Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *heinäkuussa*

@Shara Mulla ei ole kokemusta kovin monista rattaista. Meillä on ollut emmaljunga mondial duo combi ja oon todella tyytyväinen. Tykkään isoista renkaista, jotka ei kääntyile ja vääntyile, isosta kopasta, jossa lapset nukkuneet melkein 1 v asti. Helppo pestä. Kopan suojan päällä tai jalkatilassa on istunut välillä 2 v. Ratasosaan mahtuu tarvittaessa 2 ja melkein 4v lapset yhdessä. :LOL: Tavarakori on iso. Ei ylimääräistä tekniikkaa (olen nähnyt monia rikkinäisiä sisäänrakennettuna jarruja yms). Jälleenmyyntiarvo on hyvä. Ainoastaan olisin valinnut vielä isommat deluxe-renkaat. Ja harmittaa myös ettei hoksattu katsoa niitä käytettynä, lähes uudenveroisia olen nähnyt siinä 700-800 € myynnissä.

Lisäksi meillä on vielä tuplapyöräperäkärry. Ollaan tehty sen kanssa paljon reissuja. Ja ne kulkee myös lenkillä kevyesti lähes missä tahansa maastossa.

Vauvavakuutuksia ei olla otettu. Mielestäni se on kallis ja sillä hinnalla pääsee aika monta kertaa yksityiselle. Meillä on ollut terkkari vieressä ja ollaan aina päästy lasten kaa kans 2 min jonotuksella. Sieltä ollaan saatu myös lähete yksityiselle esim allergioiden takia. Nyt mennään samalle yksityiselle allergialääkärille vielä omalla rahalla.
Toiseksi mä oon sen verran laiska että en jaksa tapella vakuutusyhtiöiden kanssa siitä, kuuluuko joku vakuutukseen vai ei. Niissä on kuitenkin jotain, että "tämä on nyt perinnöllistä ja olisi voitu ennalta arvata, joten ei me tällaisia makseta" :ROFLMAO:

Mulla ei ole ollut erityistä ruoan tankkausjaksoa nyt. :) Mutta ruoka maistuu ihan normaalisti ja ei ole enää yhtään pahoinvointia.

Henriette 19+6
 
@Henriette nuo pyörien peräkärryt vaikuttaa käteviltä! Minkä ikäistä niissä voi alkaen kuljettaa?
Meillä ainoastaan sellainen tavallinen istuin pyörään ja on ongelmana tuo reilu 1v tytön pieni pää, mistään ei ole löydetty tarpeeksi pientä kypärää kun pienimmät 45cm ja tuolla vasta päänympärys 42cm, joten yhdessä ei olla päästy pyörällä liikkumaan.

Täällä myös pahoinvointi kokonaan loppunut, eikä tule huono olo, vaikka ateria väli vähän venähtäisikin.

Harjoitus supistuksia alkanut nyt tulemaan. Eihän nuo satu, mutta inhottavasti kiristää kuitenkin ja tekee olon epämukavaksi..
Tuleva rakenneultra päällimmäisenä koko ajan mielessä, millään ei jaksaisi odottaa!

Mimmi 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Täälläkin ruoka maistuu, mutta tainnut olla jo alkuraskaudesta saakka, että huono olo pysyy poissa. Tosin nyt ei oo enää huonovointisuutta ilmaantunut, mutta ruoka maistuu silti. :D

Mulla on myös tullut muutaman kerran harjoitussupistuksia. Eivät tosiaan satu, mutta maha menee ihan pinkeäksi ja hieman epämukava olohan nuista tulee.

Minäkin odotan jo kovasti rakenneultraa! Samalla tietysti jännittää, että onhan siellä kaikki kunnossa. Mutta ihanaa päästä pientä kurkistamaan ja jos sen sukupuolenkin saisi selville... :)

Seuraako kukaan muu täällä raskausviikkoja, siis jostain vau-kirjasta tai netistä mitä milläkin viikolla tapahtuu? Musta on ihanaa seurata varsinkin sitä minkä kokoinen pieni on milläkin viikolla ja tuossa vau-kirjassa on vielä jalan koko kullekin viikolle, hauska katsoa aina minkäkokoinen jalka siellä jo potkii. :LOL: Hyvin jaksaa vielä näin toisenkin raskauden aikana nämä kiinnostaa, kun pieni oli niin pitkään haaveissa...

Huijui! Tänään poksuu taas viikot! Oikeasti puoliväli jo häämöttää, uskomatonta miten aika on kuitenkin kulunut, vaikka alkuun mateli niiiiiiiin hitaasti! :love:

Nanna 19+0
 
@Nanna-87 mä ainakin seuraan, vaikka ei niissä nyt enää mitään uutta Infoa tule :D ihan vaan googletan joka viikko esim rv 20 ja lueskelen mitä tulee vastaan :) nyt ei saanut enää neuvolasta sitä kirja muodossa olevaa mitä milläkin viikolla tapahtuu, olisikohan ollut juuri vau-kirjan minkä aiemmista saanut ekalla käynnillä mukaan.
 
Käytiin sunnuntaina viemässä sisko ja hänen avomiehensä junalle ja samalla reissulla käytiin tutkailemassa vähän lastentarvikkeita, siis just vaunuja ja sänkyjä. Ostettiin me muutamat vaatteetkin bebelle.
Tuli jotenkin entistä konkreettisemmin esille, että meille on oikeesti tulossa vauva.

Ruoka maistuu ja hyvin maistuukin.
Yritän kyllä vähän katsoa, ettei jääkaappi mee tyhjäksi heti kättelyssä, mutta hyvin maistuu.
Omalla kohdalla pitää kyllä paikkansa se, että syö kahden edestä.
Mutta pahoinvointi on onneks jo kokonaan historiaa ja jos ruokailuväli vähän venähtää, niin ei heti tuu sitä huonoa oloa.

Vakuutus aiotaan vauvalle ottaa, LähiTapiolasta ollaan katsottu, koska meillä on muutkin vakuutukset sieltä. Tosin ei se sama paikka oo välttämätön, että jos jossain on parempi tuo vauvavakuutus, niin sieltä otetaan.

Neuvolalääkärissä käyty ja eipä siellä mitään sen kummempia.
Hb oli 127, paino noussut alusta 2kg ja muutenkin kaikki ok.
Päästiin myös näkemään pieni bebe pikaisesti, lääkäri ei vielä veikannut sukupuolesta mitään.
Aika "turha" käynti vaikka toki oli ihanaa nähdä vauva pitkästä aikaa.
Kahden viikon päästä onkin sitten rakenneultra.

Me ollaan saatu paljon muilta kehuja noista Emmaljungan Mondial Duo Comboista ja on niitä muutaman kerran päässyt testaamaankin, (lähinnä siis siskojen lapsilla) joten oli oiva valinta meille, vaikka niitä ei vielä ollakaan hankittu. Ja ehdottomasti ilmakumirenkailla.
Vaikka me paljon autolla liikutaankin, niin tulee sitä todennäköisesti myös vaunujen kanssa liikuttua.

Uskomatonta ajatella, että lomastakin on jo puolet menny.
Muita suunnitelmia ei lomalle ole kuin se, että muutamaksi päiväksi mökille ja viikonloppuna ois tarkotus mennä siskolle grillailee.

Täälläkin tulee kyllä joka viikko googletettua, että mitäs nyt masussa tapahtuu ja kuinka iso vauva on.

Nyt saunaan.

Amanda 18+1 (jaiks! Mihe nää viikot menee?)
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
@mimmi92 pyöräperäkärryssä voi kuljettaa lasta, kun hän osaa hyvin istua. Pienemmille on myynnissä vauvaistuimia niihin kärryihin, mutta me ei olla kuljetettu vielä vauvaa siinä. Kärry on tosiaan hirmu kätevä. Esim kauppareissut menee kävellenkin mukavammin sillä, jos aikoo ostaa viikon ruoat. :D Sinne mahtuu niin paljon ja on kevyempi työntää.

Mulla kans harjoitussupistuksia. Ne on kyllä aika inhottavia ja välillä tosi voimakkaitakin. Oikeita odotellessa. o_O

Mulla on kans vauvaappsi. Olen testannut vähän eri ohjelmia. Viimeksi oli parempi kuin nykyinen Preglife, mutta en muista nyt sen nimeä. On se ihan kiva pelkästään siinä, että muistaa millä viikolla on menossa. :LOL:

Henriette 20+0 !!!! :oops::barefoot::giggle::love:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Meillä oli esikoisen aikaan Brion happy kombi -yhdistelmävaunut. Ne oli musta ihan hyvät ja toimi pahimmillakin loskakeleillä. Mä olen vähän vierastanut kääntyviä etupyöriä talven vuoksi, kun en ole ollut varma saako niitä hyvin lukittua ja toimiiko ne säällä kuin säällä? Mä en aja autoa ja kuljen kaikkialle kävellen/julkisilla ellei mies ole kuskina niin tosi tärkeä hankinta on vaunut. Nyt olen alkanut miettiä noita kääntyviä pyöriä siitä syystä, että haluaisin ens keväänä käydä vauvan kanssa juoksulenkeillä, ja olen miettinyt, pärjäisinö tuollaisilla niin ettei tarvitsisi hankkia erillisiä juoksurattaita. Mielellään kuulen jos jollakulla kokemusta. :)

Vauvavakuutus varmaan otetaan. Esikoisella on vakuutus ja korvakierteisen lapsen kymmenet korvatulehdukset ja parit putkitukset on hoituneet tosi näppärästi yksityisellä, täällä ei tk vedä edes lapsipotilaita. En ole tutustunut vielä yhtään tarjontaan ja ehtoihin, esikoiselle saatiin aikoinaan ilman omavastuuta, en tiedä onko sellainen enää edes mahdollista.

Liitoskipuja ei ole vielä ollut. Muutenkin tuntuu että orastavatkin vaivat on hävinneet lähiaikoina, on tosiaan sellainen olo, että elellään energistä keskiraskautta.

Vauvavatsa on kovasti pompahtanut esille ja eka rohkea jo kysyi, tuleeko meille vauva. Anoppikin sanoi, että kauhean kasvuspurtin maha ottanut. Kireät t-paidat kinnaa kyllä ja olen siirtynyt kokoa suurempiin. Ihana, ihana vatsa. <3

Mä seuraan esikoisen kanssa vauvan kehitystä vau-sovelluksesta. Käydään aamuisin aina lukemassa mitä siellä sanotaan ja viikon vaihtuessa luetaan vauvan mitoista ym. Tuntuu näin monen vuoden tauon jälkeen kivalta lueskella ja ehkä esikoisellekin tekee konkreettisemmaksi. :)

Me lähdetään huomenna pienelle kesäreissulle. Ihanaa saada vähän perheen yhteistä aikaa kun meillä ei ole miehen kanssa yhteistä lomaa.
 
Tavallaan kiva nähdä @mimmi92 , ettei kaikilla muillakaan ole vielä selvää raskausvatsaa :LOL: oon toki sua pari viikkoa jäljessä viikoissa (huomenna 17+0), mutta oon miettinyt että minnehän päin mun vauva ja vatsa kasvaa, kun näkyy vain onneton pieni pömppö. Voisin huomenna laittaa tänne omasta vatsastani kuvan, jos uskallan ja muistan.

Mulla on uutena oireena tullut sellaista ärsyttävää vatsa(lihas)kipua, tuntuu siis lähinnä siltä kuin olisi tehnyt paljon vatsalihasliikkeitä. Olettaisin sen johtuvan paikkojen venymisestä. Koko ajan on jotenkin tukala olo, varsinkin istuminen tuntuu inhottavalta, eikä kuumuus auta asiaa (meillä on tällä hetkellä sisälämpötila melkein 31 astetta). Makuuasennossa on parempi. Onko muilla ollut tällaista?
 
@mimmi92 On kyllä ihana siro vatsa, kelpais kyllä mullekki :confused:

Meikäläinen näyttää jo nyt synnyttämään menevältä, ihana tietää että kyllä se tämä tästä vielä kasvaa, ekassa raskaudessa mulla oli pahimmillaan sfmitta muistaakseni 39-40, ja ihan normaalipainoinen kuitenkin olin, vatsa vaan räjähti käsiin. Vauvan kokoa seurattiikin liian suuren vatsan vuoksi, vaan eipä vauvalla tai lapsiveden määrässä mitään häikkää ollut. Toisessa raskaudessa ei päästy lähellekkään noita mittoja vaikka lapsi oli samankokoinen syntyessään. Nyt jännityksellä odotetaan mihin suuntaan mennään.:geek:

Vaunut Ekat mulla oli Emmaljungan Duo Combit, enkä näitä ottais kyllä enää..Todella raskaat ja epäkäytännölliset oli mun makuun, vaikka koppa oli tilava yms, lenkillä ihan kivat. Vaihdoin kolmipyöräisiin Bumbleride indiehin, enkä kyllä katunut päiväkään. Ihanat näppärät ja keveät joka paikassa, toimivat lenkillä ympärivuotisesti. Toki loskakeleillä ja isossa kinoksissa hiukan epäkäytännöillisemmät kun tukevat nelipyörät. Nämä kerkesin myymään mutta toiselle oli ehdoton vaatimus nuo kääntyvät etupyörät ja näppärät kasata/ liikkua paikassa kun paikassa. Brion Smilet ostettiin, näillä mennään edelleen kolmannen kanssa nyt, en ajatellut ostaa tuplia, katsotaan kuinka tosikon ja vauvan kanssa onnistuu. Mutta hyvät kärryt on säällä kuin säällä ja kaupungissa toimivat hienosti!

Liitoskivut Onneksi ei ole vielä ollut, nämä on ollut meikäläisellä todella kivuliaat yleensä puolestavälistä asti, niitä odotellessa..

Supistukset Näitäkään ei kumma kyllä ole vielä ollut, aikaisemmissa alkaneet jo rv15..
 
Me törmättiin eilen mun lapsuudenystävän kanssa (joskin nykyään nähdään aivan liian harvoin) ja hän sit ol samantien, et teil tulee vauva ja mitäpä sitä kieltämään kun masukin on jo selvä vauvamasu.
En siis hälle ollu ees kertonu raskaudesta.

Tervetuloa ja onnea uusille! :)

@mimmi92 oot sä kyllä siro!

Itellä olo on kuin purjelaivalla (eiku se taiskin olla ilmalaiva), ja näyttää kuin olisin rantapallon niellyt. Mutta on tää masu vaan kyllä niin ihana.
Ja tunsin eilen illalla ihan pienen pieniä liikkeitä, ihan kuin olis perhosia masussa tai jotain. Mutta todella ihanan tuntuista.
En malta odottaa, että mieskin saa liikkeet tuntea. Eikä kyllä malta mieskään odottaa.

Tultiin tossa hetki sitten siskon tyköä ja nyt on kyllä hetkeks tän kesän grillailut grillailtu. Mutta savustettu lohi, nams.
Kyllä me siellä vähän sulkkista "pelailtiin" ja siskon poikien kanssa telmittiin.
Ja tuli pitkästä aikaa myös pelattua krokettia.
Kiva päivä kaikenkaikkiaan ja ihana sää.

Nii ja itkuherkkyys, voi luoja.
Oltiin perjantaina eli siis eilen kaupassa käymässä ja olisin halunnut ostaa herkkua x, sitä sit syystä tai toisesta ollut, joten aloin sitten ihan rehellisesti sanottuna itkemään keskellä kauppaa.
Mies vaan vähän naureskeli vieressä ja sanos, että käydää kattoos muualta.
Ja niin me käytiin ja löydettiin. Ja minä oli taas iloinen kuin peipponen.

Mä oon siskon lapsen kanssa päässy testaamaan vaunuja joissa on kääntyvät etupyörät sekä kolmipyöräisiä ja ei kuulunut/kuulu omiin suosikkeihin.

Tosin ei oo itsellä sellasesta jokapäiväisestä käytöstä (vielä) kokemusta, mutta katotaan vuoden päästä mitä mieltä oon noista meille tulevista vaunuista.
Rakenneultran jälkeen ois tarkoitus mennä ostamaan vaunut ja kaukalot. Pinnasängyn osto jätetään vähän myöhemmäksi.

Amanda 18+3
 
@Lumi87 Mulla ei ainakaan ole ollut isojen kääntyvien pyörien kanssa mitään ongelmia, pienien kanssa kyllä. Hyvin on kulkenut lumessa, ja jos tullut joku isompi este, esim lumiauran aiheuttama, niin olen vetänyt kärryt siitä yli ;) Lukitukset pysynyt hyvin paikallaan, tosin ei ole ollut tarvetta pyöriä lukita muuten, kuin bussilla matkustaessa.
Toimii myös ihan hyvin myös juostessa, mutta itse huomasin, että kolmipyöräiset huomattavasti ketterämmät siinä tarkoituksessa :)

Tervetuloa mukaan @Martuulia :)

@Surusilmät Hui ompas ollut esikoisesta kohdulla kokoa! Mullakin esikoisesta isompi vatsa, tosin silloinkin suurin mitta taisi olla 35cm ja oli ihan tarpeeksi tukala olo!

Ja siitä tulikin mieleen, että kukaan ei ole täällä ainakaan ilmoitellut, että olisi sf mittaa mitattu, aloitetaankohan sen mittaus nykyään myöhemmin? Mulla ei ainakaan ole kertaakaan mitattu, ekasta ja toisesta mittaus aloitettiin n. rv 16 (toka neuvola käynti)

@-Amanda- tsempit itkuherkkyyden kanssa. Täällä ihmeellisen tasaiset mielialat ollut.

@Shara no ei kyllä vatsaa vielä näy! Mä oon ymmärtänyt että joillain voi ekan kohdalla mennä hyvinkin pitkään ennen kuin alkaa näkymään :)

Ja mua nyt alkanut itseä vähän huolettamaan vatsan kasvu. Noista kahdesta kyllä tässä vaiheessa ollut ihan selvä raskausvatsa näkyvissä. Mistään kohdun kaltevuuksista itsellä ei ole mitään tietoa, voiko se muuttua? Paino kyllä nyt pompannut parissa viikossa 3kg ylöspäin, eli jostain ainakin kasvanut :D Huomenna sentään näkee kasvaako vauva ihan normaalisti. Jännittää kyllä ihan hirveästi, enää 22h odottelua :ROFLMAO: pääsee myös vihdoin jos hyvä tuuri käy lajittelemaan "väärän väriset" lastenvaatteet pois nurkista pyörimästä.

Viikonloppu meni mummolassa, pyörähdettiin lauantaina festareilla ja kävinpä uusimassa alusvaatevaraston oikeamaan kokoon :)

Mimmi 20+2
 
Tervetuloa mukaan @Martuulia !

@mimmi92 mulla mitattiin viime neuvolassa jo sf-mitta! Muistaakseni kirjoitin tännekin mitat, mutta en jaksanut rueta selaamaan edellistä sivua... Mutta siis keski ja yläkäyrän välissä oli mitta, 15cm. Neukkutäti sanoi, että mittaukset rv 18 eteenpäin, mutta mittasi jo, kun mulla oli 17+4 muistaakseni tuolloin. Esikoisesta oli 33cm viimeinen mittaus. :)

Nyt on kyllä masu työntynyt esiin. Tuntuu, että pömpöttää jo ihan selkeesti. Omista housuista alettava siirtymään mammahousuihin, kun ei mee enää normifarkut kiinni. Muutenkin hieman kasvukipuja ollut. Ihanaa, kun masu kasvaa! :love:

Ja ihanaa, kun rakenneultrat alkaa! Onko @mimmi92 ensimmäinen ultaan menijä vai onko joku käynyt jo? Tsemppiä ultraan! Mulla ois viikon päästä, ei malttais oottaa. Jos sitten pääsis juurikin nuita pikkuvaatteita lajittelemaan, mitkä pääsee käyttöön... :)

Nanna 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Rakenneultra takanapäin! Kaikki edelleen ok, tai siis viimeksi kun kipuja tutkittiin lääkäri katsoi pintapuolisesti että kaikki olisi paikallaan mutta nyt tietysti käytiin tarkemmin läpi. Poikaa meille vieläkin veikataan :love: painoarvio 410g, la pidetään ennallaan vaikka saattaa olla että oon muutamaa päivää pidemmällä. Kunnon kuvaa me ei saatu kun sankari viihtyy käsi kasvojen edessä, nyt ollaan välillä poikittain ja välillä istumassa, ehdin jo säikähtää kun en eilen tuntenut varmoja liikkeitä :unsure: etuseinässä oleva istukka vaimentaa hyvin. Tänään taas on bileet ja potkitaan (y)

@mimmi92 ja @Shara missä teidän vatsat on? :eek: mä olen jo valtavan kokoinen, ja nyt se kasvu vasta alkaa..

Tavaroiden hankintaa en uskalla hätäillä. Kantoliina/ manduca tmv. tulee hankintalistalle, samaten tukevat yhdistelmävaunut.. Kaukaloa täytyy miettiä että sopisi molempiin autoihin. Pinnasänky ja vaatetta (ehkä kolme äitiyspakkauslaatikollista) saan siskolta, se on niitä ihanasti hillonnut :D

Raskaita nämä yövuorot, kun en meinaa saada päivisin nukuttua. Lisäksi turvotus vaivaa (ja mä en ole koskaan ennen raskautta turvonnut!), jalat aivan särkee öisin ja iltaisin.. Onneksi on enää muutama yö ennen kesälomaa ja Lappiin lähtöä!

Hilma 21+1
 
@Nanna-87 Niinhän sä taisitkin jo sf mitan aiemmin kirjoittaa, nopeasti vaan unohtaa kun sivu vaihtuu :)
Ja tosiaan nythän tuo neuvola oli jo 13+ niin ei varmaan siksi mitattu :D

@Hilma85 onnittelut poikalupauksesta!

Päivitänkö listaan sukupuolet?

Rakenneultra takana! Kaikki normaalisti ja vastasi täysin viikkoja. Painoarvio oli n. 360g. Tiukasti piti jalat yhdessä koko ajan, vaikka sitä aluetta pisimpään tutkikin. Napanuora ainakin jalkojen välissä, mutta mitään kivespusseihin viittavaa ei kuulemma kuitenkaan nähnyt, joten sen perusteella saatiin hyvin epävarma tyttölupaus :love: Linkussa oli kokoajan kädet ja jalat kasvojen edessä, joten mekään ei mitään hyvin kuvia saatu mukaan :) ehkä pistän vielä "poikien" vaatteet varmuuden vuoksi varastoon odottamaan syntymää, vaikka tyttöolo koko ajan vahvempana ollutkin :ROFLMAO:
Niin ja istukka edessä tällä kertaa, kaukana kuitenkin kohdunsuusta. Ihan yhtä voimakkailta mun mielestä liikkeet tuntuu kuin noista kahdesta takaistukka raskaudesta :)

Mimmi 20+3
 
Ootte te kyllä molemmat hurjan pieniä @mimmi92 ja @Shara.

Mäkin olen jo hurjan kokoinen vaikka viikkoja alle 20 ja painoakaan ei oo vielä tullut 2kg enempää.

@mimmi92 kiitokset tsempeistä! :)
Olis täälläkin tasaista, ois miehelläkin helpompaa.

Oikeesti niin hyvä (ainakin jälkeenpäin) kun ensin tulee vedettyä melkein itkupotkuraivarit ja alle puolen minuutin päästä onkin hymy ihmeellisesti korvissa (ai, miten niin mielialat vaihtelee? )

Sääkin on ollut yhtä vaihteleva, kuin allekirjoittaneen mielialat.

@Hilma85 onnittelut poikalupauksesta. :)
Jaksamisia yövuoroihin! :)

Nytkö ne rakenneultrat sitte alkoi. Jaiks!
Täällä rakenneultra ens viikolla.

Lomaa ei kauheasti enää jäljellä, joten viimeisistä viikoista nautitaan täysillä.
Eipä meillä erikoisia suunnitelmia tässä viikolle nyt edes ole, nähdään ystäviä ja anoppilaan olis tarkoitus mennä tässä joku päivä käymään.
Perjantaina mennään pyörimään markkinoille.
Ja lauantaina lähdetään mökille muutamaksi päiväksi.

Markkinoista puheenollen, metrilakuja ei vissiin kannata kauheesti ostella. Saakohan sellasen yhden pötkön syödä kokonaan?
Anteeksi tyhmistä kysymyksistä.

Amanda 18+6
 
Onnea poikalupauksesta @Hilma85 ja tsemppiä yövuoroihin!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja varovaisesta tyttölupauksesta @mimmi92 !

Minusta ainakin olisi kiva, jos nuo sukupuolilupaukset päivitettäisiin listaan. (y)

@-Amanda- mulla myös mielialat vaihtelee melko lailla! Kyllä välillä käy miestä oikeen sääliksi, kun on se huono hetki ja saan itkuraivarit jostain ihan mitättömästä... välillä olo niin herkkä, että itkettää ihan mikä vaan... ja sitten taas niin iloinen ja onnellinen. :ROFLMAO: Koputetaan puuta, kun nyt ollut tasaisen hyvä mieli jo abouttiarallaa viikon. :whistle:
Niin ja kyllä minä ainakin sen yhden lakun söisin ihan hyvillä mielin. :)

Täällä ei mitään sen kummempaa auringon (sadepilven) alla. Ultran odottelua ja odottelua muuten vain.

Nanna 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
@Shara ja @mimmi92 oi kun teillä on sirot ja sievät masut. :love:

Mulla maha on niin selvä vauvamaha ettei jää arvailujen varaan, mitä on meneillään. Mua vähän ahdistaa kun lähipiiri ja esikoinen on niin tohkeissaan tulevasta vauvasta ja itse vaan pelkään rakenneultraa. Varasin sitten ylimääräisen ultran yksityiselle ensi viikolle oman mielenrauhani takia, tai toivottavasti sieltä saa sitä mielenrauhaa...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista @mimmi92 ja @Hilma85 ! <3

@mimmi92 hyvä kuulla että sulla on kääntyvistä eturenkaista hyviä kokemuksia. Minkä merkkiset vaunut teillä olikaan? Mä nyt taidan päätyä siihen että hankitaan yhdistelmät muilla perusteilla ja ensi keväänä metsästän käytetyt juoksurattaat lenkeille mukaan. :)

@-Amanda- mä oon kaikkia suosituksia vastaan syönyt välillä lakun tai pari, ottanut annoksen lakritsijäätelöä tai syönyt karkkipussista myös salmiakit. Esikoiisen aikaan totaalikieltoa ei ollutvaan sitä suositeltiin matalaan verenpaineeseen. En jaksa uskoa että olisi mitään haittaa kun ei päivittäin syö. :)

@Hilma85 jaksamista yövuoroihin! Mä tein esikoista odottaessa kolmivuorotyötä ja yöt kävi jossain vaiheessa niin raskaiksi että lopetin ne. Nyt teen vaan kaksivuorotyötä niin vähän helpompaa. Vaikka mietin kyllä miten ensi viikolla selviän töistä kun olen lomalla nukkunut joka yö 9h ja työviikoilla ei mitenkään ehdi tuollaisia unia nukkua.

Liikkeitä tuntuu joka päivä jo useasti ja sellaista jännää "möyryämistä", ihan kuin pikkuinen välillä sulloisi itsensä oikein pieneen kippuraan ihan alavatsalle. :love: Maailman parhaalta tuntuu nuo liikkeet.

Lumi 17+3
 
Viimeksi muokattu:
@Nanna85 ihanaa kohtalontoveri. :D
Mä pyydän mieheltä aina jälkeen anteeks, että olin taas ihan hirveä. Onneks mies on jo sen verran tottunut näihin itku-naurukohtauksiin, että osaa ottaa ne aika lunkisti eikä pane enää pahakseen.
Mutta silti joka kerta mua säälittää mies kun joutuu kestämään sekoilevaa vaimoa. :D
Toivotaan, että täälläkin jossain vaiheessa alkais tasaantumaan. En haluais itkeä jokaisen puun lehden tai muun takia.

@Lumi87 joo siis harvemmin sitä lakua tai ees salmiakkia tulee syötyä, eli ei todellakaan päivittäin.
Ja kun oon kyllä lueskellu noista, mutta kun on kauhean ristiriitaista tietoa, kun jossain lukee, että saa (pienen määrän) ja jossain kielletään tyyliin totaalisesti.

Ehkä mä sitte uskallan sen yhden metrilakun syödä, mulle kyllä siis riittää se yks, en oo niitä koskaan hurjia määriä syöny, mutta noilta perinteisiltä markkinoilta täytyy ostaa se yks ja syödä.
Hassua ja hullua, mutta totta. Kesä ei oo kesä ilman markkinoiden lakua.
Kiitos vastauksista, nää mun kysymykset on vähän tälläsiä hölmöjä, mutta minkäs teet. :D

Ehdottomasti kyllä hölmöin itkuraivarin syy on ollut se, kun mansikka tippus maahan.
Ja no, yks hölmöistä on kans se, että aloin itkemään, kun yhdestä puusta tippui lehti.
Hetken päästä kuitenkin olin iloinen siitä, että se puu on niin kaunis..
..Anna mun (miehen) kaikki kestää..

Vauva liikkuu, sitä liikettä tuntuu, mutta ei kyllä vielä masun päältä. Mutta on se ihanan tuntuista, kun tuntee ne pienen pienet hennot liikkeet.
Mies tykkää iltaisin lauleskella masulle ja aika paljon puheleekin vauvalle. Ihana
(Ja onko vaikea arvata, että joka kerta tulee muutama kyynel silmään)

Kävin lenkilläkin tänään, piti ottaa vähän rauhallisemmin mutta juoksin kymmenen kilometriä.
Ja ihmeen hyvä olo, selkä ei ilmoitellut itsestään lenkillä eikä sen jälkeen.
Mutta ei tän masun kanssa kyllä kauaa enää juosta lenkkejä.
Mutta kahvakuulailemaan ja muutenkin jumppailemaan pystyy vielä.

Amanda 19+0
 
@Lumi87 meillähän tällä hetkellä on emmaljungan City Cross rattaat kantokassilla, joissa ei ole kääntyviä pyöriä ja lenkkirattaina sitten Phil&teds Navigator (sport nykyään).
On ollut hetken jotkut halpis (kunert?) rattaat isoilla kääntyvillä pyörillä (huono tavarakori), sekä emmaljungan joku malli (oli liian painavat ja leveät meidän käytössä).

@-Amanda- kyllpää sinäkin jaksat juosta :) mähän en nyt raskaana ollessa juossut muuten kuin spurtteja ampiaisia pakoon :D ja sekin tuntuu vatsassa jotenkin omituiselta..

Eilen lajittelin lasten vaatteet ja kylläpä sitä on päässyt kertymääm! 2 äitiyspakkausta ja 4 ikean kassillista lähti pojan vaatteita varastoon ja osa kuluneimmista roskiin.
2 sängynaluslaatikollista olisi nyt 50-68 kokoa tytölle odottamassa pesua sitten lähempänä joulua.

Kohta pitäisi myös lähteä terveyskeskukseen ottamaan jäykkäkouristusrokote. Astuin eilen nastaan ulkona ja vähän tulehtuneen oloinen on se alue nyt. 13v edellisestä rokotteesta ja piti jo edellisen raskauden aikana käydä ottamassa kun onnistuin silloinkin jonkun haavan saamaan, mutta en sitten koskaan jaksanutkaan mennä, ja vähän unohtunut raskauksien välissä hoitaa asia kuntoon :)

Mimmi 20+5
 

Yhteistyössä