* JOULUNTÄHDET 2006 *

Meillä Pyryllä on TAAS flunssaa :( Inhottavaa. Vasta edellinen hellitti niin uusi iski päälle. Ja pahempana kun edellinen. Yöt aika rikkonaisia kun toinen ei meinaa välillä saada henkeä.

Meillä on Pyryllä käytössä nyt 80cm vaatteet, harvat 74cm enää päälle menee. Talvihaalari on hommattu 80cm, toivottavasti talvi vaan tulee ennen kun puku jää pieneksi. Äitee sitten osti lapsenlapselleen 90cm puvun, että on sitten lopputalveksekin jos pienempi jää pois käytöstä miten aikaseen.

Tänään käytiin ostamassa meidän ukolle unipussi, jospa se rauhottaisim eidän yöt vihdoin lopullisesti. Paljon olen kuullut että levottomat vauvat olisi oppineet nukkumaan yönsä kunnolla unipussin avulla ja sattui löytymään tuollainen tarpeeksi iso ettei heti jää pieneksi. Saas nähdä kuinka käy =)


tinde ja Pyry 10kk
 
Huomenia ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille =) ! Täällä me herättiin aamulla kauheeseen ukkosen jylinään tuossa kuuden aikoihin. Jarkko mölisi omassa sängyssään, oli kai heränny kans siihen paukkeeseen ja salamointiin. Eihän tuo pelänny ollenkaan vaikka kirkkaat valot välähteli pimeässä huoneessa ja kovasti jyrisi.

Nyt voin sanoa, että meillä nukutaan yöt!!! JESS!!! Ollaan saatu nyt nauttia kokonaisista öistä jo n. viikon verran ja voi mitä luksusta se on. Nyt seuraava opeteltava asia olis mukin käyttö. Löysin tuolta kaupasta semmoisia juomanokkia, jotka laitetaan pulloon. Jos semmoinen auttais nokkamukiin siirtymisessä kun ihan tavallinen nokkamuki on vielä kauhistus!

Meillä käytetään 74cm:n vaatteita, jotkut 68cm:n vaatteetkin menee, mut se riippuu niin valmistajasta. Olen tuossa kattellut noita haalareita, mitä meillä on kaapissa ja nyt ainakin näyttää ettei tartteis ostaa, mut eihän sitä tiedä jos tulee kasvupyrähdys ja sit vaatevarasto meneekin ihan uusiks.

Mä olen täällä ihan hirveessä jännityksessä, mulla on tänään se työhaastattelu ja sen takia meni viime yö ihan plörinäks. Kun Jarkko ei enää herätä niin pitää sit "keksiä" asioita, ettei sit vaan nuku ;) Kerron sit kuinka käy...

Mut nyt me ruvetaan vaipanvaihtoon ja syöntipuuhiin!
 
Tervetuloa mukaan Minttumaria!

Meillä käytetään 80-senttisiä vaatteita ja 74-senttisistä ei taida mennä kuin jotkut college-housut...
Parina kylmänä päivänä ollaan käytetty tuota äitiyspakkauksen toppapukua kun se on nyt aika passeli :whistle: ja ostin sen lisäksi Lassien talvihaalarin kokoa 80, mutta se on vielä vähän isohko...

Jahas, ukko soitti että hän on tulossa ja jos haluan käydä kaupassa niin ois parasta olla pian valmis kun hänen pitää lähtä loppupäiväksi kaverin muuttoavuksi... Eli kiirehän tässä tulee :eek:

Pimmi ja Lassi huomenna 10 kk :)
 
Meillä käytetään 74cm ja 80 cm vaatteita, parit 68 senttiset housut taitaa myös herralle vielä mahtua. Bodeista kaikki käytössä olevat on jo kasikymppisiä. Tykkään, että ovat mieluummin hieman väljiä, on helpompi pukeakin. Talvihaalarin ostoa minäkin pähkäilen. Ajattelin hankkia kunnollisen kosteussuojallisen toppahaalarin, jolla voisi ulkoilla lähes säällä kuin säällä ilman erillisiä sadevaatteita. Toivottavasti 80 cm haalari mahtuu koko talven. Eikös ne yleensä ole aika reiluksi mitoitettuja. Ainakin Petjalle vielä mahtuu kaverin lapsen vanha 68 cm välikausihaalari, tosin ei enää kauaa.

