Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

Me kerrotaan varmaan lähempänä puoliväliä, jos maha vaan pysyy piilossa ja malttaa odottaa :) ekasta kerrottiin rv 14, toisesta rv 16. Nyt tulee varmasti kaikille yllätyksenä, koska itsekkin oltiin hetki varmoja ettei enempää lapsia ja kaikille kysyjille se kerrottu, mutta niin vaan mieli muuttui :)

@vilmaedith itse ainakin esikoista odottaessa lopetin seinään heti plussattua ja terkkari kyllä oli sitä mieltä, että niin parempi. Eli jos vaan pystyt olemaan polttamatta niin itse ainakin uskoisin olevan parempi :)
 
Pitäisköhän uskaltautua jo mukaan... Oon 25v ja pääkaupunkiseudulta. Minipillereiden lopetuksen jälkeen heti kaks viivaa tikussa, eli oon vähän laskuissa sekasin. Viimeisistä kuukautisista laskettuna tänään olisi 4+5 ja LA sijoittuu joulukuun 8. päivän tienoille :)
Ei tätä meinaa uskoo todeksi vaikka kuus tikkua jo näyttänyt positiivista. Ei vaan jotenkin tunnu yhtään siltä, että oisin raskaana :D elämäni ensimmäistä kertaa positiivisen raskaustestin tein, joten en oikein tiedä mitä odotaakaan. Vähän rintoja aristaa ja viime viikon lopulla heräsin krapulaiseen oloon muutamana aamuna, mutta sitäkään ei ole enää ollut. Välillä masua vihloo. Kai siinä on jo tarpeeksi oireita näille viikoille :D
Neuvola on 18.4 ja varhaisajan ultran varasin samalle viikolle. Sillon pitäisi olla 6+5, toivottavasti en mene liian aikasin. Jotenkin haluaisin nähdä mahdollisimman nopeesti, että kaikki on kunnossa. Jos vaikka alkaisi tuntuun jo todellisemmalta :)
Onnea kaikille, kovasti pidän peukkuja että pikkuset pysyy matkassa mukana :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Sniff
Päivällä oli melkoisia kuukautiskipuja, nyt ei tunnu mitään erikoista tällä hetkellä. Pyyhkiessä paperiin jää vähän vaaleanpunaista vuotoa, mutta pikkuhousunsuojaan ei ole mitään tarttunut päivän aikana. En kyllä yhtään tiedä, mitä. tämä voi olla, kun edellisissä raskauksissa ei ole ollut ollenkaan tuhrua eikä kuukautiskipuja.


@Iltatähti2017 miten voit?

Tervetuloa uusille ja onnea plussista, päivittelen teidät listaan jossain vaiheessa. :)
 
Heippa, minäkin ilmoittaudun mukaan :) eli menkoista laskettuna la olisi 9.12, veikkaan kyllä että menee pidemmälle, kierto kun on epäsäännöllinen ja pitkä. Ikää mulla on 29v ja toinen lapsi tulossa, esikoinen täyttää kesällä 3v. Plussasin 2.4. ja nyt ihmettelen kun ei ole vielä mitään oireita, esikoisen odotuksesta muistan että samoilla viikoilla oli jo rinnat tosi kipeät, pahoinvointi alkoi kyllä vasta 8+ viikolla. Neuvola varattuna ja se menee tuonne toukokuun alkuun. EIi tässä muuta voi kun odotella :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff ja mimmi92
Päivällä oli melkoisia kuukautiskipuja, nyt ei tunnu mitään erikoista tällä hetkellä. Pyyhkiessä paperiin jää vähän vaaleanpunaista vuotoa, mutta pikkuhousunsuojaan ei ole mitään tarttunut päivän aikana. En kyllä yhtään tiedä, mitä. tämä voi olla, kun edellisissä raskauksissa ei ole ollut ollenkaan tuhrua eikä kuukautiskipuja.
Mulla ei oo aikaisemmissa ollut mitään muita kipuja kun repäsykipuja, mutta tässä tänään ja eilen ihan hillittömiä vatsakipuja. Ei kuitenkaan vuotoja. Tsemppiä sinne, jos olis vaan joku pieni verisuoni ottanut osumaa.
 
Mulla on nyt jännät paikat, kun aamulla wc:ssä käydessäni huomasin vaaleanpunaista veristä limaa ja ihan pari tippaa kirkasta verta tiputteli. Laitoin pikkuhousunsuojan ja seurailen nyt töissä, miten vuodon käy, yltyykö vai mitä tapahtuu. Tänä aamuna ei ollut etovaa oloakaan, kuten aikaisempina aamuina tällä viikolla. Mahtaakohan tämä ilo olla mun osalta nyt tässä... Nyt on rv 4+5.
Tuo vaaleanpunertava verinen vuoto voi johtua herkistä limakalvoista :) kovin tyypillistä alkuraskaudessa, etenkin yhdynnän jälkeen. Työn puolesta tuttuja juttuja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti2017
Mäkin soitin tänään neuvolaan. Sain ajan kolmen viikon päähän eli vielä pitäisi malttaa hetki odottaa. Nyt siis omien laskujen mukaan se 3+6. Juteltiin terkkarin kanssa myös tupakanpolton lopettamisesta ja hän oli sitä mieltä että tärkeintä on että lopetan, joko vähentäen tai vaihtoehtoisesti seinään, ihan miten itse tuntuu parhaalta. No, tämän seurauksena päätin sitten tänään että tää loppuu seinään ja tästä ei tehdä nyt yhtään sen isompaa ongelmaa :X3:. Hyvä fiilis ollu tänään, ei oikeestaan ees kovin vaikeeta. Ja eipä ole kyllä mitään parempaa syytä lopettaa.

Mä plussasin maanantaina, koska mulla oli aamulla aivan järkyttävän yököttävä olo joka oikeestaan jatkui pitkin päivää. Sain aamulla myös ihan järkyttävät raivokohtaukset, jollasia ei ole tullut vuosiin. Viime raskaudessa olin koko 9kk aika ailahteleva, voi mies raukka jos tää alkaa tälläkin kertaa jo nyt :LOL:.

Aamuisin kahvin jälkeen mulla on vähän yököttävä olo, sekä muuten kroppa tuntuu turvonneelta. Ekassa raskaudessa sain heti alkuviikkojen jälkeen itselleni (normaalisti pienet rinnat) kunnon bosat. Sinäsä harmittavaa, mutta imetyksen jälkeen hävisivät. Jos siis nyt taas turpoavat ekana, ei haittaa kyllä yhtään ;). Muuten en sen kummempia tuntemuksia ole vielä bongaillut.

Sinänsä hassua, että jotenkin vertailee kokoajan edelliseen raskauteen, mutta samalla odottaa kaikkea niinkuin se olisi ihan uutta. Millaisia fiiliksiä raskaus on herättänyt muissa, joilla on jo lapsia? Entä ekakertalaiset, mitkä fiilikset? :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on rv 4+6, olo on normaali. :)
Mies on muuttunut ihan oudoksi ja kokee iltatähden pilavan elämänsä. Eihän tätä oltu suunniteltu varsinaisesti, mutta kuulostaa, että abortti olisi pelastus.
Miehillä kestää kauemmin tottua ajatukseen. Oma armaanikin välillä maalailee piruja seinille kuinka rankkaa kolmen muksun kanssa tulee olemaan. :D Mut innolla sekin odottaa uutta vauvaa.
 
Lista on päivitetty. Meitä on jo monta! @wilmaedith sulta puuttuu LA joten et oo vielä listoilla. Osalta puuttuu ikä, tai mones lapsi. Tsekatkaa tietonne. Hauskaa päivää, lisää plussia kehiin. :) Palailen omiin oloihin myöhemmin.
 
Kiva kun meitä on näin monta :) iltatähti17, nyt miehelle jäitä hattuun ja rauhassa sulattelemaan ajatusta tulevasta vauvasta.
Mä tein tänään taas testin, kun se toinen viiva on niin kiva nähdä :D tosin nyt viiva oli haaleampi kuin edellispäivänä :( en kylläkään testannut aamupissasta. Huomenna testaan aamulla vielä uudestaan ja sit en enää testaa :D tätä on jotenkin niin vaikea uskoa todeksi kun raskaus alkoi heti ekasta yrityskerrasta, olin varautunut huomattavasti pidempään yrittämään, esikoinen kun sai alkunsa vasta vuoden yrittämisen jälkeen. Alkuraskauden ultrassa en ollut viime raskaudessa, nyt ajattelin työpaikalla pyytää parin-kolmen viikon päästä jos joku lääkäreistä ehtisi nopeasti ultraamaan. En siis usko, että yksityiselle menen, säästyy sitten nekin rahat. Tästä raskaudesta olen kertonut miehen lisäksi yhdelle ystävälle, muille kerrotaan vähän myöhemmin, mikäli kaikki sujuu hyvin :) kylläpä menee muuten aika nyt hitaasti!
 
  • Tykkää
Reactions: vilmaedith
Täällä kanssa yks testailija :D maltoin pari päivää pitää tikut kaapissa mutta taas tein yhden ja kyllä ne kaks vahvaa viivaa sieltä onneks tulee. Silti en meinaa uskoo tätä! Välillä vähän etovaa oloo mutta muuten en huomais mistään että oon raskaana. Ei millään malttais odottaa että aika kuluis ees sinne alkuraskauden ultraan!! :D
 
Heippa! Mulla La 2.12, plussan sain 25.3.
Oon 25v ja toinen lapsi tulossa :)

Facebook ryhmä kiinnostaisi myös :)

Mulla oireina ollut aikalailla voimakas väsymys ja palelu, muuten aika normaali olo :D tiistaina meen jo varhaisultraan, tarkistamaan onko raskaus oikeassa paikassa. Onko teillä varailtuna?

M & rv 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Sniff
Perhe-Arte on myös nykyään Helsingissä, joten kohtuuhintaiset ultrat, here we come!
Mutta, en oo kyllä aatellut varhaisultraa, vaan sillä rahalla mielummin sitten 4d myöhemmin.

Eka neuvola vasta toukokuun puolella, joten onhan tässä aikaa miettiä ja pyöritellä peukaloita ennen mitään konkreettista.

Hitaasti mutta varmasti ne viikot sieltä alkaa pyörimään eteenpäin :)
Lilliani 5+2
 
Lista päivitetty. :)
Tein tänään toisen digin ja näytti edelleen 2-3. Edellinen siis tasan viikko sitten. :/ Hiukan pelottaa taas kkm, mutta yritän aatella positiivisesti ja teen uuden digin ensi viikolla aamusta. Repimiskivut on kyllä yöllä aikamoiset kun käänsin kylkeä ja toi pahoinvointi, mut eihän ne kerro vielä mitään.
 

Yhteistyössä