Joulukuisten varaslähtö TOUKOKUUHUN

Raparperitaivas >. Olen pahoillani. Toivottavasti pian tärppäisi ja pääsitte taas odottamaan uutta perheen jäsentä.

Täällä elellään normaaliin tahtiin väsymyksen kourissa. Ens keskiviikkona takas mökille niin menee aikakin sitten nopeemmin ensimmäiseen neuvolaan. Toukokuussa on muutenkin kiirreistä kun on keskimmäisen astma poli käynti ja kuopuksen hammaslääkäri. Miehen puhallus kisat ja oma neuvola.

Tiukuliina ja hippu 5+5
 
Tervehdys kaikille! Plussasin tänä aamuna suureksi yllätykseksi! Mistäs se laskettu aika nyt sitten lasketaankaan, kun tiputteluvuoto alkoi 17.3 ja jatkui kolme päivää, sitten 20.3 hanat aukesi oikein kunnolla :D Mutta jos raskaus jatkuu ja menee hyvin, joulun tienoilla pitäisi syntyä pikkuinen :)
 
Paljon voimia raparperitaivas :hug:

Olen ihan sanaton... vaikka omista km on aikaa niin kyllä ne muistaa vaikka lapsia on niiden jälkeen siunaantunut. Mullahan oli kkm 06 maaliskuussa ja sen jälkeen monta km ja vasta 2007 touko/kesäkuussa tärppäs ja saatiin esikoinen 08. Joten tiedän tuskasi!

Omanapa... piti tänään soittaa sinne neuvolaan mut en saanu aikaseks... jotenki tää raskaus on niin epätodellinen etten osaa ottaa tätä niin vakavasti että soittelisin neuvoloihin ja lääkäriin... mihin mun muiden mielestä pitäisi soittaa heti koska tarvitsen äpolin seurannan neuvolan lisäks reumani vuoksi... miksi pitää olla näin vaikeeta mä en halua vaan sitten soittaa joka puolelle ja perua niitä aikoja jos tää menee kesken tai on väärässä paikassa. Ihminen ja sen pelot voi kumpa niihin olis joku vipu et sais ne pelot/jännityksen kokonaan pois.

Onko liiiiiian aikaista mennä ultraan ensiviikolla??? Tänään kuitenkin poksuu rv 5 täyteen eli alkaa 6.viikko

Niisku&pikkuvitonen 5+0
 
raparperitaivaalle suurensuuret pahoittelut. :'(

Niiskurouva; kyllähän ne ilmeisesti saa nykyään hyvinkin näkymään sykkeitä 6+ viikoilla, mutta jos haluaa ihan varman päälle vetää, ni sit vasta 7+ viikoilla menisin.

Almandiini: kuukautisten eka päivä on käsittääkseni se, kun hanat aukee ihan kunnolla. Tiputtelua ei lasketa.

Onnea uusile plussanneille ja ultrassa hyviä uutisia saaneille :flower:

Omaa napaa: Huomenna aamulla on se ultra ja pelottaa kyllä että mitä sieltä vastaan vilkuttaa vai vilkutteleeko kukaan. :/ Myös oma olo tän raskauden suhteen on ollu vähä epätodellinen, sai alkunsa niin nopeasti sit kuitenkina ja oviskartoitus meni ilmeisen metsään. Oireetkin on ehkä vähentyneet, niin sitä saa sitte seuraavaksi murehtia. Neuvolan kuitenkin varasin, mikä oli ihan hyvä, kun siellä tuntuu olevan ruuhkaa.

Tuulentyttö ja viimeinen villahousu 6+6
 
Voi Raparperitaivas :( Kyllä se itku tuosta uutisestasi tuli itselleenkin. Lämmin halaus sinulle <3 Laiha lohtu tässä vaiheessa, mutta uskotaan mitä lääkäri sanoo. Seuraavalla kerralla onnistuu varmisti!!!

Itse sain varattua ajan ultraan. Tasan kaksi viikkoa pitää odottaa. Onneksi tässä välissä on vappu ja kaikkea muuta, niin toivottavasti aika menee nopeasti. Tänään kävin vihdoin ostamassa digitesti, joten pääsen testailemaan. Neuvolaan soittelen vasta ultran jälkeen, tai siis toivottavasti sen jälkeen on syytä soitella sinne päin!

Itse olen miettinyt hankkivani bola-korun. Kuulostaa hauskalle ja katselin niitä jo ennen ensimmäistä raskauttani. Toivottavasti nyt pääsee tilaamaan sellaisen!