Krissie ja Petja 9kk
 
Meillä käytetään pääasiassa 74cm vaatteita. pitäs rueta 80cm vaatteita ostamaan,ettei kerralla tarttis ostaa koko vaatevarastoa:) Johannalla on remun talvihaalari 80cm,joka on vielä reilu. Nyt on käytössä 74cm reimatecin haalari. toppa sekin,tosin ohut,kun on pesty niin paljon..

nyt kahvinkeittoon

 
Flunssaista sellaista..Poika räkätaudissa, niin kuin näköjään monella muullakin täällä. Inhoittavaa,kun tuntuu, ettei meinaa välillä henkeä saada ja syömisetkin on tippuneet puoleen. Lihasosetta ei suostu syömään ollenkaan, maitoa, hedelmäsosetta ja puuroa kyllä menee. Ainakin toistaiseksi...

Yöhoidosta/Krissie:Meillä poju ollut useinkin yöhoidossa mummulassa. Nähdään mummua muutenkin niin paljon, että pitää häntä varmaan toisena "äitinään". Käyttäytyy siellä aivan kuin kotonaan, joten on helppo jättää sinne välillä, kun tarvitsee sitä omaa aikaa. Sitten taas jaksaakin, mä ainakin oikein turbovauhdilla tehdä kaikkea. Vie säkin ihmeessä yökylään. Ainakin kokeeksi niin näät miten suhtautuu!


Kielloista:Meillä on vihdoin alettu ymmärtämään ei sanaa. Kun sanon ei, poika alkaa itkeä, eli ymmärtää. Ennen vaan alkoi nauramaan, kun sanoin ei. Tosin ei se kielto vieläkään kauhean kauan muistissa pysy.. =)

Minttumaria68:Tervetuloa! Teilläkin riittää varmaan vipinää kahden pienen pojan kanssa!

Tonttu06:Onnittelut Eelon seisomisesta ilman tukea!

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista! Kohta laittamaan pojua päiväunille ulos rattaisiin. Josko se henki siellä vähän paremmin kulkisi..

T:pipsapossu ja muksut






 
Heipsan kaikille ja uusille tervetuloa! Täällä on kanssa podettu pientä flunssaa noin viikon verran. Kuumetta ei ole ollut, mutta varsinkin yöllä nenä menee tukkoon. Käytiin neuvolassa näyttään korvia, mutta niissä ei onneksi ollut mitään. Silja vaan niitä tykkää haroa.

Yökukkuminen jatkuu eikä nuha ainakaan asiaa auta. Silja on kovasti oppinut uusia taitoja ja nekin varmaan mielessä pyörii. Kovasti noustaan seisomaan tukea vasten ja kontataan kovaa kyytiä. Meillä jäi ryömiminen melkein väliin kokonaan. Kielletyt paikat kiinnostavat kaikkein eniten ja kokoajan saa perässä mennä.

Silja on kanssa alkanut osoittaa mieltä jos ei anneta ottaa jotain esinettä/tai mennä johonkin paikkaan.Astianpesukone, laatikot ja eteisen kengät on top3-listalla.

Meillä kätetään 74cm ja 70cm vaatteita. Ajateltiin pärjätä äp-haalarilla joulun yli ja ostaa alesta joku kalvo-haalari kevättalveksi. Nyt käytössä on 74cm fleesehaalari.

Eipä tässä muuta, moi!
t.tähtityttönen+Silja melki 9kk.
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!
Uusille tervetuloa mukaan!
Meillä on opittu konttaamaan. Oltiin viikonloppuna mökillä ja siellä oli enemmän tilaa liikkua ku kotona niin kyllähän Ninni konttas. Käytiin siellä pihasaunassa ja siitäki neiti tykkäs hirmusesti, suuttu ku piti lähtä pois :LOL: Onko muut käyttäny ihan saunassa, vai pelkästään kylvettäny?

Neuvolassa käytii eilen, oli tavallaan 9 kk neuvola. Painoa oli kertyny 9700g, pituutta 73cm ja pipo 44,8cm. Kovasti neiti touhus ja komensi neuvolantätiä.

Meillä käytetään 74/80cm vaatteita, muutamia harvoja 68cm menee vielä päälle. Mummu osti meille muumin toppapuvun joka 80cm ja uskon et se mahtuu koko talven, se on semmonen kalvo-haalari. Niin voi ottaa sit vähän tuntumaa tuohon lumeen. Ja sit mummu osti myös ihanat talvikengät, niillä kelpaa neidin tepsutella jahka oppii ensin kävelemään. :heart: Nyt meillä on käytössä välikausi haalari jonka ostin keväällä.

Ei sanan merkitys ei meilläkään ihan ole menny jakeluun. Nauretaan ja yritetään kahta kauhiammin. Tai sitte joskus suututaan kun kielletään tiukalla äänensävyllä.
Mutta eipäs tällä kertaa kummempia..

