Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *kesäkuussa*

Lista joulukuun odottajista

LA/nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala

13.11

Iltatähti17/27/ 3./TAYS

30.11
noora.I/25/1.

2.12
mhv/ 38/3.
MomToBeM/25/2.
Neljästoive/33/4.

3.12
hömppää/32/6.
khissu/24/3.
Henzqu/34/1.?
nellinu/29/3.

4.12
UusiElämä16/39/1.
Hilma85/31/1.
saheanpa/?/1.

5.12
Lilliani/30/3
suvi88/?/1.
siltsuli/25/1.

7.12
Nyytti88/28/4.
Ruusunen5/?/1.
ekkuvekuli/38/8.
Henriette/30/3./TAYS

9.12
mimmi92/25/3./HYS

10.12
liila~
ovivia/26/2.

12.12
Neilikkaa/21/1.
Kaneli/32/6.

13.12
Surusilmät/28/3.
Taaartsan/35/1.
jessica03/35/4.
likka90/26/1.

14.12
mmauks/25/2
vilmaedith/25/2.
Nanna-87/30/2./K-SKS

15.12
krafla/25/2.
Poppy Honey/33/1.
hipsu79/38?/6.
Sininenkukka/25/2.

16.12
Sunmer/34/2.

18.12
Snowmamma82/35/4.
julle22/26/2.

19.12
vihersmoothie/34/1.
Rössypottu/35/4.
Jansu91/26.1.

20.12
Tiha/27/2.
-Amanda-/23/1./SATKS

21.12
Clavel/28/2.
Heiddi/26/2.

23.12
tanttumaaria/29/2.

24.12
milip/30/3.

25.12
KittyKat/36/2.
Annikki91/26/3.
maijjup/33/4.

26.12
tk87/30/3.
Lumikko84/32/1.
noorajohanna/29/2.

27.12
*Elba*/31/2.

28.12
suski90/26/5.

29.12
Emmerdale 2015/33/2.
Shara/27/1.
Pinja-maria/26/1.

31.12
Vilmu/22/1.
annaar/?/2.
Lumi87/30/2.

1.1
Nems/21/2.

Yhteensä 62 odottajaa

Facebook ryhmästä viestiä @MomToBeM

Edelliset keskustelut;
https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017.2488887/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-toukokuu.2490232/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vihersmoothie
Itse olen vielä melko hiljaisena taustalla, tämä on ns. raskauden tylsää vaihdetta, mitään ei tapahdu eikä tunne olevansa raskaana kun masuakaan ei vielä näy. Käyn kuitenkin päivittäin lueskelemassa teidän juttuja.

Mulla ois seuraavana ens tiistaina np-ultra, sitä odotellaan innolla ja hiukan myös huolestuneena että kaikki on hyvin..
 
@Surusilmät melko tylsä vaihe tosiaan :)
Mutta parin viikon päästähän sitä voi jo alkaa liikkeitä tuntemaan (y)

Ja mähän kävin jo malttamattomana kurkkimassa seulojen tulokset kun olivat jo eilen ne näköjään sinne kantaan kirjanneet, eli ei ilmeisesti kohonnutta riskiä trisomioihin/downiin ole :) viitearvoja matalampi tuo hcg arvo oli (mitä katselin jo ennen mom lukuja), mutta antaapa ammattilaisten kertoa sitten onko aihetta huoleen, ennen kuin alan itse mitään diagnosoimaan :D

Mimmi 12+5
 
Tänään nt-ultrassa kaikki näytti hyvältä :) niskaturvotus 1,7 joka kätilön mukaan normaali. Olisin voinut tuijotella vauvaa koko päivän! Yllätykseks raskaus on vielä pidemmällä kun aateltiin, eli tänään poksahti 14+0 :) laskettuaika siirtyi siis vähän marraskuun puolelle 30.11. Helpottunut olo, kun kaikki näytti olevan hyvin. Nyt voin jatkaa raskaudesta nauttimista, kun oon niin onnekas, että pahoinvointiakaan ei ole esiintynyt pitkään aikaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja likka90
Tänään nt-ultrassa kaikki näytti hyvältä :) niskaturvotus 1,7 joka kätilön mukaan normaali. Olisin voinut tuijotella vauvaa koko päivän! Yllätykseks raskaus on vielä pidemmällä kun aateltiin, eli tänään poksahti 14+0 :) laskettuaika siirtyi siis vähän marraskuun puolelle 30.11. Helpottunut olo, kun kaikki näytti olevan hyvin. Nyt voin jatkaa raskaudesta nauttimista, kun oon niin onnekas, että pahoinvointiakaan ei ole esiintynyt pitkään aikaan! :)
Kiva kuulla onnellisia ultrakuulumisia :) Mä sain tietää riskilukuni ja se oli 1:7000, mikä on aivan mahtava! Nyt voin vähän relata ja alkaa uskomaan et meille taitaa tulla vauva

@mimmi92 tosiaan ei kauaa enää ku voi alkaa tuntumaan liikkeet! Jostain luin että ensikertalaisille ne tuntuu myöhemmin, miksiköhän näin..

Vihersmoothie 12+0
 
Kiva kuulla ultra-kuulumisia. Itse odotan kovasti maanantaita, jolloin on meidän ultra-päivä. Oon laskenut jo pidemmän aikaa kuinka monta yötä enää, aivan kun lapset kun ne odottaa jotain. :LOL:
Onko teillä ollut jalkojen puuttumista entä kramppeja? Itseä vaivannut muutamia päiviä krampit ja puutuminen, täytyy yrittää ottaa rennommin kun krampit alkaa vaivaamaan. Toki töissä iltavuorossa hieman vaikeaa.
 
@noora.l onnea hyvistä ulrakuulumisista! Mukavahan se vaan on kun viikot kuluukin nopeammin, jos laskettua siirretään aiemmaksi :)

@Vihersmoothie kyllä mä ite uskon että kaikilla voi tuntua jos on tuntuakseen liikkeet ihan yhtä aikaisin. Ne vaan taitaa uudelleensynnyttäjä helpommin tunnistaa sikiön liikkeiksi jos on mihin verrata :) ainakin itse tajusin toisesta pari viikkoa aiemmin mitä esikoista, mutta ehkä jos olisi esikoisesta pysähtynyt liikkeitä tunnustelemaan aiemmin niin olisihan niitä varmaan saattanut aiemminkin tuntunut :) ja mulla molemmilla kerroilla liikkeet alkaneet tuntumaan kun vatsa jää vähän puristuksiin (Tykkään istua jotenkin omituisesti polvet rinnassa, jalkapohjat sohvalla) niin on alkanut jännä elohiiriimäinen tykytys alavatsalla, eli tainnut tulla kehoitus tehdä vatsalle tilaa :D

@likka90 ei ole ainakaan vielä kramppeja tullut, mutta nyt kun muistutit niin pohkeiden yölliset suonen vedot tuttuja edellisistä, joten täytyykin alkaa magnesiumia syömään ennen kuin alkavat :)

Joo ja flunssassa tosiaan koko perhe, unirytmi taas ihan sekaisin kun kaikki mennyt aikaisin nukkumaan niin pari tuntia jo pirteänä oltu hereillä..

Edit. Ja pahoinvointi vaan yltyy, tänään jo joutunut muutaman kerran oksentamaan..

Mimmi 12+6
 
Viimeksi muokattu:
@nellinu onnittelut hyvistä ulrakuulumisista! :)

Täytyy kyllä ihmetellä husin nopeaa toimintaa, nimittäin myös postitse oli tullut jo eilen kirje seuloista, sanottiin nimittäin, että mene reilu viikko, mutta 2 päivässä tulikin :)
Ja huh kun säikähdin, kun neuvolasta tuli eilen puhelu, kun ensimmäinen ajatus oli että koskee noita seuloja, koska oltiin sovittu että huonot uutiset puhelimitse. Seuraava aikaa (ke) vaan siirrettiin tunnilla myöhemmäksi :D

Mimmi 13+0
 
@mimmi92 musta tuntuu, että täällä on nyt jo kauhee tohina päällä, vaikka ei ees oo.
Ihanaa löytää joku toinenkin joka tykkää höpötellä. Kyllä riittäis juttua (ainakin omasta mielestä) paljon, mutta harvemmin ketään jaksaa kuunnella.

Mies on onneks tottunut jo tässä kymmenen vuoden aikana siihen, että mä höpötän paljon.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Täällä ei raskauden saralla mitään uutta.
Väsyttää älyttömästi, kahvi etoo vielä, mutta helpottamaan päin, koska mies pystyi toissa päivänä sekä eilen keittämään kahvia kotona ilman, että mua sen pahemmin häiritsi, etoi mutta sen kanssa pystyi olemaan hyvin.
Pahoinvointia edelleen on, mutta on jo helpottamaan päin, enää ei oo kuin aamuisin ja sit se menee ohi.
Itkuherkkyys ja mielialanvaihtelut varmaan on ja pysyy mukana hyvin pitkään.

Talon kauppakirjat käytiin allekirjoittamassa perjantaina. Nyt meillä on ihan virallisesti oma talo.
Ollaan jo hamstrattu kaikenmaailman laatikoita (mä oon onneks töistä saanu paljon laatikoita) ja nyt ne odottelee piilossa vielä sitä, kun niihin alkaa tavaraa tulemaan.
Ollaan me jo vähän katseltu sellasia tavaroita laatikoihin, mitä ei todennäköisesti tulla tässä tän kuun aikana tarvitsemaan.
Edelleenkään talosta saati raskaudesta ei tiedä muut mitään. Pohdittiin, että paljastetaan molemmat sitten samaan aikaan np-ultran jälkeen.
Ja valjastetaan sit samalla apujoukot, koska sattuneesta syystä mä en uskalla mitään sänkyjä tai muita alkaa kantamaan.
Mä toimin sitte tarjoiluiden tekijänä.
Täytyy vaan muistaa kaikki sähkösopimukset, netit jnejne hoitaa.
Itseni kun tunnen, niin ihan varmasti jotain unohtuu ja varsinkin nyt kun on vielä raskausaivot tässä päässä.

Käytiin eilen juhlistamassa kolmia ylppäreitä.
Mun muutama lapsuuden tuttu (×2) valmistui ja käytiin pikaisesti molempien juhlissa, niissä ei tosin tainnu mennä kuin se kaks tuntia yhteensä.
Ja sen jälkeen mentiin miehen serkun ylppäreihin.
Mä meinasin, että alkumaljoissa ois tullu ensimmäinen ongelma vastaan, mutta onneksi tarjolla oli kahdessa ekassa paikkaa alkoholitonta ja miehen serkun ylppäreissä oli alkoholillinen kuohari mutta oli myös pommac-maljat. Joten vielä ei tarvinnut paljastaa.
Koska mä tiedän, että jos olisin mennyt kieltäytymään ääneen, niin anoppi olis ollu haukkana paikalla ja kysymässä.
Maltetaan vielä viikon verran, se ei oo enää pitkä aika.

Bebeä ollaan kuunneltu tässä usein ja kyllä sieltä iloinen jumputus tulee vastaan aika nopeasti.

Allergiakin iski päälle, saa olla aivastelemassa ja niiskuttelemassa koko ajan.

Jos joku tietää apuja allergiaan, niin kertokaa ihmeessä. Nuo apteekkien lääkkeet on vissiin sellasia, ettei raskausaikana saa ottaa.(?)

Nyt syömään ja sen jälkeen lähdetään anoppilaan.

Amanda 11+4
 
@-Amanda- Täällä myös kärsitään allergioista. Mulle muistaakseni sanottiin että noita setiritsiini pohjaisia saisi käyttää, mutta varmaksi en muista kun niistä ei itsellä mitään apua. Mulla siis eläin allergiat siitepölyn lisäksi ja nyt raskausaikana ihan tuskaa käydä kylässä, kun saa heti oireita kun herkistää entisestään. Joka raskaudessa sama juttu, mutta synnytyksen jälkeen helpottaa. En siis halua käyttää "turhaan" raskausaikana mitään lääkkeitä, jos ne olisi myös omilla valinnoilla vältettävissä (kyläily eläin talouksissa). Valitettavasti kaikilla sukulaisilla/kavereilla lemmikkejä, ja jo 5min vierailu saa silmät/nenän kutiamaan. Itsellä toimii kortisoni parhaiten, mutta käytän vaan jos silmät turpoaa umpeen (kissat) :D
 
Tänään on se ULTRA-päivä, jota on odotettu. Jännittää niin että aamupahoinvointi palasi kylään.. Mulla on vaikeuksia niellä ylipäänsä mitään pillereitä, mutta raskaus vitamiinia oon urheasti niellyt aamuisin. Ja vielä kun nyt jännittää on vielä vaikiee niellä. (n)
13.40 ultra, jännää:)
 
Tsemppiä ultraan @likka90 :)

Plaah ärsyttää tämä oma laiska olo. Pitäisi tehdä sitä sun tätä, mutta mikään ei huvita.
Ja mitä enemmän asioita ajattelee niin sen vaikeammalta tuntuu aloittaa mistään. Kämppä ihan pommin jäljiltä ja pitäisi alkaa pakkaamaankin pikkuhiljaa. Ei vaan ole yhtään tilaa mihin pakata laatikot.. Kaiken lisäksi isännöitsijältä tuli ilmoitus että tekevät tämän kuun aikana muutto tarkastuksen sopimatta etukäteen aikaa. Jos nyt saisi tässä joku päivä edes sellaisen perus siisteyden aikaiseksi, että kehtaisi päästää sitten sisälle, jos satutaan olemaan kotona.. Normaalisti kuitenkin yleensä aina siistiä, niin siksi ahdistaa tämä sotku ja se kun ei jaksa siivota.

Mimmi 13+2
 
Ultrassa kaikki hyvin! :) viikkojen kokoinen oli ja niskaturvotus ja veriarvot normaalit, eli riski nolla.
Olin samalla lääkärillä, joka katsoi onko kysta muuttunut kun mulla alkuraskauden ultrassa löydettiin 4cm:n kokoinen kysta. Nyt se oli 1,5cm ja eikä vaadi kontrollia, eli senkin puolesta kaikki on hyvin! (y)
Seuraava ultra 3.8. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@mimmi92 joo, eihän me mullakaan ihan kokonaan noita allergiaoireita poista, mutta kyllä ne vähän helpottaa.
Huomaa vaan nyt, kun ei oo mitään ottanut, niin saa aivastella ihan kivasti. Ja tätä sit kestää suurinpiirtein koko kesän, alkaa siitepölystä ja sit tuleekin heinäkasvit.
Mä en halua ees kuvitella millasta ois olla allerginen eläimille (okei, olen mä hevosille allerginen myös, mutta niitä harvemmin ihmisillä on kotona sisällä.)
Siinä ei kauheesti kyläile kyllä, eikä ainakaan mitään hirveen pitkiä kyläilyjä.

Meille vuokranantaja/isännöitsijä ilmoitti kivasti kans, että tekevät ton tarkastuksen, eivätkä erikseen ilmottele kun tulevat.. Sanoivat vaan, että jos ketään ei oo kotona, nii tulevat sisälle niillä avaimilla mitkä niillä on (yleisavain?) Kellonajan kyllä sanoi, senkin hyvin pitkällä aikavälillä 9-14...
Tekis mieli ilmoittaa sinne, että siinäs tulette, mutta toivottavasti tulette sitten ennen kuin täällä on koko asunto laatikoita täynnä. Onneksi sentään sanoi ilmoittavansa kun ovat käyneet.

Oltiin eilen tosiaan anoppilasta grillailemassa ja meinas selvitä raskaus. Kyllä anoppi jo siinä ehtis kysymään, että onko mahdollisesti vauva tulossa, mutta sain uskotettua, että mä ajan kotiin.
Anoppi siis kyseli, että ottaisinko viiniä ja vastasin kieltävästi.
Mutta miehen veli tietää, tuli paikalle just kun miehen kanssa puhuttiin, että vielä selvittiin kertomatta raskaudesta ja siinä se miehen veli sitte seisoi.. Oli kyllä hyvin iloinen meijän puolesta ja lupas olla kertomatta kenellekkään.
No, onneks np-ultraan on enää viikko, alkaa tää valehtelu ärsyttää itseä.

@likka90 Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Amanda 11+5
 
Onnittelut @likka90 hyvistä ultrakuulumisista! :) ja hienoa, että kystakin lähtenyt itsestään kutistumaan (y)

@-Amanda- Menipä täpärälle kiinnk jääminen :D meillä ihan sama tarkastuksen kanssa, mutta klo 8-16 välillä. Meillä tosiaan paperissa luki, ettei edellytä asukkaalta mitään toimenpiteitä, eli kämppä saa olla täynnä tavaraa ja loppusiivous tekemättä. Ihmetyttää vaan, että mitähän ne sitten tarkastavat kun tämä talokin on vasta tänä vuonna valmistunut :D no joo ilmoitettiin kyllä että seinillä on taluja eli varmaan vaan katsovat kuinka paljon tarvitsee reikiä paikata ja maalata, mutta inhottavaa kun ei tiedä milloin tulevat ja aiemmin tottunut tarkkoihin kellonaikoihin :cautious:

Asiasta toiseen suosituksia/kokemuksia hyvistä pesutorneista?
Ilman kuivausrumpua pärjätty tähän saakka, mutta nyt alkaa mennä hermo pyykkien kuivaus ja ripustus kaaokseen, eikä se varmasti helpota sitten perheenlisäyksen myötä + töihin palatessa
 
Täällä yksi uusi joulukuun2017 vauvaa odottava ilmoittautuu mukaan. Kotoa löytyy kaksi ihanaa lasta 2013 ja 2015 syntyneet. Takana alle vuoden sisään kaksi toisen kolmanneksen keskenmenoa ja nyt keskenmenon pelko on suuri, kun menossa ne kriittisimmät viikot itselle!

Tänään oli np ultra, jossa kaikki normaalisti, mutta ei lohduta vielä.. peukut ja varpaat ristiin, että parempi onni olisi tällä kertaa!

Rv13 alkoi tänään..
 
Tervetuloa mukaan @Esme87, toivon todella, että pääsette tällä kertaa onnellisesti loppuun saakka :) jos laitat vielä ainakin lasketun ajan niin lisäilen listalle?

Kohta lasten kanssa hoploppiin kun vielä mahtuu :D viimeksi loppuraskaudessa esikoinen pujahtii jostakin pienemmästä raosta ja täytyi itse todeta, etten mahdu mahan kanssa tuosta perään..

Mimmi 13+3
 
Voisin ilmoittautua mukaan! Kolmas lapsi tulossa 7.12, ss on tays ja itse 30v. Lapset on syntyneet 2013 ja 2015 ja heitä hoitelen nyt kotona. Pomolle toki kerroin jo uudesta vauvasta ja että en tulekaan nyt kesällä takaisin töihin, kuten oli tarkoitus.

Tässä olen jo viikon ihmetellyt tuota raskausvatsaa, nytkö se jo tosiaankin näkyy!? Pahoinvointi on mennyt ohi jo jonkin aikaa sitten ja nyt taas raskaus tuntuu niiin todelliselta! ❤

Henriette 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Jospa minäkin nyt, alusta saakka ketjua taustalla seuranneena, uskaltautuisin hypätä mukaan! :)

Täällä odotetaan toista lasta, esikoinen syntynyt 2014. Molempia pieniä yritetty reilu vuosi ennen tärppiä, joten ei ihan helpoimmasta päästä ole meidän taival ollut...

Maanantaina oli nt-ultra, jossa pienellä kaikki hienosti. :love: Nähtiin 3D kuvakin, joka oli kyllä aika ihanaa. Esikoisesta ei moisia nähty.
Nyt sitten odottelemaan ensimmäisiä liikkeitä ja vauvamasun ilmaantumista. Enin pahoinvointi, joka oli n. vko 5-10, aamusta iltaan etovaa oloa ja satunnaista oksentelua, on jo onneksi helpottanut. Samoin väsymys. Jospa tässä pikkuhiljaa uskaltaisi huokaista ja alkaa luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. :)

@mimmi92 mulla maanantaina toinen käynti neuvolassa, silloin rv 13+4. :)

Sitten se tietorivi:
Nanna-87/30v/LA14.12./2.lapsi/K-SKS

Nanna rv 12+6
 
Täälläkin on se jännitetty npultra nyt takana. Kaikki näytti olevan kunnossa. :) Raskaudesta ollaa kerrottu myös lähipiirille. Meidän pojalle ei olla vielä tässä vaiheessa kuitenkaan kerrottu, yritetään odottaa sinne lähemmäs puoltaväliä, niinkuin viimeksikin. Kerran on jo kommentoinut, että masu on kasvanut mutta tyytyi vastaukseen että äiti söi liikaa jäätelöä. Ja onhan vaarillakin kuulemma iso massu. :D Katsotaan kuitenkin josko hetki kuitenkin saataisiin salaisuus pidettyä, odottavan aika on pitkä lapsellekin, poika toivoo meille kovasti vauvaa, on jo pitkään kysellyt toista pikkusisarusta. :love:

Täällä on toinen neuvolakäynti ensi viikolla eli rv14+.
 
Kiitoksia vastauksista neuvola-ajaoista, eli ihan normi aikaan näyttäisi siis olleen :)

Tervetuloa @Nanna-87 :)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista @Surusilmät :)

Joo ja neuvolassa taas käyty, hb noussut itsestään mulle normaalille tasolle 148 oli, painoa lisää 140g/vko :( ei tullut sanomista, mutta itseä vähän hirvittää kun 70 meni jo nyt rikki kun ennestään oli jo ekstra kiloja kertynyt. Herkuttelua aion nyt vähentää :D

Mimmi 13+4
 

Yhteistyössä