Joulukuisten varaslähtö TOUKOKUUHUN

No ei täällä kummoisestu mene. Ei koske mihinkään mutta vuotelee niin että olen nyt kuppia pitänyt. Olen varma että kesken tääkin menee. Toivotaan että lääkärillä olisi hetki aikaa jutella jatkosta tai että saisin edes uuden ajan. Olo on surullinen ja väsynyt. Mietin vaan että miksi meille ja kahdesti peräjälkeen. En usko että pystyn enää ikinä siitä plussasta iloitsemaan. Mun sydän on aika särki nyt.
 
Nyt jos minäkin jotakin tarinoisin.

Mul oli viime raskaudessa doppleri, mutta loppu raskaudesta oli kyllä aika vähäisellä käytöllä, mutta sillon aarre kun mietin et onko vauva liikkunut, niin sai sit sykkeen tarkistettua.

Neuvoloista ollu jossain kohtiipuhetta, ja mä nyt en viel pidä mitään kiirettä sen kanssa. Ja tällä kertaa en varmaankan mene alkuraskauden ultraan, vaikka toishan se mielen rauhaa. Mut josko jaksais sen 8-9vk odottaa np ultraan :) Ja kun meil neuvolassa kumminkin ekal kerral ultraavat kun tarkistavat sykkeet :)

Ja muille kertomisesta, mun muutamalle ystävälle kertonut ja toki äidille ja siskolle, pakko jollekkin päästä hehkuttamaan. Mutta muuten meinasin nyt pitää tän suht salassa, sit vasta kun näkyy sillai et ihmiset kyselee.

Mä syön normaalistikkin monivitamiinia, mutta tarvii nyt hakee niitä raskausajan multivitoja :)

No enpä nyt sit enempää saanu tähän aikaseks, jospa sitä nukkumaan lähtis :)
 
Raparperitaivas :hug: Voimia hurjasti. Itselläni myös kaksi peräkkäistä keskenmenoa, jonka jälkeen kävin yksityisellä lääkärillä, kun kunnallisella pitää normaalisti odottaa kolmea keskenmenoa, puhumalla tottakai voi saada apua jo aiemmin. Lääkäri rohkaisi paljon, ainut muutos oli se, että aloin syömään foolihappo tupla-annosta (itselläni krooninen sairaus, jonka takia ravintoaineiden imeytymisessä ongelmia). Kun tämä raskaus alkoi en osannut iloita tästä, ajattelin ettei plussatestit ikinä mulla tarkoita, että jotain oikeasti kasvaisi ja pelko on läsnä kyllä koko ajan. Mutta toistaiseksi tämä on jatkunut. Mitään tuon isompaa muutosta minulla ei sitten edellisen keskenmenon jälkeen tehty ja tiedä johtuuko siitä vain jostain muusta, mutta nyt tämä ainakin toistaiseksi on jatkunut. Toivon kovasti, että tapahtuisi ihme ja kaikki olisi sinulla vielä hyvin. Mutta vaadi apua tai mene yksityiselle, muutamilla verikokeilla voi selvittää jo paljon asioita ja se voi olla myös jostain pienestä kiinni ja ensi kerralla kaikki voi hyvin onnistua. Hemmottele nyt itseäsi, jos vain pystyt. Sinä olet ansainnut sen, kroppasi on käynyt läpi niin isoja asioita. Hurjasti voimia ja halauksia <3.


Tervetuloa uusille <3

Onnittelut Animula ja Joulunyytti hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

).( Eilen ensimmäiset oksennukset, kahteenkin kertaan, huonon aamupalan jälkeen töissä. Kaamea väsymys jatkuu, tänään nukuin töiden jälkeen kolmen tunnin päiväunet, nyt syömisen jälkeen takaisin nukkumaan. Perjantaina tulossa ensimmäinen neuvola :).

rv 8+2
 
Mullehan tuli kolme alkuraskauden keskenmenoa, ekasta terolutkierrosta sitten tärppäs tää tyttönen. kokeiltiin, josko keltarauhanen tarvitsisi vähän tukea omaan toimintaansa.Tiedän miltä tuo toivottomuus tuntuu.

