja lapsesi vaaraan."

Tottahan toki itsekin tiedostan ylipainon riskit ja tuskin kukaan, kuten minäkään, haluaa olla ylipainoinen, mutta vakaa aikomus itsellänikin on, että paino ei paljoa nousisi.
 
Tää herkistyminen alkaa muutenkin saada naurettavia piirteitä, koska en ole normaalisti kovin tunteellinen ihminen. Kävin äsken lenkillä ja ensin meinasin saada kunnon itkukohtauksen siitä, kuinka hyvältä viileä tuuli tuntui ja loppumatkasta liikutuin kovasti, kun ihmisillä oli niin kivasti niitä nalleja ikkunoissa, joita on nyt koronan aikana laitettu lasten bongattaviksi. Ei hyvää päivää... :oops::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Mäkin yhtenä yönä valvoin ja luin keskusteluja ylipainoisista odottajista ja sen jälkeen oli TODELLA huono omatunto siitä, että on lihava odottaja. :(

Mutta tosiaan, sitten vauvan kanssa paljon vaunulenkkejä. Meilläkin isommat jo sen verran isoja, että syksyllä molemmat ovat koulussa, niin mulla on aikaa lenkkeillä. Muistuttakaa tästä lupauksesta minua sitten :D Aikaisemmissakin raskauksissa mulla ei ole onneksi paino noussut paljoa (ekasta 8kg, tokasta 10kg) joten toiveissa olisi että tästä vielä vähän vähemmän nousisi.

Mietin, että oisko ideaa jo pian perustaa Face-ryhmä, vai olisiko siitä kiinnostuneita? Jotenkin mukavampi siellä kirjoitella salaisesti, kuin täällä niin että kaikki näkee nämä keskustelut. Esikoisen aikainen täältä perustettu Face-ryhmä edelleen aktiivinen ja siellä päivittäin jutellaan. :love:
 
Mua ainakin kiinnostaa fb-ryhmä. :) Toivon että se pysyy aika pienenä, noin 30 hlö olisi kiva. Meillä on kans esikoisen ajalta täältä perustettu ryhmä, joka on edelleen aktiivinen. Siellä on suunnilleen tuon verran porukkaa ja musta se on kivan pieni ja intiimi noin. Muistaakseni näistä keskusteluista perustettiin kaksi ryhmää, kun ekaan ei mahtunut kaikki.
 

Yhteistyössä