JOULUTÄHDET -05 HELMIKUUN 2009 PINOON

Danjuska :hug:

Smirgelle onnea töllöstä! meidän olkkariin semmoin ois liian iso :whistle:

Täälä ei kummempia, pitäs vissiin raahautua johonki ku otsaa pakottaa, joka paikka täynnä räkää ja edelleen lämpöä. |O no siitä huolimatta käytiin kokeilee miten vulleltä onnistuu luistelu, ei tykänny :| no, jospa se siitä viel innostus. hiihtämisestä kyllä tykkää.
mä en ymmärrä ku neiti osaa luistella loistavasti, mut hiito ei vaan ota onnistuakseen, ei sitten millään :/
 

Danjuskalle jaksuja! Mun mielestä jos vanhemmat haluaa, että samoilla säännöillä mennään sekä kotona, että mummolassa (ja muualla), niin vanhempien toivetta täytyy kunnioittaa, eikä tosiaan talloa varpaille! Tuommonen on ärsyttävää!
Minä olin nuorempana melkoisen kireäpipoinen, mutta vanhemmiten olen antanut lasten syödä mummolassa herkkuja ja karkkia (vaikkei olisi karkkipäivä), valvoa iltaisin niin pitkään, että mennään sitten yhtäaikaa nukkumaan ja jos ruoka ei maistu, niin sit ei maistu jne. Ja mummo ja ukki saa hössöttää. Harvoin siellä kuitenkin käydään, niin annan heille sen ilon. Meillä kun se ei vaikuta sitten täällä kotona mihinkään "kotisääntöihin". Eri asia olisi, jos lapset vaatisi täällä kotonakin sellaista meininkiä mitä mummolassa on. Mut silloin kun mummo ja ukki on täällä meillä kotona poikia hoitamassa, niin silloin mennään meidän "kotisäännöillä". Sullakin on siellä pullataikina kohoilemassa :D Mulla kans. Ei vaan vielä tänään päästy pulkkamäkeen, kun pojat ripuloi vielä vähän. Mut ehkä sit jo huomenna! Tai viimostaan tiistaina!

Jaahas, nyt köökin puolelle!
 
Danjuskalle, suuren suuri :hug:
mie olen samoilla linjoilla gerbsun kanssa. meillä onneksi mun vanhemmat yhtä tiukkoja, kun lapset heillä ovat. jotain pikku juttuja tietty. miehen äidin luona on sit hiukka toista, mutta ollaan selvitty. :whistle:
 

Piti vielä sanomani, että miehen vanhemmat on varsinkin Aleksin kohdalla välillä liian tiukkojakin, pelkäävät siis, että jotakin sattuu ja eivät tahdo oikein ymmärtää sitä, että kaupungissa asiat on vähän toisin kuin maalla ja toisinpäin... Meidän pitää sitten neuvotella heidän kanssaan, että ymmärtäisivät, että Aleksi on jo iso poika. Ja se tuli kans tuossa pullia leipoessa mieleen, että kysyvät kyllä, että saako lapsille antaa karkkia jne. Mutta siis itse olen luvan antanut näihin "mummolasääntöihin". Ja kun tuossa mietin, niin olen kyllä tosiaan ollut ihan älyttömän tiukkapipoinen ja sanova nuorempana, ihan hävettää näin jälkikäteen :ashamed: Mutta onneksi minulla on ymmärtäväinen anoppi, tai ainakin on hyvin osannut "unohtaa" minun tiukkisajat :D

Nyt on muuten pullat valmiina :p Ikävää vaan, että Jullella koskee massuun, eikä varmaan pullukat nyt maistu. Toivottavasti tauti ei ota takapakkia...
 
kiitokset kommenteista =)

Tässä olen päivän pyöritellyt asiaa mielessäni.. jotenkin vaan vaivaa..
Anoppia en tahdo tahallani loukata, ovat molemmat ihania ja auttavaisia apen kanssa ja aina valmiita auttamaan jos tarvis. Tuntuu vaan että ongelma on syömisen ym. kanssa aina siellä.. (joo ja jatkui tänään kotona kunnes kylmästi korjasin ruuat pois ja poika jäi syömättä..)
kotona yleensä syö nätisti ja ikään ei ole noin tarvinnut tehdä että kylmästi sanoa että ruoka aika on ohi kun pelleilee ja natisee. Minun porukoilla kun ollaan niin äiti osaa olla puuttumatta ja jos joku asia on minun mielestä esim. ei, niin äiti ei puutu siihen vaikka Tatu kuinka mummolta yrittäisi tahtonsa periksi saada... (tuommoisissa tilanteissa kääntyy aina ekana mummon puoleen, sitten ukin ja viimeisenä yrittää isältään saada tahtonsa periksi)
Toki Tatulla on mummoloissa "erikoissääntöjä" mm. herkkujen suhteen jne. mutta joissain aisoissa vaan haluan tehdä asiat niin kuin kotonakin. (Tai sitten olen vielä hiukan liian tiukkapipoinen ja toivon vain että ikä (tai toinen lapsi) tuo hieman höllemmän otteen joihinkin asioihin.. ;) ei nyt sillä että mikään teini enää olisin mutta varmaan ymärrätte ;) )

ja kai tämä osittain johtuu omista hormoneistakin.. ainakin niitten piikkiin mielellään vois osan asioista pistää :whistle:

Nyt melkein itseä nolottaa kun pe iltana meinasi mennä hermot nukkumaanmenon kanssa.. Tatu halusi että mummo lukee iltasadun. Tuumin että käy ja sanoin että tulen peittelemään ja sammuttelemaan valot kun ovat lukeneet sen kirjan.. puolikymmeneltä alkoivat lukea vielä kolmatta kirjaa kun poika rupes naukumaan että pitää kaikki neljä kirjaa lukea.. silloin tuumin miehelle että käy laittamassa nukkumaan tai ei ole vielä puolilta öinkään nukkumassa. Tatun ei tartte kun vähän vingahtaa niin mummo on lepyttelemässä ja korjaamassa tilannetta. Näin jälkikäteen aateltuna tuo nyt oli suht tyhmä asia josta herneen vedin nenään :ashamed: mutta kun vuorokauteen alkaa tulla useita tilanteita missä minun sana jyrätään totaalisesti siitä piittaamatta ja arvostellaan miten omaa lastani kasvatan niin pina vaan menee kireälle..
noh, josko tämä taas tästä :whistle:

Kävylle
paranemista! :hug:

Pullista tuli hyviä ja tein osan korvapuusteiksi mistä Tatu tykkää =)
On vähän vaihdeltu leluja yläkerrasta alakertaan leikkien lomassa ja oltiin Tatun kanssa illasta ulkona. ihana kun sai vaatteet päällensä niin menio edeltä ulos ja aloitti lumihommat tohkeissaan omalla kolallaan :D :heart: Äitin ei tarttenut kun tarkkoa vähän ;)
Illasta ollut oikea sylinatiainen :heart:

nyt suuntaan saunaan.. nappasin joku aika sitten päälle ja aion ottaa kunnon rentouttavat löylyt.
 
influenssa mulla kuulemma on, ei ontelot oo tulehtunu, mutta niin pahasti limakalvot turvoksissa ettei ilmastointi pelaa ja siksi koskee, sain jotai nappeja minkä pitäs helpottaa. toivottavasti menee pianäkkiä ohi täää tauti.

huomenna ois pojalla hoitopaikkakuvaus, pitäs varmaan miettiä jotai vaatetta sille.

Sanjuska, meilä anoppi välillä kovasti koittaa pomppia varpaille, onneks ukko on yleensä mukana, anoppi on pari kertaa tehny sen virheen että on sen varpaille menny pomppimaan, onneks saapi ukko sen aisoihin.

Täälä on kylymä, -10 mittarissa ja hirvee tuuli *hrrr*
 
Gerberan pojille pikaista paranemista!!
Täällä alkoi mies aamulla oksentaa :whistle: :x olipa hyvä ettei lähtenyt töihin ajamaan vaikka viideltä oli mitannut ja ei ollut kuumetta.. illalla kuitenkin oli vielä.

Täällä ihana keli muuten mutta tulee.. kävin joenrannassa koiran kanssa kävelemässä ja jestas että otti nassuun vinkka. Kotipihalla ei onneksi tunnu kun vähän suojaisampi.
 
Maanantaita!

Onpas kivasti tullut tekstiä sitten eilisaamun =)

Huh huh, on ollut taas melkoinen maanantai kerrassaan :kieh: Ollaan nyt jätetty Rasmukselta tutti ja tuttipullo ihan kokonaan, on jonkun aikaa ollut silleen, että ne on ollut tosi vähän käytössä tai oikeastaan melkein pelkästään öisin. Mut nyt päätin, että pakko niistä on jo luopua, pitkään ollut suunnitelmissa, että ennen kun täyttää 2v ja hyvä, ettei kiire jo tullut asian kanssa :whistle:

No, viime yö...... |O Rasmus kyllä nukahti illalla ihan hyvin, mut heräs ennen klo 00, ennen kuin mä olin edes nukahtanut ja huusi siitä sitten varmaan tunnin enemmän ja vähemmän, eikä meinannut millään rauhoittua, otettiin viereen, pidettiin sylissä, silitettiin, paijattiin, pidettiin kädestä kiinni, hyssyteltiin ja vaikka mitä. Varmasti kuului naapuriin asti huuto (siitä tiedän varmaksi, kun meille kuuluu aina, kun yläkerran naapurin lapsi itkee). Sitten meinas aina välillä nukahtaa ja taas silmät auki ja alkoi nyyhkytys. Ite en uskaltanut liikahtaakaan, kun viimein nukahti (tai kun sit liikahdin niin johan oli taas poika hereillä ). Nukkui aina semmoset 20min-45min ja taas täsmälleen sama show, mitä tuohon kirjoitettiin. Näin mentiin siis läpi yön. Ite ei tullut kauheesti kyllä nukuttua. Aamulla sit 5 jälkeen tai aikoihin ei enää uni tullutkaan ja huuto raikas, noustiin sit ylös ja Joonatankin heräs jo vähän ennen kuutta :| Melkoisen väsynyt olin ja oon ollut koko päivän.

Aamu oli muutenkin ihan järkyttävä. Joonatanin kanssa tapeltiin ihan joka asiasta, hirveä huuto ja vastaan väittäminen KAIKESTA :kieh: :kieh: Viimeisin oli, kun hississä MINÄ painoin nappia ja kuulemma Joonatan olisi halunnut painaa, siitä se riemu sit ratkeskin :headwall: Poika huusi koko matkan kurkku suorana autolle, eikä enää puolessa välissä kävellyt, minä vein Rasmuksen autoon, Jonttu karju täyttä kurkkua koko sen ajan, sain senkin sitten vihdoin autoon ja hysteerisenä siinä vielä nyyhkytti, kunnes keksittiin jotain muuta asiaa (en enää muista mitä) ja sitten vihdoin rauhottui, nyyhkytys jatkui vielä pitkän matkaa. Kumpikin jäi hoitoon sitten itkien :( Rasmuksen ryhmässä oli taas sijaisia, sen takia varmaan alkoikin itkeä. Oli siellä onneksi yksi tuttu, mut silläkin alkaa talviloma just, et sitpä ei vakituisia tai vakituisia sijaisiakaan ryhmässä ole |O Onneksi sentää yksi tuttu, se joka on aina silloin tällöin ollut sijaisena ja silloinkin, kun Rasmus aloitti.

Huh, jopas sitä tulee valitusta :ashamed:

Tintta, siitä tuleekin aina hyvä mieli, kun harvoin itselleen vaatteita yms. ostaa :) Toivottavasti ei migreeniä enää tolleen tulis :hug:

Danjuska, eivät olleet pojat mitenkään erityisesti ikävöineet :) Olivat iskän kanssa kaikenlaista touhunneet =) Voi tota ongelmaa :/ Meillä ei onneksi tommoisia ole, kyllä samoilla linjoilla mun äitin kanssa mennään, kai, tiiä sit mitä äiti oikeesti ajattelee :whistle: :D Anopin kanssa en nyt kohta vuoteen olekaan ollut oikein kovinkaan paljoa tekemisissä, enkä siis niillä ole käynyt/ollut, joten ei sitten semmoisia ongelmia ole B) Eiköhän sun anoppi ymmärrä :hug:

Koivunkävyn tauti vois kyllä jo helpottaa! :hug:

Gerberan pojille paranemisia! Meillä kesti toi ripulitauti viikon, viikon verran Rasmus ripuloi ja sinä aikana Sami kahtena päivänä ja Jonttu parina päivänä, kerran oksensi, sitten oli vatsa löysällä ja kipeä.

Danjuskan miehelle kans paranemisia, toivottavasti ei teihin muihin tarttuis...! Vatsatauti on kyllä niin syvältä :x

Nyt täytyy lopettaa!
 
Hellouta :wave:

Ihanaa oli saada tytöt kotiin sunnuntaina, kyllä sai rauhallisemman unen itsekin kun tuhisijat oli lähellä :heart:
Eilen juhlittiin esikon synttäreitä, hän oli ihan tohkeissaan ja niin isoa tyttöä että :D :heart: Etenkin kirjat oli meitin lukutoukalla mieluisia lahjoja :)

Illalla lähdettiin koko perheen voimin käymään Gigantissa ja sielläpä sitten meidän 4 vee laittoi oman shown pystyyn :whistle: :whistle: Hän oli saanut päähänsä, että nyt ollaan ostamassa hänellekin jotain ja kun totuus valkeni niin samalla aukesi äänehuuletkin täyteen tehoon...
Yleisesti ottaen meidän kauppareissut on mennyt ihan mallikkaasti, mutta eilinen sitten olikin ihan muuta. Onneksi Peppi ei sentään keksinyt jäynää.

Pian on jo maaliskuu :eek: ensi viikolla on meidän kuudes hääpäivä, on ne vuodet vaan vierineet nopsaan =) ja kohta taas itsekin vanhenee, blääh :LOL:

Peppi85 :hug: :hug: meillä tytöt joutui tänään kesken päivää varahoitoon ja etenkin isompi oli siitä ihan hämillään. Ja nyt varmaan sitten seuraavat päivät menee myös siellä, joten hän on taas onneton. Kun on niin vähän tarvinnut olla siellä, kavereita ei oikein ole ja päivät on pitkiä. Peppi taas sopeutuu aina nopeammin, eikä hänen ikäiset ole vielä niin valikoivia seuransa suhteen.
Toivottavasti teillä ensi yönä nukuttais paremmin :hug:

Sairastupiin paranemisia!!!!!

