Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

Ihan tuolla facebookin julkisessa vauva 2017 ryhmäs tällänen ku Mari Helvamo kerto tästä salasesta ryhmästä, hälle piti pistää yv ja kaveripyyntö ni hän lisäsi sit ryhmään. :) Mut must vois kans olla kiva kaksplussan oma ryhmä :)
 
Minä ainakin jään pelkästään tänne kirjoittelemaan, kun ei ole koskaan tullut liityttyä fb :)

Onkos muilla millaisia oireita?
Mulla ainoastaan menkkakipujen tapaisia ja useammin pissahätä. Eli jos en olisi testannut, niin en kyllä tietäisi olevani raskaana :)
4+0
 
Ihan tuolla facebookin julkisessa vauva 2017 ryhmäs tällänen ku Mari Helvamo kerto tästä salasesta ryhmästä, hälle piti pistää yv ja kaveripyyntö ni hän lisäsi sit ryhmään. :) Mut must vois kans olla kiva kaksplussan oma ryhmä :)
Mä en kuulu tohon vauva 2017 ryhmään, enkä aio liittyykään kun sit kaikki näkee sen liittymisen ja heti arvais et on raskaana. Haluun pitää tän salassa mahdollisimman pitkään. Mut kaksplussalaisten oma ryhmä olis kiva. Pienemmissä ryhmissä tulee ihmiset paremmin tutuiks kun isoissa ja kivempi jakaa asioita.
 
Minä ainakin jään pelkästään tänne kirjoittelemaan, kun ei ole koskaan tullut liityttyä fb :

Onkos muilla millaisia oireita?
Mulla ainoastaan menkkakipujen tapaisia ja useammin pissahätä. Eli jos en olisi testannut, niin en kyllä tietäisi olevani raskaana :)
4+0
Eilen illalla tuli eka kunnon heikotus/ällötyskohtaus ja oli pakko saada heti ruokaa tai olis kops käynyt. Mahassa välillä repiviä kipuja. Painajaiset melkein joka hemmetin yö. Finnejä tullut vaikka yleensä mulla on hyvä iho(tyttö?). Makkara haisee hyvälle (poika?). onneks vielä ei oo sitä hirveetä pahaa oloa/oksentamista.
 
Minä kanssa voisin varovaisen varmasti liittyä joukkoon kasvavaan :)
La 5.12.
Vieläkin vähän epävarma olo, vaikka digitesti olikin jo keskiviikkona 1-2vko, kierukan poistosta ekasta kierrosta tärppi.
Vähän kurja fiilis kun piti saada tähän saumaan virtsiskin, kuulemma aiheuttaa kohonnutta km riskiä :(

Eli meillä jouduttu jo lääkärille kertomaan että saa oikeanlaiset dropit...
Miten te jotka ootte työelämässä? Tässä(kin) raskaudessa vaivaa järjetön väsymys, ja vuorotyö ei varsinaisesti auta asiaa :D kyllä mä oon jo miettinyt että pyytäisi kevennystä työnantajalta.

Lilliani, 30, 3
Tervetuloa ja onnea! Unohdin tosta oirelista myös ton väsymyksen, oon nukkunut joka yö melkein kellon ympäri. Välillä päikkäritkin. Lisäks tää hemmetin kuumotus/palelu. Vaikka ei oo eka raskaus niin aina nää oireet unohtuu.

Mä en oo kuullut et vti lisäis km riskiä. Pidetään peukkuja et ei mitään hätää. Onneks siellä ollaan vielä niin suojissa ja omalla verenkierolla et ei tartte pelkää lääkkeitäkään. Kiva että meitä on näin monta jo. :)
 
Heippa hei, liityn joukkoonne! Sain tässä mainion synttärilahjan, täytin eilen 21 ja tänä aamuna sain testitikkuun 2 viivaa! Saatiin esikoinen alulle heti ekalla yrityskerralla.. on tää aika jännittävää!

Oireita mulla on tässä ollut viikon aikana, että lämmöt vähän koholla, rinnat kipeät eritavalla kuin ennen, alavatsassa pientä kuumottelua ja ihan julmetunmoinen nukutus!
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
Aiotteko muuten mennä varhaisultraan?
Mä yritän jossain vaiheessa neuvolasta kysyä että jos taas pääsisi siellä ultraan, kun lasketussa ajassa vähän heittoa :) jos ei pääse niin sitten varmaan yksityisellä täytyy joskus rv 6-7 käydä, kun tuskin maltan sinne 12 viikolle tälläkään kertaa odottaa..

Tervetuloa uusille!
Ja tosiaan aiemmista raskauksista ekoina oireina on mullakin ollut järkyttävä väsymys ja rintojen arkuus. Ehtiihän nuo vielä tulla ja jokainen raskauskin kun voi olla erilainen :)
 
Mä yritän jossain vaiheessa neuvolasta kysyä että jos taas pääsisi siellä ultraan, kun lasketussa ajassa vähän heittoa :) jos ei pääse niin sitten varmaan yksityisellä täytyy joskus rv 6-7 käydä, kun tuskin maltan sinne 12 viikolle tälläkään kertaa odottaa..

Tervetuloa uusille!
Ja tosiaan aiemmista raskauksista ekoina oireina on mullakin ollut järkyttävä väsymys ja rintojen arkuus. Ehtiihän nuo vielä tulla ja jokainen raskauskin kun voi olla erilainen :)
Mä aattelin kanssa kysellä saisinko ultran julkisen kautta, kun oli toi km edeltävänä niin LA vois teoriassa olla heittoa, niin voisin päästä. Mutta ite tiiän milloin oon ovuloinut. :D Jis en saa julkisen ultraa niin sit mennään Perhe-arteen ultraan kun se on niin paljon halvempi kun yks. gyne. Ultraan haluun mennä kun pelkään kkm. :(
 
Mä aattelin kanssa kysellä saisinko ultran julkisen kautta, kun oli toi km edeltävänä niin LA vois teoriassa olla heittoa, niin voisin päästä. Mutta ite tiiän milloin oon ovuloinut. :D Jis en saa julkisen ultraa niin sit mennään Perhe-arteen ultraan kun se on niin paljon halvempi kun yks. gyne. Ultraan haluun mennä kun pelkään kkm. :(
Mekin käytiin siellä edellisessä raskaudessa, tuli silti paljon halvemmaksi ajaa 80km/suunta kun muut yksityiset :) tosiaan neuvolassa ultrasivat rv5+5 niin eihän silloin näkynyt muuta kuin että oikeassa paikassa on ja vastaa ovistestin viikkoja, niin pakko oli sitten vielä yksityisellä käydä rv7+4, että näkyy sykekkin :)
 
Iltatähti2017 ilmoittautuu odottajiin. Nyt olisi ovulaatiosta laskettuna 4+3. 3+4 Predictorin Early näytti plussaa, 4+0 Clearbluen digi näytti "Raskaana 1-2".

Tänään soitin neuvolaan ja eka aika terkkarille 25.4 ja lääkärineuvolaan, jossa sitten ultralla näkee eka kertaa pikkuisen, on seuraavana päivänä eli 26.4. Eli tämä huhtikuu menee nyt jännäillessä, kun odottaa ultraa.

Raskausoireita ei onneksi juurikaan ole, mitä nyt vähän alavatsaa nipistelee ja välillä on vain vähän etova olo, joka menee heti ohi, kun jotain syö. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi on ollut lamauttavan kamalaa.

LA 8.12. Iltatähti2017, 37, 4.
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Sniff
Iltatähti2017 ilmoittautuu odottajiin. Nyt olisi ovulaatiosta laskettuna 4+3. 3+4 Predictorin Early näytti plussaa, 4+0 Clearbluen digi näytti "Raskaana 1-2".

Tänään soitin neuvolaan ja eka aika terkkarille 25.4 ja lääkärineuvolaan, jossa sitten ultralla näkee eka kertaa pikkuisen, on seuraavana päivänä eli 26.4. Eli tämä huhtikuu menee nyt jännäillessä, kun odottaa ultraa.

Raskausoireita ei onneksi juurikaan ole, mitä nyt vähän alavatsaa nipistelee ja välillä on vain vähän etova olo, joka menee heti ohi, kun jotain syö. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi on ollut lamauttavan kamalaa.

LA 8.12. Iltatähti2017, 37, 4.
Onnea ja tervetuloa! Lisään sut listaan
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti2017
Täälläkin ilmoittaudutaan varovaisesti mukaan... (y)

Laskettuaika olisi edellisten kuukausien mukaan 7.12, jolloin tämään olisi 4+3.
Vahva plussa tuli viime torstaina ja sama myös perjantaina, tikkuun ilmestyi samantien kaksi vahvaa viivaa.

Ehkäisypillerit jätetty toukokuussa 2016 pois, jonka jälkeen vauva on saanut tulla jos on tullakseen. Kuukautiset ollut siis siitä saakka hieman sekavat, kierto 3vk-5vk ja kesto 4pv-10pv.. joten voi olla että LA vielä muuttuu ultrien myötä.

Tämä on kolmas raskaus, ennestään löytyy poika -09 ja tyttö -11. Keskenmenoja/keskeytyksiä ei ole takana. Toivotaan että tämäkin pysyy loppuun saakka matkassa mukana <3

Kahdesta aikaisemmasta ei ole ollut sitten niin minkäänlaisia oireita, mutta nyt niitä alkaa tulla. Viikon 12 alussa (20.-22.3) alkoi olla pahoinvointia pitkin päivää. Vasta viikon sitä oltuaan tajusin tehdä testin.(y) nyt on siis ollut pari viikkoa pahoinvointia melkein kokoajan kun on hereillä ollut. Samoten tissit ollut arat, mutta se alkanut hieman helpottaa.

Ensimmäinen neuvola olisikin sitten 26.4, eli kolmisen viikkoa pitäisi malttaa odotella.

@Iltatähti17 ja vauva 4+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Täälläkin ilmoittaudutaan varovaisesti mukaan... (y)

Laskettuaika olisi edellisten kuukausien mukaan 7.12, jolloin tämään olisi 4+3.
Vahva plussa tuli viime torstaina ja sama myös perjantaina, tikkuun ilmestyi samantien kaksi vahvaa viivaa.

Ehkäisypillerit jätetty toukokuussa 2016 pois, jonka jälkeen vauva on saanut tulla jos on tullakseen. Kuukautiset ollut siis siitä saakka hieman sekavat, kierto 3vk-5vk ja kesto 4pv-10pv.. joten voi olla että LA vielä muuttuu ultrien myötä.

Tämä on kolmas raskaus, ennestään löytyy poika -09 ja tyttö -11. Keskenmenoja/keskeytyksiä ei ole takana. Toivotaan että tämäkin pysyy loppuun saakka matkassa mukana <3

Kahdesta aikaisemmasta ei ole ollut sitten niin minkäänlaisia oireita, mutta nyt niitä alkaa tulla. Viikon 12 alussa (20.-22.3) alkoi olla pahoinvointia pitkin päivää. Vasta viikon sitä oltuaan tajusin tehdä testin.(y) nyt on siis ollut pari viikkoa pahoinvointia melkein kokoajan kun on hereillä ollut. Samoten tissit ollut arat, mutta se alkanut hieman helpottaa.

Ensimmäinen neuvola olisikin sitten 26.4, eli kolmisen viikkoa pitäisi malttaa odotella.

@Iltatähti17 ja vauva 4+3 <3
Tervetuloa ja onnea. Lisään sut listaan
 
Hellou!

Plussasin haalean plussan aprillipäivänä, mut kyllä se on joka pvä sen jälkeen vaan tummunut ja tummunut. Kierukan poiston jälkeen plussaus on tapahtunut joko ekasta tai tokasta kierrosta, ja koska se on epävarmaa, meen ensiviikolla varhaisultraan kattelemaan pientä ihmisenalkua ultran kautta.❤

Mulle tämä on toinen lapsi ja miehelle kolmas. Mies järkytty plussasta vaikka lupa annettiin jälkikasvulle tulla, kun on tullakseen.:)

Laskettuaika on tähän tietoon veikattu olevan 14.12, mutta veikkaan että on kyllä aiemmin jo, ultrassahan se ehkä selviää.


LA 14.12?, mmauks, 25, 2
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Sniff
Mulla on nyt jännät paikat, kun aamulla wc:ssä käydessäni huomasin vaaleanpunaista veristä limaa ja ihan pari tippaa kirkasta verta tiputteli. Laitoin pikkuhousunsuojan ja seurailen nyt töissä, miten vuodon käy, yltyykö vai mitä tapahtuu. Tänä aamuna ei ollut etovaa oloakaan, kuten aikaisempina aamuina tällä viikolla. Mahtaakohan tämä ilo olla mun osalta nyt tässä... Nyt on rv 4+5.
 
Tervetuloa taas uusille, kiva kun tulee lisää porukkaa (y)

@Iltatähti2017 toivotaan, että olisi harmitonta vuotoa!
Itsellä esikoisesta tuli pari ekaa viikkoa tuhrua ja toisesta taas rv 7+ sen verran paljon kerralla, että olin varma, että meni kesken. Eipä mennyt, mutta vuodon syyt molemmilla kerroilla jäi mysteeriksi.

On; oireetonta edelleen, mutta testit kyllä vahvistuu. Hyvin alussa kylläkin ollaan edelleen. Ensi viikolla soittelen neuvolaan :) Kiva kun kerrankin raskausviikot menee samaa tahtia ainakin toistaiseksi viikonpäivien mukaan :D
Rv4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti2017
Mulla on nyt jännät paikat, kun aamulla wc:ssä käydessäni huomasin vaaleanpunaista veristä limaa ja ihan pari tippaa kirkasta verta tiputteli. Laitoin pikkuhousunsuojan ja seurailen nyt töissä, miten vuodon käy, yltyykö vai mitä tapahtuu. Tänä aamuna ei ollut etovaa oloakaan, kuten aikaisempina aamuina tällä viikolla. Mahtaakohan tämä ilo olla mun osalta nyt tässä... Nyt on rv 4+5.
Voi ei.. :( Pidän täällä peukkua että olis vaan harmitonta vuotoa. <3 Istukan muodostuminen saattaa aiheuttaa vuotoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti2017
Moi!

Mä liityn kans varovaisesti mukaan. Plussasin maanantaina, ja nyt ois laskujen mukaan 3+5. Tämä on meille toinen lapsi ja esikoinen on 3,5vuotias. Ikää itsellä 25v.

Olin vähän järkyttynyt, mutta myös aivan äärettömän onnellinen kun plussasin maanantai-iltana koko päivän jatkuneen huonon olon jälkeen. Mieskin kyllä hymyili siihen malliin että hyvältä taisi tuntua hänestäkin :).

Meillä tää tärppäs yk2. Olin jotenkin latautunut yk1 että se tärppää heti. Luin kokoajan tätä foorumia, laskin päiviä ja mietin.. Kun sitten ei tärpännyt ekasta, olin tosi surullinen ja päätin etten lue ollenkaan foorumeja, laske päiviä tms ennenku plussa on tikussa.

Voisin jatkaa tätä romaania vaikka kuinka kauan, mutta säästetään jotain ensi kertaankin. Ihanaa olla täällä, vaikka toki tämä eka kolmannes mennään varovasti :love:.. Ja kerroin kahdelle parhaalle ystävälleni, mutta muille en. Äitikin eilen kyseli, että joko oot raskaana, niin naureskelin vaan :LOL:. Sitkun kerron, niin haluan tehdä sen jotenkin mieleenjäävästi. Oletteko te kertoneet muille, tai koska aiotte kertoa?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sniff ja mimmi92
Moikka kaikille! varovaisesti tännä liityn.. eilen tuli vahvat plussat ja ensimmäistä odotellaan. kuukautisten mukaan 7.12 on arvioitu laskettu aika. Jännittää niin helvetisti! todella outo olo. ajatteli et olikohan kaikki eilinen vaan unta, mutta ei ollut. raskaana ollaan edelleen!

mä innostuin ja fb-ryhmästä vain joulukuun ihmeille. todella alussa tässä ollaan että mitä vaan voi viel käydä..
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff ja mimmi92
Alkuraskauden ultraan aika varattu, silloin olis luultavammin 6+2, eli alle kaksi viikkoa odottelua siihen. :) mitään oireita ei ole, ehkä rinnat aavistuksen painavamman oloiset mut saatan kuvitellakkin, mulla kaksi keskenmenoa taustalla niin oireettomuus omalla kohdalla ei tiedä hyvää. Kahdessa onnistuneessa raskaudessa oireet ovat alkaneet aika tasan rv 5, joten ihan vielä en huolestu. Tänään siis rv 4+3. Ja kolmatta sekä viimeistä meille nyt (toivottavasti) odotetaan :)
 

Yhteistyössä