Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

lilijan Tyttö tuli meille ja toista pukkas :) no,tää meni paremmin ku eka kun sillon vauvan näin vasta 4pv:n ikäsenä ekan kerran.Miehen kans vitsailtiinkin et kummallakaan ei oo mitään hajua miten tää synnytys toimii :D Nyt kaikki ok,hemppa viel 91 mut nousus kuitenkin on :)
 
hara: no onneks nyt on kaikki sillai hyvin :) Mulla kävi kans pikkasen ikävästi ton mun edellisen kans oli poikittain mun mahas ja napanuora tulos ekana ulos sitte läks kotona vedet 38+3 viikol ja eiku jorviin lanssil, sielt leikkaukseen ja leikkauksesta veivät heti tytön lasten osastolle kun sen keuhkot oli kasassa ja olivat raapineet sen ruokatorveen haavan joka vuos mahaan ja rupes sitte pien oksentaa verta ja eiku kiireel lastenklinikalle tehohoitoon jossa makaski sitte viikon, min näin yhen kerran tytön ennen lastenklinikalle menoa ja seuraavan kerran kans joskus 4pv ikäsenä kun antoivat mun mennä jorvista kattomaan sitä. Oli aika pelottava kokemus, kattoa kun toisessa oli miljoona piuhaa ja oli ihan sekasin kaikista lääkkeistä, hengitysputki suus ja piuhoja päässä.... Onneks pääsi sitte viikonpäästä jorviin takasi jossa oli viel yhen viikon, opetteli syömään ja parantumaan kokemuksesta kun sanoivat et oli aikamoinen kokemus tommoselle pienelle... No tänäpäivänä on kaikki hyvin eikä mitään juttuja jääny tosta kokemuksesta, kasvaa aika vauhdilla... tammikuus täyttää 4v ja on sellanen 120cm pitkä ja painaa 20kg et pikkusen yläkäyrillä mennää :D mut ei kuulemma huolta jos ei esim kuukautisia tuu, finnejä pukkaa tai karvotus lisäänny, sitte ois tiedossa hormoonihoitoja, mut siihen saakka vaa annetaa kasvaa (toivottavasti ei nyt kauheesti, ettei joudu koulussa sitte kiusan kohteeks)

lilijan 38+0 :D jo
 
Tänään on vissiin monella muullakin ollut melkoinen ärsytyspäivä! Ihana, että täältä löytyy aina hengenheimolaisia, kun miehenkään pinna ei ihan loputtomiin kestä :LOL: Mietin juuri niitä rakennusmiesparkoja, jotka huomenna tulevat tuota homeseinää tutkimaan. Tietäisivätpä vaan, millainen hormonihirviö täällä asustaa... :kieh: Joten kaiken on parasta mennä suunnitelmien mukaan tai ei hyvä seuraa!
 
Hei tytöt,

koittakaahan jaksella siellä, kellään ei ole enää pitkä aika!

Maikkuson, mulla meni reilu viikolla yli ja herkuttelin aika paljon ja joo, meidän bebe oli 4,3 kg, mutta ihan hoikka ja siro silti. Oli pitkä ja ei yhtään sellainen pullero ku pelkäsin :)

Mua harmittaa, kun ihan vikojen parin viikon aikana tuli isot arvet mahaan, esikoisesta ei ehtinyt venyä niin paljon.

k & pikku-ruu 12 vrk (tänään neuvolassa jo 54 cm!)
 
Ihania juttuja teillä - voin niin kuvitella, että olisin niin mukana "Varokaa raskaana olevaa naista" -kerhossa, jos vielä Lurua kantelisin. Melkein ihan harmittaa, ettei pääse märehtimään ja kärsimään :D siis oikeesti!

No ehkä ei kuitenkaan...jos joskus uudestaan vaavia odottelen, niin varmaan sitten saan osani myös noista tuskaisista viikoista. Nythän homma jäi vähän jopa kesken...Tsemppiä kaikille ja purkakaa sydäntä täällä niin paljon kuin sielu sietää :) Mulla on ainakin aikaa kuunnella eli lueskella, kun pääasiassa tuo meidän neitokainen vain nukkuu. Tosin alkaa päivässä olemaan jo valveillaolojaksojakin, jolloin neidin kanssa voi seurustella ja hellitellä sillai, että hänellä on silmät kunnolla auki :heart:

Mun masussa on koko päivän ollut elohiiri, jonka toiminta tuntuu ihan hentoisilta vauvan liikkeiltä :D Ehkä myötäelän teidän muiden odotuksia. Ei mulla kyllä enää ole ikävä masuvauvaa, kun on niin rakastunut tohon masun ulkopuoliseen vauvaan :heart: En sitten tiedä, onko hassut fiilikset laskettuna aikana.

Onnea tuulenviri, Murunen83 ja Hiphei84 vauvoista :flower: Ja hara myös, jos en jo onnitellut aikaisemmin :)

Azalea ja Luru 2 vko
 
Pikanen katsaus tänne ja sitten aamupalalle...mä täällä herättelen toiveita että tämä synnytys käynnistyisikin itsekseen ilman käynnistämistä:) mulla eilen supisteli koko päivän tosi säännöllisesti, siis sellasia kunnon kovettumisia, maha ihan kivikova ja muutenkin napakampia kuin yleensä harkkasupparit.Nyt sitten heti aamusta sama meno jatkuu mutta siis kipeetä nää ei tee, enemmän sellasia epämukavia puristuksia...onko kellään käynnistynyt synnytys tällein että muutamaa päivää ennen tullut tälläsiä supistuksia ja sitten niitä oikeita?
Mä olen ollut niin asennoitunut että yli menee niinku esikoinenkin ja käynnistetään että ei mun kroppa saa itekseen mitään aikaseks, mut jos sittenkin jotain tapahtuis...
 
Huomenta kaikille.

Täällä taas oltu hereillä klo 04 asti, seiskalta nousin sängystä. Mimmi84:: Mulla oli myös eilen koko päivän jatkuvaa mahan kovettumista, tosin nyt ekaa kertaa mukana myös sellaisia ihan kunnon aaltomaisia ja kivuliaampiakin supistuksia, jotka tuntui enemmän alapäässä kuin vatsassa niinkään. Olin jo ihan varma että yöllä tulee lähtö mutta ei mitään. Nukahdin kyllä parin tunnin puhkumisen jälkeen kun tuntui ettei saa oikein kunnolla henkeä kun vatsa oli kovettunut ylös asti. Nyt taas ei mitään. Toivon kyllä todella että viikonloppuna päästäisiin hommiin, niin vielä ehtisi jouluksi kotiin.
 
Huomenta!

Täällä onkin monella jännät paikat, tiedä vaikka lähtö tulee piakkoin. Mulla on vähän silleen päin hassusti, että yritän nimenomaan olla tekemättä mitään mikä nyt vois edistää jotenkin synnytysasioita kun on se sektioaika varattu. Noh, tekee nuo verenpaineetki kyllä ettei passaa hirveesti kun ottaa vaan rennosti (mikä on kyllä tylsää). Täytyy sanoa, että on tässä se hyvä puoli että onneksi on hyvät maisemat ikkunasta! Puut ovat ihan lumessa ja kuurassa sekä muutenki niin jouluisen ja talvisen näköstä:heart: Lisäksi oon tässä kuunnellu noita joululauluja, että ehtii varmasti kyllästyä niihinkin..nyt kun ei tuu ostareissa kierreltyä niin ei tuu sitä kautta kyllästyttyä:xmas:

Mulla oli kans tuossa joku aika sitten säännöllisiä harkkasupistuksia, oli semmosia kovempia mutta ei kivuliaita. Sitä onneks kesti vaan yhden illan (ehkä 6h) ja sit ne loppu. Mutta jos ne pitkään jatkuu, niin sehän vois olla hyvä merkki sitten teillä keillä sille ois tarvetta. Voin tässä laittaa jakoon munki supistukset:D

Saparolla taisi olla tänään sektioaika ja olikohan muita, joilla oli käynnistyksiä tms?:flower:

Mulla on kyllä hyvä mieli tullu nyt, kun on ens viikolla se aika niin tiedän ettei sen yli tartte kärvistellä (onneksi ihan laskettuun aikaan asti edes vaikka lähelle kyllä menee) eikä sitte toivottavasti enää noiden verenpaineiden kanssa stressata. Nyt ku vielä viikonloppu tulee, niin saa miehen kainalossa vielä möhnätä sohvalla ja vois tehdä jotaki hyvää ruokaa:) Ja ens viikko on vielä jouluviikko, että mikäs sen parempaa! Tosin epäilen vähän, että en pääse kotiin ainakaan aaton ruokapöytään mutta joka tapauksessa.

-metsis 39+1
 
Huomenta :)

Ja ei sitten vieläkään... aamuyöllä olin jo todella toiveikas, että päästäis tositoimiin. Illalla supisteli säännöllisesti muttei kipeesti pari tuntia, ja sitten yöllä kahden jälkeen alko tuntumaan kipeempiä supistuksia, mutta niiden väli oli sitten mitä sattu :headwall: oon sitten nukahtanu joskus aamusella ja nyt ei niin mitään tuntemuksia : /

Mulla samanlainen toive kuin Safitoulla että syntys nyt viikonloppuna ja pääsis kotiin jouluksi itekin edes jonkinlaisessa kunnossa.
Esikoinen on syntynyt 40+4 ja kakkonen 40+2 joten varmaan tämä sitten kuitenkin syntyy jonon jatkoksi 40+0 :p

Orchid ja tonttu 39+0 :xmas:
 
Huomenta kaikille!

Ja Tuulenvirille onnea vauvutumisesta! :flower: Täällä on kyllä niin jännää, melkein aina on uusi lumihiutale syntynyt tai ainakin joku on lähdössä omaa nyyttiään hakemaan!

Täällä on kanssa alkanut supisteleen, mutta harkkasupistuksia vaan, kun eivät ole ainakaan kovin kipeitä eikä säännöllisiä. Mä jo mietin, että mun kropassa on jotain vikaa, kun ei mitään supistuksia tule. Enpä kyllä usko, että me mihinkään Tallinnaan lähdetään enää maanantaina, vaikka liput oonkin jo varannut ja maksanut :D Mä toivon kyllä kanssa, että alkais nyt syntymään viikonloppuna jos meinaa ennen joulua tulla, tai sitten reilusti joulun jälkeen, ettei tarvis joulua viettää sairaalassa. Veikkaan kyllä sitä joulun jälkeen vaihtoehtoa, kun olot on kuitenkin vielä suht jees ja la:kin lähempänä uutta vuotta.

Jos sitten lähtis syömään jotain aamupalaa ja sen jälkeen leffaan päivänäytökseen! Illalla tulee onneksi kaveri kylään, niin saa taas tuota sosiaalista kiintiötä täydennettyä.

wendyduck ja 38+3
 
helou kaikille!
Pikaseen kerron et maanantaina 13.12.2010 klo 20.07 syntyi meidän prinsessa :heart:
Synnytyskertomusta jahka kerkeän, kaikki meni hyvin kuitenkin.
Onnea myös muille vauvansa saaneille :flower:
ja tsemppiä loppuraskaudesta "kärsiville" :hug:

Julia ja tyttö 4 pvä
 
Huomenta, ja vauvaonnittelut taas!

Minä en jaksa tätä mahaa. Hyvin samoissa merkeissä meni viime yö kuin Orchidilla, tosin en ees ajatellut että niistä supistuksista jotain tulee kun ei tähänkään asti. Voi kun tosiaan syntyisi viikonloppuna, ettei tartteisi olla joulua sairaalassa (mullehan "luvattiin" käynnistys jouluaattona...). No, nyt aamusta onneksi osasin sit nukkua yhteentoista.

Mieskin on nyt lomalla kotona, saisi se vauva syntyä niin se ehtisi enemmän sen kanssa olla ennenkuin on töihin paluu edessä.

Rupesin tekemään imellettyä perunalaatikkoa. Siihen menee sen verran kauan, että jospa se saisi synnytyksen käynnistymään ja homma jäisi kesken. Jos ei niin hyväähän se on :)

verenpaineista: mitkäs ne onkaan ne rajat joista pitäis huolestua? mulla on nyt jatkuvasti alapaine ollut kotimittauksissa 85-88, ei yli 90 kuitenkaan kuten neuvolassa.

Kivaa päivää kaikesta huolimatta,
donter 40+6 (huoh)
 
Julia Onnea pienestä tyttösestä! :heart:

Aika monella jo supistaa. Jee teidän puolesta! :) Jospas taas tulis vauvoja pian.

jazz Tää vauva kans meinaa tulla oikeasta kyljestä. Mutta hienoa, että sun masuasukki on kiinnittynyt! Sehän on taas vähän lähempänä synnytystä. :)

Maikkuson Kuulostat yhtä kyllästyneelle kuin minäkin. Tulee melkein hyvä mieli, ettei ole yksin ajatustensa kanssa. :) Tsemppiä kuitenkin! Sulla on sen verran viikkoja, että väkiselläkin se vauva tulee ihan pian! :hug:

Mindy Anna sun peppumiehen vaan nauttia sun raskaustisseistä. Itseasiassa, kohta ne on vielä suuremmat, kun maito nousee. Sitten ne pienentyykin imettämisen myötä ja olet onnellinen, että sulla on peppumies. :D

38+0! PoksPoksPoks! Viikko sitten olin ihan innoissani poksumisesta. Nyt mua jo ärsyttää. Tuntuu, että mitä enemmän tulee raskauspäiviä, sitä kiukkuisempi mä oon. Ja mulla on noita viikkoja kuitenkin vielä noin vähän. Laskettuunaikaankin vielä 2 viikkoa. Voi voi, kauhulla jo mietin joulua, jos oon vielä raskaana. Pitää yrittää tsempata, etten oo ihan hirveä. Ai niin, mähän veikkasin, että vauva syntyis huomenna. Pitää varmaan siivota ensin päivällä, käydä illalla kävelyllä ja saunassa ja lopuksi kellistää mies. :D Saas nähä...

Mandy ja pallero 38+0
 
Mua on supistellu jo reilut 3 viikkoa lähes päivittäin..Aina tulee säännöllisesti reilun tunnin ja sit ne loppuu tai välit pitenee..ja hetken päästä uus reilu tunnin satsi säännöllisiä suppareita. Ja koko ajan ne on käyny napakammiks..mut silti viel yhessä kasassa ollaan..Mä oon ainaki menettäny toivoni et ne mitään auttais ja mistään mitään kertois mun kohalla..Alan jo huolestuun jo mua ei supistele, koska siihen on jo NIIN tottunu.

fanttomi & 39+1..joka odottelee loppiaista.
 
Käväisinpä vielä neuvolassa. Tänään siis 40 + 4. Ensimmäinen kerta kun paino ei ole noussut yhtään. Jee! Yhteensä siis saldona 19 kiloa, eli eiköhän tuo riitäkin. Vauva on kyllä jo kiinnittynyt ja muutenkin kaikki mallikkaasti, paitsi että verenpaineet näyttäisi olemaan nousemaan päin. Varattiin siis uusi aika heti maanantaille. Ja synnärille saa kuulemma soitella kontrolliaikaa 41 + 3 eli 23.12 ja käynnistys todennäköisesti 42 + 0 eli 27.12 jos niin pitkälle mennään. Mää niin vaan haaveilen graavilohesta ja punaviinista joulupöydässä... ja en kyllä jaksa vielä yli viikkoa. Tulis jo tää kaveri! Sori tää on niin omaa napaa kun sen ympärillä tässä ajatuksetkin pyörii. On täällä "onneksi" muutama muu samassa tilanteessa oleva. Ja onnittelut Julialle!
 
Kiitos tuesta, verkkoystävät! Piti vähän tuulettaa omaa kökköä oloa täällä palstalla, ja se heti auttoi. Jo monta päivää on ollut parempi mieli. Vauvan syntyminen tuntuu nyt niiin kaukaiselta asialta, enkä enää ole oikein selvillä siitäkään, montako päivää on jouluun. Leikin, että synnytykseen on vielä ainakin pari viikkoa.

Kävin mm. kauneimmissa joululauluissa - ja joka biisissä on jouluyö ja vauva viaton, joten meinasin revetä poraamaan melkein joka viisun kohdalla! Hormonit hyrrää, hyr, hyr.

Kivaa, että monen vauva-arki on lähtenyt niin hienosti käyntiin. Kukaan ei ainakaan tällä palstalla ole surrut imetystä tai muita käytännön kuvioita. Eiköhän me, tytöt, selvitä mainiosti tulevien viikkojen haasteista!

Nyt menen viettämään laatuaikaa rintapumpun kanssa, josko se saisi oksitosiinit liikkeelle. Ainakin miehen jokainen hellä halaus saa aikaan supistuksen, mutta ei hänkään voi päiväkaupalla viiden minuutin välein halailla...

41 ja POOOOKS
 
Onnea Julia:heart:

Donter, yleisesti puhuvat suurinpiirtein 150/100 olevilla verenpaineilla kannattais ottaa yhteyttä ä-poliin. Jos siis siinä pysyy. Mutta sitten se riippuu omastakin tasosta, jos on kovin alhaiset verenpaineet olleet alunperin niin eihän se samoissa rajoissa ole sitten kuin toisella. Mulla on eism alapaine tosta 5 pykälää alaspäin se, et pitää soitella. Mut mulla on jatkuvasti silleen tyyliin 147/94 tai välillä jompi kumpi paljon enemmänki tai kummatki. Tuo ei kuitenkaan ole vielä vaikuttanut sitten, muuta ku että saa lepäillä. Kannattaa seurata niitä paineita ja merkkailee ylös ihan ne. Ja jos tulee niitä muita raskausmyrkytysoireita, niin sitten kans ottaa yhteyttä tietysti. Neuvolassa mulla oli esim. 155/100 ja ei siitä silti tarvinnu heti huolestua, että jos oisivat jääneet siihen niin..noh, sit taas äitiyspolille soittelee. Mut ei kannata arkailla soittaa sinne, hyvinhän ne vastaa puhelimeen:)

Se ois kuulkaas sitten viikonloppu tulossa!:) Suunnittelin tässä jo riisipuuron tekoa tälle päivälle, nam.

-metsis 39+1 ja taidan jo toistamiseen häiriköidä täällä tälle päivää:xmas:
 
Onnea Julialle ja perheelle! :flower:

MaikussonPaikusson
: sama juttu täällä! Kuuntelin autoa ajaessa joululauluja, mutta oli pakko laittaa radio kiinni, kun jokainen "lapsi syntynyt" -maininta sai silmät niin kosteiksi ettei eteensä meinannut nähdä :LOL: Ihan kuin ei olisi muutenkin tarpeeksi vaikeaa ajaa liukkaalla kelillä supistusten ja potkujen kanssa!

Täällä on myös yksi, jolla on supistuksia niin jatkuvasti, että melkein huolestun, jos ne loppuvat :D Mutta eivätpä ne tunnu mitään saavan aikaiseksi - pahan mielen korkeintaan.

Oon törmännyt nyt myös jokotteluun, lähinnä sukulaisteni taholta. Eikä auta, vaikka kuinka terottaisin, että kyllä me sitten muistetaan ilmoittaa... Kaikki vain odottivat, että toukka ilmestyisi etuajassa, kuten muutkin meidän suvuissa. Mutta taitaa olla poikkeusyksilö tämä :p

neitoperho & toukka 38+0 *POKS*
 
onnea kaikille vauvan saaneille ja jaksamisia raskaana oleville

meidän poika nyt 2vk ja aattelin vihdoin ja viimein tulla kertomaan pituuden eli 49cm syntymäpituus. Ollut hieman kiireitä niin ei ole tullut käytyä täälläkään.

tässä vielä synnytyskertomus
Oli torstai aamu ja herätessäni olin hieman pettynyt että vauva oli vieläkin mahassa eikä supistuksista tietoakaan. Päivän touhottelin ihan normaalisti ja illasta päätin lähteä vanhempien lasten kanssa käymään kaupassa (olihan jälleen vessapaperi ja maito loppumassa). Ja koska olen ajokortiton niin tottakait me lähdettiin sitten kolmisa kävelemään kauppaan. Noh talon nurkalle kun päästiin niin tuli ensimmäinen supistus, odoteltiin vähän aikaa ja kun loppu niin jatkettiin matkaa. Kohta tuli toinen ja kolmas jne.. (meiltä kaupalle kävellen menee noin 10min) ei ole tietoa et kuin monta supistusta niitä kerkesi sitten tulla tuolla kävely matkalla. Kaupalle kun päästiin niin päätin et nyt kyllä istahdetaan vähäksi aikaa josko se helpottaisi, (nämä supistukset kun ei tuntuneet vielä siltä et synnyttämään päästäisiin). Ja kyllähän se helpottikin vähäksi aikaa.