Jonttuli sulle on yv, jo jokin aikaa sitten laitettu :wave: :wave:

Nyt tarttee taas mennä, moii.
 

Moikka!

Täällä taitaa olla nyt noro selätetty! Tilalle tuli flunssa. Noh, kyllä se tästä!

Asuuko kukaan Hyvinkäällä? Onko sieltä miten pitkä matka Helsinkiin? Mitkä asuinalueet on sellaisia, joita kannattaa välttää? Mitkä alueet on lapsiystävällisiä? Katsellaan jo asuntoja valmiiksi, JOS sattuisi niin, että pk-seudulle päästäisiin muuttamaan.

Nyt on molemmat pikkumiehet nukahtaneet (jopa Julle on nyt kipeänä ollessaan nukkunut päikkyjä), taidan itsekin vähäksi aikaa pistää simmut kiinni!
 
Ette ikinä arvaa?? No, Rasmus kyllä nukkumaanmentäessä huusi täyttä kurkkua semmoset 15min, tuttia ja maitoa. Pysyin tiukkana kuitenkin. Joonatankin oli nukkunut päiväkodissa päiväunet, joten sekin siinä sitten pelleili ties mitä (lopujen lopuksi sillä kesti 1,5h nukahtaa |O ). Rasmus rauhoittui tän 15min jälkeen täysin, pari kertaa päätänsä nosti, mut ei muuta. Ja nukkuipa 5.30 asti täysin heräämättä!!!!! :attn: :D Sen jälkeen sitä ei sit saanutkaan enää nukahtaa, mut kuitenkin. Aamulla ei kertaakaan kysynyt tuttia, maitoa annettiin nokkamukista vähän :) Aika huippua =) Kyllähän tietenkin tiedän ja melkein varmakin olen, että sitä takapakkia tulee, mut olin vaan varautunut valvomaan koko viime yönkin. Rasmus on jo niin iso ja voimakastahtoinen, luulen, että se muistaa tuttia ja pulloakin pyydellä pitkänkin aikaa...

Mulla on huomenna tapaaminen opinto-ohjaajan kanssa, vähän jänskättää :) Ei oman koulun, vaan Metropolian, kätilölinjan.

Onkos teidän lapsilla millaisia hassuja sanoja/sanontoja tms.? :D Tuli vaan mieleen, kun tänä aamuna meidän rapussa haisi ihan hirveälle, Joonatan sit sanoi: "täällä haisee tosi paskana" :eek: :LOL: En tiiä, mistä se sen keksi. Okei, myönnän mä, että joskus pääsee multakin ärräpäitä, mut koskaan en oo mitään hajua tai kakkaa tai muutakaan paskaksi sanonut. Sanoi se sitten sen jälkeen vielä, että pahalta haisee... :whistle: Sitten tossa yksi päivä koitti karkkia kinuta, sanoin, että lauantaisin on karkkipävä, johon vastas: "huomenna on huomentai" ja muulloinkin on huomisesta käyttänyt tota huomentaita :D Aivaimet on edelleen amenat. Pienempänä leikki jatkuvasti avaimilla, ei osannut sanoa avain, joten sanoi amena. Sitten oli pitkä tauko, kun ei avaimilla leikkinyt ja kun ne taas keksi niin alkuun sanoi ihan avain, mutta sitten pian se vaihtuikin takaisin amenaksi :) Rasmuksesta käyttää lempinimeä "papukainen" :heart: On varmaan keksinyt sen, kun oon joskus Rasmusta ahmukaiseksi kutsunu (Joonatan pienempänä sanoi Ahmu). Mun äitille oli kerran niillä ollessaan huutanut mummua yläkerrasta "mummuskaa" :D

Unettoman esikoiselle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut!! :flower: :heart: :hug: Toivottavasti eivät tytöt joutuisi pitkään olemaan varahoidossa! Onneksi ovat sentään samassa paikassa keskenään (eikö olekin? ), ehkä siskosta on turvaa, kumpaisellekin :heart:

Mut kohta rupean syömään :p
 
Peppi85 ikävä kyllä ovat eri taloissa varahoidossa. Minusta se on melko kurjaa.
Meillä Peppi aina sanoo että "ei saa nauraa, nauramisesta tulee paha olo" :D Lahjoja hän sanoo jahlat, eli tavut hieman nurin. Ja onhAN niitä kaikenlaisia pieniä juttuja.





Hyvinkäältä menee noin 50 minuuttia autolla Helsinkiin. Junalla 45-50 minuuttia.
Hyviä lapsiperheen alueita ovat mm. Martti (kalleimpia) , Hakala, Sveitsi jne.
Paavolaa en suosittele, enkä ihan keskustaa.
 
Tiistaita :)

Mies on lomalla tän viikon,kivaa Oskarille ;)
Tänään oli Oskarin kerho ja käytiin sillävälin Loimaalla ostoksilla,ostettiin miehelle uikkarit ja mä ostin meikkipuuterin :D

Oskari tykkää käydä kerhossa,tosi paljon siellä kyllä piirtelevät ja askartelevat,tänäänkin oli repussa 3 erilaista askartelua ja piirustusta =)

Peppi:Kyllä se vieroitus siitä sitten hyvin lähtee kun vaan itse ensin päättää pysyä lujana,jaksuja siihen :hug:
Ihana kun on niin tuttua tuo Jontun raivostuminen,meillä kanssa Oskari suuttuu ihan pienestäkin asiasta silmittömästi ja saattaa kestää ennenkuin rauhottuu kokonaan :/

Gerbera:Paranemiset sinne :hug:

Mulla on taas hirvittävä koira kuume,tälläkertaa haluaisin sellaisen labradorinnoutajan :D
Tosi kamala tauti tämä koira kuume |O |O
Voin lahjoittaa tämän taudin ensimmäiselle haluavalle :ashamed:

Kohta lähdetään lenkille kunhan ukko kotiutuu pilkiltä!
Palaillaan siskot :wave:

Tinttamooses
 
:'( olipas haikeeta hakee Anna hoitajan luota äsken, oli siellä illan leikkimässä vikaa kertaa hoitajan tytön kans.. itkuhan siinä tuli kun kuitenkin kk vajaa 4v kuljettanu hälle tenavia. itkuks meni molemmilta, sekä hoitajalta että multa. pitää siel viel tällä viikolla joku ilta käydä, ottaa lapsista valokuva ja tehdä kortti. :ashamed:
Ja tänään JOPA tuli Viljamin uudesta hoitopaikasta tieto, ja mitä kyseisestä hoitajasta oon kuullu ni empäs ole kovin otettu :ashamed: ja syksyllä ilmeisesti siirretään toiselle hoitajalle poika, semmoselle joka osaa viittomat sujuvasti.
 
plaah.. kirjoitin päivällä pitkät pätkät mutta jäipä matkan varrelle :headwall:
no, kokeillaas uudestaan..

Peppi: tsemppiä ja pitkää pinnaa tutista vieroitukseen! =) saattaahan Rasmus vielä kokeilla kovastikkin jos omaa lujatahtoisen luonteen, mutta ajan kanssa varmasti helpottaa. Meillä ainakin Tatulta kun jäi silloin aikoinaan tuti pois niin parani myös yöt alku shown jälkeen.

Uneton: Onpa tosi kurja juttu kun tytöt eivät edes samassa paikassa voi olla varahoitopaikassa. :| Miksiköhän noin??

Tintta: Älä ainakaan tänne sitä koirakuumetta lähetä! Me tehtiin juuri vilin kanssa semmoinen ratkaisu että jäi maalle miehen veljen luo.
Ei oma aika tahtonut riittää ja koko ajan oli stressi kun tiesi että tarttee enemmän aktiviteettia. Varmasti onnellinen kun saa nyt laukata vapaana sydämensä kyllyydestä ja kuulemma olis tarkoitus koirakouluharrastustakin jatkaa, mihin me Vilin kans jäätiin.
joksus kyllä olisi ihana ottaa vielä toinen koira kun kerkee itse panostaa siihen enemmän. Mutta nyt Roope riittää meille. Sen kun voi ottaa minne tahansa vaunujenkin kanssa mukaan ilman että vetää hihna kireällä ja räyhää kun vastaantulijoita tulee.
mutta lappis ois varmasti söpö :D tai kultainennoutaja :heart:

Käpy:
Toivottavasti alkais sujumaan ok uudessa hoitopaikassa. Millos Villen pitää sinne mennä?

Meillä on tänään ollut kiva pv =)
Aamusta lähdettiin Tatun kanssa laskiastapahtumaan ja oltiin siellä melkein puoleen päivään..
Oli hevosajelua, mäenlaskua, tarjolla oli mehua, pullaa ja makkaraa jne.. mukava kun oli järjestetty suuressa leikkipuistossa niin lapset keskenään temusivat :)

Tatu nukkui päikkärit ja sillä aikaa meinas minun pipo taas kiristyä.. ois ollut miljoona hommaa tekemättä. itseä väsytti kamalasti.. no tein pinna kireällä osan hommista ja painuin ulos koiran kanssa. Sieltä tultua suoraan pitkälleen. no eikö Ttau herännyt melkein heti. mies pakotti jäämään lepäämään ja torkuinkin puolisen tuntia kunnes Tatu tuli syömään hakemaan :heart:
Sen jälkeen oli pojalla parturi. Leikkas aika lyhyeksi mutta isänsä sukuun on poika tullut ja hiukset kasvaa hirveetä vauhtia.

Peppi kyseli noista sanonnoista mitä lapsilla on..
Tatu toteaa hyvin pikku vanhasti nykyään melkein joka asiaan että "no, kai minun sitten täytyy.." tai "no, en kai minä sitten.." jne.. Kypärän visiiri on "visiini".
Joka aamu muistaa kysyä että "äiti, miten sinua nukutti?" ja jos mies ei ole töissä niin kysyy heti perään että "entäs miten sinua nukutti isä?" :heart:

noista pahoista sanoista niin Tatu kyllä osaa sanoa p*ska.. Onneksi käyttää sitä tosi harvoin.
Itsellä aina aika ajoin lipsahtaa ihan vahingossa :ashamed: Eläinten kanssa kun on ollut koko ikänsä tekemisissä ja lappanut kärry tolkulla ihan sitä isteään ( ;) ) niin se vaan jotenkin tulee..
Mummolassa kun karsinoita siivottaan niin joitain kertoja lipsahti että tyhjennetään kottikärryt p*skalaan.. no, toki poikakin käytti sitä nimitystä.. Nykyän onneksi muistan sanoa että lantala :whistle: :ashamed:

vielä alakertaan ja sitten nukkumaan.. ärsyttää vaan ihan suunnattomasti mennä nukkumaan kun ei se virkistä yhtään. Olen ihan äärettömän väsy koko ajan |O
 
Heip.

Sirulle yv:tä taas :wave: :D

Opinto-ohjaajalla käyty ja nyt on hyvä mieli ja selvät suunnitelmat :) Ehkä niistä haaveista tulee vielä totta ;)

Rasmus heräsi viime yönä kerran ja kesti jonkun aikaa takaisin nukahtaa, mut ilman tuttia ja pulloa ollaan nyt menty!

Aamu oli taas karsee, joka asiassa pistettiin vastaan ja huudon kanssa autolle mentiin :kieh: Sanoin Joonatanille 3 kertaa, että pue haalari päälle, eipä alkanut poika pukea, vaikka kahdella niistä kerroista vein sen pukunsa päälle istumaan, karkuun vaan lähti :headwall: Väkisin jouduin sitten pojan pukemaan ja siitähän se raivo ja huuto taas alkoi, olisi kuulemma halunnut "itestään" (sanoo muuten aina just itestään, kun tarkoittaa tossakin tapauksessa, itse pukea :LOL: ) pukea |O Sitä jaksoi vielä automatkalla nyyhkyttää. Mut onneks nähtiin taas aura-autoja ja sit harmituskin unohtui. Rasmus jäi sitten ihan kamalan huudon kanssa hoitoon :( 2 sijaista, joista toinen tutumpi, mut ei tainnut Rasmus enää niin hyvin sitäkään muistaa ja toista on vierastanut nyt alkuun joka aamu. Yksi tuttu, joka ollut reilun viikon sairaslomalla, sen syliin sitten jäi, huudon kanssa kylläkin :/

Uneton, no tosi harmi, etteivät samassa paikassa saa olla :( Miten on tytöillä varahoidossa nyt sit menny?

Tintta: kiitos :hug: Huspois koirakuume, jos nyt ette koiraa aio siis hankkia :D

Koivunkäpy :hug: Toivottavasti Villellä lähtee nyt kuitenkin hyvin menemään uuden hoitajan kanssa! Koska tosiaan aloittaa siellä?

Danjuska, jaksamisia hirveesti ton väsymyksen kanssa! Koska Tatu sen hoidon aloittaakaan? Joonatan on kans tolleen usein huomaavainen, herkkuja jaellessa muistaa kyllä monet kerrat käydä meidät kaikki läpi: "ottaako äiti pastillia, ottaako iskä, Rasmus ottaa" jne. :D :heart:

Huh, on taas monta rautaa tässä tulessa :whistle:
 

Aurinkoinen tervehdys :wave:

Just tultiin ulkoilemasta, oltiin pulkkamäessä. Muuten vallan ihana ilma, mutta tuuli on tosi kovaa. Werneriltä valoi silmät vettä koko ajan, kun on joteskin herkät simmut.
Huomenna onkin pojilla hoitopäivä, onneksi ovat jo terveitä, niin pääsevät touhuamaan kavereitten kanssa. Saan minäkin hengähtää pikkusen. Tänään siivosin ja tein valkosuklaavadelmamuffinseja, huomenna saan vetää sitten lonkkaa ihan rauhassa :D
Ei vaan, huomenna on Aleksilla hampilääkärillä käynti, joten koko päivää en jouda lorvimaan.

Kun huomisesta päästään, niin sitten miehellä alkaa loma! Toivottavasti nyt pysytään terveinä, niin ei loma mene sairastaessa.

