***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Hei auttakaa nyt tyhmää!!!Tuli joku oikosulku eikä google kerro mulle vastausta tarpeeks nopeesti.

Eli terkka kirjotti neuvolakorttiin et "sokerirasitus h26-28". kysymys kuuluu et olikse niin et h26-28 tarkottaa 26+ - 28+ VAI 25+ - 27+ viikkoja??Eli tarkottiks "h" täysiä viikkoja.

tyhmääkin tyhmempi fanttomi & 22+4

 
minime mä noita äippärahan laskukäytäntöjä selvitin moneen kertaan sieltä Kelan perhetukipuhelimesta ennen kesälomia, koska oli sellanen tilanne, että edellisestä työpaikasta oli maksettu 5 vkoa lomarahoja ulos maaliskuun lopussa ja niiden turvin olisi voinut olla palkattomalla heinäkuussa omasta puolestani. MUTTA sillon mulle sanottiin - varmistettiin vielä ihan jonkun johtajan toimesta, koska intin inttämistäni... - että 6 edellistä kuukautta lasketaan joko äitiysloman alkamispäivästä taaksepäin TAI 6 viimeistä täyttä kuukautta eli esim. nyt sit mun tapauksessa loka, syys, elo, heinä, kesä ja touko ja mitään muuta vaihtoehtoa ei ollut. Eli yllätys yllätys en sitten pitänyt palkatonta, koska tuo maaliskuussa maksettu 5 viikon lomaraha ei mahtunut mukaan millään tavalla laskemalla ja pidempi palkaton jakso olisi vaikuttanut huomattavasti rahaan (kertautuu kahtena kun 6 kk:n tulot kerrotaan kahdella). Onneksi työpaikka (=esimies) antoi olla melkein 2 viikkoa silti vain omalla lomalla :heart:

Mutta kuten auringonpilkku sanoi, niin joku kiltti tai osaamaton käsitelijä saattaa varmasti tehdä poikkeuksenkin - ainakin siinä tapauksessa, että jotakin on luvattu aikaisemmin :)

Käytännössä se menee kai niin, että todellinen rahamäärä tarkentuu vasta sitten, kun työnantaja on lähettänyt Kelalle tiedon, että paljonko on maksettu 6 kk ennen loman alkua. Aluksi ne antaa varmaankin vain arvion. Mun arvio tulee heittämään häränpyllyä, koska olen siis kahdessa paikassa ja toisessa menee tuntien mukaan ja ei varmasti osaa arvioida palkanlaskija niitä oikein, kun olen käytännössä itse itseni pomo eli päätän, kuinka paljon tunteja teen jne.

Väsynyt Azalea, jota ei enää satu vatsaan ja Luru 22+2
 
No nytpä kysyn oikein intiimiä juttua eli: oletteko harrastaneet seksiä ihan normaalisti raskaudesta huolimatta? Siis tarkoitan että mietiskelen sitä että kypsyttääkö sperma kohdunkaulaa jo missä vaiheessa? Itse ainakin luulen saaneeni molemmat aikaisemmat synnytykset käynnistymään sekstailun avulla . Vau-kirjassakin luki siitä jotain etten ihan höpöjä tässä nyt turise. Eli pitäiskö nyt jo rv 25-26 vältellä spermaa jotta ei pehmene paikat liian aikaisin ?? Tää on jotenkijn niin nolo kysymys mut kysyn silti! :ashamed:

:hug: Tesmis mulla samanlainen tilanne eli 26.8.2010 olisi ollut minun vauvani la jos ei olisi tullut keskenmenoa. Varmaan samoja asioita kelaan mielessäni! :heart:
 
Moro pitkästä aikaa..

