¤¤¤JOULUKUUN 2005 MURUT HUHTIKUUSSA¤¤¤

JOULUTÄHDET 2005 HUHTIKUUSSA









Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia, Turku
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
http://kaksplus.fi/kerhot/


Edelliset keskustelut

Maaliskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1663049
 
Siis voiko tää oikeesti olla tottakaan..kun meillä on tuplaehkäsy ollu käytössä mut kun mua on etonu jo viikon verran ihan kiitettävästi ja aattelin sit tekasta yhen testin ja tulos oli tämmönen..



jotenki tuntuu niin uskomattomalta..
 
Heippa!

Meille syntyi eilen ihana pieni prinsessa aamuyöstä :heart: :heart: :heart: Painoa neidillä oli 2980g, pituutta 48cm ja py 32.5cm, raskausviikot oli 37+3. Sain kokea säännöllisen synnytyksen tällä kertaa, mitä en oikein vieläkään todeksi meinaa uskoa :D Kotiin päästiin tänään 14.30 jälkeen, last.lääk. tarkasti neidin vähän ennen kuin 1.5vrk tuli täyteen. Sisarukset on niin innoissaan, erityisesti Lotta on leijunut puoli metriä maan pinnasta eilisaamusta asti =)

Taaperoille Onnea kovasti raskaudesta :flower:

 
sirulle onnea rinsessasta!

mulla iski toissa iltana aivan tajuton hammassärky, valvoin kaks yötä, eilen tirrasin puol päivää itkua (sen toisen puolen olin särkylääkkeistä seis) ja tänäänkään meinannu päästä hammaslääkäriin, mut sain puhuttua ajan, no ei oo ihme jos koskee kun on yks hammas tulehduttanut juuren silleen että keräs paineta ja löyty märkää ikenestä. poraaminen ei sattunu ollenkaan eli hampi on kuukahtanu, mutta jumaleissön kun se tohtori löi siihen mössöt paikalleen niin kirosin kun tukkijätkä 4 kättä ja ties mitä muuta suussa ollessa.. :ashamed: mutta kun koski sen verran että tuntu varpaatkin räjähtävän irti, lääkäri tuumas että ei pitäs enää koskea uudestaan noin kovasti....

tyhmää, tein täppänälle hatun, tuli väärää kokoa, oli kumman mallinen malli..
 
Paljon onnea tätäkin kautta Sirun koko perheelle pienestä tytöntylleröstä :heart: :hug: :flower: Mahtavaa, että synnytys oli tällä kertaa säännöllinen ja ilmeisesti se meni muutenkin hyvin? Kauan kesti ja miten alkoi? Kerro kaikki :D Ihana isosisko Lotta :heart:

taaperot: ohhoh! Onnea :D :flower:

Mites Niiskuneiti jakselee?

Täällä harjoittelu jatkuu, oon edelleen viihtynyt. Nyt tuntuu vaan, että pääsispä ihan itse itsenäisesti noita hommia tekemään, voi olla vähän hankalampaa kotihoidossa (mennään autolla asiakkaiden luo, opiskelija ei periaatteessa saisi ajaa... ). Täytyy kuitenkin vielä kysellä, onko se ihan mahdoton ajatus (kun kuitenkin jo lähihoitaja olen). 2 viikkoa enää tässä paikassa jäljellä :eek: Sit sen jälkeen toiseen paikkaan vielä 5 viikoksi. Sen jälkeen sit takas sinne ekaan harjoitteluun kesätöihin :D Vähän stressaa jo noi harjoittelutehtävät, jotka pitää tehdä ja siihen päälle vielä 1 iso tentti ja yhden toisen koulutehtävän palautus :| Oon muutenkin ollut tosi väsynyt, aika huonosti on mennyt tällä viikolla yöt, pojat on jostain syystä nukkuneet tosi levottomasti, tulleet sit siihen mun viereen, molemmille puolille pyörimään ja minä huonounisena en siinä sit oo pystynyt nukkumaan :kieh:

Vois olla edes keväisemmät ilmat niin ei väsyttäis EHKÄ ihan niin paljoa :whistle: B)

Viime yökin tosiaan meni melko huonosti, koko ajan vaan aikaistuu se aika, kun Rasmus -tai molemmat pojat tulee viereen nukkumaan. Rasmuksella tuli pissat sänkyyn, mitä ei oo vielä koskaan sen jälkeen, kun on yökuivaksikin oppinut, käynyt. Mut onneksi nukahti kuitenkin nopeasti takaisin, vaikka pesuilla yms. pitikin käydä. Tää tapahtui siis jo 00 aikaan.

