***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Ensiksikin Sabinelle ja perheelle paljon voimia! :hug:

Ja mahtavaa Cisu, että sulla oli tilanne pysynyt entisellään, antaa itsellenikin toivoa, että levolla tästä selvitään vielä vaikka kuinka pitkälle!
Jazzillekin voimia lepäilyyn ja saikkuiluun!

Mä kyselin Lillikka ja muut liikkeitä miettivät, silloin siellä päivystyksessä ollessani lapsen liikkeistä, niin 10x/tunnissa on riittävä määrä ja päivittäisiä vaihteluita tosiaan voi olla. Kunhan lapsi liikkuu selvästi päivän aikana, niin kaikki on luultavasti ok.

(.) Tännepä ei kuulu kummempia, lepoa, lepoa ja lepoa. Paljon yritän ihan makuuasennossa olla, ettei kohdunkaula rasitu, mutta välistä on pakko vähän jaloitella ja istua ja vähän touhutakin, muuten rupee kyllä selkää jomottelemaan. Pienen tiskaushetken oon itselleni päivittäin suonut, samoin sovittiin miehen kanssa, että vien ja haen esikoisen päiväkodista, niin tulee vähän raitista ilmaa haukattua. Ja jos esikoisen kanssa kävisi siellä puistossa vaikka tänään vähän iltapäivällä istuskelemassa, kun sekään ei onneksi ole kiellettyä...

mamadread ja ihme 27+3
 
Liinukalle onnea odotukseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Mä oon ihan hermoraunio,mua pelottaa toi synnytys aivan kamalasti!Aikaisemmin en oo asiaa juurikaan ajatellut mut nyt kun näitä viikkoja alkaa tulla vaan ryminällä lisää niin pelko nostaa vaan päätään : / Toisaalta haluaisin sen sektion,toisaalta taas haluaisin synnyttää normaalisti alakautta. Käynnistäminen ainakin pelottaa,vaikka ei ole vertailukohdetta kipuun niin ainakin ekalla kerralla ne supistukset sattuivat todella paljon ja olenkin kuullut että kun käynnistetään niin supparit olis kivuliaampia?? Sekin mietityttää että päättyykö tämäkin raskaus hätäsektioon. Tuntuu että asia painaa koko ajan mieltä ja hermostuttaa,ja luulenpa että tämä mun ärtyminenkin osittain johtunee tästä asiasta.Seuraava neuvola kolmen viikon päästä,jos jaksais sinne asti eikä tulis hulluksi tämän pelon kanssa.

hara 28+4
 
mäki ny laitan oman lusikkani soppaan* sikapiikki ja keskenmeno*. mähän alkuvuodesta otin sen piikin ja keskenmeno tuli aika pian sen jälkeen.en halua aatella et se olis sen piikin syytä ollu mutta ken tietää..olin tosi huonos kunnossa sen piikin jäljiltä ja en kyllä nyt aio sitä ottaa,luulis että se eka piikki vielä suojais ees tän raskauden loppuun asti.
 
hara täällä myös ajatukset synnytyksessä...ollut jo monta kuukautta. Alkuun pelkona oli se miten ehdin sairaalaan ennen synnytystä. Ja sitten se perätila...Ja pelkopolille en päässyt kun ei pelot tarpeeksi suuria kai... Huomenna neuvola ja mahdollisesti terveyskeskusultra jotta nähdään miten päin on. VAikka tiedänhän minä että perätilassa edelleen. Pelottaa sektio ja pelottaa perätilasynnytys. Kuulin lisäksi juuri että Tays viimeiseen asti yrittää välttää sektion. Sektiossa pelkään eniten sairaalabakteeria ja sitten sitä että toipuminen kestää kauan ja haava saattaa tulehtua tai tulee kohtutulehdus tms. Mulla kun on nuo 2v ja 4v kotona jotka tarvitsevat minua niin en sairaalassa joutaisi olemaan muutamaa päivää pitempään. Kauheeta jos ei kuukauteen saisi nostella mitään ja tarttis olla tosi varovaisesti. Mulla ei siis ole mahdollista levätä sellaista aikaa synnytyksen jälkeen.

Tänään rv 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Sabinelle Kovasti voimia! :hug:

Liinukkalle onnea odotukseen!

Liikkeistä Tää tekee mut hulluksi, se varmasti tietää, et millon on viikonloppu ettei voi neuvolaan soitella :) ja liikkuu huomattavasti vähemmän viikonloppuisin, sitten kun maanantai koittaa niin aina alkaa sellaset jumpat mahassa ettei tosikaan. Joo tiedän kyllä että voi äippäpolille mennä tai ottaa yhteyttä, mut tätä on nyt jatkunut varmaan kuukauden päivät, et viikonloppusin ollaan suht iisisti mahassa, ja viikolla melskataan senkin edestä. Ei täälläkään kyllä liikkeet ole usenkaan potkuja vaan sellasta möyrimistä.

Itsellä on aika paljon kaikkia tuntemuksia mahan seudulla. Mahaan alkaa aika helposti sattumaan liikkeellä ollessa. Uutena on liikkeessä tullut sellanen äkkinäiset vihlaisut, ne siis lähinnä tuntuu jossakin emättimen suunnalla. Keskiviikkona on lääkärikontrolli, selviää et laittaako se mut vielä töihin vai ei.

Tesmis 32+0
 
Liikkeistä täälläkin liikkeet muutrtuneet möyrimiseksi eikä potkuja enää tule niin paljoa. Eilen iltayöllä kuulostelin mahaa ja yleensä makuulle mennessä tulee tuntemuksia mut nyt yritin töniä mahaa ja herätellä kun ei mitään elon merkkiä kuulunut...onnistuinpa kerran tönäisemään mahaani niin että itseäni sattui (olin kyllä mielestäni hellä) ...no sitten huolestuin taas siitä että mikä siellä sattui... huoh! :headwall: PUolen tunnin pääästä siitä alkoi vauva kuitenkin oma-aloitteisesti liikkumaan ja sain liikelaskennan tehtyä ja nukahdin.
 
Viimeksi muokattu:
Sabinelle voimia ja lämmin :hug:

Liinukalle Onnea odotukseen!! Toivottavasti saatte oman pienen nyytin kainaloon :heart:

Täälläkin liikkeet ei tunnu enää terävinä potkuina vaan enemmän sellasena möyrintänä. Välillä tulee kylkiin pieniä potkusarjoja mut ei enää siinä mittakaavassa ku pari viikkoa sitten. Voikse oikeesti jo olla niin iso ettei mahdu potkiin kunnolla???Välillä sit taas tuntuu pylly tai jalka tossa navan yläpuolella, ku vauva oikein punkee itteensä mahaa vasten. Siihen tulee sellanen kova kohta =)

Kukas muu täällä söi rautaa??Onks teil tullu maha kipeeks niistä??Mä syön nyt noita Retafer tabletteja ja mulla ainaki maha kouristelee lähes koko vuorokauden ja on muutenki ihan sekasin. Mikäköhän siihen vois auttaa? En pysty mitään nestemäisiä rautavalmisteita ottamaan ku yrjöön kaiken heti pihalle, jos ne maistuu jollekki =( Toivottavasti noita ei siis tarvii kauaa enää syödä vaan rautavarastot korjaantuis ja pääsisin noista eroon.

Ens viikolla on seuraava neuvola. Nyt niitä alkaaki olla tosi tiuhaan tahtiin, tällä kertaa väli on 3 viikkoa mut eiksen 2 viikkoa pitäis sit olla jatkossa??

Tänään karu paluu arkeen ja takas siis töihin. Saas nähä miten mä jaksan??Työpäiviä on jälellä 14!!Kyllä, oon laskenu =) Eli siis kolmen viikon aikana 14 päivää, ei se sillai kuulosta pahalta kuhan vaan voimat riittäis =) Ja motivaatio :LOL:

fanttomi & 29+4 (enää pari päivää 3-kympin kerhoon =) )
 
