Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *MEIDÄN KUU!*

SYNTYNEET JOULUKUISET

24.11

Hilma85 / rv 38+4 / poika / 4130g / 50cm

28.11
Henriette / rv 38+5 / poika / 3750g / 51cm

10.12
mimmi92 / rv 40+1 / poika / 3490g / 51cm

11.12
Surusilmät / rv 39+4 / poika / 4600g / 55cm

19.12
ritsalaari / rv 41+1 / poika / 3900g / 51cm

23.12
aprikoosinkukka / rv 40+5 / tyttö / 3300g / 47cm

24.12
Vihersmoothie / rv 40+5 / poika / 3700g / 53cm
Nanna-87 / rv 41+3 / tyttö / 3920g / 51cm

1.1.2018
-Amanda- / rv 41+5 / tyttö / 3840g / 52cm

5.1.2018
Shara / rv 40+5 / tyttö / 4565g / 56cm
Lumi87 / rv 40+5 / poika / 3490g / 51cm



Lista joulukuun odottajista


LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / sukupuoli

4.12
Hilma85 / 31 / 1 / poikalupaus

7.12
Henriette / 30 / 3 / TAYS / poikalupaus

9.12
mimmi92 / 25 / 3 / HYS / tyttölupaus

11.12
ritsalaari / 32 / 1 / poikalupaus

12.12.
Susu90 / 27 / 1 / tyttölupaus

13.12
Surusilmät / 28 / 3 / poikalupaus
likka90 / 26 / 1
Martuulia / 31 / 1

14.12
Nanna-87 / 30 / 2 / K-SKS / tyttölupaus

18.12
aprikoosinkukka / 25 / 1 / tyttölupaus

19.12
vihersmoothie / 34 / 1 / poikalupaus

20.12
-Amanda- / 23 / 1 / SATKS / tyttölupaus

31.12
Lumi87 / 30 / 2 / poikalupaus
Shara / 27 / 1 / tyttölupaus

1.1
Nems / 21 / 2 / poikalupaus

Edelliset keskustelut;
https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017.2488887/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-toukokuu.2490232/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-kesaekuussa.2491092/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-heinaekuussa.2491906/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-elokuussa.2492739/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-syyskuussa.2494007/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-lokakuussa.2495287/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-marraskuussa.2496783/
 
Viimeksi muokattu:
Jännääää!!!:barefoot: Kiitos uudesta ketjusta @mimmi92 !

@aprikoosinkukka Tunnistan tuon, että tässä viime metreillä on alkanut jännittää eri tavalla, jos huomaa että vähään aikaan ei ookaan tuntenut vauvan liikkeitä. Varmaan jonkinlainen normaali henkinen valmistautumisprosessi, että ollaan jo ihan lähellä. :)

@Henriette Potilashotellissa voi siis hiippailla kans sairaalakaavuissa? Jee!

Ja joo, ihan varmasti tulee jänniteltyä loppuun asti kaikkien joulukuisten vauvojen syntyminen. :love:

Haen tänään TENS-laitteen lainaan...Oliko joku käytellyt sitä aiemmissa synnytyksissä?

ritsalaari 38+4
 
Kiitos uudesta ketjusta @mimmi92 !
Vihdoin meidän kuu, niin se aika mennä hurahti, apua!

Kyllä minä ainakin päivystän täällä loppuun asti tsemppaamassa, mullakin oli esikoisen kanssa loppukuusta laskettuaika ja oli ihana kun ei tarttenut yksin kärvistellä, vaan jo synnyttäneet kävi tsemppaamassa loppuun asti :) Nyt jännäillään milloin oma tulee ulos! Miehen perhana oli mennyt ostamaan vielä pari saunaolutta, hitto soikoon sanon minä, jos joudun itse sairaalaan kurvaamaan niin se on entinen mies kyllä sen jälkeen :ROFLMAO::ROFLMAO: Vaan empä usko h-hetken olevan kuitenkaan ihan vielä käsillä, eiköhän tässä saa ottaa vielä tämän pari viikkoa ihan lunkisti.
Koputan kuitenkin varuilta puuta..o_O

Yöt menee tosi huonosti nukkuessa. Lonkat on niin kipeät ettei kylkeä pysty kääntämään oikein mitenkään. Nyt on parina päivänä selkeästi pahentunut tuo vaiva. Nojatuolissa meni viime yö puoli-istuvassa asennossa..Makoillessa kipuilee ja puutuu.:(
 
@ritsalaari ei ole kokemusta tens laitteesta ja munkin piti sellainen vuokrata, mutta päässyt kokonaan unohtumaan!

@Surusilmät harmi noita lonkkakipuja :( onneksi viikot käy kuitenkin sielläkin vähiin!

Enpä rehellisesti uskonut muutama kuukausi sitten, että näille viikoille raskaus menisi. Toisaalta synnytystä odottaa malttamattomana ja sitten taas ajattelee, että onneksi ei ihan vielä :)
Muok. Niin ja nyt jo on myös alkanut tulemaan "joko joko" kyselyitä..

Mimmi 39+0
 
@ritsalaari täällä ainakin siinä potilashotellin kerroksessa sai liikkua sairaalavaatteissa. Ruokaa hakiessa täytyi olla omat.

Tens-laitteesta ei ole kokemusta. Nyt piti kokeilla, mutta jotenkin kaikki meni niin nopeasti että se jäi.

@mimmi92 "joko"-kyselyt on ärsyttäviä!! Ihanko ei muutenkin ois itse malttamattomana. Tällä kertaa en ehtinyt niitä kuulla, päin vastoin kaikki odotti häntä syntyväksi vasta laskettuna päivänä. :D

Vauva itki eilen ensimmäiset kunnon itkut. Rinnat ovat niin täydet ja hänen suu niin pieni ettei saa oikein otetta. Sitten hermostui. Mä en ole osannut koskaan epäillä itsellä imetyksen onnistumista, mutta aina on se ongelma että maitoa tulee ihan liikaa ja vauva joutuu hotkimaan ja sitten tulee mahakipuja. Niitä odotellessa :cry:
 
Heh, "meidän kuukausi" :D
Neuvola kävi perjantaina, pikkumiehen paino on noussut liki 100g keskiviikosta, eli hyvin. Saatiin ulkoilulupa ja eilen jo käytiinkin pieni lenkki :) neuvolatäti totesi että hyvin näyttää sujuvan kun punnituksen jälkeen puin pikkumiehen ja nostin rinnalle syömään ja kävelin olohuoneeseen samalla :ROFLMAO::LOL:
Öisin meillä syödään muutaman kerran mutta välit nukutaan ihan hyvin.. Tänään on sitten tietysti valvottu viidestä asti :sleep: muutoin vauva on kyllä hiljainen mutta jos palvelu on liian hidasta niin huuto raikaa varmaan naapuriin asti :eek: ja tänään sitten pissittiin ekan kerran äiskän päälle :D
Iltapäivällä me mennään vauvakuvaukseen!
Otetaan varmaan kuvia samalla joulukortteja varten..

@Henriette meillä välillä samaa ongelmaa ja olenkin joutunut pumpata enimpiä pois jos poitsu nukkuu pidemmän pätkän ja herää nälkäisenä. Ainut asento mikä saattaa onnistua on kainalosta imetys..

@Surusilmät tsemppiä vielä kipuihin. Mulla on nyt jo mm. liitoskivut loppunut, selkävaivat samantien. Nopeasti on taas onneksi normaalitilanteessa, ja eilinen kävelylenkki teki hyvää :)
 
Täällä samaa vaivaa kuin mistä @Surusilmät kärsii, lonkkakivut vaivaavat varsinkin aamuyöstä. Illalla puolestaan on monesti koko keskivartalo, kyljet ja selkä ihan jumissa, varsinkin jos oon päivällä erehtynyt istumaan koneella enemmän. Vessakäyntien puolesta yöt menee nyt paremmin kuin aiemmin, mutta kaikenlaiset kivut herättää (ja pitää hereillä).

Muutenkin nyt on ehkä viikon ajan ollut tosi uupunut olo. Monesti päivällä on sellainen olo että pitäisi nukkua päikkärit, mutta en kuitenkaan edelleenkään saa unta päivisin eli katkonaisten yöunien voimalla mennään. Opiskelut on jääneet sen vuoksi turhan vähälle mistä on huono omatunto, ja tekisi mieli tehdä vaan kaikkea kivaa ja kevyttä kun on energiaa niin vähän.
 
@Henriette Mulla myös aina tullut liikaa maitoa ja liian kovalla paineella, joten samaa todennäköisesti täällä sitten luvassa :(
Mulla vähän auttanut otteen kanssa se että vähän käsin lypsänyt pingotuksia pois ennen syöttöä ja herumisen alkaessa antanut suihkuta harsoon. Vauvathan eivät kyllä yleensä tykkää ruokaansa odotella..
Ja mähän esikoisen kanssa luulin että maito ei riitä, vaikka asia taisikin olla ihan päinvastoin, ja vatsahan siitä ilmasta kipeäksi tulee..

@Hilma85 hienosti siellä ainakin paino nousee pikkuisella! (y)
Toivottavasti vauva viihtyy kuvauksessa! :)

@Shara Täällä myös väsymystä ilmassa. Tai tuntuu että mitään ei jaksa tehdä, vaikka ei mitään uuvuttavaa olisikaan edes tehnyt..

Tänään olisi luvassa huonekalujen kasausta ennen kuin lisää taas tulee postissa :LOL:vähän jäänyt ostokset nurkkiin pyörimään, kun ei vaan ole jaksanut mitään tehdä. Ja varmaan ässätkin lähtee kokeiluun, mutta tuskin mitään kummempaa saavat aikaiseksi kun ei aiemminkaan ole mitään aiheuttanut :D

Mimmi 39+1
 
Hyvää joulukuuta! Vihdoin meidän kuu! ☺
(Uskomatonta, että todella ollaan näin pitkällä jo.)

Kiitos @mimmi92 uudesta ketjusta! ☺

Joka kerta kun tänne tulee, niin jännittää, että joko on seuraava vauva tullut maailmaan.

Ja alkanut jotenkin entistä vahvemmin jännittää edessä oleva synnytys.
Ja oikeestaan kaikki siinä koko tapahtumassa. Kipu, osaako lähteä oikeaan aikaan, ajankohta, kaikki.

Miten luksusta on nukkua jopa kaksi yötä putkeen 8 tuntia, kahdella vessassa käynnillä, joiden jälkeen on nukahtanut aika nätisti uudestaan.
Ja viime yönäkin 7 tuntia, kerran vessaan.

Meillä oli tässä siskon tytöt yökylässä viime yön ja sen kyllä huomaa.
Sai aika hyvin mennä tyttöjen perässä, leikkiä ja höpötellä. Vanhempi on kyllä jo sen verran vanha, ettei tarvitse koko aikaa perään katsoa (9v), nuoremman perässä saa vähän mennä (4v).
Mutta tehtiin pipareita ja piparkakkutalo (taloon menikin sitte hermot, mutta onnistui jotenkuten.)
Tehtiin joulukortteja ja leikittii muovailuvahalla (mies oli kyllä innoissaan tosta muovailuvahasta. )

Muuten tässä ei erikoisempaa. Vauva potkii edelleen paljon, nyt vaan siirtynyt potkimaan enemmän ilta-aikaan.
Kivut ei vielä pahemmin vaivaa *koputtaa puuta*.
Harjoitussupistuksia tulee rankemman tekemisen jälkeen.

Ja nyt meen sohvalle, ihana mies lupas hieroa mun jalkoja.

Amanda 37+4
 
Kiitos uudesta pinosta @mimmi92

Mulle tulee postitse tens-laite lainaan tällä viikolla. Ei ole aiempaa kokemusta kun aiemman raskauden aikaan en tiennyt koko laitteesta. Nyt olen kuullut parilta kaverilta niin hyviä kokemuksia että pakko kokeilla. Toivottavasti helpottaa edes vähän automatkaa synnärille! Ja tietty ihana jos laitteesta olisi muutenkin apua. Mulle sanottiin että hyvän vasteen saaniseksi laite täytyy ottaa käyttöön mahdollisimman aikaisessa vaiheessa synnytystä, että jos kivut pääsee kauheiksi ei apu ole enää yhtä hyvä.'

Mulla oli tän raskauden eka tosi huono yö. Esikoinen halusi nukkua mun ja miehen vieressä ja mulla oli vähän tilaa ja kauhean kuuma. Valvoin tunnin verran kolmen aikaan. Ihanaa kuitenkin kun ei tarvitse töihin mennä ja voin koittaa päiväunia päivän aikana.

Meillä ollut @-Amanda- vähän samankuuloinen viikonloppu. Esikoisella oli kaveri yökylässä ja tehtiin piparitaikina, tänään tosin vasta leivotaan piparit. :) Ja kyllä vaan kaksi tyttöä saa aikaan paljon enemmän ääntä ja menoa kuin yksi, vaikka koululaisia ovatkin eikä sillä tavalla tarvitse pitää seuraa. Huomaan, että tää loppuraskaus on jotenkin lyhentänyt mun pinnaa enkä kestä sellasta hulinaa samalla tavalla kuin yleensä. Tekee mieli vaan olla hiljaisuudessa, lueskella kirjoja ym.

Mulla myös maitoa tuli paljon ja suihkuamalla. Tytön piti välillä irrottaa rinnasta kun maitoa suihkusi niin kovasti. Tyttö oli muutenkin tosi itkuinen ja mahavaivainen eikä tuo maidon kova suihku asiaa ainakaan helpottanut.

Mistä päästäänkin mun yhteen mietintään/pelkoon - koliikki. Esikoinen itki ekat 3kk aivan jatkuvasti ja piti pienessä asunnossa öisin hereillä niin että mies lähti välillä aamulla töihin nukkumatta. Asutaan nytkin pienessä asunnossa missä itkua ei pääse mihinkään pakoon ja meillä on toi koululainen. Pelkään ihan hirveästi, että vauva itkee taas 3kk eikö kukaan nuku, vaikka ei se etukäteen asian ajattelu mitään autakaan. Mulla ei ole pikkuvauva-ajasta kauhean ruusuista kuvaa, olin ihan sekaisin väsymyksestä ja tuntui että suhteen luominen vauvaankin oli hankalaa sen kaiken itkuisuuden keskellä. Voi miten mä toivonkaan, että tää masuvauva olisi rauhallisempi tapaus. Onko kenelläkään mitään lohdullista tarinaa, että koliikkivauvan jälkeen on tullut rauhallisempi tapaus?

@Shara ja @mimmi92 täälläkin sellaista yleistä väsymystä vaikka olisi nukkunut 8-9h yöunet. Tekee mieli jossain vaiheessa päivää kellahtaa sänkyyn. Mä oon myös aika huono nukkumaan päiväunia ja usein vaan lepäilen silmät kiinni ja joskus saatan torkahtaa hetkeksi. Koen kuitenkin että sekin auttaa kun hetken saa vaan maata.

@Hilma85 vauvakuvaus kuulostaa aivan ihanalta. :love: Olitteko etukäteen jo varannut jostain jotain alustavaa aikaa vai päätittekö syntymän jälkeen mennä kuvaukseen?

@Surusilmät kurjaa noi kivut. :( Me käytiin myös miehen kanssa keskustelua saunaoluista, sanoin että ensi viikonloppuna kun vauvatäysiaikainen saa lopettaa sellaisten ostamiset. Täältä maksaa taksi sairaalaan carmaan 80€ enkä todella maksa sitä saunaoluen vuoksi. Ja itse en kyllä pysty synnärille ajaa ilman että poliisit pysäyttää. :ROFLMAO:

@mimmi92 ai että mä inhoan noita joko-kyselyjä. Anoppi etenkin oli kova kyselemään ja siinä vaiheessa kun itse oli jo tosi malttamaton ne kyselyt ei ainakaan oloa piristäneet.

Lumi 36+1
 
Huomenia!
Täällä vaan nenän tukkoisuus sahaa edestakaisin..eilen jo aloin toivoa, että ehkä tää vaan on raskausoire eikä flunssaa. :ROFLMAO:

Ja kiva kuulla noin niinkuin vertaistukimielessä, että myös @Shara , @mimmi92 ja @Lumi87 kokee päiväunitarvetta ja uupumusta hyvin nukuttujen öidenkin jälkeen, sillä oon huomannut saman. Oon laittanut sitäkin vaan flunssan piikkiin, mutta ehkäpä kuuluukin (myös) loppuraskauden kehon voimien keräilyyn. Oon huono nukkumaan päiväunia, jotenkin vaan ei nukahda vaikka väsyttää..ehkä tuo pikkuvauva-aika opettaa tähänkin.:LOL:

Mua ei oo vielä joko-kyselyt alkanut ärsyttämään. Mies tosin eilen totesi, että ei voi kellekään soittaa enää ilman, että aloittaa että ei, ei oo vielä syntynyt, vaan mun asia koskee...:geek:

@Lumi87 mäkin kuulin niin älyttömän monta onnellista kokemusta tosta TENSistä, että aattelin että kantsii kokeilla, vaikka aluks vähän epäilytti jonkin laitteen kanssa kikkailu tuskissaan. Mutta se kyllä vaikuttaa tositosi simppeliltä.

Meillä on lähipiirissä ollut aika tasaisesti sekä 3 kk itkeviä muksuja, että "tosi helppoja" vauvoja. Tällä hetkellä ainakin tuntuu, että henkisesti ollaan varauduttu siihen, että ollaan ihan väsymyssolmussa ekat kuukaudet valvomisen takia.:sleep:

Voimaa @Surusilmät kipuihin! Ei enää pitkä aika!

Joko siellä on @mimmi92 llä (ja muilla) ässät käytössä, että tulee suomi100-vauva ja saa presidenttiparin tervehdyksen? :ROFLMAO:

ritsalaari 39+0

(Unohtui aiemmin kirjoittaa, kukahan niistä mainitsi, että täälä ei mitään tuntemuksia tai aavistuksia että synnytys olisi lähellä.)
 
@Lumi87 mun työkaverin mies, sama joka otti masukuvat, otti myös eilen nämä.. Saatiin lahjakortti heiltä näihin kuviin :) ja käsky tulla alle kaksiviikkoisen kanssa.

menihän siellä kolmesta seitsemään kuvatessa, että en enää yhtään ihmettele miksi ovat niin kalliita. Vauva oli onneksi kiltisti, söi kun päästiin heille ja nukkui yhdellä välisyötöllä koko kuvausten ajan :love: kotiin tulo olikin sitten haastavampi homma, vauva torkahti hetkeksi kun lähdettiin ajelemaan ja sitten heräsi huutamaan nälkää vaikka syötin ennen lähtöä. Imetin sitten kaupan parkkipaikalla ja vielä toisenkin kerran matkalla ennen kuin rauhoittui nukkumaan ja siinä meni varmaan tunti :( yö sitten nukuttiinkin yliyliyliyli hyvin :ROFLMAO: vaikka ei kyllä siltä tunnu:sleep:

@mimmi92 hyviä nuo viime hetken hommat, mulla oli kans vaikka ja mitä tekemättä vielä pari viimeistä raskauspäivää :whistle:

@ritsalaari mulla oli vikat viikot nenä koko ajan tukossa että ehkä se liittyy siihen..
 
Täällä muuten mies edelleen juonut sen yhden saunaoluen, mutta nyt kun viikkoja jo sen verran paljon, että oikeasti voi koska tahansa alkaa tapahtumaan, niin saa kyllä jäädä sekin väliin :)

Koliikista ei kokemusta, esikoinen oli oikeasti ihan älyttömän helppo vauva ja tästä syystä toista lasta uskalsikin ihan heti perään alkamaan yrittämään, tyttö taas huusi kyllä hereillä ollessa kaiken aikaa jos ei syönyt tai sylissä hytkyttänyt, mutta tosiaan sai kuitenkin hiljaiseksi. Ja pari ekaa kuukautta ajatuksena oli ei enää ikinä lisää lapsia kun tästä vauva-ajasta selviää :D

Piti @ritsalaari kommentoida, että mä en ainakaan lasten myötä ole oppinut kunnolla päiväunia nukkumaan, huonommin oikeastaan kun tietää että rajallisesti aikaa nukkua ennen kuin vauva taas herää kun päiväunilla nukahtamisessa yleensä menee vähintään tunti..

Kämppä siivottu ja osa huoneekaluista kasattu. Ei jaksettu ihan kaikkea + lapset pyöri jaloissa kun en saanut niitä päiväunille, joten menivät illalla jo klo 19 nukkumaan :) saunoin tunnin yksin rauhassa (miedossa lämmössä) ja katsottiin yhden sarjan koko tuotantokausi ja samalla mies hieroi 2h mun hartioita kun ei halunnut että lähden nukkumaan :D seksi jäi väliin, ei vaan jotenkin yhtään huvita..
Ainakin tuli rentouduttua, mutta yöunet jäi vähiin kun tuli valvottua ihan liian myöhään ja tietysti lapset herätti aamulla aikaisin..

Ja ei niin mitään oireita vieläkään ole. Taidan vaan luovuttaa ja asennoitua siihen että viimeistään aattona olisi vauva sylissä, niin ei tarvitse stressata milloin alkaa tapahtumaan. Huomenna tulee esikoisenkin syntymäviikot täyteen..

Mimmi 39+2
 
Täällä ihan sama ajatus, kun @mimmi92 kirjoitti, että en missään vaiheessa uskonut, että näin pitkälle menisi. Ensimmäistä kertaa ajatellut, että mitäs jos tää meneekin yli lasketunajan. :confused: :ROFLMAO:

@Lumi87 täällä myös pinna kiristyy liiasta hälinästä huomattavasti herkemmin. Tekee mieli aina lähteä kyläilypaikoistakin pois, jos on liikaa hälinää...

Meillä ei esikoinen ollut koliikki vauva, mutta muuten kyllä hyvin vaativainen. Tissi piti olla suussa 24/7, tai kanniskella sylissä. Paikoillaan tai lattialla ei viihtynnyt alkuunkaan. Yölläkin herättiin tunnin välein tai vieläkin tiheämmästi tissille. Muulle ei rauhoittunu nukkumaan. Olin kyllä tosi väsynyt sillon... Nyt niin kovasti toivois, että tämä masuvauva ois helpompi tapaus. :oops: Vaikka eilen sainkin eräältä lähipiirissä tästä aiheesta niin ikävän kommentin, että vieläkin itkettää. :cry: En ois uskonu, että kyseinen henkilö mulle sellaista toivois...

Ihanan rentouttavan kuuloinen ilta siellä @mimmi92 ollut! Meillä myös saunottiin eilen ja mies hieroi mun jalkoja ja hartioita, kun esikoinen oli jo nukkumassa. Hieroo kyllä muutenkin usein, mutta nyt tuntui erityisen hyvälle, kun muuten oli niin kurja päivä tuon yllämainitun jälkeen... Onnea on omistaa tuollainen mies. :love:

Täälläkin väsyttää päivisin, vaikka yöllä ois nukkunutkin kohtalaisen hyvin. Tuntuu, että silmät painuu väkisin kiinni. Ennen en oo ees osannut päiväunia nukkua, niin nyt ei torkahtaminen tuota ongelmia vaikka ei ois ees täysin hiljaista. :sleep:

Harkkasuppareita alkanut olemaan useammin pitkin päivää. Osa ihan napakoitakin, muttei kuitenkaan kipeitä. Mahaa myös jomottaa usein. Tänään taas neuvola vaikka viimeviikolla jo aattelin, että ei ois enää nyt tarttennu mennä. :rolleyes: Saas nähdä vieläkö ensiviikollakin sinne joutuu. :ROFLMAO:

Nanna 38+4
 
Mua kiinnostaa myös TENS-laite, mutta en oo vuokrannut sitä. Ehkä olis pitänyt! Synnärillä niitä pitäis olla, ajattelin siellä ehkä kokeilla. Mutta varmasti siitä ois ollut hyötyä enemmän alkuvaiheessa kotona ja automatkalla. Eli ois pitänyt hankkia se valmiiksi (n)Saattaishan sitä vielä ehtiä, mutta taitaa nyt jäädä.

Täällä ei kyllä oo minkäänlaisia oloja synnytyksen käynnistymisestä, ihmettelen jos syntyy ennen laskettua aikaa! Yllättävän hyvin saanut nyt nukuttuakin ja olo ollut ihan ok.

Oispa kyllä hauska, jos joku meistä sen itsenäisyyspäivän Suomi100 -vauvan sais ja pääsis odottamaan kirjettä presidentiltä :ROFLMAO:

Tänään 38+0 :)
 
Täälläkin lähti käyntiin uusi viikko ja raskausviikko :) Viime yönä heräsin yhteen kipeään supistukseen, muuten ei mitään merkkejä siitä että tämä poitsu haluaisi jo tälle puolelle mahaa (n) Välillä tulee fiilis et täähän voi syntyä millon vaan mut sit taas tulee olo et ei tää tule täältä koskaan..

@aprikoosinkukka Suomi100 vauva olisi mahtava! Huomenna sitten illalla kaikki ässät käyttöön ja portaita ramppaamaan :) Toivotaan että jollekkin meistä lähtis asiat etenemään!

Viikonloppuna alkoi kivut, ihmeen pitkälle selvisin ilman liitos tms. kipuja joten pitää olla tyytyväinen, nää viimeset viikot on kuitenki tukalia niin kivut menee siinä sivussa. Yöt on täälläkin pätkittäisiä mutta sain tänään aamulla uudelleen unen päästä kiinni ja nukuin klo 11sta! Mahtavaa.

Täällä on saanu kans kuulla jokottelua ja kommentteja mahasta. Joillekkin hirveen pieni, joillekkin suuri. Minä vaan kommentteihin mutisen että ihan keskikäyrillä mennään.. Pari viikko tähän lisää ja en jaksa olla enää kohtelias :whistle:

Yritän nyt käyttää aikani lepäämiseen ja hemmotteluihin. Kävin tänään jalkahoidossa ja sokeroinnissa niin on sääret synnytyskunnossa ;) Kampajalla ja kasvohoidossa vois kans vielä käydä nyt kun se on vielä helppoa.

Vihersmoothie 38+0

@aprikoosinkukka , mennään päivälleen samoissa :)
 
Mulla on iltaisin vauvan myllätessä alkanut olla ihan järkyttäviä kipuja jossain tuolla alakerrassa, ihan kuin joku työntäis sukkapuikkoa täysillä kohdunsuulle tai muuten kairaisi reittiä. En tiedä mitä vauveli puuhaa että niin tajuttomasti sattuu että pitää ääneen kirota kun missään asennossa ei ole hyvä?

Mennään huomenna miehen kanssa hienoihin juhliin ja jalat ilmeisesti vähän turvoksissa kun korkokengät tuntuu ihan hirveiltä jaloissa. Pakko sinnitellä muutama tunti kun ei oikein yksien juhlien takia viitsi ostaa muuten väärän kokoisia kenkiä... Mekko löytyi onneksi kaapista, olkaimettomat rintaliivit joutuu ostaa huomenna kun vanhoihin liiveihin mahtuu ehkä puolet nykyisestä rintavarustuksesta. :ROFLMAO:

@Vihersmoothie vatsankoko on kyllä sellainen, josta aina riittää kommentteja. :D Mahan kommentointi ei itsessään haittaa jos sanotaan tyyliin "kiva maha", mutta koon arvostelu on vähän kurjaa.

@Hilma85 ainiin teillä oli se lahja, unohdin jo! Ihanalta kuulostaa. :love:

@mimmi92 siellä on oikein hemmoteltu. :) Mulla on sellainen fiilis että sä tuut synnyttämään pian. :whistle:

Kiitos itkuisuuskommenteista. Ei tässä auta kuin uskoa ja toivoa, että vauva olisi vähän rauhallisempi tapaus. Ja nyt on kuitenkin kokemus siitä, että se itku oikeasti loppuu joskus. Ja ehkä oon ite vähän rennompi, jos sekin auttaa.

Salilla tänään joku kätilö kommentoi, että hienoa kun pystyy näin loppuvaiheessakin treenata. Hyväkuntoiset kuulemma synnyttää näppärästi niin sitä odotellessa. :LOL:
 
Tänään torkahdin päivällä ehkä 10 min ja sehän näköjään vei sitten taas yöunet.. Noh onpahan aikaa rauhassa tänne kirjoitella :ROFLMAO:

@Nanna-87 kurjaa, että siellä joku läheinen kommentoinut ikävästi :( toivottavasti siellä edes alkaisi jotain pian tapahtumaan. Ärsyttää kyllä itseä, kun omassa päässä "la" mennyt jo ajat sitten, vaikka viralliseen vielä monta päivää. Vähemmällä hermoilulla olisi kyllä päässyt jos olisi alunperin jo asennoitunut että tulee joskus lasketun ajan tienoilla tai sen jälkeen :cautious:

@aprikoosinkukka mäkin jännään saakohan joku itsenäisyyspäivänä vauvan :barefoot:

@Vihersmoothie aika pitkään olet säästynyt ilman kipuja! (y) toivottavasti et pitkään joudu niiden kanssa olemaan, voihan se vauva syntyä koska tahansa :barefoot:
Päivitänkö sulle muuten listalle poikalupauksen?

@Lumi87 Täällä myös satunnaisesti ollut noita sukkapuikko kipuja varmaan kuukauden verran. Nyt kyllä tuntuu että vauva yrittää enemmänkin navasta tulla läpi :confused:
Yyh korkkarit ei tunnu kyllä yhtään houkuttelevalta ajatukselta..
Tuo treenaus kuulostaa kyllä niin ihanalta! Mä en malta odottaa että pystyy taas liikkumaan. Valmiiksi jo tehtynä itselle kunnon suunnitelma miten alan liikkumaan ja milloin ja mitä lajeja missä järjestyksessä :LOL:

Ja tosiaan eiköhän tämä tule reilun 2vko sisään, jos ei itsestään niin eikös se yliaikaiskontrolli ole yleensä joskus 41+5? Eli pakosti alkaa aika käymään vähiin :barefoot:

Huomiselle (tai siis tälle päivälle) en toivo synnytystä, koska esikoisella alkaa kerho, joten olisi kiva että sinne vihdoin pääsisi kun on niin kovasti sitä odottanut. Ei se kyllä kestä kuin 3h, että sen jälkeen saisikin lähtö sitten jo tulla :D Joululahjoja olisi tarkoitus sillä välin käydä ostamassa.
Unohtui tänne aiemmin kirjoittaa, että mies enää viikon lomalla kun vaihtaa työpaikkaa niin pitääkin isyyslomaa vain irtisanomisajan. Ja uudesta vauvasta sitten lomat vasta joskus kesällä. Eli senkin puolesta alkaa pikkuisen stressaamaan, että voisiko tämä jo syntyä :rolleyes: on kyllä jo uuden työnantajan kanssa sopinut, että on tarvittavat päivät poissa jos ei ole siihen mennessä syntynyt, mutta eipä tässä voi kuin odotella.

Mimmi 39+3
 
Apua, täällähän oli ihan valtavasti asiaa tullu, pitää yrittää käydä kaikki läpi! Eka kuitenkin omat kuulumiset :ROFLMAO:

Kivuista en ees enää valita, niitä on ja ne on täysin **** :ROFLMAO:, uusimpana villityksenä tuli takaisin iskias pari pv sitten joka painaa hermoja vielä pahemmin. Pahimmillaan en pääse vessanpöntöltä itse ominavuin pois, huvittavaa suorastaan. Sukkapuikkokivut alhaalla, täälläkin tulee niitä, vauva oli mennyt tosi alas, pää ei heilunut juuri enää ollenkaan eli oli melko lähtökuopissa! Poraa kyllä tosi ikävästi tuolla alakerrassa kun liikkuu, siinä saa itse irvistellä kyllä ihan kiitettävästi.
Neuvolassa ei ollut muuta ihmeempää, seuraava kerta ois LA jälkeen vasta, toivon ettei sinne tartte enää lyllertää :LOL:

Yliaikaiskontrolli Meilläpäin se on 41+3, silloin kuulemma käynnistävät jos pystytään.

