***JOULUTÄHDET`05 huhtikuussa***

iltaa!
tältä äitiltä menee hermot jo toisena iltana kun yksin pitää nukuttaa pojat :headwall:
Atte on nukkunu jo tunni mut Veeti pitää ääntä yllä :kieh:
väsyttäköön ittensä niin kohta nukahtaa

jaahas mies tuli meseen joten meen sille purkautumaan
:kieh:
 
Moiks!

Mies lähti kaverin luokse saunomaan tehtyään ensin ulkofilepihvit uuniperunoilla ja sienimuhennoksella... Oli hyvää! Tänne ei kuulku muuten ihmeitä. Aleksi ja Lauri on nukkuneet molemmat noin tunnin. Aleksikin nukahti melkein heti, kun sai tutin suuhunsa (ihmeiden aika siis ei ole ohi).

Kävyn tekemä pikku mekko on tosi ihana! Harmi vaan, kun lähipiirissä ei ole tyttövauvoja!

Jokohan Otto on parantunut? Mahatauti on taudeista kamalin!!! Mietenkäs Niiskuneidin poppoo? Ja Rasmus?

Ai niin.. meidän pissa-kakka-vaippa-asia: Lauri nukkuu nyt toista yötään ilman vaippa! Vähän jännittää, kun illalla saunan jälkeen joi niin paljon, mutta kävi kyllä jo pariin otteeseen vessassakin. Päivällä ei pidetä enää vaippaa edes nukkuessa. Toivottavasti ei tule isoja takapakkeja ja monen päivän petivaatteiden pesua!

Menen nukkumaan, kun koskaan ei tiesä milloin Aleksi herää!

T:EPELi
 
Iltoja!

ja mie oon ihan kotona. :D rauhassa issekseen. tai siis pojat nukkuneet tunnin.
tää päivä menny välillä tapellessa ja välillä ihan sujuvasti. pojat ulkoili aamupäivällä kolmestaan ja minä tunnin torkuin, sit tein ruoan. nukuin taas mikkiksen päikkäriajan. ilta ulkoiltiin ja mies vaihto meidän toiseen autoon kesikset alle. teki tortilloja viel. sit lähti sinne järkkäri hommiin. me käytiin kolmestaan saunassa ja katottiin biisikärpänen. sit sainkin kantaa pojat nukkuu. nyt jo kohta pitäis itekin vääntäytyy. kuhan saisin laitettuu puhtaat petivaatteet meille. =)

tigrulle, suuren suuri :hug: . etkö siä saa yhtään apuja tuohon nukutus ruljanssiin? no huomenna nähdään niin purkaudutaan molemmat kunnolla. :D

yhteisöön kävin kirjoittelle kaikennäköistä.

peppi, sinne päin paljon unihiekkaa. :hug: niin ja kyllä mie oon onnellinen että yövuorot tältä erää loppu. on se vaan niin kiva nukkuu omassa sängyssä. yritän kyllä kirjoitella ensi vkolla. en minä niin kiireinen ole. lapset oikeestaan pitää vauhdin yllä ja illalla ei oikeesti välillä ole jaksanut. varsinkaan jos on ollut puol 6 herätys. :)

nyt mie meen nukkuu, kroooh. :wave: :attn:
 
Huomenta.

Tänään serkku täyttäisi 17v. :'( Vein eilen haudalle kukkia, jos tänään veisi kynttilän... En vaan tiedä, että viedäänkö kynttilöitä enää, kun on niin valosaa? :ashamed:

Tänään on myös kummityttöni ristiäiset :heart: Toivottavasti ei huuda koko toimituksen aikaa, voi olla, et mulle pukkaa muuten tuskanhikeä :whistle: Äiti tulee tänne poikien kanssa, kun Sami on töissä.

Eilen menin kaverille, me tehtiin sinne ristiäisiin tarjottavia; 2 suolaista piirakkaa ja täytekakku+koristelut siihen =)

Olipa eilen tosiaan hiljainen päivä täällä!! :wave:

Kävin vaikka jos mitä kirjoittamassa yhteisöön :)

Tigru: Miten meni eiliset nukutukset? Mä ennen vihasin vieläkin enemmän poikien nukuttamisia, kun Sami on 3 iltana töissä ja mä yksin joudun ne hoitamaan |O Nykyään menee jo helpommin, kun Rasmus ei heräile Joonatanin nukutusaikana miljoonaa kertaa :kieh: Se kun kestää semmosen tunnin verran!

Epeli: Kiitos kysymästä, Rasmuksella ei oo enää pariin päivään ollut kuumetta ollenkaan, on kyllä kiukkuisempi ja väsyneempi, eikä ruoka oikein maistu :| Tiistaina loppuu antibioottikuuri. Hienosti Lauri ollut ilman vaippaa!! :flower:

Jellona: :hug: On varmasti ihana nukkua omassa sängyssä!

Mut nyt meen VIHDOIN laittaa itelleni aamupalaa :ashamed: :wave:
 

Huomenta!!

Ihanaa, mä saan miehen tänään illalla (myöhään, mutta kuitenkin) kotiin :heart: Lähti ke-aamuna aikaseen! Huomisen tekee Kuopiosta käsin hommiaan ja tiistain käy Jyväskylässä tai Joensuussa, mut se ei haittaa, kun kuitenkin yöt on sit kotona. Loppuviikon pitääkin sit vapaana, on vapaansa kyllä ansainnutkin! Kuudet messut on käynyt läpi, joten kevään aikana ei ole ollut kuin ykkösvkl vapaana!

Poikaset on hoidossa ma ja ti ja loppuviikon siis vapailla isukin kanssa :heart:

Poikasilla menee hoidossa hyvin ja ollaan itsekin erittäin tyytyväisiä päiväkotiin, vaikka ensikäynti olikin katastrofi! Tietty poikaset pitkien vapaiden jälkeen ikävöivät ekana päiväkotipäivänään jonkin verran ja Julius yks aamu huudahtikin aamupalapöydästä kun lähtöä tein, että "muista äiti hakea minut" :D :heart:

Kovasti on uhmaa meilläkin, joten voin tuoda Jullen Oton, Joonatanin ja Miikkan seuraan :D Kovasti kaikkea halutaan ja sit ei halutakaan ja huuto on melkoista! |O Werneri katsoo Jullea aina hymynkare suupielessä ja joskus ihan nauraa räkättää ääneenkin, kun toisella ottaa niiiiiiin tiukille :D Videokuvasin Jullen huutoa ja itkua yks päivä ja näytin sen pätkän sitten Jullelle kiukkukohtauksen jälkeen :D Julle oli ihan hämillään ja haluaa katsoa pätkän aina silloin tällöin uudestaan.

Werneri nukkuu yönsä nyt vähän paremmin, ei enää herää kokonaan valvomaan aamuyöstä vaan nukkuu aamuun saakka, mitä nyt 2-3 x herää tisulille, mut se on pientä verrattuna siihen, että on kokonaan hereillä useamman tunnin keskellä yötä!

Julius herää yössään muutaman kerran itkemään, ei osaa oikein sanoa, että miksi itkee. Kait se hoitoonlähtö jotenkin vaikuttaa asiaan, en tiedä.

Aleksilla oli tänään erittäin ihana yllätys minulle, vitsi, että se on ajattelevainen ja ihana poika :heart: Poikaset heräsi pikkasen ennen seittemää!!! Siis normaalistihan meillä herättään jo hyvissä ajoin ennen kuutta tai heti kuudelta (poikasten toimesta). No Aleksi oli jo hereillä ja kuulin, kun se haki poikaset makkarista olkkariin! Nätisti leikitti poikasia reilun tunnin verran ja tulivat sitten yhdessä minut herättämään!! Ihana oli herätä pikkasen pirteämpänä, kun olin jo viikolla asennoitunut siihen, etten saa vkl aikana levättyä, kun mies ei ole kotona! Mut Aleksi huomaavaisesti ajatteli väsynyttä äitiään :heart:

Töissä minulla on mennyt kivasti ja täytyy kyllä myöntää, että on ihana istua rauhassa ja syödä siten, etten tarvia syöttää ketään samaan aikaan ja vahtia toista syöjää sivusilmällä ja vessassa saan rauhassa käydä, ei kukaan ole änkeämässä samaan aikaan tai kukaan rynkytä ovea kuin hengen hädässä :D Työkaverit on vähän eri aaltopituudella kuin minä, ovat sen verran paljon nuorempia (kotona asuvia 18 v tyttösiä), mutta noin muuten kyllä viihdyn. Ihanaa on tosiaan myöskin se, että teen lyhyttä päivää, eli klo 9-14 ja sovittiin miehen kanssa, että kun pojat on vaan sen 3 päivää viikossaan päiväkodissa, niin haen ne sitten klo 16 tietämillä kotiin, niin saan hetken levähtää, tai laittaa ruokaa tai tehdä muita kotihommia! Ja sit jos joku päivä ei ole mitään erityistä, niin sit haen pojat aikasemmin kotiin.
Torstaina sain pestyä keittiön ikkunan, laitettua ruoan uuniin ja imuroitua! Loppuillan sain viettää rauhassa poikasten kanssa :heart:

Mutta nyt tais tulla melekonen romaani :ashamed: Taidan siis lopetella vaikka juttua tulis vaikka miten!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!!

T. Gerbsukka B)
 
Sunnuntaita!


Siis uskomatonta mä oon TAAS flunssassa. En osaa laskeakkaan monesko kerta tän raskauden aikana. Normaalisti sairastan max 2 pikkunuhaa/vuos.

Olo on siis ihan hirvee, silmät vuotaa ja henki ei kulje.
Mies Otti Oton aamula mukaan tyøkäynnille ja ite oon nukkunut autiuaan tietämättømänä maailman pahuudesta sipulilla täytetty nenäliina vieressä. heräsin vasta kymmeneltä.

Eilisen päivänkin sain olla rauhassa kun Pojat olivat suomiseuran lastenkulttuuri tapahtumassa Stavangerin lastenmuseossa. Hyvin jaksaa mies noiss Suomi-seuran jutuissa olla mukana. On jopa käynyt seuran tapahtumissa kun me Oton kans ollaan oltu lomalla mummolassa.

Käyn yhteisøssä kun hieman lepuutan silmiäni. Gerbsusta oli kiva kuulla. Kävylle laitoi eilen Os ja juttua mekoista y:nä, huomasitko? Pepille mukavaa ristiäistä. Ja usein käy se sun serkkupojan kohtalo mielessä. Jellonalle ja Tigrulle kivoja treffejä. Epeliksen Laurille onnea vaipattomuuteen. Meillä kuivataan edelleenkin pissoja lattioilta kun Otto ei suostu laittamaan vaippaa kuin väqkisin ja potalle ei muista mennä kuin satunnaisesti kakalle.

Viettäkäähän hauska sunnuntai.

T: Kattinka
 
Katinka, ei oo tullu yy perille asti :/

Jessus minkä adrenaliinisyöksyn sain tuossa, oltiin pihalla, leikkelin koiraa ku tajusin et prkl viljami on ottanu hatkat. ikinä en oo liikkunu yhtä livakasti tuomosta matkaa ku kiersin kaikki sen lempi paikat, mettää, tietä, peltoa..
No, tuossa se oli pihan reunassa olevassa autossa, liekkö lattiaa kolunnu ku sitä ei siinäkää näkyny ku kattelin sinnepäin..
 
Pitkästä aikaa.... :ashamed: Olen satunnaisesti käynyt lukemassa kirjoituksianne, mutten ole jaksanut itse mitään kirjoittaa.

Eli, hengissä ollaan, eipä sen kummempaa. Töissä käyty jo pitkään, mikä taisikin olla yksi pelastava tekijä, sai muutakin ajateltavaa. Eipä silti, omasta mielestäni toipuminen tapahtui suht kivuttomasti. Tietty tulee heikkoja hetkiä, mutt sehän taitaa olla ymmärrettävää.

Pikku Tiia haudattiin samaan uurnapaikkaan, missä on äitini. Oltiin vain kahdestaan miehen kanssa, aika lohduttomalta tuntui, kun näki sen pienen tuhkarasian. Itse siunaustilaisuudessa pari viikkoa aikaisemmin, paikalla oli myös anoppi. Tuntui ihan lohduttavalta kun hänkin oli paikalla. Jälkitarkastuksessa sanottiin kaiken olevan hyvin.

Anteeksi, tuntuu että teksti ja ajatus töksähtelee !!! Jotenkin vaikeaa kirjoittaa sillätavalla kuin haluaisi. Mutta jatketaan.

Töissä tuntuu nyt vähän pahalta, kun kaksi työkaveria on jäänyt äippälomalle. Eli itsekkin olisin ollut jäämässä. Hassua kuinka suunnitelmat voi heittää häränpyllyä ?!?

Mutta ajattelin tulla kertomaan, että kaikki on tapahtuneeseen nähden hyvin. Päivä kerrallaan, kyllä se siitä. Tulen taas joku pvä kertomaan kuulumisia lisää.

Terv. Nasuliino

ps. :hug: teille kaikille !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
sunnuntaita :flower:

Nasuliinolle oikein iso hali täältä.

Onneksi V ei kadonnut kauemmaksi.

Me käytiin tänään siellä Lapsimessuilla. Tyttö pääsi "ohjaamaan" ratikkaa, sammutti sammutuspeitteellä leikkiliekkejä ja kävi semmoisen temppuradan läpi. Poika ihasteli ukon kanssa paloautoa ja pienoisjunia ja radio-ohjattavia autoja.
Tarttui sieltä mukaan Lyran sormivärit ja Degoupe-lakkaa. niitä sormivärejä ei ainakaan täältä päin löydy kaupasta, joten se oli ihan "järki"hankinta.
Ihan mukavaa oli, mies meinasi vaan ahdistua väenpaljoudesta.

Sen jälkeen mentiin käymään äitini luokse. Se reissu ei enää sitten mennytkään enää hyvin. Mutsi tuotti mulle pahanmielen taas kerran itsekeskeisyydellään ja pilasi tytön takin. Mun onneni on että ostin sen käytettynä, joten se Brion takki maksoi mulle vaan 8 euroa. Mutta kun se oli aivan hyväkuntoinen ja nyt siinä on sitten semmoiset maalitahrat jotka ei lähde. :kieh: |O
 
JELLONA menikö kotimatka hyvin? Nukahtiko Mikkis?
Kiitos päivästä, oli mukavaa :hug:

KÄPY onneksi V ei hävinny, tuommonen säykäyttää pahasti

NASULIINOlle iso :hug: ja voimia arkeen

PEPPI nukutukset meni ihan ok, Veetillä on TAAS korvatulehdus, jota epäilinkin.
se vaikeuttanu nukahtamista.

GERBERA kiva kuulla teistäkin. Hyvä idea tuo kiukun videoiminen!

Kerroinko jo siitä kun naapuri teki remonttia eilen ja poras Aten päikkäri aikaan. Atte tottakai heräs siihen pärinään (poras betoniseinää, jonka vieressä nukuttiin) Säikähti niin paljon että puhuu siitä asiasta joka tunti, eilen illalla ei suostunu menee nukkumaan vaan nukkui mun veljen sängyssä, viereisessä huoneessa.

mut nyt jääkaapille ja sit pehkuihin
 
Iltoja.

Oon ihan poikki |O Siis väsynyt. Mut se nyt ei oo mitään uutta. Joonatan ei nuku vieläkään :kieh: Vaikka on nukkunu vaan puolentunnin päikkärit :| Sami riehaannutti sitä tuolla nukkumaan mentäessä niin sai siitä sit varmaan lisävirtaa :headwall: Mä kyllä täältä niitä hyssyttelin... Höh.

Ristiäiset meni hyvin, enkä usko, että kaveri pahastuu, jos nimen kerron täällä, eli tytöstä tuli Emma Amanda :heart: Kyllä se jo etukäteen tiedettiin :) Tosi rauhallisesti oli toimituksen ajan, mitä nyt välillä vähän tais masussa kiertää, mut hyvin selvittiin ;)

Oon mässäilly ihan hirveesti tänään :x Vaik muuten oonkin nyt pari viikkoa syönyt vähemmän, enkä herkkuja ollenkaan.

Gerbera: Mä oon kans usein miettinyt, et otan videokameran esiin ja kuvaan Jontun kiukutteluja :D Kiva, että poikien pk onkin hyvä paikka! Ihana Aleksi :heart:

Kattinkalle kovasti ja pikaista paranemista :hug: Ja muistakin syistä lähettelen :hug:

koivunkäpy: Huh, tommonen on ihan HIRVEETÄ!! :| Joonatan kerran kans oli lähtenyt omille teilleen sillä aikaa, kun laitoin Rasmusta auton turvaistuimeen, tästä kai silloin kerroinkin. Mulla sydän pomppi tuhatta ja sataa, kun sitä tuolta ulkoa etin :ashamed: Oli mennyt jonkun ihmisen maantasaisella olevalle parvekkeelle. Meinas itku päästä.. Onneks V sit löyty läheltä :hug:

nasuliino: tosi mukava, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Käyhän useamminkin! Jaksamisia vielä :hug:

smirge: :hug: Meillä taas mulla meni enemmän hermot väenpaljouteen ku Samilla :whistle: Siis siellä lapsimessuilla.

Tigru: Mitäs Jellonan kanssa teitte? Leikkiks lapset hyvin keskenään? :) Pikaista paranemista Veetille! Mulle on ollu suuri yllätys, miten toka lapsi on niin paljon sairastellut, kun ekalla ei oo ollut juuri mitään koskaan... Voi Attea.. Joonatan muistaa kans semmoset asiat pitkään, mitä on säikähtänyt...

Nyt taitaa poika nukkua, on taitanut isäkin tonne nukahtaa... Kuulostelen hetken ja kohta meen herättelemään.

Huomenna oliskin taas työpäivä =)
 
Heips!
Täällä vietetty hyvin aurinkoinen ja ulkoiluun keskitetty viikonloppu. Mukavaa ja teki aivoille hyvää. Siltikin väsytti tänään aamulla niin paljon, että oli pakko mennä takaisin nukkumaan, kun pojat lähtivät. Ja nukuin 11 asti! Nyt tunnin verran järjestellyt asioita, syönyt aamupalaa ja ihan just meen "aamusuihkuun". Sen jälkeen olis tarkoitus aloittaa tän viikon kirjoitusrumba, joka tähtää siihen, että ensi viikolla vaan korjaillaan. :)
Matias on ollu viime päivinä suhteellisen helppo tapaus. Kun on tarpeeksi ohjelmaa, jaksaa sekä poitsu että äitikin paremmin mahdolliset uhmakohtaukset. Itseasiassa jäin viime viikolla miettimään sitä Jellonan ja Epeliksen juttua siitä miten sitä ei osaa "helpon" lapsen kanssa ajatella, mitä se "vaativa" lapsi tarkoittaa. Meillähän Matias on ollu alusta asti hyvin vaativa tapaus, monessa suhteessa just kuin Mikkiskin. Viikonloppuna kun sitten tavattiin yksi ystävä, jolla on nyt 2v 1kk ikäinen poitsu ja joka aina on ollut toooooooodella helppo ja aurinkoinen tapaus (jopa äitinsä mukaan), niin nyt onkin sitten alkanut uhma ja äiti on ihan ulapalla ja puhki. Ja tässä on nyt kyse vasta alkaneesta kokeilevasta uhmasta, joka on kestänytkin vasta noin viikon. Kovasti juteltiin näistä asioista ja tultiin siihen samaan tulokseen, että helpon lapsen vanhemmille voi uhmakin tuntua pahemmalta, kun ei ole mihinkään vastaavaan tottunut. En tietty väitä, että se mullekaan helppoa olisi, joten lähetän mielelläni Matten Oton, Mikkiksen ja muiden poikien mukana uhmaleirille! :LOL:
Ihanaa muuten kuulla, että Gerberan poitsut on viihtyneet hyvin hoidossa ja äippäkin töissä. Ja Aleksin kasvatuksessa olet ainakin onnistunut! Ihana nuori mies!
Kattinkalle paranemista ja hyviä vointeja. Toivottavasti menee nopeasti ohi tuo.
Koivunkävyllä oli ollu pelottavat hetket Villen seurassa vai pitäiskö sanoa ilman seuraa. Onneksi löytyi nopeasti. Meillä Matias lähtee metsässä niin nopeasti omille teilleen, että vähän jänskättää, että koska se karkaa. Mökillä jouduttiin nyt vähän "pelottelemaan" ja sanomaan, että kalliolla on käärmeitä (siellä tosiaan on ja se ei ole mikään leikin asia, kun niitä on monia), mutta se kallio on myös tosi jyrkkä ja lohkareinen, joten puhuttiin pitkään siitä, että sinne ei saa mennä yksin yhtään, mutta että isän tai mun kanssa saa kyllä tulla. Jännästi tuntu ymmärtävän... ainakin vielä. Meri onkin sitten se seuraava asia mistä pitää puhua, tai siis lähinnä kallio meren rannalla... muutenhan meillä on pitkä hiekkis, jossa on todella pitkään matalaa vettä.
Nasuliinosta oli mukava kuulla. Hyvä, että oma olo alkaa jo tasoittumaan. Halauksia!
Kiva juttu, että Tigru ja Jellona näitte...
No niih, nyt menen suihkuun ja sit hommia tekemään. Huomenna onkin sitten se rakenneultra. Jännittää...
Minkäslaisia vappusuunnitelmia teillä muuten on?
Halauksia ja hyvää alkanutta viikkoa!
 
Moi kaikki tähtiäidit :)

Täällä on mahatauti riehunut oikein olan takaa koko viikonlopun. Itse aloin uudelleen la-aamusta oireilemaan :$ ihan veto pois koko päivän. Mies oli aamuvuorossa ja piti sen jälkeen mennä johonkin mönkijätapahtumaan, niin oli sitten niin huono olo hälläkin, ettei mennyt, tuli kotiin ja alkoi oksentamaan, todella runsaasti. Otolla jatkui ripuli edelleen, sentään jotain sain menemään alas, mutta kävi todella monta kertaa ripuloimassa. Ehti joka kerta vessaan, ihme! Ihmetteli itsekin, että ihan ripulikakkaa tulee :$ Lotta oli oireeton tässä kohden, joten hän haki pyörällä lähikaupasta (n.1.5km) päästä meille limsaa ja heille saarioisten tätien ruokaa. Mies meni niin huonoon kuntoon (siis hänellä perussairaus), että soitin jo päivystykseen illalla, sieltä ei mitään kunnon vastausta saanut. Hänellä oli siis 39 kuume, kieli aivan turvoksissa ja kuiva (en ole sellaista ikinä nähnyt ennen) ja houraili tuolla. No soitin hänen veljen tuomaan meille Osmosalia, kun en itse kyennyt apteekkiin lähtemään. Pikkuhiljaa vointi alkoi kohentua, yöllä en juuri saanut nukuttua, kun pelkäsin, että menee vielä pahemmaksi. Eilen sitten Lotalla oli se tanssivoimisteluesitys, se meni hienosti. Otto oli iskän kanssa kotona, jo parempi vointi miehellä. Illalla ennen nukkumaan menoa alkoi Lotta oksentaa rajusti, nukuin hänen kanssa patjoilla olkkarin lattialla. (Lotta nukkuu siis parvisängyssä, joten en halunnut hänen sieltä oksentavan). Yö taas valvottiin. Onneksi mies otti aamulla Oton mukaansa lähtiessään terkkarin luona käymään, saatiin nukkua 10 asti Lotan kanssa. Johan oli viikonloppu! Mies sai vielä huomisen s-lomaa töistä, joten Otto ei mene huomenna tarhaan, en olis kyllä muutenkaan laittanut, olisin itse mennyt iltavuoroon vasta miehen kotiuduttua aamuvuorosta, mutta parempi näin. Mahatauti on kyllä hirveimmistä hirvein. Toivottavasti vältytte siltä! Päätin, että tästä lähtien yritän kyllä ehdoin tahdoin välttää saamasta tätä, vaikka voihan sen saada mistä vaan. Mutta tuo miehen kunto kyllä pelästytti mut.

Peppi ihana nimi kummitytöllä! Söpö on fb:n kuvissa :heart:

Käpy Hui, varmasti pelästyit Villen katoamista! Onneksi päättyi hyvin!

Nasuliino kiva, kun kävit teidän kuulumisia kertomassa. Mielessä olet ollut :hug: jaksamista kovasti, aika varmasti auttaa ainakin vähän.

Kattinkalle paranemista kovasti! Nyt on enemmänkin syitä lepäillä.

nyt pitää mennä. moikka
 
Moikka!

Meilläkin taas taudit riehuu ja olen nyt tämän päivän kotona. Veralla oli taas korvatulehdus ja nyt on antibioottikuurilla. Meikäläiselläkin oli karmee nuha muutaman päivän. Aivastelin valehtelematta 500 kertaa päivässä , sellasissa kymmenen kerran sarjoissa :whistle:

Pikaista paranemista myös Sirun perheelle. Meillä ei onneksi tuo tauti ole ollut pitkiin aikoihin -koputan puuta :headwall: Töissä yksi meidän opiskelija oksensi käytävälle ja siinä lähellä olin niin pelkäsin kyllä että tartunnan sain. Nyt juodaan taas urakalla Gefilus mehuja ja tota Actimelia.

Nasuliino Kiva kun kävit kirjoittelemassa kuulumisia ja voit jo paremmin.

Meillä Veran nukuttamiset ovat alkaneet sujumaan tosi hyvin. Nykyään nukahtaa minunkin kanssa max.15 minuutissa. Joskus kun ei ole nukkunut päiväunia , niin silloin nukahtaa minuutissakin. Meillä meni aina ennen se tunti nukuttamiseen :kieh: Nyt on kyllä paljon helpompaa ja toivottavasti saatais Vera kesälomalla oppimaan nukahtamaan ihan itsekseen.

Unettomalle tsemppiä muuttoon ja tervetuloa tänne etelään. Toivottavasti viihdytte ja saisit töitä.

Nyt en ehdi muuta. Täytyy lähteä kauppaan ja ehkä vähän puutarhaostoksille.
Aurinkoista viikkoa ja hyvää Vappua jo näin etukäteen kaikille :wave:
 
Päiviä!
Pojat nukkuu, itsekin torkuin hetken.
Tänään taas herättiin ennen seiskaa, kumma miten nyt täällä eivät nuku vaikka yleensä reissussa nukkuvat hyvin.
Ikävä lähtee kylään aamusta kun Atte on jo kympin aikaan väsy :/

PEPPI pojat lekki hyvin ulkona, sisällä Atte halus aina saman lelun millä Mikkis leikki. Kovin paljon ei voinu juoruta kun pojat höpöttivät vieressä :)

SIRU hui, olipa pahan kuulonen tauti, onneksi se helpotti.

KÄPY hyvä että vaihtoivat lääkkeet, toivotaan että ne auttavat ja eikä enää taju lähde.

Me aloitellaan päikkäreiden jälkeen kylä kierrokset. Tänään illalla yks paikka ja sit huomenna aamusta mennään kavereille ja illalla tulee mun kummi käymään ja ke käydään isomummolassa.

Ke iltana tulee isi tänne, vappuna käydään ehkä illalla ajelee kaupungilla, pikkuveli saa kuskata autollaan meitä :D käydään syömässä jäätelöt ja juomassa kahvit ja tullaan sit kotiin :attn: villiä menoa :LOL: mut mulle kyllä riittää se kun nää ihmisiä tuiterissa ite ei tarvii ottaa.
Keskityn ennemmin vaikka vappupiknikkiin :p

jatkan surffailua netissä kun kerrankin on mahollisuus siihen :D
 
Heippa!

Tigru, kiitos kysymästä matka meni hyvin. Mikkis nukahti kellarpellon jälkeen ja kotona kannoin suoraan sänkyyn jossa nukku 6, jolloin mies lähti töihin. otin sit mun viekkuun ja siinä hetken höpöteltyään nukahti ja heräsi 7.40. niin että hyvin nukuttu. kiitos todella paljon seurasta ja kaikesta muustakin. =) harmi kun teillä herättiin niin aikaisin. :hug: jaksuja.

peppi, ihana nimi kummitytölläsi. =) jaksuja sulle. :hug:

siru, onpa ollu tauti teillä. paranemisia kovasti kaikille teille. :hug:

kaiza, samoja asioita olen minäkin joskus miettinyt tuohon uhma juttuun liittyen. :)

käpy, hyvä että saat uudet lääkkeet,toivotaan että niistä apua. hui, tuota villen katoamista. onneksi löytyi.

gerbera, hienoa että poikien päikkäri osoittautuikin loppujen lopuksi viihtyisäksi paikaksi. ihana aleksi. :heart: jaksuja arkeen. :hug:

myö käytiin aamupäivästä ulkoilemassa ja samalla kyläiltiin hetki mun kaverin uudessa/vanhassa omakotitalossa jonna viikonloppuna muuttivat. :) illalla pitäis kait lähtä käymään kaupalla. ostamassa vappuruoat.

meidän vappusuunnitelmat on ehkä grillata jotain..Aleksi ehdotti kylkiä, katotaan jaksaako mis niitä tehdä sit vaan salaattia ja vaik patonkia. :p vappupäivän traditio on ollu käydä naisvuorella syömässä vohveleita. :p :p mie oon aamuvuorossa aattona ja päivänä töissä. :)

mut nyt meen loikoilee... :wave:
 
Niin, kun on avustettavan vauva, huomenna 3 viikkoinen ja omat pojat täällä meillä :whistle: Lupasin hoitaa muutaman tunnin, kun heillä semmosta menoa nyt, mihin ei vauvaa oikein voinut mukaan ottaa.

Mitenhän mä meinaan tästä selvitä??? :eek: :whistle: :D Sami lähtee just töihin.

Ja ei tuu kirjottamisesta nyt mitään, kun vauva tuolla koko ajan heräilee. Ehkä myöhemmin...
 
Täällä edelleen pojat nukkuvat. Vauvaa joutuu käydä kyllä parin minuutin välein heiluttelemassa (nukkuu siis turvakaukalossa), vatsassa taitaa vääntää :(

Toivottavasti tää lääke sit auttais käpynen :hug: Huutele mua, kun oot mesessä :D

Kaiza: Meillä ei oo vielä minkäälaisia suunnitelmia vapuksi, vaikka aatto onkin jo ylihuomenna...

Siru: Huh tuota teidän tautia, hyi, kamalalle kuulosti :eek: :( Rankka viikonloppu teillä ollu :hug: Nyt koitan ryhdistäytyä ja laittaa sitä yv:tä :ashamed:

Smirge, tosi kiva, kun Sami pääsi haluamaanne pk:hon :)

Pikaista paranemista Veralle :hug:

Kivan kuuloiset suunnitelmat teillä Tigru =)

jellona, kiitos :hug: Kiva, että teidän kotimatkakin meni hyvin!

Tulkaa nyt jotain rohkaisevaa mulle kirjoittamaan tänne, joku edes :whistle: :LOL: :D
 
Kevättä ystävät! :wave:

Voi vitsit Siru, ymmärrän teitä syvästi. Meillä on ollut tänään eka päivä keskiviikon jälkeen kun kukaan ei ole oksentanut. Vilillä oli maha kuralla tiistaina, mutta kun oli muuten ihan iloinen ja söi normaalisti vielä ke-aamuna, laitoin sen tarhaan. Kahen aikaan soitti hoitaja että oksentaa. Mies haki pojat kotiin, mä tulin kaupan kautta seiskan aikaan. V oksenteli ja ripuloi ihan kunnolla. Mulla alkoi mahassa kiertää siinä illan mittaan, ja valvoin ite seuraavan yön kun tavaraa tuli molemmista päistä. :x Olisin muutenkin jäänyt poikien kans kotiin, kun miehellä oli tärkeä palaveri töissä.. soista tulikin kotiin jo kympin maissa, yltä päältä oksennuksessa :x :x Oli lentäny autossa, ei ollut ehtinyt tehdä mitään. Tuulilasia myöten piti autoa pestä myöhemmin... Multa ja ukolta tauti meni aika pian ohi, paitsi että mä olen tänään vasta normaalisti virkeä, tähän asti ei ruoka maistunut ja piti nukkua päivälläkin. Viliparalla on vasta tänään pysyny kiinteä ruoka sisällä, ja en todellakaan ole saanut sille 1-1,5l nestettä vuorokauden aikana menemään. On ollut kuitenkin pahan olon puuskien välit ihan iloinen ja virkeä, ollaan oltu omassa pihassakin kun kuumetta ei ole ollut. Ihme tauti. Terkkarista sanoivat että tätä on liikkeellä, ja että on tosi sitkeä tauti. Karverin perheellä Porvoossa oli ollut myös kaikilla (niillä on saman ikäiset pojat kuin meillä) ja pienimmän kanssa oli jouduttu sairaalassakin käymään! :eek: Huh. No jos tämä päivä olis jo oireeton, niin pääsis Vilikin huomenna hoitoon, ja mä töihin. Arttu muuten on ollut terve kuin pukki koko ajan! Syönyt kuin hevonen, puhunut kovalla äänellä ja ihan koko ajan, hyppinyt, leikkinyt, juossut pihalla, vaatinut jätskiä ja mehua kun Vilikin saa jne.. Tahkä kaikki tuo on pikkuisen korostunut kun me muut oltiin niin poikki! :LOL:

Johan oli sairaskertomus. Pahoittelen herkkähermoisimmille.. :whistle:

Artusta on muutenkin tullut jotenkin hirmu iso taas pienessä hetkessä. Leikkii itekseen pihassa parikin tuntia (mitä nyt välillä soittaa ovikelloa ja kertoo erinäisistä ötököistä mitä on kivien alta löytänyt), opettelee kirjoittamaan (pitää aina malliksi kirjoittaa sanoja, ei ite kirjoita vielä kuin nimenstä, äiti, isi ja Vili) ja osaa olla välillä tosi reilu poika kaikesta uhmasta huolimatta. Vili menee perässä minkä jaloista pääsee, ja on huomannut että A:ta saa ärsytettyä tosi hyvin kun alkaa inttää vastaan ihan mistä vaan. Sit A tulee sanomaan mulle ihan raivoissaan, että Vili sano että mulla ei oo kahta kättä!!! :LOL: Lauantaina olivat ulkona verkkareissa ja kollareissa ja Reinot jalassa, kantoivat astioita terassille, mä varottelin ettei saa juosta ettei kaadu, johon A "emmää ainakaan kaadu" ja V "määkään kyllä kaalu"..

