Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *MEIDÄN KUU!*

Hän syntyi viimein!

Tänään kello 11:56 näki päivänvalon ihana tyttö, jota hartaasti odotettiin. 3840g & 52cm silkkaa rakkautta.❤
Mutta nyt hän on täällä meidän kanssa. Hän teki meistä perheen. Hän, pieni rakas uuden vuoden tyttömme, teki meistä kahdesta maailman onnellisimmat vanhemmat.

Amanda & Bebe
 
Paljon onnea tytöstä @-Amanda- ! Ihana alku vuodelle! :love: Kerrohan lisää, kun jaksat/ehdit. :)

@aprikoosinkukka kyllä mieskin pitää tuosta mun suosikkinimestä. Me jätetään kastajaiset tuonne helmikuun alkupuolelle, niin on tässä vielä vähän aikaa makustella tuota nimeä. :)

Eilen illalla mietin miehelle ääneen, että miten siitä on jo VIIKKO, kun synnärillä puhisin ja saatiin pieni eka kertaa syliin. Vastahan se oli eilen! :eek:

Ihanaa uutta vuotta kaikille! :)
 
Jos pikasesti synnytyksestä kerron sen mitä tässä vaiheessa siitä muistan. Se unohtuu aika helposti, kun sen pienen saa syliin.

Muutama päivä ennen tuli kyllä jo supistuksia mutta harvoin ja ne loppui aina vähän kesken.

Kunnes aamulla kellon ollessa vähän vajaa seitsemän, heräsin äärettömän kipeään supistukseen, ajattelin, että niitä tulee se muutama ja ne loppuu taas mutta ne ei jäänytkään siihen muutamaan supistukseen vaan ne jatkui.
Ihme kyllä mies ei vielä ollut herännyt mut ähinään ja puhinaan sekä kiroamiseen.
Tunnin verran kun olin ähissyt (ja siirtynyt muualle) oli pakko mennä viimein herättämään mies.
Mies meinasi samantien lähteä ajamaan synnärille, mutta maltettiin puolisen tuntia odotella ja kuulostella.
Ja pohdittiin, että kai se on parasta käydä siellä näyttäytymässä, ei siinä ainakaan mitään menetä.

Meiltä ajaa sen 45 minuuttia synnärille ja autossa istuessa ne oli täyttä tuskaa.

Ja mun tuloni aiheutti heti siivoamista, koska kun päästiin sisälle, tuli lapsivedet siihen aulaan..
Viimeistään tässä vaiheessa tajuttiin se, että täältä tuskin kaksin enää lähdetään kotiin.

Ensimmäisessä tutkimuksessa olin auki 5-6cm (ihan tarkkaan en muista..)
Loput aukesi yllättävän nopeasti (ja kivuliaasti.)

Ja viimein sain luvan ponnistaa ja 12 minuuttia myöhemmin kellon ollessa 11:56 syntyi täydellinen tyttömme.

Epiduraalia pyysin mutta oli vissiin joku infokatkos, kun epiä tultiin laittamaan vasta siinä vaiheessa kun olin puskemassa vauvaa jo ulos. Kieltämättä vähän ärsytti, mutta ei siinä vaiheessa enää epiduraalia laitella.
Alas tuli pieni nirhauma, mutta se oli kuulemma niin pieni, etteivät edes tikkejä laittaneet (ei siis tarvinnut tikkejä laittaa.)

Ja tää on kyllä ehdottomasti paras vuoden aloitus. ❤
Mies on on ihan haltioissaan tytöstä ja itsekin oon kaiken mahdollisen ajan vain tuijotellut bebeä.

Ja hurjan isot kiitokset onnitteluista! ❤

Enkä voi sanoin kuvailla miten ihana kätilö oli. Ymmärtäväinen ja rauhallinen.
Ja miehestä oli suuri apu ja tuki. Sekä mua vähän säälittää miehen käsi..
Tosin se kipu nyt tuskin yltää ihan niihin supistuksiin.