Nytkin vaan pikaisesti tässä koneella käymässä.. Sokerit oli pikkusen koholla, just ja just raja-arvojen yläpuolella, joten saan muutaman viikon päästä mittarin kotiin, ja joudun viikon ajan niitä seuraileen. :(

Viime viikolla oli neuvolakäynti ja kaikki oli ok :)

Jääräpää: ollaan aina harrastettu normaalisti loppuun asti, ja mitään vaikutusta spermalla ei ole ollut. En usko, että sitä tarvii rajoittaa kun kaikissa oppaissakin se on ihan ok :)

Nyt paapimaan, että jaksaa aamulla taas pinkasta kuuelta ylös :|

Unelmahöttö ja Kuutti 25+0 =)
 
hei!ultrassa ny vihdoin ja viimein käyty tänään ja kaikki iha loistavasti masukilla.ja poika meille tulee,voi merkitä listaan :) vähän sellanen olo mulla on ollukki et poika se on ja vehkeet oli kyl sellaset et ei voinu erehtyä ;) vastas hyvin viikkoja,tai pari päivää pienempi mut eipä sillä oo mitää merkitystä.painoa n.518g,pituudesta ei ollu mitää puhetta.meillä oli nyt ä-polilla uutuutena 4D-ultra jolla lopuks katottii vähä kasvoja ja voi miten selvästi näky kaikki,tietää minkä näkönen kaveri sieltä putkahtaa n 4kk:n päästä(söpö tietenki <3 ).eilen neuvolaski käyty ja kaikki hyvin mammallakin!mitä tälle sivulle muute on tapahtunu,tää on iiiiiihan outo..mua ärsyttää ku kaikkea pitää muutella,mitä vikaa vanhas muka oli??lenkillä kävin eilen,taisin kävellä liian pitkästi ja liian lujaa,oli meinaan sellaset supistukset koko illan sen jälkee ja viel yölläki..pitää vissii vähä hillitä menoa.ja sekstailtu täälläki iha normaalisti,ja nyt sitä pitää ku vielä kykenee,yleensä loppuraskauden aikana mulla on paikat nii kipeenä jo ettei siitä touhusta mitää tuu,toki väkisin sit ollaan aina käynnistelty synnytystä ;)

murunen&nappula 22+5
 
Huh, mikä päivä! Tuli sitten oltua huolissaan ja peloissaan eilisillasta asti ja tänään istuttua äippäpolin päivystyksessä parisen tuntia (kamala ruuhka)...
Eilen töissä ollessani kummastelin kuumien aaltojen tunnetta ja muistan jo silloin yhdistäneen ne mielikuvaan menkkojen alkamisesta. Muutamaa tuntia myöhemmin kotona kun sohvalla istuin tunsin kaksi nopeaa, mutta selvää menkkakipumaista aaltoa. Kivut olivat niin nopeasti ohimeneviä että ehdin jo ajatella kuvitelleeni oireet. Mutta siitä vielä myöhemmin vessassa käydessäni pikkareihini ja vessapaperiin oli tullut hieman rusehtavaa tuhnua. Ja sekös huolet ja pelon nosti pintaan!!!! :( Mitään muita oireita tai kipuja ei ollut, mitä nyt alavatsan arkuutta mutta sitä mulla on vähän väliä, joten ajattelin odotella aamuun ja seurata tilannetta. Tietenkin yö meni levottomasti ja aamun tunnit tuntuivat pitkiltä ennenkuin neuvola aukesi. Soitin sinne ja kerroin huoleni ja neuvolan täti käski lähteä äitiyspolille näytille ja teki lähetteen. No minä tietysti huolestuin entisestään kun mitään selitystä/syytä yhtäkkiselle vuodolleni neuvolantäti ei sanonut vaan käski lähteä heti polille. Ja juuri aikaisemmin työkaverit oli lohdutelleet että monella heistäkin oli tullut rusehtavaa vuotoa raskauden aikana enemmän ja vähemmän. Minulla siis ei aikasemmin ole ollut mitään vuotoja, menkkamaisia kipuja joskus varhaisimmilla raskausviikoilla mutta ei enää aikoihin. Alavatsan arkuudesta olen kärsinyt ajoittain ja sitä useasti neuvolasta/lääkäreiltä kysynytkin mutta normaaliksi on aina katsottu. Selkä- ja kylkikivut vaivaat aika usein.
Polilla kävin ensin sairaanhoitajan/kätilön vastaanotolla, verenpaineet oli ok ja pissatesteissä ei mitään poikkavuuksia tai tulehduksia. Lääkäri tutki ultralla ja kaikki oli kunnossa eikä mitään syytä kivuille/vuodolleni löytynyt. Ei ollut hiivaa, kohdunsuu ok ja vauva voi hyvin ja oli normaalisti kehittynyt viikkoihin nähden. :heart:
Tuli vähän turhaankäynnin tunne, mutta omaa mieltä lääkärissä käynti huojensi valtavasti. Nyt taas hyvä ja luottavainen mieli. Toivon ettei vuotoja tule enää vaikkakin ovat normaaleita mutta saavat aina pienen pelonpoikasen aikaan.

Tulipas siinä omaa napaa, mutta pakko oli vielä päästä loputkin huolet purkaan ulos... Josko tää tästä taas ja ainakin vähän aikaa voi elää rauhallisin mielin ennen seuraavaa huolenaihetta ;)

Cisu 24+1
 
Viimeksi muokattu:
No kyl on sivut uudistuneet paljon! En meinannuut löytää tänne. Tiedä sitten minne tämäkin viesti paukahtaa...:whistle:. Kävin tänään hammaslääkärillä taas ja arvasin oikein eli oli pala lähtenyt hampaasta ja paikattiin ilman puudutusta. Sitten kuulemma siinä kohtaa on ientulehdustakin:O. Pelästyin että ei kai vain aiheuta mitään ennenaikaista synnytystä mutta tulehdus ei kuulemma ole ainakaan nyt niin paha. Ei siitä montaa kuukautta ole kun viimeksi paikkautin hampaan eikä silloin tuota ongelmaa ollut. Näköjään hampaatkin hajoo käsiin. Huomenillalla alkaa paasto uutta sokerirasitusta varten...
 
Tänään oli neuvolakäynti. Hemoglobiini oli vähän laskenu ja painoa tullu 897g/viikko. Neuvolantäti ei kauheasti kehunu tuosta painon tulosta:whistle:

Oon tässä yrittäny kovasti tutustua kestovaippoihin. Jos jollaki on hyviä kaavoja/kaavalinkkejä tallessa, niin olis kiva niitä saada.

Lapintaika 23+2
 
Osaakohan tätä enää käyttääkkään :O
Moni täällä on miettinytkin noita ä.raha juttuja,ite taas laiskotellu enkä jaksanut ajatella asiaa,mun mielestä kelan kanssa asiointi on aina niitä kaikkein haastavimpia hommia,paperit oon kyllä saanu haettua kotiin jo kauan aikaa sitten...joskos sitten ensi viikolla täyttelis kun on neuvolakin ja saa sieltäkin ne tarvittavat paperit ja kai tuo haku onnistuu netissäkin...

Me ajateltiin ottaa Tapiolasta vakuutus,itteäkin oikein taas huvittaa että milloinkohan nekin mä saan laitettua postiin vaikka paperit on jo :headwall: Jotenkin aina epäilyttää ne että jos vastasit yhteenkin kohtaan kyllä niin anna lisäselvitystä,onko kenelläkään ollut edellisessä raskaudessa myrkytystä ja nykyisessä verenpaineen nousua? Että mitäköhän ne siitäkin tuumivat,tuleeko joku että ei korvata sitä ja tätä sitten jos näin tapahtuu.Plääh. Ehkä stressaan valmiiksi jo ihan turhasta : /


Tarvikkeista puheenolleen...on aika laajalti noita vaatteita jo(tietty mä voisin ostaa jokaisen vauvan vaatteen kaupoista jos tuo ukko ei yhtään jarruttelis mua :LOL:),vaunut pitäis tulla viikonloppuna,kaukalo on,sänky sitten vähän lähemmin la:ta haetaan.Mitäköhän sitä vielä tarviis? Vois tässä joku päivä kartoittaa tilannetta :)
Törmäsin tänään sellaiseen "turhakkeeseen"eli vaipparoskikseen joka paketoi vaipat? Onko kellään kokemusta sellaisesta? Esikoisen kohdalla ainakin muistan että ne vaipat kyllä hais,vaikka päivittäin olis vienyt roskiksen..

Olosta sen verran että tänään ja eilen pistelly tonne alapäähän,ja varsinkin se alkaa kun liikkuu niin pistely alkaa,ihan ku joku tökkis neuloilla :LOL: ja närästää...Viime yönä sain jonkun ihme allergia kohtauksen,ja unet jäi väliin jotenpa kömminpä tästä lepäilee :)
 
Pakko nyt vaan testata tätä sivua, kun on niin outo..:confused::rolleyes:

Cisu pääasia, että kaikki kunnossa. Älä suotta murehdi "turhasta ja turhasta" käynnistä.

Toivottavasti kaikki löytävät uudistuneille sivuille, itelläkin oli kyllä hakusessa :ashamed:

Unelmahöttö ja Kuutti 25+1
 
Jääris Kiitos! Voimia sulle ylihuomiseen.:heart:

Donter Määräskö ne sut niiden alavatsakipujen(josta oli aiemmin puhetta) kans saikulle, siis luokitteliko ne supistuksiksi? Vai tuliko jotain muutakin? Mä tässä arvon, et pitäis ottaa neuvolaan yhteyttä, vai kärvisteliskö maanantaihin asti, jollon aika sinne ja kysyi siellä...
 
jääräpää meillä ainakin harrastettu ihan loppuun asti normaalisti. Tosin vuonna 2005 kyselin neuvolassa kun supistelut alkoivat aina seksin jälkeen et pitääkö rajoittaa, niin sanoivat et jos paikat rupeaa kypsymään niin sit tulee rajoitus muuten voi elellä ihan normaalisti.

vaipparoskiksesta Mä en itse ainakaan koe mitenkään hyödylliseksi. Koska pariviikkoisesta etiäpäin (olikohan noin) meiän rintaruokitut ovat tehneet niin vähän kakkoja, et ne on kyllä johki pieneen pussiin saanut kietaistua.

Supistelut senkun jatkuvat täällä mut töissäkin on pakko käydä tonne lokakuun loppuun saakka.
Onkohan millä viikoilla yleensä eka sisätutkimus? mua nyt on vaan jäänyt häiritsemään kun kahesta ekasta muksusta olen kyllä toista lääkärin tarkastusta odotellut viikolle 26, mut tämän kanssa en vielä ekassakaan ole käynyt. Onkohan mut nyt sitten unohdettu vai onko käytäntö vaan muuttunut??

hemppa oli vielä pariviikkoa sitten 131 (alussa 160) et sitä mennään vielä muutama kuukaus ennenkun joutuu rautalisän alottamaan. Maha kasvaa kyllä huimaa vauhtia ja vaatteet vaan vähenee. Joutunee vielä jossain vaiheessa ostamaan äitiysvaatteita enemmän.

kukka 24+1 ?
 
vaipparoskis: meil on sellainen n.1m korkuinen astia (jos erikseen sisä astia johon tulee musta jätesäkki ja sit päälykansi jos läppä ja jalkapainike), säilytämme sitä tuolla ulkoportailla. Näin kesällä kyl ties et siellä on vaippoja, mut ei se mitenkään ongelmallinen se haju ollu (tyhjennetään 1-2krt/vk). Kesällä käytännössä laitoin sinne vain kakkavaipat ja normi roskiin pissavaipat joka sit tyhjennettiin vähintään kerran päivässä. Tuo on silleen iso ja painava (metallinen) ettei sitä saa eläimet kaadettua tai pääse tonkimaan. Sellast kyl voisin suositella. Mut en osaa ottaa nuihin sisäroskiksiin kantaa sen enempää. Sen olen vain niistä kuullu, et ne pussit täyttyy ihan muutaman vaipan jälkeen ja sit on pitemmän päälle kalliita.
Meil tosiaan kumpiki vauva ollu sellaisia läpipaskojia, et niin rinnalla kuin pullolla ollessaan (+ ku saa kiinteitä) kakkaavat vähintään sen 4-8krt/päivä. Esikoisella vieläki vaik on jo 2½v on todella todella harvoin sellaisia päiviä ettei kakkais kertaakaan ja tämä nuorempi vääntää jokaisen aterian ja maitopullollisen päälle kakat :/
 
siis anteeks nyt vaan mut tää uudistus on ihan PASKA!!!!!! nää on hukannu mun tunnukset ja ku pyysin uuden salasanan sähköpostiin ni sain sen kyllä mut siltikään en pääse kirjautuun sisään. Niimpä tein uudet tunnukset!!ärsyttävää!!!!!!!