Nyt taas pää pätkii, onkohan tämä maitoaivosta alkunsa saanut vaiva lopullista?! Poikkean taas joskus kun ehdin. Lueskelen kyllä kuulumisia ainakin kerran viikossa, mutta viime kuukaudet on ollut aivan liian hektisiä että vois välillä huolasta koneen ääressä! Ja silti kämppä on jatkuvasti kuin pommin ja gommin jäljiltä, tavarat hukkuu, ja aina ne (kuulemma) on mun jäljillä. Huolestuttaa jo välillä.. Onneksi on kesäloma juhannusviikolta alkaen...
 
Hei taas!

Täällä alkaa nyt elämä voittaa taas, Lotta on ollu kyllä aivan uupunut päivän ja nukkunut vähän väliä, katsellut piirrettyjä ja onneksi ymmärtänyt juomisen tärkeyden. Otollakin on parempaan päin, ripulia vielä, mutta noin 4x vähemmän rampannut vessassa kuin eilen. Kiitos kaikille paranemistoivotuksista!!
i
Hannamari, onneksi teillä alkaa kanssa olemaan tuo mahatautishow takanapäin, karsealta kuulosti. Toivottavasti Arttu ei saisi lainkaan. Meillä oli vähän samanlaista vilkasta elämää Lotalla mitä Artulla, muut makaili sohvilla ja neiti esiintyi ;) Oli kyllä tosi paljon apuakin, la-aamupäivän leikki Oton kanssa ja lämmitti heille ruokaa mun ohjeiden mukaan, kun mua kävi pyörryttämään hetken pystyssä oltuani. Koita useammin käydä teidän kuulumisia kirjoittelemassa, sun juttuja on kiva lukea :) söpö Vili, miten tietää jo, että mistä isoveljen saa ärsyyntymään :whistle: Ei muuten meilläkään Otolle mennyt kyllä tarvittavaa määrää nesteitä päivässä, mutta aika normaalin vilkas on silti ollut. Pidemmät päikkärit kyllä nukkunut.

Vappusuunnitelmia olis sellaisia, että olen eka iltavuorossa, mutta mun pitäis päästä jo 21 normaalin 22 sijaan. Mies menee lasten kanssa vapputivoliin/torille ja vie heidät illalla n. 19 maissa mun porukoille yökylään. Kun pääsen töistä, mennään käymään terassilla (toivottavasti ilmat siis suosii) yhden kaveripariskunnan kanssa. Vappupäivänä menen yövuoroon, haetaan lapset päivällä mun vanhemmilta ja käydään varmaan vapputorilla vielä.

Peppi ihana, kun olit ehtinyt kirjoitella! Varmaan aika oltavat sulla kolmen pienen kanssa =) Kyllä sä pärjäät silti :D

Täällä on muuten aivan tosi lämmin päivä, harmi, että ollaan jouduttu sisällä olemaan. Mutta jospa näitä lämpimiä ilmoja olis luvassa jatkossakin =)

Aurinkoista viikkoa kaikille ja kivaa vappua!
 
Moi!

Paranemisia kaikille sairaille. Varsinkin vatsatauti on hirveää.

Nasuliinosta
oli kiva kuulla. Mulle on mysteeri miten tollasesta selviää, mutta niinpä selvisi veljenikin vaimoineen, vaikka eihän sitä koskaan unohda eikä ole tarkoituskaan. Tuska vähenee ajan myøtä, mutta kaipaus jää. Iso :hug: .

Smirge: Onnea päiväkotipaikasta. meillä aloittavat pojat sit samaan aikaan.

Sirulle sain vihdoin ruksattua y:tä.

Mulla on nuha helpottanut, mut oon muuten ollu tänään ihan loppu, vaikka en oo tehnyt sitäkään vähää mitä normaalisti. Vatsaa on taas väännellyt, mut oisko vaikka laktoosivaivoja. Aamupäivällä kyl mietin jo, et pitäskø soittaa synnärille ja kysyä jos tulis tarkastamaan et ei noo upistuksia niin vois saada vaikka niitä estävän piikin. Ei oo kuitenkaan mitenkään aaltomaisia sinne jos lähtee raahautumaan niin saa vieläm siitä sit supistuksia. pari viikkoo minimissään oon päättänyt pidätellä.

Otto on ollut hyväntuulinen ja iloinen poika viimeaikoina. Ens kerralla kun uhmakiukku yllättää niin otan minäkin Kaisan tapaan videokameran esiin.

Vappua tässä maassa ei vietetä, vaikka se vapaapäivä onkin. Suomiseura järjestää jokavuotisen vappulounaan ja perhejuhlan. Minä pysyn tänävuonna koton, mutta mies menee Oton ja Sindren kanssa.

mukavaa iltaa kaikille.

Käpylässäpä on hiljaista. Ei kai siellä sairasteta?

T: Kattinak

 

Yhteistyössä