Syvä osanottoni ja voimahalus Sabine koko teidän perheelle surutyön keskelle!:hug::'(
Olen niin pahoillani ja sanaton:'( Liikuttavan kauniita runoja olette kirjoittaneet!
Kiitos että halusit kuitenkin jakaa kokemuksesi meidän kanssamme, olet vahva ihminen!:heart: Toivon teille kaikkea hyvää tulevaisuudessa!
Päivitin toiveestasi tietosi pienestä enkelistä etusivulle! Toivottavasti olen sen osannut laittaa sinne kauniisti ja arvokkaasti?! Kerrohan jos toivot muutoksia!

liinukalle onnea hyvien kuulumisien johdosta!:heart:

Meillä ollaan ajatumassa pikkuhiljaa parisuhdekriisiin! Alan olla niin väsynyt ja kärttyinen laiskaa miestäni kohtaan:mad: Tuntuu että arki vielä menee kun toinen on töissä mutta viikonloput kasvattaa aina mielettömän sarven otsaan!!
Olen varannut perheneuvolaan psykologille ajan ja olen/olemme menossa sinne ensiviikolla! Tuntuu että nyt on viimeinen hetki ja aika hakea apua/neuvoa meidän parisuhteelle, sen jatkuvuutta ajatellen!
Mies luullakseni ei ymmärrä edelleenkään missä mennään ja mistä on kyse!!

Alavatsatuntemuksia on täälläkin:wave: Menkkamaista kipua joka tuntuu alavatsassa sekä selässä on ollut nyt viikon verran. Kohdun kannatinkipuja ja repäisyjä on ollut myös välillä. Supistuksia on verrattain vähän tätänykyä. Liitoskipuja ei ole!
Nyt kun rv 30 lähestyy niin tuntuu että olen jotenkin huojentuneempi enkä niinkään enää ahdistu esim. ennenaikaisesta synnytyksestä!
Liikkeitä tulee seurattua tässä raskaudessa kuitenkin kaikkein eniten. En osannut edes laiskahkon kuopuksen kohdalla stressata liikkeitä...tiedä miksi nyt sitten niin!!
Hiljaisempia päiviä on mutta hyvin vauva kuitenkin liikkuu! Hikkaa myös tätänykyä usein päivässä:D

Jennyli 29+3
 
noita alavatsakipuja ja -tuntemuksiahan mun viel piti kommentoida.Eli täälläkin on menkkamaista kipua, repäsyjä, vihlasuja ollu nyt noin 3 viikon ajan. Supistuksia harvemmin ja niistäki suurin osa harjotussuppareita. Mut jossain tuol "sisälläki" tuntuu välillä semmosta viiltävää kipua.
 
Hellurei ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!! :wave:
Täällä tuli rv 31 täyteen ja täyslepomääräyksestä kulunut jo kaksi viikkoa!!! Jippii, enää tämä viikko jäljellä vaikkei tietenkään senkään jälkeen mitään kovin kummosia maratooneja oteta....

Jazz78:lle :hug: ja tsemit! Tiedän kuinka alkuun ensikertalaisen pelästyttää nuo kohdunsuun muutokset mutta ota vaan rauhallisesti ja kuulostelet tuntemuksiasi ja lepäät paljon niin hyvin menee! Itsekin alkuun olin melkein ihan paniikissa että vauva syntyy hetinytjo, mutta pari viikkoa menny kohdunsuun muutoksien löytymisestä eikä tilanne ole pahentunut.

Alavatsakivuista yms. Täälläkin ne on alkanut vaivaavaan välillä enemmän ja välillä vähemmän ja aikasemmin olisin ollu huolissani niistä mutta enää en jaksa. En edes vaikka ne saattaakin olla osana syyllisenä kohdunkaulan muutoksiin. Mutta näköjään teillä muillakin niitä on niin eiköhän nuo kuulu asiaan. Inhottavia ovat vaan.

Enemmän mua häiritsee selkä-, lantio- ja häpyliitossäryt. Joskus ovat niin pirun ilkeitä että meenaa oksu ja itku tulla!!! :( Ja pidemmät kävelyt ja muut suuremmat touhuamiset pahentaa niitä ja kostautuu kurjina särkyinä. Joten rauhallisesti jo otettava niidenkin puolesta.

Vauvan liikkeet ovat kans täällä enemmän sellasta möyrimistä ja mylläämistä kuin varsinaisia potkuja. Ja tosiaan välillä on huomattavasti rauhallisempiakin päiviä. Mutta ultrassa kun viimeksi vauvaakin kurkattiin niin hän liikkuu paljon enemmän mitä minä edes tunnen!!! :O Joten jotenkin olen liikkeiden suhteenkin tullut rauhallisemmaksi mieleltäni enkä heti panikoi jos on hiljaisempia päiviä.

Synnytys ei ihan hirveesti ole ollut vielä mielessä, ehtii sitä sitten myöhemminkin miettiä eikä mulla ole sitä kohtaan mitään tuntemuksia/odotuksia tai pelkoja. Varmaankin kun ei ole siitä aikaisempaa kokemusta enkä ole lueskellut mitään synnytyskertomuksia. Oikeastaan minä odotan sitä innolla ja menen ilman sen kummempia paineita siitä. Tuli mitä tuli.

Mutta yhden typerän "pelon" tai ajatuksen olen saanut taas kehiteltyä nuppiini pyörimään, nimittäin olen alkanut miettimään jos napanuora kiertyisi vauvan kaulan ympärille ja hän kuristuisi siihen!!!! Tiedän että on harvinaista mutta mahdollista ja inhottaakin kun tollasestakin joutuu ressaan :headwall: Hohhoijaa.... Onko kellään muilla ollut vastaavia ajatuksia??!!!

Liinukka Onnea odotukseen ja kaikkea hyvää tulevaan!!! :flower:

Cisu 31+0
 
tänään oli neuvola

rv 29+6
paino +100g/vko
RR 128/77
kohdunpohjankorkeus 25
liikkeet ++
:heart: 130
pissa puhdas
kaikki oli siis kunnossa, mutta ultran yhteydessä otettiin streptokokki näyte, joka oli positiivinen :| nyt sitten alotettiin antibiootti kuuri ja synnytyksessä laitetaan sitten siihen tippaan..vähän iski nyt huoli asiasta :| onko kenelläkään kokemusta synnyttää kun on tuo sreptokokki???

lumi-enkeli ja aarre 29+6:heart:
 
Cisu: kyllä mua ainakin pelottaa tuo napanuoraan kuristuminen, ja eiköhän muitakin, sen takia noita liikkeitä niin huolella kannattaa laskea. Th sanoi mulle viimeksi, että mikäli napanuora kiertyy kaulan tai vaikkapa jalan ympärille ja alkaa kiristyä, niin muutaman päivän ajan vauva "varoittelee" eli liikkeet siis heikompia.

Yritän kumminkin itse olla liikaa huolehtimatta, hulluksihan sitä tulee jos alkaa noita kovin paljon pohtimaan. Sulla varmaan hankala tilanne, kun pitää vaan olla levossa, niin väkisin siinä on turhan paljon aikaa ajatella pahojakin asioita. : /

Me ostettiin eilen vaunut, Emmaljungan City Crossit. Käytettynä ostettiin, maksoivat 350 euroa ja kunnoltaan aivan uudenveroiset mielestäni. :) Värikin miellytti ja kaupanpäällisinä tuli jalkapeitto ja hoitolaukku. Tosi tyytyväisiä ollaan miehen kanssa molemmat vaunuihin. Tuntuivat jämäkiltä, mutta silti aika kevyiltä ja mahtuvat pieneen tilaan.

Viikonloppuna käytiin myös vauvakaupoissa, mutta mitään muuta ei toistaiseksi tarttunut mukaan kuin Ikeasta se Malm -lipasto vauvan vaatteille + harsoa ja parit lakanat.

Hampiainen 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Alkuun Sabinelle voimahalit :hug:

Jääräpää: toivottavasti esikoisen mahakivut hellittää pian, on kurjaa kun pieni on kipeä :hug:

Leenu: mukavaa äitiyslomaa :) Niin ja onnittelut tulevalle tädille, ihanaa, että serkuksille tulee noin pieni ikäero :)

Cisu ja Mamadread: toivottavasti kaikki menee loppuun saakka hyvin, nyt vaan tosiaan lepoa.. Itselläkin on parempi olo, kun on saanut lepäillä, vaikkakin supistuksia tulee aina välillä..

Cisu: Täytyy tunnustaa, että itsekin olen sortunut miettimään tuota napanuora -juttua, varsinkin silloin, jos liikkeitä tuntuu vähemmän.. Mutta siten olen äkkiä työntänyt sen mielestä pois.. :|

Onnittelut Liinukalle. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuunsaakka :hug:

Alavatsa- ja liitoskivuista oli puhetta.. Itselläkin meinaa vihloa ja kipuilla häpyluun tienoilla, varsinkin jos on kävellyt vähänkään pidemmän matkan. Viikonloppuna oli tosikipeät liitoskivut, öisinkin sai miettiä, että miten saan vaihdettua asentoa niin ettei kävisi kauhean kipeää :(

Luntakin on luvattu ensiyönä, eilen illalla satoi räntää ja poika kysyi (odottaa malttamattomana talvea), että joko voi lähteä tekemään lumiukkoa :) Ihana.

Mukavaa lokakuun puoltaväliä kaikille!

Nipsu + muru 32+3 :heart:
 
Sabinelle :hug:

vauvan liikkeistä mullakin tuntuu nykyään enemmän semmosta möyrintää kuin potkuja.tekee välillä tosi kipeetä kun työntää pyllyn tuohon oikealle kylkiluitten alle.

Rokotuksesta täällä on ollut puhetta..itse en vielä tiiä että ottaisko vaiko ei,mietinnässä on vielä..

Leenu84 onnittelut tulevalle tädille :flower: minun siskolla on 3 viikkoa myöhemmin la kun mulla ja veljen vaimolla on la maaliskuussa,on kiva kun tulee serkuksia pienellä ikäerolla =)

jos sitä lähtis poikien kanssa ulkoilemaan niin piristys vähän itsekkin,on ollut niin hirvee väsymys taas vaihteeks muutaman päivän |O

aarteeni ja pikkuinen 31+1 :heart:
 
Jennylille voimia parisuhteen kanssa painimiseen! Hienoa, että olet uskaltautunut hakemaan ammattiapua ja toivotaan, että saatte asiat selvitettyä.

Siis pitäisikö noita liikkeitä olla joka tunti tuo 10kpl? Vai siis niinä tunteina kun tuntee jotain? Tämä toukka ei ainakaan möyri kuin harvoina ja valittuina tunteina (aamulla, ruoan jälkeen, nukkumaan mennessä jne.) ja niin on ollut koko sen ajan kun jotain oon tuntenut. Mutta toki tuo etuseinämän istukka varmaan vaimentaa liikkeitä jonkun verran.

Fanttomi: Täällä myös syödään rautaa, Obsidania kylläkin. Alussa yritin syödä ohjeen mukaan 1tbl kerran päivässä, mutta siitä tuli todella huono olo. Siis vatsa ei mennyt sekaisin, mutta koko ajan oksetti. Nyt sitten avaan kapselin (on siis selosteen mukaan sallittua, sisällä on sellaisia enterorakeita, jotka liukenee vasta suolistossa) ja syön vain puolikkaan annoksen. Kapselin heitän pois kun sekin voi kuulemma joillakin olla pahoinvoinnin syy. Mutta tuotemerkeissä on kuulemma eroja ja jos vain kukkaro antaa periksi, niin kannattaa kokeilla jotain muuta merkkiä tai pienempää annosta.

Napanuorasta sanottiin jossain, että se on vähän niin kuin puutarhaletku, eli sellainen jähmeä ja sen kiertyminen kaulan ympäri (tai ainakaan siihen kuristuminen) olisi hyvin epätodennäköistä. Toki niitäkin varmasti tapahtuu, mutta eiköhän ole tosi harvinaista.
 
fanttomi täälläkin syödään viidettä kuukautta rautaa kaksi obsidania päivässä ja ferronolia lisäksi. nuo otan aamulla aikaisin tyhjään mahaan enkä syö ainakaan mkahteen tuntiin sen jälkeen jotta imeytyisi. Hemoglobiini oli viimeksi silti vain 117 joten rautaa joudun syömään loppuun asti tuplakuuria. Ja sen raudan otan väkevän tuoremehun kanssa. Maha ei aina oikein tykkää...mutta toisaalta tuo rauta pehmentää normaalisti "kovaa" vatsaani muttei kuitenkaan liian löysäksi. Eli pärjään sen kanssa. Muistaakseni retafer ei minulle sopinut, vaan se kovetti mahan ihan koppuraksi aikaisemmassa raskaudessani.

Tänään siis rv 32+3.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on tämä emma-istuin (saman tyylinen mikä itellä on ollu vauvana 80-luvulla) ja on ihan asiansa ajanu. Aika vähän tuli sitterissä pidettyä, ihan pikkasena jonkuverran, mut ku vauva viihty hyvin rattaissa + lattialla ni pääosin pidin siellä, sit ku alettiin opetteleen kiinteiden syöntiä ni oli enempi tuossa.
Tietty varmasti riippuu käyttötarpeesta ja vauvastaki se et minkä verran sitä sitteriä tulee käytettyä ja kuin paljon siihen kannattaa rahallisesti panostaa http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emma_Bouncer_Brown.jpg
 
Cisu: meilhän oli kakkosella napanuora kaulan + vartalonympäri. Kävin äitipolilla 41+0 vähentyneiden liikkeiden takia, otettiin käyrää ja ultrattiin, vauva liikkui käyrällä ja jakseli ultrankin mukaan hyvin, samoten synnytys meni hyvin. Kätilö sanoi vasta vauvan synnyttyä että napanuora oli kaulanympäri, eli todennäköisesti ne vähentyneet liikkeet (tosin ultassa vauva liikui hyvin) johtui siitä että napanuora esti liikkumisen.. napanuoraan kuristuminen tai se että napanuora menisi solmuun on äärimmäisen harvinaista!!
 
Vähän säikäytti aamulla, kun on toinen nilkka ollut koko viikonlopun kipeä ja nyt aamulla kun heräsin, niin se koko jalka oli ihan turvoksissa! Aattelin jo että joku laskimotukos... Vaan siinä vaiheessa kun lääkärille pääsin, niin turvotus oli laskenut ja lääkäri diagnosoi tuon nilkan kivut hermosäryksi ja aamullisen turpoamisen syyksi sen, että olin nukkunu oikealla kyljellä eikä nesteet olleet kiertäneet kunnolla jalassa. Kehotti kuitenkin tarkkailemaan vielä oloa, ja jos jatkuu niin uudestaan lääkärille. Fidd-arvo oli vähän koholla, mutta se kuulemma voi ollakin raskaanaolevilla koholla ihan yleisesti. : /

Mullakin tulee monesti mieleen tuo, että jos vauva meinaa kuristua napanuoraan. Itsellä oli syntyessä napanuora kaulan ympärillä ja olin kuulemma ihan sininen, vaan hengissähän tässä vielä ollaan, joten yritän olla stressaamatta siitä.

Potkut ovat tuntuneet vaimentuneina viikon ajan, kai se vauva oli kääntyneenä jotenkin selkä eteenpäin. Mutta nyt iltapäivällä tuli pari kunnon potkua, niin että näkyi selvästi ulos päin. Kiva että välillä tuntuu kunnolla, niin ei tartte epäillä onko sillä nyt kaikki kunnossa.
 
Minulla tämä on ensimmäinen raskaus missä mieleeni on juolahtanu napanuora!! Minähän kysyin 4D-ultrassa että näkyykö jos napanuora olisi kiertynyt kaulan ympäri?! Mutta tuota lääkäri ei lähtenyt ultraamaan vaan sanoi sen aiheuttavan ihan turhaan lisää huolta ja stressiä odotukseen;)
Joka neljäs lapsi syntyy kuulemma napanuora kaulan ympärillä ja komplikaatiot on äärimmäisen harvinaisia (nämä siis sen lääkärin sanoja)! Avokilla napanuora oli 3 kertaa kaulan ympärillä, samoin kummipojallani!:O
Napanuorahan on tosiaan sellainen letkumainen ja varsin joustava, niinkuin neitoperho mainitsi ja vauva sitä tuolla mahassa itsekin puristelee.

Onko muilla hävinnyt näläntunne?!
Mulla ei oo useampaan viikkoon ollut enää nälkä ja syön todella vähän päivän aikana! Mitään raskasta ei voi syödä tai tulee liian ahdistava olo...eli ruoka saattaa koostua esim. muutamasta ruisleivästä, salaattiateriasta ja jugurtista.
 
sabinelle paljon voimia ja halauksia

Täälläkin yksi sairaalassa vieraillut. Kohdunsuu avautunut, pehmentynyt ja lyhentynyt ja nyt sitten sairaslomalla äitiyslomaan saakka. 2yötä ne minua osastolla pitivät ja vannottivat lepäilemään sitten kotona myös. Kipeitä supistuksia ei ole yhtään tuntunut koko odotus aikana mutta kivuttomia sitäkin enemmän. Kortisonipiikit ja supistusten estolääkettä sain sairaalassa, nyt pitäisi vain muistaa ottaa aika rennosti tämä loppu aika.

Rokotuksista oli täällä jonkin verran puhetta. Minulle ei ole vielä tarjottukaan, ja en tule kyllä ottamaankaan. Haluan pelata sen verran varman päälle nyt kaiken.

Rautana retafer täällä. noin kuukauden olen syönyt ja vetää mahan kovalle, mutta kun muuta sivuvaikutusta ei ole ollut niin kestän tuon vaivan. Viime neuvolassa kyllä sanoivat että jos tulee tukala olo niin voi pitää päivän pari taukoakin raudan kanssa.

kietaisupaita/body joku oli kysellyt niistä. Itse löysin kirppareilta kietaisupaitoja kun jaksoin vain kierrellä useita kertoja. Kietaisu bodyjä löytyy Halpa hallista, mutta todella vähän valikoimissa.

Tässäpä pikaiset kuulumiset. Nyt kun tosiaan olen sairaslomalla niin ehkäpä kerkeän useamminkin kirjoittelemaan omia kuulumisiani, ettei jäisi vain lueskelu hommiin..

tänään rv31+0
 
Sabinelle voimia ja jaksamista jatkoon :hug: Toistan viimekertaista tähän asiaan liittynyttä viestiäni, mutta jokaisella meillä on oma polku kuljettavanamme eli ei mitään niin pahaa ellei mitään niin hyvää, jollakin tavalla jonakin päivän :heart: Sinun asenteesti elämään on mahtava ja varmasti poikanne kasvavat onnellisina tuollaisessa perheessä tapahtumista huolimatta. Ihanaa syksyä teidän perheellenne!

Liinukalle myös onnea uuten raskauteen ja pahimpien riskiviikkojen ohittamisesta :flower: Muistan myös, kun lähdit ketjustamme ja asennoidut jo silloin positiivisesti tulevaisuuteen. Niinhän se on, että luonto hoitaa pois heikot (eli ne, joilla kehittymisessä menee jotakin pahasti vikaan) ja harvemmin niitä "viallisia prosesseja" saman henkilön kohdalle sattuu kuitenkaan peräkkäin ihan liian montaa. Sitten vain odottelemaan rakenneultraa ja joulun jälkeen kevätvauvaa :)

Nukkumisesta: itse saan kyllä nukuttua ihan täydet yöt, mutta mulla onkin ihan mahdottomat unenlahjat - voin normaalisti nukkua missä vain ja koska vain ja äidin sanoja lainaten: mun ympäriltä voisi purkaa yöllä talon enkä heräisi. Useimpina aamuöinä herään kerran vessaan (en kuitenkaan edes aina :ashamed:), mutta uni tulee heti, kun peiton taas korville vetää. Jep jep...joskus ollaan mietitty miehen kanssa, että mitäs jos mä en herää edes vauvan ääniin :D No ehkä luonto hoitaa ton puolen...Nyt en siis herää vauvan liikkeisiin tai paikkojen puutumiseen tms.

