Joulutähdet 2005 helmikuussa

JOULUTÄHTIEN KIMPPU
Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 88cm/12000g (2v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005
 
Kiitos Smirge uudesta pinosta, mä en edes yhtään tajunnut :ashamed: :flower:

Huomenta!

Mä nukuin viime yönä tosi huonosti :eek: En vaan saanut unta ja heräilin vähän väliä. Pikkasen oli silmät ristissä, kun sit herättiin :/

Oltiin eilen koko iltapäivä ja ilta siellä kaverin tytön synttäreillä ja hauskaa oli! Pojat oli tosi iloisia ja hyväntuulisia, leikkivät paljon jne. Alko se väsymys sitten siinä lähtiessä kyllä näkymään ;)

Mä menin sitten käymään kavereiden kanssa yhdillä, olin siis kotona jo 23, että tosiaan ihan yhdet vaan otettiin :D Niin, sitä ennen kävin pikaisesti äitin luona syömässä pari tortillaa :whistle: :p :p

Epeli: Tosi hyvänkokoinen on kyllä Aleksi :D Mitkä oli syntymämitat?

Neve: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! Toivottavasti sä et saa oksennustautia!

Danjuska: Siis lähtikö miehes ja Tatu sitten ihan uimahalliin vai? :D

Smirge: Mikä uimaseuran vuosimaksu? Paljonko se on (siis maksaa)? Ja käykö sitten kaikkiin uimahalleihin vai?

Tansku: Voi teitä, koitahan jaksaa :hug: Joo, torstai se oli, kun Sirun kanssa treffattais! Kyllä sunkin on päästävä mukaan!! Mun täytyy miettiä, että jos ottaisin toisen lapsista mukaan tai sitten en ota kumpaakaan :D Ajattelitkos sä tulla yksin?

Sami lähtee kohta töihin, en vielä tiiä, mitä me poikien kanssa tehtäis... Toivottavasti äiti jaksais meitä kattoa, jos me ei keksitä muuta tekemistä :D Sit päikkäreiden jälkeen...
 
Hei, missä kaikki on?? :eek:

Meillä molemmat pojat nukkuu nyt, mä odotan, että ruoka valmistuu ja pääsen syömään :p

Joonatan on ihana, kun laitan Rasmusta nukkumaan niin se sanoo ite itelleen shhh ja pistää sormen huulille :D Se saattaa ja nykyään aika usein tuleekin tonne makkariin kattelemaan, kun mä nukutan Rasmusta, välillä katto mua ja nyökyttelee ja kovin hiljaa sanoo shhh :D Tänään toi Rasmuksen tuttipullon sinne mulle, ihana :heart: Vaikkei me sitä nukuttaessa käytetäkkään :) Usein tuo mun kännykän, ihan hiirenhiljaa ja nyökyttelee :heart: Kun joskus (on siitä jo aikaa, monta kuukautta), kun Joonatan rupes aina huutamaan, kun menin laittamaan R nukkumaan, tuli sinne huoneeseen kiljumaan, jos laitoin oven kiinni niin sit hakkas sitä ovea ja huusi ihan hirveesti, ei siihen meteliin kukaan nukahtanu... Mut onneks nyt näin :)

Tänään oon vihdoin saanut aikaseks ottaa kuvia Rasmuksesta, kun se kävelee :heart: Vielä en saanut niitä koneelle (Samilla on se piuha töissä mukana), mut lisäilin jotain kuvia eilen galleriaan: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75359138 Joonatan tukanleikkuun jälkeen.

Pari päivää ennen leikkausta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75359001

2v. aamupalalla: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75359406

Rasmus seisoo ilman tukea, 8,5kk,: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75359239

Rasmus salaa herkkutelemassa, Joonatan tiputti sille suklaarasian lattialle: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75359342 Oli ihmeen hiljaista, kun menin kattomaan niin pojalla oli kummatkin kourat täynnä suklaata ja posket pullollaan :whistle: :ashamed: :LOL:

Missä Jellona??

Siru? Lillukka? Koivunkäpy?

Niiskuneiti: Mites meni eiliset häät? Miten pojat pärjäsivät?

Kaikki muutkin, tulkaa kirjoittelemaan!!
 
Täälähän minä, uppoutuneena ompeluun ja travianin pelaamiseen :LOL:
Pitäs unien ja syönnin jälkeen ehkä lähtee anoppilassa käymään, millonkohan ollaan viimeiks siel käyty.. :whistle: en muista.
Täällä ei mitää ihmeellistä, suunnittelen pienenpientä vaippaa, kokoa vastasyntynyt :heart: on ne pieniä..
 
täällä!

Pistin äsken tytön hiukset kiinni ja suihkutin koko komeuden hiuslakalla. kun ukko ja tyttö lähtee piakkoin sinne kyläilemaan.
Ukon veljen vaimo soitti tossa aamulla, että heiltä on mahd. löytynyt heidän tytön päästäyksi täi :x . joten alkoivat sitten "paistaa" petivaatteita ja pehmoleluja saunassa ja käly meni ostamaan täi-shampoota.

Toi uimaseura on Cetus ja sillä on seuravuoroja muutamissa halleissa, mutta ne on aina niin ettei se halli ole muille silloin avoinna (www.cetus.fi ). Aikuisille vuosimaksu on 30 euroa ja lapsille 10 euroa.

Mittes muitten sairastuvilla voidaan? kuumetta Samilla ei enää juuri ole ja yskintä vähentynyt, mutta nokka on vielä aivan tukossa. Tosin epäilen että Samilla vois ehkä olla korvatulehdus... Syöminen on sen verran hankalaa.

Peppi suloinen suklaansyönti kuva :heart:
 
moikka

nukuin kun tukku kasiin asti mutta silti väsyttää |O

aamulla oli taas pinna niiiin kireellä ja Tatu raivos joka asiasta niin tuntu että tuleepas kerrassaan ihana päivä. Vein sitten pojan omaan sänkyyn kiukuttelemaan.. vähän ajan päästä tuli sanomaan että Tatu haluaa olla kiltti. Tuli kainaloon ja köllötettiin pitkään vierekkäin :heart:

sitten syötiin laskiaspullia :p (laiska minä, en leiponu ite vaan otin pirkka pullia pakkasesta ja paistoin :ashamed: )
Sen jälkeen mentiin laskias tapahtumaan ja päästiin rekiajelulle :D
Me oltiin jo miehen kans ihan jäässä mut Tatu vaan ois halunnu vielä jäädä =)
Nyt mennään illasta tuttujen luona käymään kun Tatu haluaa päästä ammuja lypsämään :LOL: On puhunu taas vaikka kuinka monta päivää. Oli jouluostoksien ajan siellä hoidossa pari tuntia niin nyt ei oo muusta puhunukkaan.

Siinäpä se meidän päivä meneekin sitten loppuun asti.. juuuh, ja poika ei oo nukkunu päikkyjä :whistle:
Jos ei herää kovin aikasi niin ei nukuta oikeella aikaa ja sitten on ruennu illalla nukahtaminen kestää.. eilen meni yli puoli tuntia normaalin 10-15 min sijaan..

Peppi: Jep olivat sitten uimaan lähteneet.. Ihania kuvia :D

mut nyt moi moi
 
Voi hellalettat miten pieniä nuo NB-koon vaipat on :'( :heart: miettii vaan et mahtuuko tuomonen kenenkään päälle, mut eipäs tästä nyt niin kauaa oo ku jokainen tähtösestäki ois mahtunu tuohon vaippaan :LOL:

Ukko läks neitin kans kauppaan ostamaan pattereita et saapi isi ja lapset ajella formularadalla ja mammalle tuo liivatetta et voi tehä marjatytinää :LOL:
 
Moikka kaikille!

Jee, täällä on lunta!! Ihanaa. Vaikka aika kovin myrskysi kyllä viime yön, oli aamuyöstä sähkötkin poikki jonkin aikaa. Nyt muutama aste pakkasta, vielä pitäis ulos lähteä, jonkin aikaa jo oltiinkin. Aamupäivällä lähdettiin mun porukoille syömään (perunamuusia ja lohta :p ) ja sitten pitkästä aikaa mun mummulla myös käytiin, mummu on ollu influenssassa ja mahataudissa, ni ei oltu varmaan pariin viikkoon käyty. Yleensä yritän käydä ainakin kerran viikossa, jos vaan mahdollista. :p Asuu siis mun porukoiden pihapiirissä omassa pikkutalossa. Oli taas tosi iloinen, kun näki Lottaa ja Ottoa :heart: ei niinkään musta iloinen ;) sen jälkeen, kun on tullu äidiksi, niin kaikki on vaan aina iloisia lapset nähdessään :LOL: Lotan vein sitten kyläreissulta tullessa lasten liikuntamaahan, meni sinne parhaan ystävänsä ja hänen perheen kanssa. Nyt juuri kotiutui. Oton kanssa me käytiin lenkillä, Otto nukkui rattaissa. Että onpa mies saanu rauhassa nukkua koko päivän, kuten eilenkin. Yövuoroissa siis on. Eilen lähdettiin heti 11 jälkeen ensin uimaan, sieltä Mäkkäriin ja sieltä konserttiin. Ihana päivä oli :D Otto jammaili kunnolla konsertissa, kun alkujännityksestä pääsi.

Smirgelle kiitos helmikuun pinosta!

Peppi ja Tansku päättäkää te sitten paikka, niin mä yritän suoriutua sinne ;) Peppi, ihania kuvia teidän pojista! Söpö tukka Jontulla ennen ja jälkeen :heart: ja voi mikä ihana suklaansyöntinassu Rasmuksella :D Suloinen Jonttu-nukuttaja!

Danjuska Tatulla on hyviä juttuja =) meillä kanssa Otto tykkää olla sikalassa (mun porukoilla siis on) ja traktoreihin on ihan hulluna :D iskän mönkijä on kanssa vetovoimainen!

Nyt jos pikkaisen siivoilis, ens viikko menee töissä ja siellä koulutuksessa. Ottokin on joka pvä tarhassa, mahtaako loppuviikosta alkaa väsyttämään =) koulutuspvät onkin aika järjestelyjä, mies kun on iltavuorossa. Hän vie Oton aamupäivällä tarhaan ja mun äiti hakee ennen viittä Lotan iltiksestä ja sitten he hakee Oton tarhasta. Mummu on lasten kanssa illan, kun mies pääsee 22 töistä. Pe sama homma, paitsi mun pitäis olla kotona 20 jälkeen. Onneksi mummu pystyy auttamaan :heart:

Nyt ulos vielä ja sitten saunaan, moi!
 
Huomenta.

Mä nyt oon kotona vielä tän päivän; Rasmus huusi "koko yön" tai ainakin siltä tuntui.. Kuumemittarikin on nyt löydetty, näytti 37.7. Ajateltiin varata lääkäri, tarkistuttaa vielä noi korvat. Olisin mä muuten töihin mennyt, mutta kun avustettava moneen kertaa kielsi menemästä, jos lapset on vielä kipeinä :) On sitä mieltä, että lapset tarvivat äitiään, kun ovat kipeitä, ihana ihminen!

KK: Mitäs anoppilassa näkyi/kuului? :whistle:

Smirge: Kiitos :D Tällä hetkellä kaikki pojat on kylvyssä... Eilen Rasmus nukkui nippanappa tunnin päikkäreitä, kun heräsi, nenä oli ihan tukossa ja kun yritin uudestaan nukuttaa niin huusi vaan :| Lähdettiin sit Jontun päikkäreiden jälkeen ajelemaan niin sai Rasmus vielä vähän nukuttua, siinä asennossa suostui nukkuakin.

Danjuska: Ihania juttuja Tatulla, niitä on aina niin kiva lukea :)

Siru: Joo, mä oon huomannut kans ton, että kaikki ovat nykyään aina vaan iloisia lasten näkemisestä, ite menee sit siinä sivussa vaan :LOL: Varsinkin mun mummu, aina sanoo, että olis niin kiva niitä poikia nähdä. Mä oon aina ihan et entäs sit mä. No ei kai, vitsi vitsi :LOL:

Tansku+Siru: Mikähän olis sellanen paikka, missä voitais Sirun kanssa reffata? Olisko se kamppin joku kahvila vai sit joku ihan muu? Haluaisitteko mennä ihan syömään et onks sellanen nälkä vai sit ihan vaan kahville vai miten?

Nyt Sami huusi, täytyy mennä hakemaan Rasmus kylvystä. Pitäis alkaa soittaa tk:hon kans :wave:
 
Väsyneet huomenet!
poika nous vaihteeks 6.30, mua ois kummasti viel unettanu. Tääl on pihalla pakkasta -9 ja tuulee, eipä tee mieli ulkoilla..
Vaihteeks närästää, maha kestää kahvia taas, liekkö ollu joku mahapöpö viimeviikolla..

Pienestä ne nuo lapset on onnellisia, molemmat söi hyvällä ruokahalulla kipolliset tytinää aamupalaks, ville söi lisäks mämmiä :x mulla tekee pahaa pelkkä hajuki..
Ja illalla syötiin pesikkamurupaistosta kera vaniljakastikkeen, ai ku oli namia!'

Rasmukselle pikaista paranemista! Mietin jos alkuviikosta käyttäs pojun korvien tarkastuksessa kun ei taas syö kunnolla..
 
Tervehdys :wave:

Smirgelle kiitokset uudesta pinosta :hug: Noista täistä, ne on niiiiin yökköjä :x Pojilla oli niitä päät täynnä muutama vuosi sitten, juuri kesäloman alettua. Hitto sitä rumbaa, onneksi meillä on silloisessa asunnossa oma sauna, sinne lykkäsin kaikki vuodevaatteet ym isoimmat tekstiilit. Muistan kuinka oma päänahka mukamas kutisi ihan kamalasti vaikka mulla ei täitä ollutkaan... Yöks... :x

Peppi: ai teilläkin on terveyskeskuksessa pientä "ruuhkaa"... Mä jonotin TUNNIN aamulla ajanvaraukseen vain kuullakseni ettei ole vapaita lääkäriaikoja :headwall: Menen klo 13 terveydenhoitajalle näyttämään jalkaa ja lääkäri tulee sit tarvittaessa katsomaan sitä. Mä kyl epäilen et tartten antibiootit kun ei toi tulehdus ole mihinkään kadonnut. Voi Rasmusta, paranemista :hug: Ihania kuvia!!! Aivan ihania :heart: Kamppi vois olla hyvä treffipaikka, en ole aikoihin ollut siellä joten en muista mitä paikkoja on mutta eiköhän me joku kahvila/ruokailupaikka löydetä. Mä tulen ilman tyttöjä, ei ne jaksa päiväkotipäivän jälkeen oikein olla missään, ainakaan nätisti... Mulle ihan sama syödäänkö vaiko vain kahvitellaan. Ehkä Sirulla on nälkä pitkän päivän jälkeen?! Siru, missä yövyt to-pe yön?

Huhheijaa, olen vihdoin taas YKSIN sairastamassa :D Pojat ovat koulussa, mies töissä ja tytöt päiväkodissa :D Veeralla on edelleen ihan kamala yskä ja nuha muttei enää kuumetta. Saarallakin on samat vaivat, saas nähdä nouseeko sille lämpö tällä viikolla. Toivottavasti ei koska mulla olis melkein joka päivä jotain tärkeää tekemistä. Tänään menen näöntarkastukseen, olen ihan varma että tartten silmälasit. En meinaa näe kunnolla kauas, esim. bussin numeroita en näe kunnolla -arvatkaa vaan kuinka monta kertaa olen hypännyt väärään dösään... :ashamed: :whistle: :LOL: Ajokorttia varten on nyt vihdoin pakko hommata rillit. Hyvä niin koska muuten en varmaan koskaan menis hakemaan niitä...

Sainkin vasta eilen paistettua letut -jemmasin muutaman erilleen muista jotta mulle jäisi täksi päiväksi vähän herkuteltavaa :D Pojat, tytöt ja mies vetäisivät meinaa eilen ihan kaikki loput :eek: Onneksi olen niin ovela että tajusin laittaa muutaman salakätköön, hyvä minä :kieh: :LOL: :saint:

Mukavaa päivää kaikille!
Tansku
 
Heips!
Kiitos Peppi huhuiluista. Täällähän minä jakselen, vaihtelevasti. Kyllä mun vatsa jo sen verran pömpöttää, että hyvät ystävät on jo ihan itse tajunneet. Ihan eri tavalla tulee vatsa esiin, kuin viimeksi, vaikka nyt onkin vähän enemmän painoa muutenkin.
Asuntoasiat stressaa ja oppari keskeytyy vähän väliä, kun remonttimiehet juoksee. Ärsyttävää. Varsinkin kun tiedetään, et tekevät työt huonosti ja ollaan päätetty muuttaa mahdolllisimman nopeasti. En halua kasvattaa astmaista lastani asunnossa, jonka seinässä on kosteutta ja hometta. Vuokranantajan mielestä on vaan tärkeää, että ne keittiönkaapit on kunnossa, ei sillä ole mitään väliä, mitä seinän välissä tapahtuu. Ongelma on nyt vaan siinä, että mihin muutetaan.
Mulla olis tukholmaan messumatka to-ilta - la-aamu. Matkan oon maksanut, mutta mietityttää, että voinko lähteä, kun olo on aika heikko 24h. Montaa kertaa ei ole tullut ylös, mutta tää olotila on itseasiassa pahempi, kun se ei helpota ollenkaan.
Hannelelta on pitänyt kysyä (ja tietty muillakin, joilla on 2,5v-3v ikäeroa lapsilla), että meinaatteko pärjätä vanhoilla rattailla? Mä mietin asiaa jo siksi nyt, että kuljen paljon bussilla ja kävellen Matiaksen kanssa ja silloin on hyvä olla jokin istumapaikka, vaikka suurimmanosan matkasta kävelisikin. Aion siis alkaa seurailemaan jo nyt huutonettiä, haluaisin semmoset kahdenistuttavat matkarattaat, jotka sais siis meidän pieneen autoonkin. Oon tässä lähistöllä nähnyt silloin tällöin yhdet semmoset ja ajattelin, että käyn ihan kysymässä mitkä ne on. Niissä kun näyttää selkänojakin menevän ihan alas asti. Vähän aikaista tietty on, mut tollasia ei varmaan kauhean usein oo myynnissä.
No juu, nyt pitää taas keskittyä hiukan ja päästä työn makuun. Huomenna on remppamiehet kuulemma koko päivän täällä. Huoh.
Hyviä vointeja kaikille, sairastaville pikaista paranemista ja äideille pitkää pinnaa uhman kanssa.
:hug:
 
Tervehdys! :wave:

Smirge: Kiitokset uudesta pinosta! :flower: Enpä minäkään tajunnut yhtään, että kuu on jo vaihtunut :whistle:

Peppi: Rasmukselle pikaista paranemista! :hug:
Häissä oli oikein mukavaa, vaikka multa jäikin esim. kaikki hääleikit näkemättä, kun jouduin jo kymmenen maissa lähtemään kotiin. Mies oli pärjännyt poikien kanssa todella hyvin, Jessekin oli suostunut pullosta juomaan oikein mukavasti. Olisinkin voinut viipyä häissä kauemminkin, kun Jesse oli nukahtanut yöunille ilman tissimaitoa tai nukahti juuri silloin, kun tulin kotiin. Mutta mua kyllä alkoi häissä jo sen verran väsyttämään, että en kuitenkaan sitten olisi enää kauan jaksanut olla :)

Kaiza: Jaksamista huonon olosi kanssa! :hug: Jos et mistään muualta kaksostenrattaita löydä, niin mä varmasti voin jo syksyllä meidän rattaista luopua, ne ei kyllä mene ihan pieneen tilaan...

Koivunkäpy: :hug: Toivottavasti Villellä ei korvatulehdusta olisi!
Mikäs sulla on nyt tilanne ompeluhommien suhteen? ;) Mä olen nyt tuolista mitat ottanut ja kankaan värinkin olen jo lopullisesti päättänyt =)

Nyt pitää mennä katsomaan, mitä Joonas taas touhuaa... :wave:
 
Niiskis, pistä vaan mitat ja kankaat tulee, ompelen sit aina jossai välissä B) Kankaat voit ite käydä ni ei tule väärää kangasta, toki jos eurokankaasta löytyy sopivaa ni voi kysyä et onnistuuko niin että haen kyseistä kangasta joensuusta ni ei menis postareita.. ku ainaki kukkakaupoissa moinen onnistuu :LOL:

Mäkää en muute tajunnu et kuukausi on vaihtunut, mut tänäaamuna tajusin et 7 aikaan jo näkee ikkunasta muutaki ku pelkkää pimeetä :eek:
 
Aamuja!

Meilläkin oli tietsikka rikki :headwall: kyllä otti päähän kun ei pariin päivään päässy koneelle tai melkein viikkoon. nyt on 30 cd:tä poltettu kuvia ja tiedostoja ja uud wintous asennettu, ja kylläpä nyt toimii hyvin.
Onneks tuo mies on nörtti niin osas ite hoitaa eikä tarvinnu viedä kovetta minnekkään.

Täällä on lunta tullu lisää ja Aten mäki kasvanu. oon itekin liukurilla laskenu, hiukan ohikulkijat kattoo kun äiti laskee mäkeä ja lapsi kattoo vierestä :LOL:

viikonloppuna kävi Veetin kummit ja niillä oli mukana Collie-vauva, se oli niin suloinen. Pikku hauva rakastui veetiin, makoili aina pojan vieressä lattialla :D ja veetikin ihmeen nätisti kävitteli sitä. olivat suloisen näköisiä

Atte ei oikein ymmärtäny että koira innostuu jos nostaa leluja ylös. Yksi kerta poika oli nurkassa ja huuteli apua, oli pallo kädessä ja koira koitti hyppiä ja saada palloa :LOL:
Teki ihan hyvää poikien nähdä pientä koiraa.
Viikonloppu meni hyvin, kaveri pesi pari meidän mattoa :LOL: kun heidän vauva tykkäs pissiä niille

jaahas veetuska heräsi pitää siis mennä viihdyttää sitä
talvista viikon alkua
 
Lääkärissä käyty.. Korvakäytävän tulehdus on Rasmuksella :( :( Lääkäri sanoi, että on tosi ikävä tulehdus, aikuisellakin tekee tosi kipeää, kun sellainen on :/ Sanoi, että ei ihme, jos on ollut kiukkuinen/itkuinen, reppana pikkuinen :( Ja tämä meillä ainakin näkyy, kun laittaa nukkumaan ja unien aikana, muuten jaksaa ihan hyvällä tuulella kuitenkin olla :heart: Lääkäri ihastui Rasmukseen, kehui moneen kertaan, kun on niin hyväntuulinen, rauhallinen ja hymyileväinen :) Sanoi, että sellaisia vauvoja lisää :D Niitä on kiva ja helppo tutkia ;) Ihmetteli, kun ei yhtään vierastanut, vaikka on tässä 10kk iässä. Mut eipä tuo vierastakaan, ketään. Toisin, kuin isoveljensä tuossa iässä ja edelleen =) Tuohon lääkäri totesi, että se on normaalia, esikoinen usein vierastaa, mut muut lapset on sitten "sosiaalisempia", tää lääkäri on ollut meillä neuvolalääkärinäkin, oikein mukava setä :flower:

Niin, jotkut tipat saatiin, joita pitää laittaa 2-3 tippaa 4 kertaa päivässä, suun kautta otettavia lääkkeitä ei tuohon anneta. Sanoi, että jos parin päivän aikana kovin pahenee niin pitää mennä uudestaan näytille... Särkylääkettä täytyy kans antaa. Monta suppoa saa päivässä laittaa? :ashamed:

Tansku: Me päästiin 40-45min jonotusajalla ja saatiin aika puolentunnin päähän :eek: :) Toi uus tk toimii ihan hyvin. Viimeksi kun soitettiin niin vastasivat heti ja samalle päivälle saatiin silloinkin aika. Mikä teijän terveyskeskus on nimeltään? Tai siis missä tk:ssa käytte, ootko ollu siihen tyytyväinen? Kiitos kuvien kehumisesta :) Mä taidan tulla myös ilman pokia :D Eikös Sirulla ollut sitten joskus maaliskuussakin noita koulutuksia? Jos ehditään silloinkin näkemään niin voisin ainakin toisen pojan ottaa mukaan :) Täytyy vielä miettiä...

Kaiza: Toivottavasti asuntoasiat selviytyvät pian :hug:

Kiitos kaikille paranemistoivotuksista!! :)

KK: Mä en ookkaan tarkkaillu, mut ihanaa, kun alkaa olemaan edes vähän valoisampaa! Sitä itekin jaksaa paremmin..

Tigru: Mites sä oot voinut, millanen olo on ollut? Tiiät ehkä mitä tarkoitan.. Ja noin muutenkin :hug: Mulle tuli niin selvä mielikuva Atesta, kun innokas koira on ajanut sen nurkkaan ja poika on siellä pallo ylhäällä, apua huutaen :LOL: :D :heart:

No mut, jospa sitä ottais tota ruokaa, onkohan se jo valmista... Sitä ei tiiä, kuinka kauan Rasmus nukkuu.. Laitoin sille supon, korvatipat ja nasolinia, luulis nukkuvan :LOL: Heh heh :D
 
Peppi: voi Rasmusta! Mulla on ollut toi korvakäytävän tulehdus ja se tosiaan on tosi ilkeä, korviin sattuu ihan mielettömästi :( Paranemista pienelle :hug: Me käydään Kivikon terveysasemalla. Ollaan oltu ihan suht tyytyväisiä sen toimintaan, välillä joku tökkii mutta niin se taitaa tökkiä kaikkialla... Harmi että labra muutti sieltä Kontulan terveysasemalle, sekin tosin on suht lähellä meitä. Olipas muuten taas niin turha käynti, kävin terveydenhoitajalla joka soitti lääkärille eikä tällä sitten ollutkaan aikaa katsoa mun jalkaa. Sain lekurille ajan huomiseksi eli sitten taas menen terkkariasemalle, huoh...

Nyt pötköttelemään sohvalle :D
 
Heippa!

Kiva ehtiä kirjoittelee...on ollut hiukan menoa kaikenlaista viime viikonloppu kokonaan. Torstaina mies vei pojat jo aamupäivästä mummolaan, jossa olivat sunnuntaihin. Me vietettiin miehen kanssa kahdestaan viikonloppu ensi pe ilta ihan kotosalla ja la-su lappeenrannassa hotellissa, kun oli toi eka hääpäivä eilen. :heart: pojilla oli mukavasti mennyt. Eilen oli ihan karsee keli ajella tuolla teillä ja lumitöitäkin on tullut tehtyä muutamia kertoja päivässä. Pojille ollaan rakennettu lumilinna ja pitkä liukurimäki. =)

minä menin sit eilen illalla tekee niin radikaalin tempun, että leikkasin Mikkiksen tutista pään pois..selitin että varis oli meinannut napata tutin, mut sain sen viel nykästyy takas, kylläkin rikkinäisenä. no vähän aikaa se sitä piti suussa ja sitä jopa nauratti kun tutista tuli ilmaa suuhun,niin tuntui varmaan hassulta. loppujen lopuksi heitti ite tutin roskiin ja tänään kävi roska-autokin,joten nyt se on jo pitkällä meidän talosta. illalla nukahtaminen kesti kyllä kauemmin, mitä yleensä meillä. mun piti välillä olla vieressä, mut loppujen lopuksi nukahti itekseen. 01 aikaan piti käydä oleen sängyn vieressä jonkin aikaa, mut rauhoittui ja nukku 6.30 asti jolloin ei enää nukahtanut meidän viereen takas.
päikkäreille onkin sit tänään ollut ihan oma shownsa nukahtaa, nyt on mies siellä rauhoittamassa. eihän ole mennyt kuin tunti hommaan. katotaan tuleeko tulosta. miehelle se ei viitti kiukkuilla ihan niin paljon ja on jo niiin väsynytkin, et toivon mukaan nukahtaa.
minä olin äsken ihan valmis luovuttaa ja ostaa uuden tutin, jos tää tälläiseksi menee. katotaan. :| :whistle:

peppi,täällä minä. :wave: tuossahan nuo kuulumiset aika pitkälti tulikin. suloisia kuvia pojista.
paranemisia Rasmukselle. :hug: suloisia kuvia pojista. =)

tigru, harmi kun en muistanut terkkuja teille lähettää yhteisen tuttumme välityksellä. kertoi että on teille tulossa viikonlopuksi. =)

Me syötiin miehen kanssa ittemme la- iltana ähkyyn ihanaa ravintola ruokaa, alkupaloista-jälkkäriin. ah,että oli hyvää. :p

meillä olis tänään viel edessä kauppareissu ja ulkoilla haluaisin. sit olis myös kiva ehtiä jossain vaiheessa tekee runebergintorttuja :p ,mun suuria herkkuja. huomenna saatetaan lähteä aamupäivällä tähän lähelle isoon mäkeen laskee liukureilla/pulkalla. ottaa evästä hiukan matkaan. riippuu pitkälti ilmasta mitä tehdään. =)

kommentointi jää tällä kerralla hiukan huonoksi, on tullut hiukan harppoen luettua nuo tekstit. onneksi on loppuviikosta kolme yövuoroa niin enköhän minä sitten ole teidän seurananne ihan urakalla. :D

kaikille sairaille kovasti paranemisia ja muille arkeen kovasti jaksuja muuten vaan. :hug:
 
Moi taas.

Me käytiin poikien kanssa mummua moikkaamassa, muuta ei ollakaan oikein tehty. Just pitäis mennä puuroja taas laittamaan...

Tansku: Kiitos :hug:

Jellona: Mites on tutittomuus mennyt?? Tsemppiä :flower: Ja myöhästyneet onnittelut 1v. hääpäivän johdosta! Just eilen mietinkin, että koskahan se teillä oli, kun muistin, että ihan näinä päivinä =) Kiitos sullekin :hug:

Laitoin taas galleriaan lisää kuvia, ei tarvi kattoa, jos ei kiinnosta :D Mut tässä niitä nyt on.

Rasmus kävelee, kädet tasapainottamassa :D http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75528541

Meidän Jörö-Jukka, sillä on aina tapana tulla kauheeta vauhtia päin, kun oon ottamassa kuvia :D http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75528942

Joonatan nakupellenä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75528633

Jonttu ja Viivi: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Peppi32&image_id=75528824

Siinäpä niitä... Tulkeehan muutkin kirjoittelemaan!
 
Iltoja viel!

peppi, tutittomuus on mennyt kohtalaisesti. meillähän tuttia ei ole enää pitkään aikaan käytetty kuin nukkuessa. päikkäreille mies sai siis nukutettuu mikkiksen kun kävi itekin loppujen lopuksi sängyn viereen loikoilee. Mikkis nukku tunnin ja heräs hiukan kesken unien, kun ei tietty ollu tuttia joka rauhoittais. mut ilta on sujunut ihan hyvin. äsken meni sänkyyn ja kyseli taas tuttia, sanoi kyllä ite että roskisauto vei. :heart: =) ja kysyi minulta sitä niin sanoin etten ole pitkään aikaan enää käyttänyt tuttia. :whistle: tuolla se nyt yrittää saaha unen päästä kiinni, kirjoja on sänky täynnä ja puppe satu soi cd:ltä. katotaan kuin käy. mut ei ole tullut kuin kerran tähän mennessä pois sängystä.
tulipas pitkä sepostus.
kiitti onnitteluista. :hug:

me käytiin kaupassa iltapäivällä. sit heitettiin vaan kassit sisään..aleksi ja mies lähti kaukalolle luistelee ja minä+Mikkis tohon lähijäälle. illalla leivoin viel runebergintorttuja. :p :D

nyt täytyy mennä käymään Aleksin luona, kun sekin yrittää saaha unen päästä kiinni. joten hyvät yöt kaikille :hug:
 
Plaah, tutiseva äpy ilmottautuu, ihmettelin päivän oloa ja kappas mittari näyttää 37.4 ei ihme et on ouo olo, tuo on mulle pahin tuo n.37.5 |O

Peppi, aivan ihania kuvia! :heart:

Tulkaas kaikki vähemmän kirjottavat kertomaan kuulumiset!
 

Yhteistyössä