Joulutähdet 2005 helmikuussa

Hoh-hoijaa, heräsin just päikyiltä! Aamupäivä menikin linnunpönttöpuuhissa koko perheellä, Onni kiipesi tikkaita pitkin ihan pöntön korkeudelle siis varmaan jonnekin 4 metriin puuhun :whistle: isänsä toki oli mukana. Mies kävi lääkärissä ja pariin viikkoon jos ei se kelkan kanssa rymälletty käsi korjaannu selvästi, kuvataan ja menee kirurgin arvioitavaksi joudutaanko leikkamaan. Vauva-vaiheeseen se oiskin täällä "korvessa" aika juttu kun ei vois sit ajaa autoa vauvan, Onnin nostelusta nyt puhumattakaan. HITTO.

Jellona :hug: osanottoni!

Peppi vastasin :)!

Käpy mitäs kysyit ja keltä... Saanen arvata: liittyykö karkauspäivään ;)?

Meiltäkin löytyy äitiin-tarkertuja-Onni-poika, joka esim. aamulla herätessään kömpii meidän keskeen ja pitää kaksin käsin kaulan ympäriltäni kiinni ja tänään sanoikin että äiti on Onnin kulta ja Onni äitin kulta. Mä luulen tässä myös kyse siitä et Onni tietää kakkosen olevan tulossa. Meilläkin puhuttu alusta asti asiasta ja hienosti Onni asian ottanut, muutaman kerran todennut että EI hoida vauvaa mut yleensä tahtoo kuunnella potkuja, puhuu myönteisesti asiasta.

Nyt jotain välipalaa itselle ja vauvalle :).
 
Jospa sitä jotain pystyisi nyt kirjoittamaan. Nasuliinon uutiset vaan pysäyttivät ihan täysin :( :'(

Onpas ollut hurjan kiireinen viikko. Aloitin maanantaina uudessa työpaikassa ja joka ilta olen ollut autokoulussa, sitten aina kiireesti juossut kotiin tekemään kotihommat. Huhhuh... Uusi työpaikka tuntuu tosi kivalle, tunsin itseni maanantaina tosi tervetulleeksi: mulle oli valmiina työpiste, kone, käyntikortit, nimineula jne. Mut esiteltiin kaikille jotka työskentelevät toimistolla. Työtahti on vaan niin erilainen kuin mihin olen tottunut että olen vähän hämilläni ja tunnen itseni huonoksi työntekijäksi. Edellisessä paikassa meinaa sai juosta tukka suorana koko työpäivän eikä ehtinyt edes taukoa pitää. No tämä uusi homma taas on kaikkea muuta kuin fyysistä työtä -menee varmaan aikansa tottua siihen että pitää oikeesti istua tietsikan ääressä ja tehdä siinä työnsä...

Autokoulussa olen ollut nyt pari viikkoa -minä ja 17-vuotiaat :whistle: Vielä ensi viikko on teoriaa ja sitten alkaa ajotunnit :D Odotan kortin ja auton saamista kovasti, tällä viikolla olen huomannut että tosiaan tartten sitä autoa -tossa uudessa työssä tulen kuitenkaan aika paljon liikkumaan eri paikoissa ja yleisillä matkat kestäis ikuisuuden...

Lapset voivat ihan hyvin, Veeralla tosin alkoi taas keskiviikkona räkätauti korvatulehduksineen ja eilen mullakin alkoi nenä vuotamaan. Nyt olen sitten kunnon nuhassa :( Veeralla ei onneksi ole kuumetta mutta taas sellainen inhottava yskä ettei saa nukuttua öisin. Onneksi saatiin arkipäivien hoito järjestettyä mummojen avulla kun mä en halunnut olla heti ekoina päivinä pois töistä. Onkin tosi kiva juttu että pystyn tulevaisuudessa tekemään etänä töitä kotoolta jos tytöt ovat sairaina :)

Luin kyllä kaikki sivut mutta en jaksa kommentoida ihan kaikkea -eikä kukaan jaksaisi lukeakaan sellaista romaania ;)

Hannamarista oli kiva kuulla :hug:

Tiukuliinille ONNEA pienestä prinsessasta, Eetulle isovelionnittelut :hug:

Kattinkalle
paranemista :hug:

Peppi: Veera nukkuu lastensängyssä, sellaisessa 160cm pitkässä sängyssä (ei jatkettava). Ostettiin Veeralle samanlainen sänky kuin Saarallakin on, siis vankilasta kuten ehkä kerroin joskus aikoja sitten. Niistä saa sitten myöhemmin kerrossängyn halutessaan. Voi harmin paikka kun mulla on ensi torstaina autokoulua, muuten tulisin sun ja Sirun treffeille...

Tintta: jaksamista raha-asioiden kanssa :hug: Meillä on kansa tili aina miinuksella :( Tosi rasittavaa kun aina palkkapäivänä koko tili menee vanhojen laskujen maksamiseen ja sitten pitää vinguttaa luotolla ruokaostokset ja taas seuraavasta tilistä maksellaan luottokorttimaksuja. Oravanpyörä... :( Parin viikon kuluttua saan lopputilin edellisestä työpaikasta, olis kiva säästää rahat mutta kaikki taitaa mennä laskujen maksamiseen (autokouluunkin kun menee ihan hervoton summa...). Toisaalta kiva saada kerrankin kaikki laskut maksettua kerralla. Mekin riidellään ihan mielettömästi rahasta, se on melkein ainoa syy meidän riitoihin.

Jonnalle vielä kerran tätäkin kautta suurkiitokset ihanista koruista :hug: Laitoin rahat just sun tilille!

Jaahas, jos sitä alkais siivoamaan... Plääh, ei yhtään huvita :/

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & porukat
 
Huomenta!

Rasmus on kipeä :eek: Toissailtana loppui se antibioottikuuri korvatulehdukseen, joka alkuun vei yskän ja räkäisyyden mennessään. Niinkuin eilen taisin kirjoittaakin, yskä on KOVA ja nyt on poika ihan räkäinenkin :( Olin aiemmin viikolla kysynyt, josko mun äiti ottais Jontun yökylään ja sovittiin, että poika menee sinne pe-la yöksi, me aloitettais Rasmukselle unikoulu, jätettäis maito pois. Ajattelin vielä, että nyt sen viittii tehdä, kun poika on vihdoin terve, mut kuinkas ollakaan, uusi, tai vanha, tauti iski jälleen :kieh:

Jonttu nyt sit kuitenkin meni mummulle, me annettiin maitoa viime yönäkin, kun yski niin ikävästä, inhottava se olis itellekin, jos olis kurkku ihan kuiva, eikä juoda sais :eek:

Rasmuksen rytmeistä voisin kirjoitella kans.. Eli aamulla herää 6 aikoihin, mikä on ihan liian aikaisin :/ Sille itselleenkin. Aamupuuro klo 7-8, pikkutorkut ottaa 9-11 välillä JOS ottaa.. Ei aina edes ota. Mut sit päiväuni aikaan on kyllä tooosi väsynyt. Lounas klo 11. Päiväunet 12.30-13 ja nukkuu 2-3h, joskus ja aika usein vähemmänkin, eilen esim. vaan tunnin (mikä tarkoittaa sitä, että on sit illan tosi väsynyt ja nukahtaa autoon, jos liikenteessä ollaan). Välipala on klo 15 ja päivällinen klo 17. Puuro on klo 19.30-20. Nukkumaan menee 20.30-21.45. Öisin heräilee, niinku on käynyt jo ilmi :whistle: Ulkoilua on siinä aamupäivästä, kuten Jontullakin tietty. Illalla käydään kaupoissa/kylässä/ulkoillaan tms. saunassa, uimassa, missä milloinkin :D Tosi harvoin vietetään iltapäivää ihan kotosalla (seinät kaatuu päälle ;) ). Mites muiden joulutähtien pikkusisarusten rytmit, joko sellaisia muilla on?

No, kylläpäs mä innostuin kirjoittamaan :ashamed: Vaikka hommia on!! Ostettiin nimittäin Ikeasta eilen uusi tietokonepöytä ja sit tommonen hyllykkö, järjestys muuttuu siis olohuoneessa, makkarissa ja hiukan poikien huoneessa (otetaan sieltä yksi tuoli olkkariin). Roskiin menevää tavaraa on PALJON :eek: Siis ihan hirveesti..

Sit oon ostanut itelleni uuden kevät/syksypuvun, ulkohousut ja -takin. Ja maksettiin laskut. Sinne ne rahat sitten menikin :/

Koivunkäpy: :hug: En oikein muuta osaa "sanoa" :/

Lillukka: Toivottavasti miehes kättä ei jouduta leikkaamaan :| En oo lukenut postia vielä..

Tansku: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! Mukava, että sut on otettu hyvin vastaan uudessa työpaikassa :) TOSi harmi, kun et pääse reffeille :( :( Eikö sitä autokoulua vois siirtää? :whistle: Paranemisia!!

Nyt täytyy äkkiä jatkaa hommia! Mun oma kone ei oo nyt liitettynä nettiin, joten en oo mesessä, enkä nyt spostiakaan lue, mut pian se varmaan liitetään ;)
 
Se taitaa sitten olla jo maaliskuu, ohhoh.

Työssöppiminen loppui 25.1. ja 4.2. alkaen olen ollut koulussa ja yksin lasten kanssa viikot.

Elämä sairastelukierteineen ja yksin lasten kanssa ei ole ollut helppoa, mutta sitä en tietenkään luullutkaan kun tämä kaikki oli vasta keskusteluasteella...
Oma henkinen ja fyysinen vointi on todella heikoissa kantimissa, mutta eteenpäin on vaan mentävä.

Viikko sitten juhlimme esikon 8-vuotis päiviä, en voi ymmärtää miten iso tyttö minulla jo on :heart: :eek:
Ensi viikolla on 5.hääpäivä ja sitä juhlimme tulevana viikonloppuna kahden.
Parisuhde on ollut koetuksella, mutta jos tästä selvitään niin luulen jatkossa helpottavan.

Synttäritkin lähestyy, kriisiä pukkaa senkin puolesta, haluaisin vain olla ikuisesti 25 :LOL:

Tytöt (terveinä ollessaan) voivat ihan hyvin, tosin keskimmäinen kärsii isin poissaolosta todella paljon. Usein tunnenkin itseni hyvin voimattomaksi kun en osaa lohduttaa häntä kovinkaan auttavalla tavalla :|
Peppi on pieni ja pippurinen, laulaa, höpöttää ja kiukkuaa sopivassa suhteessa.
Äidin on oltava paikalla koko ajan- vaihe on myös tullut uudestaan esiin, suloista sinänsä.

Eipä tässä muuta, hyvää kevättä kaikille ja aurinkoisempia päiviä :wave:



Nasuliino en osaa edes pukea sanoiksi, kuinka pahoillani ja surullinen olen enkelivauvanne menetyksen johdosta :hug: :'( :'( :'(
Paljon voimia isoon tuskaan.
 
UNETON kovasti voimia arkeen :hug:

KÄPY :hug: kuinkas siellä jaksellaan? , voimia :hug:

täällä pää täynä räkää, sain yhen vaipan tehtyä tänä päivänä, siinä päivän työt, nyt pitäs lähtee pesee poikia

aurinkoa kaikkien sydämiin
 
Uneton, kiva kun kävit kirjottamassa!

Tigru, vaihteeks koskee päähän |O

Jos loppu illan ihan vaan olla ärvöttäs eikä tekis mitään muuta ku SÖIS :ashamed: ja jois yhden putelin -mitälie-juomaa, joku mikseri juttu tuo on.. :whistle:
 
Käpy eilen jo kirjoitin mut tsap, viesti katos ja sit koneella ei päässyt enää nettiin?! Eli en tiiä miks miehen käden hoito noin, lääkäri on tuttu (ent työkaverini) ja asiantuntevuuteen luotan kyllä, et ei auta kai kun uskoa et hoidetaan "oikein". Oletko saanut parempaa vastausta kun kattellaan?

Unettomasta mukava kuulla, voimia!!!

Unettaa... Ulkoilu ja leipominen vei vissiin voimat.

Niisku laitan sulle meiliä!

Öitä!
 
Koitin lukea kaikki teidän kirjoitukset, nyt ei jaksa enää kommentoida. Toisella kertaa sitten.

Nasuliinolle iso halaus :'( Ei voi ymmärtää eikä ole kai tarkoituskaan :( Koittakaa jaksaa ja pitäkää tosissaan huolta toisistanne!
 
Ehkä pääsee ehkä ei.. kahden ukon kans kotoo pois.

Yö oli taas sieltä tänne päin, pojun piti kahdesti päästä pissalle ja toki se nukahtaminen vaan kesti ja kesti.. mulla ku kerranki ois uni tullu erittäin nopeesti :whistle: no sain sentäs aamulla maata poeräti puol 10 asti.. :LOL:
 
Täällä on lunta!! Siis ihan kunnolla. Vaikka Smirge jo kerran sanoikin, ettei enää lunta tänne halua ;)

Oltiin poikien kanssa ulkonakin, oltais Jontun kaa viihdytty kauemminkin, mut Rasmus rupes hermostumaan, enkä viittinyt sen kaa enempää ollakaan, kun se on kipeä. Kuumetta ei ole. Yskä on ikävä ja räkä vuotaa koko ajan :( Yöllä heräsi kuitenkin ekan kerran vasta klo 4.30!! Tosin, illalla ei nukahtanu, ei millään!! Ihan hirvee show :eek: Nukahti sit vasta normaalin 20.40 sijasta klo 22.30. :/

Äh, Viivillä on TAAS valeraskaus :kieh: Sairaan rasittavaa |O Jospa meillä nyt olis varaa leikata se, kun mäkin oon alkanut töissä käymään :) Mulla nousee tunnit, tai siis nousi nyt maaliskuun alussa 40h/vko, mut avustettava on sanonut, että pärjäävät tällä, mitä nyt teen!! Vähänkö on mukavaa B) Vauvan synnyttyä tarvitsevat alkuun ehkä vähän enemmän apua, mut sit, kun helpottaa niin ei enää.. Oon aikas onnellinen tästä :D Tai siis koko perhe ollaan :whistle:

Uneton: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa ja jaksamisia sulle arkeen, ihan hirveesti :hug: Myöhästyneet onnittelut O:lle :ashamed: :flower: Ihana oli lukea tyttöjen kuulumisia :heart: Voi pientä keskimmäistä, kun isiä niin kaipailee :( No, jospa tää kevät menis äkkiä!!

Tigru: Räkäisyys on ikävää, niin oma, kuin lastenkin :| Mulla ei nukahtamisesta ittellänikään meinaa tulla mitään, kun on nenä ihan tukossa. Toivottavasti en Rasmuksesta nyt tartu :whistle: :snotty:

Mihis se käpynen on lähdössä?

No mutta, jos rupeais antamaan Rasmukselle ruokaa, Joonatan tossa jo söikin =)
 
sunnuntaita

Poju päikyillä. Mies ja sisko lähti käymään kaupassa ostamassa matkaevästä kun lähtee sisko tänään kotia kohti.

Täällä rupeaa paistamaan aurinko B) ehkäpä lähdetään järvelle iltapäivällä jos hyvä sää jatkuu..

Eilen oltiin ulkona yli 2 tuntia ja poika tykkäs :D

Muuten täällä on ollu monta päivää pienen pieni kiukku pussi jolle mikään asia ei sovi |O piti jo mennä hiukan ihteeni ja miettiä että onko nyt joku asia jossain muussa vialla mut en kyllä keksiny. Ja tänään on ollu taas oma aurinkoinen ihtesä.
Se kävi kans milessä että vaivaako hampaat kun sormet on ollut viikon verran suussa koko ajan :whistle: että saattaa sekin pikku miestä riepoa.

Käpy: Harmi kun ette päässeet lähtemään, :hug: Olisitteko pitkällekkin lähteneet?

Peppi: Kiva kun sulla tuntimäärä nousi =)
Rasmukselle pikaista paranemista flunssasta!
Paljonko oon muutes siellä päin Suomea koiran leikkuu?? Nartuilla varmaan kalliimpi kuin uroksilla.
Itse uhkasin jo Roopen ollessa pentu että pääsee pieneen kirurgiseen toimenpiteeseen mut eipä oo tullu vietyä ja nyt mies onkin sitten vähän sitä vastaan :kieh:

Unettomalle kovasti voimia arjen pyöristykseen! :hug:

Tansku: Mites teillä voidaan? joko räkätauti lähtemässä??
Kiva kun tunnet itsesi tervetulleeksi uuteen työpaikkaan heti alusta asti =)

No, mut tuntuvat kaupasta tulevan joten palailen illemmalla :wave:
 
Joonatan on vielä päiväunilla, Rasmus jo heräsi.. Nukkuikin tosi huonosti sen reilun tunnin, siis yski koko ajan ja nenä oli tukossa :(

Harmi, kun ette saaneet lastenhoitajaa, Käpynen :hug:

Danjuska: Leikkuu on siinä 250-600? :eek: Sami joskus viime keväänä soitteli ja kyseli hintoja.. Nyt en muista, kuuluiko mihin lääkkeet jne. mukaan miten.. Meijän on myös ollu tarkoitus leikata Viivi ihan alusta asti :ashamed:

Ehti Jonttukin herätä, kun tätä kirjoittelin :)
 
Jaha, saadaan hetki odotella et pääsee isompi yökylään, oli systeri pistäny lusikat jakoon ukkosa kans.. :eek: no, onhan sitä toki odoteltukki mut oletin et ne on saanu asiat selväks ku väittivä et ihan hyvin menee.. Annalle en oo viel uskaltanu kertoo ettei mee koko yötä sen kans elämöidessä, toivottavasti j-setä käy meillä silti, on nimittäin kersoille oikeesti tärkee henkilö..

Täällä ei ihmeellistä, mä oon ku rantapallon nielly, alko se aika kuusta :kieh: toki odotettukki ku huomenna on se kierukan asentelu, kävin tänää moisen kapineen hakemassa, onneks siinä oli selostettu ihan piirustusten kera et kui se asennetaan, ei pelota enää läheskään yhtäpaljon ku eilen..
Ukolla reistaa vaihteeks elkä, huoh..
 

Yhteistyössä