Jouluntähdet 2005

Joulutähdet 2005 pinoon

Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari, Siilinjärvi
lumikarpalo 2.12 Joel,**
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Hyvinkää
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku
Maria 5.12 Elina******
Hannele 5.12 Niilo Elmeri**, Tampere
jemma 6.12 Lisen Amanda***, Ahvenanmaa
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari**, Oulainen
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä,
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo
SippeSirkku 10.12. Viljami Onni Elmeri
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri***, Kontiolahti
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri***, Norja
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
siru2006 19.12 Otto**
Epeli 21.12 Lauri Artturi*
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso**, Tampere
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli**, Savo
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, Varsinais-Suomi
Kaiza80 28.12 Matias Juhani**, Turku
taaperotx5 28.12 Janette Sofia*****, Tampere
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo
katbe 30.12 Juuso*, Salo
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
kuusikon äiti Elina ********
Ametisti 2.1 tyttö***
Tinttamooses7 2.1 Oskari***
Tiukuliini 3.1 Eetu*
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli
Uneton 5.1. Peppi***
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä


Kaksplus -kerho:
Kerhot - Kaksplus
 
Nytpä on uusi pinkka meille.

Meillä jyllää räkis, mulla on poskiontelontulehdus, J erittää vihreetä räkää, varmaa huomenna raahata tas korvien katsontaan ja jos joku kuuntelis keuhkotkin kun on yskä alkanut..

viimein sateettomia päiviä niin jää ulkoilut kun ite ei vaan jaksa kovin kummoisia, onneks poika nukkuu edelleen ulkona sen pari tuntia :D

jaha jos ompelis taas vähän..
 
Moikka.

yökköilen taas pitkästä aikaa. on näköjään tää kirjoitus juttukin ehtinyt välissä muuttua. :)

Minä olen vaihtanut toiselle osastolle töihin ja en tykkää yhtään. toivon että vuoden vaihteessa pääsen koko talosta pois muualle.

Meidän perhe-elämä menee ylä-ja alamäkiä sopivan tasaisesti. Ohjelmaa ja hommaa riittää hieman liiaksikin asti, välillä piisaa kiirettä urakalla. Töitä on jotenkin olut tänän syksynä 24h, vaikka kyllä juu mulla ihan normi vapaat on, mut ne menee niin täysin arjen pyöritykseen. Edin lenkitys, pyykkiä, ruokaa, siivousta ja sit kait pitäis jossain välissä olla poikienkin kanssa, miehestä puhumattakaan. :) keskiviikkona otettiin Miikan ja Edin kanssa irtiotto arjesta ja ajettiin miehen äidin kanssa heidän mökille muutamaksi tunniksi. käytiin metsässä pyörimässä ja löydettiin suppilovahveroita pari pussillista ja Mikkis keräsi puolukoita sekä mustikoita reilun litran. :) ihanaa oli. illalla pääsin vielä ammattiliiton juhlissa, hyvää ruokaa ja juomaa. tulin ihan ihmisten ajoissa vieläpä kotiinkin.

Mikkiksen kanssa menee suurimmaksi osaksi loistavasti. ensi viikolla on kasvatuskeskustelu päiväkodissa. selviää miten syksy on taas alkanut ja tarvitseeko vielä pitää kahden paikalla. Meillä ei vielä lueta, vaikkakin osaa tiettyjä juttuja ulkonäön perusteella lukea. Aleksi opettaa poikaa laskemaan. minieskaritehtävät ovat kuulemma ainakin onnistuneet ihan hyvin.

Aleksin kanssa on melkein suuremmat ongelmat..koulu on tylsää, tyhmää, ope tyhmä ja läksyt vielä tyhmempiä. aarrgghhh. :( viikoittain saa käydä keskusteluja useasta eri asiasta. jotenkin todella tympääntynyt olo. nyt on kolme kertaa jäänyt matikan läksyt tekemättä. kirja oli ainakin kahtena kertana jäänyt kouluun. seuraavalla kerralla pitää jäädä läksyt tekemään koulun jälkeen. ja Aleksi osaa matikan tehtävät aivan helposti. kokeesta sai täydet pisteet.

me lomaillaan parin viikon päästä syysloma viikolla, mut minnekkään ei olla menossa tai lähdössä.

tälläistä tällä kertaa. mitähän kaikille muille kuuluu?

-jellonaemo
 
Moikka!

Kiitos Koivunkävylle tästä uudesta ketjusta :) Tulkaahan kaikki kirjoittamaan tänne!