Käytiin sit ostokset hakemassa ja kun kassalle päästiin alkovat tosi kivuliaana tulla, eikun miehelle viestiä et rupeaa nyt touhuumaan jotain et tänään lähetään synnyttämään (mies töissä).
Kassalta takaisin istumaan tuolille. Naapuri tuli kuin tilauksesta kauppaan ja sanoi hoitavansa muksut siihen asti kunnes mies tulee töistä. soitettiin ambulanssi hakemaan kaupalta.

Kun vihdoin ambulanssi tuli oloni helpottui. Eikun kyytiin ja heipat muksuille ja suunta kohti sairaalaa keskustan toiselle puolelle. Ponnistamisen tarve alkoi aikalailla samaan aikaan kun sairaalan pihaan tultiin. Vauhdilla sisälle ja paljon henkilökuntaa paikalle.
Siinä sit ponnistettiin vauva maailmaan. Olipa pikkuruisen näköinen vastasyntynyt.

Siinä sit vauvalle lämpimästi päälle, kuivat lakanat mun alle, istukka matkaan ja kohti synnytyssairaalaa. Synnytys sairaalassa sit käytiin synnytyksen kulkua läpi et jotain edes paperille saadaan. oli mielenkiintoista muistella millon ehkä supistukset alkaneet millon vedet menneet (just ennen syntymää) ja muutkin. Mulla itelläni vaan pyöri mielessä et mä haluan nukkumaan.

ekasta supistuksesta jälkeisten syntymään kesti 1h 17min (ja tämä on vain paperi arvio koska kukaan ei ihan varma mistään ajasta ole, myös syntymäaika on ehkä arvio)

Joku oli kysellyt myös näiden aikasempien synnytysten kestoa. eli eka noin 7tuntia (josta sairaalassa 3tuntia) toinen oli 1h35min (syntyi kotia)

Vauva arki meillä on lähtenyt sujumaan todella hyvin.. Mä tosin ikävöin vauvan liikkeitä mahassa, kun tämä oli varmaan meidän viimeinen lapsi.

Jaksamisia kaikille
t:kukka ja pikkanen
 
kukka Kiitos synnytystarinasta! Ja ohhoh! Kylläpäs sulla on ollut nopeita synnytyksiä nämä kaksi edellistä. Onko tuosta keskimmäisestä synnytyksestä ollut puhetta aiemmin tällä palstalla? Muistanko oikein, että syntyi eteiseen vai onko tää joku muu kuulemani tarina? Toivottavasti sitä osaa itse lähteä ajoissa sairaalaan näin toisen kohdalla.

No täällä yksi, jolla ei oo supistuksia ollenkaan. Siis jos harkkareita ei lasketa. Toisaalta hyvä niin. Toivon, että sitten kun alkavat, niin pääsen synnyttämäänkin.

Tsempit yliaikaisille! :hug: Hiljaa hyvä tulee ja kyllä se siitä + kaikki muut lauseet, jotka ei auta yhtään. Jaksamista! :kiss:

Mandy ja pallero 38+0
 
mandy81 Joskus olen maininnut tämän kakkosen kotiin syntymisen. Keittiön ja eteisen oviaukkoon syntyi et voi olla et muistelet joko minua tai sit täällä on joku toinen kelle käynyt samoin.

Mä itseasiassa olen aina toivonut et lapsivesillä alkaisi synnytys, mut kaikkea toivomaansa ei voi näköjään saada.
 
Pikaisesti vaan omaa napaa:

Meille syntyi poika 11.12. klo 9.40, pituutta pikkumiehellä oli 51,5 cm ja painoa 3920 g
Kotiin sairaalasta päästiin tiistaina, mutta torstaina piti palata takaisin, kun bilirubiniarvot alkoivat nousta. Vuorokauden valohoidon jälkeen arvot laskivat ja lääkäri päästi meidät kotiin. Nyt sitten toivottavasti saamme rauhoittua odottelemaan joulua ja tutustua uuteen perheenjäseneen :heart:

Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla..

Nipsu + "Pertti" 1 viikko :heart:

p.s. mukavaa joulunalusaikaa kaikille :xmas:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä