JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Kiitos muuten oikeasti vielä kaikille tsempeistä, ja siitä että olette täällä niin sankoin joukoin =) :flower: :flower:

Olo alkaa olla jo parempi, ja mietin että taitaa kaikki tunteenpurkaukset johtua isosti jännittämisestä. Tässähän kokoajan vain kasvaa todennäköisyys siihen että lähtö sairaalaan tulee koska vaan, täytyisi vaan löytää se parempi ja mukavampi jännityksen tunne ja vaihtaa tämä itkuilu ja kiukkuaminen siihen :ashamed:

- Terhikki 40+2 -
 
Hurjasti tsemppiä vaapukalle huomiseen! Mulla olis varmasti samanlaiset tunteet kun sulla, vähän mietityttäis mutta toisaalta tieto että vauva on huomenna varmasti sylissä olis tosi ihanaa! Kaikki menee varmasti hyvin!!
 
Tämän päivän merkki oli näköjään vielä laittamatta.
Tsempitykset synnyttämään lähdössä oleville ja jaksamista vauvojen kanssa myös! :heart:

Kaik yhdes koos edelleen! :headwall:

Ente 41+4
 
Kiitos kaikille synnytyskertomuksista! Niitä on aina tosiaankin kiva lukee! Toi Aubrietan sektio tarina oli aika hurja. :eek: Mulla kun sektio oli tosi helpotus muun rääkin jälkeen. Et tosi erilailla voi siis tuonkin kans mennä. :/ Mulla on kuitenkin hyvä fiilis tulevaan. Tuun sit murisemaan jos onkin karmeeta. :ashamed:
Naputtaja sullapas on ohjeet. :LOL: Taidan vältellä noita aivan varmasti. :LOL:
viivi minä just värjäsin pääni. Oli sellainen 4cm juurikasvu. :eek: Jopa mies huomautti asiasta pari päivää sitten. :kieh: Eli oli VISSIIN aika paha. :whistle:
Eli karvat on ajeltu, hiukset värjätty.....hmmm....... mitäs seuraavaksi? Kulmakarvat? :saint:
jennae mul ei ollut harjoitus suppareita ollenkaan esikoista odottaessa. Nyt on vasta viikon sisään alkanut tulee.... Eli erilaista on täällä ainakin nyt.
katherine jaksuja miehen kans. Tuollaista se voi välistä olla. Naiset venuksesta ja miehet marsista. Eiks se niin mee?
Sintzille jaksuja ja Terhikille kans! :wave: :wave:
KeuKeu sun seksiunet vissiin alkoivat vaikuttaa!!! :LOL:
vauvis siis: :headwall: Ei oo tosikaan noiden sokrujen kans et ne sit todellakin rupesivat toimenpiteisiin???????????????????????? :eek: Mul on ollut kans toi toinen arvo ongelmallinen ja kotona vaan safkan kans oon pitänyt sen kurissa. Esikoisen kans kun oli sama homma, niin ei ne mua käynnistäneet ainakaan sen takia. Käynnistys tapahtui sen r-myrkytyksen takii.
Mä aion tarkkana seurata sun menoo nyt. On aika erilaista toimintaa mitä oon koskaan kuullut. :eek: Ihme menoo. :eek:
Vaapukka aika nopeeta toimintaa on joo. Tsemppii matkaan huomiseen meni miten meni! :heart:
(.) Omaa ei sen kummempaa. Lomalaisen hommat vaan jatkuu: siivousta, tiskausta, lapsen kaa leikkimistä, pyykkien pesua, ruuan laittoa jne. Taitaa olla isompi loma kun makaan ens viikolla sit sairaalassa muutaman päivän. Ja kotiin kun pääsen saa mies passata, kun se tulee olee vapaalla jonkin aikaa. Jeeee-e!

NP ja Tirri :xmas: 37+6 (huomenna alkaa vika viikko.............)
 
Heippa kaikille:)!
Ihan pikaiseen tulen kertomaan,että meidän perheeseen syntyi 10.pvä pieni miehen alku :heart: . Kokoa pikkumiehellä 52.5cm/3500g. Synnytys meni todella hyvin,ja ainoastaan ilokaasun voimalla vedettiin homma läpi. Sairaalasta kotiuduttiin jo seuraavana päivänä. Olisivat kotiuttaneet meidät jo samana päivänä,mutta itse halusin olla yhden yön sairaalassa.

Lapset ovat ottaneet uuden tulokkaan todella hyvin vastaan,isoveli hoivaa kovasti vauvaa,ja haluaisi koko ajan pitää sylissä ja silittää:). Melkein tuli meidän pojille sama syntymäpäivä,isoveikka kun on syntynyt 11.12.2005 ja tämä uusin tulokas siis 10.12.

Mutta nyt täytyy taas rientää,muksut vaativat taas oman huomionsa ;) :D .

ja onnea kaikille jo vauvan saaneille =) =) !!
 
Onnea viikinki pojasta! :flower: :flower:

Joo, kyllähän tuo nyt vähän alkaa olla ihme touhua nullpoints :headwall: :headwall: ..Ja 2 kokonaista päivää pitää mittailla... :eek: Siltäkin varalta jos sattuu ä-polilta tuleen kutsu sinne...Voi, voi...syntys vaan nyt, nii ei tarttis alkaa ramppaan (ehkä ) viimesellä viikolla ties missä ja yrittää jouluaki siinä juhlia samalla, ja vietellä pyhiä :ashamed:
Ehkä mulla sitte on vaan vähän liian virkaintonen ja tiukka TH.... :/

kyllä seki kuitenki siinä vähän mietiskeli tuleeko kutsua ä-polille ku viikkoja jo näin paljon, mutta se jää nähtäväksi....
 
Hei taas!

Olette urakoineet taas vuorokaudessa sellaisen kasan viestejä, että nyt joudutte kärsimään hyvin pitkästä romaanista täältä :D. Ja siltikin valitettavasti puolet porukasta (ainakin) jää kommentoimatta - älkää ottako henk.koht. Kaikkien jutut on luettu :)

ViikinkiHelgalle lämpöiset vauvaonnittelut! :flower:

Sartsa32:lle tervetuloa mukaan! :wave:

Vaapukalle tsemppiä, ja koeta saada edes vähän unta ensi yönä! Tosi nopeata toimintaa olikin!

Synnytyskertomuksesta kiitos Findylle ja NullPointsille onnittelut hyvästä kokoarviosta! Nasu30:lle, Terhikille ja muille, joilla kipeät supparit kiusaavat, kovasti voimia ja toivotus, ettei niistä enää kauan tarvitse kärsiä!

Ja yhtä lailla voimia myös meille kaikille oireettomuudesta kärsiville, Naputtajalle ja muille!

Ja Sintzille paranemista migreeniin, samoin kaikille muillekin joilla pään- tai selkäsärkyjä tai muita kolotuksia ja vaivoja!

Jennae:n supparigallupiin, että on tässä raskaudessa ollut selvästi enemmän ja jo paljon aikaisemmin supisteluja kuin viimeksi. Myös ihan tuntuvia suppareita silloin tällöin oli, esikoiselta vasta sairaalassa. Mutta nythän ne ovat kadonneet kaikki... :headwall:

Katherine, myötätuntoni - mulla myös esikoisen odotuksessa oli sijaisterkka oman th:n kesäloman ajan, ja se oli just vielä sitä aikaa kun neuvolassa juostiin viikon välein (edelliseni syntyi kesällä ). Tän sijaisterkan kanssa meni heti kättelyssä sukset ristiin, ei tosin minusta johtuvista syistä (veti porot nekkuun kun ä-polilla olivat ihan eri mieltä vauvan koosta ja mun sf-mitasta kuin mitä hänen mittailunsa olivat, huvittavaa että MULLE siitä nöksähti...) ja sit olikin kiva juosta siellä ne vikat kerrat. Hän myös tässä odotuksessa osui mulle kerran (taas kesäaika) ja piti hirveät saarnat kuinka hän ei oikeastaan näitä äitiysneuvoloita enää edes tee, hän nyt vain armosta suostui ottamaan mut vastaan jne. |O (Mulle siis olisi tullut kesällä melkein 2,5 kk tauko neuvolakäynteihin mutta en suostunut, ja sitten näköjään tälle mammalle lätkäisivät mulle ajan.) Juu mutta ymmärrän siis tunteesi Katherine, en itsekään toivo enää koskaan tän tädin ronkittavaksi ja tentattavaksi!

Vielä lisää ( . ) loppuun. Ensinnäkin nyt vihdoin soittivat Pohjolasta siitä vauvalle hakemastamme vakuutusvarauksesta. Yllätys yllätys, että edelleen vaan väittivät lähettäneensä jonkun kirjeen eivätkä suostuneet keskustelemaan yhtään mistään. 2 kk syntymästä voisi sitten hakea vakuutusta heiltä jos haluaisi. Totesin vain, että eiköhän me nyt mietitä vähän uusiksi kaikkia vakuutuksiamme siellä teillä ja kiitos soitosta. Eukko kehtasi vielä hyvää joulua ruveta toivottelemaan, meinasin sanoa että kiitos teidän siitä tulikin nyt tosi kiva, mutta en sitten sanonut enää mitään :'(

Mutta helkkari että veetuttaa nyt. Jos ne ovat oikeasti jotain sieltä lähettäneet, niin ei ole kyllä meillä moista kirjettä näkynyt. Ja hiukan epäilen koko juttua siksikin, että kukaan ei ole toistuvista kysymyksistäni huolimatta suostunut sanomaan, mikä sen väitetyn kirjeen sisältö olisi ollut. Silloin kun hain sitä vakuutusta, mun raskaus oli edennyt täysin oppikirjan mukaan, ei ollut mitään syytä miksi jotain lisäselvityksiä olisi edes tarvittu. Vähän tuli kyllä sellainen olo, että Pohjolassa on nyt joku kämmännyt kunnolla ja peittelee nyt jälkiään. No, sama se, turha niiden kanssa olisi ollut jäädä inttämään että mitä tässä nyt on tapahtunut ja kenen on vastuu, kun eivät sitä vakuutusta kuitenkaan tässä alle viikkoa ennen laskettua myöntäisi. Siirrämme sitten vauvan synnyttyä kaikki vakuutukset toiseen yhtiöön, täytyy vaan ensin näistä esikoisen korvalääkärikäynneistä hakea rahat pois.

Neuvola oli myös tänään, siellä kaikki ok. Sf-mitasta saivat nyt 1,5 cm vähemmän kuin viimeksi ja innostuivat väittämään (th + harjoittelija) että olisi vauva laskeutunut. Itsestä ei kyllä yhtään tunnu siltä, eikä mahakaan näytä tippuneen, joten vähän epäilen että se tyttö ei vain löytänyt vauvan päätä. Hän kun ei löytänyt sitä 2 edellisellä kerrallakaan ennen kuin terkka näytti. Ja kun vauvan pää on nyt monta viikkoa majaillut oikeassa nivuskuopassani, jossa edelleen tuntuu sellainen pallura. No, samapa tuo koska laskeutuminen nyt muutenkaan ei takaa vielä mitään. Uskon vakaasti edelleen, että olen täällä yhä tammikuussa viimeisten kärvistelijöiden seurana!

NullPointsko se kyseli, voiko nänniniplauksella maidontuotantoa edistää? Mähän olen nyt hipellellyt ahkerasti, ja pari kertaa on tullut useampi pisara kummastakin rinnasta. Toivon ja rukoilen, että se tarkoittaisi jotain, mulle oli niin iso trauma se kun maito ei koskaan esikon kanssa kunnolla noussut.

Okei, tämä on jo varmaan sivun mittainen, joten poistun... Papukaijamerkki kaikille, jotka jaksoivat lukea kokonaan :LOL:

Grynna 39+1
 
Iltaa! Suuntasin heti koneelle kun huomasin hetkeni tulleen, eli meillä lapsukaiset nukkuu. Tämä uusin tulokas tietty herää vielä syömään ja vaipan vaihtoon, mutta nyt juuri nyt on hiljaista.

Paljon on taas uusia vauvoja saatu maailmaa, ihanaa! Kaikille kovasti onnea ja niille jotka vielä omaansa odottavat, hurjasti jaksamisia!

Mulla soi täällä babyblues ja meinaan pillahtaa itkuun harva se hetki, varsinkin kun katselen noita kahta kultamussua nukkumassa, pala nousee kurkkuun ja mieleni saa herkäksi kamala menettämisen pelko tai avuttomuuden tunne,osaanko auttaa heitä jos jotain sattuu.

Muuten vauvan ja esikoisen kanssa on mennyt pian kaksi viikkoa hyvin, esikoinen on ottanut vauvan hienosti vastaan. Tänään sanoi vauvan päätä silittäessään"minä olen kauan jo halunnu vauvaa" :heart: Pelkään kyllä että kun vauva kasvaa, alkaa olla päiväaktiivisempi ja sylissä viihtyvä ni huomaa esikoinenki että tää on tullut pysyäkseen ja vie vanhempien huomiota enemmän. Toisin kuin vielä nyt kun se nukkuu enimmän aikaa, meillä on esikoisen kans aikaa touhta vielä miltei samalla tavalla kun ennen vauvan syntymää..

Tuleeko sinne 0-12kk puolelle tän porukan omaa aloitusta?

Syysusva ja neiti 10pvä
 
Onnea viikinki :heart:

Huomenta |O Heräsin kolmen jälkeen vessaan enkä sen jälkeen saanu nukuttua. Pyörin kyllä sängyssä puoli kuuteen, sit oli pakko nousta kun oli nälkäkin. Sunnittelen tässä josko menis takas nukkuun mutta nenä vetää koko ajan tukkoon ja sitä kutittaa :snotty: Palaan myöhemmin asiaan :wave:

Viivi ja Masi 39+2

ps. Kohta ei enää ehdi jouluksi kotiin vaikka kaikki menis hyvin... :xmas:
 
Täälläkin huonosto nukuttu yö takana...ei vaan millään saanu unta...yhden aikaa vielä katoin kelloa ja aamulla olin ylhäällä jo puol 7 :ashamed: ...
Alotinpa sitte mittailee niitä sokereita...paasto on otettu, ja just aamupalan söin...täytyy tässä ootella,että saa mitata sen toisen arvon....ei vaan terkka antanu mitää viitearvoja noista, nii olis itekki tietonen että mitä noi luvut tarkoittaa :/

vauvis neiti 38+4
 
Onnea viikinki :flower: ja Vaapukalle tsemppiä matkaan :hug:

Omaa napaa:Eilen oli ennustaja linjoilla tuolla mitäs nyt-puolella ja kysyin kumpi tulee ja milloin niin sain vastauksen että poika ja 3.1 joten voin lakata nyt sitten oottelemasta et tää tyyppi tän vuoden puolella tulisi. :LOL:

Mä toivon varpaat ja peukut pystyssä täällä että Terhikki ja Nasu ja Keukeu ja Ente olisivat jo päässeet yön aikana tositoimiin. :hug:

Viivi:Jos sunnuntaina vielä synnytät ja kaikki menee hyvin niin hyvällä tuurilla pääsisit jouluksi kotiin. =)

Vauvikselle:Tsemppiä sokrujen mittailuun, en kyllä tajua että mitä ne hakee enää sillä, koska tuskin se vaavi sun syömisten myötä enää kerkee suureksi kasvaa.Ja kun kerran vaan yksi arvo ja reilu viikko laskettuun.

Grynna:Aika uskomaton toi vakuutusyhtiö juttu, kuulostaa todellakin peittelyltä tai ainakin kummalliselta, on se jännä että niillä nykysin varaa menettää asiakkaitaan... :/

Mintulle: :hug: meillä kanssa mies kommentoi välillä kaikenlaista kummaa mutta siis ihan vitsillä ja kommentoinut alusta asti, nyt vaan vedetään niin herkkiksinä että helposti loukkaantuu, eli kannattaa vaan yrittää olla kuulematta. =) Niinkuin Nullpoints sanoi miehet marsista ja naiset Venuksesta.

Maarithille:Tsemppiä huomiseen :hug: :flower:

Sarabille:Näinhän se menee että sitten kun saisi vauva vihdoinkin tulla niin loppuu kaikki merkit, murphyn laki. =)

Nyt tää hävii, odottelemaan neuvolaan menoa. :wave:

Punahattu 38+5 :heart:
 
Viikinkihelgalle Onnittelut vauvasta! ja Maarithille tsempitykset huomiselle!
Punahattu tuo 3.1 olis hyvä päivä syntyä.Mäkin toivon et tää vaavi syntyi viimeistää silloin.Vaan eipä sitä voi tietää.
Meillä kävi eilen kavereita kylässä.Oli niin mukavaa saada välillä muuta ajateltavaa.Suppareita tuli illasta ja kova meno oli vauvalla päällä.Tänään olis työpaikalla joulujuhlat.Tekis mieli mennä,kun oon vielä yhdessä koossa eikä noita oireitakaan kauheasti oo.
Jaksamisia tasapuolisesti kaikille mammoille! :hug:
 
Heipat vaan kaikille!

Ekaks jälleen kerran yhteiset onnittelut kaikille jo vauvan kainaloon saaneille.

Ja toiseks, mun on pakko päästä purkaan johonki, ku yhtäkkiä aamulla tuli aivan mahdottoman huono olo, ku aloin aatteleen, et tää kolmonen viihtyy vähä liian hyvin tuolla vatsan suojissa. Jospa mä sit makaan joulun jossain hikisellä Tayssin osastolla ja jään paitsi noiden vanhempien likkojen joulusta. Alkaa meinaan ihan tosissaan pelottaan, eikä mulla oikeestaan oo enää mitää joulufiilistäkää jäljellä. Kämppä on ku pommin jäljiltä, mutta mä en enää jaksa alkaa siivoomaan. Kaikki sukulaiset ja kaveritki tarttis viä tonttuilla, mutta taitaa noi paketit lojua vielä tuolla kaapin perukoilla joulun jälkeenki, en mä voi kaikkee ukonkaa harteille kasata.

Mutta joo, pakko yrittää taas vähä kasata ittensä, jos vaikka noi likat tuolta heräilee :wave:
 
Huomenia kaikille! Ja onnea nyyttinsä saaneille!!
Täälläkin ollaan vielä kasassa, ei minkäännäkösiä tuntemuksia, että ois tonttu tulossa vähään aikaan. Toivonkin, että menis sitte reilusti joulun yli, vaikka lääkäri sano, ettei sais vauva enää paljoa kasvaa. Maanantaina (kun on laskettu aika) meen äippäpolille tsekkaamaan tilanteen.

Äippä-75 ja tonttu 39+3
 
Vauvis tsemppii sinne sen kojeen kanssa. Oon hengessä mukana! :heart:
Grynna täytyy varmaankin täällä kans alkaa hiplailee jos sillä vaikka maito nousis. Jos sunnuntaina aloittaisin niin ok. Jos on tehoo niin on, jos ei, niin sit menen sinne tälleen. Mun rinnat kun eivät oo tajunneet et jotain on tapahtumassa. Onhan ne kasvaneet, mut ei sen kummempaa... :ashamed:
syysusva mä luulen kans et mä tuun itku kurkussa tarkkailee pientä tuhisijaa sit. Kyllä hormoonit varmasti tulee heittää taas laidasta laitaan. :whistle:
Punahattu jos menee tammikuulle, niin mikäs siinä. Hieno päivä toi 3. tulee olemaan varmasti jos niin menee. Ihan mielenkiinnolla jään tänne odottelee käykö tuo toteen. Mä en oo uskaltanut ennustajiin ottaa yhteyttä. :/ Mun systeri otti mun raskauden alkuvaiheessa ja se oli sanonut et mun raskaus menee loppuun just ja just. :$ Niin ja oli heittänyt sukupuoli ehdotuksenkin... Mut katsotaan oliks se sit oikee... ;)
nappi toivotaan et tulis pian lähtö sulle tai sit joulun jälkeen. Täällä on toi joulun tilanne käsitelty loppuun asti, joten ei tuu ketään harmittamaan. Se hyvä tuosta sektiosta on. Voihan se olla et isommille lapsille voi tulla paha mieli et vauva sotkee joulun, jos niin käy yhtä-äkkiä. Kannattaa ehkä valmistella pieniä mieliä varmuudeksi.... Kun ei tosiaankaan koskaan tiedä.
(.) Mulla on joku ihmeen kysely tunti nyt meneillään.
Eli Kysymys 1: sektioon (tai muutenkin) epiduraali vai spinaali???????
Eli kumpi on parempi? Mulla oli aluks epiduraali, mut sillä kai ne sit sektionkin tekivät sit. Sen verran olin sekaisin jo siinä vaiheessa et en muista vaihtoivatko spinaaliin??? Ainakin kanyylit vaihtoivat kun se teki kipeetä, mut kirjoitinko jonkun lapun (kirjoitin vissiin suostumuksen sektioon ainakin) en muista ollenkaan.
Kysymys 2: Onko joku ostanut/käyttänyt kantoliinaa?????????
Mä haluun sellasen, kun ajattelin et jos sillä sais vaavin sidottuu itteensä kun se imee, niin voi vaikka liikkuu pikkasen. Onnistuuko se?

NP ja Tirri :xmas: 38+0 (Poks ja seuraava poksuminen onkin sit iso............)
 
Onnea Viikinki :flower: =)

Kiitos hirveästi kaikille edelleen kannustamisesta, koitan edes jotenkin päin valoisammin ottaa tämän päivän.

Jotenkin panostan aina noihin öihin, olen varma että yöaikaan lähtö tulee kun tulee... mutta niin sitä vaan yhdessä kasassa ollaan :| . Kävin eilen kuumassa suihkussa/kylvyssä, saunaa kun meillä ei valitettavasti ole. Kylvyn jälkeen sitten jostain syystä melkein pari tuntia sattui niiiiin kovaa koko alaosastoon että luulin pienen tipahtavan heti pois! :eek: . Ei varsinaista supistelua edes, vaikkakin vatsa oli kokoajan kivikova. Lopulta sitten kun olin tarpeeksi paikoillani niin helpotti - eipä silti tullut yöllä lähtöä.

Mietinkin kyllä jo että jos synnytys käynnistyy tuollaisella yhtäjaksoisella kivulla ei mulla ole hajuakaan koska pitäis lähteä... Eli mieluummin niitä supistuksia, kiitos.

Musta tuntuu että näiden kaikkien suppareiden ja kipujen jälkeen on kohta paikat niin auki että pieni tulee kerta aivastuksella :LOL:

Jos tänään pystyisi vähän enemmän olemaan toiminnallinen, koittaisi siivota ja vaikka ulkoillakin tms. Jos menisi sitten aikakin nopeammin...

Viivi82 tuossa sanoikin että kohta ei ehdi aatoksi kotiin vaikka hyvin menisikin :whistle: . Sehän tässä vähän pelottaa, ja vaikka meilläkin tää on jo kolmas niin en välttämättä silti halua käydä osastolla vain kääntymässä... eli mieluusti ainakin sen vuorokauden olisi. Mutta katsotaan nyt miten käy.

En tiedä kumpi on parempi/huonompi vaihtoehto; olla kotona vuorokauden - kahden ikäisen vastasyntyneen kanssa juuri aattona, vai olla edelleen vauva masussa viikoilla 41+2 tietäen että mikä sekunti tahansa tulee lähtö :whistle: Mielipiteitä kellään? Jos oikeasti tää jää aattoa odottamana vatsaan, niin tarkoittaa myös sitä että juuri aaton ja pyhien aikaan täytyy sitten lapsenvahtiakin hälyttää paikalle - ei siis pelkästään meidän joulu ole varpaillaan...

Voiko kiinnittynyt vauva vielä kääntyillä kyljeltä toiselle? Kun tää on aina ollut selkä kaarella mun oikealla, peppu oikean kyljen alla. Viimeksi tiistaina neuvolassa sanoi että pää varmasti kiinnittynyt nyt alas, mutta ei ollut 100% varma missä selkä on :whistle:

Nyt musta tuntuu että tän peppu on vuoroin vasemman kyljen alla ja vuoroin keskellä tai taas vasemmalla... Voiko se olla mahdollista? Tuntuis hassulta että jos kerran on niin kiinni niin miksi vielä pyörisi noin? Kylvyssä eilen kun mahaa katselin niin oli erittäin selvästi peppu vasemmalla puolella pystyssä - nyt taas seilaa keskeltä oikealle :/

- Terhikki ja 40+3 -
 
Terhikki:Mullekin jossain vaiheessa sanottiin että kiinnittynyt on, mutta sitten viimeksi neuvolassa ihmettelin samaa asiaa niin terkka sanoi ettei voi olla kiinnittynyt jos kylkeä vielä vaihtaa puolelta toiselle monta kertaa päivässä. :whistle:
Eli ota noista nyt sitten selvää.

Nullpoints:Joo mielenkiinnolla jään odottamaan pitääkö paikkansa ennustajan ennusteet, epäilen että tämä on tyttö ja veikkaan itse loppukuuta syntymäajaksi eli katsotaan. ;)

Tota kanssa mietin että kumpi olisi parempi syntyä ennen joulua vai sitten olla valmiudessa, ehkä mun kannalta olisi parempi olla valmiudessa,koska synnytyksessä menettää verta kuitenkin ja hemppa tippuu ja mummotauti iskee ja babyblues niin paremmassa kunnossa on jos jouluna on vielä vatsassa.Noi ei vaan tuppaa välittää näistä ajatuksista ja päätöksistä. =)
 
moi taas kaikille ja kiitos et saan liittyä joukkoonne.

Täällä ei mitään tuntemuksia kans synnytyksen suhteen.
Äippä-75 meillä on sama LA eli ens ma. Minäkin haluaisin päästä johonkin tutkimuksiin. Olen ollut viimeksi ultrassakin viikolla 19 kun oli rakenneultra. Meidän neuvolassa ei ole ultralaitetta, monissa on kuulemma.

Eilen oli vauva muuten tosi hiljainen ja illalla aloin olla pelokas jo ja mietin jopa synnytysvast.otossa käyntiä tai ainakin soittoa sinne.
Mutta sitten iltakympin aikaan söin iltapalaa ja sitten tuntui kun liikkeet alkoi taas vahvemmiksi ja tuli näkyviä venytyksiä niin että maha heilui. Noi päivän aiemmat liikkeet on olleet hennompia. Sain kyllä 10 liikettä tuntiin mut oli selvästi hentoja eli oikeasti muuttunut parissa päivässä. En vaan kestä jos joka päivä tulee olemaan tälläistä eli saa olla huolissaan.

Tänään neuvola päivällä toivottavasti kaikki olis ok.

Niin en usko et tämä vauva syntyy ennen LA eli ens maanantaita kun kaksi aiempaakin syntyneet jälkeen. Esikko synty 41+3 ja toka 40+5.
Ekan synnytys oli pitkä noin 10 tuntia sairaalassa mutta supistuksia tuli sitä ennen pari päivää kotona.
Toka syntyi nopsaa. Menin itseasiassa liikkeiden vähäisyyden takia 40+5 sairaalaan ja pääsin lääkärin tarkastukseen jossa olin 3 cm auki. Lääkäri sanoi et tänään syntyy.
Jäin sinne sit vielä sydänäänien kuunteluun ja kätilö oli lähettämässä mua kotiin kunnes alkoi kovemmat supistukset ja olinkin auki 6cm ja nopsaa saliin. Ja mitään muuta kivunlievitystä kun ilokaasua en enää saanut koska kaikki eteni niin nopsaa. Yhtäkkiä taas 8 cm auki ja sit 10 cm ja eikun ponnistamaan. Salissa olin yhteensä 55 minuuttia.
Olihan se rankka synnytys mutta todella nopea.
Saa nähdä miten kolmas syntyy. Toivon ettei olis kun esikoinen eli pitkä mutta toisaalta jotain kivunlievitystä olisi kiva saada.

Mutta kohta neuvolaan ja kirjoittelen myöhemmin lisää jos vaan kerkiän.

Sori et teksti oli omaa napaa...

 
Punahattu, eli tämäkin on todennäköisesti huijannut muka kiinnittymisellä :D . No jos sentään olisi edes alemmas porautunut vaikkei varsinaisesti kiinni, sf-mittakaan ei ollut viikossa kasvanut yhtään. Se oli tosiaan hassu se neuvolantäti - 'pää on selvästi tuolla, peppu tuolla, mutta selkää mä en löydä - no pääasia että pää on oikeassa suunnassa' :whistle:

Hui, mies just ilmoitti että aikoo nyt jokatapauksessa jäädä huomisesta alkaen jo lomalle - on sitten pikkuisenkin pakko syntyä :eek: . Se siis aikoo savustaa tämän ulos, ei mitään paineita... Taidan siis karata siivoamaan :D

- Terhikki ja 40+3 -

ps. Kuopus syntyi 40+4, tämän Pitäisi päästä sen alle? :whistle:
 

Yhteistyössä