Joonatan on oppinut lukemaan ja sitä harjoitellaan ja tehdää päivittäin :heart: Ihana pieni-iso poika. Eskarissa viihtyy tosi hyvin, aina menee sinne mielellään ja nauttii eskaritehtävistä ja samanikäisestä seurasta. Läksyjäkin on saanut nyt muutamat kerrat.

Rasmus viihtyy vähän vaihdellen uudessa päiväkodissa, yhden sydänystävän on saanut, toki muidenkin kanssa leikkii, mutta eniten tän yhden tietyn pojan kanssa. Aamuisin jää usein huonosti, nyt viime aikoina on kyllä ollut aamuja, ettei ole itkien jäänyt.

Meillä on ensi viikolla kans syysloma, to ja pe vapaata. Otettiin Saminkin kanssa siis vapaiksi nuo päivät. Mietittiin jo jotain tekemistäkin, ruotsinristeilyä tms., mutta voi olla, ettei nyt olekaan varaa... Saa nähdä. Kivaa joka tapauksessa, että on tollainen pikkuloma edessä. Nyt ei siitä syystä harmita yhtään niin paljoa, että on jo sunnuntai :D

jellona, harmi tota työasiaa :( Etkös sä vihtynyt siellä edellisessä paikassa tosi hyvin? Tylsiä tommoset muutokset!

Tämmöstä tänne. Mitä kuuluu mm. Kattinka, siru, Danjuska, Uneton, MM70, Gerbera, Tigru, Metku, Niiskuneiti, Kaiza, Hannamari, Hannnele yms. KAIKKI kuulumisia kertomaan! :attn:

P.S. Näin unta, että Kaiza soitit mulle, mutta en yhtään muista, mikä sun asia oli :D Mites opiskelut sujuu? Ootko nyt ollut jossain harjotteluissa ja miten oot viihtynyt? Me ollaan opinnäytetyö aloitettu nyt ihan kunnolla ja edistyttykin jo kivasti. Vaikka mulla onkin nyt ollut taukoa koulusta, mut noita ont tapaamisia on silti ollut. Marraskuussa on harjoitteluinfo ensi kevään harjotteluista, vihdoin alkaa neuvola ja kouluharkat, joita oonkin jo odottanut!!
 
Viimeksi muokattu:
moikka

Mulla alko kotiäidin arki :D Työt loppui toistaiseksi ja saas nähdä menenkö enää takas.. Vähän uusia tuulia haisteltavana :)

Tatu viihtyy eskarissa ja kaverit tosi tärkeitä. Ainut vaan nyt, kun minä olen kotona niin kysynyt muutamaan kertaan, että miks Jenna saa olla kotona. Mutta kuitenkin mielellään menee ja aina iloisena kun haetaan pois.
Numerot kiinnostaa kovatsi ja laskee sataan ja pieniä yhteen laskuja.

Paljon on nyt mummolassa oltu ja lapset nauttii kun saavat ponien kanssa touhuta. Tatu ratsastelee jo yksin vanhemmalla ponilla ja jennakin istuu kun tatti selässä :D
Itsellä välillä iskee haikeus ja kaipuu takas maalle, mut saattas olla että ainakin noin korvessa oma pää hajois pidemmän päälle ;)
Koira kuume vaivaa kans, mut siirretään vielä. Sitten kun lapset on isompia ja on aikaa kunnolla kouluttaa. Mies haluaisi jonkun noutajan, josta olisi lintumetsälle kaveria.
mutta joo.. sipulia kuorimaan että saadaan sienisalaattia leivänpäälle.
 
Hei ystäväiseni <3

Alkaa arki täälläkin kotiin palun jälkeen normalisoitua. Vielä olisi autotallissa läjä purkamattomia ja puoliksi purettuja laatikoita, mutta talossa alkaa paikat olla kunnossa. vielä on vuokralaisten jälkiä korjailtavana ja ollaan keksitty, että tehdäa¨n pieni ehostusremontti keittiøøn samalla kun tehdaä¨n tilaa suuremmalle jääkaapille. Loppusilauksena lattian øljyäminen, mutta kaiken tämän tekeminen 3:n lapsen jaloissa pyøriessä ei oikein onnistu, joten pitäs päa¨stä kotoa pois ainakin tuon lattian laiton ajaksi.