Koliikkipelko Käyhän tämä välillä mielessä, vaan se tulee mikä tulee. :( Itselläkin on ollut kaksi aivan mahtavaa tyytyväistä vauvaa, lukuunottamatta paria kk tytön kanssa kun painittiin allergioiden kanssa niin yöt oli melko raskaita. Mutta ns. vauva-aika oli melko seesteistä ja helppoa. Voiko kolmannen kanssa kädä yhtä hyvä tuuri, tiedä häntä, toivottavasti koliikkia tai muuta isompaa vaivaa ei tule..

Mahankommentointi
Tämä voi olla tympeää, sillä tuleehan niitä kommentteja välistä hieman negatiiviseen sävyyn, tahattomasti tai tarkoituksella. Mua ei oo onneksi itseä koskaan haitannut mitä muut on mieltä vatsankoosta, siinähän kommentoivat, jos tulee hyvä mieli :ROFLMAO:
Ekaa odotellessa olin päälle puolessa välissä jo yhtä iso kuin tokaa odottaessa viimeisilläni, silloin sai kuulla kommentteja että "ei taida olla enää montaa päivää jäljellä". Joo, eihän mulla ollut kuin hieman puolet raskaudesta vielä.:rolleyes: Nyt ei kukaan kommentoi juurikaan, anoppi viimeksi taisi sanoa, kun nähtiin että kylläpä on on komia maha, appi hörähti hyväntahtoisesti samaansyssyyn että niimpä kyllä on :ROFLMAO: Ja kyllähän se on, tuo kommentti tuli kyllä kaikella rakkaudella.:rolleyes:

Raskausarvet Näiltä oon säästynyt melko hyvin, ekassa tosiaan vatsa repesi niin pahasti että ei ole enää varmaan kudoksia mitä ratketa. Ne arvet on kylläkin vaalenneet jo ajat sitten, näkyy nyt tuossa pinnassa vaaleina viiruina kun maha on levinnyt :D Noh, muutaman uuden sain kuitenkin nyt viimeisilläni tuohon ihan yläosaan ja kylläpä kutisee! Ihan järjettömän raivostuttavaa. Yritäppä olla raapimatta :geek::geek:

Joulusiivous ja leivonta Taidan tänään leipoa viimeiset piparit ja tehdä kevyen joulusiivouksen, tänä vuonna jää ns. raskaampi siivoilu tekemättä.:LOL:

Sairaalakassi En vieläkään muistanu pakata, laittakaahan listaa mitä muut ottaa mukaan! :)
 
Mulla mahaa on kommentoineet ikävästi lähinnä omat vanhemmat, kävivät viikonloppuna kylässä ja ensimmäinen asia mitä isä sanoi oli että "näytät vähän lihoneen heh heh". Sanoi sen siis ihan huumorilla, mutta kyllä se silti ärsyttää kun muutenkin on ollut vaikea tottua mahan kasvuun ja "uuteen kroppaan". Aiemminkin heiltä on tullut jotain ärsyttäviä turvotuskommentteja, jotka kyllä yritän vaan jättää omaan arvoonsa. Tässä vatsa eilen, eli rv 36 + 1: http://aijaa.com/QGVdtW

Sairaalakassiin tein nyt hankinnaksi kaksi pussia suklaalakukuulia kun niitä vihdoin kaupasta löysin, eli tärkeimmät on nyt pakattuna :D omat vaatteet sieltä vielä puuttuu, ja tänään ajattelin ostaa matkakokoiset suihkutarvikkeet valmiiksi. Sitten pitäisi vielä pakata vauvan ulkovaatteet, jotain juotavaa ja välipalapatukoita, ja luulisin kassin olevan sitten valmis.

Mulla on @ritsalaari :n tavoin jäänyt "flunssa päälle", eli nenä on koko ajan tukossa. Samaa vaivaa mulla oli ihan alkuraskaudesta, ehkä limakalvot on nyt taas jotenkin ekstraturpeat.

@Lumi87 Huh, aika sankari olet kun meinaat jaksaa korkkareissa (ja juhlavaatteissa) useamman tunnin :LOL: Mua ei saisi millään vaihtamaan mun pehmeistä ja löysistä kaavuista ja säkeistä (joihin oon pukeutunut viimeiset pari kuukautta...) juhlavaatteisiin. Meidänkin piti miehen kanssa alunperin mennä huomenna hienoon ravintolaan syömään (varattiin pöytä jo ihan alkuvuodesta, ennen kuin olin plussannut), mutta peruttiin se jossain kohtaa kesällä kun kävi ilmi että siellä olisi tarjolla 10 ruokalajin menu, joista todennäköisesti aika moni ruokalaji menisi multa "ohi", kun on näitä ruokarajoitteita nyt, ja toisaalta jäisi sitten viinipakettikin maistelematta. Enkä tosiaan kyllä nyt edes suostuisi pukeutumaan mihinkään juhlavaatteisiin :rolleyes:

Muuten ei voinnissa mitään ihmeitä, vauva muksii oikeaa kylkeä kun raajat on sinne suuntaan. Sukkapuikkokipuja tuntuu satunnaisesti. Pahin vaiva on nyt aiemminkin mainittu väsymys, heti herätessä tuntuu kuin ei olisi nukkunut oikein yhtään.

Varmaan väsymyksestä johtuen olen samoin myös nyt jotenkin poikkeuksellisen herkällä mielellä, eilen itkeskelin kun luin "tuikkikaa, oi joulun tähtöset" -joululaulun taustoja, ja muutenkin joululaulut itkettää. Muutenkin nyt taas stressaa tuleva vauva-arki, alunperin meidän piti olla miehen kanssa molempien pääasiassa kotona alkuvuodesta, miehen piti vain hoitaa opintojaan sen verran kuin hän pystyy. Silloin yöheräilyt olisi jakautuneet tasaisemmin kun kummallakaan ei olisi ollut aikaisia herätyksiä, ja oltaisiin molemmat oltu päivät kotosalla ja opeteltu vauva-arkea yhdessä. Nyt mies kuitenkin meneekin helmikuusta alkaen töihin, eli suurin osa vauva-arkivastuusta (ja yöheräilyistä) jää mulle, mikä vähän ahdistaa ja kiukuttaakin. Eikä asiaa auta se, että mies haaveilee jo toisesta ja kolmannestakin lapsesta, kun mä taas olisin luultavasti tyytyväinen yhteenkin, kaksi tuntuu ihan maksimilta. No, taidan mennä taas vähän asioiden edelle, voihan se olla että vauva-arki alkaa rullata ihan hyvinkin :rolleyes:
 
Mä tuun valittamaan uusista ja erilaisista kivuista. Synnytys meni sen verran hyvin että olin odottanut olevani viikon päästä ihan kunnossani. Touhutessa alapää edelleen väsyy ja jos on päivällä paljon liikkunut en pääse yöllä ylös sängystä tai käännettyä kylkeä. Lisäksi mulla on mahassa varmaan sisäelimet väärillä paikoillaan. Pari yötä kotiutumisen jälkeen (miedompia särkylääkkeitä) mies hieroi alaselkää kun mahakipu oli ihan järkyttävä. Viime yönä nukuin hetken selälläni ja heräsin taas siihen hirveään mahakipuun. En muista tällaista aiemmilta kerroilta.
Ja toi tissikipu on kans ollut paljon pahempi kuin muistin. Mä jo sanoin miehelle ettei tällaisessa itserääkissä ole mitään järkeä. Sitten hän lähti hakemaan kaalia ja se on kyllä helpottanut. Ei tarvi repiä verisiä nännejä irti kankaasta. Sitä ennen käytin suolaliuoslappuja mutta en niilläkään ole saanut nännejä ehjiksi. Imuote pitäisi olla ihan Ok. Vauvalla on vain niin pieni suu että ei saa sitä niin laajaksi. Mies on saanut alkaa myös hartiahierojaksi, kun en saa niitä rentoutettua kunnolla imetyksen aikana. Mutta muistaakseni tämä vaiva helpottaa viikon päästä..:confused:

Ekalta en voinut edes istua kahteen viikkoon, niin kai tää on kuitenkin aika nopea paraneminen. Kiitos ja anteeksi tästä purkauksesta! Väsyttää olla vaivainen, olisi kiva vain lähteä ulos vaunulenkille. :) Onneksi täälläkin on niin ihana mies. Ilman häntä ei kyllä pää kestäisi. Ja onneksi vauva on niin ihana että ei malttaisi pitää katsetta erossa. :love:

Meillä on molemmat vauvat itkenyt sen 3 kk ja aloittanut sen noin 2 vkon ikäisenä. Eli jos se taas alkaa niin viikko vielä tätä rauhallista aikaa. :) Mies on tosi hyvin jaksanut heräillä vuorotellen ja kantaa vauvoja mutta katsotaan miten siitä tällä kertaa selviää. Se kestää kuitenkin aika lyhyen aikaa (niinkuin tämä paraneminenkin :whistle:).

Mä kyllä luulen että ainakin yksi vauva tulee vielä tällä viikolla. Kuulostaa nuo teidän tuntemukset jo vähän siltä.. :love:
 
Ainiin, unohdin sanoa että täällä vaivaa taas alavatsakivut/menkkatuntemukset! o_O Anti tulla vaan, oisinki jo ihan valmis synnärille :ROFLMAO::ROFLMAO:

@Henriette Ompas ikävää kun on tuollaisia vaivoja, toivottavasti pian helpottaa :unsure:

@Shara Nuo turpoamis ja lihomiskommentit voisi jättää kyllä sanomatta, niistä ei kyllä itsellekkään tule kauhean kaksinen olo. Ekassa raskaudessa varsinkin oli tosi hankala suhtautua muuttuvaan kroppaan, nyt sitä on tavallaan jo ihan turta koko asian kanssa, kilot saa aina pois, vaan en minäkään jaksaisi kuunnella kommentteja painosta ja turpoamisesta, ihankuin en sitä peilistä joka päivä näkisi :devil:
Onneksi kukaan ei mulle ole ennättänyt kommentoimaan kyseisestä asiasta. Eilenkin lueskelin jonkun hirveän artikkelin parisuhteista ja ulkonäön kommentoinnista. En tiedä oliko ne ihan huuhaata mutta varsinkin jotkut kommentit puolisoilta raskausaikana ja raskausajan jälkeen tuntui tosi pahoilta, tuli itsellekin ihan hirveä olo.
Itse pelkään ettei vatsa enää palaudu kolmannen jälkeen ja kroppa muuttuu jotenkin radikaalisti..

Liikunnan aloitusta minäkin odotan kuin kuuta nousevaa, nyt on kunto niin huono ja jaksaminen ihan nollassa, saattaa olla lihakset melko kipeänä kun salille palataan takaisin tauon jälkeen :ROFLMAO:

Nyt jännätään kuka lähtee seuraavana synnärille, itse jo kuvittelin kun @mimmi92 oli käynyt yöllä päivittämässä että lähtö oli tullut :ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Yhteistyössä