Joulukuusesta allergiaa?

  • Viestiketjun aloittaja Mamelukkimamma
  • Ensimmäinen viesti
Mamelukkimamma
Eilen kylvyn jälkeen rasvasin meidän atopiaan taipuvaisen nassikan. Yöllä heräsi itkemään. Rapsutteli itseään, havahduin ja päätin katsoa mitä jalassa on kun niin kraaputtaa. ...reidet oli valkoisten paukuroiden peitossa (samoilla kohin oli enimmät atopiat). Kortisonilla kutina helpotti.

Tänään iltakylvyn jälkeen pyllyssä ja alaselässä samanlaisia paukuroita. (siis eri paikassa kuin viime yönä;) Kutisivat. Kortisonilla taas helpottivat.

Nassikka saanut jouluna suklaata suht runsaasti (ainakin aikaisempaan verrattuna); sehän kai on aika allergisoiva, eikö?

Entä joulukuusen aiheuttamat iho-oireet? Mun yhden työkaverin vaimo ei kuulemma pysty olemaan juuri samassa tilassa kuusen kanssa ku saa iho-oireita. Työkaveri lomalla, joten en voi kysyä häneltä. Onko teillä kokemuksia?

Entäs sitten toi liikkeellä oleva enterorokko? sopiiko oireet siihen?
 
Finttu
No mä olen itse allerginen kuuselle, mut vaan kosketusallerginen. Eli saan semmosia paukuroita jos neulaset koskettaa paljasta ihoa. Ne paukurat tulee vaan siihen kohtaan, mihin se neulanen on osunut.
Mut jos nyppyjä on joka paikassa, ni vois olla suklaa-allergiaa.
 
vierailija
Onkohan mä kuusella allerginen kun kuusen piikit koskettavat muhun niin siihen samaan paikkaan tulee paukama mutta en oikein pääse neulasista eroon ku meidän kissat (3 kpl) ovat ulkokissoja ja tuovat sänkyyn neulaset.mitä tehdä.olen siis 12.
 

Yhteistyössä