JOULUTÄHDET -05 HELMIKUUN 2009 PINOON

JOULUTÄHTÖSET -05 TAMMIKUUN 2009 PINOON

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 14kg ja 97,1cm (3v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005
 

Helmikuuta kaikille!

Oli tämä Pepin tekemä pino tässä niin tyhjänä vielä, että ajattelin nousta laiskuuden suosta ja kirjoittaa pari riviä =) Olen kyllä lukenut kuulumisianne taustalla, onkohan täällä hieman hiljaisempaa nykyään kuin joskus oli? Kiva, että edes teistä jotkut aktiiviset pitää palstaa pystyssä :flower:

Kuusikonäidille :hug:

Koivunkävylle onnea rouvautumisesta :flower:

Kaizalle onnea vauvasta :flower:

Ja kaikille joita en muista :whistle: Onko ketään odottajaa nyt? On tietysti Danjuska, tsemppiä sulle! Koskas laskettu olikaan? Muita?

Tuo aika menee niin nopeasti noiden lapsukaisten kanssa. Ja me ollaan (vaihteeksi! :D ) muuttamassa, että siinä sitä hommapuuhaa riittää. Ollaan nyt puolisen vuotta asuttu Pirkkalassa ja muutetaan Tampereelle, ei ihan keskustaan, mutta lähelle kuitenkin. Tämä nykyinen ASO-asuminen kun ei ole halvimmasta päästä ja muutenkin ihan kiva päästä lähemmäs kuntoilumahdollisuuksia jne. Ei kyllä mitään pahaa sanottavaa Pirkkalastakaan, paljon palveluja lähellä, siistiä ja kaunista. (ainoastaan bussipysäkkiä lähemmäs omaa kotia ja monipuolista kuntokeskusta kaipaisin.) Ja jottei tuosta kuntokeskuksesta hokemisesta tulisi väärää käsitystä; olen elämäni rapakunnossa ja 20 kiloa lihavampi kuin silloin kun aloin Joelia odottamaan :headwall: :D Että tarttis tehdä jotain..

Kotona tosiaan vielä lasten kanssa olen, ja haluaisinkin olla niin kauan kuin Hilla täyttää kolme, mutta rahat ei oikein riitä siihen lystiin. Täytynee pistää päivähoitohakemus syksyksi kaiken varalta, koulutukseen tai töihin jos sitten menisi. Heräsin tosiaan tuohon päivähoitopaikkojen saamisen vaikeuteen vasta äskettäin, olin jotenkin ajatellut, että lapset saa kahden viikon sisällä siihen paikkaan mihin haluaa, mutta eihän se niin ideaalisti menekään..

Ai niin, Gerberalle tuosta pääkaupunkiseudusta. Huonoja puolia on oikeastaan kaksi, asuntojen hinnat ja ajallisesti pitkät työmatkat (tai harrastusmatkat) jos huono tuuri käy.
Mutta sehän riippuu missä asuu ja minne on tarvis kulkea :) Toisetkin taisi suositella just pohjoishelsinkiä ja Espoota, niistä löytyy kivoja paikkoja. Ja se meri on sisäsuomalaisellekin
hieno juttu. Työ-koulutus-harrastus ym. jutut, on mistä valita ja joukkoliikenne pelaa.

Joelilla on nyt varsinainen uhmaikä koittanut, oma tahto on tärkeä ja mieli herkässä, jos ei mene niin kuin haluaa. Fiksu ja reipas poika on, vielä on ongelmaa kuivaksi opettelussa ja syömisessä, söisi vain tiettyjä ruokia, sen allergian seurauksena (tai sitten yksinkertaisesti ollaan vaan huonoja opettamaan ruokien maistelua ) on mennyt nuo ruoka-asiat hankaliksi. Mutta kasvaa ja kehittyy, että eiköhän se siitä joskus.

Taidanpa tästä lähteä katsomaan mitä sieltä ruokakaapista löytyy, pitää syödä vielä kun kerkiää ennen uutta terveellistä elämää ;)

Kimaltelevia hankia joulutähtien helmikuuhun ja jaksamista väsyneille.

 
heipat

Pepille kiitokset uudesta pinosta =)

Tatun toin pötköttelemään mutta ei varmastikkaan nukahda. sen verta pitkät ja hyvät yöunet nukkui.
Aamu mennyt asioilla juostessa.. matolääkkeet elukoille haettiin apteekista ja kauppareissu tehtiin kans..
Sitten soittikin mies että tämäpä oli nyt tässä että hän tulee kotia :/ irtisanomislappu tuli :headwall:
Noh, eipä tässä mitään kun katsotaan vaan eteenpäin ja pidetään silmät avoinna. Ei tässä nyt sentään kadulle olla joutumassa ;)
Jos ei muuta vaihtoaehtoa ja näyttää että ei pärjätä niin mulle on heinäkuusta loppuvuoteen tarjottu töitä.. mutta se on kyllä ihan viimenen oljenkorsi vasta... haluaisin täysin siemauksin nauttia vauva-ajasta kotona. mutta ei mennä vielä asioiden edelle ja murehdita vielä turhia.
Suht positiivisella mielellä täsä kuitenkin olaan niin miksi mieltä mustuttaa..