No joo, ei mun pitänyt tulla pelkästään valittamaan tänne :ashamed: :LOL:

Meillä oli ihan kiva pääsiäinen, pojat oli yhden yön mummolla yökylässä, me käytiin Samin kanssa syömässä ja leffassa :) Joonatan oli yhden yön mun äitin luona, me käytiin Rasmuksen kanssa yhtenä pvänä mun mummun ja papan kanssa mun tädin perheen luona. Pojatkin nukkuivat pitkään -yhtenä aamuna J heräs vasta 7.30 ja R 8.20!! Ennätykset :D Vaikka yleensä R herää ennen J:tä.

No joo, nyt täytyy lähteä poikia herättelemään ja sit menoksi :wave:
 
Pikaisesti tulin minäkin ilmoittautumaan!
Mulla siis menossa lh- opintojen viimeinen harjoittelu tk: lla, 4 vk takana ja 4 edessä. Aika mennyt siivillä ja tykkään! Toukokuun puolen välin paikkeilla kaikki on sit jo ohi. Nyt pitäisi vaan kiireesti päättää missä aloitan työt, niitä tuntuu olevan valittavaksi asti. Olen iloinen, että pari vuotta sitten lähdin opiskelemaan, nautin harjoittelusta ja työstä ja kaikesta... Saa nähdä jos/kun haen myös sh- kouluun;)
Muuten meillä voidaan hyvin- Topi kasvaa ja muuttuu aina vaan "isommaksi pojaksi". Suht terveenä on onneksi myös ollut.
Nyt en ehdi muuta, on vp ja lähden kaupungille humputtelemaan!
Iloista kevättä kaikille! B)
 
Moikka ja kiitoksia onnitteluista :flower:

Vauva on tosi ihana :heart: Päivät menis vaan häntä ihastellessa. Jaksaa olla hereilläkin välillä ja kovasti seurailee ympäristöä. Alkuyöt on juuri tahtonut seurustella ja se on sopinut mulle oikein hyvin, kun on saanut rauhassa hänen kanssa olla. Päivisin kun täällä on aina syliin haluajia ja tarkat vuorot, Ottokin meinas, että hänen pitää saada pitää sylissä ihan yhtä kauan kuin Lottakin :heart: Hienosti osaa pitää sylissä ja rauhoittua siihen, vaikka muuten aika vauhtiveikko onkin :D Hiukan kiukuttelua ja lähinnä Lotan kiusaamista on ollut enemmän havaittavissa, vauvaa ja mua kohtaan ei ainakaan vielä mitään. Tänään käytiin neuvolassa ja paino oli jo lähellä syntymäpainoa, 2940g, että hyvin on maitobaarissa vauva viihtynyt, maitoa tuleekin kyllä tosi paljon, samoin kuin edellisistäkin.