Kietaisubodyja on Stokkalla Espritiltä (!!!) hintaan about 6 e kpl! Olin tosi yllättynyt, kun löysin niitä - tosi hyvälaatusen tuntusia ja tohon hintaan, kun ei Stokkalla varmaan mitään ole alle 10 euron :) Että niille vinkkinä, joilla on Stockmann lähellä. Oli vaan pinkkejä ja sinisiä tosin. Mä otin saman tien 56 ja 62 kokoset. Muuten oon ostanut niitä aina kun oon bongaillut...esim. BOBO:n ystävänmyynnissä oli 5 e kpl valkosia Girandolan kietasuja kokoa 50-56.

Meillä oli tänään perhevalmennusta tai jotakin sen tapaista. Ihan jees - aiheena seksuaalisuus ja kaikkea siihen liittyvää ennen ja jälkeen synnytyksen. Ei nyt varsinaisesti tullut mulle ainakaan mitään uutta, mutta musta oli myös hyvä, että mies oli kuuntelemassa :D Sillä kun ei tällaisia netin tietolähteitä niin kuin mulla ;)

ON: Huomenna neuvolalääkäriin ekstrakäynnille, kun viimeksi lääkäri sanoi, että pitää tulla näytille jos vatsakivut/supistukset jatkuu, kun oli kuitenkin vähän muutoksia tms. Niin kyllä mua kävellessä viiltää välillä aika pahasti (pitää hidastaa tahtia) ja eilen piti jumpassa mennä välillä reunalle kumaraan huilaamaan. Niin tehdään nyt sitten varmistustsekki, ettei kyseessä ole mitään vakavampaa, kun sattui olemaan aika vapaana.

Azalea ja Luru 29+2
 
Raudasta viel sen verran et mul ei kyllä todellakaan mee vatta kovalle siis Retaferista. Vaan saan siis ravata koko ajan vessassa. Oon ennenki ollu kauhee vessassa ravaaja mut nyt ton raudan myötä maha on niin löysällä et hyvä ettei housuun oo tullu. Et ompa kivaa!!!Ja tosiaan se kouristava tunne vattalla 24/7 ei myöskään tunnu hyvältä. Ja sit lisäks seki ärsyttää et ku siihen myrkytykseenki kuuluu niit ylävatsakipuja ni emmä nyt niitä tästä myllerryksestä/polttelusta enää voi huomata. Ja mua syynätään tosi tarkkaan sen myrkytysriskin takia ni pitäis heti huomata ku oireita tulee. Onneks se neuvola on ens viikolla ni pitää sillon sanoo tosta raudasta.

Tänään olin ekaa päivää töissä saikun jälkeen ja oon kyl selkeesti väsyneempi ku en oo päikkäreitä saanu nukuttua. Koko työpäivän oli myös sellanen kestosupistus ja muutama sellanen kipeempikin tuli. Tykyttelyitä myös tänään tuli vähintään kerran tunnissa ja klo 19 jälkeen vähintään kolmesti tunnissa. Pulssi nousi taas hetkellisesti sinne 120 paikkeille/yli eikä meinannu laskee. Huomen ois aamuvuoro, eli katotaan kuinka hirvee olo on sen jälkeen.

Mun maha on tänään jotenki alempana ku esim eilen. Eilen se oli ihan selkeesti ylhäällä ku tänään se on "roikkunu"..jos toi keilapallo nyt voi varsinaisesti roikkua.

Nyt nukkumaan ku 6h päästä on jo herätys..blaah!!!

fanttomi & 29+4
 
Fanttomi: mitä nää enään siellä töissä hutkit nuilla oireilla.. jos nyt aamuvuoron aikaan tulee jotain tuntemuksia, ni jäät suosiolla pois!! Ei se ole ku itsensä rääkkäämistä jos siellä hampaatirvessä olet. Pitkällehän oot jo jaksanu!! Ja muistakaa muutki kellä on huono-olo töissä et toki siellä saa/voi olla jos vointi on sellainen et jaksaa töitä tehdä, mut ei tämä kuitenkaan ole mikään kilpailu et kuka pystyy olemaan pisimpään (tuli kyl rumasti sanottua :ashamed: ), mut se ettei sinnillä kannata jatkaa, koska ei se vointi ainakaan enään parane jne
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä