Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *marraskuussa*

@Henriette tuollainen potilashotelli kuulostaisi niin kivalta!

@Nanna-87 hyvää lomaa sinnekkin!
Mun piti myös viimeksi suojata sänky, mutta en sitten koskaan kait muistanut.. Hui kun kuulostaa pitkältä tuo matka kun 2 tunnissa voi kuitenkin tilanne edetä huomattavasti, tai sitten pysyä samana! Varmasti hyvin vaikea arvioida milloin tulee lähteä.

Meillä myös oli esikoisesta perhehuone, viimeinen vapaa saatiin ja oli vähän koko ajan uhkana, että se joudutaan purkamaan tavalliseksi useamman hengen huoneeksi. 3 vrk myös oltiin sairaalassa kun sokereita seurattiin. Nukkua en kyllä osannut siltikään sairaalassa.
Toisesta ei ollut perhehuone mahdollisuutta kun silloin ne ainakin oli vain ensimmäisen lapsen saaville, jos ei sairaalassa ruuhkaa. Onneksi pääsi samana vrk kotiin nukkumaan, kun huonekaverin vauva oli aika äänekäs ja hänellä vieraita oli paikalla koko ajan :D
Ja myöskin myöhöstyin aamupalalta, kun oli juuri joku imetysmaratoni menossa niin myöskin oman jääkaapin ääreen olisi mukava päästä :ROFLMAO:

Mäkin nyt toivon, että synnytys menisi yhtä hyvin kuin viimeksi ja mielellään tulisi himpun yli 3kg vauva ja vähintään 38+ viikoilla niin nopea kotiutuminen mahdollista. Tyttö kun ei ole musta ollut muutamaa tuntia pidempään erossa, niin vähän hirvittää miten kiukkuinen on kun sitten kotiin pääsee :LOL:

Eilen sitten repäisin ja 8km kävelin yhteensä kun oli pakko asioita keskustassa hoitaa. Takaisin tulomatkassa kesti 2h!!! Meinasi itku päästä kun ei vasemmalle jalalle pystynyt enää painoa varaamaan. Illalla jouduin jäämään sohvalle nukkumaan, kun en päässyt portaita ylös :poop: aamulla selkä taas ihan tavallisen tuntuinen, joten en enää kyllä uskalla mennä neuvolaa pidemmälle kävellen.
Onneksi esikoisen kerhopaikan tilanne nyt selvisi ja pääsee aloittamaan ehkä jo ensi kuussa (y) alkuperäinen hakemus kun ei kesällä koskaan perille menny, vaikka sen henk.kohtaisesti kunnan toimistoon vein ja vapaita paikkoja olisi koko ajan ollut :mad: Tämmöinen ot vuodatus :LOL:
Muok. Niin ja tuo kerhohan on. 200m päässä kotoa, joten ärsyttää kun koko ajan olisi ollut virikkeitä pojalle lähellä tarjolla..

Mimmi 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kaveri neuvonut että muovipussi tai pyyhe mukaan taksimatkalle :whistle: Ollaan autottomia eli taksilla synnärille sitten kun aika koittaa. Ja jos tyyppi ei ole jouluna tullut vielä maailmaan, en mene mihinkään jossa ei ole yhtä vesilinjalla juhlijaa joka voi sitten toimia kuskina.

Meillekkin kerrottiin perhevalmennuksessa että Naistenklinikan potilashotelliin pääsee myös ensisynnyttäjät jos kaikki mennyt hyvin synnytyksessä. Menen kyllä sinne mielellään, en ole oikeen sairaalaihmisiä. Se hotla on vasta pari vuotta vanha ja alakerrassa on kauppa ja Burger King eli ihan kivat puitteet :) Mun pelko on että jouduttaisiin toiseen kaupunkiin synnyttämään jos NKL olisi täynnä mutta en taida valittaa koska pisimmillään matkaa on n. puoli tuntia Hyvinkäälle, monilla täälläkin on lähin sairaala kauempana.. Autottomuus vaan hankaloittaa tilannetta. Ja olen kuullut että pienemmissä sairaaloissa on kivempi synnyttää joten pahimmassakin vaihtoehdossa on positiivista.

Täällä vauva potkii mukavasti kylkiluita ja liikelaskentaa ei kyllä tartte tehdä. Mieliala on vielä huono mutta onneksi apua on saatavilla. On se kyl uskomatonta mitä nää hormoonit on saanu aikaan mulla, tästä tilasta on luonnollisuus kaukana.

Vihersmoothie 34+3
 
@mimmi92 hui, mikä kävely, mä olisin ollut aivan loppu.

@Nanna-87 on kyllä pitkä matka sairaalaan, toivottavasti ei tule montaa turhaa reissua kun ovat niin kovia passittamaan kotiin vain odottamaan..

@Vihersmoothie mulla on kans heittänyt mielialat raskauden aikana ihan silkasta raivosta epätoivoon, jokunen viikko siellä täällä on ollut rauhallista. Toivottavasti tässä uskaltaa vielä yrittää toista, eikai se voi olla näin hankalaa aikaa?

Amme ja harsoja sekä pinniksen pehmuste ostettu, lisää vauvan tavaroita pesty ja nyt mä tajusin että kai sitä pitäisi pakata sairaalakassi jo valmiiksi varmuuden vuoksi? :eek:
Tein jo vähän listaa ja jäin miettimään että imetysliivit varmasti, miten nännirasva, liivinsuojat, maidonkerääjät? Vauvalle nappaan varmaan kotiutumisvaatteet kotiin kasaan ja mies saa sitten tuoda ne, koiria varten täytyy ottaa joku peitto minkä saa tuoda vauvan hajuisena kotiin edellisenä päivänä :oops:
 
@Vihersmoothie toivottavasti pian helpottaa!

@Hilma85 joo en kyllä olisi kävellyt, ellei olisi ollut pakko.. Onneksi ei mitään virka-aikaan hoidettavia asioita enää kauempana ole ja miehen lomakin alkaa 2vko päästä niin auto käytössä :)
Ja kyllä mä sinuna varmaan kassia jo pakkasin, kun viikkoja niin paljon + jos vauva isokokoinen, niin sehän saattaa itse päättää olevansa valmis jo syntymään :D

Esikoisen aikaan liberokassin sai sairaalasta, niin sieltä käytin sairaalassa liivinsuojat, ettei omat imetysliivit olisi ollut ihan bepanthenissa. Tuota rasvaa sain katilöltä kun valittelin kipua imettäessä. Tokasta ei ehtinyt tarvita oikein mitään kun ei maito vielä sairaalassa ollut noussut.
Mä en yhtään tiedä mitä kaikkea sairaaloissa on tarjolla, eiköhän sieltä kuitenkin luulisi löytyvän kaikkea!
Maidonkerääjiä en ole koskaan kokeillut, mutta täytyykin lisätä ostoslistalle!

Mimmi 35+6
 
Mäkin mielellään jutustelisin myös vauva-ajasta. :)

@Nanna-87 hui mikä matka sairaalaan! Musta jo meidän 45-50min autolla tuntuu inhottavan pitkältä, viimeksi oli ainakin ihan kamalaa istua autossa. Ja jos synnytys on mahdollisesti aika nopea taas niin vaikea arvioida lähtöaikaa.

@mimmi92 onpa sulla ollut melkoinen kävely. Ei varmaan oikeasti kannata noin pitkälle retkelle enää lähteä. Toivottaasti olo jo helpottanut.

Mä kävin tänään kävelemässä vajaan tunnin kun en mahtunut jumppaan. Supisteli pitkin matkaa ja piti useampia kertoja pysähdellä, että harjoitussupistus meni pois. Kiristeli tosi ikävästi vatsaa. Hassua, että crosstrainerillavoi helposti tehdä tunnin hyvän treenin ilman mitään tuntemuksia, mutta yhtään pidempi reipas kävely pistää supistelemaan.

Vaunut laitettiin tänään tilaukseen, kun netistä löytyi hyvä tarjous. Ihana saada ne pian kotiin ja ihmetellä niitä oikein kunnolla. Käytiin joskus kuukausi sitten kaupoilla niitä testailemassa.

Sairaalaan otan varmaan jotain liivinsuojia ja imetysliivit ja omia mukavia vaatteita. Mäkään en ole kuullut, ettei vauva saisi sairaalasta vaatteita! Riippuukohan sairaalasta? Esikoisen synnyttyä meitä ei juuri kehotettu ihokontaktiin mikä tuntuu hassulta, kun siitä nykyään niin paljon puhutaan. Mulla oli esikoisen synnyttyä yksin neljän hengen huone, kun oli osastolla tyhjää. Nyt taitaa ainakin nkl olla niin turvoksissa, että todella toivon pääseväni potilashotelliin, jos ei kotiin pääse. Siellähän voisi varmaan yöpyä myös mies ja esikoinen jos tytön joululoman aikana vauva syntyisi.
 
Kyllä mä ajattelin varoiksi jonkun suojan autoon ottaa vesien menon varalta.
Meilläkin on kyllä autossa valmiina varmuuden vuoksi muutama sellanen fleeceviltti (kaiken varalta jos jollakin tulee tarve), joten jos ei sisältä muista ottaa niin autoissa on.

Me ei olla vieläkään osattu oikeen päättää, että kumpi ottaa kumman auton käyttöön, eli kumpaan laitetaan se isofix-jalusta. Se kummassa se on jää sitte mun käyttöön, kun mies palaa töihin.
Joo, pienet on ongelmat.

Ainiin mä oon unohtanu kokonaan omat kotiutumisvaatteet, onneks tässä ei vielä niin kauhea kiire niiden kanssa ja mieskin varmaan mahdollisesti osaa kotoa tuoda jos sattuis kassista unohtumaan.
Ja mukaan otetaan myös sit imetysliivit ja -suojat.

Tonne minne me mennään synnyttämään on rakennettu aika juuri uusi paikka (tai siis talo) synnyttäneille/synnyttäville, jossa taitaa olla kaikki huoneet perhehuoneita, ainakin mitä muistan lukeneeni ja kuulleeni.

Sain villasukat valmiina ja tossa vieressä odottelee jo lanka vauvan villasukille ja muille, mitä nyt innostunkaan vauvalle neulomaan.

Mä kävin tänään kanssa kävelemässä tunnin verran ja hyvinhän se meni, mutta harjoitussupistuksia tuli kyllä takaisin tullessa ja muutamia kotona.
Muuten olo oli vallan mainio kävelyn jälkeen.

Kävin tänään myös aikani kuluksi siskolla kahvilla. Ja kun mies pääsi töistä niin käytiin syömisen jälkeen kaupassa.
Ja hetki sitten tultiin saunasta. Mä annoin miehelle nyt vielä luvan juoda muutaman sauna oluen, mutta tän päivän jälkeen mies on itsekin sanonut, ettei ota nyt sit yhtään. Ei edes sitä yhtä sauna olutta.

Ens viikolla meillä olis tarkoitus mennä ostamaan loput joululahjat. Mä haluan saada joululahjat ostettua nyt, kun vielä oikeesti jaksaa pyöriä kaupoissa.
Paketoiminen saa jäädä myöhemmäksi.
Ja sit tosiaan ens viikolla käydään miehen isovanhemmilta, kun hänen mummilla on syntymäpäivä.
Ja toki tossa on sit vielä nuo kaks työpäivää.
(+ens viikonloppuna mennään sille todennäköisesti viimeiselle rentoutumislomalle kaksistaan.)

Amanda 34+2
 
@Vihersmoothie ja @Hilma85 loppusuora onneksi häämöttää jo! Ja varmaankin hormonit antaa mielialoille kyytiä synnytyksen jälkeenkin, mutta kuitenkin - ei enää paljon jäljellä tätä lajia.:)

Potilashotelli kuulostaa kyllä kivalta. Ja @-Amanda- , kuulostaa tosi nastalta toi uusi perhehuonetaloasia! Mun suuri toive on, että mies saa jäädä myös yöksi synnytystä ennen ja/tai jälkeen. Ja on se kyllä miehenkin toive! En oo vielä yhtään aatellut sairaalakassia..ehkä pikkuhiljaa voisi. Tajusin myös, että taksillahan tosiaan sinne synnärille varmaan on mentävä..

Neuvolalääkärissä todettiin, että kohdunsuu oli pehmennyt ja kohdunkaula vähän lyhentynyt. Mutta eihän se juuri näillä viikoilla tarkoita vielä mitään suuntaan tai toiseen. :geek: Ja että n. 3,5-kiloinen tyyppi olisi saapumassa. Painoa oli tullut lähtöpainosta himpan yli 11 kg. Sen huomaa jos kävelee paljon, niin jalkapohjia alkaa särkeä (?). Oon niin kova kanta-astuja, että ei ehkä oo jalka sopeutunut lisäpainoon tai jottai semmosta.:ROFLMAO: Ei onnistuis meikältä @mimmi92 n 8 kilsan lenkki..

Kivasti alkaa olla kaikki tarpeellinen kasassa. Pinnasänky saatiin eilen ja tietty kissa heti testasi nukuttavuuden.:p Nyt ei ihan välttämättömimmistä tarvikkeista taida puuttua kuin liivinsuojat. Josta tuli mieleeni toi Libero-laukku. Pommittaako ne sieltä sitten hulluna mainospostia jos sen laukun tilaa? :ninja:

Isänpäivä mennyt onnellisen löhöilyn merkeissä:barefoot:
ritsalaari 35+6

ps. innostuin noista hymiöistä tänään :sneaky:
 
@ritsalaari en oo huomannut että liberokerhosta olisi tullut mitään sähköpostia (n):)

Mä sain järjestettyä vaatteet vauvan lipaston/ hoitopöydän laatikoihin, kolmea eri kokoa alkaa jo olla kasassa ja onhan nuo äitiyspakkauksessa tulleet isoja kokolapuista huolimatta. Villasukkia mulle on kulkeentunut varmaan 10 paria, enkä edes oikein tiedä mistä :D äiskä lupasi ommella unipussin vauvalle ja huomenna olisi tarkoitus hakea kankaat siihen. Unipesää en ole saanut aloitettua vielä..

Sairaalakassin pakkaus on vielä vähän vaiheessa ja jäinkin miettimään että pakkaanko suosiolla kaksi kassia joista toiseen vauvan kotiinlähtötavarat; mies saisi sitten tuoda sen kun hakee meitä kotiin.

mulla on pienoinen kriisi kun tuntuu että aika loppuu kesken :eek: iso komero pitäisi saada järjestettyä ja makuuhuoneen järjestys laittaa uusiksi sen jälkeen että saa pinnasängyn paikoilleen enkä saa niitä yksin tehtyä, ja sitten turhauttaa kun ne vaan venyy ja venyy kun mies nyt joutuu kuitenkin käydä töissä :cautious: :LOL:

Onko muilla kuinka liikkuvat vauvat? Meillä jumpataan niin kovaa kun istahdan että koko maha vatkaa puolelta toiselle ja mä vain ähisen kun tuntuu että sisäelimet on ihan rutussa. Alkaa olla pienellä melko ahdas yksiö :LOL::D

Hilma ja pikkumies rv 36+6
 
Hei kiva kuulla, että myös vauva-ajasta halukkaita kirjottelijoita löytyy! Itse kun jotenkin jämähtänyt tänne palstalle, eikä lisää lapsia suunnitteilla, niin ei oikein tiedä mitäs sitten alkaisi puhelimella selailemaan :D

@-Amanda- onneksi nuo isofix kiinnikkeet on ainakin omasta mielestä helppo irrottaa ja asentaa, niin voi siirrellä tarvittaessa autosta toiseen!

Meillä mies saa toistaiseksi vielä sen yhden saunaoluen ottaa, kun en usko, että niin kiire lähdön kanssa tulee, ettei ehtisi laskemaan, mutta tulevat pikkujoulut jättää väliin :)

@ritsalaari kyllä mä ainakin olisin edes vähän innoissani alakerran tilanteesta, kun itsellä ei uudelleen synnyttäjänä mitään edistystä, vaikka napakoita harjoitussupistuksia tullut paljon :D mutta niinhän se on, ettei siitäkään etukäteen välttämättä voi paljoa päätellä, kun voi tilanne muuttua nopeasti, tai pysyä samana kuukausi tolkulla..

Mainospostia tai siis jotain kyselyitä tuli liberolta esikoisen aikaan (4v sitten) muutamia, nyt 2 raskaudessa ei mun muistaakseni ole tullut ollenkaan, tai sitten ne on mennyt automaattisesti jonnekkin roskaposti kansioon :)

@Hilma85 Hui siellä taidetaan nyt jo olla täysiaikaisia! :eek:
Vauva liikkuu iltaisin ja yöllä paljon! Juurikin niin että koko maha heiluu puolelta toiselle ja huomaa kyllä helposti kummalla puolella vatsaa majailee :) varsinaisia kovia potkuja ei enää tunnu kun taitaa tila loppua kesken, mutta peppua ja jalkoja kyllä työnnetään välillä hyvinkin kipeästi nahasta läpi

Aika tosiaan tuntuu loppuvan! Joka kyläpaikassa eilen kyllä sai kuulla, ettei montaa viikkoa ole jäljellä. Huomenna lähtee lapsille kerrossänky tilaukseen ja viikon sisällä pitäisi kai kotiin tulla. Pinnasänky siis vapautuu käyttöön seuraavalle. Myöskin muita puuttuvia tavaroita pitäisi huomenna hankkia :)

Yöt on ihan surkeita, mutta ei voi mitään. Muutama tunti tulee nukuttua ja sekin pätkissä. Ei kyllä enää edes kovin paljoa väsytä, alkaa kai taas tottumaan valvomiseen :)

Miehelle tehtiin eilen aamupala ja annettiin lasten tekemä kortti, pieni lahja annettiin jo muutama päivä sitten kun oli tarvetta heti käyttöön. Loppupäivä menikin sitten ympäriinsä kyläillessä.

Mimmi 36+2
 
Täälläkin päästy äitiysloman viettoon. Imetysliivejä kävin tänään hakemassa Lindexiltä, toivottavasti on sopiva koko myöhemmin. Kyllähän noi joustaa, mutta vaikea arvioida olisko pitänyt ottaa vielä yks koko isompana. Tein muutenkin listaa vielä hankittavista tavaroista, yritän saada ne kuntoon heti tässä äitiysloman alussa. Liberolaukunkin sais käydä hakemassa, kunhan muistaa!

Autoon ajattelin myös valmiiksi viedän jonkin suojan penkille varmuuden vuoksi. Isofix-jalusta täytyy asennella joku päivä valmiiksi myös.

Niin joo ja sairaalakassin pakkaus.. Voisi sitäkin alkaa katsella kuntoon. Keikenlaista pientä hommaa siis vielä.

Viikon päästä ois kokoarvioultra.

@Hilma85 Järkevä idea ottaa koiria varten joku peitto haisteltavaksi. Pitäisköhän sitä kissoja varten kehitellä jotain samaa? Jännittää kyllä vähän, miten ne suhtautuvat vauvaan. Todennäköisesti ei paljoa kiinnosta tai sitten pelkäävät :D

35+0
 
Mulla oli tänään yllätys-babyshowerit! :D Esikoisen aikaan niitä ei vielä juuri kukaan viettänyt enkä ole ikinä ajatellut tarvitsevani kutsuja, mutta olipa ihana yllätys, kun läheisiä ihmisiä koti täynnä, herkkuruokia ym. Oli lämmin tunnelma ja leppoisaa yhdessäoloa. :love: Arvailtiin vauvan syntymäpäivää ja mittoja, nimiä ym. Sain mahtavan vaippakakun jossa olikin paljon kaikkea pientä, joka vielä on ollut hankkimatta. Onko teille kenellekään muulle järjestetty tai onko kaveripiirissä tapana?

Isänpäivää vietettiin kotona, tehtiin miehelle tytön kanssa hyvä aamupala ja tyttö oli koulussa tehnyt kortin ja pienen lahjan ja ostettiin yhdessä vielä pieni muistaminen. Muuten päivä menikin harrastuksiin kuskatessa.

@aprikoosinkukka hyvää äitiysloman alkua! :) Mulla maidon noustua oli hetken ihan valtavat rinnat, mutta ne sitten tasaantui ja raskausaikana ostetut (joustavat) imetysliivit oli sopivat imetysajan. Mulla tosin rinnat kasvaneet kahdella kuppikoolla jo nyt raskaana ollessa.

Tuleeko muilla maitoa rinnoista? Mulla tulee puristaessa pisara ja joskus huomaan, kun vaatteita vaihtaessa tippuu pisara maitoa. Esikoista odottaessa öisin tuli maitotahroja yöpukuun, nyt en ole samaa huomannut.

Missä vaiheessa teille on tullut liberolaukun lappu kotiin? Mä tilasin sen pitkän aikaa sitten mutta vielä ei ole näkynyt.

@Hilma85 täälläkin vauva möyrii tosi paljon ja maha heiluu mukana. Tänään huvitti kun töissä työpaidassakin näkee ihan selvästi kun potkuja satelee ja maha heiluu. Ja liikkeet tekee jopa kipeeta etenkin kun rakkoa nyrkkeilee ja peppu tunkee oikein ylös.

@mimmi92 siellähän on pistetty tuulemaan sänkyjen ym suhteen. :) Harmi että yöt noin huonoja, etkä varmasti saa päivälläkään levättyä kun kaksi sen verran pientä lasta... Se on jännä miten hormonit auttaa valvomisessa, muistan selvinneeni suht täysissä järjissä koliikkiajankin, mutta kun imetys loppui 6kk kohdalla, oli sen jälkeen yöherätykset ihan tuskaa, jotkut hormonitasot varmasti muuttui kun imetys loppui.

Mulla oli esikoisesta loppuun asti paikat kiinni mutta sitten kun synnytys käynnistyi aukesi paikat nopeasti ja synnytys kesti 6h. En odota tälläkään kertaa aikaisempaa kypsymistä ja noi on tosi yksilöllisiä asioita, tarkoittaako paikkojen pehmeneminen esim. vielä mitään.

Huomenna vika työpäivä. Onnellinen olo, että pystyin olla töissä loppuun asti ja saan jäädä lomille hyvävointisena. Seuraavat viikot aion siivoilla, nauttia olostani, nukkua päiväunia, juoda rauhallisia aamukahveja, viettää esikoisen kanssa kahdenkeskistä aikaa, nauttia meidän kolmehenkisestä perheestä, liikkua sen mikä hyvältä tuntuu, leipoa, laittaa joulua, pestä vauvanvaatteita, tehdä viimeisiä hankintoja ym. Ihanaa. :love:

Lumi 33+1
 
@aprikoosinkukka Mulla myös ainakin on imetysaikana liivien koko suunnilleen sama kuin ennen raskautta, toki ne pari ekaa viikkoa on ihan järkyttävän isot kun maito nousee :D
Kiva muuten jännätä millaisia kokoarvoita muut saa :barefoot:

@Lumi87 Täällä alkoi maitoa tulla joskus puolivälin jälkeen, puristamalla tulee ja lähinnä huomaa että liiveihin kuivunut pienet läntit, eli ei mitään hirmuisia määriä kuitenkaan.

Babyshowereissa en ole koskaan ollut, eli ei omassa kaveripiirissä ole ollut tapana järjestää. Suurin osa kavereista kylläkin miehiä tai sitten vielä lapsettomia niin sekin selittää :ROFLMAO:

Millonhan se liberolaukku kortti tuli, kylläpä nopeasti unohtuu, ehkä joskus rv 32-33? Tuli kyllä melko aikaisin kun muistaisin lukeneeni, että n. 5vko ennen laskettua postittaisivat. Tytöstä muuten en korttia saanut, tai sitten oli mennyt mainosten mukana roskiin. Laitoin asikaspalveluun sähköpostia niin lähettivät uuden :whistle:

Ja tosiaan imetysaikana valvominen ei tunnu ollenkaan niin pahalta. Sitten kun saanut hyviä öitä nukkua, niin joku yksittäinen valvottu yö tuntuukin ihan kamalalta :ROFLMAO:
 
Kyllä huomaa, että jälleen unet on vähän sinnepäin..
Muutama tunti unta nyt muutamana yönä takana.
Mutta nyt ollaan virallisesti äitiyslomalla (tai oikeestaan vajaan tunnin päästä virallisesti.)

Mutta nää kaks työpäivää meni hyvin läpi ja oli ihanaa "hyvästellä" ihmiset, vaikka tullaankin näkemään vapaa-aikana ihan varmasti.
Vein työpaikalle mokkapaloja ja juustokakun.
Ja sain ihanilta töistä lahjan, mulla on ihanat kaverit töissä. ☺

@mimmi92 Onhan se vissiin joo aika helppo irrottaa, mutta me just pohdittiin sitä, että yhdessä autossa ollessaan sitä ei tarvitsis vaihdella.
No mut onneks on kyseessä näin pieni ongelma.

Kyllä mä toisaalta antaisin sen yhden ottaakin, mutta mies on itse hyvin vakavalla äänellä sanonut, että nyt ei edes yhtä sauna olutta.
Tosin nykyään samainen ihminen herää jokaisen ähinään ja käännökseen suunnilleen samantien valmiina rattiin. Joka kerta myös muistaa kysyä, että supistaako tai, että tarviiko lähteä synnyttämään. ☺ Ihana mies, välillä vaan vähän hupsu.

Reissua varten kaikki muut valmiina paitsi pakkaus, mutta on tässä aikaa, kun perjantaina vasta lähdetään ja kissakin viedään hoitoon sitä ennen.

Meillä on ens viikolla työpaikan pikkujoulut ja nyt tarttis pohtia, että kumpiin mennään. (Perjantaina molemmat..)
Samana päivänä molemmat. Tai siis mun työpaikan pikkujoulut on avecittomat, mutta miehen on avecilliset, tosin miehen työpaikan pikkujoulut alkaa vähän myöhemmin, joten mä voisin käväistä mun työpaikan pikkujouluissa pikaisesti ja sitten mennä miehen kanssa hänen työpaikan pikkujouluihin.
Se sovittiin, että kauaata ei olla miehen työpaikan pikkujouluissa, syödään ja jutellaan hetki ja lähdetään kotiin.
Olipas paljon pikkujoulu sanaa.

@Lumi87 meillä on ollut tapana järjestää ystäville babyshowerit. Ja on järjestetty myös molemmille siskoille, kun lapsen saivat.

Ihanaa nähdä kahta ystävää ens viikolla.
Sovittiin, että mennään lauantaina syömään ja kahville. Pitkästä aikaa nähdään kaikki kolme.

Meillä tuo isänpäivä meni kuten suunniteltiinkin.
Mies kävi isovanhemmillaan viemässä isänpäivälahjat ja meni sieltä vanhemmilleen ja mä töistä kun pääsin, niin menin viemään isän haudalle kynttilät ja sieltä anoppilaan.
Joskin unohdin normivaatteet kotiin, joten oli pakko kesken työpäivän soittaa miehelle, että ottaa ne mun vaatteet mukaan.
Mutta muuten meni hyvin. Ja sai mieskin multa vielä pienen lahjan ja tein aamulla ennen töihin lähtöä aamupalan valmiiksi jääkaappiin, latasin kahvinkeittimen valmiiksi ja myös olin listannut syitä miksi hänestä tulee aivan täydellinen isä meidän lapselle/lapsille.

@aprikoosinkukka hyvää äitiysloman alkua! :)

Vielä en ole huomannut rinnoista tulevan mitään, ainakaan mitenkään hirveesti ei vielä tule.

@Hilma85 täällä bebe tykkää kyllä ottaa kaiken ilon irti ja potkia hyvin paljon päivän aikana. Välillä on masu vähän toispuoleinenkin, kun tuo tykkää mennä ja heilua. Kieltämättä se näyttää hassulta, ja tuntuu välillä ei-niin-mukavalta..

@ritsalaari mun mielestä tuo on ihan superkiva tuo uus synnäri, koska tietää sen, että sen synnytyksen jälkeen pääsee samaan huoneeseen keskenään, eikä tarvitse jännittää tai pohtia sitä, että kuinka monen kanssa samaan huoneeseen nyt joutuukaan.

Mulle ei ainakaan oo tuolta liberokerhosta sen kummemmin mitään sähköposteja tullut.
Ja lappu tuli aika piankin, alle viikossa muistaakseni ja aikaa sen tilaamisesta on muutamisen viikkoa.

Niin ja neuvolakin on jälleen tällä viikolla.
Mä meinaan oikeesti unohtaa suurimmaan osan asioista, onneks on mies, joka kirjoittaa kaiken tärkeä kalenteriin. Ei mun muistissa normaalisti mitään vikaa ole ja se toimii normaalisti muuten, mutta raskaus on saanut kun aivotkin raskausaivoilemaan.

Amanda 34+5
 
@-Amanda- Täällä myös mies herää jokaiseen kyljen kääntöön ja kyselee joko nyt :D enköhän mä itse kerro jos jotain alkaa tapahtumaan :whistle: ei tuo kyllä edes aamulla muista heräilleensä :ROFLMAO:

Muok. Niin ja mähän olin jo eilen menossa taas neuvolaan, onneksi tarkistin ajanvarauksen kun onkin vasta perjantaina :D olen siis kalenteriin kirjoittanut väärin, en kyllä tajua miten voi 13 ja 17 mennä sekaisin..

Plaah uusi sänky tilattu, mutta patjoja ei ollutkaan varastossa, eli kaikki osat tulee kotiin sitten joskus joulukuun puolella. Noh kyllähän se pikkuinen tarvittaessa ja hyvin todennäköisesti vieressäkin nukkuu alkuun, jos ehtii syntymään ennen sitä :LOL:

Yksi rasittava vaiva on unohtunut mainita, nimittäin nenäverenvuodot, onko muilla?
Ärsyttävää kun lähes joka päivä jossain vaiheessa alkaa vuotamaan..

Lumilla taisi olla tänään vika työpäivä, onkos sitten kaikki jo äitiyslomalla, vai vieläkö joku töissä?

Mimmi 36+3
 
Juu, kyllähän tuo pitkä matka sairaalaan vähän jännittää. Toivottavasti tosiaan osaan lähtee oikeeseen aikaan liikkeele (aika herkästi varmasti tulee lähdettyä), eikä tulis niitä hukkareissuja tehtyä...

Kylläpäs @mimmi92 oot tosiaan repäissyt pitkän kävelymatkan vielä! Itse yrittänyt pari kilometriä aina käydä kävelemässä. Toisinaan onnistuu ihan hyvin, toisinaan melkoista vaappumista, kun pieni painaa jotenkin huonoon kohtaan.

@Lumi87 mullekaan ei esikoisen aikaan kyllä ihokontaktista puhuttu, vaikka ei siitä oo kun se reilu kolme vuotta aikaa. Tosiaan hassua, kun nykyään niin paljon esillä, onneksi itsekin nyt tietää enemmän. Onpa kiva ylläri ollut nuo babyshowerit! Meillä ei oo niitä harrastettu. Ja hyvää äitiyslomaa, kun nyt viimeistä työpäivää viedään. :)

Ei mulle ainakaan tuolta Libero-kerhosta oo tullut mainospostia. Sähköpostiin tulee viikottain info raskauviikosta mikä on menossa ja mitä tapahtuu, mutta senkin saisi varmaan estettyä. Ja libero-laukku tuli muistaakseni toissaviikolla, eli rv 34+.

Mulla on vauvalle pakattuna oma kotiutumiskassi ja toiseen kassiin oon pakannut itselle sairaalakassia. Kaikki sellaiset jo pakattu, mitä pystyy ja lopuista tehty lista kassin päälle, että muistaa napata lähtötohinassa kaikki mukaan. Esikolle vielä hoitokassi pakkaamatta, täytynee hoitaa sekin alta pois. Isofix telakka asennettiin myös autoon valmiiksi viikonloppuna, onpa sekin jo valmiina, niin ei tarvi kun napata kaukalo mukaan. (y)

Täällä vauva on myös kova liikkumaan. Heiluu ja möyryää niin, että koko maha hytkyy ja kohoilee. :LOL: Selkee rytmi noissa liikkumisissa on, yleensä aamun ja aamupäivän aikana liikkuu paljon, päivällä vähän vähemmän, mutta kuitenkin säännöllisesti ja taas illalla villit iltajumpat ja yleensä rauhoittuu ennen, kun minä meen nukkumaan. Öisin tulee yleensä muutamat muksaukset, kun kylkeä kääntää tai käy vessassa/juomassa.

Mä en oo huomannut, että maitoa ois alkanut vielä tulla. Mutta valkovuoto on ollut viimeiset viikot todella runsasta. Tuntuu, että jatkuvasti on alkkareissa. :oops: Normaaliahan se loppuraskaudesta on, mutta en muista, että esikoisen aikaan ois näin runsasta ollut! Onko muilla ollut miten runsasta tuo valkkarin erittyminen?

Hyvää äitiyslomaa @aprikoosinkukka ja @-Amanda- ! Jokohan kaikki tosiaan nyt on mammalomalla? :)

@mimmi92 mulla ei oo ollut nenäverenvuotoa, mutta tosi kuivat limakalvot nenässä ja yön jäljiltä aina tukkoinen. Pistän raskauden piikkiin, koska muuten ei tällaista oo ollut näin pitkään.

Meillä mies on asennoitunut siihen, että vauva syntyy lasketun ajan tietämillä. Itse kun ootan vaan, että pääsis viikolle 38+ tai oikeestaan, että ohittais esikon syntymäviikot 37+3, niin ois jo hyvä. Niin meinaa välillä ärsyttää, kun ei toinen käsitä, että tää voi oikeesti syntyä jo tän kuun puolella. :X3: :whistle:

Tänään oli neuvola. Kaikki ok, sf-mitta 30cm. Mainitsin, että on ollut nyt parin viimeviikon aikana ajoittain lievää menkkamaista kipua alavatsalla, niin tuumasi, että on varmaan pehmenemistä tapahtunut kohdunsuulla. Ihan kiva, jos jotain alkais jo vähän tapahtua siellä suunnalla... No, sepä selviää pe, kun meen sinne ultraan. Kiva myös kuulla vauvan kokoarvio, kun ei tuo sf nyt niin kovin iso ole, vaikka maha niin isolta tuntuukin... Onko muilla ollut mitään kiputuntemuksia vatsalla, harjoitussuppareiden lisäksi?

Nanna 35+5
 
Mäkin eilen mietin pitäisikö telakka jo laittaa valmiiksi autoon :) totesin kuitenkin että laitetaan vasta sitten kun pitää sairaalasta kotiin lähteä, kun on niin ahdasta sitten pujotella lapsille vyöt ihan turhaan. Istuimet siis kerran kokeiltu, että kaikki mahtuu takapenkille ja ei kyllä yhtään ylimääräistä tilaa väliin jää. Voi olla jos hermo menee, niin lähtee istuimet vaihtoon kapeampiin malleihin, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole tarvetta joka päivä koko porukalla sitten mihinkään autolla liikkua :)

@Nanna-87 Mulla myös nyt ollut pari päivää menkkamaista kipua vatsalla varsinkin harjoitussupistusten yhteydessä, vähän elättelen toiveita, että jotain kypsymistä alkaisi tapahtumaan.
Valkovuotoa myös tullut ainakin kuukauden verran todella paljon. Alushousut saa muutaman kerran päivässä vaihtaa kun inhoan pikkuhousunsuojia.. En myöskään muista että edellisissä raskauksissa olisi näin paljon tullut, mutta mitään muuta tulehduksiin viittaavaa ei ole myöskään ollut.
Piti kysyä neuvolalääkäriltä asiaa, mutta hämmennyin taas kun olikin sama mieslääkäri kuin aiemmin, vaikka piti olla tällä kertaa nainen..

Kohta listan kanssa kauppaan ostamaan kaikki puuttuvat pikkusälät!
Hoitopöydäksi yläkertaan tuleekin yksi iso täyspuinen lipasto, kunhan joku vähän vahvempi tulee kylässä käymään, kun ei minusta edes normaalitilassa ole siihen kantoavuksi.
Uusi jumppapallo myös ostoslistalla, kun edellinen puhkesi muutossa. Nyt kaipaillut jo tv:n katsomiseen sitä kun sohvalla jotenkin kaikissa asennoissa epämukava olla. Siinä on hyvä sitten myös vauvaa syötellä/pitää hiljaisena samalla kun nukuttaa isompia ja jos vaikka tulisi myös ihan kuntoilu käyttöön :D
 
Joo täällä sitä ollaan äitiyslomalla. :) Tai ensin viikko lomalla ja perään alkaa äitiysloma.

Mulla on myös ollut menkkamaista juilintaa etenkin harjoitussuppareiden yhteydessä. Ne on välillä jopa vähän säikäyttäneet. Nyt alkanut kävely selkeästi provosoida supistuksia, ei joka kerta mutta välillä. Esim. tänään töistä tullessa piti kilometrin matkalla pysähtyä kun supisti ilkeästi, mutta lapsen harrastuksen aikaan kävelin 5km ilman ongelmia. Ensi viikon pe lääkärineuvola, toivon ettei supistukset ole tehneet mitään ja voi huoletta käydä vielä uimassa ym.

Valkovuotoa tulee täälläkin paljon, saa kesken päivää vaihtaa alushousuja ja välillä jo mietin, että mitähän tuolta hulahtelee. o_O

@-Amanda- hyvää äitiyslomaa sullekin! :) Mullakin on niin mahtavat työkaverit (joista osa vapaa-ajallakin ystäviä) että oli vähän haikeaakin lähteä. Mutta samalla niin kovin ihanaa päästä vihdoin äitiyslomalle.

@mimmi92 mulla on nenässä(kin) tosi kuivat limakalvot ja herkästi tulee vähän verta. On kyllä kaikki limakalvot tosi kuivat, yhtenä iltana puuhastelujen jälkeen tuli vähän verta alapäästä ja meinasin mennä ihan paniikkiin ennen kuin tajusin ettei ole mitään vakavaa. En muista edellisestä raskaudesta tälläisiä ongelmia.

Meidän vaunut on tulleet! Ehditään huomenna ne vasta hakea, ihana päästä niitä hypistelemään. :love:
 
Kiitos äitiyslomatoivotuksista! Ollut ihanan rentoa ja kiva puuhailla vauvajuttuja kuntoon. Tänään sainkin Liberolaukun haettua ja ammeen sekä muuta pientä ostettua. Oiskohan toi kortti laukun noutamista varten tullut mullekin pari viikko sitten? Nyt ei taida olla enää hankintoja tekemättä, kunhan sitteri saapuu postissa. Sairaalakassia aloitin pakkaamaan tänään ja jatkan taas joku toinen päivä.

@Lumi87 Ihana yllätys babyshowerit :) Hyvää äitiyslomaa sinnekin! Kiva kun saatte hakea vaunut. Mulla myös kasvanut kuppikoko parilla koolla jo raskauden aikana. Jospa noilla edullisilla liiveillä pääsee alkuun. Haaveilen myös Bravadoista, mistä täällä oli aikaisemmin puhetta. Mutta taidan jättää niiden hankinnan vasta synnytyksen jälkeen.

@mimmi92 Mulla ollut myös ajoittain tota nenäverenvuotoa ja nenän limakalvot kuivuuden takia kipeenä. Aamuisin nenä myös ihan tukossa eli sama juttu kuin monella muulla. Ja vuodot lisääntynyt täällä muutenkin, kerkesin jo eilen säikähtää tuliko lapsivettä. Ei tainnut olla kuitenkaan. Eli tutulta kuulostaa @Nanna-87 :D
 
Hyvää äitiyslomaa aloittaneille! :rolleyes:

Perhehuone
Vitsit että olikin esikoisen kohdalla luksusta, aivan mahtava oma rauha ja nukkuakkin sai. Toista oli tytön kanssa, perushuoneeseen mars muiden äitien ja vauvojen seuraan. Tosin meikäläinen oli siellä yksin kun tyttö lähti teholle syntymästä samana iltana ja oli siellä sitten vajaa kaksi viikkoa. Minähän kotiuduin sairaalasta muutamanpäivän sisään..(n) Meikäläinen on sen verran nipo etten jaksa kyllä siinä tilassa yhtään mitään ylimääräistä, eli kaikki muu melu ärsyttää. Haluaisin vaan olla rauhassa. Luojan kiitos Oulussa on vierailukäytäntö sen verran tiukka että saa vain puoliso ja lapset tulla katsomaan, annetaan sentään hieman rauhaa muille sillä saralla.

Nyt se iski tajuntaan, synnyttelin unissani tuossa yksi yö, eli vauvantulo alkaa iskeä tajuntaan. Haettiin vaunut varastosta miehen kanssa ja laitettiin turvakaukalo valmiiksi, kaivoin myös makuupussit yms. odottamaan. Iski kyllä pieni paniikki kun tajusi että kohta se oikeasti syntyy :eek: Edelleen on ostamatta kaikki pikkujutut, kyllähän tuota aikaa nyt vielä on se kuukausi toivottavasti hoittaa loppuun nuo asiat :ROFLMAO:

Supistelut Näitä on alkanut tulemaan oikein urakalla, napakoitakin välistä, mulla ne ei ole koskaan vaan saaneet yhtään mitään aikaiseksi.

Huomenna on lääkärineuvola, saadaan tietää päästäänkö ultraan kokoarvioon :rolleyes:, eli huomisen jälkeen enemmän asiaa sitten!
 
Mulla oli lääkärineuvola viime viikolla ja mitään ei ollut tapahtunut alakerrassa. Viikonloppuna oli tosi kovia alaselkä- ja menkkasärkyjä ja maanantaina tuli kunnon napakka supistus autossa. Tänään tuli aamulla voimakkaampia supistuksia jo ihan putkeen. olin lukemassa lapsille ja piti lopettaa kun vähän säikähdinkin niitä. Ne loppuivat sitten kun nousin muihin juttuihin. :barefoot:

Ei vauva voi nyt syntyä näin etukäteen. Meillä ei ole mitään valmiina! Olen pakannut lähes kaikki tavarat laatikoihin ja huomenna saadaan uuden kämpän avain. Sitten siivoillaan ja muutetaan rauhassa tämän viikon aikana. Onneksi saadaan apua muuttamiseen. En jotenkin osaisi omia henkilökohtaisia tavaroita sälyttää muuttofirmalle.

Olen onneksi pessyt vähän vauvalle vaatetta ja ollaan ostettu tietääkseni jo kaikki tarvittava. Ja nyt tulee joulusiivoukset ja muut tehtyä sitten samalla muuton yhteydessä. :ROFLMAO:
Odotan niin että pääsen sisustamaan lastenhuonetta. Ajateltiin hankkia sinne vähän jotain aktiviteettia, ehkä pieni tramppa ja sisäkeinu. Pienen kirjahyllyn ostin jo tuunattavaksi maaleineen. Sopivaa ei löytynyt valmiina. Samoin olen hankkinut siihen pienen tuolin ja ihanan automatonkin hennesiltä. Lapset ei varmaan tarvi mitään joululahjoja kun me innostutaan niiden uudesta omasta huoneesta. :D:ROFLMAO:
Mutta joo ehkä viikon päästä kaikki olisi sitten valmiina. Pitää tosiaan pakata vielä sairaalakassit ja kiinnittää auton telakka yms.. kunpa vaan vauva pysyisi vielä sen aikaa mahassa. :eek:

Pikkareita olen kans vaihtanut välillä useammin päivässä, kun valkovuoto ollut runsasta ja inhoan kans pikkarinsuojia. Mitään muuta ei ole tullut eikä verta nenästä. :)

Kuulosti ihanalta nuo vauvakutsut! Minulle kans kaverit järjestivät, kun odotin tyttöä. Se oli kyllä tosi ihana ilta! :love:

Esikoisen olen synnyttänyt pienessä sairaalassa. Siellä oli samaan aikaan yksi toinen synnyttäjä. Sai kyllä olla ihan rauhassa ja pitkään. Vastaanotto ja kaikki oli siellä todella sydämellistä, mutta eipä ole enää sitä sairaalaa. Nyt toivon että pääsen taas potilashotelliin. Koskaan en ole ollut yhteisissä huoneissa, se olisi varmaan shokki! :LOL:

Henriette 36+5
 
babyshowereita ei ole meidänkään kaveripiireissä järjestetty. Toisaalta viime aikoina ei ole enää ole lapsia kaveripiiriin syntynyt, muut on tehneet omansa ajoissa..

Maitoa tulee puristamalla mutta ei muuten, mun pitäisi aloittaa lypsäminen nyt että olisi antaa vauvalle tarvittaessa omaa maitoa lisämaitona jos sokerit vaatii.
Ikenet vuotaa verta kun pesee hampaita, nenä onneksi ei mutta on muuten vain tukossa koko ajan. Kävin hamaaslääkärissä maanantaina paikkamassa hampaan josta lohkesi paikka ja tuntui että tukehdun siihen pöydälle.

@Nanna-87 valkovuotoa riittää täälläkin ja alkkareita pyykissä :whistle:
mulla ei ole harjoitussuppareita lainkaan, mutta menkkamaista särkyä ja vihlontaa. Jotenkin ajattelin että vauva on varmaan laskenut sen verran että painaa johonkin hermoon tai jotain.

@Henriette jaksamista muuttoon (y)

Meillä on myös tarkoitus asentaa viimeistään viikonloppuna isofix autoon ja sitten mä nostan valmiiksi kotiutumisvaatteet autoon ettei miehen tarvitse niitä miettiä :) oma sairaalakassi on vielä hiukan kesken mutta sentäs valmiiksi suunniteltu (y)

Makuuhuone tarvisi järjestää vielä, mutta jäin miettimän pinnasängyn paikkaa kun en varmaan pääse sektiohaavan vuoksi kovin helposti öisin ylös jos pinnasänky on edessä että meni sekin ajatus uusiksi. Äh, mulla on niin hajamieliset raskausaivot että puolet asioista ihan vaan unohtuu jos ei niitä kirjoita ylös, tai sitten tämä unen puute aiheuttaa sen :(
 
Babyshowerit Ei oo koskaan ollut, itse miellän nämä vähän ns. amerikkalaishömpäksi, on kai yleistymässä täälläkin, oishan tämmöiset varmasti ihanat :ROFLMAO:

Maito Ei vielä onneksi oo näkyny, vuotavat tissit on rasittavat, sitä maitoa kun tulee ja tuleeeee ja tuleeee....

Lääkärineuvola Olipa varsinainen pettymys! Eihän siellä tehty mitään, Otettiin vaan se streptokokkinäyte ja kokeiltiin onko paikat kiinni. Missä se kokoarvio tehdään? On ihan unohtunut, ei nimittäin ole sanallakaan mainittu että millainen järkäle vatsassa on. Vauva majailee onneksi pää alaspäin, mutta todella korkealla, pää on tyyliin jossain navanseudulla (no ei ihan), mutta tyyppi ei ole siis lähelläkään tulossa ulos. :ROFLMAO:
Muutoin neuvolassa kaikki ok, seuraava kerta parin vk päästä.
Käynnistysmahdollisuutta tarjottiin ensimmäisen kerran kun kerroin huonosta olostani, eli tätä kuulemma katsotaan tarvittaessa. Itse en kyllä hirveästi innostu, haluaisin että lähtee luonnollisesti käyntiin..ja ennen laskettua aikaa kiitos :D

Valkovuoto Tätähän on riittänyt koko raskauden ajan, tullut varmaan saavitolkulla, hieman on ärsyttävää kun saa olla koko ajan vaihtelemassa housuja, suojia minäkään en käytä kun hautovat ikävästi paikkoja :eek:

Vkl pääsen viimeiselle shoppausreissulle, lista on suurinpiirtein kasassa:
*harsot
*reunapehmuste
*rintapumppu
*tuttipullo
*kotiutumisvaatteet vauvalle
*tuttiketju


Tänään viikot 36+0 täynnä :ROFLMAO:
 
@Hilma85 Mulla vuotaa myös ikenet, joutui vaihtamaan johonkin ekstrapehmeään harjaan, niin vähän edes väheni :)

@Henriette tsempit muuttoon, toivottavasti ehditte saamaan tavarat paikalleen!

@Surusilmät, toivottavasti nyt saatte alun olla vauvan kanssa kahden! :)
mäkin rupesin nyt miettimään, että kyllä noissa husin sairaaloissakin on vierailuajat ainakin ei lähisukulaisille, mutta kyllä sillä huonekaverilla porukkaa ravasi.. Pääsin kyllä kotiin n. Klo 12 samaa vrk kun syntyi, että eipä niitä kauaa tarvinnut kestää :D

Ja nyt on kyllä vauva laskeutunut, pään tuntee alakautta, joten petipuuhat ei kyllä enää houkuttele :confused: lisäksi liitoskivut on nyt karseat myös ihan kotonakin kävellessä. Ja kaiken lisäksi pitäisi tänään lähteä vielä keskustassa taas käymään kun tuli taas pakollista hoidettavaa :poop: Kävellen ajateltiin yrittää mennä, mutta takaisin tuloon ajattelin varautua taksilla..

Kaikki hankinnat on nyt suunnilleen tehty! Toinen hoitoalusta vielä puuttuu, siinä olisikin sitten kai kaikki. Harsojen hankinta lähti vähän lapasesta, 6kpl valkoisia ja 6kpl kuvioituja tuli ostettua nyt edellisten lisäksi. Eipä noita kyllä koskaan ole liikaa.
Kärkkäisillä oli valkoiset 9€/6kpl ja kuvioituja 6,5€/3kpl :whistle:

Huomenna myös neuvolaan, ehkäpä jopa viimeistä kertaa ilman vauvaa :barefoot:

Mimmi 36+5
 
Mä mielsin myös pitkään babyshowerit jenkkihömpötykseksi. Ja on niissä paljon elementtejä jotka ei mulle sopisi, en esim. haluaisi mahastani mitään kipsimuottia ja kuvat juhlista, joissa vaippoja on tahrittu suklaalla ja tulevan äidin täytyy suunnilleen arvuutella millä suklaalla, saa lähinnä vaivaantuneen olon. Mutta mun ystävät onneksi tuntee mut ja kyseessä oli lähinnä lämmintä yhdessäoloa ja hyvää syötävää. :)

Mulla vuotaa verta myös ikenet, on tälläinen kerää koko sarja vaivoja kuivista limakalvoista. :ROFLMAO: No en valita kun tää ja närästys joinakin öinä on melkein ainoita vaivoja. Tosin on kyllä ihan kauheeta herätä yöllä siihen, että vatsahapot nousee suuhun asti.

Mun pitäisi käydä varastossa kaivelemassa, siellä on luultavasti reunapehmuste, harsoja ja ehkä jotain muuta pientä. Meidän pitäisi saada peräkärry lainaan ja viedä parit huonekalut kaatopaikalle niin sitten olisi tilaa pinnasängylle ja sen voisi jossain vaiheessa kasailla. Hoitoalusta, talvihattu ja hanskat ehkä tärkeimmät, mitkä vielä puuttuu. Ja pieniä housuja ei ole kuin muutamat, niitä täytyy vielä hankkia ja sukkia. Ja tuttipullo ja korvike varuiksi sekä rintakumit, jotka oli viimeksi tosi tarpeelliset kun imetyksen alkuvaiheessa nännit oli aivan tulessa.

Hui kun täällä on osa jo pitkällä! :eek: Koska vaan voi alkaa tippua vauvauutisia. :love: Mä uskon roikkuvani tällä puolella vielä 6-7 viikkoa.

Nyt on vaunut haettu ja kasattu ja ne komeilee keskellä olihuonetta. On ne kyllä hienot ja ihanaa ajatella, että pian mä jo kärräilen pientä nyyttiä noilla. :love:

Lumi 33+4
 
Asiat sainkin hoidettua kaverin kyydillä kun sattui kyselemällä, voisiko tulla kyläilemään! (y) ei olisi kyllä kävely onnistunut, sen verran vaappumista on :ROFLMAO:

@Lumi87 tuo närästys on kyllä jotain niin kamalaa, että onhan siinäkin jo tarpeeksi vaivaa!
Meilläkin pojan kanssa rintakumi oli pelastus ja helpotti kyllä imetyskipua huomattavasti. Mähän en silloin enää edes pystynyt suoraa imettämään, vaan pumpun kautta pullosta meni maidot, mutta sitten alkoi pumppaaminenkin sattumaan liikaa kunnes jostain kuulin, että rintakumeja on olemassa!
Tyttöä odottaessa ostinkin jo hyvissä ajoin, mutta jäi toinen kokonaan käyttämättä (ja ajattelin sillä nyt alkuun mennä jos tarvitsee) kun ei tuo ole mitään kumista suuhunsa huolinut..

Ja tästä tulikin mieleen, että millaisia ohjeita muut on saanut noiden nännirasvojen suhteen?

Esikoisesta laitoksella annettiin bepanthenia ja sanottiin, ettei tarvitse pestä pois ennen imetystä. Tytön kanssa taas jostain kuulin, että pitäisi pestä ja käytin lansinoh rasvaa jota nytkin valmiiksi hankittuna. Mun makuun vaan tuo bepanthen on parempaa (ja halvempaa):LOL:

Niin ja onko kellään ollut carriwelin (seamless padded nursing bra) imetysliivejä?
Sellaiset tuli nyt tilattua, mutta ei aiempaa kokemusta..
 

Yhteistyössä