Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *heinäkuussa*

@Henriette ajattelin vaan, että oisit Jyväskylän seudulta, kun kirjoitit tuosta Peurungan kylpylästä, että on niin kaukana jkl:stä. :LOL: Ois vaan niin kiva tietää, että miksi se lasku tuli, pitää varmaan rakenneultrassa kolmen viikon kuluttua kysyä asiasta... (n)

Totta, noita synnytystarinoita on kyllä kiva lukea. Kun odotin esikoista, niin jotkut vanhemmat työkaverit yritti pelotella omilla synnytyskertomuksillaan, mutta sanoin silloinkin, että en osaa pelätä sellaista mitä en ole kokenut. Tietystikään mulla ei käynyt mielessäkään, että sektioon joutuisin, jotenkin ajatteli, että kaikki menee "oppikirjan" mukaan. :D Mutta nytkään ei synnytys pelota, kovasti odotan, että saisin kokea sen alatiesynnytyksenkin, mutta kaikki menee sitten niinkuin menee. Haluaisin kuitenkin kovasti olla liikkeessä avautumisvaiheessa ja muutenkin ns. aktiivisesti mukana ja kuunnella omaa kroppaa. Ehkä tälläkertaa osaa olla paremmin valmistautunut ihan kaikkeen! :)
 
@Nanna-87 tarkoitin siis että sieltä peurungasta on muut ruokapaikat aika kaukana. :D

Joo mietin kyllä vähän, että kannattaako omaa synnytystarinaa kertoa täällä. Ekalla kerralla se oli ihan kauheaa, kun kaikki yritti kertoa omia synnytystarinoitaan mulle; kuinka se on niin kauheaa ja kivuliasta! En kehdannut ikinä sanoa, että ei kiinnosta. Niinpä yritin mielessäni hokea "plaaplaaplaaenkuulemitäänenkuulemitäänälämölö.."
Eipä ole nyt kolmannella kerralla kuulunut yhtään tarinoita eikä kukaan ole muutenkaan tullut kyselemään mitään. Nyt voisin ihan hyvillä mielin kuunnella vaikka niitä kauhukertomuksia, kun tiedän omasta kokemuksesta, että se voi myös olla todella kaunista ja palkitsevaa! :love:

Henriette
 
Mitähän kaikkea mun piti kommentoida..

Mä olen jostain syystä tykännyt aina lukea synnytyskertomuksia ja kaikkea siihen liittyvää. Myös ei raskaus/vauvakuumeisena :D

Ainakin @Nanna-87 mun mielestä synnytystavalla ei väliä, pääasia että saitte esikoisen turvallisesti maailmaan :)

Itse muuten jotenkin pelkään sektiota ihan hirveästi, mutta jos vauvan terveys sitä vaatii niin pakkohan se on. Mut olisi kyllä varmaan ihan pakko nukuttaa sen ajaksi..

Reissu ei mennyt ihan putkeen. Käytiin sukuloimassa, mutta tultiin myös takaisin jo. Mies joutui ajamaan yli 1000km samana vuorokautena, ja voin sanoa että kyllä omakin peppu melko puutunut. Lapset jaksoi hyvin kun nukkuivat koko takaisin tulo matkan.
Mökki oli ihan varmasti homeessa tai jotain. Kamala haju, ei siellä pystynyt olemaan. Rahat sentään saatiin takaisin. Hotelleissa vaan oli sitten jo sisäänkirjautumiset loppunut, ja matkan varrella auki olevat joko täynnä tai ihan liian kalliita (yli 300€ yksi yö??)

Mimmi 18+1 (mihin tämä aika katoaa!?
 
En ole aikaisemmin kirjoitellut ketjuun, mutta piti tulla kommentoimaan Nanna-87:lle, että mulla on ultrat K-SKS:ssa ja ei oo tullut laskua. Tietääkseni sitä ei pitäisi tulla, joten kannattaa ottaa puheeksi :)

Joulukuisten ketjua olen kyllä pitkään jo taustalla seuraillut. Meillä la 18.12. ja ekaa odotan. Kirjoittelin tuolla kuumeilupuolella joskus vähän, mutta sekin sitten jäi lapsettomuusongelmien myötä. Pääsimme alkuvuodesta hoitoihin ja eka pakastealkionsiirto onnistui, odotellaan ICSI-vauvaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: likka90 ja mimmi92
Kylpylöistä kyseltiin, musta kivoja on Nokian Eden ja Turussa Caribia. Lasten kanssa siis varsinkin, muuten en olekaan mikään kauhea kylpyläihminen. :)

Mä taisin eilen ja toissapäivänä tuntea ekat pienen pienet liikkeet :love: sellasta jännää kutitusta mitä esikoisesta tunnisti vasta myöhemmin. Mutta vaan eilen kerran ja pe kerran että saa varmasti vielä odotella että kunnolla tuntee.