Taidanpas mennä nyt ruoan laittoon. Illemmalla tuleekin sitten kummityttö (Jullen ikäinen) minulle tänne pariksi tunniksi hoitoon :heart:
 
TERVEHDYS kaikille :D

Muistaakohan kukaan meikäläistä... :eek: Peppi on jo niin moneen otteeseen ahdistellut mua ja yrittänyt houkutella tänne kirjoittamaan että nyt on pakko kirjoittaa ennenkuin se on oven takana ja pakottaa koneen ääreen :whistle: :D :saint:

Juu, enpä ole AIKOIHIN kirjoitellut, silloin tällöin kyllä lukenut mutta jostain syystä en ole saanut aikaiseksi väsätä tekstiä. Suurin syy (seli seli....) on se että iltaisin olen aina niin puhki ja viikonloput hurahtavat ihan mieletöntä vauhtia... Mutta nyt asia korjataa :D

Meille kuuluu ihan hyvää. Veera on edelleen pippuripakkaus, omaa tahtoa löytyy vaikka muille jakaa. Päiväkodissa neiti viihtyy edelleen tosi hyvin. Tytöt ovatkin nyt evakossa omasta tarhasta kun se meni vuodeksi rempan takia kiinni. Lapsille rakennettiin kahden ryhmän "parakki" -on kyl paljon parempi ja mukavampi kuin mitä parakki-sana antaa ymmärtää. Tämän vuoden lopulla lasten pitäisi sitten päästä uusittuun ja rempattuun päiväkotiin :)

Veera on päiväkuiva, vihdoin! Yöllä käytetään vielä vaippaa, se onkin aamulla aivan märkä eli vielä ei olla valmiita luopumaan siitä. Muuten neiti on tosi omatoiminen, välillä vähän liiankin kun neiti kuvittelee olevansa jo aikuinen ;) Veeran kakkaongelmat ovat toistaiseksi ohi, huhhuh... Tytöllähän oli tosi kova kakka pitkän aikaa ja vihdoin saatiin syksyllä hyvä lääke. Lääkkeen käyttö lopetettiin pikkuhiljaa alkuvuodesta ja nyt vatsa toimii ilman avustusta. On se ihanaa kun ei toisen tartte itkeä itseään ihan paniikkiin kakan takia :)

Ja sitten muiden lasten kuulumiset... Saara-siskokin viihtyy päiväkodissa edelleen hyvin. Neidillä on ihania uhmaoireita mutta niistä on toistaiseksi selvitty ilman sen suurempaa draamaa... Valtteri oli viime viikolla riparilla, sellaisella cityriparilla ja ensi viikolla se menee vielä viikonlopuksi leirille Tampereen lähelle. Konfirmaatio on 4.4, just ennen pääsiäistä. Koulu menee sekä Valtterilla (14v) että Santerilla (15v) tosi kivasti, itseasiassa ihan yllättävän hyvin :)

Mä itse olen sairastellut koko alkuvuoden. Tammikuussa alkoi flunssa ja se jatkuu vieläkin. Olin koko viime viikon sairaslomalla kovan kuumeen takia ja nyt vihdoin sain antibioottikuurin -jospa se elämä voittaisi jälleen. Mun syömät reumalääkkeet aiheuttavat sen että infektiot ym pitkittyvät -tosi tylsää... Töissä menee kivasti, viihdyn siellä hyvin. Tänään tuli itseasiassa vuosi täyteen nykyisessä työpaikassa :)

Mitäs muuta, nyt tuli kyllä niin paljon omaa napaa ettei tosikaan.... LUPAAN ryhdistäytyä ja kirjoitella aina silloin tällöin, jos en ihan viikottain niin ainakin pari kertaa kuukaudessa :)

Uneton: kunhan saan tän taudin hätisteltyä kokonaan pois niin kutsun teidän porukan käymään! En ole siis unohtanut =)

Halit kaikille :hug:
Tansku & mukelot
 
Oi, Tansku, kiva, kun sain patistettua sut tänne kirjoittamaan!! :hug: Ihana oli sun pidempääkin kirjoitusta lukea ja niin mielelläni lukisin sitä useamminkin! Tosi harmi noi sun sairastelut ja, että ne pitkittyvät. Hyvä, että Veeran kakkaaminen onnistuu nykyään helposti ja mukava kuulla, että pojilla menee koulussa hyvin. Jaksamisia Saaran uhmailun kanssa, vaikkei suurempia draamoja olekaan ollut :D

Tänä iltana poikien laittaminen nukkumaan sujui jo nopeammin, kesti vaan alle tunnin. Kun eilen ja toissa päivänä siihen on mennyt 1,5h |O Niinä päivinä Joonatan on nukkunut päiväkodissa päiväunet, tänään ei ollut.

Rasmus sai kerran suuremmat raivokohtaukset, kun maitoa halusi ja pokkana vaan mukista annoin, kyllä lensi maidot vikkelään keittiön lattialle :whistle: Illalla koitti sitten samaa ja annoin vaan mukista, ensin meinas ruveta pistämään vastaan, mutta sitten riuhtas vauhdilla mukin mun kädestä, silleen tosi vihaisesti :LOL: Nukkumaan mentäessä ei kertaakaan kysynyt tuttia, eikä maitoa :eek:

Mites muuten muilla, varsinkin niillä, joilla on lapsia suht pienellä ikäerolla, millaiset välit sisaruksilla on keskenään, onko paljon tappelua/nahistelua/kinaa/riitaa?

Kun meillä pojat tappelee ihan koko ajan :kieh: Painivat, huutavat, karjuvat, kinastelevat leluista, pilaavat toistensa leikit (tätä Rasmus lähinnä tekee). Ja Rasmus se onkin enemmän tappelupukari, Joonatan sitten enemmän mammanpoika :whistle: Tulee heti mulle kertomaan tai huuta mua apuun, kun Rasmus on selättänyt :LOL: Mutta kyllä Jonttu hermostuessaa Rasmukselle näyttää, menee sentin päähän naamasta ja karjuu/kiluu pää punaisena |O Nyt oon laittanut Rasmustakin huoneeseen miettimään, mut se reppana menee siitä jotenkin ihan hysteeriseksi :| Pelkää.. En tiiä, mitä käyttäisin sen kanssa. Vähän väliä (jos minä vaan jaksan kerta toisensa jälkeen pistää poikia pyytämään...) ollaan pyytämässä anteeksi ja halataan päälle, mut selän kun kääntää niin jo on tappelut pystyssä taas :headwall:

Kyllä pojista on kaveriakin toisilleen ja toisistaan tykkäävät hirmuisesti. Milloin kävellään käsi kädessä yhdessä pissalle, milloin halitaan ja suukotellaan ja leikit onnistuu erittäin hyvin. Jos toiselle tulee paha mieli niin sitten annetaan omaa lelua ja koitetaan silleen lohduttaa. Tänään mummu toi pojille keksit (2kpl kummallekin), Joonatan tietenkin söi keksinsä ihan hirveetä vauhtia, kun Rasmus sitten söi paljon hitaammin, no Jontulle tuli tietenkin paha mieli, kun Rasmuksella oli vielä keksiä jäljellä niin eikös Rasmus antanut isoveikalle puolet omastaan :heart:

Kylläpäs mulla on taas juttua riittänyt. Anteeks :ashamed:

Mitäs kuuluu Jellonalle? Niiskuneiti, millaiset välit teidän pojilla on? Tytöt kun usein on vähän rauhallisempia, eikä välttämättä niin keskenään tappele (paitsi mä, mut mulla olikin isoveli :whistle: ). Neve, nasuliino, MM-70?? Kuusikon äiti? Tigru, Hannamari (mites teidän poikien välit, tuleeko tappeluita yms.?), Hannele, Kattinka ja muut!! Lillukka, mitä teille kuuluu? Entä lumikarpalolle, Joelille ja Hillalle? Tietääkö kukaan Kristiinasta mitään?? Jos vaikka Kristiinan mies (vieras mies ;) ) kävis täällä vielä kurkkimassa? :D Ametististä ei ole niiiiin pitkiin aikoihin kuulunut! Adalminakin muistuu aina silloin tällöin mieleen :) Tulkaa kaikki kirjoittelemaan, tekin, joista ei ole aikoihin kuulunut!
 
Kristiinalta tuli muutama tunti sitten tekstari, että Saulista tuli iltapäivällä isoveli. 3,1 kiloinen 49 cm pitkä sinnikäs pikku-ukko ponnahti maailmaan 3:ssa tunnissa. La ois ollu huomenna.
Sain luvan juoruta.
 
Oi, olipa ihania uutisia Kristiinan perheestä :heart: :flower: :hug: Kiitos Kattinka, että välitit viestin tänne. Kerrothan Kristiinalle ja koko perheelle suurensuuret onnittelut? :heart: Olispa kiva, jos Kristiina ehtis joskus täällä käydä kirjoittamassa :)
 
Kristiinan perhelle suuret onnittelut!! :flower: =)

Tanskun kuulumisia oli tosi ihana lukea :D Kirjoittelehhan useamminkin!
Paranemista sulle! :hug: kurja kun nuo lääkkeet tauteja pitkittää :|

Peppi: Tatulla on hakemus vetämässä virikepaikalle ja sanoivat tammikuussa että helmikussa pitäis selvitä.. no joku viikko sitten soittelin niin kuulemma maaliskuun loppuun mennessä selviää :kieh: :headwall:
Näkee selvästi että poika kaipaa välillä leikkikavereita eikä tekis yhtään pahaa käydä leikkimässä muitten kanssa.

Tatun vein kävellen kerhoon.. tunnin päästä pitäis jaksaa lähteä hakemaan.
Eilen kävin neuvolassa kun masu asukas ollut tosi hiljainen pari päivää.. kaikki oli ok mutta neuvolan täti tuumasi että alhalla ja kiini.. jopa vähän liian alhaalla kuulemma.. sain käskyn olla rehkimättä että päästään rv 36 loppuun asti. Itse kyllä totesin että ei tämä nyt siltä tunnu että seuravaan kahteen viikkoon vielä ainakaan tulee. minun tuurilla vasta huhtikuussa :whistle:

nyt lueskelemaan hetkeks. Yön sain nukuttua mutta tajuton jysäri päällä.
 

Yhteistyössä