~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Heippa

Täällä ollaan jälleen eletty pahoinvoinnin, turvotuksen, oksentamisen ja sairaalareissujen kanssa.
Tosiaan vaaka näyttää -3kg, joka on lähtenyt kun olen oksentanut niim paljon.
Sairaalassa tipassa oon jo ollu useesti, liikaa.. Ja aina paha olo vaan palaa. Tällä hetkellä olen kotona kärvistelemässä. Olen saanut sentään 4pv oltua! Oksennus on tosin lentänyt.
Kertomisesta ei olla vielä kerrottu kenellekkään, odotetaan ensin NP ultraa kun muuntenkun on noita kkm takana :/
Kesäsuunnitelmia kunhan tästä tokenisin niin siirrettiin viikolla mökille lähtöä, lähdetään 10.6 ja ollaan aluksi viikko mies on töissä seuraavan viikon. Sekä Rovaniemen reissu heinäkuussa, Tallinaan 5pv. Piti lähteä Turkkiin mutta en taida haluta. Varmaan Helsinkiin pari kertaa.
Loppu-aja ollaan varmaan mökillä..
Maha ei ole oikeastaan kasvanut, odotan kyllä masun kasvua :)
6pv NP-ultraan!! :)

Saara ja Muru
 
hei wain! joskos sitä nyt uskaltais hiukkasen iloita np ultran jälkeen..mahassa uiskenteli yksi asukas ja kaikki ainakin nyt ok.

Itsekin olen koittanut etsiä edullisia äitiysvaatteita,h&m äippävaatteet on mielestäni tosi huono laatuisia..kirppiksiä kannattaa kierrellä niistä löytyy ihan mukavia edulliseen hintaan..ainakin täällä turun seudulla. zalandolla oli kans jotain mut ei halvimmasta päästä.

Sitten ongelmaksi koituukin töissä kertominen..teen tällä hetkellä todella fyysistä työtä ja suht itsenäistä..et voin jo kuvitella kuinka riemulla uutinen otetaan vastaan.
 
SaaraW: Voi itku, haleja sinne. <3 Mulla vähän sama tilanne: paino laskenut 2.5kg, mut oon ollut vaan kahdesti tiputuksessa ja ihan tässä tk:ssa. Oksentelu kuitenkin jatkunu molemmilla kerroilla.. Ekan kerran jälkeen oli vähän lievempää, mut nyt tää tuntuu taas ihan samalta. :/

Kurina ja 13+4 Dino
 
minä aikasemminkin mainostin ellosta, ne on edullisia, mut ei kai oo kauheen isoa valikoimaa. ja parasta on se kun saa kotona sovittaa ja sit palauttaa, mua ei helpolla saa minnekään sovituskoppeihin hikoilemaan :D just tosin tilasin h&m:ltä parit vaatteet kun se oli ainoa paikka mistä löyty lapselle yks juttu mitä hain. toivottavasti sopivat. heinäkuussa pitäis mennä häihin, ja mitäs sinne päälle... huhhuijaa...

tervetuloa mukaan uudet! :)

oiskos kellään mitän vinkkejä jalkojen kuumotukseen/turvotukseen??? mä en kestä! en saa öisin nukuttua kun niin kovin kuumottaa :( ja on ne aamuisin vähän turvonneet jo :( päivällä ei ole niin paha tunne, mutta kun pitäis nukkua niin ne tuntuu syttyvän tuleen :( liotan niitä sit kylmässä vedessä, tai käärin märän harson ympärille, mut ei se auta kauheen kauaa. Esikoisen odotusaikana istuin koko kesän jalat kylmässä jalkakylvyssä, mut sillon muistaakseeni sain kyl nukuttua. enkä tiedä uskaltaako noita kylmägeelejä nyt käyttää?

kesäsuunnitelmia: mies on kuitenkin taas töissä koko kesän, kunhan nyt saataisin meillekin auto niin voitaisin puuhata tyttären kanssa kaikkea kahdestaan. mun äidin mökille mennään, sukuloidaan ja sitten ollaan vuokrattu yksi iso mökkipaikka kaveriporukalle, eli siellä muutama päivä kans. Särkänniemeen mennään sukulaisten kanssa elokuussa, ja olis kiva käydä laivalla ja vaikka Tukholmassa. Hirvee määrä olis pihahommia, remontteja, varastojen siivoomista... ei niitä kuitenkaan ehdi tekemään taaskaan :p Mies ei ehdi ja mun selkä ei kestä sellasia juurikaan. :/

ja doppleria ei oo löytynyt vieläkään, jossain noissa varastoissa se kait seikkailee, äh! miksi kaikkien tavaroiden pitää aina olla hukassa. :headwall:

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 11+6
 
Mammavaatteista: mulla on vaan ed. raskaudesta h&m äippävaatteita, mut sitte ostin silloin esimerkiksi ihan tavis paitoja gina tricotista ja ne veny mahan mukana koko raskauden ja vieläkin voin niitä käyttää kun ne ei lörpsähtänyt... Täytyypi nytkin hankkia sellaisia lisää, eri värisiä vaan :) ja tunikat menee kesällä hyvin legginssien kanssa, ei tarvii olla mammaosastomta ostettuja :)

Eilen oli neuvolalääkäri ja pikkuisen sydänäänet saatiin aivan liian pitkään kestäneen etainnän jälkeen muutamaks sekunniks kuuluviin! Ehdin kyllä jo pelästyy pahoin mut huh, sitte pienen pieni hento nopee jumputus kuulu! :) mut nyt oon niin happy!!! :)

Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Tömpsis: mulla kans jalat turpoo ja on kipeet, ja suonikohjut pullottelee! Hngh! Tukisukat on hyvät, vaikka niitä on tylsä käyttää niin auttaa. Esikoisesta käytin vikalla kolmanneksella, nyt on jo väliklä olleet käytössä...
 
Heippa :)

Kiitoksia tervetulotoivotuksista!

Kivoja ultra- ja dopplerikuulumisia teillä. Mulla ei ole vieläkään edes kutsua ultraan, kateellisena lueskelin noita teidän juttuja.. :)

SaaraW ja Kurina: kamalaa, miten voikin olla noin huono olo. Tsemppiä! Oletteko saanut syötyä mitään?

jen_ni ja Hyy2, kiitos työneuvoista. Olen kyllä ollut jo liiton lakimieheen yhteydessä asiasta ja toki tiedän, että raskauden takia irtisanominen on laitonta. Mutta minä ja lakimies ollaan molemmat sitä mieltä, että kyllä sen irtisanomisen saa naamioitua joksikin muuksi kuin raskauden takia. Luottamusmiestä tällä työpaikalla ei olekaan. Olen siis määräaikaisella, joka on suullisesti luvattu vakinaistaa vuodenvaihteessa erään toisen henkilön jäädessä pois, mutta epäilenpä että "työvoiman tarve muuttuu" ennen sitä.

Mietin, josko hakisi muuta työtä, mutta en taida jaksaa. On sen verran väsynyt olo, että en jaksa taas sitä hakemusrumbaa ja uudessa työssä tsemppaamista. Ollaan nyt täällä niin kauan kuin saa, ja äitiyslomalta sitten uutta hakua uusin voimin.

Eikä kyllä henkisestikään jaksa. Onko muilla ollut sellaista oloa, että muu ei nyt paljon kiinnosta kuin mahan kasvu ja vauvan odotus? Muistelen, että viime raskaudessa olo tuli vasta myöhemmin, ehkä puolivälissä. Mutta tällä kertaa se, kuten kaikki muukin, on etuajassa. Pahoinvointikin näyttää ainakin laantuneen jo. Mutta migreenityyppistä päänsärkyä on joka päivä. Viimeksi ei ollut - olisiko tällä kertaa poika? :)

Hyvää vointia kaikille ja erityisesti teille kovin pahoin voiville!
Raisa 9+6
 
Tömpsis, ainakin semmoista kylmägeeliä kun joku ihan kylmägeeli ratiopharm tms. voi käyttää, koska siinä ei oo mitään lääkeainetta. Jotain mentholia vaan, käytin viime raskaudessa sitä hartiasärkyyn ja hyvin toimi. Siinä purkissakin lukee, mutta sitä kantsii tosiaan laittaa niin, että laittaa kerran ja sit viiden minuutin päästä lisää niin vaikutus on paras.

Täällä oli neuvolalääkäri tänään, kaikki oli kuulemma kunnossa. Sydänääniä koitettiin kuunnella, vaan ei löytynyt. Lääkäri lohdutteli, että laite on niin vanha ettei sillä kuule läheskään aina, eikä saa yhtään pelästyä. Harmittaa kyllä, nyt joutuu odottelemaan maanantaille ennen kuin saa selvyyden. Ihmeen rennosti sitä on osannut suhtautua tässä raskaudessa, edellisessä olisin varmaan itkenyt koko päivän menetettyä lasta ihan vaan varmuuden vuoksi, nyt ajattelen vaan jotenkin että jos jotain on käynyt, ei sille mahda mitään. Että turha sitä on murehtia. Tietysti asia olisi varmaan eri, jos oikeasti jotain sattuisi. Mutta näillä mennään maanantaihin saakka :)

Skatta 11+0
 
Moikka uusille ja vähemmän uusille! :) Hurjaa tuo pahoinvointi kyllä voi olla.:( Toivottavasti loppuu tai edes helpottaa pian!

(.) Ultrassa tänään yksi pieni ja hyvin vilkas ihmisen pentu potkitteli, huitoi ja pyöri. Peukkukin kävi suussa. <3 Laskettuaika siirtyi 26.11, mutta jos sopii niin en lähde hyppimään toiseen ryhmään enää, kun ei tuo tintti kuitenkaan tule pois ennen joulukuuta. :)

Hiphei ja ensi kertaan! Voikaa hyvin!

Vanamo+Tintti 13+1
 
Turvotuksesta jaloissa mun pitikin vielä sanoa että usein syynä on ahtaus nivusissa, eli juoksijan asento venyttelyssä vois jeesata jos päivittäin tekee, samoin sellaiset alushousut jotka eivät estä nestekiertoa nivusesta. Esim. hipster malliset alushousut eivät ole niin hyvät kuin muut tuossa mielessä. Jalkojen auki venyttely lisää nestekiertoa. Lisäksi jos toinen jalka on pidempi kuin toinen voi se jo ihan estää normaalin kierron jaloissa, toiseen kenkään siis pohjallinen ja toiseen ei. Tällaisia voi kokeilla tuohon turvotukseen. Take care!
 
Heippa kaikille!
Täällä olis huomenna eka neuvola, fiilis ihan neutraali sen suhteen. =)
Kiinnostuksesta tai oikeestaan sen puutteesta joku laitteli, mul on vähän sama vaiva et ei jaksa mikään ylimääräinen oikeen kiinnostaa. En tiä vaikuttaako tää paha olo siihen vai mikä, mut jaksaminen/kiinnostus on kyl iha nollassa, pakolliset teen ja siinäpä se..
Huono olo se vaivaa minuakin edelleen, onneks ei niin pahana kuin näillä tipassa olleilla.. Mullepa vaan tulee painoa lisää minkä kerkiää, kun koitan kaapista/jääkaapista napsutella koko ajan jotakin että pysyisi olo kurissa.. No eipä se mitään auta, perhana sentään kyllä iltaisin on niin kuollut olo että nukkuun meen heti kun esikoinen on onnellisesti pehkuissa ja oma paha olo saavuttaa huippunsa. Onneks ei ole unensaantivaikeuksia, kyllä oon ollu niin väsynytkin että ei oo tarvinnu nukkumattia odotella. Kumpa tää paha olo jo menis ohi, ei ollut näin kamalaa kun ensimmäistäni odotin vaikka oli silloinkin jotain.. =/
Masu pullottelee jo täälläkin, mutta mahtaako syynä olla toi syöminen, en tiiä.. =D Mut ei enää innosta omien farkkujen jalkaan änkeminen, onneks on näitä vähä löysempiä tavishousuja ettei ihan vielä mammahousuihin tarvi siirtyä.
Ihanaa kun välillä vähän sataakin.

Tiikeli ja kakkospapunen 8+1
 
Raisa: Mulla ei pysy aamulla eikä päivällä ruoka sisällä, illemmalla pysyy ne ruuat mitä tekee tosi paljon mieli. Juominen ei oikeen tahdo onnistua ollenkaan.

VanamoBr: Me ollaankin lähekkäin, mulla tänään 13+4. :) Laskettu aika 23.11, mut en silti lähteny ryhmästä, joten jää ihmeessä säkin!
 
  • Tykkää
Reactions: VanamoBr
Kurina No niin katselin kans et meil on melkein samat päivät. :) Saas nähdä tuleeko syys- vai talvivauvat. :D Tsemppiä noihin oloihin! En pysty kuvittelemaan miten kamalaa tuo on, mutta silti...tsemppiä!

Kertomisesta Me ollaan kerrottu kaikille nyt ketkä nyt lähellä pyörii. :) Lapsillekin nyt varmistui että tuolla asuu joku oikeasti. Iloisiahan kaikki ovat olleet, töissä vain miettivät menetystä kun lähden pois ja sitä et milloinkohan tulen sit takas. Mut positiivinen on ollut vastaanotto uutisella ja useampi on ihan liikuttunutkin uutisesta.

Vaatteita olen päivittänyt yksien housujen verran. Kyllästyin töissä napin aukomiseen ja ostin Mamalicious farkut. Hyvät on mutta vielä vähän väljät. En oikein tajua miten niissä koot menee mutta ovat vissiin jotenkin isommalla mitoituksella. Farkut menee kaikki siis jalkaan mutta mallista riippuen napin saattaa joutua jättämään auki tai aukomaan istuessa.

Nyt on siis kaiken kaikkiaan vähän helpompaa ja energiaa on enemmän. Aloin syömään Iron Vital F -valmistetta. Siinä on C-vitamiinia, B-vitamiineja ja rautaa. En tiedä johtuuko energisyys siis osittain siitäkin?! Eikö B-vitamiinilla ole jotakin pahoinvointia helpottavaa vaikutustakin, vai muistanko ihan väärin?
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas ja voi itku (11+4).. täällä näyttää kovasti kesken menevän, vuoto runsastunut ja pieniä kipujakin ollut ilmassa. soitan huomenna lääkäriin että pääsisin ultraukseen ennen ensiviikkoa ja mahdollisimman pian luultavasti siihen tyhjennykseen :'(

ahdistaa kun iloisesti vasta äitienpäivänä kortit annettiin, yllätys paljastettiin ja sitten tuli tämä, mutta ehkä onni seuraavalla kerralla... poistun ryhmästä vasta sitten kun täysi varmistus tulee asiaan.

onnea teille muille ja tsemppia jatkoon & terveitä pikkuisia :heart: toivottavasti ei tuu enää näitä!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Joliana toivotaan, että pikkuisella olisi kaikki hyvin. Toivottavasti pääsisit ultraan tarkistuttamaan asian. Voimia!

Meillä oli tänään aamulla np-ultra ja siellä pikkuisella näytti olevan kaikki hyvin :heart: Siellä uiskenteli ja pomppi reilun 5 cm mittainen sikiö. Niskaturvotus oli 1mm eli näyttäis ainakin sen osalta, että kaikki olis ok. Veritestien tulokset tulee vielä viikon kuluessa.

Stormy 12+0 poks!
 
Toivotaan Joliana että olisi väärä hälytys :| Onko kellään muulla ilmennyt jo näitä "ihania" mielialan vaihteluita ? Tänä aamuna oli tippa linssissä kun vein lapset hoitoon ja toisaalta hermot myös palaa tätä nykyä todella pienestä.. on noilla muksuilla ja miehellä kestämistä :ashamed:

Syyselo ja kirppu 10+6
 
Minäkin haluan tänne mukaan! :) La 18.12 princesssa 23.v 1 OAS
NL 27.5 & NP ultra 31.5
jotain 10+1 viikkoja :) kauhialla kiireellä ny ku oli hetki aikaa ni piti päästä itteni ilmoittaa tänne mukaan, illalla jos ehtisi vähän kirjoittelemaan :)
 
Voimia Joliana! joko pääsit ultraan?

Osalla mukavia np-ultra -kuulumisia. :) Itte ei millään jaksaisi viikkoa odottaa!

Syyselo täällä ainakin löytyy mielialanvaihteluita! :D välillä paruttaa, varsinkin kaikki suloiset pienet lapset ym. Ja sit menee hermo niin nopeesti ihan pikkuasioihin. Mies on varmaan kovilla ku saa heti kuulla kaikesta marmatusta :D no täytyypähän niidenki saada osansa näistä raskaudenihanuuksista ;)
 
Hei,

Vieläkö pääsisi ryhmään mukaan, eli

LA 11.12/27v./ 2. lapsi(kolmas raskaus)/KOS
NP 29.5


Varhaisultrassa käyty yksityisellä vuotojen takia 6.5, ja siellä löytyi pieni jonka sydän löi kauniisti :heart:Ajattelin odottaa Np-ultraan asti, mutta en malttanut =) Viime jouluna oli keskeytynyt keskenmeno, joten siksi olen ollut matalalla profiililla tällä kertaa. Silloin oireet loppuivat viikolla 9 kokonaan, mutta nyt on kyllä olleet oireet voimakkaampia ja edelleen riittää: päänsärkyä, repäisykipuja, jotkut ruoat tökkii ja mielialat vaihtelee. On siinä perheellä ja itsellä kestämistä kun pinna on tiukalla useimpina päivinä..

Mammahousut ovat etsinnässä, onko täällä muita pluskokoisia, mistä olette mahtaneet löytää lähinnä housuja? Nettikauppoja kyllä on, mutta olisko jotain kivijalkakauppaa PK-seudulla josta löytäsi isompikin äitiysvaatteita?

Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille! itse jään jännitämään viikon päästä olevaa ultraa että mikä on tilanne.

Jensku + little miracle 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Hitto nyt vasta tajusin, että laittaa punaisella noi tiedot ja muutenkaan oikein osaa käyttää tätä :D Elikkäs, jos pääsisin mukaan tänne ni : LA 18.12 princesssa 23 1 OAS, eikä varmaa vieläkää tullu punaista tekstiä. :) NL 27.5 ja NP 31.5.. Viikkoja minulla olisi vissiinki 10+1, Olotila vähä jännä,pahoinvointii ei oo ollu mut kauhia nälkä ihan kokoajan,kaikki rasvainen ruoka maistuu ja painoaki tullu sen myötä montakiloa. kiukututtaa ja massu on toosi turvonnu, rintojaki aristaa nii paljo et meinaa itku välillä tulla.
Mut ihanaa odotus aikaa kaikille <3
 
Hiivin tänne mukaan. Täällä ollaan tänään 11+0 ja onnitteluita satelee jo kasvaneen massun takia joka päivä jostain suunnasta, ihanaa :) ensimmäistä vauvelia ootellaan tulevaksi! Viimeviikolla kuului ihanat sydänäänet :heart:
Laskettuaika ois näillä näkymin 12.12., mutta ensviikon ultrassa varmistunee tarkemmin.
Kuvottaa kyllä iltaisin, mutta oksentaa ei oo tarvinu, ainakaan vielä.. mutta väsyttää ja päätä särkee kyllä senkin edestä sitten. Jospa tämä kohta ois suunta parempaan!
 
miten ralliruutu?
Täälä on eka neuvola takana, maanantaina kävin. Hyvin meni. NP ultra on 18.6, täälä piti ite varata joten soitin neuvolan jälkeen :)
3.6 verikokeet, osallistun aina kaikkiin seulontoihin näköjään :D
Mutta NP ultraa ootellessa.. doppleri on, ääniä en oo vielä kuullu, joten kaikki on arvotusta! 8+4 tänään!
 

Yhteistyössä