Nyt toisaalta tajuan, että ilman niitä keskenmenoja, meillä ei nyt olisi juuri tätä lasta, joka oli meille tarkoitettu, Sinäkin varmasti saat sen pysyvän plussan testiin, luultavasti pikemmin kun arvaatkaan. Voimia. :heart:
 
Epäilen tuota keltarauhasta itsekin kun mulla on sitä tiputtelutaipumusta. Pahimmillaan tilanne oli ennen esikoista se että tiputteluvuoto alkoi viikko ennen menkkoja :O Sittemmin ei ole ollut onneksi enkä ymmärrä miten tää nyt voi olla näin vaikeeta ja miten tää voi ottaa näin koville vaikka meillä on jo kolme tervettä lasta. No, jospa huomenna saisin edes jotain tietoa jostain.
 
Raparperitaivas :hug:

Ihania ultrakuulumisia muutamalla... määki haluun jo :D

Muutama oire tuli tänään rintojen nipistelyn lisäksi... armoton väsymys! Vedin 3h päikkärit ja nyt olen jo ihan rätti. Normaalisti olen vielä tähän aikaan illasta jonkun remontin kimpussa.

Ja toinen oire on tää palelu, aivan jäätävää! Ja en tiedä luokitellaanko korkea syke oireeks mut tänään syke ollu 90-120 ihan normi askareissa.

Dopperista: Ostin esikoisen aikana sillasen ja joka raskaudessa ollu käytössä rv 15 jälkeen kun en tajunnut aikaisemmin edes kokeilla. Sit meil ei pitäny enää tulla lisää lapsia ni pistin sen dopperin eteen päin ja nyt sit täytyneen ostella uus. Tulen hulluks ilman sitä! Mulla on taakse päin kallistunu kohtu, istukka yleensä edessä ylhäällä ja mä vihaan ruikuttaa ekstra käyntejä neuvolaan tai äpolille tarkistuttamaan ni mulle toi ainakin antaa mielenrauhan :)

Onko muilla kohdun suulla/kaulalla tuntemuksia... mulla on se tänään taas oireillu, ei nyt kipuna mut sillasena epämiellyttävänä puristavana tunteena. En osaa selittää :ashamed:

JA myrtti85 Tervetuloa! olen seuraillu sua hätähimotestaajissa :D

Tervetuloa myös muut :flower:
 
rapaperitaivas kovasti voimia, jospa kuitenkin kaikki olisi hyvin, alkuraskauden vuodot ovat kuitenkin niin yleisiä :heart: onneksi pääset pian ultraan! Meillä on ollut myös ongelmia keltarauhasen kanssa, 3 alkuraskauden km:a vuoden sisään, ja ensin apuna oli lugesteron, ei pelkästään auttanut, mutta siihen lisäksi clomit ennen ovulaatiota ja pregnyl-piikki ovulaation aikaan auttoivat! Lugesteronit lopetin nyt rv 8.

Primaspania olen syönyt myös km:jen takia, ja se jatkuu rv 16 saakka. Vaikka hyytymistekijöissä ei olisi vikaa, niin istukan miniverisuonet saattavat tukkeutua ja aiheuttaa km:n. Neuvolassa kertoi että Briteissä kaikille odottajille määrätään aspiriinia (sama vaikuttava aine kuin primaspanissa). Juuri keskenmenojen ehkäisyyn. Että aika vaikuttava täytyy olla tutkimustiedon mini-asan vaikutuksista keskenmenojen estäjänä!

Onnea EliEli animula ja Joulunyytti mitä parhaimmista ultrauutisista :heart:

Mä tilasin dopplerin, katsotaan milloin alkaa kuulumaan jotain :) Täällä valtavan potkupallon kanssa nukkumaan :) tai no, sohvalla otin jo 3h "iltatorkut" :D vappuaattona neuvolalääkäri ja ultra, kyllähän se taas jännittää mitä masuun kuuluu...

LilyAlice 8+3
 
Päivittäjälle, synnytän näillä näkymin Vaasan keskussairaalassa ellen jää yksin tän vauvan kanssa ja muuta kotiseuduille :)

Eli meillä tuleva isi vielä tosi shokissa, mä alan sisäistämään raskauden ja toivon enemmän kun lujaa että kaikki menee hyvin ja joulukuussa on pieni ihme maailmassa.
Oon alkanu jo suunnittelemaan tulevaisuutta uusin silmin.

Laitoin elielille viestiä fb ryhmästä..

Ja tarrasukkia meille kaikille. :)

mmilia ja jouluntaika 5+3(4)
 
Heippa,

Mukaan tulisin, jos huolitte:)

Tänään uskaltauduin tänne odottajien puolelle, kun digi antoi raskaana 2-3 ja testiviivat melkein tasavahvat :)

kathii / 23/ 2. / EKKS

Niin ja la 27.12.2014

Kertoilen itsestäni paremmalla ajalla. Facebook-ryhmään olisin kiinnostunut tulemaan mukaan jos sellainen on, kuinka pääsisin mukaan sinnekin?
 
Voi raparperitaivas :hug: Edelleen haluan uskoa, että vuotelu on ihan harmitonta ja pikkunyytti tulee :xmas: Peukkuja tälle päivälle lääkärikäynnille!

Onnea ihanista ultrakuulumisista :flower:

Kiitos kommenteista kotidopplerista! Uskon, että siinä on puolensa ja puolensa. Itsekin olen pärjännyt viisi raskautta ilman sitä, mutta olisin varmasti hankkinut, jos siihen aikaan sellaisia olisi ollut :) Nyt tulee kyllä varmasti hankittua, ehkä se rauhoittaa, ainakin minua, enemmän kuin hermostuttaa.

Tervetuloa uudet :wave:

Tänään testattu digillä, en pystynyt enää odottamaan :ashamed: Ja siihenhän tuli 2-3 :heart: Ihanaa!! Ainakin jotain tapahtuu :popcorn:

Karhunvatukka ja "vielä nimetön" 4+1
 
Raparperitaivaalle paljon onnea ultraan ja toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin :hug:

Dopplerista..mulla oli ekasssa raskaudessa (kai se jossain vielä on) ja oli ihan kiva laite. Ei sitä sit kun liikkeet tuntui niin enää käyttänyt mutta alussa oli ihanaa kun pystyi tarkastamaan äänet. Meillä ei edes neuvolassa kuunneltu ennen kuin joskus 15+ viikoilla.

mmlia miellä myös shokissa (ja itsekin kyllä vähän vielä). Mies on toista lasta enemmän halunnut kuin minä mutta tämä oli kyllä vähän vahinko. Tai siis ei ehkäisty mutta ei kyllä yritettykään enää.

Ekassa raskaudessa kerroin mun vanhemmille ja parille kaverille varhaisultran jälkeen mutta muut sai sit itse huomata. Nyt en jotenkin halua kertoa kenellekään..Juhannuksena varmaan pakko vanhemmille kertoa mutta silloin on kuitenkin jo varmaan vk12. Ainut ongelma tässä on esikko koska en haluaisi hänelle kertoa ennenkuin tietää sukupuolen ja tuntee liikkeet että asia olisi hänelle helpompi ymmärtää. Mutta en usko että isovanhemmat kummaltakaan puolelta osaa pitää suunsa kiinni asiasta. En myöskään halua että esikko kuulee asian muilta.

Oireista..Vielä ei mitään kovin ihmeellistä (tosin en kauheesti ekasta kerrasta kyllä muistakaan). Nälkä tulee todella nopeasti mikä on mulle outoa ja mahassa tuntuu kuin siellä menisi jotain kuplia. Rinnat on pikkasen arat jos innostuu painelemaan (ja tulee maitotippoja!) ja tuntuvat jotenkin painavammilta/kovemmilta ja ehkä pikkasen isommilta. Tää on outoa kun ekassa raskaudessa ei rinnat edes kasvaneet lopussa tai silloinkaan kun maitonousi. Tosin imetyksen jälkeen ne sit kutistui varmaan 3 kuppia :kieh:

Mä havahduin tohon vitamiini juttuun vasta kun luin teidän kirjoituksia! Miten senkin on unohtanut? Viimeeksi soin niin kiltisti jo kuukausia ennen raskautta. Täytyy joku purkki käydä hakemassa.

Tämä on kyllä tosi huono ajoitus näin töiden yms juttujen suhteen mutta onneksi en sehtään ole ehtinyt vauva kamoja pistää pois sitä kun jo mietin. Jos tulokas olisi vielä samaa merkkiä esikoisen kanssa niin olisi kaikki valmiina. Mulla kyllä sellainen fiilis että eri merkkiä tulevat olemaan.. :p

Pampula 4+jotain tai ehkä jo 5
 
Ihan punaista vuotoa tulee, ei nyt menkkojen verran mutta kuitenkin. Mietin jo että jätänkö menemättä mutta mun on pakko tietää onko mitään ollutkaan ja onko jotain tehtävissä ensi kuussa. Minä en mitään menkkoja ala odotella.
 
Ihan kovimmalle tässä ehkä ottaa se, että nyt oli viimeinen mahdollisuus saada sama äitiyspäiväraha kuin noista kahdesta viimeisimmästä mukulasta. Tämän jälkeen putoan minimille jos en mene välissä töihin... Lähden tästä pikapuoliin viemään ruokaa ja lapsia tontille ja sit sieltä neuvolaan. On tää vaan niin perseestä. Toivottavasti olen joulukuisten viimeinen tippuja ettei muitten tarvitse tätä surua läpikäydä.
 
Toivotaan et on! =) Ootko mistä hommannu tuon dopplerin? :D Mietin sitä kans ite, mut on noit vaihtoehtoja sen verra et ei oikee tiiä mikä olis hyvä! =)

muoks. Tää on hyvä huomata melkeen tunti sen jälkeen ku oon kommentoinu et se kelle olin kommentoivinani tuon ei ollukkaa viiminen kommentti! :D Eli tuulentytölle olis tuo yllä oleva teksti! :D

kathii Voi kivaa, joku muukin EKKSssä! :D Tervetuloa ja onnea! =)

FB-RYHMÄ Laittakaa EliElille täällä yksityisviesti ni hän kertoo kuinka toimitaan!

Voisko tuon FB-ryhmään pääsyn ohjeen laittaa vaikka tuonne listaan näkyvästi!? =)

raparperitaivaalle isot tsempit ja toivotaaaaannnn että kaikki on silti hyvin!!! :heart: :hug:
 
Viimeksi muokattu:
VOI APUA TEIJJÄN KANS ! Tässä aivan itsekkin vauhkoontuu jos ei muutamaan tuntiin ole oireita huomattavissa :DDD Ei hyväne aika sentäs. Aamulla aloin panikoimaan kun ei ollutkaan pahoinvointia. Sit mietin että oliko sitä eilen illallakaan :O Ei siis muutako paniikkisoittoa hellulle.. TÄÄLÄ MEIKÄ NYT KEITTELEE KAHVIA ITELLENI (HYI!) JA OOTAN ETTÄ ALKAAKO YRJÖTTÄÄN. :--DDDDDD
 
Pampula8:

Joo, oma shokki alkaa lieventyä, mutta käy niin sääliks toi mies.
Me ollaan seurusteltu vajaa 4kk! Ei asuta yhessä. Ehkäisystä huolehdittiin.
Itellenihän tuleva lapsi on kolmas! Miehelle ensimmäinen, ja se kun se ei oo missä vaiheessa (tässä vaiheessa) lasta halunnu.
Munkin muksut oli sille suht iso pala, jota se vieläkin käsittelee ja nyt tämä plussa.
Meidän lapsi.
Mä tunnen syyllisyyttä kun salaa googlaan ja innostun tästä.. Mä saan vauvan! Mun tytöt on jo niin isoja!
Nii.. Ja tuo mun mies on vasta 22v :D ite vanha kurppa 25v ;)
 
On se vaan jännää tämä raskausaika, itseään ja oireitaan kuulostelee kyllä niin tuntosarvet pystyssä :D

Minä rohkaisin nyt mieleni ja soitin neuvolaan, oli aivan ihana nainen puhelimessa! Kuuluisin ihan toiselle terkkarille asuinpaikkani mukaan, mutta hän lupasi kysyä tutulta terkkarilta, että ottaisiko hän minut hoiteisiin. Juttelin myös rypäleraskaudesta ja kyselin, että pääsisikö tuon historian vuoksi täällä kotikonnuilla alkuraskauden ultraan. Hän lupasi tiedustella asioita ja soittelikin jo pian takaisin päin. Tuttu terkkari, joka on hoitanut aiemmat raskaudet, oli luvannut ottaa minut asiakkaaksi ja pääsen myös täällä alkuraskauden ultraan! Ihan huippufiilis :xmas: Nyt vain odotellaan ajankulua, eka neuvola kolmen viikon päästä ja siitä sitten varataan ultra, menee sinne 8 viikolle.

Mahassa kiertää ja närästää :x Taitaa pahoinvoinnit alkaa rantautumaan tännekin...
Nyt ulos ja auringosta nauttimaan :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Heips,

Täällä uus odottaja, rv:t 6+1. Oon pantannut mihinkään palstoille kirjoittamista, kun tää ei ollut suunniteltu raskaus ja muutenkin... olo on vähän outo, epätodellinen :D
Tämä on meille kolmas lapsi (jos kaikki hyvin menee). Ennestään kaksi poikaa, kohta 3- ja 5-vuotiaat. Mies ei halunnut enää lapsia, kuopus kun on erityislapsi ja vaatii aikalailla huolenpitoa.. Itsekin ajattelin, että ei nyt ainakaan, mutta eihän sitä tiedä kun pojat on isompia. No meillä loppu kortsut vuodenvaihteessa ja mies sitten tilasi netistä ison kasan lisää.. no ne ei oo vieläkää tulleet, nii tässä sit ollaan raskaana :D Ei me nyt mitenkään aktiivisesti tuota seksiä harrastella, että siihen nähden kun nuo kaksi on yrittämällä yritetyt, joka toinen pv taktiikalla, jalat katossa seksin jälkeen-tyylillä, nii tulee fiilis, että vähempikin olis saattanut riittää...
Tein testin "vasta" viikoilla 5+3. Aavistin jo joitakin päiviä aikasemmin että olen raskaana. Mutta kun oli sellasta toispuoleista vihlontaa hieman korkeammalla, niin pelkäsin että on kohdunulkoinen. Mies otti tän paremmin ku oletin.. eli on heittänyt läppää asiasta, mutta välillä kyl sit heittänyt ilmoille että millos menet keskeyttää. No kyllähän se tietää etten tuu tätä keskeyttää :)
On tässä itselläki vähän olo, että miten me selvitään.. mitä jos tämäkin lapsi on sairas... Kuitenkin sisimmässäni olen satavarma että vauvan haluan, mutta tämmösiä huolia ja pelkoja on. On toki niitä joilla kaikilla, että jos on kohdunulkoinen, tuulimuna tai menee muuten vaan kesken, mut sit just huolia jotka liittyy kuopukseen. Miten mie juoksen perässä vauva kainalossa...

Oireita.. niitä alko tulla enemmänkin tuossa rv 5-6 vaihteessa; palelu, pissalla ravaaminen, väsymys, ärtymys ja etominen/pahoinvointi tullut nyt muutama päivä sitten ja on välillä rasittavaa.. öisinkin oksettaa. Tokikaan ei ole oksu lentänyt, eikä ole lentänyt aiemmistakaan raskauksista, mutta miusta tää olo on vähän pahemi ku aiemmissa. Katotaan mihin kehittyy...

Tietoihin voipi lisätä:

Laskettu aika 17.12
*Unis*/32v/3. lapsi/LPKS
 
Viimeksi muokattu:
Kohtu oli täysin tyhjä eli saatte jatkaa ilman minua ja Mötköä. Lääkäri sanoi että huonoa tuuria vaan ja luultavasti seuraavalla kerralla onnistuu. Mitään ei tartte erilailla tehdä eikä tartte odotella mitään varoaikaa. Uutta putkeen vaan. En vaan tiiä miten pääsen ikinä lähtemään tästä tk:n pihasta kun itkettää niin kauheasti
 

Yhteistyössä