@mimmi92 huh mikä reissu teillä ollut! :eek: Mulla kopeytyy selkä pitkästä istumisesta niin oisin varmaan ihan romuna tollasen jälkeen. Hyvä että saitte rahat takas mökistä!

@Nanna-87 sitä kun ei voi itse päättää, miten synnytys etenee. Ymmärrän harmituksen sektiosta ja itsekin sitä jotenkin pelkään, mutta pääasia että saitte vauvan hyvissä voimin maailmaan. :)

Lumi poks 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Nems
@aprikoosinkukka kiitos tiedosta! Täytyy kyllä soitella tuonne ja tiedustella tuosta laskusta! Ja tervetuloa mukaan ketjuun! :) Meitä on täällä useampikin, joilla lapsettomuutta taustalla.

@mimmi92 hui mikä autossa istuminen! Puuduttaa jo pelkkä ajatuski. Ja miten huonoa onnea mökin ja hotellien kanssa! Onneksi kuitenkin saitte mökistä rahat takaisin.

@Lumi87 onnittelut liikkeistä! :love:

Totta, ei minustakaan synnytystavalla niin väliä, kunhan lapsi tuli terveenä ja hyvinvoivana maailmaan. Samaa toivon tämänkin vauvan kohdalla. Kaikki muu on toisarvoista siinä tilanteessa. :)

Nanna 17+3
 
Liikkeet Täälläkin tuntuu nyt päivittäin vaimeita muksuja, liikkeessä ei juurikaan, mutta istuskellessa ja kun rauhoittuu niin silloin. Ihana kun saa pieniä muistutuksia että masussa on joku :rolleyes: Sykkeitä on pitänyt kuunnella melkein päivittäin vainoharhaisuuden vuoksi, ehkäpä se tästä pikkaisen helpottaa.

Tervetuloa uusille! (y)
 
@Surusilmät Onnittelut liikkeistä! :)

Täällä myös ainoastaan paikallaan ollessa tuntuu, istuessa varsinkin jos housut alkaa puristamaan.

Vinkkejä pitkistä äitiyslegginsseistä?
H&M oli ainakin materiaaliltaan sellaiset mistä en pidä (puuvillaa?)
Farkkuja löytyy ennestään, mutta nyt kesällä vähän turhan kuumat. Niin kamalat suonikohjut jäi reisiin ja sääriin edellisestä raskaudesta, etten paljoa jalkoja kehtaa julkisilla paikoilla esitellä :(
 
@Surusilmät onnittelut liikkeistä!

Täällä oli eilen neuvola. Kaikki hienosti. Hb oli edelleen noussut, vaikka en rautaa oo syönyt, hyvä niin. Paino pysytellyt alkuperäisissä lukemissa, mutta eipä ihme, kun sitä pahoinvointia oli niin paljon ja muutoinkin kropassa vähän ylimääräistä. Pieni tuntuu kasvavan hyvin, otti sf-mitan jo, joka oli 15cm, elikkä aika lähellä yläkäyrää masu kasvaa. Navan tietämillä siis kohtu jo. Ja sykkeet kuului vahvasti. :)

Soittelin myös sen ultralaskun perään ja selvisihän se syy sille laskulle. Minut ultrasi siis lääkäri, koska oli epäilys, että odotan kaksosia. Neuvolassa tehdyssä alkuraskauden ultrassa näkyi siis kaksi sikiöpussia, mutta ei näkynyt onko molemmissa alkio. Nt-ultrassa ei näkynyt kuin yksi, eikä merkkiä toisesta. Eli lasku (polimaksu) tuli siksi, että ultraajana oli lääkäri, kätilön ultrauksesta ei laskua tule. :)

@mimmi92 ei ole kyllä mammaleggareista kokemusta. Ikäviä nuo suonikohjut, itse toistaiseksi niiltä vielä välttynyt. :unsure:

Nanna 17+5
 
@Nanna-87 Kiva että neuvolassa kaikki hyvin :) ja että ultralaskun syy selvisi! (y)

Tilasin nyt sitten parit leggarit zalandosta, ei aiempaa kokemusta kyseisestä nettikaupasta. Kaikkea muutakin kivaa olisi ollut, mutta ehkäpä hommaan sitten sitä mukaa kun jotain tarvitsee :D

Ja miehen kanssa keskusteltiin pari päivää sitten lapsiluvusta ja hän oli sitä mieltä, että hän voisi jo vaikka nyt käydä pistämässä piuhat poikki. Tuntuu jotenkin niin lopulliselta, mutta enpä minä sitä voi päättää montako lasta toinen haluaa. Sovittiin nyt kuitenkin että pari vuotta söisin pillereitä ja sitten katsotaan uudestaan onko vielä samaa mieltä..

Mimmi 18+3
 
Me ollaan miehen kanssa keskusteltu moneen otteeseen vakavastikin lapsiluvusta, ja kyllä tämä joulukuunihme on meidän viimeinen:rolleyes:
Itsellä raskaudet on aina suhteellisen vaikeita kipuineen päivineen, joten tuntuu sinänsä huojentavalta että tämän kun kestän niin ei enää koskaan. Lisäksi kolme lasta on melko optimi luku, talo on sopiva, auto on sopiva eikä mitään tarvitse enää muuttaa.:D
Ehkäisystä ollaan puhuttu, piuhat se mies mietti että poikkaisee, mutta se tuntuu jotenkin lopullisesta, entä jos joskus :ROFLMAO::ROFLMAO:
Kondomi ei sovi, eikä mitkään pillerit meikäläiselle passaa, kierukat tai kupit eikä mua innosta yhtään, joten se alkaa olla melkeimpä ainoa vaihtoehto. Huvittavaa kun ollaan 7 vuotta menty ilman ehkäisyä ja raskaaksi ei olla tultu millään, niin sekin saatiin nyt kokea yllärinä, eli luomuna vetelyynkään ei ns. voi enää luottaa kun ei lapsia ole enää toiveissa. :) Tiedä häntä sitten mitä tehdään.

Äitiysvaatteet Ite oon ostanu vaan pari farkut käytettynä (uudenveroiset 5ekpl!) syksyä ja talvea ajatellen, mulla on sen mallisia vaatteita (vähän pidempiä) että ne peittää massun loppuun saakka :) Itse koe turhaksi äitiysvaatteiden ostelun kun ne on käytössä niin vähän aikaa :/ Pihi olen! :LOL:
 
@Surusilmät mä en myöskään viitsi kovin paljoa äitiysvaatteisiin tuhlata. Omat paidat venyy ja on pitkiä niin käy hyvin myös kasvavan mahan kanssa :D Noi leggarit oli 16€/2kpl niin raaskin tilata. Muut housut onkin tullut hommattua aikanaan kirppikseltä. Harmikseni vaan huomasin että muutamat pienimmät (ja parhaat) eivät mahdukkaan päälle :oops:
Kirppiksiltä löytyy yleensä paljon hyvä kuntoisia äitiysvaatteita kun kukaan harvemmin niitä kovin kauaa käyttää :)

Harmittaa muuten kun en jo ekaa odottaessa hommannut mitään äitiystalvivaatteita. Toista odottaessa luulin että viimeinen lapsi kun mies oli silloin sitä mieltä, niin en silloinkaan sitten viitsinyt hommata. Miehen takkeja käyttänyt sitten kun omat ei enää ole mahtunut. Nyt taas jäisi käyttöaika niin lyhyeksi, joten hyvin todennäköisesti jää tälläkin kertaa väliin..
 
@mimmi92 ei oo leggingseistä kokemusta mutta hyvä kun löysit! Mä oon zalandosta monesti tilannut ja toimii hyvin ja palautukset tarvittaessa helposti hoidettavissa. Mulla on myös suonikohjuja toisessa sääressä mutta kuljen kyllä kesän hameessa sillä ajatuksella, että jos en anna niiden itseäni häiritä niin ei ole mun ongelma jos joku muu niistä häiriintyy...

Äitiysvaatteita ei ole jäljellä mitään eikä ole kirppiksilläkään tullut vastaan. Ostin eilen h&m:n alesta muutaman ihan tavallisen t-paidan kokoa isompana kuin normaalisti käytän ja niillä varmasti pärjään pitkälle. Neuleet on hyviä kun niitä voi pitää auki. Housuja on parit pakko syksyksi ostaa, nyt mulla on ollut käytössä yhdet ihan tavalliset farkut joissa kuminauhavyötärö. Ei tosiaan viitsisi kauheasti rahaa laittaa vaatteisiin joilla niin lyhyt käyttöikä. Alkutalvea varten ajattelin kirpparilta etsiä jonkun vähän isomman tavallisen takin.

@Nanna-87 kiva että neuvolassa kaikki hyvin ja laskun syykin selvisi. :)

Lapsiluvusta ei olla puhuttu mutta oletan että näihin kahteen jää. Mies ei ole ikinä useampaa toivonut enkä minäkään, mitä nyt lapsettomuustuskissani pallottelin ajatusta jos katsoisi, tapahtuuko luomuna mitään joihinkin vuosiin. Nyt olen taas kahden lapsen kannalla. Meillä ei ole kummallakaan kovin hyväpalkkaista työtä eikä olla edes asuntolainaa vielä saatu, esikoisen harrastus alkaa viedä tosi paljon rahaa ym.realiteetit huomioon ottaen lähinnä järki sanoo, että kaksi riittää. Ei näillä asioilla järjen kanssa niin paljon tekemistä ole mutta jos me tämä vauva saadaan elävänä maailmaan olen niin kiitollinen, etten ehkä enempää uskaltaisi toivoakaan.

Olipa pitkästä aikaa ihana hölkkälenkki! Selkä ei ainakaan vielä tunnu erityisen kipeältä ja on vaan niin hyvä olo kun vähän hikoilee. :)
 
@Lumi87 hienoa että pystyt vielä juoksemaan (y) hyvä tietää että zalandon palautus helppoa, mä kun en normaalisti tilaile netistä yleensä mitään :)
Eikä nuo suonikohjut aiemmin ole nyt niin paljoa ole häirinnyt, mutta nyt alkanut ilmeisesti raskauden takia pullottamaan entistä enemmän ja uusiakin tulemaan..

Mä kun eilen pompin pitkästä aikaa hetken trampoliinilla niin sekin tuntui jotenkin tosi oudolta vatsassa niin en sitten uskaltanutkaan kovin kauaa pomppia (n)
Onko hyppiminen jotenkin kielletyllä listalla?

Salikorttia en nyt aio hommata enää kun matkaa lähimpään n. 4km/suunta niin menisi liikaa kävellen aikaa. Tuskin tällä hetkellä jaksaisin edes säännöllisesti käydä :ROFLMAO: Kotoa löytyy ylä/alatalja sekä kyykkyteline levytanko painoineen + penkki niin niillä kuitenkin saa jo melko monipuolisesti tehtyä.. Vielä kun jaksaisi muuton jäljiltä tuon huoneen jossa kaikki tavarat ovat raivata kuntoon ja laitteet kasata niin loppuisi tekosyyt ettei ole aikaa lähteä mihinkään. Siellä kun on myös koko häkkivaraston sisältö päällimmäisenä odottamassa rakenneultraa. En jaksanut viedä niitä uuteen varastoon kun rakenne ultran jälkeen täytyy kuitenkin heti päästä vaatteita taas lajittelemaan :ROFLMAO:
 
Me käytiin eilen ylimääräisessä ultrassa, kaikki oli muuten hyvin mutta vauva on vähän kaikkia keskiarvomittoja isompi. Saattaa johtua ihan siitä, että oltiin miehen kanssa molemmat isoja vauvoja aikanaan. Täytyy toivoa ettei sokerirasituksessa ole mitään häikkää sitten kun siihen joudun. Sukupuolta myös tiedusteltiin, ja lääkäri sanoi että näyttäisi enemmän tytöltä, toki tässä vaiheessa siihen täytyy suhtautua aika suurella varauksella kun eilen oli vasta rv 15+2.

Lapsiluvusta, ollaan aina miehen kanssa mietitty että meille tulee vaan yksi lapsi. Nyt mies on vähän alkanut leikitellä ajatuksella, että jos kuitenkin kaksi, mä taas en oikein ole varma mitä mieltä olen. Meillä molemmilla on yksi sisarus pienellä ikäerolla, ja olihan se varsinkin lapsena kivaa kun oli aina kaveri. Toisaalta sitten ihan itsekkäistä syistä haluaisin jättää lapsimäärän vain yhteen. No, ei sitä onneksi vielä tarvitse päättää, kaksi lasta vaan tarkoittaisi luultavasti sitä että ellen saa jotain hyväpalkkaista työtä, jouduttaisiin muuttamaan meidän rakastamalta asuinalueelta pois jos/kun ei haluta asua koko loppuelämäämme vuokralla, täällä kolmiota isommat asunnot on niin kalliita.

Oireista, mulla on alkanut nyt olla taas aika rajuja pääkipuja päivittäin. Joskus siinä viikkojen 8 - 12 paikkeilla mulla oli usein migreeneitä, nyt on sitten "tavallisia" päänsärkyjä. Alkaa heti aamusta ja pahenee iltaa kohti, eilen illalla oli ihan järkyttävät kivut. Välillä tuntui että taju lähtee tai vähintäänkin oksennan sen kivun vuoksi. Oli pakko kaivautua peiton alle pimeään jo seitsemän jälkeen, kun en kestänyt yhtään valoa. Onneksi mulla on ensi maanantaina se neuvolalääkäri, täytyy siellä sanoa tästä. Nytkin jo särkee päätä.

Äitiysvaatteet, en oo vielä hankkinut mitään, mutta kohta kyllä jo täytyisi. En varmaan paljoa niihin rahaa käytä, luulen että multa löytyy riittävän löysiä paitoja joiden kanssa pärjään, mutta jotkut leggingsit voisi olla hyvät kun oon niin mukavuudenhaluinen enkä tykkää oikein käyttää farkkuja. Teen töitä kotoa freelancer-tyyppisesti, niin ei onneksi tarvitse ikinä olla missään edustavana :D
 
maximekot on mun uus lemppari tänä kesänä ja ompelen itse niin saa semmoisen kun sattuu tulemaan :D

Maanantaina oli rv 19+0 ja tunsin ekat liikkeet :love:
Viime viikolla kävin neuvolalääkärillä ja kaikki ok, paitsi että mulla on kamalat alavatsakivut. Välillä niin kuin menkkakivut 10x, ja välillä vihloo, repii niin että oon vaan kontillani :( pääsen perjantaina äippäpolille niin tutkivat mistä ne johtuu. Mulla kyllä on operoitu alavatsaa että kiinnikkeitä mietin itse, mutta hyvä että tutkivat..

Meillä on miehen kanssa ollut vähän parisuhde huonolla tolalla koko raskausajan. Niinkuin aluksi kirjoitinkin että en meinannut uskoa että koko raskaus on totta ja yhteisetkin suunnitelmat meni uusiksi, vieläkään ei oikein tiedä tohtiiko uskoa että meitä onkin kolme jouluna vai ei (n) molemmat vaan odotetaan että uskaltaisi päättää jotain. Mies tetysti hukuttaa murheet töihin kun mä kaipaisin läsnäoloa. Nyt ollaan onneksi saatu puhehteys takaisin ja vietetty oikein laatuaikaa yhdessä, että eiköhän se tästä :) niin joo, viikon päästä juhlitaan neljättä hääpävää jos muistetaan :p
mulla on vielä lomaan muutama viikko (ja kymmenen yövuoroa!) aikaa, ja nyt suunnitellaan viikon reissua Lappiin retkeilemään. Otetaan toki asuntovaunu tukikohdaksi ja tehdään vaan päiväreissuja, mahtaa olla viimoinen kerta kun kaksin päästään niin otetaan ilo irti siitä :) mulle tulee vaan vaate-ongelma, kun kuoritakki ei mahdu kiinni ja housujen vyötärö puristaa :D

Joko teillä tietää "kaikki" raskaudesta? Siis sukulaiset, työkaverit jne. Mä kerroin viime viikolla esimiehelle, mutta työkavereista vain kaksi lähintä tietää. Muille kai olisi kohteliasta mainita ennen kuin jään lomalle :whistle:
 
@Shara toivottavasti ei ole sokereissa häikkää! Meillä ainakin molempien lasten pienikokoisuus on selittynyt perimän mukaan, vaikka nykyään keskipituisia ollaankin :) Onnittelut tyttöveikkauksesta :love:
Ja onneksi tuota lapsilukua ei tarvitse lyödä lukkoon, vaan voi muuttaa mieltään tilanteen mukaan :)
Toivottavasti päänsäryt loppuisivat pian!

@Hilma85 toivottavasti kivut eivät johdu mistään vakavasta ja saatte parisuhteen normalisoitua. Kuulostaa kyllä lomasuunnelmat mukavalta :)

Mähän olen hoitovapaalla, joten töissä ei tiedä vielä kuin yksi työkaveri, joka myöskin hoitovapaalla :) työnantajalle ilmoitan sitten kun saan kelasta uudesta äitiyslomasta päätöksen. Viimeksi ilmoitin päivämäärät vain laskurin tiedoilla kun ei ehtinyt päätöstä tulla ajoissa..

Meillä ei olla oikeastaan kerrottu kuin lähisuvulle. Ne sitten kertonut muille sukulaisille eteenpäin. Muutamille unohtunut kertoa ja tulikin esikoisen kummisedälle vahingossa äskettäin kerrottua kun puhuin jotain 3 lapsen päivähoidon aloituksesta niin ihmetteli vähän 3?? Mies oli siis unohtanut kertoa..
Mä kun en ole missään fb tms. niin omille kavereille ajattelin kertoa sitä mukaa kun ehdin tapaamaan kasvotusten. Maha ei oikeastaan vieläkään muille näy, paitsi ruuan jälkeen turvotuksen muodossa..

Mimmi 18+4
 
Ihana rentoutumisloma takana.
Tuli käytyä jalka- ja käsihoidossa ja aivan ihanassa kasvohoidossa. Tuli jotenkin ihan sellanen uusminä fiilis.
Ruoka oli maittavaa ja aamupalat, että kun joku tekis tollaset aamupalat joka aamu kotona.
Ja seura oli tottakai parasta.
Sekä huone oli aivan ihana.

Mekin ollaan lapsiluvusta jo puhuttu (hyvä, kun ensimmäinenkään ei oo vielä syntynyt) ja niin.
Toiveissa on molemmilla tämän tulevan beben lisäksi kolme lasta (riippuu tietenkin, suodaanko meille.)
Tosin täytyy kyllä sanoa, että ei sitä tulevaisuudesta koskaan tiedä. Mutta toiveissa olisi.

Äitiysvaatteita en oo pahemmin vielä hankkinut.
Mulla on ennestään legginsejä joten käytän niitä ja sitte lökäreitä. Ja mulla on pitkiä toppeja jotka venyy sekä muutenkin on venyviä paitoja, joten ihan vielä ei tarvitse ostaa äitiysvaatteita.
Mutta todennäköisesti myöhemmin on pakko ostaa jotain, ehkä muutama paita ja mammalegginsit +farkut.
Ja jos kylmää tulee talvella, niin taidan sit käyttää miehen takkia. Niin lyhyeks aikaa en viitsis ostaa talvitakkia, jollei sitten kirppikseltä löydy.
Tosin täytyykin siskolta kysyä, että onko hänen talvitakki vielä tallessa, mitä käytti viime talvena ollessaan raskaana.

Nyt ollaan ajamassa kotio päin ja tälläkin kertaa koko poppoo.
Sisko ja hänen avomies tulee moikkaamaan meidän muiden sisarusten lapsia ja sit tottakai katsastamaan meidän talon.
Päätettiin mennä yhdellä autolla. He lainaa sitte mun autoa tuolla meijän päässä. Ja jompikumpi meistä heittää sitte kun haluavat niin junalle naapurkaupunkiin.

Raskauden saralla ei mitään uutta.
Maha on kasvanu jälleen ihan muutaman parin päivän sisällä, nimittäin ainoat farkut jota pystyin käyttämään, rupes eilen kinnaamaan ja oli todella epämukavat, vaikka vielä muutama päivä sitten olivat suht mukavat vielä jalassa.

Muuten olo on aika seesteinen ja ilman tuota masua ei kyllä huomais ees olevansa raskaana.
Onneksi alun pahoinvointi ja kahviällötys on takana päin.

Meillä tietää jo kaikki raskaudesta, siis just työkaverit ja esimies. Ja sit tottakai ihan lähisuku.

Amanda 17+0 (puoliväli lähestyy!)
 
@-Amanda- kuulostaa olleen hyvä reissu :)

Olikos Täällä kellään kokemuksia noista raskausajan tukivöistä? Auttavatko oikeasti selkäkipuihin?

Täällä nyt selkä alkanut kipeytymään jokaisen vähänkään pidemmän kävelylenkin jälkeen. Pakko vaan silti päästä kävellen kaikkialle, joten vinkkejä otetaan vastaan :)

Mimmi 18+5
 
Mä kuulisin mieluusti myös kokemuksia tukivöistä. Viikot kun etenee niin selän tilanne vaan pahenee, tuttu iskias-tyyppinen kipu kaverina iltaisin, jos päivällä yhtään rehkinyt. Viime raskaudessa en vöitä kokeillut vaikka varmasti olisi ollut hyödyllistä. Olisi kiva joku helposti puettava malli eikä tietty järjettömän kallis... Neuvolan kautta voisi kuulemma saada lainaan jonkun hankalan nyöreillä kiristettävän vyön.

Meillä raskaudesta tietää mun työkaverit, meidän perheet, suurin osa mun ystävistä. Mies ei ole tainnut töissä hiiskua mitään, yhdelle kaverilleen on kertonut. Suvussa vielä paljon asiasta tietämättömiä, eikähän kerrota kun nähdään kun vatsakin pullottaa.

@Shara saako udella minkä takia kävitte ylimääräisessä ultrassa? Onnea tyttöveikkauksesta. :love: Me ei olla vielä päätetty halutaanko tietää sukupuolta jos se näkyy.

@-Amanda- ihanan rentouttavan kuuloinen reissu! :)

@mimmi92 juoksemisessa itsessään ei juuri ongelmaa ole, mitä nyt sellaista pissahädän tuntua, mutta lenkin jälkeen selkä ilmoittelee itsestään. Täytyy ensi kuussa varmaan siirtyä salille crosstrainerille/kuntopyörälle enimmäkseen. Pomppiminen ei kai ole vielä kiellettyä, ihan kuin olisin just jostain lukenut ettei vikan kolmanneksen aikaan olisi oikein hyvä? Mutta tietty tärkeintä kuulostella tuntemuksia ja jättää hyppimättä jos se tuntuu ilkeältä. :)

Lumi 15+4
 
Mua kanssa kiinnostaa kokemukset tukivyöstä. Heti, jos on kävellyt pidempään tai muutoin rasittanut enemmän, niin selkä alkaa väsyä ja kipuilla. Mulla onkin aika varattuna fysioterapeutille (neuvolan kautta tarjotaan täällä, että voi juurikin keskustella näistä raskausajan ongelmista) muutaman viikon päähän. Mitähän kaikkea sitä osaisi tuolla kysellä?

Äitiysvaatteita mulla on esikoisen ajalta parit farkut ja nyt oon ostanut yhdet hieman ohkasemmat housut. Näillä aattelin aika pitkälle pärjäillä. Omat paidat on senverran pitkiä ja venyviä, että niillä pärjää kyllä. Saa nähdä, kuinka alkutalvesta käy takkien kanssa. Jospa joku menisi silloin vielä päälle, niin ei tartteis erikseen ostaa...

Silloin alkuun, kun esikoisen yritys oli vasta aluillaan leikiteltiin tuolla lapsiluvulla kovastikin. Vitsailtiin, että tehdään jalkapallojoukkueellinen. :ROFLMAO: Sittemmin, kun nää lapsukaiset ei oo ihan niin helpolla tullutkaan, niin on mieli maltillisempi. Mulle on hirveän tärkeää, että esikoinen saa sisaruksen, tueksi ja turvaksi maailmaan toisilleen, ettei tarvitse kasvaa yksin. Aina oon ajatellut, että kaksi tai kolme lasta haluan ja samoilla linjoilla mieskin. Katsotaan nyt tämä pieni maailmaan ja kuulostellaan sitten vieläkö lähdetään toivomaan kolmatta ihmettä.

Meillä ei edelleenkään tiedä raskaudesta, kuin minun vanhemmat ja sisarukset. Muille mulla ei oo kiire kertoa. Oon hoitovapaalla, niin töissäkään ei oo vielä tarvinnut kertoa. Ja mies saa itse kertoa omille porukoilleen.

Kyllä tuntuu, että maha on alkanut työntymään esiin. Pullottaa jo niin, että ei tuota sisäänkään saa enää vedettyä. Ja ihanasti tuntuu alavatsalla käteen pyöreys, kun selällään pötköttelee. :love:

Ja tänään poksuu taas viikot! Hurjaa! :barefoot:

Nanna 18+0
 
Mulla on tukivyö. Raskauskeijulta tilasin, noin 20€ maksoi, eli aika lailla halvin mahdollinen. Käytän sitä lenkkeillessä ja tuntuu ihan toimivalta, helpottaa näihin vatsan seudun kipuihin jonkun verran ja auttaa pitämään ryhdin hyvänä. Musta ainakin tuntuu että vatsalihakset häipyivät sillä sekunnilla kun plussasin :p

äitiysvaatteista, mä ostin käytettynä parit farkut ja yhdet uutena, niillä toivottavasti pärjää. Syksyksi ei ole takkia, mutta talveksi sain siskolta yhden ison a-linjaisen villakangastakin, että ehkä se sitten menee siistimpänä.. Mulla on tällä viikolla maha pullahtanut niin hyvin esiin että lyhyemmät keätopit on pian napapaitoja :LOL:

Lapsiluvusta meillä myös naureskeltiin aikoinaan että koko joukkueellinen, mutta kun yritys alkoi venyä niin se muuttui "ehkä kaksi" -ajatteluksi. Ja nekin heti peräkkäin jos vaan mahdollista.

Huomenna sitten äippäpolille. Mies lähtee mukaan, jos ne vaikka sattuu ultraamaan. Eikai rakenneultraa voi vielä tehdä (19+4)? Mä jostain syystä jännitän aivan kamalasti että onko kaikki kunnossa :unsure: ja tietysti kumpi kyytiläinen on, vaikka poikaan me kumpikin uskotaan :D
 
@Hilma85 jotenkin veikkaisin että saattavat ultrata ihan varmuuden vuoksi kun kerran laitteet on :) ainakin yksityiselle voi varata rakenneultran 18+0 alkaen niin että siitä saa Kela korvauksen, joten eiköhän se periaatteessa ole ihan mahdollista. Ja mulle ajan varauksessa olisivat antaneet ultran heti 20+0 niin ei sulla kyllä paljoa jää puuttumaan siitä :)
Ja Kiva kuulla jos tukivyöstä tuntuu olevan apua. Täytyy pistää tällä kertaa kun vaivoja näin aikaisin niin harkintaan!
 
Moi pitkästä aikaa!
Mulla on ollut tämän viikon hirveä päänsärky ja nyt vasta alkaa helpottaa. Hirveä paine päässä ja pahenee kumartuessa ja maatessa. Seistessä pahoinvointia ja huimausta..:sick: :notworthy:ilmeisesti oli nestehukka maanantain hellepäivästä. Yleensä en kovin ole paahteessa auringossa, kun pelkään ihon menevän huonoon kuntoon.. Olen nyt pari päivää kitannut vettä melkein 5 l päivässä.

Kaiken ylimääräisen voimani oon käyttänyt tällä viikolla toisen kantoliinan etsimiseen. Täytyy nyt vähän hehkuttaa! Mulla on ollut lapsilla trikooliina ja toista lasta olen kantanut sillä välillä vieläkin. Nyt raaskin ostaa kunnollisen kudotun liinan ja kyllä elämä on nykyään helppoa!! Tytöllä tulee kiukkupäiviä, jolloin kirkuu ja huitoo eikä anna koskea. Silloin hän huutaa tuntikausia kaikista eri syistä. Nyt laitan vain tytön selkään ja siellä hän rauhoittuu aivan veltoksi, hiplaa mun hiuksia ja nojailee..mä niiiiin rakastan sitä liinaa ja ostin juuri toisen kappaleen lyhyitä hetkiä varten. :love:

Mulla on muutamia normivaatteita, jotka olen pilannut edellisissä raskauksissa, pääsee taas käyttöön, kun tykkään niistä kovin. Ja yhdet äippähousut ja yhdet alkuraskauden / synnytyksen jälkeiset housut. Edellisissä raskauksissa olen kulkenut lähinnä kesämekoilla, kuten nytkin. Täytyy varmaan syksyllä miettiä äitiysvaatteiden tarvetta..

Me ollaan kans monesti puhuttu lapsilukumäärästä. Mies ehkä haluaisi lukumäärän jäävän kolmeen. Itse olen jostain syystä aina halunnut neljä tai viisi. :whistle: Joka tapauksessa jos meille lisää syntyisi niin annetaan niiden tulla melko lähekkäin. Ei meistä kumpikaan jaksaisi aloittaa uudelleen vaippa-syöttörumbaa sitten, kun lapset on isompia ja heillä on isompien lasten tarpeet. Ja lisäksi heistä on seuraa toisilleen, kun minä en ole kovin lattialla leikkivä äiti. :)

Meidän vauvasta tietää kyllä kaikki. Ja on tuntemattomatkin jo kyselleet varovasti. Mun maha näkyy kyllä niin selkeästi ettei sitä enää piilotella löysällä paidalla. Pitäis ottaa kuva joku päivä kun muistaisi.

Henriette 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Nems

Yhteistyössä