Almandiini, eikös se lasketa aina siitä päivästä, kun ne "hanat aukeaa" kunnolla. Näin muistelisin, mutta tiedä sitten mikä on totuus. Onnea plussasta!
 
Piti oikein googlettaa tuo bola-koru, en ole ikinä kuullutkaan! :D Aika hauskalta kuulosti, mietin vaan että kuuleeko vauva sitä ääntä tosiaan, ja jos kuulee, niin entä jos se ärsyyntyy siitä? :D

Tästä tulikin mieleeni, että mitä muita "odotus-kikkoja" teillä on? Siis tuon bola-korun ja esim. vitamiinien lisäksi. Minun kaverini neuvoi rasvaamaan masun aina suihkun jälkeen (tai vaikka useamminkin), niin että välttää raskausarvet. Taas tälläinen asia, joka ei ollut tullut edes mieleeni. :) Onko teillä muita vastaavia tapoja?
 
Kiitokset kaikille osanotosta. Olo on kauhea, murtunut ja kauhea. Vaikea on uskoa että peräjälkeen näin käy mutta ehkä ensi kerralla sitten...varmaan joo, jep.

Mutta tuo raskausarpihomma on ihan huuhaata. Niitä tulee jos tulee vaikka tekisi mitä, riippuu ihosta ja kudostyypistä ja vissiin kuun asennosta. Rasvauksella ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä sillä iho ei repeydy siitä päältä mihin rasva vaikuttaa vaan sieltä sisältä jolle ei mitään voi. Aina voi tietysti toivoa parasta.

Kaikkea hyvää koko porukalle. Tuskin mulla on asiaa tammikuisiinkaan mutta jospa sit helmikuisiin tai maaliskuisiin ja johonkinvitunkuisiin. Anteeksi. Olen vaan niin lopen uupunut, pettynyt ja kyllästynyt itkemään.
 
Mut saa kans poistaa listalta. Eilen tuli pyyhkiessä vähän tuhrua, loppu kuitenki, kunnes muutama tunti sitten alko tulee ihan kirkasta verta, sen verran ku menkat ois.

Ihanaa raskausaikaa kaikille teille!
 
Raparperitaivas> tunnen tuskasi, ihan tosi. Muistan saman tilanteen aikanaan itseltäni. Kyse oli myös raha-ajoituksesta ja olin myös kiintynyt jo 5,5 viikkoiseen alkioon kuin mikäkin. Itkin varmaan 2 kuukautta ja sitten sisuunnuin. Toivuin vasta kun aloi odottamaan Veeraa. Raha-asiat hoituivat kuin taikaiskusta. Minulla yritys ja korotin yrittäjäeläkkeeni.. hups, sainkin sitten 2 tuhatta käteen joka äitiyskuukausi. Jos löytyy yrittäjähenkeä niin perusta yritys ja maksa yelliä jonka mukaan määräytyy sitten äitiyspäiväraha. Touvottavasti löydyt joistain hiton odottajista ja tulet kertomaan tänne uusia kuulumisia . Voi hyv.. paremmin :( !
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: raparperitaivas
Raparperitaivas<3 voimia sinne! :(

O.N: nolottaa, kun syön ihan älyttömiä määriä ruokaa. Ja kun koko ajan epäilen, että sisällä ei ees kasva mitään, niin hiukan on itsepetollinen olo.
Mulla kroppaki ihan löysää hyytelöä, kuvottavaa. Niin kertyny nestettä, että jos en tietäs, niin en tunnistas omakseni tätä runkoa.

Voi v.. Kai pitäs vaa alkaa liikkumaan himona :( ei jaksa, epätoivoinen olo. Naama kukkii ja hiukset valuu rasvaa! Voi helevetti, aina sanotaa et raskaana oleva hehkuu ja näyttää niin terveeltä ..nii millon muka? :(

Anteeksi mökötys-päivitys.
 
Pahoittelut Raparperitaivas ja Liipa :( Tosi surullisia uutisia.

Uusille plussanneille Onnea!

ON: Eilen illalla suihkussa tuli ihan kipeä vilupuistaus. Tuntui, että se vilu kävi tosiaan ihan kipiää! :D onneksi ainavalmis sauna, oli pakko siellä istua vähän aikaa, vaikkei tarkoitus ollutkaan. Vilunpuistaukset jatkui ja olin kuin jossain horroksessa, yhdeksän aikaan sänkyyn vällyjen alle lämpimästi. Puolilta öin heräsin ja huomasin hikoilleeni yöpaidan ihan litimäräksi ja taas oli kylmänpuistatuksia... Tänään masu on myös tuntunut vähän kipeältä, ja etoo 24/7.

Neuvolasta tuli postia ultrista sun muista. Meillä ultra on eri aikaan kuin eka neuvola, ja itse asiassa eri paikassakin.
 
Olen pahoillani kaikkien niiden puolesta, joilla raskaus keskeytynyt. En uskalla tässä nyt itsekään mitenkään iloita, ja olo on melkoisen epäuskoinen. Taustaa: mulla on todettu PCO vähän yli parikymppisenä ja kolme aiempaa lasta saaneet alkunsa Clomifen-kuurin myötävaikutuksella. Edellisistä raskauksista on jo aikaa kauan. 3-vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä, koska olen katsonut sen yksinkertaisesti turhaksi kohdallani ja e-pillerit toivat muita sivuvaikutuksia. Toki kuukautiset on sitten olleet melko epäsäännölliset, nyt viimeisen vuoden kuitenkin n.30 -40 päivää kierto. Koskaan aiemmin "varmuuden vuoksi" testatessani, kun varsinainen yritys ei ole ollut siis päällä, raskaustesti ei ole ollut positiivinen. Tänä aamuna siis oli:O

Tein raskaustestin tälläkin kertaa ihan vain "varmuuden vuoksi", kun mulla on yks uusi lääkitys joka ei oikein sovi yhteen raskauden kanssa, ja muitakin lääkityksiä joita pitää nyt varmaan varmuudeksi vaihtaa...tietysti rintoja oli nipistellyt, ja alavatsaa turvotti. Näin pari yötä sitten merkillisen unen edellisen kuopuksen raskauden alusta ja kaikesta siihen liittyvästä, ja edellinen kuopus on myös syntynyt joulukuussa samoihin aikoihin kun tällä uudella tulokkaalla olisi nyt laskettu aika. Nuo oli siis eräänlaisia enteitä, jotka laittoivat tekemään raskaustestin, toivottavasti ajoissa sikiön hyvinvoinnin kannalta. Jos siellä nyt sellainen on kasvamassa - ei meinaa uskoa.

Uskon varmaan sitten vasta kun eka ultra on, siihen saakka epäilen ja pelkään pahinta. Alkoholiakin olen nauttinut juhlien yhteydessä ihan reippaasti :( Meidän oli tarkoitus kyllä aloittaa varsinainen "yritys" raskautua syksymmällä, että on tämä ihan iloinen yllätys kuitenkin. Harmittaa vaan nyt kun tuli vähän puskista, enkä oikein uskalla iloita vielä.

Laskettu aika olisi 25.12. ja neljäs lapsi. Ikää mulla on 38 vuotta :)
 
Liipa:hug:

omanapa. Pakko ruikuttaa vaik ei sais... mä ooon niin rättipoikki väsynyt !!! Kiitos sain avautua! :D

Ja nää menkkajomotukset nipistelyt kirpaisut ja alaselän särky on jotain niin pelottavaa ja kamalaa kun on joka päivä. Päätin jo että huomenna soitan neuvolaan ja vaikka olis kuinka veepäinen muija puhelimessa ni soitan ja vaadin jotain. Pissatulehdukselta vaikuttaa osittain siis käyn vessassa 20-40min välein. Vein tänään jo pissanäytteen eri asiaan liittyen mut kai siitäkin jotain näkee...

Sormet ja varpaat ristissä toivon että vanha neuvolantätini on kadonnu ku pieru saharaan koko laitoksesta se ei todellakaan sovellu työhönsä. Hänellä on niin kärkkäät mielipiteet ihmisten lisääntymisestä neljän lapsen jälkeen... huoh!!!

Vielä pari tuntia ja pääsen kotiin. Menen saunaan lämmittelemään viluväreet täälläkin voimistuneet niin että tutisen jatkuvasti ja tuplapeitot ei auta... kaivoin lämpöpeiton :)

Sit kysymys hampaista särkeekö muilla hampaat???

Niisku&pikkuvitonen 5+0
 
Täällä ois yks joulukuun odottaja lisää, joka jännittää hulluna edellisten epäonnistumisten takia mutta onneksi se toivo jostakin aina kumpuaa! :)

Tietoina LA 27.12. Ma&Mi / 28v / 1.lapsi / KOS (luulisin)

Elikkä ensimmäisen yritys on nyt takkuillut viime vuoden kesäkuusta lähtien ja nyt siis kolmas kerta toden sanoo. Laskettuaika on 33pv kierron mukaan laskettuna mutta sehän luultavasti vaihtuu ekassa ultrassa. :p

Oireina on ollut vasta yks yökkäytys bussissa, munasarjojen kipuilu, palelu, kauhee väsymys (voi tosin johtua levottomasta unesta) ja hirvee turvotus. Tänään ihmettelinkin että miten voi tullakki mukillisesta teetä samalla ähky ja kuitenki maha murisi ruokaa! :D Neuvolan varasin jo 13.5. vaikka tarkoitus oli vaan soittaa ja tiedustella miten aikaisin niihin kromosomitutkimuksiin ja ultriin on mahdollista päästä. :D Mutta samapa tuo.

On kerrottu tästä raskaudesta nyt avoimesti lähimmille ystäville ja perheille kun satuttiin itsekkin tieto saamaan pääsiäisenä kotikaupungissa vieraillessa. Kaikki kuitenkin tiesi jo edellisestä raskaudesta kun olin jo niin pitkällä ja odottivat nyt jo uusia uutisia joten ei oikein tuntunut järkevälle valehdella kun kaikki kysyi suoraan :D

Hankin Dopplerin edellisessä raskaudessa ja sain itse kuulumaan vahvat sydän äänet muistaakseni rv8 lähtien, lisäksi ääntä sai nauhoitettua koneelle ja jos tuli kipuja pystyi saamaan mielenrauhan pientä tykytystä kuunnellessa. Kun ei ole nyt varhais ultraan tarkoitus mennä niin ajattelin alkaa ensi viikosta lähtien kokeilemaan milloin äänet kuuluu ja jos ei kuulu parin viikon sisään niin harkitsen ultraan menoa uudestaan. Itse ainakin olen siitä tykännyt mutta toki pitää sitten osata ottaa rennosti eikä istua kokoajan luurit korvissa jännittämässä! :D

Ihana kuitenkin lukea taas kanssayököttelijöiden viestejä ;) Onnea hirmusesti odotukseen kaikille!:heart:


Ma&Mi ja riisi 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppihalit kaikille menetyksen kohdanneille <3 Oon niin pahoillani! Kenenkään ei pitäis menettää pienokaistaan.

Täällä alko pari päivää sitten ruskea tuhruvuoto. Päätin kuitenkin etten heitä vielä toivoa. Maanantaiksi varasin ultran yksityiseltä. Silloin ois omien laskujen mukaan 7+3 joten sykkeen pitäis ehdottomasti näkyä, jos sellanen on olemassa. Pelottaa kyllä! Toisaalta vuoto on tosi vähäistä ja ihan sellasta vaaleaa... pikkuhousunsuojaan jää kuitenki. Ähh! En tiiä. odottavan aika on pitkä! Vaikka kuinka yritän pysyä positiivisena ni vaikeaa se on! raskausoireita onneks kuitenki on. Siinä keskenmenossa alko ensin sellanen ihan tummaruskea vuoto, sit loppu oireet, sit yhtäkkiä holahti iso klöntti (sikiö) ulos, jonka jälkee alko arrmoton verenvuoto ja kivut. Kättärillä sain 6h odottelun jälkeen tiedon, että kohtu tyhjä. Nyt pliis pitäkää kaikki peukut pystyssä, että kaikki ois ok :)

Vatsa on ihan Mega turvoksissa. farkkuja ei voi enää pitää. Farkkulegginssitki painaa. Yks päivä vedin jo äitiysfarkut jalkaan ku meni hermot, mut eihän ne oikee viel istu kunnolla xD

Kertomisesta Mä oon aika avoimesti kertonu tästä raskaudesta. Siskolle kerroin heti. ystäville oon kertonu aina kun oon tavannu. Töissä kerroin pomolle, kun sattu olee just kehikeskustelu jossa suunniteltiin syksyä. Lähimmille työkavereille kerroin kans aika heti, ku pahoinvointia on niin kovin. Mä tiedän että jos tää menee kesken, ni tuun tarvii ihmisiltä tukea ja ymmärrystä, joten ei se haittaa vaikka ne tietää :)

Missä muut pahoinvoinnista kärsivät on töissä?
Mä oon itse päiväkodissa ja kaikki lasten eritteet saa myt yökkimään. Helppo olla xD

H3n3 ja Emppu 6+5
 

Yhteistyössä