Nyt keskittymään vauvaan ja isimieheen.

Amanda & Bebe
 
@-Amanda- nopeasti ja suht helpon kuuloisesti siellä synnytys edennyt. :love: Ehditkö saada mitään muuta kivunlievitystä epiduraalia odotellessa?

Mä näin unessa meidän vauvan. Se olikin tyttö ja sillä oli tuuheat tummat hiukset. :love: Jostain syystä vietin itse ekat pari vuorokautta hyvissä voimin muualla ja mies hoiti vauvaa sairaalassa, ja mut päästettiin vasta vähän myöhemmin vauvaa moikkaamaan. :D

Kyllästynyt Lumi 40+2, iltapäivällä vielä neuvolaan...
 
@-Amanda- Onnea paljon, tosi nopea synnytys tosiaan, mutta kuulostaa kuitenkin "hyvältä" synnytykseltä! Oliko kivut kuitenkin hallittavissa ilman epiduraalia?

Täällä ei ole ollut mitään merkkejä, mikä on ollut ihan hyväkin, kun tosiaan kissa on taas aiheuttanut huolta ja en olisi mielelläni jättänyt sitä kenenkään muun hoitoon (anoppi tulee synnytyksen/sairaalassaoloajan ajaksi kissavahdiksi). Nyt tilanne on taas parempi, niin olen antanut itselleni synnytysluvan :D

Torstaina on seuraava neuvola, aion siellä kyllä jo valitella olojani kun yöt on taas huonompia kuin aiemmin. Joka paikkaan koskee, ja jo vähän pelottaa vauvan kokokin. Viimeisessä ultrassa silloin joskus reilu kuukausi sitten lääkäri arvioi, että lasketun ajan kohdalla vauva olisi melkein neljäkiloinen, ja pelottaa jos se on vielä ottanut nyt jonkin kasvuspurtin.

Päivät on tylsiä, opiskelu ei ole maistunut vaan möllötän vaan telkkasta kaikkea hömppää. Tule vauva jo!
 
Täällä ollaan vauva mahassa eikä MITÄÄN tapahdu. :mad: Paitsi puhelin tulvii viestejä, eikö vauva synny...

Neuvolasta sanottiin eilen, että jos ei ennen ens viikon keskiviikkoa synny niin synnäriltä voi soitella yliaikakontrollia ens viikon perjantaille, mutta kuulemma edes silloin ei käynnisteltäis vaan pahimmassa tapauksessa vasta vkl:n jälkeen rv 42+1. Todella toivon, ettei sellaisille viikoille päästä.

Sf-mitta oli pompannut yläkäyrän alapuolelta sen yläpuolelle ja mua huolestuttaa vauvan koko, vaikka terkkari ei käsikopelolla kuulemma ole huolissaan. Lisäksi olen alkanut pelätä, että jotain menee vielä ihan nyt viime metreillä pieleen tai vauva kuolee kohtuun tai jotain muuta. :unsure:

Tulipa negatiivinen viesti, mutta jotenkin ahdistaa. Mites @Shara lla menee? :love:

Lumi 40+3
 
Mä valvoskelen toista yötä kivuliaiden supistusten kanssa. Eilen supisteli noin vartin välein puolestayöstä aamuneljään, jonka jälkeen supistukset loppui ja sain nukuttua pari tuntia. Aamulla sitten vauva tuntui vaisulta, niin käytiin varmuuden vuoksi synnytyspäivystyksessä käyrillä, missä kaikki oli hyvin ja vauvakin alkoi taas liikkua normaaliin tapaan.

Nyt sitten supistelee noin 10 minuutin välein, ja tekee jo aivan he*vetin kipeää. Oli pakko tulla olkkarin puolelle pyörimään, kun makuuasento alkoi olla mahdoton. Saa nähdä loppuuko nämäkin tuntemukset ennen aikojaan, vai tuleeko lähtö. Uni olisi kyllä maistunut, miestä en ole vielä viitsinyt herättää. Onneksi meiltä on vaan noin 5 min matka sairaalalle.

Jos supparit hiipuu, niin aamulla olisi neuvola. Oon samoilla fiiliksillä @Lumi87 kanssa, pelottaa että näin loppumetreillä tulee jotain ongelmia. Samoin mun häpyluu on ihan rikki, en pysty enää edes kunnolla kävelemään kun jokainen askel sattuu. Toisaalta nyt kyllä pelottaa synnytyskin, kun on saanut esimakua supistuskivuista. Olisipa tää jo ohi. Toivottavasti sulla(kin) alkaa pian tapahtua!
 
@Shara mä uskon ja toivon, että sulla on nyt synnytys hienosti käynnissä ja teillä on pian vauva sylissä! <3 Kyllä se siltä kovasti kuulostaa kivuista ym. päätellen. Katsottiinko synnärillä kohdunsuun tilannetta? Toivottavasti et joudu neuvolaan! Voimia loppurutistukseen ja kipujen sietämiseen!

Mä luulen, että mä oottelen ketjun viimeistä vauvaa vielä tovin. Ei ole merkin merkkiä syntymään viitaten ollut lähivuorokausina...
 
@Lumi87 Ei katsonut kohdunsuuta, enkä siinä itsekään tajunnut pyytää tsekkaamaan sen tilannetta, eli sen suhteen menen ihan ummikkona. Toivottavasti sullakin alkaa pian tapahtua, mullakin nämä "oireilut" alkoi ihan puskista.

Supistelut tuntuu kyllä aika asentoriippuvaisilta. Sen jälkeen kun nousin sängystä, on suppareiden välillä ajoittain 20 minuutin taukojakin. Sitten heti jos menen enemmän makuuasentoon, tulee kivulias supistus.

Mutta hei, multa irtosi äsken limatulppa :p Ei kyllä voinut erehtyä mistä on kyse. Eihän se(kään) vielä mitään meinaa, mutta kaikki uusi ilahduttaa. Kuudelta voisin herättää miehen seuraksi, alkaa olla tylsää.
 
@Shara kyllä nyt kuulostaisi että ihan lähiaikoina pääset synnyttämään! :)

@-Amanda- kuulostaisi kuitenkin synnytys menneen hyvin :)

@Lumi87 eihän sitä koskaan tiedä milloin sulla alkaa tapahtumaan, jos edellinenkin tuli niin nopeasti :)

Vauvalla taitaa olla joku silmätulehdus, eilen alkoi toinen silmä rähmimään ja tänään myös vähän punoittaa. Taidan tänään soitella terv.keskukseen, jos kävisi näyttämässä.

Niin joo ja itsellä myös jotain tukoksen tapaista kainalossa, kun on kosketusarka ja kuume nousussa :confused: Ei kyllä ole kuumeinen olo, mutta kaipa se on mittaria uskottava, kun lapsille näyttää norm.lämpöä :D

Mimmi & poitsu 3,5vko
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkös on vielä porukkaa yhdessä kasassa! :eek:
Tsemppiä oloihin nyt toivottavasti viimeisiin päiviin loppuodottajille!

Vauvaonnittelut synnyttäneille, ihanasti oli tullut uutisia kun ei vähään aikaan täällä tullut käytyä :love::love:

@Shara Sulla kuulostaa kyllä jo tosi lupaavalta, eikun tositoimiin! :D

Meillä on vihdoin nuo valohoitohommat takana, 21.12 päästiin siis kotiin ja kolme päivää käytiin verikokeissa joka aamu. Aattona käväistiin aamusta ja iltapäivästä tuli tulokset jälleen ja oli valohoidon raja ylittynyt ja jouduttiin hakemaan valo (onneksi kotiin!), jossa poika kölli sen 24h. Sitten käytiinkin taas verikokeissa seuraavat kolme päivää ja arvot lähti pikkaisen nousuun kunnes VIHDOIN tuli se puhelu jossa kätilö sanoi että nyt nämä on laskemaan päin. Eli semmoinen pari viikkoa tuli tapeltua noiden bilirubiinien kanssa, ABOimmunisaatio oli se mikä tuon aiheutti.

Nyt vietellään pojan kanssa kotielämää, meillä menee muuten hyvin, mutta imetys takkuaa hiukan kun maitoa tulee ihan valtavasti. Poika hotkii jolloin ilmaa menee vatsaa ja vatsanvaivat on taattu. Onneksi ei itke mutta ähisee ja puhisee reppana :( Imetysasennon vaihdot on kokeiltu mutta ei ole apuja, Nyt aloiteltiin cuplaton ja näyttäisi että hiukan auttaa. Pumppausta suosittelivat myös ennen jokaista syöttöä, tätä en ole vielä kokeillut :( Muuten on perustyytyväinen jässikkä, kasvaa niin järjetöntä vauhtia ettei perässä pysy. Pitkä on kuin mikä, ihan hirvittää kun huomenna on neuvola että mitähän lukemia sieltä saadaan, Vaatteissa on käytössä jo koko 56/62, painokin on varmaan noussut jo lähemmäs kuutta kiloa :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Ilokaasua koitin, mutta se aiheutti mulle niin huonon olon, että en halunnut sitä enää uudestaan sit koittaa.
Voi tosin olla mahdollista, että hengitin sitä jotenkin väärin mutta ei kuitenkaan tullut sen jälkeen otettua sitä.

@Shara kivut oli kovia mutta hallittavissa. Tosin ne viimeiset supistukset niistä ihan viimeisistä senteistä oli ehkä ne kaikkein vaikeimmat ja kovimmat. Ja kyllä tuli huudettua.
Miehestä oli kyllä kivun kestämisessä iso apu, osasi tehdä juuri oikeat asiat ja hieroa oikeestaa kohtaa auttaakseen. En mä yksin siellä olis pärjännyt.

Ehkä siellä ollaan kohta tositoimissa ja ainakin kuulostaa lupaavalta.

Kyllä tuo vauva saa ne kivut unohtumaan aika hyvin. Tällä hetkellä en tietyllä tapaa edes muista, että millaista se kipu oli synnytyksessä.

Me päästiin eilen kotiin. Vauvalla kaikki hyvin kotiinlähtötarkistuksessa ja syö hyvin.
Mitä nyt hormonit tuntuu heittelehtivän vielä pahemmin kuin raskausaikana.

Vauva nukkui syömisiä lukuunottamatta hyvin. Yöllä heräsi 3 kertaa syömään ja nukahti nätisti uudelleen.
Ja on kyllä saanut pullosta myös ruokaa, enkä koe asiasta huonoa omaatuntoa.
Mies rakastaa syöttää vauvaa, lepertelee ja lauleskelee vauvalle samalla. Ja heit on niin ihana katsoa yhdessä, siinä on kyllä tytär saanut niin täydellisen ja ihanan isän itselleen.

@mimmi92 synnytys meni hyvin. :)

On tää vaan ihmeellistä ja ihanaa. Tuntuu vieläkin niin omituiselta, että tuossa nukkuu meidän vauva. ❤

@Lumi87 Toivottavasti sielläkin päästäisiin kohta tositoimiin. Synnytystuulia sinne ☺

Amanda ja Bebe
 
@Shara mikä siellä tilanne? <3

@-Amanda- ihanaa että olette päässeet kotiin ja noin hyvin mennyt yökin! On se uusi elämä ihmeellistä. :love: Ja nopeasti se kipu kyllä unohtuu kun synnytys ohi, hienosti olet pärjännyt! Mä oksentelin ilokaasusta niin nyt en uskalla edes kokeilla.

@Surusilmät minä ja shara(?) täällä vielä odotellaan... Mutta ei tässä kovin kauaa voi enää olla. :) Ja siellä kyllä kasvetaan hienosti! Toivottavasti pumppaus auttaisi imetysongelmiin tai pelkkä cuplatonkin, ilmavaivat on niin kurjia. Hurjan pitkään teillä meni valohoitojen kanssa, mutta mahtavaa jos nyt vihdoin sen suhteen kaikki kunnossa!

@mimmi92 toivottavasti saatte silmätulehduksen hoitoon! Ja kurja että sulla lämpöä ja tukos. Miten kolmen lapsen kanssa sujuu? :) tottahan se on, että lähtö voi tulla milloin vaan. Tuntuu vaan pitkiltä päiviltä odottaa ja toivon niin kovasti että keho saa käynnistää synnytyksen omia aikojaan.

Lumi 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Pikapäivitys, tultiin eilen illalla synnytyspäivystykseen varuiksi näytille kun aloin olla niin loppu ja kipuinen. 2 cm auki, saatiin onneksi jäädä tänne. Yö meni Oxanestin voimin, nyt sain epiduraalin ja kalvot puhkaistiin ja olen ihan taivaassa kun mihinkään ei koske :LOL: Nyt jos saisi vähän unta ennen loppukoitosta, en ole nukkunut kolmeen yöhön. Eiköhän tyttö synny vielä tänään!
 
  • Tykkää
Reactions: MöhkisPöhkis
@Shara ihanaa että kivut helpotti! Tsemppiä loppurutistukseen! <3

Mä tulin sairaalaan tunti sitten kun oon epäillyt vuorokauden tuleeko lapsivettä tihuttaen valkovuodon seassa. Testi positiivinen ja oon jo 3cm auki vaikka ollut vaan harvakseltaan suht kivuttomia supistuksia. Nyt käyrillä ja lääkäri tulee jonkinajan päästä, mutta todennäköisesti tänne jäädään ja synnytys käynnistetään. Kuulemma kohdunsuu sen tuntuinen että aukeaa nopeasti. Koska lapsivesien menon ajasta ei tietoa, joudutaan vauvan kanssa myös jäädä infektionseurantaan eli ihan nopeesti ei kotiuduta.

Lumi 40+5 jännän äärellä :love::love:
 
Viimeksi muokattu:
@Shara ihanaa, että siellä edistytään. Kyllä se vauva sieltä tänään jo taitaa tulla. Onnea koitokseen! ☺

@Lumi87 Oi, sielläkin noin paljon edistystä. Nyt taitaa ne tän ketjun viimeiset vauvat syntyä ihan oikeasti. Onnea koitokseen sinnekin! ☺

@mimmi92 toivottavasti saatte silmätulehduksen kuriin.
Ja kurjaa tuo tukos ja lämpöä, jaksamista. ☺

Amanda & Bebe
 
Täällä puhkottiin kalvot melkein heti edellisen viestin jälkeen ja heti sen perään alkoi säännölliset supistukset 3-5min välein. Tulin tosi kipeäksi ja sain epiduraalin pari tuntia myöhemmin. Epi auttaa taivaallisesti! Äsken katsottiin että olen 6cm auki ja vauva matalalla eli kyllä tänne vauva tänään syntyy. <3 muuta käynnistystä ei siis tarvittu kuin kalvojen kunnollinen puhkaisu.
 
  • Tykkää
Reactions: Shara
Utelias olen kuulemaan @Surusilmät pikkumiehen mittoja :D ihanaa, että valohoidot takanapäin!

Meillä myös sylissä syöttäessä nielee ilmaa, ja ruokailu päättyy maidon yskimiseen keuhkoista.. Ainoastaan kyljelleen makoillen sujuu niin että saa kerralla syötyä mahan täyteen ilman keskeytyksiä.

@Shara ja @Lumi87 tsemppiä kovasti! Kohta on vauvat sylissä :love:
 
Jännät paikat @Lumi87 ja @Shara, tsemppiä :)

@-Amanda- Kiva kun pääsitte kotiin!

Neuvolan kotikäynti oli tänään. Painoa onneksi tullut hyvin (3640g tällä hetkellä) rintamaidolla. Pullosta menee kyllä edelleen aika paljon kun pumpulla saa kerättyä. Onneksi tuli hankittua sähköpumppu eikä manuaalista, sen verran paljon ollut käyttöä. Yritän kuitenkin nyt luottaa enemmän siihen, että vauva saa suoraa rinnasta hyvin ja vähentää pullon käyttöä.

Ulkoiluun saatiin lupa, täytyy kokeilla viikonlopun aikana eka vaunulenkki.

Vaatteista käytetään pääasiassa 50 kokoa vielä, vaikka ennen synnytystä sitä miettikin tuleeko noille pienimmille vaatteille käyttöä yhtään.

Täällä kaikki siis hyvin, ketjun viimeisiä vauvauutisia odotellessa :barefoot:

aprikoosinkukka & tyttö 13 päivää
 
Mä täällä reissussa huonon netin voimin käyn välillä kans jännittämässä viimeisiä ja nyt ne näköjään on syntymässä (y)

Hyvää tätä vuotta kaikille!

@mimmi92 tsemppiä tukoksen ja silmätulehduksen kanssa. Mä jouduin jättää imetysliivien käytön noiden tukosten takia, onneksi h&m imetystopit on ihan tukevia käyttää..

@Surusilmät ootko suihkutissi-hoitoa koittanut?

@aprikoosinkukka eikö ne neuvolasta tarjonnut esim syöttöpunnituksia?

Meillä ollaan tänään kuusi viikkoa :love:
 
Meidän "pieni" prinsessa (56 cm, 4565 g) syntyi tänään 12:55 kiireisellä sektiolla. On nyt osastolla hakemassa lisävauhtia elämän alkuun nenämahaletkun avustuksella, mutta yleisvointi on sekä vaavilla että minulla hyvä, vaikka synnytykseen mahtuikin draamaa eikä mikään mennyt helpolla.

Vielä en ole vauvaa päässyt näkemään, toivottavasti pääsen illalla jos olen pyörätuolikunnossa, tai viimeistään huomenaamulla :love:

Muoks. Tosiaan tsemppiä @Lumi87 ellei vaavi ole jo putkahtanut maailmaan , hauskaa että mentiin loppuun asti näin tasatahtia :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
@Lumi87 Ihanaa, tsemppiä loppurutistukseen :love::love:

@mimmi92 Kerpele, jostain systä pituus otetaan vasta lääkärineuvolassa eli loppukuusta, paino saatiin tietää ja se oli 5,5kg eli hyvin on kasvanut tässä kotosalla, hiukan on painontulo tasaantunut eli ei ole kertynyt enää niin valtavia määriä.
Toivottavasti silmä pikkuisella paranee pian, meilläkin oli tytöllä muistaakseni sama homma muutaman viikon ikäisenä aikanaan..
Rintatulehdukset/tukokset on ikävintä mitä tiedän, mullahan näistä kokemusta on :devil: Nyt ei ole luojan kiitos ollut vielä ensimmäistäkään, hiukan kipeytyi toisen rinnan sivu ihan alkuvaiheessa kun ei päässyt imettämään mutta se lähti onneksi pois ahkeralla pumppauksella. Nyt oon kyllä suojannu tyyliin ku jääkaapille meen ettei vaan tule tulehdusta.
Nyt vaan lämpöpussia tissille ja kuumaan suihkuun seisomaan! Yritä tyhjennellä rintaa :eek:Toivottavasti auttaa etkä antibioottikuurille joudu.

@Hilma85 Mikä ihme on suihkutissihoito? :D:D

Cuplaton tuntui auttavan vatsavaivoihin, ei ähise jäppinen enää niin paljoa! Röyhtäys irtoaa paremmin ja piereskelee nyt enemmän, eli ilmat liikkuu suuntaan ja toiseen :ROFLMAO:

Apua, Onnea @Shara :love::love::love: Ei jäänyt minun pienokainen ainoaksi, tuli sinun vaavi mitoissa perässä kyllä, komiankokonen tyttö :love::D
 

Yhteistyössä