Kylläpäs tänään on sit heitetty kuperkeikkaa oikein olan takaa. Hirvee myllerrys ollu masussa koko päivän käynnissä =) Hyvä vaan toisaalta =)

Mä oon keksiny jo vaikka mitä isyyspakkaukseen, se alkaa olla ajatuksen tasolla jo valmis =) Enää tarvis ostaa ne tavarat siihen. Pari juttua jo tilasinki. Tulispa se äippäpakkauskin tällä viikolla, ois kivaa.

jääräpää kyllä täälläkin ollaan touhuiltu ihan loppuun saakka. En ookkaan kuullu tommosesta et sperma kypsyttäs kohdunkaulaa.

Mul on vika lomaviikko menossa ja ens ma ois paluu työhön. Siitä 79 päivää ja mammaloma alkaa. Mikäli supistelut jatkuu töissä niin pitää ottaa yhteys neuvolaan ja sit vasta katotaan kohdunkaulan tilanne uudestaan mut jos ei supistele ni sitä ei kontrolloida.

Noi If:n terveysselvityslomakkeet oli ainaki niiiiiiiiin epäselvät et meen kyl huomen ihan paikan päälle selvittämään asiaa. Kysymykset oli ihan järkeviä mut sit jos vastas johonki "kyllä" ni piti selvittää ihan pöhköjä juttuja.

Mä aattelin kans lähiaikoina kartottaa tilannetta, tehä siis ihan listan et mitä pitää ostaa vauvalle. Sit siitä voi karsia turhia pois ku näkee sen tavaran määrän mitä "muka tarvii".

fanttomi- & 22+5
 
Voi surku näitä sivuja. Multa oli kadonnut profiilista ne vauvalaskurit ja ei ole muualla ylhäällä :( joutuu tekemään uudet. Oon sieltä aina luntannut raskausviikot ja samaten ollu esikoisen ikä siellä kanssa. Pöh.

Sieltä profiilista oon kanssa aina mennyt linkillä näihin ketjuihin, että löydän, minne oon viimitteeksi kirjottanu ja voin sit siitä etiäpäin lukea muiden jutut. Nyt en ainakaan heti löytäny vastaavaa.

Eli just ne kaksi asiaa, mitä oon käyttäny, on kadonnu....

Voimia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
kadak: mua ärtyttää nuo samat asiat.. nyt pitää etsiä et mihin on viimeksi kirjoittanu jne ja jos laitan sen kohdan et näkisin oman sivuhistorian ni tulee ilmoitus, ettei minulla ole oikeuksia siihen :kieh::mad:
 
murunen83 Onnea onnistuneesta ultrasta ja poikalupauksesta! :heart:

Nukkumisesta Mä oon nukkunut aina selällään. Myös eka raskaudessa loppuun asti. Nyt eka kertaa heräsin viime yönä siihen, että jalat olivat ihan puutuneet. Aloin aamulla miettimään, että olikohan se oire siitä, että vauva painaa sitä isoa laskimoa ja sen takia jalat olivat tunnottomat. Paljon mahdollista.

Eipä tänne kummempia. Tsemppiä kaikille!

Mandy ja pallero 21+4
 
Woehan nenä näitä sivuja!:kieh:
Sama täällä fanttomi että mun vanhoilla tunnuksilla ei pääse sisään, uutta ei huolinut joten mun piti luoda kokonaan uusi profiili:mad:
Nyt en sitten pääse käsiksi tuohon etusivuunkaan, paitsi jos aloitan jo uuden, syyskuun pinon?!?!

Murunen onnea ultrakuulumisista:heart:

Jääris me ollaan kans harrastettu seksiä ihan normaalisti, tässä raskaudessa varmaan aktiivisemmin kuin edellisissä :p
Eihän seksin tosiaankaan itsessään pitäisi mitään vahinkoa tehdä jos kaikki on muutoin kunnossa. Mulla vaan on itselläni ns. omia päänsisäisiä pelkoja enkä vallankaan alkuraskaudessa nauttinut seksistä juurikaan :ashamed:
Minullakin on takana km, ennen tuota kuopusta ja siitä on jäänyt tietynlaisia pelkoja mm. tuo seksi!
Enkä oikein osaa vieläkään nauttia täysillä, ehkä nuo supistukset ym. hieman vaivaa. Mutta vaikka mulla olikin muutoksia hieman tapahtunut niin ei meiltä tuota iloa kuitenkaan kielletty! ;)
Mulla ei ylipäätään oo kauheesti edes haluja mutta meillä isäntää on pistänyt joku pörriäinen ja hän on ollut hirveän halukas :whistle:
Ehkä hänkin alkaa jo tottua tähän tilaan...ennen on jotenkin vierastanut kasvavaa vatsaani ja vallankin loppu raskaudesta seksi on ollut ihan minimissään. Kokeilen siis nauttia nyt vielä kun voin :D

Minäkin olen selälläännukkuja ja joka raskaudessa kuten nytkin, herään aina selälläni! Vielä ei ole nukkuminen tuottanut epämukavuutta.

(.) Kaikki ennallaan ja masukkini on edelleen kuin durasel jänis :D
Mutta rinnat on alkanut nyt muuttumaan, paisumaan kihelmöimään ja välillä tuntuu jopa siltä kuin maito nousisi :O Mitään ei kuitenkaan ole valunut! Kuppikoko on vasta nyt kasvanut ja siirryin suoraan kaksi kokoa suurempiin liiveihin!
Onko teillä muilla joilla pieni ikäero tulossa ja imetyksen loppumisesta vasta jokunen kuukausi (itsellä tulee nyt 4kk loppumisesta) tuntunut rinnoissa mitään kummaa?!:attn:

Jaahans...isot hoitoon! Sitten jatkamaan sivuihin tutustumista:wave:

Jennyli 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Joko teillä toimii normaalisti nuo vanhat profiilit, muutoshan oli niin uusi ja kesken että voi sekin vaikuttaa noihin tietoihin? Ite oon tyytyväinen, että tekevät muutosta. Se entinen alustahan oli ihan roska eikä kestänyt tätä käyttäjämäärää, mikä täällä pyörii ja kirjoittaa aktiivisesti. Toivottavasti tämä ei _koko ajan_ sekoilis ja hävittelis viestejä sekä olis kiinni tämän tästä. Tässä on ainakin se positiivinen juttu kans, että hymiöitä saa nakattua ja korjailtua väliin..ennen ei onnistunut vaan piti jättää laittamatta tai copy-pastata lopputeksti välillä.

Cisu, onneksi pääsit pelkällä säikähdyksellä. Ja Donterille jaksamista saikkuun! =)

Mullekki pitäis tänään tulla tarjoukset vauvavakuutukselle. Otettiin tarjous siihen jo syntyneelle sekä sitten raskauden ajalle oleva..pitää sitten vertailla kumpi lopulta otetaan. Varmaankin otetaan tuo raskausajalta oleva jo, ellei sitten ala vaikuttaa siltä että rahallisesti ei ehkä hyödytä tai on melko fifty-fifty.

Mulla tuo nukkuminen on vaikeaa, ensimmäiset tunnin kolmeen asti juoksen vessassa ja sitten vasta rauhotun. Lisäksi sen asennon kanssa on vaikeaa, mutta nyt on alkanut taas löytymään vähän parempia. En pysty selälläni nukkumaan enää ollenkaan, vissiin tuo maha sitten painaa niin ettei silleen nuku edes unissansa. Aamulla myös herätessä on vähän semmonen olo, että niinku ei ois nukkunu yhtään..mutta otan sitten jossain vaiheessa pienet päikyt niin se helpottaa.

-metsis 22+6

P.S. Sisäänkirjautumistunnuksista! Itselläni menee nikillä+salasanalla sisään, ei niinkuin ennen jolloin mulla oli eri käyttäjätunnus kuin nikki tietoturvan vuoksi. Kokeilkaapa sitä, jos muuten ei toimi.

Muokkaus2. Tuollahan profiilin asetuksissa on seurattavat ketjut, sinne varmaan kannattanee laittaa jos tykkää siitä omasta historiasta hyppiä aina viimeisimpään uuteen viestiin. En tiedä toimiiko samalla tavalla, mutta vaikuttais saman tyyliseltä mutta selkeämmältä? Eli ehkä voi useampaa eri hommaa seurata ja palata siihen, mihin on itse viimeksi kirjotitanut..tuohan näkyy vasta sitte ku tämä ketju alkaa pyörimään taas.
 
Viimeksi muokattu:
Urheilusta kysyi joku jossain vaiheessa, itse olen käynyt kerran vkossa jumpassa, joka ehkä enempi lihaskuntopainotteinen. Kunhan syyskausi alkaa, niin tavoite olis käydä mieluusti kakskin kertaa jumpassa per viikko, näitä kesäjumppia kun on kauhean vähän. Lisäksi pyöräilen arkisin töihin edelleen (n. 45 min yhteensä) ja käyn koiran kanssa lenkillä, siinäkin vähän sentään hengästyy välillä kun kiipeillään kallioilla ja rämmitään metsissä.

Selvittelin noita meidän talon äippärahakäytäntöjä. Saan siis palkkaa raskausajalta, mutta kun työsuhde loppuu vuoden lopussa niin tipun sitten nopeammin Kelan päivärahalle. :(

Tajusin myös, että se sijainen ei antanut mulle ollenkaan sitä neuvolan todistusta kun siellä viimeksi kävin. :mad: No onneksi mulla on lääkärineuvola maanantaina niin saan sitten sieltä sen. Huomenna sokerirasitus, apua..

Hampiainen 25+0 *poks*
 
Huomenta vaan kaikille!

Donterille jaksamista saikun kanssa! :hug: Itsekin täällä kotona kärvistelen ja odottelen soittoa niistä vasta-ainetuloksista. Huomenna loppuu saikkukin, eikä mitään oo kuulunut. Ois jo kiva saada joku ratkaisu hommaan. En oo todellakaan mikään työnarkomaani, mutta eipä tästä saikustakaan oikein osaa nauttia.

Onneksi Cisu kaikki on ok! Raskauden aikana kaikki vuodot pitäisi periaatteessa tutkia. Mulla ei silloin alkuraskaudessa tutkittu, mutta varmaan näin loppua kohden laittavat aina polille käymään. Joten tuo oli ihan normaali käytäntö, tuskin kukaan sitä osaa ajatella turhaksi käynniksi! :)

Meilläkin seksiä ollut aika vähän, aiemminkin jo taisin täällä valitella haluttomuuttani. En usko, että siitä oikeasti olisi mitään haittaa, mutta mulla on vähän sama vika kuin Jennylillä, että pää ei anna periksi.. :saint: Varmaan aika paljon tekemistä tällä on sen kanssa, että esikoisen lapsivedet tulivat sellaisena aamuna, jonka edeltävänä iltana oli ollut petipuuhia. Mulla oli kyllä kaikki paikat olleet neuvolassa edellisenä päivänä ihan ok, joten tuskin se vesien meno tuosta johtui, mutta jäi siitä "pelko p*rseeseen".

mamadread ja ihme 20+4

PS. Jennyli, mulla ei oo mitään sitä vastaan, jos halutaan ottaa varaslähtö syyskuun pinolle. :D Mutta selviän kyllä ihan hyvin ilman etusivupäivityksiäkin viikon. Oma nikki toimii moitteettomasti, onneksi.
 
Hei, maidon noususta ym. rintojen turvottelusta tuli mieleen, että mulla on ainakin tuntunut ihan siltä kun maidot nousis jo monta päivää! :eek: Kerran seksin jälkeen myös herahti ihan sitä sellaista ensimaidon näköistä, oikein kellertävää ja paksua maitoa, mutta onneksi vain muutama tippa ja sitten loppui. Välillä rintoja pakottaa niin paljon, että en voi välttää mielikuvaa siitä, että jos lähtisin lypsämään, niin maitoa tulisi.
Esikoisesta en muista, että olisi tällaista ollut ja imetyksen lopetuksestakin on vierähtänyt jo se 5 vuotta.. :) Vähän oon miettinyt, että pitäisikö olla huolissaan, mutta kai tää on vaan normaalia rintojen valmistautumista, eikä esim. voi käynnistää synnytystä? Neuvolasta voisi tietty asiaa kysellä, kun se vajaan 2 viikon päästä on...

mamadread ja ihme 20+4
 

Yhteistyössä