Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *marraskuussa*

@mimmi92 Oliko noissa kärkkäisen harsoissa millainen laatu? :)
Tuo on kyllä maailman hirvein asia jos saa käydä kaikki sukulaiset ja kaverinkaverin kaimatkin vauvaa katsomassa :ROFLMAO: Kyllä ois lievästi sanottuna hermot koetuksella. Toivotaan että tällä kertaa säästytään ilman valohoito-ongelmia, vaan kylläpä tuo valitettavasti taitaa niin olla että jos lähele laskettua tai yli mennään että sinne joudutaan.

Nännirasvat
Minä en oo ikinä joutunu käyttämään, en tiedä onko rintakuminkäytöllä jotain vaikutusta asiaan, sillä itse en pysty imettämään ilman, imuote ei pysy vauvalla muuten. Pitääpä muuten muistaa ostaa!

Ikenet Täälläkin vuotaa, oikeastaan koko raskauden ajan..aina sama vaiva :rolleyes:
 
Neuvolalääkärissä käyty.

Paino alusta noussut nyt 7,1kg
Syke 145
Hb 129
Verenpaine 117/66
Vauva on raivotarjonnassa, alhaalla, mutta ei oo kiinnittynyt vielä.
Kohdunsuu pehmentynyt, kiinni ja pituus 2cm.
Sf-mitta 32cm.
Otettiinhan siellä streptokokkinäytekin.

Kaikki vallan mainiosti.
Jotenkin hassusti kyllä sanoi sen kokoarvion, totesi vain, että mikäli laskettuun aikaan menee niin kyllä sieltä hyvin mahdollisesti yli 3,5kiloinen tulee.
Ja hyvin mahtuu tulemaan alakautta.

Käytiin eilen siellä miehen isovanhemmilla viemässä lahja ja kahvilla.
Siellä tuleva isoisomummi odottelee innolla lapsenlapsenlastaan syntyväksi.
Hän oli jopa tehnyt virkatun maton (vauvan huoneeseen) ja neulonut jälleen liudan villasukkia ja kaikkea muuta (ois itsekin noin nopea neulomisessa, saati kun osais ees virkata.)

Huomenna käyn viemässä kisun hoitopaikkaansa sinä aikana kun mies on töissä.
Nostan tavarat autoon ja sitten kun mies ilmestyy töistä ja on saanut vaatteet vaihdettua, lähdetään ajamaan. Haetaan matkalta ruokaa jostain.
Reissun aikana olis tarkotus käydä ostamassa ne loput lahjat (ihan kaikkea suunniteltua kun ei kotikaupungista olla löydetty) ja treffata sisko ja hänen avomies, kun kerran samassa kaupungissa ollaan ja hyvin lyhyen matkan päässä toisistamme.
Muuten reissun aikana on tarkoitus rentoutua, nauttia toisistamme ja viimeisistä hetkistä/reissusta kahdestaan.

Valkkaria tulee kyllä, mutta ei niin paljoa, että alkkareita täytyis montaa kertaa päivässä vaihtaa. Kerta päivässä yleensä riittää.

Mun on pakko todeta, että vaikka unet nyt ei mitään parhaimmat oo, niin silti tällä hetkellä on raskaudessa menossa todella hyvä ja seesteinen aika.
Pahemmat kivut ei vaivaa, eikä ärsytä ees se, ettei saa itse sukkia tai kenkiä jalkaan.

Me ei olla vielä siirretty pinnasänkyä meidän huoneeseen ja nyt tajuttiin miehen kanssa, että ei meillä oo makkarissa kuin yks paikka pinnasängylle.
Mä nukun vasemmalla puolella, jossa on ikkuna (ei sen pitäis kyllä vetää, mutta en välttämättä haluaisi vauvaa ikkunan alle laittaa.) Miehen sängyn puolella on makkarin ovi. Joten ainoa paikka vauvan sängylle on sängyn päätypuolella..

@Henriette voimia muuttoon! :)
Ja toivottavasti vauva malttaisi pysyä vielä masussa.

Mulla tulee välillä nenästä verta, ei sitä onneksi kauhean usein tuu, saati kauaa mutta tosiaan välillä. Ja ärsyttävintä tässä on se, että se voi alkaa ihan yhtäkkiä. Tää on onneks alkanu vast ikään.
Ja toinen ei välttämättä niin ihana vaiva on ilmavaivat.. niitä on harva se päivä, inhaa mutta kestettävissä.

@Lumi87 Kiitos! :)
Joo sama täällä, ihanat työkaverit, joista muutama on ystäviä ihan työajan ulkopuolellakin, joten pois jääminen oli todella haikeaa (ja mun kohdalla myös hyvin itkuista.. minä siis itkin.) Ja kun ei sitä näillä aivoilla jotenkin tajua, että niitä ihmisiä näkee myös vapaa-ajallakin.
Mutta kuten sanoit, oli ihanaa päästä äitiyslomalle (vaikka muutaman viikon saikulla vietinkin) ja alkaa valmistautumaan vauvan tuloon ja muutenkin.

Nyt on alkanut kävelylenkeillä tulemaan enempi harjoitussupistuksia, mutta onneks eivät oo vielä mitään tehneet. Mutta kyllä saa muutaman kilometrin lenkkiin menemään aikaa.

@mimmi92 sielläkin!
Mä en edes tajua miten tuo voi herätä mun kääntymisiin, kun ei tuo mies ennenkään oo niihin herännyt (jos nyt katsotaan vaikka viiden viikon aikajanalla.) Hän on siis ihan tässä vajaan viikon sisällä alkanut heräämään mun kääntymisiin (ja ähinään) kysyen, että joko nyt. Ja siis mies nukkuu yleensä kuin tukki yöt, hällä on hyvät unenlahjat.
Ja oon todennu hälle ihan saman, että enköhän mä ilmoita, kun on tilanne sellainen, että olisi hyvä herätä ja lähteä. ☺

Ja mies on myös alkanu töihin lähtiessään ja töissä huolehtimaan.
Mikäli satun olemaan hereillä kun hän lähtee töihin (tätä tapahtuu usein, siis että olen hereillä) niin kyselee kymmenen kertaa ennen lähtöä, että mikä olo, pärjäänkö ja vaikka mitä.
Ja sama kun on töissä, kyllä hän sieltäkin laittaa muutaman kerran viestiä, että millanen olo, supistaako.

Mä haluaisin kipsimuotin masusta, koska haluaisin vauvan syntymän jälkeen laitattaa siihen vauvan jalanjäljet (ja/tai kädenjäljet.)
Mutta täytyy pohtia jaksaako nähdä sen vaivan mitä siitä tulee.

Amanda 35+1
 
@Surusilmät aika samanlaisilta nuo vaikuttaa kuin muistakin kaupoista ostetut, valkoiset oli kyllä tosi ohuita, pesussa meni vähän kasaan. Vaikea arvioida laatua, kun nuo muutkin jo olemassa olevat harsot halvimmasta päästä :D

@-Amanda- tuo jatkuva kysely alkaa kyllä vähän ärsyttämään. Ja kun kuitenkin useamman kerran yössä tapahtuu. Täällä ehkä pari viikkoa jatkunut. Ja ei kyllä normaalisti herää mihinkään ääniin..
 
@mimmi92 Hienoa, että neuvolassa kaikki ok (y) Mä kävin myös, vauva täälläkin jo aika alhaalla ja pää vaikuttaisi kiinnittyneen. Maanantaina vielä näkee paremmin ultrassa. Sf-mitta oli 32,5 cm. Painoa tullut +17kg raskauden alusta ja kyllä jaloissa tuntuu tää muutos 40 kiloisesta lähes 60 kiloon. Ja varmaan menee tuo 60 vielä rikki. Nukuttua on tullut nyt joka yö tosi pitkät yöunet ja odotus menee ihan mukavasti.

35+4
 
Siis epäreilua :ROFLMAO::ROFLMAO: Te joilla vauva jo lähtökuopissa, mulla se reppana on viistossa edelleen tuolla ylhäällä, kädet saahelposti pään alle alakerrassa, eli ei kiinnittymisestä tietoakaan :cry::cry: Ja pää heiluu komiasti, onneksi saatiin varmuus että pää alaspäin siellä majaillaan onneksi. Ei taatusti oo tulossa ulos vielä pitkään aikaan..

Nukkuminen On kipujen vuoksi ihan mahdotonta. Lonkat menee aivan jumiin ja puutuu, kyljen kääntäminen öisin on vaan pakollista kramppien vuoksi. Ainoa vaan että ilman sitä järkyttävää tuskaa ei kylkeä käännetä. Ylös sängystä en myöskään pääse, jalat pettää alta kun on maannut liian kauan. Särkylääkettä käskivät kokeilla neuvolassa mutta eipä ollut mitään apua. Tänä yönä kokeilen nukkua nojatuolissa. :cry:

SFmitta Oli mulla 34cm.
Painoa tullut 12kg.

rv36+2
 
@aprikoosinkukka Sulla ilmeisesti maanantaina se kokoarvio? :barefoot: kroppa kyllä kovilla painonnoususta, Täällä pelätään meneekö 90kg rikki kun ei montaa kiloa siihen ole :cautious:

@Surusilmät harmi, että yöt noin hankalia! Toivottavasti tämä tulisi itsestään vähän aiemmin niin vaivatkin helpottaisi!

Mulla oli muuten sf mitta nyt 31cm, lääkärihän viimeksi sai vain 28cm ja sen perusteella olisi pitänyt laittaa äitiyspolilla käymään kun putosi käyrältä jyrkästi alaspäin.. Totesi kuitenkin että se mieslääkäri saa kaikille ihan ihmeellisiä mittaustuloksia, että jos sen jättää kokonaan huomioimatta kasvu hyvin tasaista, eli ei tarvetta käydä :LOL:
 
@Surusilmät sun yöt kuulostaa jopa pahemmilta kuin mun :( oikea kylki on ainut millä mä pystyn nukkumaan ja siinäkin joudun tukemaan tyynyillä kun muuten lonkat on aivan hajalla. Kädet vihloo öisin olkapäitä myöden ja alaselkä on aivan jumissa..

Kävin eilen neuvolassa, sf-mitta 39 cm :whistle: verenpaine oli mulle korkea, mutta olin ollut menossa koko päivän joten selittyy sillä.. Äitiyspolilla ja neuvolassa on vähän sekaisin kuka hoitaa mitä, joten jotkut labrat oli jäänyt ottamatta mutta onneksi huomasivat. Enää viikko aikaa sektioon, synnärikassi on pakattu jos tulee aikaisemmin lähtö :p viikonloppun aikana onkin laitettava sitten sänky jo valmiiksi (y)

Nännirasvoista mulle ainakin sanottiin että bepanthen pitää putsata mutta lanoliini saisi olla. Mä ostin vaunulasta harsoja ja ne oli tosi pehmeitä pesun jälkeen, mutta näkee ajan kanssa miten kestävät.

Hilma 37+5
 
@Hilma85 Ompa lohduttavaa jos jollain muullakin on yöt ihan *****. Tsemppiä sinnekkin, sullahan ei ole enää kauaa että nyytti sylissä :rolleyes:Perässä tullaan! :ROFLMAO:
Mullakin oli esikoisella tuo sf-mitta 39 isoimmillaan, tiedän tunteen miten valtaisalta sellainen vatsa tuntuu. Nyt ei onneksi päästä niihin lukemiin, kyllä tämä 34vatsakin ihan tarpeeksi suuri on, vaikka pahoinpelkään että tämä ehtii vielä parissa viikossa mittaa kerryttää.

Mulla ihan sormet syyhyää, huomenna pääsen vauvatavaraostoksille!
Selailin tuossa ns. listaa mitä esikoistaa odottavien täytyy ostaa ja voi herranjestas sitä tavaran määrää! :ROFLMAO::eek: En muistanutkaan että kaikkea sitä pitikin ostaa aikanaan. Nyt pääsee kyllä helpolla kun kaikki on jo!
Kotiutumisvaatteet käyn varmaan hakemassa newbieltä, siellä on ihania :love:
 
Hih, en ymmärrä miten aika kuluu! Mielestäni tällä viikolla ei oo ollut mitään ihmeellistä, mutten silti oo ehtinyt käydä lukemassa teidän kuulumisia. Niin paljon taas juttua että mitähän mun pitikään..

Hei mullekin järkättiin viime viikolla yllätysvauvakutsut! Yllätyin todella ja oli ihan supermukavaa; vähän samaantapaan niinkuin @Lumi87 kin kertoi. Hyvää ruokaa, ystävät ja naurua kippurassa nimi- ja syntymäpäiväveikkausten muodossa. Kuinka moni täällä on miettinyt supistusten kellottamista itsenäisyyspäivän kättelyiden tahtiin? :ROFLMAO::LOL:

Hei ja viimeksi unohtui kirjoittaa, että mahtavaa oli kuulla kokemuksia kuinka paljon vaatteita/päivä teillä on kulunut. Auttoi vähän hahmottamaan, vaiks tietty jokainen bebe on uniikki pulauttelija. :) Ja liberogallupista kans tänks!

Nenäverenvuoto on kyllä täälläkin ollut riesana vähän väliä..

Mies tossa jutteli että on alkanut jo töissä miettiä että miten toimii kun saa puhelun että synnytys on käynnistynyt. Mä tajusin siitä, että mä oon vaan koko ajan ajatellut, että oikeet supistukset alkaa niin että mies on kotona.:ROFLMAO: Hyvä minä!

@aprikoosinkukka ja @mimmi92, siellähän todella aletaan olla jo lähtökuopissa ja @Hilma85 llakin vain viikko..jännittääkö? Viime aikoina ollut kavereiden kans aika paljon puhetta "tuntemuksista" ennen synnytystä. Että onko sitä aavistuksia edeltävinä päivinä vai ei. Mä oon ihan varma, että ei tää nyt vielä ainakaan viikkoon synny. :p

Superkurja kuulla teidän nihkeistä yöunista. Toivon että väliin mahtuis joku hyvä yö! Tunnistan kyllä ton lonkkien kolotuksen, mutta täällä vielä häipyy yleensä kylkeä vaihtamalla. Meillä ei edes kissa saati mies hievahdakaan kun puhisen asennosta toiseen yöllä. (y)

Kiva kuulla kokoarvioita - saa nähdä miten pitävät paikkansa!
Ihanaa rentousviikonloppua @-Amanda- lle! Ja muille myös! Vähiin käy odottaminen ennen kuin loppuu!:D

ritsalaari 36+4
 
@Surusilmät munkin mielestä nuo newbien vaatteet ihania :)
Mä en kyllä tajua miten pystytte olemaan isojen vatsojen kanssa (niinkuin siihen voisi itse jotenkin vaikuttaa :D), ihan tarpeeksi tukalaa ollut jo kuukauden verran keskikäyrän vatsan kanssa, vaikka en lyhyimmästä päästä olekaan, joten vaikea kuvitella melkein 10cm isompana tätä :eek:

@ritsalaari sielläkin vauvakutsut ollut (y)

Mekin juuri viimeyönä pohdittiin, että mitä me nyt oikeasti aiotaan tehdä kun synnytys alkaa. Eipä oikein mitään voi etukäteen päättää, kun ei tiedä päivää ja miten lähtee käyntiin ja kuinka kiire on..

Ja viikot vähenee ja jännitys kasvaa, en muista että viimeksi olisi näin paljon jännittänyt, tosin silloin kaikki mahdolliset lapsen vahdit asui puolen kilsan säteellä :ROFLMAO:

Mimmi 37+0
 
mä kävin yöllä makoilemassa käyrillä o_O liukastuin eilen aamulla ja illalla alkoi alavatsaan sattua, niin käskivät synnärille tarkistukseen.. Kaikki hyvin pienellä, ekat supistukset huomattu käyrällä, lapsivettä vähänlaisesti ja istukassa kalkkia, painoarvio nelisen kiloa :eek:

@Surusilmät onhan tässä kokoa ja kaikki on suoraan eteenpäin..vielä säkin ehdit kasvaa :) Minkä kokoisena sun esikoinen syntyäkään? Toi tarvittavan tavaran määrä on aivan kamala eikä sitä tajua ennen kuin hankkii kaiken :p

@ritsalaari yllättävän vähän jännittää vaikka päivä on jo tiedossa. Toisaalta mä aloin jännittämään että jos tää nyt käynnistyykin ennen sitä ja on vaikka mitä tekemättä.. Ja meillä mies ei ollenkaan ymmärrä että tässä saatetaan lähteä synnyttämään vaikka sillä on työpäivä, se vaan luottaa sovittuun päivään :)

@mimmi92 onhan tää vatsa tosiaan vähän edessä mutta kasvanut niin hitaasti että jotenkin siihen tottuu ja tiskatessa on ihan normaalia että kädet jää lyhyeksi :ROFLMAO:
 
@Hilma85 Mullakin tulee maha aina suoraan eteenpäin! Kunnon hyökkäysvatsa. Esikoinen (poika) synty rv40+0 4020g, SF mitta oli tosiaan sen 39, välistä näytti jopa pikkasen päälle :rolleyes:, tyttö syntyi 41+0 4070g, sfmitta oli vaivaiset 34cm eli sama kuin nyt..Vielä siis hyvässä lykysä kasvetaan hiukan, tosin tästähän se vatsa alkaa laskeutumaan niin sehän vissiin vaikuttaa tuohon sf-mittaan hiukan laskevasti?

Onneksi selvisit säikähdyksellä kaatumisesta, tuollaiset aina huolestuttaa kyllä. :(

@mimmi92 Joo, kyllä mulle pienempikin vatsa siis kelpaisi :ROFLMAO:

Mulla alkoi ensimmäinen aamu itkun kanssa. Valittelinkin huonoista öistä ja nyt en päässy sängystä ylös ilman miehen apua. Lonkka oli puutunut niin pahasti ettei tuntua ollut enkä saanut iteäni ominavin ylös. Sattuihan se ja paniikki iski päälle kun ei tuntoa ollut :eek: Onneksi se vertyi hetikun ylös pääsi. Mitähän hitsiä tämän kanssa tekee..

Ostokset Nyt on saatu likipitäen kaikki, rintakumi unohtui, reunapehmusteen päädyin tilaamaan netistä kun se oli -25 prossan alennuksessa, paketin pitäisi tulla viikon sisään, ja ne kotiutumisvaateet jäi, en löytänyt mistään ihania! Olivat lastentarvikeliikkeestä lopettaneet vaateosaston kokonaan,Pitää vissiin vielä ajella kaupungille vaateostoksille tsekkamaan Kappahlin ja lindexin valikoimat..
 
Lanoliinirasvaa käytin imettäessä ja sitä ei ainakaan silloin tarvinnut pestä pois. Nyt olen saanut sitä kaksi tuubia niin riittänee siksi aikaa kun tarve, en muista käyttäneeni kuin yhden pötkön imetysaikana.

@Surusilmät onpa tosi kurjaa lukea noin huonoista öistä. Mistähän tuo lonkan puutuminenkin johtuu? Tosi inhottavaa jos ei omin avuin pääse edes sängystä ylös. Mä olin ihan unohtanut tämän tavaramäärän kunnes nyt joutunut hankkimaan oikeastaan kaiken uudelleen! Ja vielä puuttuu kaikkea pientä sälää ja vähän pieniä vaatteita ym. Tosin huomaan nyt että kaikki hankinnat on myös käytännöllisiä eikä ehkä tule sellaisia vaikeita vaatteita/muutenn turhia tavaroita juuri hankittua. Ja esim. kylpylämpömittarin ajattelin olla hankkimatta ja luottaa omaan arvioon kylpyveden lämpötilasta...

@Hilma85 onneksi selvisit säikähdyksellä! Ja hurjaa että sektiopäivä jo ensi viikolla, jos ei aiemmin lähde syntymään. Eli ihan pian täällä on ekat vauvauutiset. :love: Ja on siellä masulla tosiaan kokoa!

@ritsalaari kivan kuuloiset vauvakutsut sielläkin! :)

@aprikoosinkukka ja @mimmi92 ai siellä vauvat jo lähtökuopissa. Jännää! :)

@-Amanda- toivottavasti siellä on ihana kahdenkeskinen viikonloppu. :love:

Kävely aiheuttaa vaihdellen supistuksia mutta crosstrainerilla niitä ei tule ja olen 2-3h viikossa sen selässä jumpannut. Tuntuu tosi hyvältä ja tulee niin hyvä olo fyysisesti, kun saa vähän hikeä pintaan. Salikortti on vielä pari viikkoa voimassa mutta täytyy lähempänä katsoa jos vielä vaikka viikon lisää ottaisi.

Täällä vähän hiertää kun miehellä loppui työt eikä uutta ole löytynyt. Inhottaa kun pitää stressata raha-asioista kun niin toivoin, että saan vaan nauttia olostani ennen vauvan syntymää. :unsure: Olisi ollut ihana tehdä kahdestaan jotain ennen kuin vauva syntyy, mutta nyt ei viitsi suunnitella mitään mihin menee yhtään rahaa. Käytiin me lounaalla tällä viikolla kaksin mutta olisi ollut niin ihana joku hotelliyö tms. kun tietää, ettei pitkään aikaan päästä. Ja mulla meni esikoisesta monta vuotta, että osasin rentoutua yökyläilyjen aikaan enkä miettinyt jatkuvasti, miten menee/valvooko yön/onko itkuinen yms. Nyt on esikoisen suhteen jo niin helppo ottaa pieni irtiotto ja jättää tyttö hoitoon.

Että vaikkei vaivoja juuri ole ja fyysisesti olen elämäni kunnossa niin jotain murhetta täälläkin. Mutta pakko se on uskoa että asiat jollakin tavalla järjestyy, joten yritän parhaani mukaam suhtautua tulevaisuuteen luottavaisesti. :)

En kyllä ole edelleenkään yhtään valmis luopumaan mahasta ja raskaudesta, ihanaa kun ei työt häiritse niin voi nähdä ystäviä, olla kotona läsnä, tehdä viimeisiä hankintoja ym. Ja kyllä se malttamattomuus vielä iskee ja epätoivo siitä, eikö tää koskaan synny. :ROFLMAO: Suhtaudun niin luottavaisesti, että vuodenvaihteessa syntyy, että varmaan notkun täällä vielä tammikuun puolivälissä...
 
Kiitos tsempeistä muuttoon! Nyt ollaan oltu pari yötä uudella asunnolla ja tää on niin ihana! Ollaan aivan fiiliksissä! Enemmän tilaa, kaikki näyttäisi toimivan ja nyt saadaan vauvallekin mahtumaan oma sänky, hoitopöydälle paikka tiskikoneen päälle ja oma vaatekaappi. Ja kaiken lisäksi vauva on vielä tukevasti vatsassa. :)
Vielä olisi sisustamista ja järkkäilyä paljon mutta kyllä tästä selvitään!

@Surusilmät inhottavan kuuloiset yöt :eek:
Mulla kans lonkat puutuu hetken paikallaan olosta. Kylkeä pitää kääntää vähän välein ja se on yhtä tuskaa! Varsinkin nyt muuton aikana on kaikki kivut lisääntynyt. :( Onneksi närästys vähentynyt niin se ei herättele..

Mua jännittää kovin, kohta tosiaan täällä ensimmäinen vauva! Onneksi @Hilma85 selvinnyt säikähdyksellä. :eek:

Olen saanut aina lanolin-rasvaa sairaalasta ja se on ollut tosi toimiva! Eikä ole tarvinnut pestä pois. Täällä on muutenkin sairaalasta saanut kaiken tarvittavan mitä itsellä ei ole ollut mukana. Sieltä olen saanut myös nännikumin (vai mikä se on) mutta en osannut sitä käyttää.

Henriette 37+3 :eek::eek: niin paljon tosiaan jo!!
 
@Hilma85 onneksi selvisit säikähdyksellä! Alkaa kyllä kokoa olemaan, alkaa ilmeisesti olemaan hyvä aika saada vauva mahan ulkopuolelle!

@Surusilmät apua noiden lonkkakipujen kanssa :( mäkin öisin n. tunnin välein herään kääntämään kylkeä kun alkaa sattumaan, mutta ei kyllä noin paha ole!

@Lumi87 kurjaa että työt loppui ja joutuu raha-asioista stressaamaan, toivottavasti pian löytyy uutta tilalle!
Mä jotenkin malttamattomana odotan synnytystä, mutta en myöskään vielä halua että tapahtuu :D on kaikenlaista vielä tässä kuussa mitä haluaisi tehdä ilman vauvaa, ja se uusi lastensänkykin tulee vasta ensi kuun puolella, eli olisi mukava ehtiä rauhassa toteuttamaan tyttö pois pinnasängystä :rolleyes: mutta varmasti mitä lähemmäs laskettu aika tulee niin alkaa mieli muuttumaan :ROFLMAO:

@Henriette onnea uuteen kotiin!

Mullekkin siis sanottu että lanoliinia ei tarvitse pestä, pienen tuubin sitä ostin. Vähän mietin olisiko ottanut suoraa isomman. Ehkä nyt ei mene niin pahasti iho rikki :rolleyes:

Ja yyh mikä yö. Heräsin siihen kun vetäisin oksennuksen henkeen :cautious: Ihan yllättäen nousi nukkuessa suuhun ja säikähdin.. Muutama tunti meni sitten yskiessä kun jäi inhottava polte. Vähän jäi tyhmä olo :oops:

Mimmi 37+1
 
Kiitos tsempeistä :rolleyes: Ihana kun tänne voi purkaa huonoa oloaan.
Kyllähän tuo mieskin vähän huolestui jaksamisesta että miten pärjään jos ei nukutuksi saa. Yritän ajatella positiivisesti kuitenkin että joulukuuhun on enää pari viikkoa ja sitten aletaan odottamaan pojan syntymää. Piruvie jos jos ei tule ajoissa :devil:

@Henriette Onnea uuteen kotiin! Minäkin muistan sen tunteen kun päästiin uuteen kotiin :love:

Lonkkakivut Tuo puutuminen vissiin johtuu hermopinteistä, en tiedä tarkkaan. Se onkin käsittämätöntä miten nuokin kivut loppuu kuin seinään kun synnytys on ohi. Eilen haaveilin jo vatsallaan nukkumisestakin, kuinka sitä onkaan kaivannut :LOL:

Tänään nukahdin väsymyksestä johtuen sohvalle, huonompi homma sillä yöunet menee ihan plörinäksi jos päivällä nukahtaa. Tyttökin nukkui ylimääräisen puolituntisen, tietääpä että hänelläkin menee ilta pidemmäksi..Meillä saa nukkua neiti maksimissaan tunnin päikyt ettei mee ilta ihan hulinaksi, nukahtamisesta ei tule muuten yhtään mitään :eek:
 
@Lumi87 pitikin sulle kirjoittaa, että harmillinen tilanne.. mutta ei kannata etukäteen miettiä myöhempiä pikkulomia tai hoitoöitä. Ei sitä tiedä onko itse muuttunut tai vauva aivan erilainen. Meillä esikoinen on aina ollut tosi reipas ja innoissaan menee hoitoon niin ei tajua itsekään stressata. Toinen lapsi taas on ollut minulle vaikeaa jopa jättää pariksi tunniksi esim kerhoon puhumattakaan yökyläilyistä, joten tiedän mistä puhut. :)
 
Oi, siellä on @Hilma85 :lla ihan kohta pieni nyytti jo sylissä. :love: Ja onpas siellä tosiaan masulla ja ilmeisesti myös vauvalla kokoa jo. Onneksi liukastumisesta ei seurannut mitään ikävää.

@Surusilmät kylläpäs sun yöt kuulostaa todella kurjilta. :unsure: Itsestä tuntuu, että omat yöt on alkanut mennä ähinäksi ja hankalaksi, mutta sentäs ihan omin avuin vielä ylös pääsee. Tsemppiä!

@Lumi87 kurjaa, että siellä mieheltä loppui työt, raha-asioista kun tulee niin helposti stressiä ja huolta. Mutta kyllä varmasti asiat jotenkin järjestyy.

@Henriette onnea uuteen kotiin!:)

Mulla oli perjantaina se "synnytystapa arvio". Eipä siellä paljon synnytystavasta puhuttu, kun heti oli selvää, ettei estettä alatiesynnytykselle ole. Siihen siis tähdätään. :) Lääkäri katsoi ultralla napavirtauksia, ne oli tosi hyvät ja kokoarvio (pe 36+1) oli 2790g, eli ihan normaalinkokoinen vauva siellä on, vaikka masu ei mittausten mukaan suuri olekaan. Lisäksi olin jonkinaikaa käyrillä ja siellä sykkeet tosi hyvät, eli kaikki on niin hyvin, kuin vaan voi olla. Ihana kätilö oli mukana tuossa. Kyseli edellisen synnytyksen ja imetyksen tuntemuksia ja kirjasi koneelle ylös mihin tälläkertaa kiinnitettäisiin huomiota. Tuli tunne, että kaikki voi tälläkertaa mennä paremmin, ihana, kun joku kysyi ja kuunteli. :)

Tissit on alkaneet erittää maitoa, jos niitä kevyesti puristaa. Toivottavasti ennakoisi hyvää maidonnousua ja sujuvaa imetystä...

Täällä on kaikki niin valmista kuin voi olla vauvan tuloa varten. Toivon, että pysyisi nyt kuitenkin tuolla masussa ensiviikon lopulle asti, että ois ne viikot 38+... Kivuttomia supistuksia, "menkkajomotuksia" ja muita maha tuntemuksia on kyllä ihan kiitettävästi ollut. Ei kuitenkaan vielä kipeitä supistuksia. On tää loppuraskaus sellaista odottelua ja tuntemusten kyttäämistä. :ROFLMAO: Vielä jos tässä kerkeis siivota ja vielä vähän joululeipomuksia tehdä pakkaseen, niin sit oisin valmis. :D

Nanna 36+4
 
Kiitos onnitteluista!
Me ollaan saatu asunto jo tosi hyvään kuntoon ja sisustettua. Ihanaa. Vielä tuossa odottaa pari laatikkoa purkamista.

Mulla on taas ollut muutama kipeä supistus eilen touhutessa ja illalla niitä tuli pitkän aikaa sohvalla telkkaria katsoessa.. tuntuu silti että vatsa ei ole vielä kovin alhaalla. Tosi jännää kun ei mulla aiemmissa raskauksissa tullut supistuksia etukäteen. En siis yhtään tiedä ennakoiko nämä syntymää vai mitä tapahtuu? (n)

@Nanna-87 hienoa että siellä kaikki hyvin! Ja se on tärkeää että joku kuuntelee ja omat fiilikset otetaan huomioon!
 
@-Amanda- Mulla aika samat lukemat viime viikon neuvolalääkärissä, painoarvio 3,5 kg ja paikat aloittanut jo alkuvalmistelut h-hetkeen Jännää! Meillä neuvolalääkäri ultraa joten oli kiva että virtaukset sun muut tarkistettiin myös samalla.

@Hilma85 tsemppiä loppusuoralle, hyvä että päästään pian aloittamaan joulukuisten vauva countdown! Mietin juuri tänään että pitää olla varovainen tällä viikolla ulkona kun etelässäkin näyttää kylmentyvän että pysyy pystyssä.

Täällä menossa vähän seesteisempi jakso, pääsin juttelemaan ammattilaiselle peloistani ja jatkan sitä viikottain nyt loppuajan. Sekin auttaa että alle kk laskettuun aikaan ja ainakin teoriassa vauva voisi syntyä milloin vaan. Olen niin valmis vaikka synnytys jännittääkin. Oon kyllästyny jo jauhamaan vauvasta ja uudesta elämänvaiheesta teoriatasolla, haluun jo päästä käytäntöön :)

Vaunut (Bugaboo Buffalo) kotiutuneet viime viikolla ja muutenkin laitettu kotia valmiiksi. Viimeiset shoppailut teen Black Friday aleista ja sairaalakassiakin jo aloitettu pakkailemaan. Mietityttää vaan että miten paljon omia ja vauvan vaatteita tulee pakata mukaan jos päädymme potilashotelliin jossa ollaan ymmärtääkseni kummatkin omilla vaatteilla :whistle: Mutta nämä on niitä kivoja mietintöjä! Ja miehen voi aina lähettää tavaranhakureissulle sairaalasta.

Tsemppiä kaikille kolotuksiin ja huonoihin yöuniin. Ei ole enää kauan kun pääsemme aloittamaan ”meidän kuu” ketjun!

Vihersmoothie 36+0
 
@mimmi92 kieltämättä jatkuva kysely vähän "ärsyttää".
Mutta toisaalta mä ymmärrän miestä, hällekin ensimmäinen lapsi ja kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Ihanan rento viikonloppu takana.
Tuli syötyä hyvin ja vietettyä aikaa mitä parhaimmassa ja ihanimmassa seurassa.
Lauantaina tavattiin sisko miehensä kanssa ja sen lisäksi, että ostettiin joululahjoja, käytiin myös syömässä ja kahvilla. Kyllä me se nelisen tuntia saatiin aikaa kulumaan. Mutta tulìpa ostettua ne loputkin lahjat.
Kaiken kaikkiaan onnistunut viikonloppu ja rentoutunut.

@Vihersmoothie Tää on todella jännää aikaa.
Mua vaan huvittaa kun sanoi niin laveasti sen, että kyllä vauva syntyessään on sen 3,5kg ja mahdollisesti jopa ylikin.
Juu, kyllä täälläkin nuo virtaukset katsottiin, mutta tosiaan niin nopeasti etten ehtinyt kiinnittää mitään huomiota kuin vasta kun se lääkäri sanoi, että kaikki kunnossa.

@Hilma85 Tsemppiä loppusuoralle! :)
Kohta sieltä ensimmäinen saapuu.
Onneks liukastumisesta ei tullut/seurannut mitään pahempaa.

@Surusilmät Kuulostaapa sun yöt kurjilta. Tsemppiä ja voimia. :)

@Lumi87 kurjaa, että mieheltä juuri nyt loppui työt. Raha-asiat on muutenkin stressaava asia.
Tsemppiä ja toivotaan, että kaikki järjestyy. :)

@Henriette onnea uuteen kotiin! ☺

Täällä menee yöunet vähän vaihdellen.
Joka toinen yö tulee nukuttua todella hyvin ja joka toinen huonosti.
Mutta viikon aikana oon parhaimmillaan nukkunut yössä 9h, 1x vessassa ja 1x juomassa. Huonoimmillaan 4h. Joten vaihtelee paljon.

Tsemppiä kaikille huonojen yöunien ja kipujen kanssa taisteleville. Kohta on meidän kuu!

Tultiin eilen kotiin joskus kuuden maissa, käytiin hakemassa kisu kotiin samalla.
On se kyllä niin, että oma koti ja oma sänky on parhaita. :)

Amanda 35+5
 
Jaaha, täällä kaaduttiin.
Kaaduin onneksi polvilleni joten vatsa säästyi mutta nivuset ja jalat ei. Kokemani liitoskivut menivät nyt kyllä potenssiin kymmenen ja liikuntakyky meni melkein kokonaan. Jalkoja ei saa nostettua10cm enempää maasta ylöspäin, en pääse ylös sängystä enkä sohvalta ilman apua, tai jos itse pitää nousta niin tuska on ihan valtava. :cry::cry: Siis tämä ei oikeasti ole enää todellista :cry: Nyt kyllä tympäisee ja huolella, lapset pitäisi kuitenkin pystyä hoitamaan, viikkokin on vasta alussa. Vkl olisi mies sentään apuna :unsure: Eipä se vissiin auta kuin sinnitellä, luulisi kait että tämä lieventyy muutaman päivän päästä takaisin siihen mitä oli..

Sain eilen hommattua pojalle kotiutumisvaatteet ja unipesän , katsotaan sitten käytännössä toimiiko tuo unipesä meillä. Halvalla sain joten ei harmita jos ei käyttöön tulekkaan, saa varmasti myytyä samaan hintaan eteenpäin. Reunapehmuste on tulossa tälle viikkoa postissa, sain eilen ilmoituksen että on lähetetty eteenpäin.:love:

Rintapumppua en ole vielä hommannut, nähtäväksi jää miten tarpeellinen se tulee olemaan. Tytön kanssa jouduin pumppaamaan kotoa käsin maidot sen ekat pari vk kun tyttö oli sairaalassa, joten silloin se oli tuikitarpeellinen. Pojan kanssakin mulla oli rintapumppu, maitoa tuli sen verran paljon että välistä oli pumpattava kun tulvi yli äyräiden, saipa pakkaseen ja sieltä käyteltiin sitten pois. Nyt olen kahden vaiheilla ennakoinko ja ostan jo valmiiksi, käytettynä saisi aika edullisestikin.
 
@Surusilmät onneksi ei käynyt pahemmin, vaikka eipä nuo kivutkaan mukavalta kuulosta!

@Vihersmoothie Kiva että siellä ollut nyt parempi olo (y)

@-Amanda- kuulostaa aika samanlaisilta yöt mitä mullakin nyt ollut :)

Tosiaan muutama paremmin nukuttua yö nyt takana, n. 8-9h parilla vessareissulla + kyljen käännöt :D mutta unta on saanut heti uudelleen, vaikka ihan pirteänä hereillä välissä kun kestää liitoskipujen takia kävely vessaan ihan hirveän kauan..

Eipä mitään ihmeellistä tänne, hankinnat kasassa, mutta kassit pakkaamatta ja rintapumppu edelleen jossain muuton jäljiltä.. En taida pulloja ja pumppua edes alkaa kaivelemaan, ennen kuin tuntuu että olisi tarvetta. Yläkaapit kun on sen verran täynnä kun tyttö tyhjentää alakaapeista kaiken vieläkin. "Hoitopöytä" odottaa kantamista yläkertaan, joten siihenkään ei voi tavaroita paikalleen lajitella.
Rauhallisin mielin odottelen milloin alkaisi jotain tapahtumaan, tuskin viikkoon ainakaan, mutta sen jälkeen voisi ihan hyvinkin olla mahdollista, että jotain oiretta alkaisi ilmaantumaan :barefoot:

Mimmi 37+3
 

Yhteistyössä