¤¤¤JOULUKUUN 2005 MURUT TOUKOKUUSSA¤¤¤

Moikka!

Danjuskalle, piti tulla lähettää voima :hug: miten sen voikin vaistota..nuo asiat. niin minäkin sillo vajaa vuosi sitten osasin hyvin aavistaa.
toivottavasti pääset pian polille. tuo aika on raastavinta. jaksuja kamalasti. ihana Tatu. :heart: :hug:

sirun tytön nimeä minäkin veikkailen... Hertta on mun suosikki ja Kerttu, mut tietty Mettekin mukava. toinen nimi vois olla vaikka Annika, ja kolmatta en kyllä keksi mikä sointuisi. voi kääk täytyy pohtia lisää. :)

nyt en enempää ennätä..kun sauna kutsuu..yritän viikonlopun aikana jossain vaiheessa kirjoitella enemmänkin. :wave:
 
Voi Danjuska :'( Jaksamista kovasti :hug: toivottavasti saat ajan pian sinne polille!

Kiitos paranemistoivotuksista. Mahatauti on nyt käyny kaikki läpi, paitsi pikkumurunen on säästynyt ja toivottavasti säästyykin. Mies aloitti ma-iltana ja mä eilen illalla vasta, että pitkät ajat välillä, kun Lotta ja Otto oli viime vkon ti. Ja siivottu on kuitenkin perusteellisesti joka välissä, et en tajua, miten noin kauan kestää. Tosi raju tauti :x mut onneks ei kestänyt kuin n. 5h, tietysti vielä ihan poikki olen ollut tän päivän. Onneks miehel ollu vapaapäivä, ei mun ole tarvinnut kuin imettää vauvaa. Tän viikon suunnitellut vierailutkin meni vähän päin honkia, toiset kummit ei ole vieläkään nähneet vauvaa, mutta jospa ens viikolla sitten.

Nyt sohvalle. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Kiva viikonloppu ollut. Perjantaina haettiin pojat pyörillä päiväkodista, oli ihan tajuttoman kuuma, aiemmin auton mittari oli näyttänyt +27 astetta, eikä paljoa tuullut, aika hiostavakin ilma oli. Pojat meni mummon luo iltapäiväksi leikkimään, mä menin käymään mun veljen kanssa mun serkun 20v. kahveilla tädin luona :) Eilen olin poikien, mun mummun ja papan kanssa rannalla ja sieltä mentiin käymään mun äitin luona, tuli pojilla illalla nopeasti uni, kun oltiin oltu paljon ulkona, eikä Rasmus nukkunut päiväuniakaan. Tänään kävin aamupäivällä mun äitin ja mummun kanssa yhellä kirppiksellä ja sen jälkeen lähdettiin perheen kesken pyöräretkelle tohon muutaman km päähän yhteen asukaspuistoon, missä oli lapsille tapahtumaa, hevosajelua, paloauto ja pientä myyjäistä.

On ollu ihana pyöräillä pitkästä aikaa, Joonatanin kanssa tein pyöräreissuja toissa kesänä, nyt on meillä kummallakin pyörät ja molemmissa lastenistuimetkin. Jossain vaiheessa vois kokeilla silleen, että Joonatan pyöräilee itse, en tiedä, miten pitkiä matkoja se jaksaa ite pyöräillä. Kyllä se viime kesänä jaksoi pyöräillä reilun kilometrin tohon mun mummun ja papan luo, nyt varmaan vielä pitempiäkin matkoja.

Nyt olis kaikki tämän lukuvuoden koulujutut tehty ja suoritettu! Virkamiesruotsin teen tähän perään (siinä on vuosi aikaa se tehdä ), eli kirjallinen ja suullinen. Kirjallinen on ensi viikolla ja suullinen kesäkuun alussa :eek: Ne jos vielä sais hyväksytysti läpi... En kyllä kauheesti aio valmistautua :ashamed: Jos nyt edes vähän jaksais! :/ Sain siitä anatomiasta ja fysiologiasta, jota oon eniten stressannut niin kurssiarvosanaksi H3, tää toka koe oli vahva H3, lähellä H4!! JEE! Tosi tyytyväinen oon kyllä :) Muutkin kurssit on menny tosi hyvin, monta K5 tullut, muutama H4 ja yksi H3+. Rankkaakin on ollut, mutta oon kyllä yllättynyt, miten hyvin oon pärjännyt!! Ja miten oon tästä selvinnyt :D Suuri apu on ollut siinä, että Sami on ollut poikien kanssa paljon, oon saanut rauhassa kotona lueskella ja sit olin myös äitin luona lukemassa jonkun verran.

Ihanaa, että noiden ruotsin tenttien jälkeen saa keskittyä vaan kesätöihin ja vapaa-aika on tosiaankin vapaata aikaa! Ei tarvi muita juttuja stressailla ja vapaa-ajalla tehdä. On meillä vähän kesälomaakin, heinäkuun kolmannella viikolla lähdetään Pärnuun viikoksi ja elokuun alussa ollaan pari viikkoa lomalla. Sille ajalle ei oo vielä suunnitelmia.

Mitäs suunnitelmia muilla on kesäksi?

Sirun perheen tauti kuulosti kauheelle, toivottavasti pienin nyt säästyisi siltä!

Nyt lopetan tän romaanin :whistle: :wave:
 
Heipä hei!

Danjuskalle :hug:

Sirun perheelle toipumisia (tota tautia on ollut liikkeellä ) :flower:

Hienoa Peppi :)

Kesäsuunitelmia. Mitä ne on? B) :whistle: . No me varmaan ollaan aika tiiviisti täällä, johtuen tästä asuntohässäkästä ja sen tuomasta rahanmenosta johtuen. Mutta olisi kyllä tarkoitus jos pätäkkää riittää, mennä käymään mun isovanhempien luona.
Kesälomaankin on VIELÄ 6 viikkoa :eek:

Mä olen totaalisen täystyöllistetty. Päivisin töissä painan tehdä kaikkia mahdollisia kesähuolto töitä, joita voin vaan tehdä. sitten painun remppaamaan eli auttelemaan ukkoa ja repimään tapettia. Ja sitten ne normi kotityöt päälle. :|

Mutta onneksi tänään on koti-ilta johtuen ukon omista menoista ja huomenna muksut pääsee viikonlopuksi yöhoitoon :D . Ukkokin lähtee launtai aamuna vrk:si pois. Joten tämä mami ottaa tosi rennosti ja nukkuu sunnuntaina PITKÄÄN...
 
Perjantaita

Isäntä ja Emmi lähti mökille tänään kalastelemaan ja mun olis kai sit tarkoitus lähteä käymään äitin tykönä ja poikkean samalla veljen luona,sen vaimo on kampaaja ja vaalentaa mun tukan tänään :)

Danjuskalle iso :hug: ja jaksamista oikein kovasti
:hug:
Samoin jaksamista lähettelen vielä Taaperoiden äidille :hug: Ihania kuvia olit laittanut :heart:

Pepille onnittelut hyvästä koulumenestyksestä...ei ole kuitenkaan helppoa opiskella pienten lasten kanssa :flower: :)

Mulle on tapahtunut kanssa ihan mukavia...vaihteeks...migreenilääkitys on alkanut tehoamaan ja nyt on jopa muutama päivä viikossa jolloin ei ole ollut kohtausta päällä :whistle:
Samoin mut valittiin lähihoitajakoulutukseen joka alkaa vuosi koulussa systeemilla ja loput ajasta opiskellaan työssä =) Mä oon niiiiiiiinnnn onnellinen tästä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Elokuussa sitten aloitan opinnot :)

Käpy:Eikös sulla ollut migreeniä? Onko sulla jokin esto käytössä? onko toiminut?

Nyt pitää lopettaa ja lähteä siivoilemaan ja ruokkimaan eläimet..
Hyvää viikonvaihdetta siskot :D
 
tintta, ei oo nyt estonappeja, mutta söin sillon ennen raskautta semosia ku deprakine. melko tujuja lääkkeitä, ooneks ne autto ettei tarvinnu VIELÄ vahvempia napsia.
Onnea kouluun pääsystä! mäki voisin tuolleen opiskella että ei tarvis olla ku vuos penkillä ja loput käytäntöä :snotty:

Pepille onnittelut menestyksestä!

Täällä ei kummia..
 
moi

kiitos kaikille jaksuista!
Ettei meidän elämä ois liian helppoa niin lauantainen lääkkeellinen tyhjennys meni mönkään ja vietin ke illan päivystyksessä ja eilisen osastolla kaavinnassa.
Kahdet antibiotit menee ja olo on muutenkin kun norsun alle jäänyt. Mies joutunut ottamaan pekkasia kun ei lapsenvahtia jne..

Tinttamooses: Onnea opiskelupaikasta!
Toivottavasti noita migreenittömiä päiviä alkais olemaan useamminkin, :hug:

Peppi kyseli kesäsuunitelmista.. Itse aloitan työt ensi to. Tai tiistaina alkais oikeesti mutta työnantajan kanssa sovittiin että tulen torstaina.. Saan rauhassa palautua tästä kaikesta ja kasata itteni.
Tosin työmotivaatio ei kauheen korkealla tällä hetkellä ole :ashamed: vaikka hetkittäin tuntuu ihan kivalta lähteä taas hetkeksi "muuhun maailmaan".
Toki yritetään pieni kesälomareissu jossain välissä heittää jos vaan mulla semmonen sauma töistä. Turkuun tekisi mieli.

Jennalle pukkaa hampaita ja nyt niitä on hurjat 7kpl :LOL: kauan on kahta viimeisintä ootettu :whistle:

Tatu oppi ajamaan ilman apupyöriä ja ihan suhteellisen hyvin menee.. riittää jo pyörätien leveys ;)

Hetkeksi pitkälleen kun Tatu ruokalevolla filmin ääressä ja Jenna iskän kimpussa.
 
Danjuska meilläkin ollaa jo 2 viikkoa tehty noita ensimmäisiä hampaita ja ei ole vieläkää ilmaantuneet esille.

mullakin rupee nyt vasta hellittämään se ettei sureta enää niin paljon se km.Toivottavasti sullakin olo helpottuisi pian :hug:

Aatella meitin esikoinen alottaa eskarin nyt syksyllä,taitaa tätä mammaa jännittää enemmä kuin ite tyttöä.

mites se muuten menee että kannattaako joulukuussa syntyneen mennä 6 vai 7 vuotiaana kouluun että onko tuo 6v liian pieni sitä viel alottamaan??tätä oon pähkäilly että miten ois järkevintä.
 
Öitä!

yöhommia pusken taas kaksi kipaletta..tai kohtahan tää eka on jo pulkassa. ja pääsee nukkuu ommaaan sänkyyn ihan rauhassa. Ihanaa!! =)

Mies on ollut prätkäreissulla savonlinnassa koko viikonlopun. pojat menivät täksi yöksi kaveriperheen luo. ja ovat tämän päivän myös siellä. haen sitten iltapäivällä, kun heräilen.
Aleksi oli perjantaina eskariryhmänsä kanssa Pieksämäellä. mukavaa oli ollunna kuulemma. ei olis enää kuin maanantai eskari päivä hällä, sitten loppuu päiväkoti aika hänen kohdaltaan. että aika voikin mennä nopeaan. :) Miikalla on ensi viikko vapaata päikkäristä, mut sit 5 hoitopäivää ja sit alkaa pitkä loma. en edes vielä tiedä milloin aloittaa syksyllä. Mies kun pitelee lomia pois ennen kun jää kokonaan pois tosta puljusta.

Peppi, meidän kesälomasuunnitelmat on osittain vielä auki...mut heinäkuun puolivälissä mennään minä,mies ja aleksi sekä kaveriperheen aikuiset sekä vanhin lapsista tukholmaan risteilylle. :)
Pojat haluavat kuulemma Tykkimäelle, puuhamaahan sekä kesämaahan. joten nämä toiveet ehken toteutuvat myös. koska kesämaa ja tykkimäki pystyy toteuttaa päiväreissuina. minä aloitan parin viikon päästä kesäloman, joten siitä eteenpäin tehdäään sitten mitä mieleen lystää. mökillä yritetäään varmaan olla niin paljon kun ilmat sallii. juhannuksena toivottavasti ainakin. on suunnitelmissa viettää saksalainen juhannus. :p :D

danjuska, taitava tatu, kun ilman appareita jo ajelee. :) me ei edes kokeilla tänä kesänä. jos nyt edes aleksille saataisiin isompi pyörä.

milloinkas ne sirun rinsessan ristiäiset olikaan?? nimeä innolla odottaen. :whistle: =)

mitenkäs niiskuneidin perheen arki on jatkunut? nukkuuko uusi tulokas hyvin?

Miikan päivähoito keskustelu oli toissa viikolla. Miikka jatkaa edelleen kahden paikalla pk:ssa. jatketaan myös erityislastentarhanopettajan kanssa yhteisiä keskusteluja. kotona menee suht'koht hyvin, mutta esim isoissa ryhmissä toimiminen tuottaa vaikeuksia. jota nyt harjoitellaan pienryhmissä ja edetään pikkuhiljaa. syksyllä ehkä mukaan tulee toimintaterapeutti, joka harjaannuttaa silmän käsien yhteistyötä sekä keskittymistä. että näin hänen kohdallaan. :)

mut nyt aurinkoista sunnuntaita kaikille..palailen ehkä ensi yönä... :hug:
 
taaperot, se riippuu ihan lapsesta onko valmiuksia kouluun jo sinä syksynä kun täyttää 7 joulukuussa. luulen että ville on kyllä valmis sitten aikanaan, kelto kehui että keskittymiskyky on parempi kuin joillain eskareilla. kynän käyttö on semmoin mitä pitäs harjotella enempi kun ote on aina välillä hukassa.
tosin, saksilla leikkaaminen sujuu hyvin viivojapitkin niin ei olla siksi oltu huolissaan vielä.

Mulla koskee päätä neljättä päivää, että on kivaa :kieh:
 
Meillä Julius ei ole viihtynyt ollenkaan sitterissä joko vaan sylissä tai siellä ä-pakkauksen kopassa mut eihän sielläkää enää ole viihtyny kun ei ees mahdu sinne enää :LOL:

suurimman osan valveilla olo ajasta hän kierii,pyörii tai roikkuu verhoissa yms..

Eipä ainakaa ite tartte vaivautuu pesee lattioita kun meillä on tuo Julius joka pesee ne omalla kuolallaan kun menee huoneesta toiseen :LOL:

Täällä nuo kumpikin joulukuinen osaa jo hyvin kirjottaa,luetella aakkoset ja numerot sataan asti ainakin ja kynän käyttökin on jo kohtalaisen hyvä.
 

Yhteistyössä