Kuusikonäidille :hug:
muistan itsekkin miltä tuntui ultrassa pieni eloton mytty nähdä :'(
oletko hyvin viihtynyt työelämässä??
hienoa että lapset sopeutuneet hyvin tilanteeseen.. ei varmastikkaan välttämättä helppoa kun olet saanut niin pitkään kotona olla.

Lumikarpalo:kiitos :) La ois 28.3... että vielä on matkaa.

nytpä ei muuta.. jos lähtis kupillisen teetä hörppimään.. olo vielä puolikuntoinen kun saa yöt rykiä ja tuntuu että ei henki kulje. Tatu onneks alkaa olla jo kunnossa.. välillä yskähtelee ja nokka vuotaa mutta pahin jo takana.
 
Voi danjuska :hug:

Meillä sit pph lopettaa tän kuun loppuun :/ enkä mä saa alkaa pph:ksi kun ei kuulemma ole paikkoja.
pomon pistivät tänään tk:lta sairaalaan kun eivät tk:lla osaa tehdä sille enää mitään.. saa nähä kauanko mulla on työpaikkaa...
 
Heip.

On nää maanantait rankkoja :ashamed: Pojat on kiukkuisia, tappelevat ja nahistelevat koko ajan ja Sami on töissä |O

Oltiin ulkona poikien päiväkodin jälkeen, oli tosi ihana ilma! Pari astetta pakkasta ja aurinko paistoi :) Sit tultiin kotiin syömään ja äsken lähtivät vaari ja vaarin avovaimo kylästä =) Aikamoista menoa silti ollut... Huh.

Eilen oltiin kaverin tytön 3-vuotissynttäreillä, sielläkin riitti vauhtia ja menoa ihan mukavasti :whistle: Ja meteliä!! Vaikka meidän lasten lisäksi ei ollut kun tän perheen tämä sankari ja 10,5-kuinen kummityttöni (joka muuten on oppinut kävelemään ja on niiiin suloisen näköistä :heart: ), sankarin pikkusisko.

Kuusikon äidille jaksamisia kovasti :hug: Ikävä oli lukea, ettei pikkuinen pysynyt matkassa mukana :'( :hug: Oletko siis terveydenhoitaja? Jos saa udella :) Tsemppiä työharjoitteluun ja sitten myöhemmin työnhakuun!! Kiva, kun olette pystyneet järjestämään lasten hoidon vielä kotona :) Mulle oli ainakin mukavampi silloin kotona olon jälkeen työt aloittaa, kun ei tarvinnut poikia heti hoitoon laittaa!

Smirgen Samille paranemista! Täällä Rasmus on onneksi löytänyt taas ruokahalunsa ja hyvin on ruoka nyt maistanut, olihan se varmaan viikon syömättäkin...

lumikarpalo, kiva kun kävit kirjoittamassa! Kyllä joulutähdet on tosiaan vähän hiljentyneet, saattaa mennä parikin päivää, ettei kukaan käy kirjoittamassa :( Mutta onneksi ollaan kuitenkin jotenkin kasassa vielä ja muutamat käy suht säännöllisesti kirjoittamassakin (minä mm. :whistle: :LOL: ). Jaksamisia muuttopuuhiin!

Danjuska :hug: :hug: Toivottavasti sun mies sais pian uuden työpaikan ja mukava kuulla, että pärjäätte kuitenkin nyt :hug: Jaksamisia muutenkin!

koivunkäpy, toivottavasti teidän päivähoitojärjestelyt järjestyy parhain päin, outoa, ettet saa pph:na aloittaa... :|

Nyt taidan lähteä poikien kanssa kylpyyn! Ihmeen rauhassa sain tänne kirjoittaa :whistle: Siis että pojat eivät vinkuneet, eivätkä olleet toistensa kimpussa :D
 
Hei pitkästä aikaa!

Ennen kuin alan kertomana mitään sen enempää meidän menosta, niin lähettelen kovasti halauksia Kuusikon äidille. Paljon ootte saanut kestää.

Samoin kaikille, joiden perheissä on ollut sairastelua, irtisanomisia jne lähettelen jaksamista.
Kaikkien kuulumisia olen kyllä lukenut, mutta muisti pettää väsymyksen seurauksena, enkä muista mitä ja kenelle on tapahtunut. Kirjottaminenkin on tuntunut jotenkin ylivoimaiselta, mut nyt halusin tulla kirjoittamaan edes pari riviä, kun on taas mennyt niin pitkä väli edellisestä kirjoituksesta.

Meillä siis menee entiseen tapaan, Miika heräilee öisin tunnin/kahden välein ja mä olen ihan älyttömän väsynyt. Oon aika kypsä tähän jaktuvaan ärsyyntymiseen ja väsymykseen, kun en jaksa tarjota lapsille mielekästä seuraa ja kaikki asiat tuntuu niin älyttömän vaikeilta. Vaikka todellisuudessa kyllä tiedän, että meillä on asiat ihan oikeasti hyvin.
Miika on nyt pari viikkoa saanut jo kiinteitä, pikkuhiljaa kasvatan määriä ja odotan kovasti, että saa alkaa antamaan iltapuuroa. Vajaat kaksi kuukautta kun tässä saisi lisättyä sen kiinteiden syömistä, niin sit voisi pitää vähän unikoulua, että tähän hommaan tulisi jotain järkeä. Jostain (ilmeisesti ruoka-aineesta) tulee kyllä iho-ongelmia ja vatsaakin ilmeisesti koskee, mutta en tiedä mikä se on, kun alkoi jo ennen kiinteiden aloitusta. Neuvolasta tyrkyttävät vaan perhetyöntekijää, mutta en itse tajua, mitä hyötyä siitä voi olla... Kai sillä vähän omaa aikaa saisi, mutta kun se auttaa vaan sen yhden päivän jos sitäkään ja siksi aikaa pitäisi sitten saada pumpattua Miikalle maitoa ja lähteä vielä itse jonnekin muualle nukkumaan, niin tuntuu paljon vaikeammalta, kun mitä normiarki on. Tää kuulostaa kyllä nyt aika pöllöltä, kun tätä itsekin luen. :eek:
Matias taas uhmailee kovasti, eikä mun mielestä ole enää mitään mustasukkaisuutta, vaan ihan perusuhmaa - ja kovaa sellaista. Ihan kaikesta asiasta tulee tappelu, eikä mikään suju helpolla. Ärsyttävintä on tällä hetkellä se kamala huuto ja kiljuminen, kun jotain kielletään tai komennetaan. Siinä vajoaa väsymyksen takia ihan samalle tasolle itsekin ja kiljuu naama punaisena. Kaikki mahdolliset keinot on kokeiltu, eikä edes huijaaminen tai leikittäminen auta, kun aina menee jokin asia väärin. Onko teillä muilla tätä samaa?
Onneksi Matias sai nyt hoitopaikan, mennään torstaina kirjoittamaan sopimus lähipäiväkotiin 2pvä/viikossa hoidosta. Odotan itsekkäästi kovasti sitä aikaa, mutta toki myös Matiaksen takia. Se on itsekin ihan innoissaan (ainakin vielä), että pääsee leikkimään jne. Nyt on kyllä viihtynyt puistossakin tosi hyvin, mutta siellä ei kuitenkaan opi samalla tavalla sitten kaikkia "seurustelun sääntöjä" leikkimisestä, ruokailuista, odottamisesta jne. 4kk odottelin kiltisti, kun netissä luki, että se on se aika, mikä varataan hoitopaikan etsimiselle. Sitten 3vkoa meni soitellessa ja ihmetellessä, että missä mättää, kun mistään ei löydy mitään tietoa. Oli sitten käynyt niin, että kun syksyllä hain Matiakselle paikkaa, sanoi aluepäällikkö, että laita puistoon hoitopaikkaa odottaessa... ja olivat sitten siellä älykkäänä poistaneet Matiaksen jonosta, kun kerran meni puistoon. :headwall: :headwall: :headwall: Hiukanko ärsytti. No onneksi löytyi nyt sitten heti paikka pienen säädön jälkeen.
Matias on kyllä toisaalta tosi ihanassakin vaiheessa just nyt, kun leikkii tosi paljon mielikuvitusleikkejä ja haluaisi jutella PALJON. Viikon verran jo kuljettanut mukanaan kahtaa tosi pientä mielikuvituskoiraa, jonka nimet ovat vihreä ja punainen. Niitä pitää sitten hoitaa ja nukuttaa ja pukea jne. Taitaa meillä ajaa vähän saman asian, kun mitä muissa perheissä isosisarukset hoitaa nukkeja.
No juu, halusin vaan tulla jotain kirjoittamaan, mutta taas venähti vähän teksti. Nyt pitää lähteä maitokaupan kautta puistoon ja sit pitää yrittää saada pojat samaan aikaan päikkäreille, edes pieneksi hetkeksi. Joka päivä käyn kuitenkin kuulumisianne lukemassa, joten ne jotka nyt jaksavat kirjoittaa, ISO KIITOS TEILLE!
Onneksi aurinko paistaa!
;)
 
kuusikon äidille minäkin laitan :hug:

kaiza, ah, niin tuttua tekstiä 3v takaa. kato sitten että et mene yhtähuonoon kuntoon ku minä. vaadi miestä katsomaan lapsia joku päivä vkl niin että ne menee johki vaikka 4-5 tuntia ja sä NUKUT. et tee mitään muuta, nukut vaan. no okei, ehkä saat syödä mutta ei MITÄÄN kotihommia, ihan sama vaikka matte ois just maalannu seinät uusiksi ja ne vihreä ja punainen ei olisikaan vielä ihan sisäsiistejä.

Mua helpotti tieto että pomolla ei nyt ainakaan ole nestettä keuhkoissa, eli se nyt toivonmukaan ei viel kuukahda, sekä se että saan hänen sairaalassaoloajalta 14vrk ajalta palkan. kuvittelin että olen sen ajan lomautettuna.

Meillä pennut tappelee.. ei jaksas taas yhtään kuunnella tuota huutoa.. :ashamed:
ja ukkoonki meni hermo, tosin ehti painua ovesta ulos ennen ku ehdin räjähtää. |O
 
Pojat nukkuu =)

Oltiin tänäänkin päiväkodin jälkeen ulkona, mut silti riitti pojilla energiaa täällä kotona taas aika mukavasti...

Kaizalle lähdin oikeastaan kirjoittelemaan... Kyllä kuulosti tutulle sun kirjoitus! Jaksamisia ihan hirveesti :hug: Minkäs ikäinen se Miika nyt onkaan? Mietin, että missä vaiheessa niitä allergioita tai vastaavia aletaan oikeesti tutkimaan? Meillä Rasmus on koko ikänsä (mitä oon täälläkin niin usein valittanut) nukkunut tosi huonosti, siis älyttömän huonosti ja kyllähän sitä jossain vaiheessa muka vähän tutkittiinkin, mut ei mitään löytynyt koskaan. Välillä on ollut vaiheita, että oon ite ollut myös erittäin väsynyt, ärtynyt ja ehkä jollain tapaa... no, alla päin. En tiiä, mikä olis oikea sana. Mut musta tulee väsyneenä myös tosi ärtynyt ja huono tuulinen, pinna on tosi kireellä ja mitään ei jaksais tehdä :ashamed: Kuinka paljon sä saat omaa aikaa? Mua ainakin helpottaa ihan vaan sekin, että pääsen täältä kotoa lähtemään ja oon sitten vaikka kavereiden kanssa tai mitä tahansa. Sulla tietenkin silleen vähän vaikeampi, kun vielä imetät. Mut jos jaksais sitä maitoa pumppailla vaikka varuilta pakkaseen aina silloin tällöin? Minä myös välillä vajoan sinne lastentasolle ja sitten täällä huudetaankin me kaikki kolme :ashamed: Mut väsymyksen piikkiin senkin laitan. Ja muistan tietenkin pyytää lapsilta anteeksi. Joonatan myös välillä, jos ei tahtomaansa saa läpi niin alkaa kiljumaan ja sillä on aikas kimeä ääni :whistle: Mut käyttää toki myös sanoja: "tyhmä, typerä" :ashamed: Mukavaa, kun Matias nyt sai hoitopaikan! Jospa saisit niinä päivinä pienet päikkärit otettua Miikan kanssa, ja onhan se muutenkin helpompaa sen yhden kanssa olla :) Rasmus heräili taas viime yönä (niinkuin tosi, tosi usein) tunnin välein |O Onneksi kahvi on sentään keksitty :whistle: Koita pitää itsestäs huolta ja ota sitä apua vastaan, mistä sitä tarjotaan ja pyydä sitä myös ite. Kun on pitkään väsynyt ja muitakin huolia niin ei sitä ihan oikeesti kovin kauaa kestä ja jaksa :ashamed: Kokemuksesta täälläkin puhutaan.

koivunkäpy, huh huh, kuulosti toikin niiiiiiin tutulta: "meillä pennut tappelee... ei jaksas taas yhtään kuunnella tuota huutoa..." |O :kieh: :headwall: :headwall: :ashamed:

Tuliskos sitä telkkarista jotain... Tai sit meen lukemaan kirjaa =)
 
iltoja

kiitos kaikille =)
Ei tässä sinänsä nyt mitään suurempaa hätää.. miehellä 2kk:n irtisanomoisaika, minkä maksavat kotia kun työvelvoitetta ei ole.
Joten tavallaan 2kk aikaa katsella töitä..

Ainut vaan että vaatii se varmasti kotona oleminen totuttelua kun ikänsä töissä kulkenut.. omalla tavallaan menee meidän kaikkien arki uusiksi. Toki ihana kun on kotona mutta tottakai toivoisin että töitä löytyisi. Syntyis vaan tämä nappula ihan ajallaan jos vaikka sitten sattuis jostain töitä saamaan irtisanomisajan loputtua niin ekrkeis kotona olla =)

Kaizalle lähettelen paljon voimia!! :hug:
Tatulla oli joku aika sitten tuo vaihe että mikään ei passannut ja mikään ei ollut hyvin.
Nyt hieman helpompi vaihe menossa mutta testaa kyllä vähänväliä pinnaa..
Ja myönnän myös itse että kun on väsynyt niin sitä korottaa omaa äntänsä samaan tahtiin muksun kanssa.. Ehkä enää en ihan niin paljon kuin alkutalvesta.. oon yrittänyt vähän rennomman vaihteen löytää etten stressaisi ihan joka asiasta.. ja ehkäpä tämä vaihe on Tatullakin tuon uhman kanssa helpompi tällä hetkellä ;)

Täällä on ulkoiltu ahkerasti ja aamulla oltiin poitsun kans kerhossa.

Nukuttiin puoli ysiin asti Tatun kans :ashamed:
En kuullut kun mies oli seiskalta alakertaan mennyt.. Itsellä menee yöt valvoessa.. (kiitos tämän hirveän yskän) +sitten vauva muistaa pitää bileitä juuri yö aikana ja vessassa tulee ravattua.. kun aamuyöstä pääsen kunnon uneen niin sitä sitten nukkuis vaikka kuinka pitkään.

pikku hiljaa päätä tyynyyn :whistle:
 
Keskiviikkoa

Tänne ajattelin tulla hetkeksi kesken siivoamisen,tylsää toi jatkuva puunaaminen |O :x :/
Oltiin tänään aamupäivällä kyläilemässä ja nyt mulla on vähän huono olo vatsassa,en tiiä mikä nyt on,liekö sit vatsatauti tulossa :eek:
Tai sit söin liikaa makeaa :whistle:

Oskarikin oli maanantaina kuumeessa,joten ei päässyt sit tiistaina kerhoonkaan :/
Onneksi on jo kunnossa :)

Kuusikon äidille jaksuja ja :hug:

Samoin Kaizalle toivottelen jaksamiset :hug:

Danjuskalla se laskettuaika sitten pikkuhiljaa lähenee,jokos jännittää?

Musta tulee lauantaina ekaa kertaa kummitäti :heart:
Ihanaa,olen ihan innoissani jo :)
mennään tosiaan lauantaina ristiäisiin ja samalla on siellä syntymäpäivät joten eilen kävin lahjoja ostamassa :)

Mun tarttis kyllä nyt jatkaa siivoustani jos meinaan saada sen valmiiksi,pitäis vielä imuroida koko kämppä,vaihtaa lakanat ja siivota kissanhiekkalaatikko kun haisee mun nokkaani kamalalle :x
jos sit alkais tekemään ehtooruokaa valmiiksi ja ruokkis koiruudet niin saattais vaikka ehtiä illalla lenkillekin :whistle:

Palaillaan :wave:

Tinttamooses
 
Iltoja!

minä kirjoittelin jo toissa iltana pitkän stoorin, mut sepä lähti taivaan tuuliin...niin että voitte arvata kiinnostiko yrittää uudestaan... :headwall:

jospa nyt hiukan lyhemmässä muodossa jotain..
saunaan pitäis kohta rientää...

Vesirokosta ollaan päästy eroon, vaikka eipä tuo kummemmin meitä häirinnyt. pojat olivat tosiaan viikonlopun mummolassa, hyvin meni reissu.
meillä oli oikein mukava viikonloppu miehen kanssa. perjantaina käytiin kaupunki asioilla sekä illalla syömässä ravintolassa, lauantaina siivosin sillä aikaa kun mies oli jäähallilla. illaksi käytiin kaupasta hakee ruokatarvikkeita ja syötiin siis hyvin, vinkun kera sekä saunottiin. :heart: sunnuntaina käytiin hakee pojat ja Aksun kanssa piipahdin kaverin pojan synttäreillä. Miikkaa ei voinut ottaa sinne kun oli viel vesirokko päällä. :)

tällä viikolla Mikkis oli tänään ekaa päivää pitkästä aikaa hoidossa ja huudon kanssahan se sinne jäi. ja tää mamma stressasi koko päivän että kuinkahan sen päivä oikein menee. päähän koski aivan koko päivän ja vaikka otin yhdessä välissä särkylääkkeen niin kipu yltyi töistä päästyäni viel lisää. niin että hain vaan mikkiksen hoidosta ja tulin kotiin. mies oli saikulla niin sai hakea aksun hoidosta, multa meinasi oksu lentää. sekä stressi laukesi, tosta mikkiksen hoitopäivästä joka sitten onneksi oli mennyt aivan hyvin.
minä sitten makasin iltapäivällä sängyssä ja otin uuden särkylääkkeenkin. sain nukkuu melkein 2h, kun mies ihanainen oli pihalla poikien kanssa. =)
illan olinkin poikien kanssa sitten kaverin luona kylässä missä samanikäisiä lapsia.

huomenna siis vielä olis aikainen aamu ja pojilla hoitopäivä..loppuviikko onkin vapaata kun otin palkatonta viikonlopuksi, niiden hautajaisten sekä aleksin jääkiekkopelin takia.

danjuskalle jaksuja öihin. :hug: sekä toivottavasti niitä töitä miehelle löytyis. :)

kaizalle, viel edelleen :hug: toivottavasti asiat etenee.

lumikarpalosta oli kiva kuulla, jaksuja muuttopuuhiin. :hug: ja onhan täällä väki vähentynyt ja homma hiukan hiljentynyt, mutta ketju kuitenkin kooossa pysynyt uskomattomalla tavalla jo kohta 4vuotta. :D välillä oli hiljaisempaa, mutta nyt on taas ollut enemmän elämää. ihan mukavaa. :)

käpynen, siis miksi sinä et voi alkaa pph:ksi? väännä blondille rautalangasta... :whistle: :D

pepille, jaksuja öihin. luulisi noiden jo kohta helpottavan. :hug:

uneton, kyselin jo aiemmassa ketjussa, että miten se teidän yhteinen viikonloppu miehen kanssa meni???

nyt mie lähden herkuttelee iltapalat loppuun ja sit saunaan..hyvää yötä kaikille.
 

Huomenet :wave:

Vein poikaset tuossa päiväkotiin ja nyt mietin, että nukkuisinko vähän aikaa vai mitähän tekisin.
Werneri ei eilen päiväkodissa ollutkaan, kun vähän flunssainen oli, mut vein tänään, kun oli ihan oma iloinen touhukas itsensä eilenkin eikä kovinkaan paljon yski tai räkä valu.
Olikin helppo päivä yhden lapsen kanssa! Ja mukavaa vaihtelua! Sai keskittyä vaan Wernerin juttuihin :heart: Jullella oli ollut mukava päivä hoidossa.

Mies lähtee maaliskuun lopussa 4 päiväksi Alpeille! Firma palkitsi sen, kun tekee niin hyvää tulosta :heart: Olisivat voineet palkita minutkin :D Parin viikon sisällä pitäisi tietää, että onko muutto pk-seudulle tulossa vai eikö. Jänskättää!

Nyt taidan hetkeksi muljahtaa (Julle käyttää tätä sanaa :heart: ) peiton alle! Olen pienet unoset ansainnut nim. ennen kuutta herännyt.
 
torstaita

minä täällä yksin.. mies lähti käymään kaverillaan ja otti Tatun mukaan.

Imuroin yläkerran ja nyt jumituin tähän :whistle: :D

oltiin Tatun kans näpsäköitä aamusta kun ysiltä oli jo runebergin tortut uunissa :p :LOL:

Jellona: Ihanaa kun teillä vkl meni mukavasti =)

Tintta: Ei oikeestaan jännitää... ennemminkin ootan jo kärsimättömänä että olis maaliskuun loppu puoli :whistle:

juuri eilen kävin neuvolassa ja vauva kyllä tulossa ihan oikein päin mutta ei ole vielä kunnolla laskeutunut ja kiinnittynyt niin painaa päällään tuonne oikean puolen nivuseen ja mulla oikea jalka tuskilla ja puutuneen tuntuinen koko ajan. Jospa se neiti päättäis vähän alemmas painautua lähiaikoina.
muuten kaikki oli ok. paino tippunut kilon , kiitos tämän sairastelun.. neuvolan täti sanoi että ei vielä kuitenkaan syytä huoleen. itse olin vähän että mitä huolta tässä oliskaan kun syön kuin hevonen, eli ruokahalussa ei mitn vikaa :whistle:

Saas nähdä lähdetäänkö jo huomenna reissuun vai avsta lauantaina.. Ollaan tosiaan nyt myymässä Viliä :'( ja piti katsojia tulla la mutta peruivat.
sunnuntaina olisi mummon (no okei mummon siskon, mutta kaikki ne on mulle mummoja :D) syntymäpäivät ja sinne olis tarkoitus mennä.
Salaa elättelen toiveita että aika riittäis ja ei Viliä tartteis myydä mutta taitaa olla itsepetosta.. Tiedän että tarttee huomattavasti enemmän aktiviteetteja mitä tarjota.. varsinkin kun vauva tulee.. *huokaus*
Porukoille ei kehtaa viedä kun siellä lauma koiria ennestään..
miehen veli on kovasti halukas ottamaan mutta tiedän että siellä ei koiralle olisi semmoista kuria minkä meidän nakki pötkö tarvitsee että ei ala lauman pomoksi ja tee niin kuin tykkää. toisaalta taas näkisi kyllä sitten Viliä suht usein... en tiiä.. tuntuu niin hankalalta..

tuli taas asiaa ja paljon sen vierestä ;) :ashamed:
tuntuu vaan että sitä stressaa koko ajan tuon koiruuksen takia..

jospa kävisin kupillisen teetä laittamassa ja nautiskelen hiljaisuudesta :D
 
puheterapiassa käyny, ville on edistyny tosi loistavasti, nyt on n.50sanaa kun edellisellä käynnillä oli 20 sanaa, eli 2kk aikana tullu 30 sanaa lissää =)
Näinköhä on poika kipeeks tulossa, aivastelee ja räkä lentää.
hoitoasioista ei vieläkään mitään tietoa. ja nyt meinaavat ukolta perua lomautukset, mikä ei toki haittaa mutta se tietää sitten ongelmaa annan kohdalla että mitäs sille tehdään hiihtoloman ajaksi???

Jellona, siksi en saa alottaa kun kunnalla ei kuulemma ole tarvetta hoitajille :kieh: ja kakaroita on jonossa pilvinpimein.

Josko vähäks aikaa lähtis unille, väsyttää aivan törkeen kovaa.. :ashamed:

SMIRGE! kiitos paketista!
 
Oleppa hyvä Käpy. Se on ystävänpäivänpaketti jo etukäteen (jakelivat noita töissä ilmatteeksi ).

Meidän sairasteludraama jatkuu. Eilen kun hain pojun pois pk:sta. Niin täti sanoi että Sami on varmaan taas kipeä, kun on niin vetelä ja valitteleva. Tilasin sitten saman tien ajan oikein korvalääkärille. Kuuppa oli hajota eilen.
Sitten itkin ja valitin isälle puhelimessa meidän kohtaloa ja isä lupasi tulla vahtimaan poikaa pariksi päiväksi.
Käytiin sitten siellä korvalääkärissä. Korvat on ok ja antibiootti kuuri on tepsinyt. Mutta Samilla on räkätauti johon sitten määräsi 4 päivän kortisoni kuurin. Joten nyt meillä sitten on kortisoni kuuri sunnuntaihin, ab-kuuri kestää huomiseen iltaan ja lisäksi saa antaa nestemäistä Ventolinea ja särkylääkettä.
Mä todella toivon että tää tauti kierre loppuis. Ehkäpä, pojulle on tänään maistunut ruoka. Ja Sami pääsis maanantaina pk:tiin.

Jotta kaikki ei olisi liian hyvin, tyttö yskii ja vetää omia astma-lääkkeitä.

Mä tahdon kesän, auringonpaistetta´ja lämpöä. :ashamed: :'(

T: talveen ja tauteihin tympääntynyt Smirge
 
Viikonlopun alkua kaikille!

Minä toissailtana kompastuin vessassa leluun (älkää kysykö, mitä se lelu vessassa teki :kieh: ), ukkovarvas taittui ja kaaduin koko painollani sen varaan |O Sattu niin, että rupesin melkein itkemään :ashamed: :whistle: Pompin sitten vasemmalla (oikea oli siis se vahingoittunut jalka) jalalla vessasta ulos ja huusin: AI AI AI AI ja hakkasin vähän keittiön apupöytää :eek: :LOL: Joonatanille sitten sanoin, että älä kysy, kun siinä tilanteessa tuntui, etten todellakaan pysty ruveta selittämään, mitä oikein tapahtui. Rasmus ajoi mopollansa mun viereen ja katteli vähän aikaa, kun naamani siinä vääntelin. Kun pahin kipu oli mennyt niin selitin kyllä pojille, mitä oli käynyt :whistle: Ajattelin ensin, etten mihinkään lääkäriin ainakaan heti seuraavana päivänä mene (puhumattakaan siitä illasta, Samikin oli töissä), mut aamulla, kun lähdin autolle kävelemään niin se kipu oli kyllä aika kovaa ja käveleminen hidasta. Käväisin töissä ja varasin sit kuitenkin sen lääkäriajan, lääkäri pisti vielä varmuuden vuoksi röntgeniin, ei ole kyllä murtunut. Nyt on ruvennut vähän mustumaan. Ei sitä uskois, miten paljon sitä ukkovarvasta oikeasti käyttää ja tarvii :LOL: Ja kuten lääkäri sanoi, se on tosi tärkeä kävelemiseen, ukkovarvas siis. Vähän olen linkutellut, mut kun astuu kantapäällä ja tolla syrjällä niin ihan hyvin pääsee eteenpäin, välillä kipu säteilee muuallekin jalkapohjaan, mut ei se mitään sietämätöntä ole.

Kuinka kiinnostavaa toi piiitkä pätkä mun ukkovarpaasta olikaan :LOL: :LOL:

Tintta, kuinkas voit, eihän vatsatauti iskenyt? Onnea tulevalle kummitädille :heart: :flower:

jellona, kiitos :hug: Musta vaan tuntuu, että se on paljon meistäkin kiinni, että noi yöt ei mene vieläkään hyvin. Mut en jaksa siitä nyt puhua :whistle: Tässä on vaan taas ollut jotenkin niin väsynyt, etten oo jaksanut kauheesti edes ajatellakaan ruveta muutoksia tekemään :ashamed: Mukava, että Mikkiksellä oli hoidossa sit mennyt hyvin, missä se nyt onkaan hoidossa? Eihän enää sillä pph:lla?

Danjuska: varmasti oikean ratkuisin teette tuossa Vilin asiassa :hug: Ymmärrän hyvin tuon stressaamisen!

Koivunkäpy, kiva, kun Ville edistyy noin hienosti! :flower:

Smirge, paranemisia, edelleen! Kiva, kun sait isäsi apuihin :hug:

Hyvää viikonloppua!
 
