Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *toukokuu*

Kiitos @mimmi92 ! Täältä yritin epätoivoisesti etsiä kuka olis samoilla viikoilla, että vois vakoilla ton lasketun ajan Päädyin,että joko 1,2 tai 3.12.
Ihan sama mulle mikä tuolla on, mutta jos se on tuo 3.12. niin voihan sen sinne vaihtaa kun ehtii/jaksaa

Keskiviikkona menen aamusta neuvolaan ja jos vauvan sydänäänet kuuluvat niin kerrotaan lapsille ja tuleville isovanhemmille äitienpäivänä ❤ Hiukan jännittää
Töissä kerron sit esimiehelle varmaan ensi viikolla. Teen toimistotyötä toimistotyöaikana ja kaikki nää neuvolat, neuvolalääkärit ja ultrat on pitäny keksiä joku valhe miks oon pois.. niin ja korvata vielä tunnit sisään.
Tietääkö kukaan, että kuuluuko raskauden aikaiset neuvolat ym edelleen ns. työaikaan? Siis ettei tarvisi tunteja korvata sisälle enää jatkossa...

nellinu ja kolmonen 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Ensinnäkin @Iltatähti17 olipas mukava ylläri ollakkin pidemmällä! :)

@AuroraK ompas inhottavia nuo vuodot, itselläkin ollut kaikissa raskauksissa, joihin ei syytä löytynyt (tässä raskaudessa vähiten). Onneksi ultrassa kaikki hyvin :)

Täällä itseasiassa alun järkyttävä vatsan turvotus vähän alkanut laskea, tosin kohta voikin jo odottaa että maha kasvamaan :)

@Surusilmät täällä myös inohottavasti paino korkeammalla kuin aiemmissa raskauksissa. BMI normaalin ylärajoilla. Eipä sillä muuten niin väliä, mutta kun aiemmista tullut se 28kg ja 22kg niin uskoisin tälläkin kertaa olevan ihan järkyttävissä lukemissa jos loppuun saakka päästään.

@nellinu muutetaan jos haluat :) toisiaan helppo katsoa, että 40+0 (LA) on sama viikon päivä kuin Rv+0 :) esim jos sulla oli sunnuntaina 10+0 niin 40+0 pitäisi olla silloin sunnuntaina 3.12 :)

Huh mikä viikonloppu, juhlittiin kuopuksen 1v synttäreitä ja meni siivoamisessa ja leipomisessa oikeastaan kokonaan. Onneksi seuraavat järjestettävät juhlat onkin sitten vasta tämän tulevan ristiäiset :D

Muok. Sain taas dopplerilla vihdoin äänet kuulumaan piiitkän etsinnän jälkeen. Nyt en aio edes yrittää ainakaan viikkoon :)

Mimmi rv 9+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nems ja nellinu
@mimmi92 Mulla on tullut se 10/13kg per raskaus ja kilot on aina jääny tyyliin sairaalaan, raskaudesta ei tuu painon kanssa ongelmaa. MUTTA se eka vuosi ku oon kotona vauvan kanssa niin lihon 10kg. Siis saan kotikiloja, mikä on ihan uskomatonta :D Nyt on tullu se sama vajaa 10kg minkä lihoin pojan kanssa kotona ollessa, tein silloin ennen raskautumista kovan työn. Noh, nyt on edessä hirvee homma sitte joulunjälkeen. Ei passaa paljon herkutella.

Miten muuten muilla onnistuu kuntoilu raskausaikana?
Itsellä olisi vielä otolliasta aikaa, sillä mulla alkaa supparit aina tosi aikasin ja liikunta jää ihan minimiin tuon ikävän vaivan vuoksi. :(
Ajattelin muutenkin hiukan lihaskuntoa keveillä liikkeillä rueta treenailemaan, vielä kun voi..
 
@Surusilmät Mulla oli nyt ihan sama juttu, syksyllä olin jo saanut edelliset raskauskilot pois, siihen nyt talven aikana tuli +10kg kotona ollessa..
Ennen raskautta kävin salilla useamman kerran viikossa, siellä tulee mulle normaalistikin oksettava olo, niin nyt kun kotona pienempiä painoja yrittänyt vähänkään nostella, niin alkaa heti pahoinvointi. Eli liikunta jäänyt kävelyyn (olen kyllä yrittänyt pari kertaa viikossa pientä kotijumppaa tehdä)
 
@mimmi92 Ompa lohduttavaa etten oo ainoa :D
Täytyy toivoa ettei paino kolkuttele uuden kymmenluvun puolella loppuraskaudessa, sillä viimeksi mulla oli paino jotain 76 viimeisimmillään raskaana ja polvet oli niin kovilla ettei paljon sen yli kyllä meikäläinen kestä. Olisi kyllä hyvä jos nyt saisi muutaman kilon sulamaan poies..en tiedä onko se mahdollista tai raskaana edes kannattavaa, terveellisesti jos syö ja liikkuu niin jospa se painokin pysyy aisoissa. :)
 
@Surusilmät Heh mulla oli myös polvet kovilla esikoisesta kun lopussa oli painoa 92kg :oops: viimeksi taisi lopussa olla n. 82kg ja nyt vaaka näyttää jo melkein 70 :(
Edellisessä raskaudessa paino putosi rv 8-16 välillä pari kiloa kun alkuraskauden turvotus lähti, nyt toivon että kävisi samoin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Ohhoh meni ohi tää uus ketju :D

Onnea kaikille varhaisultrassa hyviä uutisia saaneille :love: ja pahoittelut menetyksen kokeneille :cry:

Täällä tänään 6+0 ja eilisessö raskaustestissä kontrolliviiva oli haaleampi kuin testiviiva 2h pidätyksellä :LOL: tarkoitus oli hakea CB digital et olisi nähnyt 3+ tekstin, mutta unohdan kokoajan :oops: tänään purjo lensi ekan kerran ja toivoen ei paljoa tarvis oksennella..lisäksi tänään esikoinen heräsi jo 4, eikä nukahtanut uudestaan,niin väsymys aika hirveä. Mä hölmö vielä valittelin ku ei oo rinnat kipeät tai paha olo:LOL:(y) nyt se kostautu ja tietää olevansa raskaana ainakin:rolleyes:

Hei paljonko teillä varhaisultra maksoi ketkä kävitte?-:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja mimmi92
@Nems onnittelut lisääntyneistä oireista ja vahvasta viivasta :)

@Surusilmät mites meni neuvolassa?

Aikooko muut osallistua yhdistelmäseuloihin? Itse tälläkin kertaa menen. Verikokeessa ajattelin käydä ensiviikon maanantaina, silloin rv10+2 ja ultra aikaa odottelen edelleen postista :)

Mimmi rv 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Onnea hyviä uutisia ultrasta saaneille ja jaksamista joukosta pudonneille. <3 On tämä vaan herkkää ja ristiriitaista aikaa.

Kävin tänään neuvolassa alkuraskauden ultrassa ja kohdusta löytyi sikiö, jonka mitat kuulemma vastaa aikalailla viikkoja (nyt 6+4) ja sydän löi. <3 Voi mikä tunteenpurkaus siinä tuli näytölle katsoessa, kyyneleet valui silmistä. Lääkäri ei ottanut laskettuun aikaan kantaa mutta ensi viikolla mennään vielä klinikan varhaisultraan. Toivottavasti siellä edelleen kaikki hyvin. Ensimmäistä kertaa näiden viikkojen aikana olen tänään uskaltanut ajatella tulevaa.

Joku taisi kysellä raskausajan liikunnasta. Olen juossut ja käynyt salilla ja jumpissa niin kuin ennen raskauttakin. Kuuntelen kyllä kehoa ja jos huomaan olevani väsyneempi, niin olen välillä suosiollajäänyt kotiin tai vaihtanut jumpan kevyeempään.

Ja seulontoihin osallistutaan, verikoe ja ultra.

@AuroraK mikä tilanne siellä? Toivottavasti vuoto loppunut ja kaikki hyvin!

Pahoinvointia ei ole ollut, ainoat oireet väsymys ja rintojen arkuus ja turvotus. Vaan ehtiihän niitä oireita vielä tulla. :)
 
Neuvolassa käyty ja olihan se turha käynti. :D Ei mitään hyötyä. Toki sain npultraan ajan mutta siinähän se. Ei ollut oma neuvolantäti niin en kehdannut kysyä voitasko sykkeitä kuunnella, nyt pitää odottaa sinne kesäkuun 6 päivään että päästään ultraan. Voipi tässä pikkunen ressi nousta että onhan siellä varmasti vielä jotain. Taustastani johtuen olne käynyt viikottain oman mielenterveyden vuoksi neuvolassa sykkeet kuuntelemassa, siihen asti kunnes liikkeet ovat alkaneet tuntumaan.
Mietin että olisikohan doppleri kotiin järkevä ostos, vielä kun aikaa on. Käytettynäkin saa suht edullisesti nykyään.

Seulontoihin osallistutaan mekin ultralla ja verikokeella.

Apua, pakko käydä tarkistaan viikot nettilaskurilla, ei tiijä yhtään missä mennään. :oops::oops: pitäisköhän laittaa johonki ylös..
Mimmi on mua neljä päivää vissiin edellä joten oiskohan tuo 9+0 tännään. :whistle:

SS rv 9+0? :geek:
 
Onnea @Lumi87 hyvistä ultrakuulumisista :)

Joo täälläkin pelkkä verikoe+ultra ja tietenkin toivotaan että ei tule tarvetta lapsivesipuntiolle. Ei kai siihen edes muuten joudu?

Mähän sitten kokeilin tänäänkin doppleria ja äänet kuului heti kun laitteen vatsalle laski. Ja löytyvät n.5cm navan alapuolelta, joka on mun mielestä kovin korkealta viikkoihin nähden. Noh kaipa se kohtu vaan on valmiiksi niin venynyt, että päässyt nopeasti kasvamaan.
Eli @Surusilmät mä ainakin liputan kyseisen laitteen puolesta kun liikkeiden tuntemiseen on ainakin kuukausi vielä :D
 
Kävin tänään ensimmäisessä virallisessa neuvolassa. Sovittiin yhessä että hoidetaan pikaisesti, että pääsen töihin takasin mahdollisimman nopeasti.
Sykkeet kuului heti kun doplerin vatsalle asetti, mullakin ehkä se 5cm navasta alaspäin?
Verikokeisiin menen huomenna ja sitten varaan ajan np-ultraan, meilläpäin pystyy ajan varaamaan netistä itse kun on rekisteröitynyt Keskussairaalan johonkin järjestelmään, aika huippua!
Muuten ei kuulu sen ihmeempiä.

Oletteko kertoneet raskaudesta vielä muille? Onko suunnitelmissa millä viikolla noin kerrotte?

Nellinu ja kolmonen 10+3
 
@nellinu ei olla vielä kerrottu, monta kertaa kyllä tehnyt mieli kertoa läheisille :D mahdollisimman pitkään haluttaisiin pitää omana tietona, mutta riippuu vähän miten vatsa tulee esiin. Olisi kiva kertoa vasta rakenneultran jälkeen, mutta tuskin malttaa niin pitkään. Esikoisesta kerrottiin rv 14, toisesta rv 16.
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Mä oon liikkunu suhteellisen samanlaisesti nyt kuin ennen raskauttakin. Toki koittanut välttää raskaimpia liikuntamuotoja (kuten kahvakuulailua painavimmilla kahvakuulilla) mutta esimerkiksi juoksulenkit on ainakin vielä samaa luokkaa mitä ennenkin.

Me ei olla kumpikaan vielä kerrottu muille kuin molempien pomoille.
Muuten ajateltiin odottaa vähintään sinne np-ultraan asti. Riippuen toki miten tuo masu tulee esiin.
Mutta kai me viimeistään juhannuksena kerrotaan/vähän ennen, kun ollaan menossa juhannusta viettämään appivanhempien kanssa mökille.

Täällä ei nyt sen kummempia. Tilasin eilen kyllä dopplerin.
Pahoinvointia on edelleenkin, mutta nyt ajoittuu onneksi vain aamuihin, päivät saa olla aika hyvin rauhassa, mut jos ruokailuväli menee liian pitkäksi, niin sit se pahoinvointi iskee.

Ja itkuherkkyys... Mä siis itkin tiistaina sitä, että tuli lunta alas.

Amanda 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Moikka taas pitkästä aikaa! Olen pitänyt palstailusta taukoa, uuden työn aloitus yhdistettynä tähän väsymykseen ja huonoon oloon on vienyt mehut. Mäkin hankin kotidopplerin ja tänään sain viimeinkin kuulumaan kunnon tykytyksen! Keskisyke 175 bpm, oma syke kuulostaa niin laiskalta tohon verrattuna :) Ihana tietää et kaveri siellä vielä viihtyy..

Kaikkea hyvää muille odottajille, oli jotenkin ihanaa huomata et oli tullut jo tammikuisille ryhmä, me ei olla enää ne ihan alussa olijat!

- vihersmoothie 8+2, eka tulossa, 34 v
 
@nellinu ekasta raskaudesta ei tiennyt oikeastaan kuin ihan läheisimmät ihmiset, joten olihan ihmiset facessa yllättyneitä kun laitettiin päivitys vauvan synnyttyä :D
Tässä raskaudessa ollaan kerrottu meidän äideille, kun oli juhlat ja ne olisi arvanneet muutenkin mun juomattomuudesta :D lisäksi pari ystävääni tietää, koska he tiesivät yrityksestä :) muille kerrotaan varmaan npultran jälkeen,kun oon niin lyhyt,että maha tulee nlopeasti varmaan taas esiin :)

Täällä ei kummempia, paha olo ja hermot tosi kireällä ajoittain... tänään siis hurjat 6+2
eka virallinen ( mulla oli lapsen kanssa sellanen yhteisneuvola viime viikolla,mut keskityttiin enemmän lapseen ) neuvola on vasta 22.5 ja sillon on 7+6 , että voiskohan neuvolan laitteilla kuulla sydänäänetkin, aion pyytää ainakin :D
 
Täälläkin löydettiin doppleri, saan sen huomenna ja kokeillaan löytyykö sykkeet. Aikasemmin on saatu kuuluviin jo yhdeksännellä viikolla, nyt mennään jo kymmenettä eli pitäisi kuulua. :) Eipähän tartte ravata neuvolassa joka viikko tarkastuttamassa ettei oma pää räjähdä.
Np-ultraankin on vielä se kuukausi ennenkuin pääsee vaavia tiirailemaan.

Itse oon kertonut yhdelle ystävälleni (jolle panikoin kun sain tietää tästä ihanasta yllätyksestä, ettei tämä voi olla mahdollista) ja lisäksi äidilleni, joka kysyi ihan suoraan että olenko raskaana. No ehämmää viittiny siinä valehdellakkaan. Muille kerrotaan sitten np-ultran jälkeen.
 
Hei. Täällä ollut raskas viikko takana :cry: Maanantaina alkoi töissä runsas vuoto, lähdettiin sairaalaan, jossa todettiin sykkeetön sikiö. Jouduin olla kaks päivää osastolla, kun kohtu ei meinannu tyhjentyä. Ollut todella raskasta ja ihan turta olo. Nii kauan toivottu perheenlisäystä. Tässä porukassa on ollut kovasti surua.

Toivotaan teille muille tsemppiä ja onnellista raskausaikaa! :love:

Aurora
 
Voimia teille @AuroraK :cry:

Täälläkin päätetty raskaudesta kertoa, jos joku sattuu kysymään :)
saatiin nyt ultra-ajat, np on 31.5 eli silloin rv 12+4. Mies jo yritti saada kyseistä aikaa töistä vapaaksi, että olisi lasten kanssa sen aikaa kun täällä ei lapsia saa ottaa tutkimukseen mukaan. Ei voitu vielä luvata vapaaksi, eli hiukan stressaa miten järjestyy lapsenvahti sitten.. Rakenne ultra sitten heinäkuussa niin uskoisin jonkun tutun edes olevan koulusta/töistä vapaalla silloin niin mieskin pääsisi uutta tulokasta kurkkaamaassa :)

Mimmi rv 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@AuroraK Sanat eivät lohduta, mutta paljon voimia teille. :cry:

Tänään ostettu kotiin doppleri ja nyt iltasella pääsin testaamaan. Kyllä hiipi tuskanhiki kun ei sykkeitä löytynyt ei sitten millään. Inhottava vempele! Meinasin jo luovuttaa kun mies sanoi, että anna hän kokeilee. Ja luojankiitos sieltä ne löytyi. Ihan hentona kuului mutta siellä hän oli.

@mimmi92 Olipa hyvä kun sanoit, tosiaan lapsiahan sinne ei voi mukaan ottaa. Mulla mies on töissä, pitääkin värvätä veli lapsenvahtihommiin!
 
Te joilla kolme lasta tai nyt kolmas tulossa, mikä auto käytössä? Mitkä istuimet lapsilla?

Meillä auto lähtee vaihtoon, vaikka farmari onkin. Takapenkille ei saa kolmea istuinta millään ilveellä. On tosi kapea sisätiloiltaan.
Mitään tila-autoa ei olla ostamassa.
Takapenkille pitäisi mahtua vauvan kaukalo jalustalla, turvavyöistuin sekä koululaiselle edes koroke. Ja kahden vanhemman lapsen pitäisi saada vielä laitettua turvavyöt itselleen kiinni Tuntuu mahdottomalta!
Skodat kuulemma sisätiloiltaan tilavia..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä