Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *MEIDÄN KUU!*

@Surusilmät voimia kovasti! Koita saada levättyä, jos vaikka tänään vielä lähtisivät tihenemään!

@ritsalaari alkaa sulla ainakin h hetki olemaan lähellä kun viikot loppuu kesken :barefoot:
Sisarukset on ehkä vähän turhankin innokkaita vauvan silittelijöitä :ROFLMAO: koko ajan olisivat kimpussa :love: ei ainakaan vielä ole mitään mustasukkaisuutta ilmennyt..

Mites @Lumi87 neuvola?

On tämä outoa kun ainakin toistaiseksi tuntuu aikaa riittävän kaikkeen enemmän :D vauva kun vielä lähinnä pelkästään nukkuu ja syö välissä pikaisesti. Maha kun lähti, niin jaksaa paljon paremmin tehdä kaikkia kotitöitäkin :whistle: kyllä se yhdestä lapsesta kahteen harppaus oli ihan järkyttävä muutos (kuten esikoisenkin syntymä), mutta nyt menee kyllä oikeasti tässä normi arjen sivussa tuo vauvan hoito :LOL:

Mimmi ja poitsu 1vrk
 
@mimmi92 eihän mulla neuvola ollutkaan aamulla vaan vasta myöhään iltapäivällä. :ROFLMAO: Onneksi tarkistin ajan ennen kuin lähdin kävelemään. Ei mua muu oikeastaan kiinnosta kuin se että tuntuuko vauva kiinnittyneen vai onko vielä ihan ylhäällä. Jos ylhäällä oleilee niin en kyllä halua tietää miltä nivusissa tuntuu kun laskeutuu, kun viime päivinä ollut nivusissa kävellessä tosi epämiellyttäviä tuntemuksia. Mies pääsee tänään ekaa kertaa mukaan neuvolaan, ihan kiva niin terkkari ei luule pian mua yksinodottajaksi. :D Ja vaa'alle ei ole mitään hinkua mennä, kotimittauksen mukaan tullut kilo viikossa edellisestä käynnistä... Turvottaakin kyllä jalkoja niin etten ihmettele.

Ja hei mimmi kuulostaa niin ihanalta toi vauvaelämä. <3 Mäkin just mietin, että alku varmaan menee omalla painollaan jos vaan ei koliikki taas tule kylään, mutta sitten kun ihan pikkuvauva-aika loppuu muuttuu kyllä elämä ja tulee haasteita, kun esikoisen harrastukset iltamyöhällä ja sieltä täytyy hakea autolla kotiin, kun pienellä olisi jo nukkuma-aika. Mutta eiköhän lapsi totu siihen mihin on pakko tottua ja itse osaa varmasti ottaa rennommin kuin esikoisen aikaan. :)

@ritsalaari siellä kyllä tosi jännää kun joukuaattoon just vajaa 2vko:a! Toivottavasti oottd aattona olleet vauvan kanssa kotona jo hetken. :love:

Mulla alkaa nyt ekan kerran olemaan vähän malttamaton olo, vaikka toisaalta toivon, että vauva syntyisi ensivuoden puolella. Mutta 1.1 on takaraja jonka jälkeen alkaa varmasti jo hermostuttaa. :D

Lumi 37+1
 
@Surusilmät tsemppiä kovasti. Toivottavasti alkaa pian kunnolla tapahtumaan, ettei tarvi kovin kauaa kärvistellä! (y)

Huisia muuten @mimmi92 , että pääsitte noin nopeasti kotiin synnytyksen jälkeen! Minä en ees unelmoi noin nopeasta kotiutuksesta, oon sen kaks päivää ainakin varautunut osastolla olemaan. Toivottavasti ei sen pidempään ole tarvista... :rolleyes:

Toivottavasti @ritsalaari sielläkin alkaa pian tapahtua! :)

Mulla huomenna aamusta neuvola, pitääkö sinnekin nyt sitten vielä mennä, kun ei tässä ala tapahtua. :X3: Olo on kyllä levoton, joka aamu/ilta vaan miettii, että joko joko joko nyt alkas jotain tapahtua... Tuikkii kohdunsuulle, jomottelee, vaan eipä sen kummempia. Mies toivoo, että syntyy laskettunapäivänä. :whistle: Toivottavasti on sitten niin säntillinen, ettei kovin paljoo ylikään menis, kolkuttelee tuo joulu jo niin lähellä, enkä tosiaan haluis jouluna olla synnärillä, vaan kotona oman (kasvaneen) perheen kanssa. :love:

Nanna 39+4
 
Onnea @mimmi92 , ihanaa kuulla lisää positiivisia synnytystarinoita ja ensipäivistä vauvan kanssa!

@Lumi87 toivottavasti tyyppi on laskeutunut, lupaavalta kuullostaa noiden kipujen osalta. Mulla ero oli huomattava kun laskeutu, tuntee kyllä että alakerrassa painetta!

Täällä ei mitää uutta, ärsyttävää.. Kävely kivuliasta ja muutenkin tuntuu et ei enää jaksa tehdä mitään ja päivät matelee. Nyt olis viikko laskettuunaikaan, kaikissa ultrissa poitsu on ollu sen n. viikon edellä niin yritän psyykata itteäni josko tällä viikolla jotain alkaisi tapahtumaan :) Mut joka aamu on pettyny ku ei oo heränny kipeisiin supistuksiin :p Ehkä kävelen portaat hissin sijaan tänään :whistle:

Vihersmoothie 39+0
 
Neuvolasta kotiuduttu. Verenpaine alkaa vähän kohota(esikoisesta kävi samoin) ja turvottaa aikalailla, painoa tullut 1kg/viikko. :eek: Se ei kotimittausten ja turvotusten perusteella tullut kylläkään yllätyksenä... Pissa kuitenkin puhdas eikä verenpaine hälyyttävä minkään mittarin mukaan, mutta katotaan mitä tulevat viikot tuo tullessaan.

Ja vauvalla pää kuulemma tukevasti kiinni lähtökuopissa eikä heilu yhtään. En kyllä sen varaan laske muuta kuin sen, että kivut nivusissa alkaneet varmasti juuri tämän myötä. :D

@Nanna-87 toivotaan teille säntillistä vauvelia. :love:

@Vihersmoothie me asutaan korkealla, vois kanssa alkaa kivuta noita rappusia hissin sijaan. :ROFLMAO: Ja joulusiivoukset ajattelin raivolla käynnistää, jos vaikka jotain tekisi ja toisaalta haluan tehdä siivoukset itse kun mies ei siivoamisissaan ole niin tarkka. Toi on kyllä hyvä jos vauva vastannut viikkoa isompaa. Jospa hän tosiaan pian syntyisi. :whistle:
 
Paljon onnea @Surusilmät pojasta! :love: Kirjoittelehan synnytyskertomusta, kun jaksat. :)

On kyllä poikavoittoista tähän saakka ollut, jokohan kohta tyttöjäkin tupsahtelisi. :ninja: Voi kun on niin jännittävää tulla tänne kuikkimaan nyt, kun ollaan kaikki näin pitkällä. Monta kertaa päivässä pitää käydä tarkistamassa tilanne. Samalla oma levottomuus ja malttamattomuus vaan lisääntyy, kun täällä käy lukemassa. :ROFLMAO:
 
@Surusilmät hurjan paljon onnea pojasta! ❤
Hän on kyllä hyvän kokoinen.

On kyllä ollut nyt poikavoittoista.
Saas nähdä koska ensimmäinen tyttö syntyy, vai onko tytöt sitten ne, jotka on tyylikkäästi myöhässä. ☺

@Lumi87 Joo, on mulla sekin päässä pyörinyt, että ei se välttämättä anna mitään merkkejä ennen kuin itse synnytys on kyseessä.

Just sen takia ei uskalleta lähteä enää minnekkään pidemmälle reissulle.
Synnyttäminen todennäköisesti onnistuu muussakin paikassa, kuin siinä ns. "Omalla" synnärillä.
Mutta jotenkin en siltikään uskalla enää lähteä minnekkään 100km päähän kyläilemään kenelläkään tai shoppailemaan.
Hölmöä varmasti, mutta minkäs teet.

Pakko vaan sanoa vieläkin, että tänne on niin jännä tulla lukemaan/katsomaan, kun ei tiedä, että onko vauvoja syntynyt.

Amanda 38+5
 
Ihanaa, onnea @Surusilmät pojasta! Onnellisia ensihetkiä!

@Lumi87 kirjoitinkohan tänne (en muista), mutta mullakin oli edellisessä neuvolassa (oisko ollu rv38?) paino noussut kilon viikossa..käsissä kyllä turvotus tuntuikin puutumisena. :) Toivottavasti pysyy siellä paineet aisoissa.

Täälläkään ei @Vihersmoothie n tapaan mitään uusia enteileviä oireita. Paitsi että eilen meni kyllä hermot sekä siihen että vatsa on niin alhaalla että kyselyihin..taidan tänään laittaa kaikki viestintäkanavat kii niin ettei läpi tuu kuin miehen yhteydenotot:ROFLMAO::D.

Hassua, ilman kyselyitä tai ei, ei oikeastaan tee enää mieli mennä ihmisjoukkojen keskelle tai tapaamaan kavereita varsinkaan mihinkään kahviloihin. Tuli vaan tuosta @-Amanda- n kyläilykommentista mieleen.

Jaa millähän sitä kuluttais tänään aikaa..o_O:LOL:
ritsalaari 40+1
 
@ritsalaari mulla täysin sama fiilis tuosta ihmisten näkemisestä, ei vaan kiinnosta nähä ketään kun kaikki vaan haluaa jutella vauvasta ja spekuloida millon se tulee :sneaky: Mun päivät on täynnä järkyttävän huonoa telkkaria, hankin Ruutu+ ja oon kattonu Unelmien poikamiestä :D Ja samalla pomppinut jumppapallolla jos siitä olis jotain apua..

Tänään kuitenkin kampaajalle ja huomenna neuvola.

Vihersmoothie 39+1
 
Onnea @Surusilmät ! :love: Kerro tosiaan tarkemmin synnytyksen kulusta sitten kun aikaa ja energiaa löytyy!

Mullakin oli eilen neuvola, ei mitään uutta siellä. Vauva on ihan alhaalla, ja vatsakin neuvolantädin mielestä laskeutunut. Painoa tullut tasaisesti n. 500 g viikossa lisää, hemoglobiini pysynyt hyvänä. seuraava neuvola onkin vasta 29.12., eli melkein kolmen viikon päästä.

Neuvolan jälkeen käytiin muutaman kilometrin kävelyllä, kun Posti ärsyttävästi kuskailee tilattuja paketteja minne sattuu, ilmeisesti jouluruuhkan vuoksi. Sen jälkeen olinkin niin kipeä etten oo raskauden aikana vielä kertaakaan ollut, joka paikkaa särki ja taisinpa ensimmäistä kertaa kokea ihan liitoskipujakin kun häpyluun kohdalta vihloi niin älyttömän paljon. En voinut loppuiltana tehdä muuta kuin makoilla sohvalla ja valittaa kurjaa oloani :LOL: Kissa onneksi on jo kunnossa, niin ei tarvitse sitä tässä enää stressata.
 
Heipähei! (y) tämän ketjin aloituksessa moni pyöritteli/pyörittelee tenssiä, suosittelen kokeilemaan jos kipu on selässä, itse käytin sitä oman pojan synnytyksessä ja se oli kaikkein paras mulle :love:

Kivunlievitys oli täysin omassa hallinnassa joten on synnytyspelkoisen unelmalaite :love:

Tsemppiä kaikille, nyt on eessä ihanimmat hetket! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@Hyppymassu kiitos tens-kokemuksesta! Mulle tuli just postissa tens-laite ja kävin läpi ohjeita ja sanoin miehelle, että hänkin saa ohjeet lukea jos auttelee sitten elektrodien kiinnityksessä. Odotan kyllä tosi paljon, että pääsee laitetta käyttämään! :) Paljon kuullut positiivisia kokemuksia, mutta ihmeen vähän tuntuu laite olevan ihmisille tuttu, neuvolan terkkarikaan ei tiennyt oikein mitään asiasta. Käytitkö sekä avautumis- että ponnistusvaiheessa? Entä käytitkö muuta kivunlievitystä?
 
@ritsalaari kiva että on kohtalotovereita painonnousun suhteen. Terkkari kyllä rauhoitteli että ens kerralla voi paino olla vaikka samassakin jos turvottelut helpottaa, ja taitaa kuitenkin olla aika yleinen vaiva loppuvaiheessa.

@-Amanda- ei musta ole yhtään tyhmää ettei minnekään pitkälle halua enää lähteä. Mä kävin viikonloppuna 300km päässä, mutta enää en noin kauas lähde. Max 50km päähän on sovittuna parit kavereiden näkemiset ja jouluostoksia ym. :) Mua jännittää jo sekin jos alkaa tapahtua joulunpyhinä anoppilassa. Vaikkei se kaukana sijaitsekaan niin sairaala vaihtuu siinä vaiheessa lennosta.

@Shara siellä sitten aika sama tilanne kuin täällä, ja ihan samoissa päivissäkin mennään. :) toi vauvan laskeutuminen tuonut tännekin kaikkia outoja kolotuksia ja tuntemuksia.

@Vihersmoothie mulla myös ruutu+ ja oon kattonut kaikkea hömppää silloin kun ollut aikaa. :D Unelmien poikamieheen en oo vielä ennättänyt... Mä kävin myös ihan vasta kampaajalla laittamassa hiukset ojennukseen, kun ei tiedä milloin seuraavan kerran pääsee.

Täällä ei aika käy pitkäksi kun kehittelin ientulehduksen ja kävin hammaslääkärissä. :ROFLMAO: Soittelin aamulla hammaslääkäriaikaa kun luulin, että mulla on reikä, mutta kuulemma ikenet siitä kohtaa vaan turvoksissa ja verestävät. Onhan ne hampaita pestessä vuotaneet verta, mutta nyt alkoi jomotella ikävästi.
 
@Surusilmät onnea onnea pojasta! :love: Huomasiko synnytyksessä vauvan ison koon?

@ritsalaari ja @Vihersmoothie mulla aina ennen synnytystä sama fiilis! Ekalla kerralla ajattelin kans, että ärsyttää kyselijät. Kerran olin ihan hermona kun tuli yllätysvieraita juuri la:n tienoilla, vaikka yleensä tykkään sellaisesta. Nyt kun ei kyselyitä ehtinyt tulla, niin ärsytti muut ihmiset silti. Jopa omia lapsia olis tehnyt mieli paeta koko ajan vessaan tai johonkin. Kai se on jotain ihan normaalia valmistautumista ja keskittymistä tulevan vauvan hoitoon. :)

Vauva on edelleen ihana ja rauhallinen. Muutaman kerran itkenyt mahakipua, mutta helpottanut pian. Mulla taitaa olla itellä rintatulehduso_O:sick::cry: toisen tissin imetyskipu kokoajan vain pahenee ja ulkona en uskalla käydä! Pari päivää oli tosi kuumeinen ja heikko olo, mutta nyt on enää tosi aristava rinta ja siitä imettäminen on niin pelottavaa että niskat aivan jumissa. :confused:
Muuten synnytyksestä olen toipunut ihan täysin, kaikki muut kurjat olot ja kivut on poissa.

Ps. Olisipa kiva nähdä kaikkien vauvat! :love:

Henriette
 
@Lumi87 mulla oli tens käytössä avautumisessa, 3 - 9 cm :) ekat sentit oli panadol-burana-combolla :)

Mulla oli ihan järjetön pelko synnytystä koskien, kävin pelkopolilla (suosittelen!). Mä pelkäsin niin rankasti et en uskaltautunut edes synnytysvalmennukseen.. Pelkopolilla kätilön kanssa käytiin kaikki vaiheet läpi, sain puhua kaikki pelkoni.. Kannatti sillä synnytys ei ollutkaan niin paha kokemus :)

Viimeinen sentti aukeamista oli kaikkein suurin tuska, oksetti ja pelotti niin paljon, kunnes se sentti oli ohitse. Sain oksitosiinitipan jouduttamaan avautumista, olihan siihen mennessä kestänyt jo 28h ;)

Olin siis ensikertalainen :LOL:

Kaksi tenssiä meni, 6h kesti kummassakin patterit :cautious: sitten laittoivat kanyylin ja epiduraalin katetrin.

Anteeksi tästä - ei jjjjuma......... Se ponnistamisen tarve - nyt enää naurattaa, mut silloin menin karmeaan paniikkiin. Mun ponnistusvaihe oli 6min sisältäen 4 ponnistusta.. :D mutta mun kivunlievitys oli

2xburanapanadol
2 tenssiä
2 epiduraalia
yksi pudendaalipuudute

kun minuuttia ennen ponnistamisen tarvetta tuntui siltä että mun häpy revittäis väkipakolla irti :sick:
 
@Surusilmät paljon onnea pojasta! :love: kerrohan sitten kun ehdit, miten kaikki eteni :geek:

Kukahan olisi seuraavana? :barefoot: joka kerta kun tänne tulee saa kyllä jännätä onko joku synnyttänyt/lähdössä synnyttämään..

@Lumi87 hienoa, että siellä laskeuduttu, ettei "turhaa" tarvitse kivuista kärsiä(y) Mulla myös lopussa tuli painoa yli 2kg/vko (paitsi vika viikko vähemmän) ja nyt on kyllä myös reippaasti turvotusta kun kotona vaa'an mukaan sairaalaan ei jäänyt edes vauvan verran painoa :whistle: ehkä tämä tästä parin viikon sisään alkaa tippumaan kuten aiemminkin :rolleyes:

@Vihersmoothie kyllä mäkin vähän laskeskelisin esim. np ultran koon mukaisia viikkoja kun sillon ei vielä koossa pitäisi niin paljoa heittoa olla, eli hyvinkin voi olla lähtö lähellä :barefoot:

Ja mitähän kaikkea mun piti kirjoittaa kun aamusta saakka tätäkin yrittänyt lähettää ja koko ajan tulee lisää viestejä :D

Oma toipuminen hyvällä mallilla, jälkivuoto alkaa selkeästi vähenemään, päivä siteillä kyllä kotona koko ajan menty, mutta nyt ei ole ohivuotoja ainakaan enää tullut. Maito nousi jo eilen illalla ja tänään on nännit ollut järkyttävän kipeät, imuote on väärä, mutta en kyllä saa mitenkään korjattua kun ei vaan mahdu tarpeeksi vauvan suuhun. Eiköhän tuo korjaannu kun vähän kasvaa..
Jälkisupistukset alkoi tällä kertaa jo salissa ja oli myös sairaalassa ollessa jo kovia, nyt alkaa vähän jo helpottamaan. Ei nämä kyllä pahempia mun muistikuvan mukaan ole kuin tytöstä, vaikka kätilö vähän sitä pelotteli. Tehokkaita kyllä kun kohtu oli reilusti navan alapuolella jo 4h synnytyksestä (y)
Vauva on toistaiseksi ainakin ollut ihan ihmeellisen tyytyväinen, ei ole itkenyt ollenkaan sitten syntymän jälkeen :eek: kyllä noita aiempia on mun muistikuvan mukaan jo ekoina öinä saanut sylissä hyssytellä.
Ja jo 2 päivänä unohtanut soittaa ja ilmoittaa neuvolaan.. Jos sitten huomenna. On vain tunnin soittoaika niin ei tahdo juuri silloin muistaa

Mimmi & poitsu 2vrk
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti vaan tulin huikkaamaan, että @Henriette ,mahtava oli kuulla tosta ärsytyksestä. Kun just siis ärsyttää kaikki hyvätkin tyypit, :ROFLMAO:joista tietää että eivät edes kysyisi mitään vauvasta. Pitää vähän tsempata aina että pystyy vastaamaan puhelimeen.:LOL: Niin lohdulliselta tuntuu, että voiskin olla "valmistautumisreaktio" enkä oo muuttunut ihmisvihaajaksi.

@Lumi87 , ientulehdus kuulostaa kurjalta, toivon pikaista paranemista. Ja joo, painoon liittyen muakin kyllä lohduteltiin että turvotuksen piikkiin. :D

@Shara ihana kuulla että kissa voi jo paremmin. Tänään musta on tuntunut, että toi meidän kissa "tarkkailee" mua. :LOL:
 
Kirjoittelen kertomuksen huomenna, minä pääsen kotiin. Jälleen kerran jääpi poitsu teholle, bilirubiinit kolmannen kerran riesana, meinaa kyllä hermot mennä. Nyt ollaan taas ilman vauvaa ensimmäiset hetket, kyllä on taas kiva. :devil:
 
@mimmi92 onpa mukava kuulla, että vauva arki on lähtenyt rullaamaan hyvin ja että pieni on rauhallinen tapaus. :)

@Lumi87 auts tuo ientulehdus, jospa se pian helpottaa. Ja hyvä, että sielläkin laskeuduttu jo lähtökuoppiin. (y)

@Surusilmät onpa ikävää, että oot joutunut kotiutumaan ilman poikaa. :( Mutta varmasti pienikin saa pian luvan päästä kotiin, kovasti tsemppiä!

Iltapäivällä tuli vähän kolailtua lunta tuolla pihalla (melkoisesti satanut taas tänään ja lisää näyttää tulevan), siinä toivossa, että sais supistuksia aikaiseksi. Vaan ei, hiljasta on, ainakin toistaiseksi... :cautious:
Aamulla oli myös neuvola, ei mitään uutta auringon alla. Ens viikolle vielä varattu aika, jos ei tämä ymmärrä ennen sitä syntyä. Sit seuraavalla viikolla (tasan kahen viikon päästä) oiskin jo yliaikaiskontrolli ja käynnistys... :eek: Jospa ei kuitenkaan sinne asti tarvi ootella vaan lähtis tulemaan ittekseen. Onhan tässä vielä aikaa... :X3:

Nanna 39+5
 
Voi harmi @Surusilmät että poika joutuu jäämään hetkeksi seurantaan. Toivottavasti pääsette koko perhe kotiin pian!

Kiva kuulla, että @mimmi92 :lla on lähtenyt toipuminen ja vauva-arki hyvin käyntiin!

@ritsalaari mulla on kanssa ollut sellainen olo jo jonkin aikaa, että meidän tyttökissa on jotenkin enemmän nyt mun perään kuin ennen :D nytkin se nukkuu mun sylissä, vaikka yleensä aamuruuan jälkeen sen vakipaikkoja on olleet joko miehen syli tai sitten sohva. Toivottavasti niillä on jotain maagisia kissa-aisteja/synnytystä edistäviä ominaisuuksia!

Mä olen nyt yrittänyt orientoitua siihen, että saatan hyvin tosiaan olla vielä kuukaudenkin päivät raskaana. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa: jos synnytys käynnistyy ennen laskettua aikaa, mun tukaluus loppuu ennen vuodenvaihdetta, ja jos lasketun ajan jälkeen, niin joskus aikanaan koulun alkaessa siitä voi olla lapselle marginaalista hyötyä että on alkuvuodesta syntynyt, kun koulun alkaessa onkin jo pitkälti yli 7-vuotias eikä niin, että täyttää 7 vasta loppuvuodesta.

Ulkona on ihanan lumista ja jouluista, mutta olo on niin tukala ettei kyllä oikein tee varsinaisesti mieli esimerkiksi lenkkeillä. Väsyttääkin taas kauheasti, kun iltaisin tulee uni vasta puoliltaöin ja tänään mies heräsi jo kuuden jälkeen, enkä mäkään sitten enää saanut unta. Saamaton olo, kun ei tule päivisin tehtyä oikein mitään hyödyllistä kun melkein kaikki tehtävä on jo tehty. Ehkä siivoan vaikka vaatekaapin tänään, jos saisin vauvan isompia vaatteita sitten vähän siistimmin säilöön.
 
@Surusilmät voi kun kurjaa :( mulle sanottiin synnärillä että ne pystyy antamaan valohoitoa samalla osastolla äidin kanssa, eikö siellä onnistu?

@Lumi87 mulla nousi kans paino viimeisinä viikkoina aika paljon. Turvotusta näköjään kun nyt on jalat pienentyneet varmaan yhdellä koolla, kengät hölskyy :D

@Henriette voi ei, rintatulehdus on kuulemma kamala (siskojen riesana ollut). Kannattaa varmaan hakea kuuri jos on noin kipeä. Mä sain ystävältä sydämenlämmittäjä-huivin ja se on ollut yli hyvä kun lenkkeilee. Tulee melkein liiankin kuuma, mutta pysyypä rinnat lämpöisenä (y)

Mulla iskee melkein epätoivo täällä :( useampi kuukausi raskausaikana ruokavalion kyttäystä ja suunnittelua ja stressiä sokereiden takia ja nyt sama jatkuu kun pätkä näyttää saavan vatsavaivaa ainakin maidosta ja kananmunasta. Ja itse en kestä gluteenia, vaikka keliakiaa ei ole todettukaan. Että joo, helppoa kuin heinänteko :mad: sitten kun saatiin vatsa rauhoittumaan pienellä niin piti aloittaa D-vitsku kiusaamaan.. Tämäkin yö on mennyt valvoessa, yhden jälkeen ei paljoa ole nukuttu :cry: kauhea olo kun toinen on kipeä :(
Positiivinen ajattelu auttaa, ollaan päästy joka päivä vaunuttelemaan koirien kanssa ja ihanaa kun tuli lunta :)
 
@Surusilmät On kyllä tosi harmi kun joutuu olemaan vauvasta erossa :(

@mimmi92 Toivottavasti imuote paranee ajan kanssa, kiva kyllä että vauva on rauhallinen ja toipuminen lähtenyt sujumaan hyvin!

@Nanna-87 Täällä tuli myös eilen tarvottua kunnolla lumessa, lenkissä kesti aika pitkään kun tuntui ettei pääse eteenpäin ollenkaan :ROFLMAO: Sen jälkeen vielä siivosin kunnolla, mutta ei aiheuttanut juurikaan edes pieniä supistuksia.

@Henriette Kiva, että oot toipunut hyvin, vaikka rintatulehdus kuulostaa tosi inhottavalta. Mun äidillä on ollut se tosi pahana joskus ja se on nyt muakin varoitellut siitä jo etukäteen.

@Shara Tuota kouluun menoa on täälläkin vähän tullut mietittyä. Meidän vauva kun hyvin todennäköisesti syntyy nyt ihan loppuvuodesta (käynnistys pitäisi olla 28. päivä, jos ei ennen sitä ilmaannu) ja täytyy sitten harkita, kannattaako laittaa vasta vuotta myöhemmin kouluun. Mahdoton sanoa etukäteen tietysti tilannetta silloin :)

@Hilma85 Tsemppiä kovasti, kuulostaa haastavalta. Kiva kuitenkin, että ulkoilu on piristänyt.

Musta alkaa tuntua päivä päivältä enemmän siltä, että tällä vauvalla ei oo todellakan mikään kiire ulos :D Perjantaina neuvola. Siellä tuskin mitään ihmeellistä selviää, mutta ihan kiva käydä kuitenkin.

5 päivää laskettuun aikaan, 39+2
 

Yhteistyössä