~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

täällä tosiaan käyty tänään np-ultrassa ja hyviä uutisia sieltä tuli :) kirjoittelinkin jo fb-ryhmään tarkempaa selvitystä, mut kerrottakoon nyt täälläkin että kaikki oli hyvin. niskaturvotus oli 1mm, pituus 57mm ja syke 160. tänään piti olla 12+0, mut pieni vastas viikkoja 12+2, joten neuvolan LA:ta ei lähdetty muuttamaan (4pvän heitto), joten munkin LA on marraskuun puolella. jatkaisin kuitenkin täällä, koska hyvin todennäköistä, et vauveli syntyy vasta joulukuun puolella :) saatiin myös veikkaus sukupuolesta, kun lääkäri ultrauksen lopuks totes, että näyttää tällä hetkellä pojalta :) joten mun poikaolo ainakin sai vahvistusta! en nyt kuitenkaan luota tohon 100%:sti vaik ultraavalla lääkärillä onkin kymmenien vuosien kokemus ja on todella pätevä.. ei se viimeks rakenneultrassa nähnyt et vauvalta puuttui molemmat munuaiset, vaan veikkas et on down tai muu kromosomipoikkeavuus.. munuaiset kuitenkin sanoi silloin näkevänsä. et eipä kai vielä näillä viikoilla voi kovin luotettavia veikkauksia sukupuolesta sanoa.. hassua et kuitenkin sanoi arvauksensa ääneen eikä edes kysynyt meiltä halutaanko tietää vai ei :D
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Täälläkin hermo herkässä ja mielialan vaihteluita todellakin on! Itku tulee vähänkin kun joku ärsyttää, olin sitten kotona tai julkisella paikalla. Tuntuu että hermostun helposti ja vähäkin ärsyttää, etenkin puolison käytöksellä ja tulee sit mökötettyy, itkettyä ja tiuskittua. Jälkeen päin aina huvittaa että mistä tuli vedettyy herne nenään tai tihrustettuu kyyneliä monta tuntia. Myös tuo täällä puhuttu vaiva on ettei mikään jaksa kiinnostaa , tekis mieli vaan olla, maata sohvalla ja kattoo jotain aivotonta tv:stä. Ei jaksa ottaa osaa mihinkään ja hyvä kun jaksaa töihin lähtee, ei innosta!

No nyt pitäs myös odottaa kaks viikko np-ultraan ja jotenkin sekin raastaa hermoja, selkää särkee, ruokahalu on kadoksissa ja väsyttää nii hemmetisti! hohhoijjaa, pitäs ny vaan koittaa nauttia ja olla ressaamatta kun tietäs vaan miten kun oon tällänen hermoilija, argh :D No täällä tänään 9+1
 
minäkin oon miettinyt mitä ralliruudulle kuuluu? toivottavasti kaikki hyvin!

Joliana: ei vielä kannata luopua toivosta! :hug:

Onko meidän ryhmään sattunut jotenkin tavallista enemmän keskenmenoja? Ihan tuntuu siltä :(

Mua väsyttääääää!!!!! ja pännii! hermot on vähän kireellä joo, mutta ei vielä kauheen pahasti. Rasittaa tää jatkuva väsymys :( Ja yks tuttu raskausoire on kanssa tullut: en pysty enää kattomaan mitä tahansa telkkarista, murhat ja ötökät ja sellaset joko pelottaa liikaa tai yököttää :p Normaalisti katon sujuvasti melkein mitä tahansa.

Tänään on taas oksettanut, vaikka syön niin ei kauaa helpota.

Hohhoh tätä väsymystä :( Plaaah!

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 12+0 :)

Niin ja kivaa kun vielä tulee mukaan uusia! Tervetuloa! :) :)
 
Tsemppiä kaikille jotka taistelevat vielä pahoinvoinnin kanssa. Toivotaan, että oireet alkavat pikku hiljaa helpottamaan.

Meillä pahoinvointi helpotti puoltoista kaksi viikkoa sitten. Väsy ja haluttomuus mihinkään ryhtymiseen ovat kyllä edelleen tallella...Eilen illalla sain käytyä töiden jälkeen kaupassa ja pestyä koneellisen pyykkiä ja olin itsestäni erittäin ylpeä. Joo, ei mene kovin vahvasti..

Meillä on huomenna np-ultra ja mua jännittää ihan pirusti. En ymmärrä miten mieheni ottaa asian niin rauhallisesti. Osaisinpa itsekin.

Onnea vielä Jen_ni ja muut hyvistä ultrakuulumisista. Toivotaan että pääsen niitä itsekin kertomaan teille huomenna.

Maikkis 12plus1
 
Osanottoja taas menetyksiä kohdanneille :(

NP-ultra takana, vatsassa pyörii pieni ölliäinen/pingviini/alien, pituutta reilut 5 cm ja niskaturvotus ok. Kaikki näytti olevan kunnossa. Osallistuin myös verikoeseulontaan.

Nyt pitäisi vielä keksiä miten kertoa vanhemmille ja läheisille, sen jälkeen liittynen Facebook-ryhmään kun tämä on ihan virallista, ja totta =)

Muoks* Oloista. Ei juuri muusta huomaa raskautta, kuin että tietyt ruoat ei maistu ja maha kasvaa, vaikka paino on aloituspainosta edelleen kilon vähemmän. Muuten voi ja jaksaa tehdä kaikkea, treeneissäkin käyty kolme kertaa tällä viikolla. Eli hyvin helpolla olen tähän mennessä päässyt..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, vietin eilen päivän sairaalassa ja kohtu tyhjennettiin lääkkein, olinkin jo melko varma tästä ja valmistauduin siihen.. pää pystyssä kohti uutta yritystä heti kun voi =)

nyt on mun vuoroni poistua ryhmästä, toivon että te kaikki saatte syliin terveet ihanat jouluvauvat! :heart:
 
Hei vaan kaikille! Jospa miekin tänne ilmoittautuisin varovaisesti mukaan.

Taustasta sen verran, että vauvalle annettiin lupa tulla syyskuussa -12, suht äkkiä raskaaksi tulin, mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon 1/13, tämä huomattiin np-ultrassa. Viikkoja tuolloin menkkojen mukaan 11+, mutta pieni oli lopettanut kasvamisen 8+. Tyhjennys ei lääkkeillä onnistunut, joten lopulta kaavittiin. Kaavinnan jälkeen odotettiin vaaditut yhdet menkat ja heti sen jälkeen tulinkin uudelleen raskaaksi. Keskenmeno oli rankka kokemus ja järkytys todella suuri että meille kävi näin, vaikka itse alan ihmisenä tiesin kaikenlaisista riskeistä yms.

Ensimmäistä odottelen, miehelle tuleva pieni on kolmas. Vauva on hyvin hyvin toivottu. Tämäkin raskaus (kuten edellinen) on hyvin vähäoireinen, minkäänlaista pahoinvointia tms ei ole ollut. Ainoana erona on nyt, että mahaa ei saa piilotettua enää. Yritän parhaani mukaan peittää pömppiksen pukeutumalla tunikoihin ja muihin löysiin paitoihin, ettei ihan vielä tarvitsisi raskautta paljastaa, sen verran pelkoa tuo km on jättänyt.

Varhaisultrassa käytiin 7+0 ja siellä yksi pieni köllötteli ja syke löytyi ja pieni vastasi viikkoja. Siitä huolimatta en uskalla uskoa, että kaikki menee hyvin ja pieni on vielä elossa. Viikkoja nyt 11+1 ja tuo ensimmäinen kauhuetappi (np-ulta) on edessä ensi viikon torstaina, jolloin viikkoja olis 12+0. Tähän mennessä olen osannut suhtautua melkoisen rauhallisesti odotteluun mutta nyt alkaa pelko ja jännitys nostamaan päätään aika roimasti.

Equus/27v/1.lapsi/LA 12.12.13
Np-ultra 30.5.13
 
Joliana ja ralliruutu: :hug: Voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Pahoinvointia, väsymystä ja mielialojen heittelyä täälläkin... Ei ole paljon jaksanut edes kirjoitella tänne viime aikoina. Toivottavasti olet paranevat pian!
 
Nyt sitten tuli se pahoinvointi. Luulin selviäväni tämän raskauden ilman sitä, mutta ei. Mitään ei oikein pysty syömään pariin tuntiin heräämisen jälkeen. Maanantaina eka neuvola, siellä varaillaankin sitten np-ultra-aika! :)

Judidi ja Venkula, rv 8+5
 
Täällä on taas tullut sekä hyviä että huonoja uutisia. Hirveän paljon ollut meillä täällä varsinkin noita huonoja uutisia : /

Suuret pahoittelut Jolianalle ja Ralliruudulle. Ei taaskaan ole sanoja, hiljaiseksi vetää. Kunhan olette surutyön tehneet, toivon teille molemmille uutta raskautta, joka johtaa myös onnelliseen loppuun. :hug: :hug:


Ja onnittelut hyvistä ultrauutisista kaikille, jotka ultrassa olivat käyneet... (Teitä oli niin moooonta) Ihanaa, että saadaan näiden huonojen uutisten vastapainoksi myös hyviä. :heart:


Mulla ei oikeastaan ollut edes mitään kummempaa asiaa, kun tänne tulin. Muistin tosin, kun FB:ssä puhuttiin Bola-koruista, että mullahan on sellanen jo. Olen ostanut sen ihan kaulakoruksi joskus viitisen vuotta sitten, tosin en ollut sillon kuullutkaan mistään bola-korusta :) Puhdistin sitä sitten tossa vähän, kun hopea oli päässyt tummumaan ja nyt se helisee jo kaulassa. Kun vatsa kasvaa, lasken sitä alemmas sitten :heart:

Na-dene ja pieni 12+2
 
Täällä on näköjään taas tullut sekä hyviä että huonoja uutisia. Jälkimmäisiä on ihan liikaa jo! Osanotot menetyksen kohdanneille :heart: Ja tietysti onnea hyviä uutisia saaneille, tälläiset piristää omaakin päivää!

Täällä jaksellaan myös hyvin. Viimeksi eilen kotidopplerista kuului tasainen syke, vaikka sitä joutuikin taas oikein etsimällä etsimään. En oikein tiedä oliko niin hyvä idea ostaa tuollaista vehjettä kotiin, kun joka kerta säikähdän aluksi... Tiistaina meillä olisikin se paljon odotettu NP-ultra ja viikkoja 11+3. Ehkäpä silloin ja/tai 12+0 poksuessa uskaltaa taas hetken hengähtää. Olenhan mä nytkin ollut aika leppoisella mielellä, tilaillut muutaman kivan äitiysvaatteen ja virnuillut itsekseni.

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa väistymään ja väsymyskin alkaa olla tiessään. Olo tuntuisi varmaan aika normaalilta, ellei masu turpoaisi koko ajan vain lisää ja lisää. Ruokainhokkeja löytyy edelleen paljon, mutta niin on niitä mielitekojakin. Nyt tekisi mieli hampparia, mieluiten mäkkärin. Vaa'alle en taida mennä :--D

Aina 10+6
 
Heissan taas! neljän päivän ajan kauhee ala selkä kipu, viime yönä heräsin kauheeseen tuskan hikeen enkä meinannu päästä ylös sängystä, kävely sattuu ja lääkäriin pääsin ni totesi, että olisi keskenmeno alkamassa, minkäänlaista vuotoa ei ole tullut tai muita oireita ole, jotakin panacod lääkkeitäki vaan määräsi. * pelottaa* :( Jospa tässä maanantaille asti selviäisi.
 
Ensimmäinen neuvolalääkäri takana ja oikeestaan koko aika neuvolassa meni pahoinvoinnista puhuen. Kolme neuvolaa takana, ensimmäisellä kerralla käytiin kaikkea läpi ja nyt kaks kertaa pelkkää pahoinvointi-höpötystä millä ei siis toisaalta oo väliä, kun tää menee ohi vaan jos menee.

Puhelin temppuilee nyt eikä anna laittaa väriä, mut mulle saa merkitä N 28.6.

Huomenna poksuu jo 14+0!
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille! :hug: Mustakin tuntuu, että tässä ryhmässä on ollut poikkeuksellisen? paljon ikäviä uutisia. Toivotaan, ettei niitä enää tule.

Suurensuuret onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart: Ihanaa, että saadaan myös hyviä uutisia! :) Omaa np-ultraa joudun odottelemaan vielä viikon, jännittää ihan hirmuisesti, vaikka syvällä sisimmässä on tunne, että kaikki on hyvin.

Täällä tuntuu joka toinen päivä olevan hyvä päivä ja joka toinen päivä huono. Tänään on ollut hyvä päivä, ei ole juuri tehnyt pahaa. Huomenna varmaan sit taas kaikki hajut tekee pahaa ja ällöttää. Rinnat on tosi arat, en muista että esikoisesta ois ollut enää näillä viikoilla rintojen arkuutta, tai sit en vain oikeasti muista... Olen kyllä omasta mielestäni päässyt tosi helpolla näiden oireiden suhteen, jos vertaa moneen muuhun täällä. Hirveä väsymys vaivaa, sitä ei esikoisesta ollut. : /

Eilen kerroin pomolleni raskaudesta töissä. :) Hän oli tosi iloinen ja onnitteli kovasti. Ajattelin, että odotan np-ultran yli, ennen kuin kerron muille työkavereille, mutta tänään sitten tuli yhtäkkiä sellainen olo, että haluan kertoa ja kerroin heille, jotka olivat kanssani samassa vuorossa aamulla. Kaikki olivat onnellisia ja tulivat halaamaan. :)

Lähden huomenna pojan kanssa reissuun ja ollaan muutama päivä poissa kotoa. En varmaan kerkiä tänne kirjoittelemaan, mutta palailen taas kun kotiudun. Np-ultra onkin heti sitten ja lääkärineuvola. :)

Hyviä vointeja kaikille! :)

Merve ja pieni 11+5
 
ja taas huonoja uutisia :( pahoittelut ralliruutu ja joliana!

ja onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista! maikkikselle tosin pahoittelut toisen vauvan menetyksestä :hug: onko sulla tullut jossain vaiheessa vuotoa vai tuliko täytenä yllätyksenä, että siellä oli enää yksi vauveli?

täällä on alkanu nyt ihan uus vaihe.. pahoinvointia ei oo ollut enää varmaan viikkoon ja väsymyskin on alkanu helpottamaan! ihanaa :) nyt ainoita oireita on mahan kasvaminen, närästys, nälkä ja vessassa ramppaaminen. ehkä ne mun oksentelut jäi vaan siihen kahteen kertaan!

eilisen np-ultran jälkeen tänään poksuikin taas viikot ja nyt 13+0!
 
Täällä vielä uusi odottaja. :) Eli Haje/28 v./1. lapsi/LA 27.12

EQUUS: Mulla on mennyt vähän samalla tavalla. Jouduin kokemaan keskeytyneen keskenmenon viime joulukuussa, mikä johti lopulta kaavintaan tammikuun lopulla, mikä on ollut kyllä kamalin kokemus ikinä mun elämässä. Nyt odottelen uutta vauvelia ja tänään ultrassa kaikki oli hyvin, ja näin pienen jo liikuvan!
Neuvolassa mulle sanottiin, että keskeytyneet keskenmenot olisivat harvinaisempia kuin ”tavalliset” keskenmenot ja varsinkin, että niitä olisi kaksi peräkkäin, joten tsemppiä ja luota kaiken menevän hyvin! Ymmärrän kyllä pelon tunteen, luulin tänään pyörtyväni ennen lääkärin vastaanottoa, koska viimeksi sikiön sydän oli pysähtynyt meilläkin 8+ ja nyt mulla on menossa 9+. Nt-ultraa ennen vapisen varmaan kuin haavan lehti, mutta uskon ja toivon meillä kummallakin sen menevän hyvin. :)
 
Liian paljon suru uutisia kyllä tullu :'( osanotot teille menetyksen kohdanneille...voimahali :hug:

Sitten taas ihania justiin nää ultra kuulumiset ja porukan kasvaminen :D! Omaa ultraa ootellessa...vielä 4 päivää siihen... Ja saan samalla pitää kotiäidin vapaapäivän kaupungilla ku mies jää lasten kanssa kotiin,jee:)! Vaikka toisaalta oisin halunnu miehen ja miksei tytötkin mukaani...mutta taitaa mennä liian hankalaksi...

Mites ku moni täällä ilmeisesti töissä, niin onko meitä kotona olevia äitejä monta :)? Oon nyt ollu reilu kaks vuotta kotona ja ihana saada sille jatkoa :heart:

Oireista ollu puhetta ja itellä tainnu tuo pahoinvointi/ällötys olo hävitä kokonaan, ihanaa! Mutta syödä saa aika tiheään tahtiin,muuten rupee heikottaa ja kiukuttaa :snotty:... Ja tunteet ollu kans herkemmässä, hermostuu hetkessä(pienistä) ja tänään pillahdin tyttären eessä itkuun,ku se vaan riiteli mulle, mitä en yleensä tee ja tyttö tuumas 4-v.: "äiti, sinähän osaat itkeä" :LOL: ja tuli minua halaa ja lohduttaa :heart:

Eipä tässä raskaana oloa oo ehtiny niin aatellakaan,ku päivät menee kahen kanssa touhatessa ja ulkoillessa nyt koko ajan ku on niin hienot kesäilmat, nautin :cool:

MeMaMi ja pieni 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
Voi kun on taas ikäviä uutisia paljon.. :'(

Tänne ei ihmeitä.. pahoinvointi on helpottanut, väsymystä edelleen kovasti. Dopplerilla kuuntelen aina välillä niin tietää että masussa kaikki hyvin.

kotona olen esikoisen kanssa tällä hetkellä. Syksyllä piti mennä töihin, mutta onneksi nyt ei tarvitsekkaan vaan jatkan hoitovapaata äitiyslomaan asti..

Kovasti jo odottelen NP-ultraa, mutta vielä reilu 2 viikkoa siihen..

hyviä vointeja mammat

A&H 10+0 poks
 
Pahoittelut kaikille joiden raskaus ei saanut jatkua :hug: Joku ylempänä mainitsikin ettei mikään kiinnosta, samaa täällä liikkeellä. Töissä oleminen on tällä hetkellä todella ikävää, ei vaan kiinnostaisi kuin olla kotona :kieh:
Kuinkas moni meinaa kysyä vauvan sukupuolta rakenneultrassa? Me taidetaan pitää se nyt yllätyksenä synnärille asti =)
syyselo ja kirppu 11+0
 

Yhteistyössä