Maria ja Ninni melkein 9kk
 
Meillä rupee flunssa jo hellittään!
Yötkin on taas alkaneet sujumaan, yhdellä heräämisellä on menty tällä viikolla =)
Kallella on pääosin 74cm vaatteita, muutamat 68cm menee vielä päälle mut ei enää kauaa. 80cm vaatteita oon ostellu jo valmiiks, pian tarttis ruveta ostaan 86cm, mä aina ostelen varastoon isompia.
Talveks meillä on 74cm fixin puku ja 80cm muumin puku. Toivottavasti niillä talvi pärjätään!!
Oon huomannu et, kun pojalta jää pieniä vaatteita niin en millään raaskis antaa niitä eteenpäin :headwall:
Koskakohan tää menee ohi, kun meillä ei ihan kauheesti oo varasto tilaa!

Mutta nyt kahville, vielä kun sen saa juoda rauhassa :)

Memmu ja poju 8,5kk
 
Meillä käytössä 74 koon vaatteet, tosin muutama 68 vielä menee päälle ja osa 80 on myös ihan hyviä jo päällä.Talvihaalarin ostin viime talven alesta ja on Reima tec, ihan ensimmäinen laatuaan meidän perheessä ;) Luulen, että aluksi on reilukin ja menee varmaan koko talven.Talvikengät on siskon vanhat ja kokoa 21.Nyt on ollu satunnaisesti kenkiä jalassa niin ovat olleet joko 19 tai 20.Muutaman kerran on poju nyt möyrinyt hiekkalaatikolla ja on ollut ihan innoissaan.

Meillä ei poju ole ollut vielä yhtään kertaa yökylässä.Vähän yli viikko sitten lopetin imetyksen niin nyt ei sen puolesta olisi väliä, mutta melkoinen mammanpoika on niin en tiedä miten onnistuu.Tosin tämän kuun 20. päivä olisi tarkoitus mummille ja ukille mennä :whistle: , kun mennään minun kaverin 30-vuotis juhliin.

Meilläkin on ollu pakko alkaa viljelemään tuota ei sanaa, kun poju on joka paikassa tonkimassa ja kurottelemassa tavaroita.Välillä tuntuu, että ymmärtääkin ja tottelee, välillä vaan nauraa ja jatkaa tihutöitään.Joskus myös loukkaantuu.Astianpesukone kiinnostaa sekä kirjahylly ja kenkäteline.Ja kaikista ihaninta on paukutella kaappien ovia ees ja taas.Niin ja keittiön kaapiston laatikoita mennä availemaan, tosin siinä puuhassa jää sormet helposti väliin :/ Ollaankin viritelty kahvojen väliin lasten pieni siivousharja niin se hillitsee pojun puuhia toistaiseksi :D

Influenssa-rokote aiotaan ottaa ja täällä se annetaan neuvoloissa joillakin tietyillä viikoilla.Enempää en tiedä ja täytyisikin soitella sinne ja kysellä tarkemmin.

Jokos 10 kk. täyttäneet ovat alkaneet hapanmaitotuotteita maistelemaan?Meillä kun tuo esikko oli allerginen niin jotenkin olen ihan pihalla mitä kaikkea voisi alkaa kokeilla...Vissiin siis raejuustoa ja viiliä ja tällaista?

Mulperi ja "Uuno" 10 kk.
 
Meillä ollaan maisteltu jo hapanmaitotuotteita, lähinnä piimää, jugurttia (maustamatonta), raejuustoa ja viiliä. Piimästä Pyry tykkää aivan kamalasti ja sitä juodaankin joka päivä. Muita sitten vaihtelevasti tarjotaan ja vaihtelevasti uppoaa. jugurti ei oikeen ollut vissiin hyvää ilmeistä päätelle :whistle:

Aikamoinen yllätys oli kun yksi päivä tein marjapuuria puolukasta ja punasista viinimarjoista, että Pyry söi sitä oikeen hyvällä ruokahalulla. Olisin voinut kuvitella että puolukka ei ehkä ole ihan ykkös suosikki maku noissa marjoissa, mutta näköjään se onkin sitten hyvää =) Samoin kuivatut karpalot maistuu Pyrylle ihmeen hyvin.


tinde ja Pyry
 

Lassikin tykkää tosi paljon puolukoista tehdystä vispipuurosta ja se on ollu suurta herkkua jo monta kuukautta! Myös noita karpaloita poju pääsi maistamaan viikonloppuna mummulassa ja vaikka mä olin aivan varma että pojan naama menee ihan yrmyyn niin ei kun popsi mielellään vaikka kuinka monta marjaa :D
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :wave:

Meillä Lenni täyttää tänään 9kk ja eilen käytiin 9kk neuvolassa.
Pituus:72,6cm
paino: 8140g
pipo: 45cm

Meillä käytetään 74cm vaatteita. Osa 68 menee vielä, mutta se riippuu valmistajasta. Lenni on edelleen tuollainen hoika poika niin hänelle menee sillä varmaan vieläkin nuo 68 vaatteet.
Syksypukuna meillä on käytetty kirppariltani löytämää ohutta "tuulipuku kangasta" olevaa pukua. Sen alla olen sitten pitänyt joko äp:n kevytvanupukua tai sitten fleecepukua. Tuo kirpparipuku oli kyllä tosi löytö, halpa ja ihan kuin uusi:)
Talveksi ajattelin sitä äitiyspakkauksen toppapukua, jos en sitten löydä sellaista kivaa ruskean väristä toppapukua jostain... ;) Kengät ostan sitten ku pikku mies alkaa kävelemään.

Työt minulla alkaa lauantaina. Aloitan tälleen rauhallisesti osa-aikaisena ja etupäässä teen kahta yötä viikossa. Yövuoroihin saan ottaa Lennin mukaan! :D :heart: Toivottavasti Lenni nukkuu yöt suht rauhallisesti, jotta työnteosta sitten tulisi jotain. Imetän vielä ja Lenni herääkin yöllä rinnalle, joten sillä päädyttiin työnantajan kanssa tähän ratkaisuun. Olen kyllä tosi onnekas kun työnantaja sattuu olemaan niin ymmärtäväinen.
Yövuoron jälkeiset aamut Lenni on sitten mummilla muutaman tunnin hoidettavana jotta minä saan nukuttua.
Mies aloittaa kanssa työt maanantaina. Hän lähtee monen sadan kilometrin päähän töihin ja on siellä viikot ja mahdollisesti myös viikonloput, joten kodin, lasten ja eläinten hoito on täysin minun vastuulla, saas nähä mitä siitä sitten tulee.... :whistle: Onneks tuo meidän esikoinen on niin ihana, että hän varmaan auttaa parhaansa mukaan. :) :heart:

Lenni ei ole ollut vielä hoidossa kuin pisimmillään 6 tuntia, ja senkin silloin kerran kesällä äidilläni kun itse olin miljoonarockissa.
Mummi (miehen äiti ) hoiti eilen ensimmäistä kertaa Lenniä 3 tuntia, kun minä olin opiskelemassa viittomakieltä. Ihan hyvin he olivat pärjänneet ja pakkohan heidän on pärjätäkkin, jos minä töissä meinaan käydä...

Meillä on rytmit aivan sekaisin! Lenni valvoo yöt ja nukkuu päivät. Päivällä kun hän nukkuu vaunuissa niin uni maittaa ,mutta öisin kun pitäisi nukkua pinnasängyssä niin nukkumisesta ei tule mitään. Lenni on niin innostunut tuosta seisomisesta ja tukea vasten kävelystä, että hän hilluu taitonsa kanssa pitkälle yöhön.
Ihan mahdottomalle tuntuu välillä, kun en muista että esikoinen ois ollut taidoistaan noin innoissaan ettei ois malttanut nukkuakkaan.

Kiitos muuten vinkistä, siis tuosta vispipuurosta. Sitähän minäkin voin Lennille antaa kun siinähän ei ole mitään sellaista mille Lennillä olisi todettu yliherkkyyttä. :) Taidanpa kaivaa heti puolukat pakkasesta ja laittaa puuron tulille! :D

Lumiina ja Lenni 9kk

Joku muuten mainitsi, että ei henno heittää vauvan vaatteita pois. Sama täällä :ashamed: Olen jemmannut kaikki mahdolliset Lennin vaatteet. Vauvakuumekkin vaivaa välillä kovana, mutta onneks se sitten menee ohi, kun Lenni kaataa koirien 2 litran juoma astian lattialle... :whistle: ;) :D
Välillä tosiaan huomaan ajattelevani, että kolmas poika ois vielä ihan kiva. Noita poikien suloisia vaatteita kun on niin paljon kertynyt tuonne jemmaan . :ashamed: :D
 
Heissan!!
Onko muilla ollut vaippaihottumaa?Meillä tullut nytten Venlalle tai ainakin luulen että on sitä..Pieniä näppyjä nivusissa,bebanthen aika hyvin auttanut.Ihmettelen että tässä vaiheessa tulee vaikka koko ajan sama merkki käytössä eikä aikaisemmin ole mitään ollut..
Luulen että Venlalle myös hampaita tulossa kun kitinä on jatkuvaa.Yöt nukkuu hyvin mutta päivällä sellaista pientä kitinää ja kiukuttelua koko ajan!En keksi mistä muusta voisi johtua..Ei ole väsynyt tai nälkäinenkään..

