* JOULUNTÄHDET 2006 *

Meillä yösyötöt vaan loppui itsestään. Johtui kai sitten iltapalasta; puuro, velli ja sose. Jos esmes syö kehnosti puuron ja juo vain vaikka maitoa niin silloin tietää aamuyöstä jo varautua heräämiseen. Ei sen kummempia "lopettajaisia".

Täällä myös konttaillaan ja hymyillään/nauretaan jo neljällä hampaalla. :) Seisoo tukevasti tuen kanssa, hieman jo alkaa ottamaan askelia ilmankin mutta yleensä ollaan mahallaan lattialla. Tukea vasten kävellään.
Ryömiminen on siis taakse jäänyttä elämää.

Syödään todella hyvin ja jokapaikassa pitäisi olla tutkimassa mitä uutta kivaa löytäisi. Tällä hetkellä IN on meidän kylppäri, jos ovi jää auki niin sieltä kuuluu muutaman sekunnin päästä kiljuntaa :LOL:
 
Huomenta kaikille!!
Onnea Äippä-86 raskautumisesta :flower: :heart:
Ja Pikkupupunen tervetuloa mukaan!!
Eilen pongasin Ninnin suusta toisen hampaan alhaalta, kohta se alkaa ihanasti virnuilla niillä kahdella hampaalla kunhan ne kasvaa kunnolla :D
Meillä yösyötöt on taakse jäänyttä elämää jo neljä kuukautta sitte. Ne loppu ihan itestään, kun rupesin antamaan velliä illalla.
Meillä on Ninni tehny puurolakon, ei syö puuroa ei sitten millään. Kaikkia mahollisia puuroja ollaan kokeiltu mutta ei maistu. Ollaan oltu sitte velli linjalla. Ja nyt meillä on kauhia yskä niin kaikki vähän iso palanen ruoka meinaa yökkäyttää. Mutta jospa se tästä pikkuhiljaa.
Ninni ryömii edelleen ei oo lähteny konttaamaan eikä onneksi kiipeämäänkään. Meillä on myös tuo pesuhuone todella IN ja pikkueteinen myös. Kyllä hoksaa heti jos joku on jättäny oven auki, siellä ollaan sitte salamana. :LOL:
Nyt heräs tyttö yöunilta..
Maria ja Ninni 8,5kk :heart:
 
Iltaa!

Meillä poju vetäisi tänään 4 tunnin päikkärit :whistle: Yleensä nukkuu vielä kahdet päikkärit, aamupäivällä 9.30-12 välisenä aikana ja iltapäivällä 14-17 välillä(unet on siis 1-2.5 tunnin pituisia yleensä).Tänään ei sitten nukkunut aamupäivällä niin päätti vetäistä sitten kerralla kunnon unet :D Mietinkin, että milloinkas sitä voisi siirtyä yksiin päiväuniin.Tosin jos herää aamulla ennen 7 niin tarvitsee varmaan kyllä kahdet unet.

Yöt ovat menneet vähän vaihtelevasti, mutta kun yösyöminen silloin elokuussa lopetettiin niin se on kuitenkin pitänyt.Ja rauhoittuu kyllä yleensä heti kun tutin antaa.Tosin aamuyöstä uni on herkempää ja silloin jos on meidän välissä niin pitää kamalaa pyörimistä ja koko ajan haroo isiä tai minua ja varmistaa et ollaan siinä.Toisaalta ihanaa, mutta toisaalta raivostuttavaa kun ei itse pysty oikeen nukkumaan :ashamed: Eilen otettiin sellanen käytäntö, että iltamaito pullosta juodaan sohvalla ja sitten poju viedään sänkyyn nukahtamaan.Ennen juotiin makuuhuoneessa ja meni pullosta melko tainnuksiin välillä ja jäi helpostikin omaan sänkyyn siinä horroksessa nukkumaan.No eilen ja tänään nukahtaminen on kestänyt vähän kauemmin, kun viedään ihan hereillä olevana sänkyyn.Huuto alkaa heti, kun lähden kävelemään huoneesta :( Mutta tänään nukahti kyllä jo nopeammin kuin eilen, joten ehkä tämäkin tästä helpottuu.Ja ehkä tämä tapa taas helpottaisi noita öitä lisää :saint: Paljonkos teillä juodaan iltamaitoa jos pullosta saa?Meillä poju vetää 150-200 ml.Musta se on aika paljon?Ja syö siis ison annoksen puuroa myös.Imetystä olen lopettelemassa, enää syödään kerran päivässä tissiä, vaikka poju varmaan söisi sitä vaikka kuinka usein ja paljon.

Hampaita on myös pojulle tulossa.Sormi on koko ajan suussa.Ja hampaiden takiakin yöt on varmaan välillä ollu vähän huonoja.Sitten kun nuo tuonne ylös tulee niin hampaita on sitten kuusi.Niin ja korvatulehduskin pojulla oli juuri, että sekin vaikutti noihin öihin.Molemmat korvat olivat tulehtuneet.Luulen, että putkitukseen mennään vielä tänä syksynä.Saa
nähdä mitä on lääkäri mieltä, kun jälkitarkastukseen mennään.

Potalla olen muutaman kerran yrittänyt pojua istuttaa, mutta vähän huonolla menestyksellä.Poju haluaa heti pois siitä ja alkaa kiemurtelemaan eli pottatreenit saa odottaa.

Niin lisäys vielä, että poju osaa sanoa kaksi sanaa:siskonsa nimen ja äiti :heart:

Mulperi ja "Uuno" pian 10 kk.
 
Johannalle puhkes jo neljäs hammas,nyt on alhaalla ja ylhäällä kaksi hammasta. Aikamoista kitinää noiden hampaiden tulo on ollut. Yhtään täyttä yötä meillä ei oo nukuttu,ja niistä on kiittäminen noita allergioita. Yölä annan kuitenki vain vettä ja tuttia.Edelleen mennään muutamalla eri ruoka-aineella, mitään kaupan valmiita mössöjä ei voi tarjota allergioiden takia. Harmi! Johanan saa siis kaurapuuroa, perunaa (ei suostu enää syömään kuin palasina ja itse syöden) ja nan-korviketta.Kokeillut olen nauta-sikaa,mutta sen sopivuudesta ei oo takeita. joten kokeiluja on vain jatkettava sen saralla.

Meillä on sitten kestovaippapeppu. Nyt on parina yönä käytetty kestoja ja hyvi on menny. ja tyttö on jopa nukkunu paremmin kuin kertiksissä:)

Mulperiko se kyseli paljonko menee iltamaitoa pullosta,meillä menee 100-140ml. Annan tuossa klo19.30 puuron ja nokasta maitoa ja sitten klo20 iltamaidon pullosta. Muutenki Johanna juo vain vähän kerrallaan pullosta, tuo 140ml on maksimi mitä kerrala menee alas. Yleensä 80-100ml.
 
Tervetuloa mukaan pikkupupunen ja Akseli! :)
Lisäilen teidätkin listaan...

peppieemeli kyseli yösyöttöjen lopettamisesta ja meilläkin ne loppui aika lailla itsestään. Poika oli päivän yli 6 kuukautta kun nukkui ensimmäisen yön ilman tissiä ja sen jälkeen en sitten antanu tissiä vaikka kuinka ois heräilly vaan kastelin aina tutin ja laitoin sen suuhun. Tuo yösyömisten loppuminen johtui varmaan siitä kun juuri noilla paikkeilla alkoi syömään ihan kunnolla ja meni jo iltapuurokin reippaasti alas.

Mulperi kyseli iltamaidosta... Mä laitan tuon Ainun pullon - oisko se 135 ml - täyteen maitoa kun aletaan iltapuurolle ja juo siinä puuron kanssa sen minkä juo ja loput saa sängyssä. Minäkin oon pari kertaa tehny sen että juo koko maidon joko pöydässä tai vaikka olkkarissa kun en haluais että oppii nukahtamaan pullolle. Onneksi ei olekaan nukahtanut pullolle kuin pari kertaa vaan se toimii semmosena hyvänä rauhoituskeinona :D

Lassi on ollu merkillisen terveenä melkein koko pienen elämänsä, mutta nyt ollaan täälläkin flunssassa :/ Toissayönä oli levottomana ja aamulla kun herättiin niin nokka oli ihan tukossa ja räkä poskella. Lassilla on normaalilämpö semmoset 36.6-36.7 astetta ja eilen illalla nousi 37.7 ennen kun laitettiin nukkumaan. Aivastelee ihan kauheesti ja tuota räkää tulee hirveesti, mutta ei onneksi näytä olevan muuta... Viime yökin meni onneksi ihan hyvin vaikkei voinu oikein syödä tuttia tuon tukkoisuuden takia. Oikeestaan viime yö meni tosi hyvin kun poju nukahti klo.21, joi aamumaidon 8 aikaan ja jatkoi unia kahteentoista asti :eek: Oli ihan kummallista kun sai syödä aamupalan ihan rauhassa :D
Toivottavasti tämä menee ohi vaan tämmösellä nuhalla eikä tuu mitään korvatulehduksia tms...

No mutta minäpä meen päivittään tuota listaa ennen kuin unohdan tai poju herää päikkäreiltä...

Pimmi ja Lassi
 
Meillä on nyt viikon verran vierotettu yöpulloa pois ja sikäli on mennyt hyvin ettei maitoa ole juotu yhtenäkään yönä joko hieman vettä tai sitten on pelkkä tutti riittänyt,tosin yöt ovat vaihtelevia,välillä herää kerran kaks ja kun antaa tutin jatkaa unia ja sitten on näitä öitä (esim.viime yö)nukkui kahteen asti ja sitten tasasin välein heräsi huutelemaan annoin tutin ja se siitä,pääsin sängyyn alkoi huuto uudelleen tätä jatkui aamu 06.30 asti sitten noustiin ylös,en jaksanu sitä ravaamista enää,tuosta kun pääsis eroon että kävis vaan kerran pari antamassa tutin niin olis hyvä,tai voishan sitä yöt nukkua kokonaankin =)
No mutta muihin juttuihin,meillähän siis on lähdetty vajaassa kahdessa viikossa konttaamaan,seisomaan ja alettu myös istumaan,mitäköhän seuraavat kaksi viikkoa tuo tullessaan ;)
No yritänpä nyt saada tuon pojun nukkumaan,kitisee vaan kun alkaa olee yliväsynyt,mutta on niin sitkee että nousee sängyssä koko ajan vaan pystyyn!

Tuulenviemää&Niko (kohta 9kk)
 
Mulperi Meillä Venla syö 19iltapalan ja 20 ennen nukkumaan menoa juo 200ml velliä!Ihmettelen että kuinka siihen pieneen massuun mahtuu niin paljon,mutta nukkuupa aamuun asti! Tosin joskus tarvii 6aikaan aamulla antaa maitoa jotta nukkuu vielä pari tuntia.

Meillä neiti sitten kävelee jo kunnolla!Kyllä välillä saa niin sydän kurkussa olla kun menee joka paikkaan ja kun silmä välttää niin jo ollaan jotain ilkeyksiä tekemässä :kieh: Meilläkin vessa on in!Siellä oltais vaikka koko ajan:) Ja pyykinpesu päivät on kivoja,kun seurataan kuinka se pyykki siellä koneessa pyörii!

Ensiviikolla mun vauva täyttää jo 9kk ja äippäloma loppuu:( Töihin ei kyllä vielä ole ikävä...

Valaskaas viisaammat että oliko se niin että siihen asti kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa(toisin sanoen kotihoidossa ) saa kotihoidontukea?Eli vaikka tekisi osittain töitä(minun tapauksessa viikonloppuja silloin tällöin ) ei siitä mene suuremmalla prosentilla vaan saa täyden tuen?

Nyt kattomaan bb:tä..Vannoin etten hanki 24/7,mutta kuinkas kävikään..En juuri ole koukussa :ashamed:

Peggy ja Venla
 
PeggySun; Juu, kunhan lapsi hoidetaan kotona niin töitä saa painaa minkä kerkiää, niin ukkon kun sinäkin. Nuo työtulot vaikuttaa ainoastaan hoitolisään mitä saa tulojen perusteella jos saa, eli pienituloiset voi sitä saada jos jää tietyn tulorajan alle (olikohan pikkusen reilu 1400e/kk yhteiset tulot).

Meillä myös kävellään täyttä häkää, meinaa ukolla mennä kävely kontaamisen edelle ja tuntuu että enää kontataan silloin kun pitää päästä Kovaa paikasta toiseen (esim. jos jompikumpi avaa astianpesukoneen keittiössä ja Pyry on olohuoneessa ampaisee hän kun raketti keittiötä kohti että varmasti kerkiää istumaan astianpesukoneen kannelle :LOL: ).
Meillä myös kova sana on kiipeily jokapaikkaan ja jos vaan pääsee roikkumaan johonkin korkeammalle niin sinne täytyy mennä.

Huomenna 10kk neuvola (kaikkialla ei taida sellaista olla, näin olen käsittänyt?), meinasin ihan unohtaa :ashamed: Eli huomenna enempi kuulumisia kuinka ukko on kasvanut.


tinde ja Pyry
 
Olen vieroittanut poikaa yöimetyksistä ja se alkaa tuottaa tulosta. Viime yö oli pojalle neljäs tissitön yö ja se sujui jo todella hyvin. Pieniä inahduksia välillä kuului, mutta ei huutoa eikä valvomista. Jos yöt nyt alkavat vihdoinkin sujumaan, seuraava etappi on pojan opettaminen nukkumaan omassa sängyssään. Vielä Petja koisii siis minun ja miehen välissä.
Petja syö iltapuuron ja 60-80 ml maitoa iltakaheksalta ja vielä yheksältä 60-80 ml maitoa.

Poitsu kovasti treenaa seisomista tukea vasten. Ensiaskeleihin ei varmasti ole pitkä aika. Niin kova halu liikkua pojalla tuntuu olevan. Viime päivinä on alkanut suusta tulemaan tavuja lisääntyvään tahtiin, mutta puheeksi sitä ei vielä voi kutsua. "Täitä, täitä" on yleisin repliikki.

Onkos teidän jouluntähdet olleet vielä kertaakaan yöhoidossa? Meillä on varovaisessa suunnittelussa, että mummi tulisi hoitamaan poikaa meidän kotiin yhdeksi yöksi lokakuun lopulla. Mies täyttää silloin 30v ja olisi kiva juhlistaa sitä ihan kahden kesken hotelliyöllä. Vähän epäilyttää vielä, koska poika ei ole kovin montaa kertaa ollut muutenkaan hoidossa. Lauantaina Petja oli toisella mummilla hoidossa muutaman tunnin, mutta tuli kotiin hieman suunniteltua aikaisemmin, koska oli päikkäreiden jälkeen aloittanut loputtoman huutokonsertin :eek:

Krissie ja Petja (pian 9kk)
 
10kk neuvola kuulumiset.
Painoa kertynyt 9610g ja pituutta 76cm. Päänympärys 46cm. Höpisi ja touhusi neuvolassa kun kotonaan ja neuvolan täti hiukan suu auki kuunteli kun kerroin Pyryn viihtyvän suunnilleen ikäisessään seurassa jopa useamman tunin välillä käyden vaan tarkistamassa että isä tai äiti on vielä tallella. Ollaan paljon käyty erään tuttava pariskunnan luona ja heillä on Pyryä 1v ja 2v vanhemmat pojat joiden kanssa meidän herra jaksaa touhustaa vaikka maailman tappiin asti (paitsi jos uni yllättää :D ). Kuulema hienosti kasvaa ja hurmasi hymyillään ja jutuillaan neuvolan tädin ihan kokonaan. Kamalasti alkoi harmittamaan kun ihana lattiaharja piti jättää neuvolaan lähtiessä.

Meillä ei Pyry ole vielä ollut kertaakaan yöhoidossa. Muutoman kerran on ollut niin, että jompi kumpi mummo on laittanut Pyryn nukkumaan ja ollaan sitten itse hipsitty kotiin pari tuntia herran yöunien aloituksen jälkeen, mutta koko yötä ei olla raaskittu vielä hoitoon antaa. Ollaan kyllä (tai siis minä olen) pikkusen alettu ajattelemaan että jos vaikka kuskattaisi miehen vanhemmille Pyry yhdeksi yöksi ja lähdettäisi miehen kanssa viettämään aikuisten-iltaa johkin hotelliin, jospa pikkusen romantiikkaa ja sitä rakastumistakin saisi takaisin tähän arkeen.

Influenssa rokotteestakin kyselin ja täälä päin (ainakin meidän neuvolassa) rokotukset hoidetaan tervetuloa-ovesta-sisään-ja-piikkiä-pyllyyn periaatteella ilman sen kummimpia ajanvarauksia marraskuun alussa yhtenä päivänä. Pitää vaan muistaa mikä päivä se on ettei vaan missaa sitä :whistle:


tinde ja Pyry
 
Meillä ei vielä niinkään sanoja tule...ke ke ke...sitä kuulee kyllä ja omasta mielestä sanoo äke...eli äiti, mut mies ei sitä usko, kun sanoo sitä aika harvoin. Teletappeja meillä tykätään katsella niin sieltä on opittu heiei...ja sit samal heilutetaan kovasti.

Meillä nukutaan kahdet tai jopa neljät päikkärit ja yöllä heräillään, kolme pulloa menee yön aikana joskus selvitään kahdella...täytyis koittaa luopua yö syömisestä, mutta ei viitsi ihan vielä kun on syöny hiukan huonosti tuo tyttönen...mun lautaselta kyl menee kaikki...mut siitä ei saa tarpeeks...mitkään muut ei kelpaa, paitsi se puoli purkkia tai vaan kaks lusikallista.

Mulle ei ole tullu mieleenkään vielä tuo potta opettelu, mut tosiaan ehkä sitäkin vois jossain vaiheessa kokeilla..
 
Meillä Aikkuli syö klo 20 (yleensä ) ison annoksen puuroa soseella, ja juo vettä tai maitoa. Sitten nukkumaan käydessä juo pullosta n. 100ml tai tissiä. Silti herää yleensä 1-2 maissa ja 5-6 aikaan huutelemaan yötissiä. Täytyisi aloittaa vieroitus, mutta täytyy odottaa että mies on yövuoroissa tai vapailla, niin ei isin työpäivät mene torkkuessa. Alottaisiko sitä tarjoamaan yöllä vettä vai pelkästään tuttia?!

Huvittavaa oli, kun aamulla soittelin ja varasin 10kk- neuvolaa ensi viikolle, niin kun sanoin puhelimessa heihei, nin A alkoi vilkuttaa ja hihkui "heeihee!" :wave:

Mulla on tuo äitiys- ja vanhempainvapaat jo pidetty, eli ruhtinaallisella hoitotuella kittuutellaan. Tälle kuulle tulee helpotusta, kun tein yhden viikonlopun töitä. Toivotaan, että jos vaikka yhden viikonlopun saisi kuussa tehtyä, niin helpottaisi perheen elatusta sekin.

Pauliina82: Meillä on myös kestopeppu. Joskus öisin kertistellään, mutta harvoin enää.

peppie ja Aissu.
 
Onnitteluja vauvaa odottaville! :flower:

Enpä ole taas aikoihin käynyt tänne kirjoittamassa mitään :ashamed:
Kiitos teille kaikille, jotka toivotitte Lennin leikkaukseen onnea! :hug:
Leikkaus meni tosi hyvin! Lääkäri onneks operoi kiveksenkin samalla, ni eipähän tarvi mennä hetkeen sinne takas :)

Lenni on ihan mehdoton seisoja! Nousee seisomaan kaikkee mahdollista pitkin. Ei malta nukkua ollenkaan, kun on niin kiva seisoa! Onko teillä muilla ollut sellaista ongelmaa, että kun lapsi oppii jotain uutta niin hän ei malta nukkua? :eek: Meillä kukutaan pitkälle yöhön tuon uuden taidon takia... Nyt onneks pikkusen on jo alkuinnostus laantunut, mutta mahdoton tuo poju silti on. :D
Muutamia askelia Lenni on ottanut tukea pitkin, mutta muuten meillä liikutaan ryömimällä edelleen.

Meillä on hampaita tullut silleesti, että alhaalla on 2 hammasta, ylhäällä kaksi ja lisäks ylös on tulossa sivuhampaat. Näkyvät vielä pieninä tököinä. Niitä meillä on varmaan nyt muutamina päivinä kitisty.

Meillä ei vielä sanoja tule, vaikka minun mielestä Lenni on sanonut joskus äiti :saint: :D On sen kyllä mutamat muutkin minun lisäks kuulleet, mutta en minä sitä vielä laske sanomiseks...

Me käydään Lennin kanssa perhekerhossa ja nyt ois tarkoitus aloittaa muskari.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, mutta yritän käydä täällä jouluntähdissä nyt useammin! :wave:
 
Ihan pakko tulla tänne hehkuttamaan, että Petja nukkui ensimmäistä kertaa elämässään koko yön heräämättä omassa sängyssään. Ihme on tapahtunut! :D Kyllä siihen menikin melkeen yhdeksän kuukautta ja ratkaisu oli yöimetyksen lopettaminen. Olen ihan innoissani, enkä meinannut tätä aamulla ihan heti todeksi uskoa.

Olen Petjaa potalle vienyt välillä, mutta aika laihoin tuloksin. Kaksi kertaa on kyllä pissannut sinne, mutta kakka tulee salakavalasti aina vaippaan. Niin, meillä myös kestoillaan yötä päivää. Pottailun kanssa en kiirettä pidä, mutta silloin tällöin harjoitellaan. Poika siinä aina hetken viihtyy istuskelemassa, mutta aika pian tulee kiire muualle touhuamaan.

Krissie ja Petja (pian 9kk)
 
Nella on nyt keksiny tai muistaa jo että keittiössä on koiran kippo missä on vettä, sillä on kiva menna lotraamaan. Tänään iskä laittokin oven kiinni että sinne ei mennä kun kävi tuossa ruokatunnilla. Nella huus ja hakkas ovea, mutta sehän ei auennu. :) Sit otti tutin, laittoi suuhun ja meni makuuhuoneeseen peiton päälle lattialle nukkumaan, siellä se nukkuu edelleen. On niin suloisen näköinen :)

Onkos muilla ongelmia tuon yö vaipan kanssa?
Meillä kun ei yöllä vaippaa vaihdeta, niin se on aamulla niin täynnä kun tekee kakatkin sinne heti kun herää, et sit se ehtii valskaa ennen kun mä herään. Joka päivä pitäis petivaatteet vaihtaa. Nella kun herää niin se leikkii vaan sängyssä ja sit kun kyllästyy alkaa huutaan et mä herään.
 
Voihan venäjä!! Laitoin äsken pitkän sepustuksen meidän päivästä ja se tietty hävis taivaan tuuliin :headwall: ! Eläköön tietokoneet...

Meillä oli semmoinen päivä, että mä unohdin sekä lompakon, että avaimet kotiin. :headwall: :headwall: Onneks on tuo koululainen talossa joka jelppaa huonomuistista äitiään hädässä. Tytär toi kauppaan mulle lompakon kouluun mennessään ja sit avaimet kävin siltä hakee välitunnilla. Ou jee!

Ainoa positiivinen asia tänään on, että pääsen työhaastatteluun. Menen joka tapauksessa kuukauden päästä töihin ja ajattelin hakee firmasta esimiehen paikkaa.

Jarkolla on kamala nuha ja kaiken hyvän lisäks se taitaa tehdä lisää hampaita. Ikenessä pullottaa kaks hammasta ja on varmasti vaan päivistä kiinni milloin ne puhkeaa. Eläköön lisää levottomia öitä ja päiviä ;) ! Nyt mennään ihan huumorilla...

Mut nyt menen laittaa noi pyykit. Palataan :wave:
 
Moikka :wave:

Mä täällä luen NIIIIN kateellisina niiden juttuja jolla yöt menee ilman heräilyjä! Tuntuu taas et on veto ihan totaalisesti pois. Kalle heräilee edelleen vähintään kolme kertaa yössä. Ja välillä heräilee puolen tunnin välein |O Unikoulua oon koittanut, mut ei se vaan auta. Se aika onneks on polille parin viikon päästä jos siellä vaikka selviäis enemmän!!

Meillä kävellään jo lujaa tuen kanssa. Muutaman kerran on seisty jo ilman tukeekin... äkkiä se oppii! Välillä tuntuu et vähän liiankin. Vessa ja kylppäri on meilläkin tosi kiinnostavia. Samantien kun ovi aukee on jätkä salamana paikalla. Samoin koiran vesikupissa uiminen on ihanaa... Äiti vaan ei oo samaa mieltä.
Ja koiran leluille leikittäs vaikka koko päivä. Ne on niin mielenkiintosia.
Ostin tänään poitsulle lenkkarit. En tiiä mahtaako jäädä käyttämättä, mut oli niin uskomattoman suloset ja puoleen hintaan niin oli pakko.

Myös meillä on flussaa ja hampaita tehdään samalla... No jos ne kiukuttelut ja huudot menis sit siinä samalla kertaa... Kaks hammasta on alhaalla, yks ylhäällä ja toinen etuhammas ylös kans tulossa.

Mut piti kysyä tosta kieltämisestä. Siis jos ja kun lapsi tekee jotain kiellettyy niin miten sen kieltämisen kanssa?! Meillä esimerkiks Kalle puree. Ja tottakai kiellän sitä, mut poitsu vaan nauraa sille... hiukan turhauttavaa! Sit monesti nostan kauemmas ja kiellän uudestaa... ja taas nauretaan :D
Noh, jospa se siittä joskus oppis ei sanan merkityksen... :whistle:
Mites muilla?!?

Mut nyt tiskaus hommiin :headwall:
Memmu ja poitsu 8,5kk
 
Täällä koputtelee yks Turkkulainen äippä ja kyselee vaatimattomasti pääsisinkö teiän joukkoon mukavaan vielä mukaan kirjoittelemaan? :ashamed:

Elikäs esittelyä. Olen turkulainen 29 v. äippä ja mulla on 04/04 syntynyt tyttö ja 12/06 syntynyt poika. Tyttö on tarhassa aina parina päivänä viikossa ja mä olen hoitovapaalla ensi syksyyn asti.

Pojusta:On nyt 9,5 kk ja etenee ryömien. Välillä jonkun askeleen konttaakin, mutta vaan vähän. Tukea vasten seisoo ja jonkin verran liikkuukin ja on saanut juuri päähänsä osaavansa kävellä. Irrottaa vaan otteensa ja lähtee soitellen sotaan..Eli suoraan naamalleen. :'(
Huuli on jo ollut auki ja kuhmuja siis löytyy. Hauska seurata miten erilaisia lapset ovat. Meiän neiti kun oli aikoinaan tosi varovainen ja seisoi tukea vasten puolisen vuotta siitä liikkumatta ja vasta sitten lähti kävelemään. Pojulla taitaa olla kiire siskonsa perään!
Poju nukkuu öisin n.21-7.30 heräämättä tai yhdellä herätyksellä ja päiväunet nukkuu 10.30-12 ja 15.30-17.30. On oikein aurinkoinen ja rauhallinen tapaus. Nukahtaa kiltisti aina sänkyyn vietäessä tai vaunuihin laitettua. Ulkona vauvakeinu on ihan ehdottoman hauska!

Neiti sitten taas on täysin toisenlainen ja todella tempperamenttinen tapaus! Hauskaa seurata, kun lapset ovat niin erilaisia! Leikkii kyllä paljon pikkuveljensä kanssa ja on koko ajan suojelemassa häntä ja pelkää, ettei esim. kaadu tai loukkaa.

Kiva kun löytyi tällainen palsta, missä samanikäisiä lapsia kuin meiän pienempi! Toivottavasti hyväksytte meiätkin tänne. Yritän kirjoitella aina kun ehdin! Pipsapossu nimimerkkinä siksi, että se on ehdoton tytön suosikkisarja! Tässähän tätä esittelyä jo tulikin. Kohta laittamaan pojua päikyille. On raukka nuhainen ja yskäinen, niin väsyttää tavallista enemmän.

T:pipsapossu ja muksut
 
Kommentoin ensin muutamiin asioihin ja vastailen kysymyksiin..
kookosta: Meilläkin on Venlalle ensi kuussa 10kk neuvola kun seurataan kuinka pituus kasvu etenee,mielestäni ihan hyvin mutta en pistä vastaan "ylimääräistä" neuvola käyntiä:sitähän ei tosiaan joka paikassa ole.
Krissie: Meidän neiti on ollut muutaman kerran yöhoidossa.Lähinnä minun äidilläni ja aina on mennyt hyvin!Kerran ollut anopilla jossa oli huutanut niin kauan että nukahti..Mitä ei yleensä ikinä tee,mutta vierasti kai heitä enemmän kun harvemmin näkee.Rohkeesti vaan vähän omaa aikaa ja pikkunen hoitoon.Voin sanoa että tekee kyllä hyvää ja lapsen kanssa jaksaa huomattavasti paremmin.
Lumiina:Meilläkin aina kun Venla oppii jotain uutta niin yöunet ovat katkonaisia.Kun kääntymään oppi niin sitä tehtiin aina sängyssä.Samoten seisomaan nousu =)
marskulle oikein paljon onnea työhaastatteluun!! :wave:
Mamelo: meillä tuo kieltäminen ei kans oiken onnistu.Jos sanon napakasti ei saattaa lopettaa mutta hetkeksi vain..Jos tekee jotain kiellettyä kuten näprää digiboksia ja kiellän katsoo vain minua ja samalla painelee nappeja..Turhaa siis vielä.. :kieh:
pipsapossu: Tervetuloa mukaan!! :wave:

Meillä oli oikein kurja maanantai..Äiti säikähti niin pahasti..Venla kun osaa jo kävellä tosi hyvin mutta kynnysten reunan yli ja paksun maton yli pääseminen tuottaa vaikeuksia..No mennä kumahti sitten rähmälleen ja kopsautti päänsä.Sitä seurasi aivan hirvittävä itkukohtaus mutta tyttö ei vetänytkään lisää happea keuhkoihin vaan sai jonkinlaisen kouristus kohtauksen,kouristi siis ittensä aivan kerälle ja melkein heti perään valahti ihan veltoksi ja silmät muljahti päässä!Kyllä säikähdin ihan kauhesasti ja soitin hätänumeroon josta neuvoivat mennä päivystykseen näyttämään.En usko että päähän sattui kun ei jälkeäkään jäänyt.Oltiin juuri menossa päiväunille joten oli ihan väsynyt joten itku herkässä.Meitä sitten seisotettiin päivystyksessä ja laitto vielä Taysiin tarkkailuun illaksi mutta eivät muuta keksineet niin epäili lievää aivotärähdystä.Venla kuitenkin oli tuon "kohtauksen" jälkeen aivan normaali ja leikkikin sairaalassa ihmeen reippaasti vaikka päiväunet jäivät siltä päivältä väliin..Kotiin kun illalla päästiin niin kyllä uni maistui tytölle ja äidille..
Nyt yksi päivä luin uusinta vauva-lehteä.Siellä sivulla 87(muistaakseni )neuvolassa osiossa on juttua affekti-kohtauksesta joka on lievä tajuttomuus kohtaus kovan itkukohtauksen jälkeen.Yllensä esiintyy 1/2-2 v.leikki-ikäisillä..Olen ihan varma että Venlalla oli tuollainen..Onko kellekään sattunut vastaavaa?
Nyt syömään ja tv:n ääreen..Neitikin unilla:)

Peggy (jonka äitiysloma loppuu tänään.. :'( )
 
Tervetuloa mukaan vaan pipsapossu!! :)

PeggySun: Meidän poika ei oo tehny tuota, mutta mun äiti on kertonu monesti kuinka minä sain pienenä semmosia itku- ja kiukkukohtauksia että unohdin hengittää ja menetin tajun aina hetkeksi. Pienempänä taju saattoi mennä just jos olin säikähtäny tai oli käyny niin kipeää että piti ihan kunnolla itkeä ja sitten isompana uhma- ja kiukkukohtaukset aiheutti siniseksi menemistä ja kupsahtelua :D
Nyt tässä ollaan vähän jännityksellä odoteltu että tuleeko Lassille samoja vinkeitä kun on aika kiitettävän temperamenttinen kaveri :whistle:
Minäkin veikkaisin että Venlalla oli tuommonen kohtaus, mutta eihän sitä voi olla varma :/

Minäkin yritän kieltää ja kieltää ja kieltää, mutta eihän tuo poju siitä välitä vielä ollenkaan :) On "oppinu" jopa sen verran että monesti kun lähestyy kissojen ruokakuppeja niin keittiöstä kuuluu "Eeeiii, eeeeiii, eeeeiii" :D

Nyt täytyykin lähtä syömispuuhiin kun kello lähestyy kahta...

Pimmi ja Lassi
 
Heipat pitkästä aikaa kaikille!!

Uusille tervetuloa mukaan :wave:

Käytiin viikko sit 8kk neuvolassa(joka oli oikeesti kyllä melkeen 9kk neuvola) pituutta oli Miikalle kertynyt 73cm ja painoa 8415g. Meilläkin on paino kontrolli 10kk. tämä meidän pikkumies kun on niin mahoton liikkumaan, että paino tipahti -10 käyrälle, kun alko ryömimään ja sielä se on sitkeesti sen jälkeen pysynytkin. Pituus kasvaa tasasesti. Meillä on nyt lähdetty pari viikkoa sitten konttaamaan ja tukia pitkin ukko on kävellyt jo kuukauden päivät.

Meilläkin tuo ein ymmärtäminen on vähän hakusessa. Äiti kun kieltää, niin ukko vaan nauraa ja yrittää kahta kauheemmin koskea siihen kiellettyyn juttuun :kieh:

Yö hoidoista oli täällä puhetta. Meillä Miika on ollut mun vanhemmilla kolme kertaa yöhoidossa ilman meitä ja sen lisäks mummo on ottanut välillä miikan niiden makkariin nukkumaan, kun ollaan oltu niillä yötä.. Hyvin on aina mennyt ja Miika ei oo koskaan mummoaan vierastanut varmaan juuri tämän takia. Miehen vanhemmilla ei poika oo koskaan ollut, kun eivät ole sitä itse pyytäneet ja tuskimpa tulee sielä koskaan ilman meitä olemaankaan....

täälläkin tosiaan äippäloma loppu eilen ja nyt pitäis tässä sitten reilu pari vuotta kituutella kh:lla ennen töihin paluuta...

Nyt pitää taas mennä :wave:

Nelly ja Miika lauantaina 9kk :heart:
 
Tervetuloamukaan pipsapossu!

Me käytiin eilen Johannan kanssa lääkärissä noiden allergioiden takia. Laitto lääkäri terveyskeskuksesta lähetteen Oys:iin lastenpolille allergiatesteihin. Saa nähdä näkyykö niissä sitten tytön allergiat. Vaíkka johan nuo tiedetään aika pitkälle altistamalla, nyt oon uutena otettu banaania,eikä vielä ainaskaan oo oireita tullu...

mutta,mutta ulkona ihana syysaamu,pitää lähtee lasten kanssa ulos..

 
Hei vaan kaikki, täällä kanssa 29.12.06 syntynyt poitsu ja ja isoveli 7.7.05 eli pojilla se 1v ja 5kk ikäeroa. Kiirettä on pitänyt ja välillä olen käynyt kuulumisianne lukemassa. Samaan tahtiin meilläkin on suurinpiirtein kehitytty, kontataan ja kävellään puita pitkin ja tanssitaan kovasti. Eilen käytiin 9kk neuvolassa ja paino oli 8975g ja pituus 73,5cm, hattu oli 47cm. Hampaita ei ole vielä yhtään, isoveljelle tuli kanssa vasta vuoden ikäisenä.
Työt aloitan ens perjantaina, 3-vuorotyö vanhainkodilla, jee... kiinnostaa TOSI paljon, mut ku ei oo vara jäädä kotiinkaan. Onneks kotona asuu mun 17-v. tyttö, joka hoitaa pojat, niin ei tarvi lähtee vielä hoitopaikkaan kuljetteleen.
Meillä syödään kaikkee mahollista ja pikkukivet ja koiran raksut ovat suurta herkkua :LOL: . Yöt nukkuu 22-08 heräämättä, illalla juo vellin 200ml ja maidon 200ml.. ja aamulla puuro, 2x päivässä perunaruoka ja jugurttia ja marjapilttiä menee kanssa. Tutteli maistuu myös. Päiväunet ottaa kahdet, noin tunnin mittaiset.
Kamalasti on poika äiteensä perään, mut eiköhän se siitä opi, kun tottuu.
Perhekerhossa ollaan käyty ja poika nauttii tosi paljon kun on paljon muita lapsia =) Pojat on myös jo setä-miehiä, kun mulla vuoden vanha pojanpoika...tuntuuhan se aika jännälle olla mummu ja omatkin on vielä pieniä.
Mut ihanaa syksyn jatkoa kaikille, :) mie ja pojat Jere ja Joel
 
Hei kaikille! :wave:

Mekin ollaan käyty 10kk neuvolassa, pit. 73cm, paino 10710g ja pää 46.1. Kasvaa ihan tasaisesti. 1v. seuraava neuvola.
Meillä eelo on ruvennut seisomaan ilman tukea! :eek: Aluksi ihan vain sekunnin kaks ja nyt vähän pitempään. Sitten katsoo mun ja miehen päälle et nähtiinkö me ja hymyilee leveästi.
Tuo ei sanan oppiminen on täälläkin aika vaikeaa. Varsinkin kun poika on sylissä ja yrittää ottaa silmälaseja |O |O |O Minä höpötän eitä ja otan käden pois, ja poika kahta kauheammin yrittää ottaa laseja. Jos sanon kovaa, rupeaa itkemään, mutta hetken päästä yritää TOISELLA kädellä!! Välillä sitten laitan sylistä pois kun ei mee perille...
*isäänsä tullut* :whistle: :whistle:

Minä kans kituutan kotihoidontuella, kyllä tuo perusosa sais olla vähän suurempi! :kieh:
Meillä ei vielä olla oltu yökylässä, toisalta mä en malta ja sitten on vielä tuo imetys. Meillä ei vielä syödä aamulla muuta kuin tissiä. Eikä oikein oo paikkaa minne viedä. Anoppiin en luota :ashamed: (appiukko syötti pojalle kermavaahtoa miehen veljen lapsen synttäreillä!), äidilleni maistuu alkoholi turhan hyvin, sisko asuu kaukana ja sillä on omissa lapsissa ihan tarpeeksi ja teineillä (miehen vanhimmat lapset ja mun nuorin sisko) ei ole omaa kämppää. Eli ainut vaihtoehto olis et teinit tulis tänne hoitamaan...

Mutta mä meen syömään kun eelo vielä nukkuu päiväunia
 
Pimmi:Mä olen kans monen kanssa nyt tuosta "kohtauksesta" jutellut ja kuullut että ovatkin aika yleisiä,eli esiintynyt tosi monella.Jännä etteivät lääkärit sitten osanneet kertoa että on vaaratonta ja aika yleistä noin pienillä.Pääasia ettei sattunut kuinkaan ja kaikki hyvin!Kyllä se aina vaan säikäyttää kun noinkin pieni lapsi kyseessä.
Minttumaria68:Tervetuloa mukaan!Meillä onki lapset syntyneet samana päivänä :)

Tuntuu että Venlalle olisi taas flunssa tulossa,nenä vuotaa aikalailla.Vietettiin tänään avokin kanssa laatuaikaa kahdestaan.Mun sisko eli Venlan kummi tuli tänne kun laitoin tytön päikkäreille ja lähdettiin miehen kanssa elokuviin ja syömään!Hyvin oli tytöillä menny.Ulkonakin ehtivät olemaan sillä aikaa.Tuntuu että jaksaa paremmin mielin taas uuden viikon aloittaa:)
Minkäkokoiset vaatteet teidän lapsille menee tällä hetkellä? Venlalla menee tällä hetkellä 74 mutta olen ostanut jo 80,kun tuntuu että bodyt varsinkin jäävät pian jo pieniksi,jokin kasvupyrähdys tullu tai sitten vaan pesussa kutistunu:)
Talvihaalarin ostin kokoa 74 mutta olikin liian iso!Löysin alesta onneksi 68kokoa housu-takki ulkoilupuvun!Toivottavasti haalari kuitenni talvemmalla menee..
Nyt bb:n pariin!!!Oikein mukavaa tulevaa viikkoa kailille!!
Peggy ja Venla 9kk
 

Yhteistyössä