Jouluntähdet 2005

moikka

Käpy:
Mimmosiin töihin lähdit? Miten alkanut poitsulla hoidossa mennä?

Peppi: Juu vähän aluksi harmitti kun en kouluun päässyt, mutta ehkä sen piti mennä sitten näin.

Itsellä on huomenna eka työpv puolenm vuoden pätkästä. Ihan hyvillä mielin lähdenkin.. Ihanaa päästä ihmisten ilmoille kun viimeisen viikon aika tiukasti neljän seinän sisällä "ssanut" viettää kun lapset kipeänä. Tatulla pitänyt nytpv:ää pientä lämpöä ja Jennalle nousi tänään. Ja ihan KAMALA yskä : / Että kotipv ainakin huomenna molemmilla. Mies tulee vähän aikaisemmin töistä niin ei tartte minun heti ekana päivänä pois olla.

Tatu aloitti sitten jääkiekon ja innolla on mukana =) Nyt jää vaan useat harkat välistä kun kipeenä on.

Ihanaa kun alkaa pakkanen hellittää. Enää -23 mittarissa :D

Tulkaahan kuulumisia kirjottelemaan!
 
-17,4, jeeeeee!!!!!!

danjuska, oon paljon parjattu ja vihattu puhelinmyyjä, myyn saunalahden liittymiä.

A joutu eilen sairaalaan, hirmu reipas oli. itellä säälitti jättää se yksin sinne : / epäilivät aivokalvontulehdusta, mutta yöllä olivat saanu kuumeen alas niin ei pitäs hätää olla.

jaha, jos lähtis arpomaan lähteekö auto käyntiin
 
Koivunkävyn lapselle pikaista paranemista :hug:

Täällä ollaan oltu kipeinä kans jo viikon verran ja nyt rupee pikkuhiljaa helpottamaan :)

Käytiin myös tossa yks lauantai vaatemallistokuvauksissa ja vaikka ite sanonki tuli tosi hyviä kuvia taas kerran :D

Josko tänään sais ittensä pitkästä aikaa uloskin kun rupee pikkuhiljaa seinät kaatuu päälle täällä kämpässä...

Sitte meitin Julius on tehny nyt totaalisen syömälakon..mitään ei suostu syömään saati sit juomaan

Janette osaa kirjottaa jo hyvin ja kohta se lukeminenki alkaa sujumaan paremmin..pikkujuttuja hän jo lukee sujuvasti :)
 
Hyvää ystävänpäivää :heart: :flower: :hug:

Just muistelin sitä meidän isointa tapaamista Hannamarin luona, siitäkin jo yli 5 vuotta! Miten pieniä meidän tähtöset olikaan silloin :heart: Ja sekin tapaaminen Tampereen Stocmannilla, mukana pienet vauvat. Oih ja voih. Pitäis yrittää taas järjestää tapaamista!! Aina välillähän sitä on suunniteltu ja olihan meitä pieni porukka Niiskuneidin luona silloin, olikos se 2010 syksyä... Vai 2009? Hmm.

Ootte ollut mulle tosi tärkeä ja suuri tuki, mulla kun ei silloin poikien odotus/vauva/taaperoaikaan kovin montaa "lapsellista" kaveria ollut. Muu kaveriporukka vähän jäi, tai ainakin he olivat niin erilaisessa elämäntilanteessa. Ootte tärkeitä mulle, ettäs tiedätte!! :attn: :D
 
Nyt alko Peppi mua itkettään. Se Stokkan tapaaminen oli merkkitapaus. 7 "nuorta" äitiä 3-kuisten vauvojen kanssa. Ekaa kertaa tavattiin, kukaan ei tuntenut ketään, mutta kaikki tuntu niin tutuilta. Onneks on facebook niin jotenkin on kaikkien kans yhteydessä. Paitsi Minjan. Mitähän sille kuuluu? Tavattiinhan me sit hanna-Marin lisäks siellä Tammerpuistossa sillon kesällä. Silloinkin oli paikalla paljon porukkaa. Aan kun sais hypätä noihin hetkiin takas.