Onneksi huomenna tulee sukulaisia viikonlopuksi jossa mukana innokas kummitäti.Hiukan saa tämäkin mamma huilahtaa:)

Nyt syömäpuuhiin ja kuntoilemaan,tai toisinpäin..:)

Peggy ja Venla 9kk
 
MOI! :wave:

Meille tuli Aikulle ihottumaa vaippa-alueelle ja olin ihan ihmeissäni, että mitä kummaa, kun ei ole vaihdettu vaippamerkkiä eikä kestojen materiaaleja. Kertiksistä on joskus tullut punoitusta, mutta nyt ei ollut siitäkään kyse. Sitten tajusin, että annoin A:lle mansikkasosetta edellisenä päivänä! Siitähän se sitten johtui, ja hävisi itsestään, kun annettiin paljon ilmakylpyjä ja käytettiin bambupintaisia vaippoja.

Meillä ollaan pidetty unikoulua, kun alkoi yöt mennä niin levottomiksi. Lopetin yösyötöt ja raahasin pinnasängyn ihan meidän sängyn viereen. Meillä on yksi pinna irti, ja sieltä välistä on hyvä silitellä lasta uneen. Viime yö oli 3. unikouluyö, ja meni täysin ilman huutamista! Ekana yönä huusi ja kitisi pari tuntia. Tyttö nukkuu nyt päiväunetkin pinnasängyssä, ja aamulla ryömii siitä pinnojen aukosta mun viereen ja herättämään! :heart:

10kk strategiset mitat: 73cm ja 9.8kg.
Vaatteist akäytetään enimmäkseen 80-senttisiä. 05ÄP:n haalari (74cm?) meillä on käytössä koleina päivinä.

Jogurttia ollaan ruvettu maistelemaan. Ja muuten meilläkin on tuo puolukkapuuro herkkua! Sekä lapsen että äitin!

Mulla on muuten kauhea vauvakuume! :whistle:
 
Kuinkas aikasin teillä herätään aamulla? Meillä mennään illalla kasin aikoihin nukkumaan ja yöt nukutaan kyllä ihan hyvin,mutta en oikein pidä näistä aamuista kun pitää herätä jo kuuden aikaa,toivoisin että meillä nukuttais edes kello seitsemään... Olen itse aamu uninen ja todellakaan ei tule iltasin mieleenkään valvoa kymmetä pidempään että jaksaa sitten aamulla nousta,välillä saan nikon jatkamaan unia mutta aika hankalaa se kyllä on :/ Sitten kun niko aloitaa aamulla aikaisin metelöinnin niin yleensä esikoisenkin unet jää hieman vajaaksi kun herää nikon meteliin,sekään ei ole hyvä... kun sais unia pidennettyä sinne 07.00-07.30 niin olis kaikille parempi....
Auttaiskohan jos nukuttais edellleen kahdet päikkärit ja veis vasta yhdeksältä llalla nukkumaan?! Tosin sitten jää tuo miehen ja minun kahdenkeskinen aika olemattomiin :/ Vinkkejä ja kokemuksia kaipaan!

mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille =)

ps.meillä otetaan molemmille pojille se influenssa-rokote...
 
Huomenia vaan meiltäkin! Täällä mekin ollaan valvottu jo kuudesta lähtien |O . Tuulenviemää Meillä on samanlainen rytmi kun teilläkin, nukkumaan illalla n. kasin aikoihin ja herätys kuuden maita! Samaa minäkin olen toivonu, että edes joku aamu menis seiskaan, mut ei voi mitään. Toisaalta nyt kyllä olen jo innoissani siitä, että nuo yöt on saatu yhtenäisiks, joten ei pitäis valittaa, mut minkäs väsymykselleen voi. Mä menen siinä kymmenen-yhdentoista aikoihin itse nukkumaan kun olen pohtinu kans sitä, ettei muuten miehen kanssa ole aikaa. Ihanaa kun jollain on samanlaista :heart:

Mä tuossa ajattelin, että semmoinen yhteinen ilta miehen kanssa kaksistaan ehkä piristäis mua valtavasti. Pitäis viedä muksut yökylään, tietty tuo 11v. tyttö pärjää, mut mua hirvittää vielä laittaa Jarkkoo hoitoon, vaikka kummitäti jo kärttää että sais yöhoitaa. Mä olen intohimoinen Yö-fani ollut jo kymmeniä vuosia ja nyt kun niillä on tuo kiertue menossa, meinasin varata hotellin ja liput toiselta paikkakunnalta ja häipyä miehen kanssa keikalle ja hotelliin romanttisesti... Tosin molemmat naurettiin, että kun keikka on ohi, molemmat kaatuu sänkyyn ja herää kuudelta seuraavana aamuna :LOL:

Me meinattiin tänään käväistä saunan alalauteilla Jarkon kanssa. Ei tietenkään mitään pitkää kaavaa, mut silleen että poika on kylvyssä ja kun saunassa on semmoinen mieto lämpö, Jarkko tulis syliin istumaan vähäks aikaa. Sara oli aikoinaan samalla tavalla n. kymmenkuinen kun ruvettiin tuolla tavalla "saunomaan" ja ihan hyvin tyttö sieti kun se lämpö oli vielä aika matala.

Mutta oikein hyvää syksyistä viikonloppua teille kaikille!!! :wave:
 
Marsku,ehkä tässä heräämisessä on nyt sekin että aamulla on niin pimeetä ettei millään viitsisi nousta kun tuntuu pimeyden takia että nousis keskellä yötä,ehkä joskus tulevaisuudessa saa nukkua edes sinne puoli kahdeksaan,esikoisen puolesta se kyllä onnistuis... ikää hänellä on 3½-vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulenviemää:
Marsku,ehkä tässä heräämisessä on nyt sekin että aamulla on niin pimeetä ettei millään viitsisi nousta kun tuntuu pimeyden takia että nousis keskellä yötä,ehkä joskus tulevaisuudessa saa nukkua edes sinne puoli kahdeksaan,



Nii se varmaan on. Luulis, että täällä pohjolassa oltais totuttu tähän pimeyteen, mut kyllä se aina vaikuttaa. =)
 
Oli pakko tulla heti vastaamaan, kun näin Tuulenviemän kirjotuksen.

Tuulenviemää:Meillä nukutaan edelleen kahdet päikyt ja yöt 21-8. Meille suorastaan loistava rytmi, kun oon ite kanssa niin aamu-uninen. Miehen kanssa valvotaan yleensä tonne 23 asti, joten toi 21 riittää meille, kun lapset on sillon nukkumassa. Meillä siinä suhteessa sama ongelma, meilläkin esikkoneiti 3,5 v ja herkkä nukkuja, että jos poika sattuu välillä heräämään aamulla jo 7 maissa, neitikin herää, eikä suostu enää jatkamaan uniaan, vaikka on ihan väsynyt ja tietty kiukkunen. Neiti nukkuu edelleen päiväunetkin ja ne tarvitsee, mutta toisinaan, kun poika on hereillä ja hänen pitäisi mennä nukkumaan, ei maltakaan. Voi valvoa sängyssään 1,5 tuntiakin nukahtamatta. Jos taas mä oon vieressä sen aikaa, että nukahtaa, kaikki käy n. 10 minuutissa. Tämmösiä uniongelmia meillä. Jaksamista teidän aamuihin!

T:pipsapossu ja känkkäränkkä poju kohta 10 kk joka taitaa tarvita välipalaa ja unta...
 
Syksyinen tervehdys täältäkin päin pitkästä aikaa... :wave:

Luulitte varmaan,että meistä ei enää kuulu kun ollaan oltu pois täältä jo jonkin aikaa!! Meitillä menee hyvin ja lujaa...terveinäkin ollaan oltu! Naimisiin mentiin elokuussa joten nyt ollaan koko pesue samalla nimellä!! =) :heart:
Jäppinen täytti eilen 3vee joten jälleen hulinaa tiedossa kun juhlat pidetään sunnuntaina. Veeruska on nyt about 10kk ja seisomaan oppi juuri ilman tukea...muutama haparoiva askelkin on jo otettu!! =) Päälisin puolin kun selailin niin teillekin taitaa pääsääntöisesti kuulua hyvää tänne...mukavaa,mukavaa!!
Ei muuta kuin moro tältä erää...mä alan taas käydä täällä teitä kurkkimassa... :p
 
Pitkästä aikaa jos täältäkin kuulumisia laittais kun poju vielä hetken nukkuu toivottavasti.

Meillä kanssa parinviikon sisää otettu aika iso askel eteenpäin, kontataan ihanasti, nousee polvilleen tukea vasten ja jos hiukankin mahdollista niin siittä seisomaan ja ääntelee kokoajan paljon enemmän. Sanoja ei vielä tuu mut taotaotao on varmaan se lemppari nyt.
Unikoulua ollaan täälläkin nyt pidetty. Eka yö meni ihan kun ois mun puheista tajunnut että maitoa ei tipu, heräsi parikertaa ja nukahti heti tutin saatuaan, seuraavana yönä herästi ennen joskus kahden jälkeen ja huusi silmät kiinni melkein parituntia. Välillä kyllä nukkui sylissä mutta heti heräsi kun istuin tai laskin sylistäni. Viimeyönä oli pieni itkukohtaus kahden aikaan mutta nukahti nopeasti uusiksi.

Eka antibiootikuuri loppui torstaina, kova flunssa iski ja hengitys meni taasen vaikeaksi. Käytiin yksityisellä niin vinkuva keuhkoputkentulehdus ja oikean korvan tulehdus löytyi, nyt parinviikon päästä jälkitarkastus ja samalla aletaan suunnitteleen astmakokeita kun tuo hengitys aina vaikeutuu heti pikkuisestakin flunssasta. Samalla suusta laitettiin sammas hoitoon.
Siihen liittyen tai epäillen kerronkin nyt että tarkkailkaahan niitä tutteja joita ostatte... Eli ostettiin luonnonkumiset tutit ekaa kertaa ja ihmettelin kyllä että kovinpa ovat tahmeat. Jamihan ei koskaan oo hirmuisesti tuttii syönyt, mutta nyt otti melkein heti pois suusta ja heitti menee ja ihan ku ois taistellu tuttia vastaan, vanha silikoninen kyllä kelpas. Viikon ehkä nää uudet oli käytössä kun aloin tarkastelee suuta, ilmaantui sammasta ja ainakin alahuulen sisäpinta oli ihan rikki. En tiedä siis johtuiko tuteista vai jostain muusta mutta ainuun olen ollut yhteydessä ja tutit lähtee sinne tutkimuksiin. Meinasi että saattavat olla vanhentuneita, että esim kaupan valot saattaa vanhentaa pakkauksissa olevia tutteja. Samoin jälkeen kuulin että luonnonkumiset ei muutenkaa sovellu kaikille, meillä siis siirryttiin kiireesti takaisin silikoonisiin.

Mittoja en nyt muista, mutta käytössä 68/74cm vaatteet. suurin osa 74 on vielä isoja. Jami on aina ollut hoikkis joten siks varmaan menee vähä pienemmätkin.

Kertokaahan miten te hoidatte omaa parisuhdettanne? Meen suhde täysin karikolla, siis ihan niin pitkällä että mietitää onko jatkoo vai ei. Asioita ei tietty helpota tää uusi raskaus (30+6) ja että meillä tosi lapsiperhearkea. Muutenkin oltu liki 24/7 yhdessä. Meillä siis mies se joka nyt jahkaa ja miettii mitä haluu, mä oon se joka itken ja pelkään pahinta.

Mutta nyt kuuluu kutsuhuuto sängystä joten pitää mennä. Aattelin jos menis vähän pöyhimään vaahteranlehtikasaa, sais varmaan ihania kuvia pojusta.

Elviiratar, Jami ja masukki
 
Nyt on meidänkin poika flunssassa: nuhaa, yskää ja yöllä nousi korkea kuume. Torstain vastaisena yönä heräiltiin puolen tunnin välein. Viime yönä saatiin koisata kaksi kolmen tunnin pätkää, joiden välissä poika tosin valvoi ja itkeskeli pari tuntia. Äidin kainalo oli ainoa paikka, jossa uni maittoi. Siinä poika saikin sitten nukkua koko yön. Aamulla kuume onneksi laski ja yskäkin tuntuu helpottaneen. Aika itkuinen nuhanenä Petja on silti tänään ollut. Voi poloa :snotty:

Elviiratar: Todella surullista, että teidän parisuhteessa on nyt noin paha vaihe meneillään. Mun miehellä oli tuon kaltainen ollako vai eikö olla -vaihe pari vuotta sitten, kun oman yhteisen asunnon ostaminen ja perheen perustaminen alkoivat tuntua ajankohtaisilta. Sitä ennen oltiin jo ehditty seurustella monta vuotta (nyt yhdeksäs vuosi menossa). Jahkailua kesti onneksi vain muutama viikko. Itse pelkäsin pahinta, mutta lopulta kaikki kääntyi parhain päin. Toivottavasti teillä käy samoin.

Nyt vauva-aikana ei olla pahemmin ehditty parisuhdetta hoitaa ainakaan kodin ulkopuolella kahdenkeskisellä ajalla. Itse asiassa ei olla oltu koko yhdeksän kuukauden aikana missään ihan vain kahdestaan :whistle: Suunnitelmissa kyllä on yhteinen hotelliyö illallisineen, kunhan uskaltaudutaan viemään Petja yöhoitoon. Nyt parisuhdetta on hoidettu lähinnä vain iltaisin Petjan nukahdettua. Hyvää ruokaa, lasilliset viiniä, hierontaa, hellyyttä ja läheisyyttä. Mies on koittanut olla suurena apuna kodin ja Petjan hoidossa, ja minä olen koittanut olla turhia nalkuttamatta. Ollaan myös pyritty antamaan toisillemme omaa aikaa ja vapaata arkipuuhista. Mies käy välillä kuntosalilla treenaamassa ja noin kerran kuussa kavereidensa kanssa baarikierroksella, ja minä pääsen jumppaan pari kertaa viikossa ja saan katsoa joka ilta Salkkarit rauhassa ;)

Kaveripariskunta käy parisuhdeterapiassa. Heidän suhde ajoi myös karikolle vauva-aikana. Heille terapiasta on tuntunut olevan apua.
 
Heips kaikille!!
Parisuhde asiaa ollut..Meilläkin suhde kyllä aika karilla..Viikonloppunakin ukko oli molempina päivinä juopottelemassa ja meillä Venlalla hiukan lämpöö ja flunssaa niin kylläpä oli kivaa olla kotona ja kun ei uloskaan uskaltanu lähtee.Olis ollu kiva jos toinen ollu kotona niin itestään ees päässy lenkille..En tiiä,oon ihan tosissaan kans miettiny et jospa meijän ois parempi olla kaksistaan.. :ashamed:

Mutta mutta..Iloisempiin asioihin!Venlan hoitopaikka varmistui tänään!!Sai paikan meidän talosta perhepäivähoitajalta!!Aivan ihana juttu kun on niin lähellä ja hoitaja on vielä todella ihana ja mukava ihminen!On tuossa pihalla jo tutustuttukin(olipas pitkä ja vaikee sana )!Minähän oon menossa töihin vasta(! )maaliskuussa,mieli tekis olla pidempään kotona mutta nytkin tarvii kaikki menot suunnitella huolella ja ruokarahat laskea tarkkaan...

Mekin on ajateltu pikkuhiljaa hapanmaitotuotteita ruveta maistelemaan!Venla on kyllä tosi innokas maistelemaan uusia ruokia ja hyvähän se kun ei ole mitään allergiaakaan tullut!Nyt en tosin tiedä mitä ihottumaa on nivusissa ja polvitaipeissa,ei tunnu millään helpottavan.Täällä aikaisemmin jo kerroinkin kun epäilin vaippa ihottumaa mutta en usko sitä kun ei ole mielestäni sellaista,mutta en saa kylläkään päähäni muuta allergiaa aiheuttavaa kuin kala,sitä sai ensimmäisen kerran kunnolla viime viikolla(ennen saanut vain maistiaisia,nyt koko aterian )..Neuvola vasta kolmen viikon päästä,että jos ei ala helpottaa niin täytyypi soitella jo aikasemmin..

Nyt tää mamma lähtee kuntoilemaan kun pikkuneiti unilla.Ostin nimittäin CrossTrainerin(sama kuin bb talossa oli viime viikolla! ) ja päätin että nyt saa nää kilot pikkuhiljaa ruveta häviämään!

Oikein mukavaa viikkoa kaikille,toivottelee Peggy :wave:
 
elviirattarella ei oo enää kauaa ku on toinen kainalos.. oi että nyt on kauhia vauvakuume menos.. miehen sisko just sai. on ne niin lutuusia kunnes muistaa millaisia ne ensimmäiset kuukaudet ainakin itsellä oli. sai kanniskella öitä pitkin ku vattasta väänsi tms.. Netalla luonne rupiaa tulla esille ettei enää olla niin kilttiä tyttöä kun kaikki ei sallittu kiinnostaa :) täällä vedetään rundia pöydän ympärillä ja vahingossa päästäny kätensäki jo irti.. hehe.. että ne kasvaa.. kun katsoo vastasyntynyttä niin ei voi edes muistaa kuinka pieni se vielä 9kk sitten oli :'(
 

Yhteistyössä