Meidän au pair on nyt sitten keksinyt, että au paireilu ei olekkaan hänen juttunsa ja lähtee pois marraskuussa. Hieman harmitti kun kertoi asiasta, joskin oli kyllä huomannut, ettei häntä hirveästi kiinnosta. Ennen au pair valintaa käymämme kirjeenvaihto kyllä antaa ihan toisen kuvan, mutta nuoret oavat ailahtelevaisia. On kyllä kiva tyttø ja pidämme huolen, että tästä loppuajastakin jää hyvät muistot. Uutta au pairia ei tähän hätään hankita, kun pärjätään nyt ilamnkin. Jørn sai nimittäin siirron tänne Stavangeriin. Matkustus päiviä tulee olemaan n. 30/ 6 kk, mutta tulee halvemmaksi minun olla vaikka palkattomalla vapaalla jos tyøvuoroni sattuvat niille päiville. Olen myøs miettinyt ketä voisimme tarvittaessa pyytää meille yøkyläa¨n jos olen tøissä ja iskä poissa.

Otto viihtyy koulussa. Iltapäivät menevät mukavasti läksyjä tehden ja legoleikeissä. Kaikki muut ovt iltapäiväkerhossa, mutta Otto ei ole sinne kaipaillut, joten saa jatkossakin tulla koulusta kotiin vaikka au pair lähteekin. Otto käy kahtena iltana viikossa karatetreeneissä, joten ei hänkään pelkästää kotoile.
Lukea Otto ei vielä osaa, mutta kirjaimet ovat hallinnassa. Onnittelut Pepin Jontulle uudesta taidosta.

Meilläkin on nyt syysloma ja kaikki lapset kotona. Nyt alkaa olla meteli sen mukainen, että parasta alkaa suunnitella ulkoilua.
 
Heippa!

Olette jaksaneet pitää tätä kasassa,ihanaa :) Harmittaa kun ei tule täällä käytyä,aina vaan pompin tuonne naamaan katselemaan kuulumiset ja ette te siellä sitten kaikki ole :(
Ihanat noi haalarit Käpy :)
Onnittelut Pepin Jontulle kun on oppinut lukemaan. Meillä ei ole lukemisesta tietoakaan, Oskari ei osaa kunnolla piirtääkään, tosin se ei ole siitä yhtään edes kiinnostunut...

Jellona: Tosi harmi ettet tykkää siellä töissä...se on tylsä tunne.

Meillä kanssa aika menee töissä ja tuntuu että nyt kun olen ollut tuolla vuorotöissä vanhainkodilla ja palveluasunnoilla, menee kaikki aika siellä ja sit kun on vapaata, en jaksa mihikään lähteä ja summa hommat odottelee tekijäänsä.
Tää viikonloppu on ollut erikoista luksusta kun olen ollut koko viikonlopun yksin kotona. Isäntä on lasten kanssa mökillä ja mulla on ollut viikonloppu töitä. Olen kyllä silti nauttinut tosi paljon yksinolosta :)

Kirjoittelemisiin....Tinttamooses
 
Pepiltä lähti eilen eka hammas :heart:
Se ei edes heilunut, joten tuli ihan yllätyksenä kaikille :rolleyes:

Huomenna tulee 2kk työttömyyttä, mieli on matala...
Pitänee tehdä itsetutkiskelua asian suhteen :$

Hurjan nopeasti on mennyt aika, pian on jo joulu ja vuodenvaihde :O

Käpy, tosi hienoja luomuksia teet!!
Peppi85, kiitos huhuilusta. Joko SE päivä jännittää? Onko valmistelut tehty? =)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Moikka!

Pitipäs tulla kirjoittamaan tuosta "siitä päivästä", eli me ollaan päätetty, että mennään sittenkin vasta sitten, kun mä oon valmistunut :D Ihan yhteistuumin tähän ratkaisuun päädyttiin :) Siihen mennessä ollaan toivottavasti saatu säästettyä rahaa jne.

Mitäs muuta tänne, tätä samaa tavallista arkea vaan. Yksi karvaton kaveri on lisää tässä meidän porukassa :D

Käpy, vähänkö ihana puku!

Unettomalle jaksamisia!

Kiitokset Kattinka ja Tinttamooses! :)

Ei nyt kyllä runosuoni syki, ei sitten yhtään. Mut tulkaa kaikki muut kirjoittelemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Moikkamoi tosi pitkästä aikaa!

Mä arvasin, että ei tää ketju minnekään häviä vaikka pitää "hetken" taukoa :) Kiitos aktiivisille!!

Meillä ei tavallista arkea kummempaa. Niilolla pyyhkii eskarissa hyvin, ei vielä lue mutta on kiinnostunut esim. piirtämisestä nyt ekaa kertaa elämässään. Askarteleekin ihan uudella innolla. Eivät aikanaan päiväkodissa tehneet juuri mitään, nyt joka päivä jotakin iltapäiväkerhossa. Kirjaimia "piirtelee" myös kovasti, mutta aika tärisevällä kädellä vielä :)

Syysflunssat on päällä justiinsa, Niilolla oli nokkosrokkokin sen ohella (ekaa kertaa meidän perheessä). Aika hurjan näköistä oli, kun parin tunnin aikana nousi iholle isoja (20cmx10cm) länttejä, jotka kutisi ihan hirveesti. Yön aikana meni sitten ohitse. Varmuuden vuoks kävästiin lääkärissä aamulla, kun tuo nokkosrokko oli oma googlediagnoosi. Lääkäri vahvisti oman arvion.

Oikeesti ei meillä oo mitään ihmeellistä tapahtunut. Onpa tylsää, kun ei muuta kuin arkea. No, on siinäkin hyvät hetkensä :D

Ihanaista syksyä kaikille, palailen taas joku kaunis päivä lukemaan ja raapustamaan
 
Mukava kuulla Hannele76!

meillä alkaa tänään synttäriralli, A täytti 9vee :heart: 9v sitten näihin aikoihin oli usko loppua että eikö se synny ikinä ja klo 16 saatiin takaraja jotta klo21 mennessä tai leikkuriin..
 
heipat

Syysloma oli ja meni.. Sanifanissa käytiin uimassa, mutta muuten ei juuri missään käyty. Paitsi mummoloissa.

Tinttamooses: Täällä ei kans Tatulla ole tähän asti ollut mitään mielenkiintoa kynän käyttöön.. ei piirtämiseen tms. Nyt eskarin myötä kiinnostus kirjaimiin on lisääntynyt ja kyselee paljon mitä missäkin lukee, piirtelee kirjaimia ja piirtää. Tosin kynän käyttöä pitää harjoituttaa.. tatulla se jotenkin tosi hankalaa.. Ja on vielä vasenkätinen. Välistä tuntuu että olisi hekpompi tehdö joku asia oikella, mutta ei kai sitten kuitenkaan..
Matikasta poika on hurjan innostunut ja eskarista rauhoittelivatkin minua, että ei ole missään mitään "huomautettavaa" Tatulla. Korkeintaan sitä kynänkäyttöä harjoituttaa.

Peppi:
Vähänkö teillä suloinen kisu =)

Uneton: :hug: eihän tuo nyt kuitenkaan mikään valtavan pitkä aika ole.. mutta ymärrän kyllä jos ketuttaa. Itse taas miltei toivon, että eivät soittais töihin ennen vuoodenvaihdetta :ashamed:

Mulla on ensi ti soveltuvuus kokeet :D Aavistuksen verran jännittää :O
Että jos lykästää niin en palaakkaan kaupalle vaan lähden opiskelemaan.

Jennalle pukkas yllätten ihan kamalan nuhan :/ Viimeyö meni valvoessa, saa nähdä miten ensi yö |O

Tässä kai sitä tärkeimmät..

Niin ja Käpysen neitille onnittelut =)
 
Yøvuorosta ehtii taas huudella. Kotioloissa olenkin laittanut itseni surffailukieltoon. Postin ja uutiset saan käydä lukemassa x 1. Kummasti olen saanut aikaan hurjan paljon enemmän vaikken muutamia kausittaisia poikkeuksia lukuun ottamatta ole kovin riippuvaimen ollutkaan, mutta eihän alkoholistikaan myønnä olevansa holisti...

Meillä arki rullaa oikeastaan hirmu mukavasti. Tyøtaakka lapsten kasvaessa on kutistunut hurjasti. Piti tässä yhtenä vapaapäivänä ihan pari kyyneltä lirauttaa kun omaa aikaa oli yhtäkkiä liikaakin ja kotityøt oli tehty ja vanhasta tottumuksesta lenkille lähtø ilman kaksosten vaunuja ja 3:tta seisomatelineellä tuntui mahdottomalta. Elämäni tärkein rooli alkaa olla vaihdoksen tarpeessa.

Tøitä vois tietty alkaa tehdä lisää, mutta øitä en vaan jaksa enempää eikä päivävuoroon vaihtamisessa ole mitään järkeä kun tøitä sais tehdä reilummin kuin tuplasti samaan palkkaan. No täytyy vaan musitaa millaista tämä oli vielä kun asuttiin Ruotsissa ja nauttia rauhasta. Kattinka vaan ei ole koskaan tyytyväinen.