Ettekös jotkut joskus tavannu Turussakin niin että viiruJemmakin oli paikalla? kyllä te ootte niin ihania, että seuranne kelpais useamminkin <3 <3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi85
Arki alkaa mennä uomiinsa, J vielä iltaisin välillä on kitisko.
Töissä oon viihtyny, mutta kokeilen toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni, kuun vaihteessa saa lisää selvyyttä asiaan.

Eilen kävi auton katsoja, jos ottaa auton niin ottaa mukaan yhden turvaistuimen :D
 
Mekin voitaisiin tulla tapaamiseen ,jos se olisi jossain suht lähellä esim. Helsingissä. Tiistaina oli kouluun ilmoittautuminen ja kovasti Veraa jännitti jo se... Saa nähdä miten jännittää kun koulu oikeasti alkaa. Vera kun on vähän arka aluksi ja jännittää uusia tilanteita. Nytkin ihan toista oksetti :( Käytiin tiistaina katsomassa Risto Räppääjä ja tytöt tykkäs elokuvasta kovasti. Ensi viikko onkin meillä sitten hiihtolomaa , paitsi mies yövuoroissa ja me tytöt puuhataan keskenämme jotain kivaa. Vera on oppinut hienosti luistelemaan nyt tänä talvena ja osaa muutaman "tempunkin" :) Toivottavasti säät suosisivat ulkoilua hiihtolomalla. Mukavaa viikonloppua kaikille! Neve
 
Ukko vuorostaan kipee.. no jos se tästä.
A oli eilen laulukisoissa, oli ollu ekana vuorossa, joskus tulevaisuudessa saadaan sit tulokset, jos sattuu pärjäämään niin tietää reissua turkuun kesänkorvalla :xmas:

kiva, keli lauhtui, ja nyt tuuuuleeeee.. -.-
 
Kävyn komppanialle pikaista paranemista! Mikäs pitkäaikainen haave siellä on toteutuksen alla? :)

Saas nähdä.. Täällä jenna valittaa korvaansa taas.. 2kuuria ja syönyt :snotty: Koko alku talvi saatiin olla terveitä ja nyt kun pöpöt iski niin ei tunnu eroon pääsevän :headwall:

Mula työt alkanut ja arki palannut uomiinsa.
Väsytys on tolkutonta (johtuu osittain hyvin pienestä matkalaisesta ;) ) ja tuntuu että aika ei riitä mihinkään.

Tatu käy nykyään 2krt/vk jääkiekkoharjoituksissa ja sitten haluais keretä kavereita näkemään, luistella ulkojäällä ja ja ja.. Tartten lisää tunteja vuorokauteen :D
Ja niin se vaan on meidänkin poika ekalle ilmoitettu :heart: Vähän jännittää syksy iteäkin miten alkaa rullaamaan. ja mietityttää että miten ihmeessä saan joka aamu komppanian (jos pieni vauvakin vielä) liikenteeseen ajoissa, että saan Tatun vietyä kouluun. Miten muilla?? onko kyyditys vai minkälainen käytäntö? Meillä kun koulumatkaa ei tule kun n.1-1.5km niin kyytiä ei ole.. enkä millään uskalla itse laittaa vielä menemään...
 
Danjuska Onnea :flower:

Meillä ekaluokkalainen voi mennä kouluun ihan yksin kun ei matkaa tosiaan oo kuin jotain 1-2min ja se riittää että katon meidän ovelta että pääsee koululle turvallisesti :D mutta tänä syksynä kun tuo Janettekin koulun alottaa niin saatan ensi alkuun häntä kouluun ja jossain vaiheessa saavat tytöt mennä yhdessä tuosta jos koulu alkaa samaan aikaan :)
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Kevättä kovasti ootellen, kieli poskella ettei lennä nurin kun on niiin liukasta.

Peppi85 :heart::heart:

Aloitin kuukausi sitten työt, pitkää päivää tulee taas matkojen kanssa.
Mutta hain yhtä toista paikkaa ja on 50% mahdollisuus saada se, ensi viikolla selviää.

Hurjaa, että suurimman osan tähtöset menevät pian kouluun :O =)

Meidän neitonen aloittaa eskarin syksyllä, hän osaa hyvin numeroita ja kirjaimet on kova juttu tällä hetkellä, äidin pieni :heart:

Meillä oli maanantaina 9.hääpäivä, mihin nää vuodet vierii :whistle:

Oikein aurinkoista viikkoa kaikille :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi85
Heippa.

Pitkästä aikaa minäkin jaksan tänne kirjoitella. huomattavasti mun puolelta vähentynyt tää kirjoittelu kun ei ole enää yövuoroja milloin on aikaa viettää koneella. On niiiiiin liian outoa ja normaalia tää arki meillä nykyään. viikonloppuja olen töissä, mut yleensä aamuvuoro ja iltavuorot on 14-22 joten aamupäivällä ehtii vaikka mitä touhuta. =)

Miikan asioiden tiimoilta ollaan pari kertaa nyt käyty tuki-ja perheyksikössä juttelemassa. täytetty kyselyitä sun muuta. ensi viikolla on taas keskustelu ja sit keväällä iso palaveri missä on kaikki mahdolliset henkilöt miikan juttuihin liittyen. Eskariin nyt näillä näkymin pääsee. Taidoissa ei mitään vikaa ole. keskittyminen ja vauhti ehkä edelleen ne pahimmat, mutta kovasti lieventyneet taaperoajasta. pleikkapelejä sekä tietokone juttuja vois tehdä ikuisuuden. mut asiat jotka ei niin kiinnostavia ole niin niitä ei sitten ollenkaan. jonkinlaista uhmaa oli vuodenvaihteen molemmin puolin sekä kasvukivut joista kärsi myös koko muu perhe. Miikka heräsi aikaisin kiukkuisena.
Hoidossakin on tietty hoitaja jonka kanssa Miikan kanssa menee päivät ihan loistavasti. mut hän on töissä vuoroviikoin. ensi viikolla hän taas poissa ja Miikka kaikkina 5 pvänä hoidossa niin mielenkiintoista nähdä miten huonoa palautetta sieltä sit tulee. Meidän arkea kuitenkin ihan hirveästi helpottanut kun minä olen suht säännölisessä työssä. enkä varsinkaan tee enää yövuoroja. :D
Me ollaan menossa parin viikon päästä lomalla 2 yöksi uuteen holiday club saimaaseen. Mukava päästä johonkin pois kotoa, kun ei olla käyty kun viimeksi kesällä ja silloinkin olin poikien kanssa.
Kesäloma reissuja ei liiemmin tehdä. ollaan yksi viikko näillä näkymin yhtäaikaa lomalla.

Onko pepille tulossa vauva? facessa laitoin myös viestiä, mut vastaile nyt jotain kautta. yhdestä jutusta olin rivien välistä niin lukevinani. :D

Danjuskalle hirveesti jarrusukkia ja onnea odotukseen. toivotaan että kaikki menee hyvin. :hug:

unettomalle, tsemppiä työjuttuihin. =)

Kovasti teistä on silloin aikoinaan ollut apua ja seuraa vaikkakin virtuaalisesti. Olette tärkeitä ja olis niin kiva nähdä livenä. mut miten ne aikataulut yhteen sovitetaankaan yhteen?!:D

Ihanaista aurinkoista viikonloppua kaikille joulumammoille :):flower:

-Jellonaemo
 
Heippa ihanaiset :heart:

Kyllä Jellona, meille tulee vauva :) Laskettu aika 16.9., eli nyt mennään viikoilla 14 (eilen alkoi). Vähän yllätyksenä tuli, mulla kun on koulua vielä yli 1,5v. jäljellä. Onnellisia kyllä ollaan ja oon ihan varma, että tällä on joku tarkoitus :heart: Ainoa, että motivaatio koulua kohtaan on laskenut ihan hirveesti, kun tietää, että kohta sieltä jään kuitenkin ajaksi x pois. Jätin yhden harjoittelunkin nyt tekemättä, en vaan kertakaikkiaan jaksanut. Oon ollut TOSI väsynyt ja huonovointinenkin. Oksentelua oli viikoilla 7-11 päivittäin ja sen jälkeen pahoinvointia ja kuvottavaa oloa löytyy edelleen. Nyt en joka päivä kuitenkaan enää oksenna, mutta paha olo on pahimmillaan iltapäivästä ja illasta. Poikien kanssa mulla oli ne pahoinvoinnit paljon rajumpia, mutta en muista, että väsymys olisi ollut näin suurta. Voisin maata sängyssä koko päivän :ashamed: Melkein masentaakin jo, kun mitään ei jaksa. Oonkin miettinyt, että onko tää ihan normaalia, mutta kai tää sitten on. Kyllä mä pojista muistan, että olin todella väsynyt, mutta että NÄIN väsynyt ja voimaton...

Ultrassa käytiin 1,5 viikkoa sitten, siellä se pieni suurimmaksi osaksi nukkui ja ultraaminen kesti puolituntia, kun ei millään meinannut herätä, että oltaisiin niskaturvotus saatu mitattua :D Kätilö heilutti mahaa, pyysi mun nostaa lantioa ja laskea sen vauhdilla tuolille yms. ja toinen vaan nukkui. Kätilö sanoi, että jo on hyvä unenlahjat ja mähän tietenkin toivoin siinä ääneen, että olispa sitten myöhemminkin :D

Mitäs muuta. Joonatan viihtyy eskarissa ja Rasmus päiväkodissa. Kotona ollessa leikkivät päivittäin naapurin tyttöjen kanssa, joko ovat ulkona, tai sitten meillä, tai tyttöjen luona, usein vuorotellen. Joonatan on kova liikkumaan ja tykkää edelleen kaikenlaisesta urheilusta, haluaisi pelata jalkapalloa, sähyä ja jääkiekkoa :D Uusin, mitä yhdessä keksittiin oli jonkinlainen temppujumppa/sirkuskoulu. Pitäisi vaan löytää, jos joku tarjoaisi harrastusmahdollisuutta viikonloppuna, kun arkisin ei ehdi/jaksa. Se näki jo viime syksynä, kun Joonatanilla olis ollut jalkapalloharkkoja, niin ei jaksanut useinkaan eskarin jälkeen sinne lähteä. Ja olikin oikeasti niin väsynyt, ettei alettu pakottaa.

Tänään meen vihdoin käymään opon luona keskustelemassa vähän jatkosuunnitelmista... Miten ja milloin jatkan koulua ja pystynkö tekemään joitain opintoja ehkä mahdollisesti silloin tällöin, ennen kuin palaan ihan täysiaikaisesti takaisin koulunpenkille. Tämän kevään käyn vielä, mutta tästä jää rästiin nyt vähintään tämä yksi harjoittelu. Pari tenttiäkin jäänyt tekemättä, mutta ne ajattelin kuitenkin yrittää suorittaa...

Meillä onkin Danjuskan kanssa pari viikkoa eroa lasketuissa ajoissa :)

Uneton, missäs oot nyt töissä?

jellona, me ei sit vissiin ens kesänäkään nähdä. Yhyy! Mun pitäis jaksaa kai olla kesä vielä töissä, joten lomaa ei taas kauheesti ole ja se, mitä on, niin reissataan varmaan perheen kanssa. Ainakin Pärnussa :D Äitiysloma mulla alkaa sitten joskus elokuun puolivälissä. Hassu ajatus :) Terveisiä koko perheelle!!

Jospa mä nyt lopettelisin tän kirjoittamisen ja käykää muutkin kirjottamassa! On niiiin hiljainen tää meidän ketju :attn:
 
Pepille myös tätäkin kautta onnittelut :heart:

Tää mamma on oikeesti ollu ihan pasmat sekasin jo torstaista asti kun kuulin että meidän Juho halutaan yhteen tekeillä olevaan elokuvaan esittämään pieni rooli Mikko Leppilammen lapsena :D Huomenna ois kuvaus jo..APUVA :D

Janetella eskari menee ihan hyvin,ei valittamista.Nyt ootellaan vaan tietoa mihin kouluun hän syksyllä sit menee.
 
Moikka.

Peppi, älä nyt vielä kirvestä heitä kaivoon ettei kesällä nähtäis. kauankos mie sinne päin ajelen päiväkeikalla vaikka. et sie nyt joka päivä töissä ole. katotaanhan nyt kun sinne asti päästään. :)

Mulla vielä 2 iltaa ja la aamuvuoro sit pääsis lomille. Ihanata. :)

käpyselle kovasti jaksuja särkyjen kanssa, toivottavasti on jo helpottanut olo. :hug:

kaikille mukavaa loppuviikkoa. =)
 
moikka

Kohta on jo huhtikuu :O :D kauhistus miten äkkiä alku vuosi hujahtanut!