Peppi joo synnytys oli kyllä hieno kokemus näin säännöllisenä, aikalailla erilainen verrattuna kahteen aiempaan. Tai oikeastaan avautumisvaihe meni nyt aika samoin mitä Otosta. Sunnuntaina tunsin ekan kipeän supistuksen klo 16.30, meille oli tulossa vieraita ja sanoin miehelle, että hyvä vaan, että tuleepahan keskityttyä muuhun. Vähän kipeitä supistuksia tuntui epäsäännöllisesti, vieraat lähti 19.30 maissa ja supistukset alkoi tihenemään, klo 22 alkaen säännöllisesti. Olin lämpimässä suihkussaja välillä istuin saunan alalauteella (meillä on hetivalmis-kiuas, niin saunassa on aina aika lämmin, vaikkei saunoiskaan). Vähän ennen puolta yötä lähdettiin synnärille, mies jätti mut synnärin ovelle 00.10. Kätilö laittoi ctg-käyrän päälle ja teki tulohaastattelua. Päiv. lääkäri kävi juttelemassa edellisistä synnytyksistä ja todettiin, että katsotaan tilanteen mukaan. Kohdunsuu oli 4cm auki, paksu reuna kanavaa ja kalvorakko. Halusin aquarakkulat selkäkipuun ja sitten olin lämpimässä suihkussa, kunnes kylpyvesi oli valunut. Kylpyyn menin 1.15. Supistukset alkoi kovenemaan ja alkoi tuntua paineentunnetta alaselkään/peppuun päin klo 1.30, olin vielä muutaman kipeän supistuksen kylvyssä ja 1.45 nousin pois. K-suu oli auki 7cm. Kätilö laittoi tipan, koska tiedossa oli, että supistuksiin tarvitaan lisäpotkua viimeistään ponnistusvaiheessa ja koska oltiin lääkärin kanssa ajateltu, että spinaali vois olla hyvä ponnistusvaihetta ajatellen. Lääkäri teki discision klo 1.56 ja laittoi pcb:n klo 2, samantien pyydettiin spinaalipuudutus, koska supistukset tuntui pahimmalta alaselässä. 2.15 anest.lääkäri tuli laittamaan spinaalin. Painontunne selkään ja takapuoleen lisääntyi ja kätilö tutki 2.20; k-suu täysin auki. Odoteltiin muutaman supistuksen ajan, koska en suostunut selkäkivun takia työntämään. Tällä välin laitettiin vielä aquarakkulat kohtiin, missä selkäkipu tuntui. 2.35 kokeilin ponnistamista ja tarjoutuva osa lähti liikkeelle, mitä en uskonut ennen kuin olin itse kokeillut, että vauvan tukkaa tuntui. Klo 2.45 syntyi säännöllisesti ihana pieni prinsessa, jolla oli kova ääni. Sain vauvan heti vatsan päälle, mihin hän pihkasi. Pisteitä sai 9-9-9 ja ph oli 7.30. Jälkeiset syntyi täydellisinä ja yhden ompeleen kätilö laittoi labiaan. Vauva alkoi reippaasti imeä rintaa ja imikin pitkään ja hartaasti, välillä punnittiin ja mitattiin, strategiset mitat 2980g/48cm, py 32.5cm. Jatkoi imemistä samalla kun mä join synttärikahveja. Osastolla pääsin yhden hengen huoneeseen neidin kanssa. En meinannut todeksi uskoa tätä säännöllistä synnytystä kahden hankalan imuvetosynnytyksen jälkeen, ihanaa, että sain sen kokea. Synn.lääkäri oli discision jälkeen koko ajan paikalla prinsessan syntymään asti. Varmaan pienempi syntymäpaino (raskausviikkojakin oli vähemmän kuin vanhemmista lapsista, siis 37+3) vaikutti tähän, että mahtui nyt oikeassa tarjonnassa laskeutumaan ja syntymään, eikä tosiaan tarvittu sitä kuppia. Aivan erilailla olen kyllä voinut nyt jälkeenkin ja siksi haluttiin kotiinkin pian.

Hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Sirulle perheineen aivan mahdottoman isot Onnittelut prinsessasta!!! :heart: :hug: :flower: :flower:

taaperot, en voi muuta sanoo kuin ohhoh. aikamoinen tapaus kaikkinensa. tsemppiä. =)

mie tuun medän reissusta kirjoittelee joku päivä enempi. nyt en jaksa. :wave:
 
Huomenta.

Mä meenkin tänään vasta iltavuoroon, haluan sitäkin kokeilla niin tulee jonkun verran tutuksi, kun sit kesällä meen kesätöihin ja iltojakin joudun tekemään.

Minun tuleva kummipoika syntyi eilen, 11.4. klo 01.28 :heart: En ollut mukana synnytyksessä, vaikka siitä aiemmin olikin puhe, että olisin mennyt. Synnytys käynnistettiin ja melko hitaasti se lähtikin käyntiin. Juttelin kaverin kanssa koko ajan, laitettiin viestiä ja puhuttiin puhelimessa. En sitten yötä vasten lähtenyt sairaalaan, matkaankin kun olis mennyt lähemmäs tunti. Ja kuulosti siltä, ettei kaveri niin paljoa mu sinne halunnut, en tietenkään viittinyt tuppautua :D Heti sunnuntai aamusta lähdin pikkuista katsomaan. Rv 42+1 (oli just vrk vaihtunut) syntyi, 4105g ja 54cm :heart: Ihan hopeanvaalea paksu tukka, valkoiset kulmat ja ripset, ihan isoveljensä näköinen peikkopoika! Aivan ihana :) Olipas se ihana pidellä pitkästä aikaa vastasyntynyttä sylissä ja se tuoksu :heart:

Nyt mulla on sekä kummityttö, että kummipoika :heart: :heart:

Kummempia ei viikonloppuna tehtykään, minä eilen iltapäivästä luin tenttiin, joka on ens viikolla. Tänä aamuna olen jatkanut.

Siru, kiva, kun jaksoit kunnon synnytyskertomuksen kirjoittaa. Ihanalta kyllä kuulosti! Sitä tulee ihan ikävä omia synnytyksiä, tai sitä fiilistä :D Eilenkin tuli, kun kaverin kanssa juttelin. Hänellä meni siis kaikki tosi hyvin ja tosi hyvät fiilikset oli synnytyksestä jääneet, vaikka hitaanlaisesti lähtikin käyntiin.

Taidan jatkaa lukemista, piti pitää siitä pieni tauko ja sulatella sitä kaikkea tietoa, hehe :LOL: :wave: Aurinkoista viikkoa kaikille B)
 
heips

Sirun perheelle suuren suuret onnittelut prinsessasta!! :flower: =) :heart:
Hienoa että synnytys meni hyvin ja jäi hyvä fiilis.
Itsellä jäi kans jennan syntymisestä olo että näitähän vois synnyttää lisää :LOL: vaikka ei Tatunkaan synnytys mikään karmaiseva ollut.

Taaperolle onnittelut plussasta!

Pepille onnittelut kummipojasta!

Täällä kerettiin tosiaan n. viikko olla terveitä ja sitten iski joku ihmeen virus.. epäilivät rs virukseksi kun tk:lla käytiin.. tatussa piti melkein viikon kuumetta ja kauheaa yskää ja sitten aloitti valittaa viime pe korvaansa. saatiin päivystykseen aika ja vasen korva oli tulehtunut. Jennasta sanoivat että serataan.
Eilen tuli vk täyteen jennankin kovaa kuumeilua ja soitin taas vaihteeks tk:lle josta sanoivat että tulla näytille.. paljon ovat laittaneet kuopioon pikku potilaita kuulemma kun niin huonoksi menneet. mitään vakavaa kuitenkaan ei löytynyt eikä keuhoputkentulehdukseen/keuhkokuumeeseen viittaavaa. Antoivat pronaxenia kuumeeseen ja alkuviikosta verikokeisiin jos ei ala kuume laskea. yllätys yllätys tyttö olikin tänä aamuna sitten kuumeeton.. Liekkö säikähtänyt kun verikokeista puhui lääkääri :LOL: sen verran on reppanaa viimeisen kuukauden aikana tökitty :whistle: Räkäinen ja köhäinen on kyllä yhä mutta josko parempaan ollaan kuitenkin menossa.

Ollaan edelleen evakossa uunirempan tieltä.. vähän venyi :headwall: ei ihan tavara vastannut sitä mitä piti ja nyt odotellaan huomiselle uusia kiviä jne...

jensku täytti 1v reilu viikko sitten.. pitää lisäillä kuvia jahka kotiin pääsen. Tuntuu uskomatomalta että vuosi sitten oli sylissä pieni vauva ja nyt se on tuommoinen pikku pippuri pakkaus ;)

Mutta nyt meen laittamaan ruuan uuniin niin on talonväelle ruoka kun töistä tuleevat.

 
Heippa!

jospa nyt viimoisena vapaapäivänä ja rauhallisena sellaisena kirjoittelisin rivin jos toisenkin tänne. Mikkis oli kotona maanantain ja tiistain mun kanssa sekä aksu kävi vaan eskarissa, joten touhua riitti noille päiville kivasti. Huomenna jatkuis taas työt. ihana kahden viikon vapaa takana. :D

meidän reissu meni loistavasti. Miikka oppi laskettelee itsekseen helpoissa mäissä ja ensi vuonna pärjää varmasti vaativimmissakin rinteissä. pojat osallistuivat pujottelukisoihin ja stiga pujottelukisaan. Mikkis laski minun kanssa stigalla ja itekseen meni pujottelun, kun mies laski rinnalla. hienosti sujui. palkintoja tuli myös.
paistettiin makkaraa nuotiolla sekä lämmintä kaakaota seurana. aurinko paistoi kivasti. useana päivänä oltiin 10-17 rinteessä. keskiviikkona käytiin sisäliikunta paikassa ja sitten kuusamon tropiikissa uiskentelmassa. sekä myös ravintolassa syömässä koko rahan edestä ja pojillekin maistui ruoka tosi hyvin. hohtokeilausta käytiin myös yhtenä iltana harrastamassa. Joten todella ihana reissu oli..ensi vuotta odotellessa. :D

meille tuli kotimatkalla mukaan viime lauantaina se dalmatialainen. on sellainen kaikkea mahdollista pelkäävä ja ulkona vetää niin maan perkuleesti. että ei kiva. lauantaina menee sit takas. koulutusta tarttis koira ihan hirveesti ja totuttelua moneen asiaan ja sittenkään ei saattais toimia homma. harmi, muuten ihan mukava koira. aika stressaavaa myös koiralle. :/

Aksulla on tänään iltaeskari, kohta haen aamueskarista pois ja sitten mennään ostaa pikaiseen lenkkarit hälle sekä mun kaverin luo käymään. sälibandyharkat vielä iltapäivällä. touhua riittää.

nyt tuli vaan omaa (.), mut toisella kertaa enemmän. :wave:
 
Onpa täällä hiljaista.

me tultiin äskettäin kaveriperheen luota iltaa viettämästä. kivaa oli. töissä ollu viikonlopun ja vielä huominen sekä tiistai olis aamuja. huomenna illalla onkin liiton jäsenilta. hyvää ruokaa ja hieman viiniä. :p =)

niiskuneidille tulin toivottaa tätäkin kautta onnittelut prinssistä!! :heart: :hug: :flower:

mukavaa alkavaa uutta viikkoa kaikille. tulkeehan kirjoittelee kaikki muutkin. :wave:
 
Oon pari kertaa tänään meinannut kirjoittaa, mut sit se on vaan jostain syystä jäänyt. Jospa nyt kuitenkin jotain höpisisin, kun tosiaan on aika hiljaista tässä ketjussa ollut.

Paljon onnea Niiskuneidille ja koko perheelle pienestä prinssistä :flower: :heart: :hug: Tuu kertomaan, kunhan ootte kotiin päässet ja kotiutuneet, miten synnytys meni yms.? :)

Mä oon lukenut ensi torstain tenttiin aika paljon nyt viikonlopun aikana, tänäänkin, silti tuntuu, etten osaa kuin sieltä täältä ihan pintapuolisesti jotain :ashamed: On taas niin monta aluetta ja vaikeita asioita, kaikki liittyy kaikkeen. Huoh. Anatomiasta ja fysiologiasta siis kyse.

Mulla alkaa huomenna vika viikko tuolla kotihoidon harjoittelussa, sen jälkeen meen sinne terveysasemalle sh:n vastaanotolle. Kesäksi sit taas tonne kotihoitoon :)

Rasmuksella alkoi viime ti-ke välisenä yönä taas kurkunpääntulehdus, en edes muista, kuinka monta kurkunpääntulehdusta se on elämänsä aikana sairastanut |O Monta! Nyt isompana ne on ollu silleen vähän helpompia, tai ainakaan ei ole joka kerta tarvinnut sairaalaan lähteä, se on vaan kauheeta, kun toinen ei saa henkeä :( Sit kun se itsekin hätääntyy niin se vaan pahentaa tilannetta, yöt on pahimpia. Nytkin parina yönä sai kohtauksia ja meinas oksentaakin, mut onneksi menivät itsestään ohi.

Meillä on pyöräilykausi avattu ja paljon onkin Joonatan varsinkin pyöräillyt! :) Hankitaan sille varmaan ensi kesäksi isompi pyörä, jos kuitenkin oppis tällä pikkupyörällä ajamaan ilman apupyöriä ensin. Rasmus ei ole pyöräilystä niin paljoa ainakaan vielä kiinnostunut, kolmipyörällä tykkää vaan, että me työnnetään ja kuljetetaan sitä eteenpäin :D Ei muista tai jaksa oikein polkea itse.

Mun äiti, pikkuveli ja täti on jumissa Turkissa parhaillaan, eilen piti tulla kotiin, mut eivät tietenkään päässeet. Loma jatkuu :D Hyvin on siellä kaikki järjestetty, nyt ovat vaan odottavalla kannalla, eivät siis tiedä, miten, millä ja koska pääsevät kotiin.

Danjuska, Jennalle myöhästyneet 1v. onnittelut :heart: :hug:

jellona, ihanalta kuulosti teidän laskettelureissu :) Taitava Miikka!

Mitenkäs Sirun perheen arki on lähtenyt käyntiin? :)

Mites koivunkävyn poppoo jakselee?

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan tosiaan!
 
moikka

pikaisesti tulin käväsemään..

Niiskuneidillekkö on syntynyt poika??!! Onnea kovasti koko perheelle!! :flower:

Peppi: Tsemppiä tenttiin!
Mistä tuo kurkunpääntulehdus johtuu?? onko siis samantapainen kuin että toisilla on sitten korvatulehduksia tulehduksen perään vai miten?
Kauheeta varmasti tuommoinen kun ei henkeä pikkuinen saa :/

Jellona: On tainnu mennä vähän ohi ( :ashamed: ) mutta ootteko koiraa hommaamassa?? muistelen että ainakin joskus puhuit siitä.. siis jos oiekin muistan..

Uuni viimein pystyssä ja hyvä siitä tuli =) Jospa tämä arki alkas rullaamaan ilman mitään sairasteluja tms.. Ja Tatun uhma helpottaisi.. kaikki on tyhmää ja typerää ja minä en välitä teistä eikä kukaan välitä minusta ja ja ja :eek: toivon kovasti että ois pelkkää koti ikävää ja korjautuisi nyt kun kotona ollaan.

tässäpä vielä 1v kuva sankarista :)

 
täällä ollaan hengissä..
Juho liikkuu ja tekee itä sun tätä, ja opettelee syömään oikeeta ruokaa :whistle: kyllä e joskus oppii :xmas:

Peppi, juu laryngiitti on kauhee tauti. meillä oli tuossa sesmmonen pikaversio, paripäivää oli ääni jännä ja vähän ryki, muttei kummempaa.

kevät koittaa tulla, paitsi viimeiks eilen sato 5cm lunta :headwall:
 
Paljon onnea Niiskuneidille ja koko perheelle pienestä miehestä :heart: :heart: :heart: Ihana uutinen!

Täällä on vauvaperheen elämä hyvin lähtenyt käyntiin, lukuunottamatta mahatautia, mikä mulla alkoi eilen, nyt taitaa onneks jo olla menossa ohi. Menen aina vaan aika heikkoon kuntoon mahataudissa, niin en vielä aamulla uskaltanut vauvan peppua lähteä pesemään, vaan mies sai hoitaa sen. Mies on vielä ens viikon ma:hin asti kotona, piti sen 3 vkoa nyt putkeen. Isäkuukautta ollaan suunniteltu myös, niin hän vois sitten seuraavan kesän olla kokonaan kotona. Innokkaita hoitajia löytyy vauvalle äidin ja isänkin lisäksi :)

Danjuska ihana kuva prinsessasta :heart:

Jellona kivan kuuloinen reissu teillä oli! Onko teille tulossa koira vai oliko jonkun koira hoidossa?

Onnea Peppi kummipojasta :heart: Ja tsemppiä tenttiin, hyvin se menee! Meidän pyöräilykausi odottelee vielä, et saadaan Oton pyörään vaihdettua renkaat. Hänelläkin on pieni pyörä vielä ja samaa olen miettinyt, että tää kesä taitaa mennä sillä vielä.

Nyt pitää alkaa tarkastaa Lotan matikan harjoitustehtäviä, harjoitellaan huomiseen kokeeseen.

 
Kiitoksia onnitteluista! :)

Tässä tämä Pepin kaipaama synnytyskertomus :D
16.4 to-pe välisenä yönä neljän maissa heräsin siihen, että housut on märät. Kesti hetken, ennekuin tajusin, että lapsivettähän se on. Mieskin siinä sitten heräsi, eikä ollut asiaa uskoa todeksi. Käväisin sitten suihkussa, lapsivettä tuli lisää tasaiseen tahtiin. Soitin sairaalaan ja kysyin, että kuinka kiire on tulla. Vastattiin, että pakkaa rauhassa tavarat ja lähde tulemaan. Koska sairaalakassi oli jo valmiiksi pakattuna, niin puuhailin kaikenlaista pientä vähän aikaa, laitoin tiskit koneeseen, viikkasin pyykit jne. Mies soitti siskonsa pellon toiselta puolelta poikia hoitamaan ja me miehen kanssa lähdettiin ajelemaan kohti Tyksiä. Matkalla pyssättiin ABC:lle tankkaamaan auto ja ostamaan Meidän perhe -lehti, että olisi jotain luettavaa sairaalassa. Muutama kivuton supistus tuli matkan aikana.
Perille saavuttiin kuuden maissa. Siellä sain heti ylleni kuivat vaatteet, kun omat jo ennättivät kastua. Multa otettiin streptokokkinäyte, jonka jälkeen pääsin käyrälle ja siinä makoillessa lorahti vettä oikein kunnolla. Käyrällä olin tunnin verran, kun osastolle ei heti päässyt siirtymään vuoron vaihdon takia. Edelleenkään ei kipeitä supistuksia. Minä siis siirryin osastolle ja mies lähti kotiin. Osastolla sain aamupalaa ja sitten vain odoteltiin. Klo 11 otettiin verikokeita ja illalla ennen kahdeksaa taas käyrälle. Lapsivettä tuli pitkin päivää.
Pe-la välisenä yönä klo 2-6 supisteli n. 7 minuutin välein, jonka jälkeen laantuivat. Klo 8 tuli tieto, että streptokokkinäyte oli positiivinen, joten synnytys käynnistettäisiin.
Puoli yhdentoista maissa lääkäri tutki tilanteen (kanava melkein hävinnyt, suu reilun sentin auki) ja laittoi käynnistystabletin. Sen jälkeen oli käyrällä tunnin verran, supistuksia tuli vähintään 7 minuutin välein.
Klo 14 taas käyrälle, supistukset ehkä vähän koventuneet, mutta harvakseltaan edelleen.
Klo 15 sain uuden tabletin, supistuksia alkoi tulemaan melkein heti useammin, jo 3 minuutin välein.
Viiden maissa käyrälle ja siinä maatessa supistukset alkoivat jo olemaan aika kovia ja paineentunnetta alkoi tuntumaan. Hälytin hoitajan paikalle, joka tutki tilanteen, 4-5 senttiä auki. Siitä sitten pakkaamaan tavarat ja kohti synnytyssalia. Mieskin sitten jo saapui, klo oli vajaa kuusi.
Sain heti antibiootin positiivisen näytteen vuoksi. Kipuun kokeilin ilokaasua, mutta ei siitä mitään tullut, joten turvauduin vain lämpö- ja kylmäpussiin. Kohdunkaulanpuudutteen sain klo 18.25, jolloin k-suu oli edelleen vain 4-5 senttiä auki. Puudute vaikutti niin, että supistukset vähän laantuivat ja harvenivat ja kipu tuntui vain vasemmalla puolella vatsaa. Ajattelimmekin, että oliko virhe se ottaa.
Kahdeksan maissa vielä miehelle sanoin, että syntyisi nyt edes tämän vuorokauden puolella. Melkein heti kuitenkin alkoi kovat kivut ja ponnistamisentarve. Hälytettiin kätilö paikalle, olin jo täysin auki, mitä ei meinannut todeksi uskoa, niin äkkiä ja vaivattomasti kaikki tapahtui.
La 17.4 klo 20.27 syntyi 9:n pisteen poika kuuden minuutin ponnistamisen jälkeen, mikä oli todella ihana ja yllättävä kokemus kahden edellisen synnytyksen jälkeen, joissa molemmissa ponnistusvaihe kesti n. 1,5h.
Mitat oli 3180g ja 49cm, py 35cm <3. Rv oli 37+6.

Eilen kotiuduttiin ja todella hyvin on lähtenyt kaikki käyntiin. Maitoa on tänään alkanut tulemaan oikein kunnolla ja isoveljet ovat pikkuveljestään aivan haltioissaan :D :heart:

Nyt tuli valitettavasti vaan omat kuulumiset, tuli tässä jo istuttua sen verran kauan ;)

-Niiskuneiti-

Kuvan voisin vielä laittaa :heart:
 

Yhteistyössä