Ottokin nyt sitten rikkoi sen koodin ja alkoi yhtäkkiä lukemaan. Vaivalloista se toki vielä on ja jaksaa ihan vaan muutaman rivin kerrallaan. Tänään pyysin lukemaan vähän Suomalaiseta kirjasta ja sekin onnistui vaikkakin U.kirjaimista tuli Y:itä ja kaksoiskonsonantit ja- ja vokaalit lyhenivät, mutta oppia ikä kaikki.

Tuosta kynän käytøstä vielä: Otto on aina tykännyt piirtää, mutta kirjaimia alkoi piirrellä pakon edessä vasta nyt koulussa. Kumia joutuu käyttämään moneen kertaan läksyjä tehdessään kun niistä koukeroista ei saa selvää. Kolmoset ja S.ät menee yhtenaä¨n väärin päin.

Alkaa takapuoli tässä puutua, joten lähdempä kierrolle.

Ois vielä yks yø, joten käykäa¨raapustamassa mulle vähän lukemista ensi yøksi, pliis.

T: Kati ilman CO:ta
 
Moikka täältäkin pitkästä aikaa :)

Täällä menee ihan kivasti vaikka pientä sairastelua on ollutkin.
Tässä kuussa alkaa sitten tuo synttäriputki kun Julius täyttää jo tän kuun 18. päivä :heart: Hurjan nopeeta aika kyllä mennyt.Joulukuussa pitäs viettää sit 3 juhlat taikka neljät kattoo nyt miten se menee tällä kertaa.Meillähän Jenna täyttää 7v joulukuun 4. ja Janette täyttää sen 6v joulukuun 28. ja Jasminilla ois synttärit tammikuun 10. että aateltiin pitää kaikille ainaki yhet isot kemut mutta nuo kyllä haluu myös pitää omat kaverisynttäritkin :D

Huomenna onkin Juliuksen 2v neuvolakin ja on kyl kiva kuulla pojan tuoreet mitat :)Tällä hetkellä poika käyttää jo pääsääntöisesti kokoa 98cm tosin kyllä viel menee joitain 92cm vaatteitakin :)
 
Kattinkalle ;)

Huh, johan on pimeetä ulkona! Ihan pilkkopimeetä, ikkunasta näkyy vaan mustaa. Hyh hyh. Ja kello vasta vähän yli 5. Kohta sitä alkaa jo toivoa, että tulis sitä lunta jo...

Mitäpä tänne. Samaa arkea, mut oikeastaan tämmösestä mä kyllä tykkäänkin. Yhtään ei huvittais lähteä tammikuussa takaisin koulunpenkille :kieh: Sitten alkaa ne stressit kaikenmaailman harjoittelupaikoista, tenttiviikoista ja ryhmätöistä ja sitä työskentelyä aamusta iltaan :headwall:

Viihdyn edelleen tosi hyvin tuolla kotihoidossa, missä oon nyt jo puolvuotta ollut. Vaikka kesä olikin ihan kamala, kun väkeä oli NIIN vähän. Tänään just kokouksessa puhuttiin, että vuoden aikana on tuolta työpaikalta 7 työntekijää lopettanut (mitä meitä siellä on, muistaakseni 15), mutta onneksi nyt syksyyn mennessä myös 7 aloittanut. Vanhoja työntekijöitä on jäljellä enää vain muutama. Suurinosa ollaan ihan uutta porukkaa, siinäkin riittää kyllä haastetta, mutta nyt on aika rauhallinen tilanne, kun on työntekijöitä riittävästi! Ekaan kertaan tämän 6kk aikana, mitä mäkin oon tuolla nyt ollut. Kesällä oli hullua, kun mä olin suurimman osan ajasta se pitkäaikaisin työntekijä :O Viime kesän tuolla olin ja toukokuussa nyt aloitin. Nyt, kun tilanne on sit vihdoin rauhoittunut niin nyt mä sit lähden sieltä pois :D

Joonatan on jo aivan mestarilukija, lukee koko ajan ja kaikkialla ja kaiken :) Eskarissakin on lukenut jo yhteensä 4 kirjaa. Piirtämisestähän se ei oo koskaan ollut innostunut ja se eskarissa eniten "tökkiikin". Alun jälkeen on kyllä siihenkin tottunut, vaikkei siitä vieläkään niin välitä.

Rasmus on kovin kiinnostunut kirjaimista, koko ajan kyselee, millä mikäkin alkaa ja osaa itsekin jonkun verran kertoa. Mutta sitä ei huvita kyllä YHTÄÄN edes yrittää kirjoittaa :D Ei tippaakaan. Välillä, kun on yrittänyt tai ollaan yhdessä yritetty niin hermot menee heti, kun ei onnistu/osaa, eikä halua uudestaan edes koittaa.

Mitähän muuta mä runoilisin :D Ehkä tässä oli jo riittävästi, heh. Tulkaa muutkin kirjoittelemaan!!

Hannele, olipa kiva yllätys, kun olit käyny kirjoittamassa!! Tuu pian uudestaan :)

Annalle myöhästyneet onnittelut! :flower:

Kattinka, voih, tommonen surffailukielto olis kyllä hyvä... Miten paljon sä teet noita yövuoroja? Saatko sitten hyvin päivällä nukuttua? Onko tytöt jossain hoidossa?

Eipä sitten muuta :wave:
 
Heippa hei!

Kuukausi vierähtänyt näkölään viime käynnistä tai siis kirjoituksesta. oonhan mie lukemassa käynyt. yövuoroa minäkin viettelen. meillä näyttää olevan Kattinkan kanssa samanlaiset puuhat, mutta minä teen kyllä niitä päivävuoroja vielä lisäksi. tää ja ensi yö vielä valvottavana. viime yön tein jo. teen nykyään tälläisiä kolmen yön putkia parin viikon välein. ihan mukava tahti. vuoden vaihteessa toivon pääseväni muualle töihin. katsotaan sitten onnistuuko suunnitelmat tämän kaupungin sisällä. =)

Meillä vietetään melko normaalia perusarkea. Miikka on päivähoidossa. Kiinnostunut kirjaimista, osaa hyvin kirjoittaa joitain nimiä ilman ohjausta. lukemista ei olla vielä harjoiteltukaan, mutta eipä tuolla kiire ole.

Aleksi on edelleen ihan loistava matikassa. ensi maanantaina on open kanssa keskustelu, kun olisi kiva saada jotain haastetta ihan oikeesti tuohon matikkaan, jos vaan mahdollista. välillä on NiiiIIN kauheita meidän illat, kun ope on tyhmä ja koulu on tyhmää. kouluun lähteminen on tyhmää ja kaikkea siltä väliltä. :attn:

Meidän rakas Edi koira hyvissä voimissaan. reipas kiltti poika. Monelle olen sanonut, kun ovat ihmetelleet koiraa niin rauhalliseksi, että tilasin kasvattajalta rauhallisen tapauksen, kun lapset ovat vilkkaita ja tässä hommassa kasvattaja onnistui loistavasti. Edi ei ole myöskään hermo heikko, kun pojat sitä erinäisiin juttuihin houkuttelevat ja komentelevat useaan otteeseen. molemmat ovat saaneet lenkeillä talutella Ediä ja hyvin on onnistunut. ainoastaan silloin kun toinen koira tulee vastaan niin otan Edin omaan haltuun. =)

Minuakin kiinnostaa monta yötä Kattinka valvoo? teetkö sinä 90h listassa kenties? vai onko teillä edes 3vkon lista?

Hienot haalarit olet käpy tehnyt. =)

Onkos teidän lapset jo tehnyt joululahjalistoja? meillä pojat tehneet yhteisen jossa kait kyllä omiakin toiveita. suurimmaksi osaksi musiikkia toivelistalla.

Hannelesta tosi kiva kuulla. =)

Jospa vääntäytyisi vaikka katsoo isoveljee,vaikka en sitä muualla ole katsonutkaan kun täällä töissä...omapahan jotain ajanvietettä, aivot narikkaan tyylillä.

mukavaa viikonloppua kaikille. :hug:

-leijonaemo
 
Terkut köpiksestä. Oon suomalaisen kaverin kans äiti lomalla. Partnei viel nukkuu joten tulin teitä moikkaamaan.

Noista mun valvomisista Peppi ja Jellona kyseli. Meillä on siis vaki yököt , jotka tekee vain yötä. 4:n vikon listassa mulla on 7 vuoroa. Siis tosi vähän töitä ja vaan yks viikonloppu.

Kännykällä ei oo helppo kirjottaa. Parasta kai herätellä toi kaveri, et ehittäs aamupalalle. Täällä tuo Tivolin joulumarkkina paikka on aivan mieletön. Paljon olen siitä kuulut, mutta vasta eile illalla sen itse koin. Tänään olis ohjelmassa shoppailua ja tietty syömistä ja ehkä glögiä ja viiniäkin...

Hauskaa viikonloppua kaikille ja kirjoitelkaa taas.
 
Täällä vietetään tänään Juliuksen 2v synttäreitä :heart:

Lahjoja sai jo pari ja lisää tulee päivemmällä ja huomenna ja sunnuntainakin :)
Mutta,nyt pitääkin lähteä jo Jennaa hakee kun täytyy mennä neuvolas käymää koulunterkalla :)


Ai niin voisin esitellä tännekkin kuinka ihanat housut poika myös sai :)






LISÄÄN VIELÄ NÄMÄ MITÄ POIKA SAI TÄNÄÄN SYNTTÄRILAHJAKSI..ON NÄÄ VAAN NIIN IHANAT :heart:



 
Viimeksi muokattu:
On hiljasta on. Yøvuoroissa suorastaan tylsää ku ette ees kirjottele...

Niin Peppi tytøt on päiväkodissa 3 päivänä viikossa. Paremminkin voisin nukkua, mut kun øitä on vaan 1-3 peräkkäin niin hyvin pärjään lyhyilläkin unilla. Eihän meillä yølläkään anna Emeline vieläkään nukkua :stick: , joten olen tottunut katkonaisiin lyhyisiin uniin.

Nyt on harjoteltu elämää ilman au pairia, eikä oikeestaan muuten tunnu missään paitsi Oton karateen pitäa¨ottaa tytøt mukaan kun Mia oli niiden kanssa ennen jos mies ei ollut kotona. En tiedä oonko tänne linkittäny, mut sillä meijän au pairilla (siis entisellä) on blogi: From the coast of Norway siellä on myøs kuvia meidän lapsista ja syksyn kuulumisista.

Voi kun osaisin ommella kuin Käpy. Kivat haalarit olit tehny. Meillä jäi sillon ne tyttøjen mekotkin, mut elämä oli vaan niin kiireistä, et kaikki unohtu...

Hirveetä miten teen kirjotusvirheitä, mut mun 10 sormijärjestelmä ei toimi vieläkään ja ajatuskin on alkanut pätkimää.

Sunnuntaina on otolla karatessa gradering. Oiskohan se joku vyøkoe suomeks. Ite en pääse mukaan kun pitää nukkua yølliset univelat pois, mutta isi ja siskot on mukana.

Âh ei tästä taas tuu mitään, mut nyt on kohta 7 vuotta tätä palstaa pidetty pystyssä (en ota kunniaa itelleni) niin ei luovuteta.
 
Täällä olisi tänään päiväpaloasemalla (niinku muuallakin) saa nyt nähdä pääseekö sinne, on semmonen tuuli tuolla ettei mitään järkeä.
Auto oli eilen kiva, menin huoltsikalle niin ei bensaluukku auennu. ei vaikka teki mitä -.- isäntä onneksi sai purettua kontista sisustan ja sieltä löytyi kahva mistä sen luukun saa auki.

Olen ihan pikkuisen ylpeä itsestäni. olen ostanut kaikki joululahjat! Juhon synttärilahja on viel hankkimatta eikä käsitystä mitä edes hankkis.

Kangastukussa oli halvalla tuomas-veturi kangasta, arvelin tehdä pussilakanan ja aluslakanan tääpiölle niin on ainakin mieluisat petivaatteet :D ihan höpö junia kohtaan tuo poika.

Mulla alko viikko sitten pe viheltää korva, eilen lääkäri lohdutti että menee ohi, tai sitten ei.. joulun jälkeen ois luomien poistoa urakalla, näillä näkymin kaksi tai kolme poistetaan.

Katinkalle pitää vielä näyttää:
en muute miehekäs tuo poika mekko päällä XD
 
Moikka!

Aivan mieletön toi mekko Koivunkäpy :heart: Niin ihana!!

Oon pöljänä mennyt lupautumaan tekemään tämän ja ensi viikonlopun töitä :O Tämä päivä oli ainakin ihan karsee, ei mikään ihan iisi lista ollut... Laskin, että kävin 17 asiakkaan luona! Oon ihan rättipuhkipoikkiväsynyt! Päätä särkee, joka paikkaa kolottaa, väsyttää jne. :D

Musta ei olis kyllä yövuoron tekijäksi, ei millään!! Mä oon niin huono nukkumaan, tai rytmit on mulle tosi tärkeitä. Siis, että mun täytyy saada nukuttua yöllä, jos en saa, niin en kyllä pysty päivälläkään oikein nukkua ja siitä se kierre sitten alkaa. Kaikkein vaikeinta mulle olikin silloin kun pojat oli ihan pieniä, niin katkonaiset ja huonosti nukutut yöt ja heräilyt. Ja sitähän Rasmus teki, melkein parivuotiaaksi asti. Ja sit kun tosiaan oon herkkäuninen niin heräsin jokaiseen pienimpäänkin kääntymiseen/ääneen.

Ei oo kauhea ikävä niitä aikoja! Tsemppiä Kattinkalle (ja tietty Jellonalle myös) yötöihin ja Emelinen huonoihin nukkumisiin kans!

Uskomatonta, miten pitkään ollaan pidetty tätä pinoa pystyssä :) Tulisitte muutkin kirjoittelemaan useammin!! Niiskuneiti, Metku, Tigru, Siru, Danjuska, Uneton, Gerbera :attn:
 
Moikka!

Vapaapäivien alkajaisiksi tulin kirjoittelee teille. mulla on siis 5 vapaata. itsenäisyyspäivänä sitten iltaan töihin. näillä vapailla on tekemistä ihan mukavasti niin ei pääse kyllästymään. tänään ollaan Mikkiksen kanssa kaksin vapaalla. huomenna on ihan mun oma päivä. käyn kampaajalla ja kaupungilla muutenkin. illalla on sit työnantajan eli kaupungin pikkujoulut. muutaman työkaverin kanssa sinne ollaan menossa. lauantaina täytyis paistaa torttuja reilu määrä sunnuntain jalkapallao turnauksen kanttiiniin. Aleksin joukkue järjestää pikkujouluturnauksen. =)

Meillä on taas anomus vetmässä lasten tukiyksikköön. Miikan takia sinne mennään. Oonkin tässä miettinyt, kun toisaalla sairastetaan paljon niin meillä sit on näitä muita ongelmia. Pari viikkoa sitten oli ihan hirveetä, mut nyt on jo hieman meno rauhoittunut. meillä ei olla kuin kerran viikossa suurin piirtein pelailemassa millään vehkeellä ja tunti silloinkin, ettei nyt ainakaan sieltä saa mitään vaikutteita. Miikalle tuli aggressivisuutta hoidossa hoitajia kohtaan sekä kotona minua ehkä enemmän muksi. varsinkin silloin kun ei saanut tahtoaan läpi. tunteiden käsittely on toooooosi vaikeaaaaa. siihen nyt toivotaan ainakin jotain keinoa sekä selvitettäisiin tarkasti tarvitaanko joitain muitakin toimenpiteitä. tuntuu välillä ettei kaveri kuule yhtään mitä hälle puhutaan. Meillä on nyt vähän aikaa ollut aina joku Miikan kanssa jos on menoa. sunnuntaiksikin ollaan pyydetty pappa hänen kanssaan, koska ei tulisi mitään jos hän siellä muiden seassa pyörisi ja meillä on miehen kanssa myös tehtäviä hoidettavana, joten ei oikein voida sit keskittyä mihinkää, jos Mikkis on 'irrallaan'.

Kiitos pepille, yöjaksu toivotuksista. mulla ne tosiaan sujuu ihan tosta vain. välillä on kyllä raskaampaa ja muuta. tässä yksi päivä kun kysyin pojilta että olisiko kiva jos olisin kotona illat ja viikonloput sekä yöt. niin he olivat ihan että ihanaa. ajatus lähti siitä jos olisin mennyt kotihoitoon. nyt en kuitenkaan ole vielä siihen rumpaan valmis. toivon pääseväni vuoden vaihteen jälkeen kiertäväksi hoitajaksi. tässä kaupungissa on sellainen tehotiimi yksikkö joka paikkaa sairaslomia yms. äkillisiä juttuja. =)

Käpy on niin taitava käsistään että kateeksi käy. =)

Ollaan me kyllä pitkään jo kirjoiteltu täällä. itsellemme taputukset :flower:

tälläistä tänne meille. nyt jos sais tänään jotain aikaiseksi..ainakin Edin sekä Mikkiksen kanssa pihalle.
 
No niin nyt on kahdet synttärit jo vietetty ja tällänen kakku tuhottiin tossa 3-4.12 suihimme ja hyvää oli kyllä :D



Meidän Janetella on seuraava neuvola taas synttäripäivänään eli 28.12 ja samal on myös Jasminin neuvola.

Käytiin Jennan synttäripäivänä kattoo aivan huikean mahtava sirkus esitys ja aattelin mennä kattoo saman noitten muitten tyttöjenki kanssa sit ku heil o synttärit.

Täällä myös kannetaan pikkusalaisuutta masussa joka on niin alussa ettei viitti kauheesti asiasta hihkua :)
 

Yhteistyössä