Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *MEIDÄN KUU!*

@mimmi92 Hui kun jännää! Taidat olla kyllä seuraava jolle lähtö tulee! :barefoot:

Täällä mennään 39+3, eli lähellä ollaan, tänään oli ihan järkyttävä paineen tunne toisessa kankussa, ei pystyny pystyasennossa olemaan, vatsa tyhjenikin hyvin. Mutta hetken jo mietin että nyt menee vedet kun jotenkin tuli sellainen ponnistusvaihe mieleen :LOL:
Muutama kipeähkö suppari on myös kolkutellut, aika malttamaton olo alkaa olla jo, rupesi ihan jännitämään omakin tilanne että kohta oikeasti lähdetään synnyttämään kun @mimmi92 rupesi puhumaan että alkaa tapahtumaan :ROFLMAO::ROFLMAO: Otti ihan vatsanpohjasta!

Minä kävin tänään ostamassa viimeiset joululahjat, koko ajan oli pelko perssiissä että valahtaa elokuvientyyliin sinne kauppakeskuksen lattialle ne vedet hirveenä lammikkona :ROFLMAO: No onneksi ei. Nyt pysyn kotioloissa kyllä loppuajan..Tänään illalla paketointirumba alkaa..

Siivouksetkin on jo loppusuoralla, vauvalle on kaikki kunnossa ja laitettuna, se sairaalakassi on edelleen pakkaamatta. Taidan kiskoa sen mukaan kun lähden matkaan..:sneaky:

Tsemppiä kaikille olotiloihin, kohta on homma pulkassa! :love:
 
Mua jännittää @mimmi92 tilanne! Toivottavasti siellä on lapset jätetty mummolaan ja olette tositoimissa. :whistle:

Unituesta en ole ikinä kuullut. Esikoisen vauva-aikana suositeltiin nukuttamista kyljelleen mutta nyt kuulin, että suositus olisi selälleen? Tuntuu hassulta jos vauva vaikka puklaa eikä osaa kääntyä. :eek:

Mulla on vatsa vissiin vielä ihan ylhäällä eikä mitään ajatuksia, että lähiaikoina syntyisi. En myöskään usko kiinnittyneen kun aamuisin maha on aina tosi korkealla, vauvan peppu ihan kiinni kylkiluissa, mistä sitten valahtaa kun nousen pystyyn. Mutta siis aika menee niin nopeasti että jaksan kyllä odotella ja on paljon suunnitelmia vielä ennen joulua. Mutta kyllä tuli jotenkin jännä olo kun yhtenä päivänä mietin, että meillä on ihan oikeasti kohta vauva. :love:

Huomenna täysiaikaisia. <3
 
@mimmi92 täälläkin jännätään että tuliko lähtö :D

@Shara meillä tuo unipesä ajaa melkein samaa asiaa, on tosi helppo tukea vauva siihen.

@Lumi87 joo, suositus on selällään, mutta meillä eilen käyneen neuvola-terkan kanssa just juteltiin tuosta puklaamisesta ja hän sanoikin että kyljelle vaan kunhan vain vaihtelee kylkeä.
 
@ritsalaari alkaisikohan sielläkin jo jotain muuta kuin vatsatauti tulemaan :barefoot:

Ja @Surusilmät sielläkin alkaa jo vähän jännäämään :)
Heh ja täälläkin sairaalakassi edelleen pakkaamatta :whistle:

Lapset jätetty mummolaan. Kamala olo itsellä kun tyttö jäi itkemään perään, ei oikein ole hoidossa edes paljoa ollut, joten saas nähdä miten yö tulee menemään :cry:
Klo 17 saakka supistuksia taas kellotettu ja pisin väli ollut 12min :cool: ei vieläkään ole tarpeeksi pitkiä, että näillä lähtisin näytille. Sauna laitettu päälle, jos helpottaisi kipuihin tai sitten saisi vauhtia näihin :rolleyes:
 
Mites @mimmi92 :n yö ja vointi?

Mä heräsin 37+0 kunniaksi aamuyöstä alavatsa- ja alaselkäpolttoihin jotka tuli ja meni, kesti noin 45 minuuttia. Aiemmin on ollut vain pidempikestoisia alavatsajomotuksia, ei tuollaisia aaltomaisia, joten ehkä täälläkin nyt alkaa jotain kypsymistä hiljalleen tapahtua! Aamulla oli sitten vatsakin vähän sekaisin, joten eiköhän ne jonkin sortin supistuksia olleet. Tuntemukset oli aika lieviä, mutta kyllä siinä pieneen kipuun herätessä vähän pulssi kohosi, kun mietin että jospa kivut alkavatkin siitä koventua ja olisikin tosi kyseessä :rolleyes:
 
Oi onnea onnea @mimmi92 ! Ihanaa että kaikki meni hyvin ja mun silmiin myös vauhdikkaasti! :)

Täällä eilen illalla vähän kipeämpiä supistuksia harjoiteltiin, mutta sain kyllä nukuttua yön aikashyvin. Eli ehkäpä tässä jotain pientä voisi olla ilmoilla. Niin ja vauva oli kyllä erikoisen superaktiivinen myös!

Ihanaa että @-Amanda- lla oli ollut parempi öitä! (unohtu viimeksi kommentoida)

@Shara ohoo, sielläkin enteillään..! (y)

@Lumi87 lle onnea täysiaikaisuudesta!:)

ritsalaari 39+6
 
Onnea Onnea @mimmi92 :love::love:

Täällä lorahti jotain eilen yöllä puoli 12, todella pieni määrä tosin. Kipeitä supistuksia tullut tänään puoli kuudesta lähtien tuohon puoli kymmeneen. Nyt taukosivat. Kyllä voi ärsyttää kun ei etene ei :rolleyes:

Täällähän on monella nyt tuntemuksia päällä, saadankohan useampi vaavi muutaman päivän sisään :ROFLMAO:
 
Hurjan paljon onnea @mimmi92 ! :love: Kylläpä eteni nopean kuuloisesti. Kerrohan synnytyskertomusta kunhan jaksat. :) Oliko ylläri, että olikin poika, kun tyttölupausta kuitenkin oli veikkailtu...?

Onpa tosiaan monella jännän kuuloiset paikat nyt! Kukahan lienee seuraava. :barefoot:

Mullakin oli eilen pari kipeähkö supistusta, mutta menivät ohi. Sauna ja seksi ei vaikuttaneet illalla yhtään. Tänään katsomaan vaikuttaisiko kaupoilla kiertely jouduttavasti tähän etenemiseen. ;)

Nanna 39+3
 
Hui nyt on kyllä monella jännät paikat :barefoot: taitaa kyllä lähipäivinä ainakin muutama vauva syntyä :love:

Joo ja tosiaan vauvan vaatekaappiin täytyy tehdä "pientä" muutosta ja nimi miettiä uudestaan, eli omatkin tuntemukset sukupuolesta meni tällä kertaa pieleen. Ultrassahan jalkoväliin ei näkynyt kunnolla, mutta ei näkynyt mitään poikaan viittaavaa, joten sen perusteella kätilö arveli olevan tulossa tyttö :ROFLMAO:

Tässä synnytyskertomusta kun vielä jotain muistaa;

N.klo 23 illalla soittelin synnärille, että voisiko tulla käymään, vaikka supistukset onkin epäsäännöllisiä ja melko harvoja. 00 otettiin ehkä 30 min käyrää ja sinä aikana taisi tulla 2 säälittävää lyhyttä ja melko pientä supistusta. Sisätutkimuksessa kaulaa oli vielä jonkun verran jäljellä ja 3cm auki. Todettiin ettei synnytys ole käynnissä, mutta katsotaan aamulla tilanne uudestaan.

Sain oksanest piikin pakaraan ja mentiin miehen kanssa osastolle lepäilemään. Miehellekin annettiin patja lattialle ja taisi muutaman tunnin siinä kuorsata :D piikin avulla torkuin ja heräilin kipeisiin supistuksiin n. 10 min välein.
4 aikaan alettiin ottamaan tunti taas käyrää, eikä siinä alkuun tullut montaa supistusta, puolen tunnin jälkeen alkoi tulemaan tiheämmin ja viimeinen supistus oli jo niin pitkä että sanoin etten yksinkertaisesti enää kestä olla tässä, haluan epiduraalin. Sisätutkimuksessa 6cm auki ja eikun viereiseen huoneeseen saliin. Ajateltiin ennen epiduraalia puhkaista kalvot ja huomattiin, että olenkin jo 8cm auki, turha enää alkaa anestestesia lääkäriä kutsumaan, joten sain sitten kohdunkaulan puudutteen kalvojen puhkaisun jälkeen, joka toimi vain toispuoleisesti. Vei kuitenkin terävimmän kivun pois supistuksilta, joten voin suositella hyvänä vaihtoehtona epille(y)

Viimeisten senttien aukeamiseen menikin kaikkien yllätykseksi sittenkin melkein tunti ja kunnollista ponnistaminen tarvetta sai odotella pitkään, kunnes yhdellä ponnistuksella syntyi pää ja hartiat taisi kätilö vetäistä ulos.
Synnytyksen varsinaiseksi kestoksi merkattu 2,5h ja ponnistus 2min.
 
Onnea @mimmi92 valtavasti ja kiitos synnytyskertomuksesta! :love: Tosi näppärästi meni teillä lastenhoito ym., vaikka tietysti kurja että perään jäätiin itkemään. Ihanaa jos pääsette kotiin jo tänään. <3 Ja "hauska", että vauvan sukupuoli vaihtui. :love: Onko vaatekaappi ihan tyttömäinen?

Mun tuttu kätilö puhui myös ton kohdunkaulapuudutteen puolesta uudelleensynnyttäjällä, jolla synnytys loppusuoralla. Synnytitkö sä Hyvinkäällä?
 
Ja onpa tosi monella jännät paikat! :eek: Mä oon varma että viikon sisällä tänne ropisee mooonta vauvauutista. <3

Mulla on ihan sellainen olo että oon väärässä pinossa, kun saa todennäköisesti vielä useamman viikon odottaa, eikä ole mitään tuntemuksia. Kaikki aikanaan...

Lumi 37+0
 
Hurjan isot onnittelut @mimmi92 pienestä pojasta! ❤
Siellä oli aika vauhdikas synnytys loppujen lopuksi. Ja ihanaa kuulla, että voitte jo tänään päästä kotiin.

Ja on kyllä monella lähtö mahdollisesti lähellä, taitaa tulla jokunen vauvauutinen tulevalla viikolla.

Täällä ei varmaan lähtöä synnärille tuu ihan heti.
Ei minkäänlaista ennakointia tai tuntemuksia tällä hetkellä. Oikeestaan oli on vallan mainio, mitä nyt masu tuntuu olevan koko ajan tiellä eikä kenkiä saa itse kunnolla enää jalkaan, mutta muuten hyvä olo. Varsinkin nyt kun on saanut jopa nukuttua paremmin.
Vauva potkii reippaasti, joten olot on varmasti hyvin mukavat yksiössään.

Mä sain just siivottua ja pyyhitty pölyt (okei, mies siivos kans.) Vaihdettiin lakanat, pesukone pyörii ja kannettiin pinnasänky meijän makkariin ja petasin sen valmiiksi.
Laitettiin vauvan huone kondikseen, eli loputkin vaatteet kaappiin, sitteri odottelemaan ja vaipat valmiiksi muiden härpäkkeiden kanssa hoitopöydälle.

@Lumi87 onnea täysiaikaisuudesta. :)

Jännä käydä lukemassa täällä, että onko tullut vauvauutisia.

@ritsalaari Toivotaan vaan, että nää unet nyt pysyis hyvinä. :)
Me miehen kanssa eilen sohvalla istuskellessamme (okei, mä makasin siinä sohvalla ) pohdittiin ihan tota samaa, että ei tässä oo loppujen lopuksi montaa tällästä rauhallista iltaa, jolloin ollaan vaan kahdestaan ja tuijotellaan telkkaria ja jutellaan. Ihan kohta tässä on odotettu kolmas pieni ihminen.
Ja joo, tekemistä täytyy olla. Pelkkä odottaminen on ihan hirveetä, kun ei vaan malta odottaa.
Sen takia meilläkin on pakastin täynnä pullia, sämpylöitä, korvapuusteja jne.. Ja talo tulee siivottua se kaks kertaa viikossa kunnolla (ja ehkä jopa siinäkin toivossa, että jos edistää synnytyksen käynnistystä.)

Mutta ei masuun vissiin kukaan oo jäänyt, että eiköhän tuo meidänkin bebe jossain vaiheessa ulostaudu, ennemmin tai myöhemmin. Itse tai autettuna.

Täällä tuli jälleen kerran lunta maahan, mahtaakohan pysyä maassa iltaan asti.

Amanda 38+4
 
Onnea @mimmi92 !! Mä oon täällä ihan tippa linssissä. Synnytys oli kyllä tosi nopea ja tehokas, täytyy olla voimakkaat supistukset! Mullakin jäi tosi hyvä kokemus kohdunkaulan puudutteesta. (y)
Ihana ylläri tuo poikavauva :LOL: :love:toivottavasti kaapissa on myös jokunen neutraalin värinen vaate jotka riittäisi alkupäiville. Ja eihän se haittaa mitkä vaatteet kotona on? Meidän vauva on enimmäkseen yökkärissä kun nukkuu vaan yötä päivää. :)

Veikkasin että tällä viikolla jo joku syntyisi ja niinhän viime hetkillä ehti. Toivottavasti ensi viikolla tulee pari vauvaa lisää. :love:
 
Kiitokset onnitteluista kaikille! :love:

@Lumi87 joo Hyvinkäällä synnytin ja täytyy kyllä sanoa, että mukavan kiireettömän oloista oli tuolla verrattuna jorviin ja kättäriin :)

Vaatteita löytyy 50-56cm paljon neutraalin värisinä myös, mutta isommat koot kyllä tytön jäljiltä melko "tyttömäisiä", pojan käyttökelpoiset vaatteet kun annoin jo ajat sitten eteenpäin :) tietääpähän mitä joululahja toiveita esittää uudelle tulokkaalle :whistle:

Kotona ollaan koko perhe ja on kyllä ainakin todella tyytyväinen tapaus ollut toistaiseksi, herää 2-3h välein syömään ja jatkaaaä unia tai sitten vaan katselee ympärilleen. Ihan outoa kun on niin "iso" verrattuna noihin edellisiin, ihan erilaista käsitellä :LOL:. Keskiviikkona käydään sairaalalla vielä lääkärin tarkastuksessa. Tässä synnytyksessä ei muuten tullut tikkejä ollenkaan (y)
 
Täällä käyty mutka sairaalassa, synnytys käynnissä, sentin oli vasta auki joten kotia pistivät vielä kärvistelemään. Supistuksia tulee melko harvakseltaan, kipeitä ovat kyllä, taitaa tulla yöllä lähtö! :barefoot:

Lapsivettä ei ollut testin mukaan tihkunut, eli oli jotain muuta eilen yöllä. Supistukset kuitenkin saaneet jotain aikaan, kohta päästään tositoimiin, vähän meinaa jännittää :eek:
 
Tsemppiä @Surusilmät ! Kylläpäs täällä nyt alkoi yhtäkkiä tapahtua :LOL: Mä kyllä uskon pysyväni kasassa vielä useamman viikon, mutta ihan kiva että pitkästä aikaa tuli vähän jotain uudenlaisia tuntemuksia jotka eeeehkä ennakoi sitä että vauva joskus syntyykin.

Tänään en oo kyllä paljon ehtinyt muuten vointia kuulostella, kun toinen kissa sairastaa ja jouduttiin sitten lähtemään eläinlääkäripäivystykseen. Miten aina sattuukin, että lemmikeille tulee kaikkea vaivaa viikonloppuina, kun muutenkin kalliiden eläinlääkärimaksujen lisäksi on se kiva 100% päivystyskorotus... No, nyt ollaan jo kotiuduttu (lompakko kevyempänä) mutta silti on pienestä kova huoli.
 
Oi @Surusilmät miten jännää, kauheasti voimia tositoimiin! :love: Eihän tänään malta mennä nukkumaan kun miettii vaan syntyykö tänne vauvoja. :ROFLMAO:

@Shara voi harmi, että kissa sairastui. Hyvä kun kuitenkin pääsitte lääkäriin vaikka kamalan kalliita eläinlääkärit on tosiaan jo arkenakin saati sunnuntaina...

@-Amanda- mulla esikoisesta ekat synnytykseen liittyvät tuntemukset tuli kun synnytys käynnistyi, eli ilman "olojakin" voi kyllä alkaa tapahtua. :)

@mimmi92 mä synnytin tytön Hyvinkäällä ja siellä oli kyllä tosi rauhallista ja mukavaa. Ja parkkipaikat taitaa olla ilmaisia? Nyt asutaan vähän hyvinkää-hki välissä, katotaan kellonajan ja oman sijainnin mukaan sitten minne päin lähdetään (ja mahdutaan).

Mulla iltaisin kauheita kipuja kohdunsuulla, mutta ne liittyy aina vauvan riehakkaaseen menoon eikä siis ole supistuksia tms. Esikoinen ei näin mellastanut, illan pari vikaa valveillaolotuntia ihan tuskaa kun joka asennossa sattuu ja tuntuu just sellasilta sukkapuikkokivuilta. Päivät menee kivuttomasti ja mukavasti.

Aloitin just joulusiivouksen ja hinkkasin saunan juuriharjalla lattiasta kattoon. Ens viikon ohjelmaksi voisi ottaa jatkaa siivoiluja ja hankkia loput joululahjat ja paketoida ne. :)

Huomenna aamulla neuvola.
 
@Surusilmät paljon tsemppiä tulevaan! Toivottavasti ei tarvitse pitkään kärvistellä :barefoot:

@Shara voi harmi kissan sairastuminen :( toivottavasti tulee pian kuntoon!

@Lumi87 joo taitaa kaikki parkkipaikat olla ilmaisia, 24h paikkoja oli vähän kauempana ja taisi olla 4h lähempänä ovia. Pihalla vaan oli jotain remppaa kesken niin meni ainakin meillä jonkun aikaa löytää oikea ovi mistä pääsee sisään kun ei entuudestaan tuttu paikka :ROFLMAO:

Alkaa kyllä kaikilla olemaan jo sellaiset viikot, että kenellä tahansa voi vauva pian syntyä :barefoot:
 
Voimaa @Surusilmät !(y)(y)(y) Toivottavasti saat myös levättyä ja kerättyä voimia.

Olipa tosiaan nopea @mimmi92 n synnytys. Ihanaa kun ootte jo kotona! Mitäs sisarukset?:love:

Hei mullahan on tänään 40+0. :ROFLMAO: Ei mitään tuntemuksia, paitsi aamukuudelta menkkajomotuksia selässä. Mieluusti sais kyllä jo olla kunnon supistuksiakin. :)
 

Yhteistyössä