Sirulle yv:tä :wave: :attn:

Täällä Rasmuksella vatsa TOSI löysällä ja vähän väliä tuleekin sellaista vaaleeta limaa :x Kun mikään muu kuin maito ei maistu! Tai sain kyllä äsken puol purkkia hedelmäsosetta huijattua poitsulle, kun kylvyssä käytiin :whistle:

Joonatan on mummon luona, ollut yökylässä, täytyy se kohta kotiin hakea :)

Mitäs muiden viikonloppuun??
 
Voi Kuusikon äiti :hug: voimia.

Gerbera odotatteko positiivisin mahdollista muuttoa? en ole kaikkia sivuja lukenut, niin en ihan kärryillä ole :/ tunnelmista.

Käpy hienosti Vili edistynyt :)!

Täällä on podettu koko viikko ja koko perhe vissiin influenssaa, koko perhe kovassa kuumeessa. Muilta kuume laskenut vaikka röhäisiä ollaankin, mut Onnilla vielä kuumetta ja on aika lääkäriin parin tunnin päästä.

Minä taustailen täällä, välillä enempi, välillä vähempi, sen mukaan mitä kaikkea päiviin aina kuuluu ja nykyään kuuluu niin paljon ihan lastenhoitoa, kotihommia. Hengessä täällä hengailen mukana, vaikka kirjoitusaktiivisuus onkin laskenut kuin lehmän häntä. Ihanaa kun te aktiivit pidätte palstaa yllä! Ihanaista kevään odotusta, Lillukka

 
Moi pikaiseen!

Peppi laitoin sulle yv:tä :wave:

Yövuorojen välipäivä täällä. Ja sairastupana on toiminut tämäkin talo, niinkuin monella muukin. Influenssa riehunut täälläkin vuoronperään meissä. Itsekin jouduin olemaan yhden aamuvuoron saikussa. Nyt parempaan päin.

Kuusikon äidille :hug: ja jaksamista kovasti! Hienoa, että työelämä on alkanut hyvin ja on järjestetty työhöntuloperehdytystä.

Nyt pitää mennä, paranemisia kaikille kipeille!! Ja hyvää viikonloppua kaikille!
 
voi räkä. kirjaimellisesti. anna lko rykii eilen, nyt nostaa kuumetta. toivottavasti ei hyvin tukkoon mene, lääkitys alotettu luonnollisestikkin.

täällä on hirvee keli, pakkasta ei oo ku -7 mut lunta tulee joka suunnasta kera tuulen. :kieh: tuntuu että tuota lunta on taas viikon satanu.

ukko läks aamulla het 8 jälkeen tekee kaverinsa muuttoa, oikein kiva keli sitä tehdä.. kait se kohta sieltä kotiutuu.. ja unillekki pääsis kohta.
 
Noniin, nyt Samilla on paha olo ja oksettaa :x Rasmuksella vatsa edelleen tosi löysällä, mut tänään on jo syönytkin jotain.

Minä oon täällä siivoillut (jos mulle se tauti sitten iskee niin ei niin sotkussa tarvi elellä :whistle: ), pesin vessan ihan kunnolla, järkkäilin tavarat paikoilleen, imuroin ja pesin lattiat. Vielä pitäis tasot järjestellä ja pyyhkiä ja jos jaksais lakanat vaihtaa. Jaksaiskohan sitä vielä... :whistle:

Joonatan oli mun äitin, eli mummunsa, kanssa katsomassa muumijääshow:ta ja kivaa oli kuulemma ollut. Nyt on vielä mummun luona leikkimässä.

Rasmus tekee pissoja edelleen pönttöön, vaippa on tänäänkin (kakkaamisia lukuunottamatta) pysynyt kuivana :) On itsekin tosi innoissaan tästä pöntöllä pissaamisesta =) Parhaillaankin tuolla pöntöllä istuu :LOL: Potalle ei halua mennä.

Lillukan perheelle pikaista paranemista :hug: Käyhän useammin kirjoittelemassa! :)

Siru, kiitos yv:stä, laittelen sulle sitten myöhemmin taas juttua :) :hug:

Koivunkävyn Annalle paranemisia myös!

Huh, Rasmuksella tuli tässä välissä taas "vellit", 2 kertaa :( Ja kauhee itku päälle. Voi reppanaa :ashamed:
 
*erittäin paljon kirosanoja*
Eipä sitten ole pojalla enää hoitopaikkaa, se mihin piti mennä kaatu siihen että sielä on isäntä erittäin allerginen kissoille.. :| ja pomo joutuu allergia testeihin että onko sekin kissoille allerginen koska siit äasti ku mä oon ollu töissä se on ollu tukossa :/
Mukavaa :kieh:
No tänään on kunnan täteillä kokous missä nyt katotaan poikien hoitoasioita ja pohditaan mitä tehdään jne..
lapset on aamun tuhonnu kämppää, hermomenee.. |O toki se aika kuusta ei ainakaan auta asiaa :ashamed:
 

Yhteistyössä