Tatun käytin eilen hammaslaakärissä.. Nykivät 2 hammasta irti kun rautahampaat kasvoi niiden taakse, eikä puhettakaan, että oisivat pois lähteneet. Urhoollisesti Tatu kesti ja onneksi puuduttivat hyvin, ettei mitään kammoa jäänyt. Ennen aikaa meinasi vähän itkeä kun jännitti ja pelotti, mutta kaikki meni onneksi oikein hyvin :) Tohkeissaan aamulla tuli selittämääm kun hammaskeiju oli yöllä käynyt ;)

Meillä arki soljuu samaa rataa.. Jensku sopeutunut hoitoon erittäin hyvin ja Tatulla menee hyvin eskarissa :)
Vielä pari viikkoa on jäähallissa jää, ja sitten loppuu Tatun harkat tältä kaudelta. pitänee keksiä vähän jotain aktiviteettiä tilalle.. Vaikkakin ulkonahan sitä tulee nyt enemmän oltua kun ilmat lämpenee. ja pyöräilystä poitsu tykkää. ois joka aamu eskariin pyörällä menossa =)

Miten Uneton kävi sen työn kanssa??

Mites muilla, onko eskarilaiset eskarin lisäksi hoidossa? Meillä Tatu on puolipäiväisenä hoidossa. eskarin lisäksi tulee 2-4 tuntia hoitoa päälle niille päiville kun minä olen viikolla töissä.
Kerkesin jo syksyä stressata, että jos joutuu menemään aamusta aikaisin hoitoon, siitä kouluun jne. niin tulee tosi pitkä päivä.. Mutta niinpähän vaan asiat järjestyi omia aikojaan ja minä olen syksyllä kotona :D Ainakin toivottavasti!

Pitänee alkaa töihin valmistautumaan pikkuhiljaa..
 
Moikka!

Hiljaista täällä, mut jospa taas joku kirjoittelisi mun jatkoksi. =)

Meille ei mitään hirveen uutta kuulu. Tai no sellaisi juttuja josta ei vielä enempää, kuhan selvii varmaksi tai sit männöö mönkään niin kerron. miehen hommiin liittyy, niin että ei sen suurempaa tai no sit männöö kaikki uusiksi, jos niikseen käy. :)

Miikan kanssa menee hyvin, ei ihmeitä. Kovasti pyöräillään ja touhutaan kaikkea. Ollaan tällä hetkellä vapaapäivillä. eikä olekaan kuin pari päivää tällä viikolla töitä ja viikonloppu taas vapaa. Pojat sain tässä muutama viikko sitten tekee pieniä kotitöitä sujuvasti kun hinnoteltiin hommat. ihan muutamista senteistä kyse. esim. astianpesukoneen tyhjennys tai täyttö, roskapussin vienti, oman huoneen siivoaminen ja muuta sellaista. Hyvin vieläkin tekevät hommia. yleensä kun innostus lopahtaa siihen ekaan kertaa, mut tää on ihme kyllä kestänyt.

Onkos teillä muilla kesälomasuunnitelmia? Meillä ei hirveesti ole ja voipi olla että ne vähätkin männöö uusiksi. mulla on loma juhannusviikko ja kaksi seuraavaa.

Ei mulla oikein runosuoni luista, mut olkee kilttejä ja tulkaa kirjoittaa. :wave: olis mukava kuulla teistä. :)

iltaterveisin, jellonaemo :hug:
 
Hiljaista liian hiljaista...

Eipä meilläkään mitään maata mullistavaa. Arki on vauhdikasta joskin tuntuu, että ei muuta kerkiä kuin siivota, pestä pyykkiä, laittaa ruokaa ja käydä sillointälløin valvomassa yø tai kaksi tøissä. Taustamusiikkina kotona tyttøjen ainainen riitely. Nautin kuitenkin jokaisesta hetkestä. Ihan tosi.

Otto on kovin omatoiminen. Kulkee koulumatkat itsekseen ja pari kertaa on lähtenytkin yksin kouluun kun olen vienyt tytøt aikaisemmin päiväkotiin ehtiäkseni aamuvuoroon. Olen tehnyt muutaman aamukeikan kotoa 3 min kävelymatkan päässä olevassa vanhainkodissa. Aloitan siellä vakituisesti yøvuoroilun syyskuussa.

Karate on edelleenkin Otolle mieluinen harrastus. Kotona legoleikit ovat edelleen ykkøsenä. Tietokoneella pelaisi varmaan päivät ja yøt jos lupa heruisi. Lauantaisin saa pelata tunnin ja joskus hieman ylimääräistä. Ilokseni Suomeksi lukeminen ja kirjoittaminen alkoi automaattisesti samalla kun koulussa oppivat lukemaan ja kirjoittamaan.

Kovasti juoksentelisi omia polkujaan ja muutama kerta on etsitty ja soiteltu pojan perään kissojen ja koirien kanssa, mutta nuhteiden jälkeen on taas muistanut hyvän tovin kotiintuloajat.

Kesälomasuunnitelmia Jellona kyseli: Me saimme vihdoin ilmoitetttua itsemme talonvaihto sivuille. Tässä profiilimme: Stavanger, Norway - Home exchange listing presented by Intervac Saimme tätä kautta vaihdon Suomeen tampereelle ihan äitini lähelle, jonne olisi tarkoitius sijoittiua heinäkuun kahdeksi viimeiseksi viikoksi. Elokuun alussa olemme sopineet vielä talonvaihdon Etelä-Tanskaan. Jos kaikki menee hyvin lähdemme seuraavana vuonna jonnekkin Etelä-Eurooppaan. Yhteydenottoja on tullut paljon Ranskasta ja Italiasta, mutta Suomenreissu oli jo siinä vaiheessa sovittu.



Alkaa silmiä painaa. Parasta lähteä tästä kierrolle.

Tulkaa muutkin kirjoittelemaan.
 
täälläpäs on hiljaista!

Eskari kautta enää kuukausi jäljellä :O Tämä aika juoksee!!
Tatu on alkanut tavailla sanoja :) 4-kirjaimiset sanat lukee aika hyvin. Ihmeellisesti oppinut, vaikka tähän asti ei olla kyllä mitenkään pyritty kotona opettamaan. Nyt kun innostui ja sai kipinän, kirjoitetaan aina jokunen sana semmoiselle muisti-taululle ja siitä sitten aamu ja iltapalan aikaan tavailee sanat :D

Kattinka: Onko Otolla pitkä koulumatka?
Itseä mietityttää Tatun tuleva koulumatka.. Matkaa on alle 1,5km, mutta on muutamia suojatien ylityksiä ja tori siinä mennessä, missä kaikenmaailman puleja aina istuu :| Ei tunnu kivalta päästä yksin, vaikka jossain vaiheessa sekin on edessä.
Pitänee syksystä katsoa/sopia pojan kanssa joku tietty reitti ja mahdollisimman turvallinen, mitä sitten aina kulkee.
Sikäli ole mitään hätää kun itse jään kotiin niin voi alussa kuljettaa ja saattaa kunneas liikkuminen varmaa liikenteessä, mutta onhan se jossain vaiheessa liikenteen sekaan sitten uskaltauduttava.

Täällä oli toissapäivänä rakenneultra ja kaikki oli hyvin :heart: Viimein alkaa uskoa, että meille vauva tulee :) Tatu on aivan tohkeissaan eikä kenellekkään ole epäselväksi jäänyt että meille tulee syksyllä vauva ;)
Jenna ei vielä niinkään ymmärrä vaikka haluaakin tunnustella vauvan potkuja ja kertoilee sitten että hänenkin masussa on vauva :D

Lyhyeks jää, mutta alettava töihin lähtöä tekemään..
 
Danjuska: Oton koulumatka on 200 m. Olen pyytänyt kulkemaan tietäpitkin (kävely/pyörätie) kun siinä aina on joku koiranulkoiluutaja tai muu matkalainen jos joku esim. alkaisi ahdistelemaan. Pääsisi myös kävelytietä ryteikön läpi, mutta en oikein tykkää, että ainakaan ihan yksin kulkee kun se on hiljaisempi eikä koskaan tiedä...

Ihanaa odotusta sinulle ja Pepille <3 <3 <3 pikkasen käy kateeks mun järki sanoo et ihanaa ku nää on tässä ;)
 

Yhteistyössä