Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

Täällä tänä aamuna testattu vielä ja pakko se on vaan uskoa että raskaana ollaan. Clearblue digi raskaana 1-2 ja pregchek +. Oireista sen verran että aamupalan jälkeen meinaa tulla oksennus se on tosi lähellä, ei pysty syömään kuin 1 leivän jos normaalisti menisi 2. Esikoisesta en muista olleen tällaista pahoinvointia, tuntuu että näinköhän äityy vielä pahemmaksi kunhan viikot kuluu. Aamulla olen pirteä ja herään yleensä jo ennen kellonsoittoa, outoa :D lasken sen kyllä raskausoireeksi myös. Vähän nippailuja mahassa, mutta kuulunee asiaan. Viikkoja on joko 4+6 tai 4+2 tai 4+0. Meinasin myös käydä yksityisellä varhaisultrassa mut en osaa arpoa oikeaa viikkoa :D ja kans sinne faceryhmään voin tulla mutta vasta vähän myöhemmin lähempänä np-ultraa.
 
Täällä on kans pahoinvointia, mikä jatkunut nyt maaliskuun 20 päivän tiennoilta saakka.. ei ole kumminkaan tarvinnut oksentaa, on vain sellainen etova olo. Ruoka ei oikein meinaa maistua, jonka takia paino tippunut 1,5kg lähtötilanteesta. Ei tee kyllä huonoa koska painoa kyllä löytyy omasta takaa tarpeeksi...

Myös väsymys on iskenyt, etenkin päivisin.. melkeinpä joka päivä pakko ottaa pientä torkkumista.

Mieli tekisi varhaisultraan, mutta tampereen seudulla taitavat olla aika kalliita.. pari viikkoa olisi vielä ekaan neuvolaankin.

@Iltatähti2017 voimia <3
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti2017
Juuri tulin gyneltä ja kohtu oli tyhjä. Kivut on kovat eikä kohdunulkoisen raskauden riskiä voinut poissulkea. Odottelen kolme päivää ja käyn uusintaverikokeessa. Toivottavasti hcg on sitten jo alle 10, ja muutenkin tämä verenvuoto tyhjentäisi ja puhdistaisi paikat.

Minut voi poistaa listalta.
Osanottoni. :'( Tiedän omasta kokemuksesta että ei oo sanoja tähän. Voimia <3 Toivon sulle pian uutta plussaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti2017
Täällä varovaisesti hivuttaudun mukaan. Tänään plussatesti, viikot 4+0. La.alustavasti 18.12.
Ikää kohta 35 vee ja minulle tulokas olisi neljäs lapsi, miehelle ensimmäinen ja meidän ensimmäinen yhteinen. Mun kolme isompaa on jo koululaisia.
Takana keskeytynyt keskenmeno elokuun lopussa ja alkuraskauden km joulukuussa. Siksi aika varovasti suhtaudun ihanaan uutiseen.
Minua kiinnostaa kans faceryhmä, keneen siitä saisi olla yhteydessä?
Mun rivi ois 18.12./Snowmamma82/35/4.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Jännittää töissä kertominen. Jännitti viimeksi samalla tavalla mutta nyt jotenkin enemmän kuin viimeksi.. Mun työ on sellainen että en voi kovin montaa viikkoa olla kertomatta.. Oon ainoa joka voisi edes olla raskaana, tuntuu että oon kyttäyksen kohteena ihan kokoajan.. Voitte arvata että vaikea olla stressaamatta.
 
Moikka! Varovaisesti kurkin tänne, tänään tehty plussatesti :) Vähän jo aavistelin jotain, kun kuukautiset myöhässä, väsymys ja paha olo. Mutten uskaltanut ajatella asiaa ennen kuin uskalsin tehdä testin. Tänään 4+3 ja laitoin varmuuden vuoksi digitestiä tilaukseen... Meillä on ennestään melkein 2v poika ja miehellä tytär aiemmasta suhteesta. Mielelläni liittyisin salaiseen FB-ryhmään jakamaan kuulumisia :)

Mun rivi 16.12./Sunmer/34/2.lapsi
 
Täällä kerrotaan esimiehelle vasta kun np ultrassa käyty, tietää että onko silloin kaikki ok ja selviydytäänkö sinne saakka. Osalle työkavereista kyllä kerron, mutta osa saa sitten huomata ajan kanssa :D

Facen ryhmään liityn kans tuon ultran jälkeen.
 
@krafla Onpa ikävä tilanne :/ Suhtauduttiinko viimeksi jotenkin huonosti?

Onneksi olen opiskelija niin ei tarvitse kertoa kellekään... Paitsi kelalle. :LOL: Kukaan ei varmaan edes huomaa jos jään äitiyslomalle!

Minä olen laittanut kalenteriin ylös päivämäärän, jolloin saan tehdä digitestin :rolleyes: Silloin pitäisi näyttää jo 3+.

Olen ihan fiiliksissä kun pahoinvointi palasi heti kun flunssa helpotti :LOL: Samoin kovia kipuja on tullut, samanlaisia kuin esikoisen raskaudessa. Viime yönä heräsinkin kipuiluun. Jee! Leikin että nämä ovat hyviä merkkejä :X3:
 
Jännittää töissä kertominen. Jännitti viimeksi samalla tavalla mutta nyt jotenkin enemmän kuin viimeksi.. Mun työ on sellainen että en voi kovin montaa viikkoa olla kertomatta.. Oon ainoa joka voisi edes olla raskaana, tuntuu että oon kyttäyksen
Varasin varhaisultraan ajan kahden viikon päähän :D
Mä joudun kertomaan duunissa varmaan melko aikasin koska työmatkojen kohteet voi olla Zika-alueilla.. Tänään (vasta) 4+0 täynnä ja digiin jo 2-3 viikkoa raskaana. Plussasin muutenki tosi aikasin, dpo 9 joten voi olla et päiviä hieman enemmän kun laskuri sanoo..
 
Mulla on töiden suhteen sellainen tilanne, että määräaikainen työsopimus loppuu kesäkuun alussa. Virkoja ois tulossa ehkä auki keväällä/kesällä, joten niitä on nyt haettava... Joudun ehkä pitämään salassa tätä tilaa aika pitkään. Tai no ainakin yritän. Muutamalle työkaverille, jonka kanssa ollaan muutenkin tekemisissä tulee varmaan kerrottua, mutta muuten en asiasta sen suuremmin huutele.
Läheisille kerrotaan kun sopivalta tuntuu. Muutama ystäväpariskunta tietää vauvahaaveista ja aiemmista keskenmenoista, joten heille varmaan kerrotaan lähiaikoina.

Täällä periferiassa ei oo tarjolla yksityisiä ultrapaikkoja, joten alkuraskauden ultraan en mene. Tuskaahan se on odotella niin pitkille viikoille. Voi olla, että tarjoavat neuvolan kautta ultraa aiemmin noiden keskenmenojen takia...
 
@Iltatähti2017 voimia sinne! :(

Onnea ja Tervetuloa taas kaikille uusille! :)

Mä ilmoitan raskaudesta töihin sitten 2kk ennen äitiysloman alkua, hoitovapaalla kun olen. Keikkaa oli tarkoitus syksyllä alkaa tekemään, mutta työ on sikiölle haitallista, joten ei onnistu. Työnantaja ei varmasti innoissaan ole. Hoitovapaa ilmoitukseen ei edes vastattu mitään. Työpaikan kaikki naiset tällä hetkellä joko äitiyslomalla, hoitovapaalla tai erityisäitiysvapaalla..

Mimmi 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Iltatähti2017
Eilen kerrottu äidille. En pystynyt enää salaamaan. Meillä on niin läheiset välit että hän melkein jo arvasi ennen kun avasin suuni. Oli todella herkkä hetki. Tämä on niin odotettu ja toivottu pikkulakkonen. Onhan esikoinen kohta jo 8-vuotias.
Mä pähkäilen pitääkö kertoa esimiehelle jo nyt kun tulee näitä neuvolanäyntejä niin pitää selvittää tarviikoa tunteja korvata vai ei. Ja sehän ei onnistu jos en kerro esimiehelle. Edellisessä työpaikassa ei pitänyt korvata. Muutenkin tuntuu että haluais vaan kuuluttaa kaikille!
Rarity rv 5+4
 
@Rarity :love: Oli varmasti ihanaa kertoa uutinen!

Soittelin neuvolaan ja sain ajan huomiseksi :ROFLMAO: Silloin hurjat 4+3, tai neuvolan laskujen mukaan 3+6. Käyn vain hakemassa neuvolakortin ja ultra-ajan, kun helmikuussa olin viimeksi ensikäynnillä. Huh, pelkäsin jo että joudun jäämään sinne pyörimään puoleksitoista tunniksi.
 
Mä laitoin kans viestiä fb-ryhmästä. En malta olla höpisemättä raskaudesta, mutten vielä haluaisi kertoa. Mikäs sen kivempaa kuin jännäillä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa? :)
Mä en viiti vielä FB ryhmään liittyä, katotaan myöhemmin sitten.. Kävin tänään gynellä juttelee kaikesta ja se ultras myös, viikkoa vasta n. 4 mutta kaverinalku oli löytäny ainakin oikeeseen paikkaan! Eli yks huoli vähemmän, 2 vkn päästä sit jännätään varhaisultrassa näkyykö pieni sydän ❤
 
@krafla Onpa ikävä tilanne :/ Suhtauduttiinko viimeksi jotenkin huonosti?

Onneksi olen opiskelija niin ei tarvitse kertoa kellekään... Paitsi kelalle. :LOL: Kukaan ei varmaan edes huomaa jos jään äitiyslomalle!

Minä olen laittanut kalenteriin ylös päivämäärän, jolloin saan tehdä digitestin :rolleyes: Silloin pitäisi näyttää jo 3+.

Olen ihan fiiliksissä kun pahoinvointi palasi heti kun flunssa helpotti :LOL: Samoin kovia kipuja on tullut, samanlaisia kuin esikoisen raskaudessa. Viime yönä heräsinkin kipuiluun. Jee! Leikin että nämä ovat hyviä merkkejä :X3:
Viimeksi meni kertominen tosi hyvin, mä vaan oon luonteeltani hajuton, mauton ja väritön, haluan miellyttää kaikkia tyyppi nii ehkö oon vaan herkkä täs asiassa ja mietin miten suhtautuu. Mulla vakkarityö ja kerkeen olla vuoden töissä ennenkuin jään taas pois.
 
@Vihersmoothie ihanaa, että oli oikeassa paikassa! :)

@Fritang Oho ompas aikaisin neuvola, tosin ainakin täällä päin vaikea saada lääkäriaikoja, joten hyvähän se on olla ajoissa :)

Valvottu yö takana, lapset taas flunssassa, ja jostain syystä rupesin panikoimaan mitä jos onkin kaksoset tulossa? Aiempiin verrattuna huomattavasti oireettomampaa, joten ehkäpä turhaa :D uusi oire muuten ilmaantui eilen, muutaman kerran meinannut pyörtyä, juuri ehtinyt mennä itse makaamaan, tätä ei aiemmista ole ollut.

Mimmi rv 5+2
 
Minä voisin myös tulla mukaan :love: Laitan viestiä fb-ryhmästäkin. Lasketusta ajasta ei ole varmuutta (niinkuin ei tietenkään mistään muustakaan näin alussa), imetän vielä kuopusta ja kuukautiset ei ole alkaneet. Digitestien perusteella arvelisin että la olisi ehkä 12. päivän tienoilla, eilen tuli testiin 3+ ja viime viikon alussa 2-3. Oireita ei juurikaan ole, repäisykipuja ja pientä väsymystä. Tietysti huolettaa että onko siellä mitään elämää kun on näin vähän oireitakin, 2 viikon päästä on ultra niin siellä asia sitten viimeistään selviää.

Olen pahoillani Iltatähti2017 :(

12.12/ kaneli_ / 32 / 6
 
@krafla Ymmärrettävää, en kanssa tykkää tehdä itsestäni "numeroa"...

@mimmi92 Meillä ei ole neuvoloissa ultria, vaan erillinen ultraääniyksikkö, jossa muutama lääkäri ultraa koko kaupungin raskaanaolevat :) Ajat on siis aaaaika tiukassa... Parin viikon päästä kun pitäisi olla jo ultrailemassa.

Minäkin kiusaan itseäni kaksosajatuksella :LOL: Tosin siksi, että oireita on niin paljon!

@Vihersmoothie Mahtavaa! En tiennyt että ne noin aikaisin näkyvät jo ultrassa :eek:

Onko teille tullut jo omituisia himoja? Itse meinasin eilen tirauttaa muutaman kyyneleen, kun söin pastan kanssa aurinkokuivattuja tomaatteja :ROFLMAO: Ne oli niiiiin hyviä... Laitoin illalla vielä leivän päällekin. Normaalisti en tykkää niistä suoraan purkista otettuina vaan esim. jossain kastikkeessa. Muutenkin kaikki suolainen himottaa, kuten sipsit ja oliivit...

Fritang 4+3
 
Heippa naiset! Täällä myös yksi jännittäjä mukana. Viime perjantaina suureksi yllätykseksi ilmestyi kaksi viivaa tikkuun ja nyt kai mentäis 4+4. Oireita ei kyllä mitään. Paitsi ehkä vähän ruokahaluttomuutta mutta saattaa olla vaan jännitystä. Ja iltaisin paleltaa ihan kauheasti.

Meillä on yritystä takana reilut 1,5v ja tämän vuoden alusta mentiin lapsettomuuden tutkimuksiin. Mulla ongelmana ettei follit kehity eikä siis ovulaatiota ollut. Aika paljon on saanut hormoneita itteensä tunkea ja nyt yhdistelmä letrozol+menipur+pregnyl+lugesteron näytti sitten tehoavan. :rolleyes: Luget edelleen käytössä.

Varhaisultra varattu nyt pe 28.4. Vaikka yritti tarjota vasta seuraavalle viikolle. Pelottaa niin hitosti kaikki tuulimunat, kohdunulkoiset ja keskenmenot kun tässä on pettymyksiä ollut jo niin paljon :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli_

Yhteistyössä