Joulutähdet 2005 joulukuussa <3 2008



JOULUTÄHTIEN KIMPPU

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 88cm/12000g (2v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005
 
Uusi pino olkaa hyvä! Tää on meidän kuukausi :xmas:

Kaizalle jaksuja. :hug: Muuta en osaa sanoa.

Ei meillä pidetty synttäreitä (lue marraskuunpino sivu 5 ). Pojalle nousi korkea kuume viime yönä. Karsea yö. Yhtä karsea kuin sen viikon takaisen korvatulehduksen kanssa. Lääkkeillä kuume on aina saatu laskemaan, mutta kun vaikutus lakkaa on kuume noussut taas korkeaksi. Ukko jää huomenna pojan kanssa kotiin.

 
Kaiza, ei varmaan lohduta mutta meillä on tuota samaa NEIDIN kans.. :kieh: toki viljaminkin kans, itellä nykyään kestää pinna paljon paremmin ku ennen töihin menoa.

kenelläkään ei salettiin ole ollu yhtä tylsiä polttareita ku mulla, olin 22.30 nukkumassa.

Samille paranemista!

ihanaa ens viikolla ei oo ku aamusin 8-12 töitä :saint:
 
heips

Käpy: No mulla ei ollu polttareita ollenkaan :LOL:
Mites ne meni noin niin kun muuten??

Kaiza: Tuonne marraskuun pinoon kirjottelinkin että Tatun kanssa myös välistä melkoista vääntöä joka asiasta.. ja kaikki koittaa saada hirveällä itkulla ja huudolla läpi.. Pinna hieman pidentynyt ja pyrinkin laskemaan aina kymmeneen.. ellen 20:eenkin...

Ruoka aikaan saattaa yrittää pelleillä jne mutta laitan kylmästi pois pöydästä joka kyllä meidän pikku mieheen tepsii.. ja sen jälkeen syöminen sujuu.

mutta onko mahdollista että teillä uhman lisäksi olisi myös mustasukkaisuutta/mielenilmausta pikku veljeä kohtaan??
kovasti jaksuja :hug:

Viikonloppu tuli ja meni.. Miehen työasiat näyttää olevan entistä huonommalla tolalla.. oli uutisissa olut että vähentää.. oliko se nyt 500 työntekijää+lomautukset päälle.. :headwall:
ja kaiken lisäks taas se kipee polvi sillä ruennu reistaa :| no jospa se tästä. ei jaksa oikein ees stressata. ja eihän se paskan vertaa auta. katotaan mitä tuleman pitää...

jahas.. ja se ois taas ruokapuolta malettava kohta miettiä..
 
plääh.
Eilen sai taas raahautua päivystykseen tytön kans, meni niin tukkoon ettei paljon iloa ollu astmalääkkeistä, kuulosti äänekkäältä hanhiparvelta jne.. no oikee keuhko rohisee aika pahasti, ottakaa antibiootti kuuri mut hakekaa se vasta kahden päivän päästä, kattokaa mihin lähtee kääntymään..
saapi ukko taas "lomailla", mitä se saa tehdä keväällä sit ihan urakalla.. eilen kerto sivulauseessa et alkaa lomautukset :| no, kait siitäki henkiin jää..

töissä on edelleen nastaa käydä, ei vieläkään liian rankaks oo käyny elämä sielä :LOL:
 
Voi ei teilläkin lomautuksia eessä, niin kuin Danjuskankin ukolla Käpy. :hug: Meidän isäntä ei ole vielä moisista puhunut.

Harva se päivä töissä mä mietin miten sairaaksi tämä elämän meno on mennyt... :| :'( :/
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Minulla ei ole pitkään aikaan tullut kirjoitettua, lukemassa olen käynyt kuulumisianne, mutta jotenkin olen kaivannut sellaista omaa rauhaa kirjoittamiseen, ja siksi kai on jäänyt. Nykyään kun ei jaksa yölläkään valvoa :) Kiva kun olette kaipailleet :hug:

En ole edes Kaizaa vielä onnittelut perheenlisäyksestä, joten Kaizalle ja koko perheelle oikein paljon onnea pikkuisen syntymän johdosta! :flower: :heart:

Elinakin on syksyn aikana oppinut kuivaksi, moneen kertaan yritettiin jo aikaisemminkin, mutta oma kiinnostus puuttui, sitten yhtäkkiä ihan kertaheitolla innostui ja alkoi käydä vessassa molemmilla asioilla. Halusi ihan heti kokonaan luopua vaipasta, ensimmäisiä kaupunki ym. reissuja vähän jännitin, mutta ne meni tosi hyvin. Melko pian yövaippakin jäi pois. Onneksi isoveli eikä Elina ole tehnyt siitä numeroa, että isoveljellä yövaippa vielä on, osa meidän lapsista on oppinut aika myöhään yökuivaksi. Vaipan kanssa minusta kuitenkin helpompaa, kakkosen kanssa aikoinaan pestiin lakanoita vuosikausia, kun hän ei millään yövaippaa hyväksynyt.

Elina leikkii nykyään kovasti kaikenlaisilla pienillä nukeilla, ukkeleilla ja pehmoleluilla, ja juttelee niiden kanssa kovasti. Monesti ihan yksinkin, mutta myös veljen kanssa. Isoveli on tosi innokas ulkoilija, mutta Elina aika herkästi sanoo, että käsiä palelee ja haluaa sisään...on välillä puettu lapasetkin paksujen kintaiden sisään, vähän ehkä auttaa muttei paljon. Isoveli aina yrittää keksiä jotain mukavaa, että Elina viihtyisi kauemmin, monesti se auttaakin. Nyt on kivaa kun on lunta, toivottavasti se ei aivan sula pois. On se kun ei enää täällä pohjoisessakaan tahdo vielä joulukuussa olla kunnon talvea :/

Meillä on nyt vietetty kovasti juhlia, 9- ja 11-vuotissynttäreitä vietettiin marraskuussa, seuraavaksi olisi Elinan juhlat. Me ollaan aina vietetty kaikkien synttäreitä erikseen, ompahan edes jotain omaa kun muuten monenlaista joutuu sisarusten kanssa jakamaan. Eikä meillä kenenkään synttärit ihan peräkkäin olekaan, vaikka melko lähekkäin ovatkin.

Jos kaikki hyvin menisi, niin meille olisi tulossa juhannusvauva... en vain oikein osaa vielä asennoitua niin, että meille oikeasti vauva suotaisiin, luultavasti uskon vasta sitten, jos mahdollisesti vauvan syliin saan. Oikein iloinen olin kyllä plussasta, eihän raskaaksi tuleminen enää tässä iässä mikään itsestäänselvyys ole ja ihan positiivisella mielellä olen toisaalta ollut tämän alkuraskauden. Viime kerralla olin niin huolissani alusta asti, eikä se tuonut yhtään parempaa lopputulosta, nyt olen yrittänyt suhtautua positiivisesti niin kauan kun ei huonoja uutisia tule. Olen jo kaksi kertaa nähnyt vauvan ultrassa, ekan kerran 7. viikolla ja toisen kerran tällä viikolla neuvolassa, nyt viikkoja 10 ja risat. Pääsin tällä kertaa naistentautien polille seurantaan ja siksi noin aikaisin ultraan, ihan hienoa, kun ei tarvinnut kovin kauan miettiä, onko siellä ketään. Nyt neuvolan ultrassa vauva viuhtoi vikkelästi käsiä ja jalkoja, ihan söpön näköistä. Ei silti hirveän laajasti ole tehnyt mieli odotuksesta kertoa, lapset tietää ja yksi ystävä, muille en ole vielä kertonut. Kohta kaikki kyllä varmaan huomaavat ilman kertomistakin, elleivät ole jo huomanneet =) Minulla kun aina aika aikaisin alkaa jo maha näkyä.

Elina alkaa lähestyä kolmea vuotta, ja pian on minun pitkän linjan kotiäidinkin aika ilmoittautua työnhakijaksi. Pitkäksi ei olisi kyllä aika täällä kotonakaan käynyt, olisin varmasti mielelläni kotona siihen asti kun kaikki menisivät kouluun, mutta taloudellisesti se on mahdotonta, kun miehenkin työt ovat vähän kausiluonteisia. Ajattelin, että jos vaikka jotain harjoittelupaikkaa ensin järjestyisi, kun kuitenkin 11 vuotta olen pois työelämästä ollut. Sinänsä olisi ihan mukavaa pitkästä aikaa mennä töihin, mutta minua hirvittää se, miten sitten pystyn sen jäljelläolevan vapaa-aikani jakamaan niin, että kaikille kuudelle lapselle riittää aikaa, nyt kotonaollessa on pystynyt niin hyvin olemaan mukana kaikissa lasten jutuissa, pienimmille on ollut aikaa päivällä ja koululaisille sitten illemmalla.

Jonkin verran ollaan jo laitettu joulua tänne kotiin, ihan kaikkea ei vielä kuitenkaan. Meillä on tosi paljon tallessa lasten vuosien varrella askartelemia joulujuttuja, niitä voisi vielä laitella yhdessä lasten kanssa. Ensi viikolla onkin tulossa jo useammat joulujuhlat, ja seuraavalla viikolla vielä koulun joulujuhlat.

Pepille perheineen toivotan oikein mukavaa reissua!

Danjuska ja Koivunkäpy: Ikävää, että teillä on lomautuksia tulossa :hug: Hirveästi nyt sellaisia uutisia kuuluukin joka puolella :/

Jellonalle on pitänyt monesti sanoa, että älä yhtään ole huolissasi Mikkiksen värientunnistamisesta, ei tässä iässä vielä tarvitse osata kaikkia värejä. Meidän kakkonen sekoitti kolmivuotiaana ihan täysin vielä punaiset ja sinisetkin, hyvin ne oppi myöhemmin ja koulussakin on myöhemmin hyvin pärjännyt. Mikkishän pelaa jo pelejäkin paljon, ei meillä Elina vielä kovin paljon jaksa keskittyä peleihin, Kimbleä joskus pelaa.

Muutakin kommentoitavaa on joskus ollut mielessä, mutta tällä hetkellä ei tule muuta mieleen. Oikein mukavaa joulunodotusta teille kaikille! :hug:
 
jaha, ukko kävi itelleen läppärin ja mulle (ei lapsille) kung fu pandan, mutta kappas kummaa tällä koneella ei voi pelata herran peliä, siispä mulla on uusi monen sadan läppäri |O
enkä tykkää tästä yhtään.. :ashamed:

tuosta lomautuksesta, ei tuo kamalasti aiheuta miellä päänvaivaa vielä ainakaan kun totuttu kituuttamaan muutenki, siis tulot on ollu pienemmät mitä sitten ku ne lomautukset alkaa.

kuusikonäidile ihan varovainen onnittelu täältä :)

ja multa otettiin tänään se kierukka pois, eilen alko kivut vaan lisääntymään ja lämmöt nousemaan lääkkeistä huolimatta, lääkäri ilmotti et tää on nähty ei kiusata enempää. :kieh: tekis mieli käydä tunkemassa se sen lääkärin ahteriin poikittain joka sen laitto |O tai päätti että laitetaan.. ens viikolla lähtee TEO:lle anomus sterilisaatiosta. pitäkää peukkuja että tulee myönteinen päätös!
 
Iltoja!

niin kovasti olen pitkän aikaa halunnut kirjoitella, mutta ei vaan ole aikaa siis juuri noin kuin kuusikonäiti ilmaisi siis rauhassa kirjoittaa. :)

huomenna on vapaapäivä ja kaikki muut meillä jo nukkuu niin saan rauhassa omaa aikaa. ihanaa. mies on saikulla vaihteeksi loppuviikon.

Mikkiksen hoitoasia eteni sit siihen pisteeseen viime torstaina että poitsua en enää tässä kuussa vie sille pph:lle. torstaina kun menin Miikkaa hakee niin päivä oli taas kerran kuulemma ollut kauhea ja hoitaja itse sanoi ettei jaksa miikan kanssa. riitti mulle, kun kertoi miten huonosti päivä oli mennyt ja mitä kaikkea tehnyt. Illalla myöhään en saanut unta ennenkuin soitin siskolleni ja varmistin että ajattelinko oikein. siltä sain kannustuksen soittaa isälleni että tulee perjantai päiväksi miikan kanssa touhuamaan. onneksi on tää tukiverkko, mihin minä muuten olisin joutunut...hakenut ite varmaan saikkua. sain sit tämän kuun kaikki päivät järkättyä niin että Mikkistä ei pph:lle tarvitse viedä. ensi viikon on varahoitopaikassa, kun pph olisi ollut lomalla niin on järkätty toi homma niille kaikille lapsille. sit meneekin miehen äidin luo parin viikon päästä kolmeksi yöksi. ei tarvitse minun vaihtaa työvuoroja. Aksu käy normaalisti pk:ssa. samaan pk:hon laitoin hakemuksen Miikastakin, pienten ryhmään vaan, mutta täyttä on. tammikuun alussa katsotaan sit uudestaan tuota Mikkiksen hoito tilannetta päivähoidonohjaajan kanssa.
Niin siis en enää kokenut turvalliseksi hoitajaksi tuota pph:ta siis Miikalle, kun sanoo ettei jaksa niin ei voi tietää mitä kaikkea miikka olisi siellä päässyt/onnistunut tekemään päivien aikana. on kuitenkin ollut jo yhtenä päivänä ulkona ilman pipoa tässä syksyllä, kun ei kuulemma vaan ollut suostunut sitä päähänsä laittamaan...ja oli syönyt jonkin aikaa lunta sillo tortaina ennenkuin menin hakee, ihan siis vaan istunut ja vetänyt antaumuksella käden täydeltä. siis pikkujuttuja toisaalta, mut mulle liikaa. :ashamed:

kuusikonäidille, täältäkin pieni onnittelu :hug: jarruja kovasti. peukut pystyssä. mukavaa kun kävit pitkästä aikaa kirjoittelee. öisin olenkin monesti miettinyt että missä olet. :)

kaiza, jaksuja sinne oikein urakalla. :hug: Minun on toisaalta vaikee antaa mitään neuvoja tuohon Matiaksen uhmaan, kun meillä on aina ollut Mikkis kova tahtoinen poika. pitkää pinnaa kysytään ja selkeitä rajoja, eikä noita löydy meiltäkään aina. vähän sellaisen huijauksen avulla meillä joitain juttuja tehdään. niin ja kiristys ja lahjonta. toivotaan että helpottais hiukan teillä. :) :hug:

smirgelainen perheelle paranemisia. :hug:

todella harmillisia noi lomautus hommat. kävylle ja smirgelle kovasti jaksuja asian kanssa. :hug: meillä on ennen joulua taas kerran miehen työt liipaisimella, mut katellaan...

mitenköhän pepin reissu on mennyt?

myöhästyneesti 3-vee joulutähdille ONNEA!!! :flower:

Oskarille myöhästyneet nimpparionnittelut! :flower:

huomenna ainakin Julius vietää syntymäpäiviä! ONNEA!! :flower:

meillä jouluvalmistelut ovat aika alkutekijöissä...mulla ei ole vielä ollenkaan hajua olenko töissä vai vapaalla joulupyhinä. huomenna meinasin ostaa kaupasta ekat torttutaikinat ja leipoa torttuja illalla. tänään söin kyllä kylässä ekat. :p että olivatkin hyviä.

viime viikonloppuna kävin kaverini kanssa siellä teatterissa ja baariinkiin ihan eksyttiin. aamuyön tunneille se sit lopulta emni ennen kuin nukkumaan pääsin. hiukan oli tukkoinen olo sunnuntaina kun iltavuoroon piti mennä. siitäkin selvittiin. :whistle: :xmas: hauskaa oli pitkästä aikaa. :D

nyt taidan kääntyä nukkumaan, niin jaksaa jotain huomennakin tehdä. :hug: kaikille ja olette kovasti mielessä. :wave:
 

Heippis :wave:

Jellona, Julius kiittää onnitteluista! Tuntuu hassulle, että tuo pirpana on jo 3-vuotias :heart:

Tänään oli Wernerillä se pään magneettikuvaus. Nukutus meni hyvin, on ollut vaan aika toikkaroiva tän päivän. Ei meinaa pysyä pystyssä, aluksi ei pysynyt edes istuallaan :D
Tulokset pitäisi saada sitten puolen kuun maita. Reipas pikkumies meillä kyllä on :heart:

Jaahas, täytynee jatkaa hommia.
 
moro

jestas mikä pv.. viime yönä ei juuri taas unta tullut kun tämä räkätauti iski meikäläiseen :snotty: joka paikka niiiin kipeenä ja pää täynnä räkää.. aamuyöstä heräsin ja en pystyny nukkumaan.. aamulla kerkesin torkathtaa niin poika heräs :whistle: eikä tietty nukkunu päikkyjä.. joten ihan valmis olen sänkyyn (tosin sitten alkaa masussa hirmu bileet ja menee pitkään ennen kun uni tulee ;) )

Olo tällä hetkellä ihan jees, mut päivällä tuntu että ilta ei tule ikinä :ashamed:

Siskotyttö tuli junalla ja auttaa huomisissa leipomisissa ja saa viihdyttää Tatua jos ite pitää huilata ;)
Onkin kerho aamu joten se aika käytetään tehokkaasti ruoka ostoksiin.. on nimittäin kaupassa väkeä kuin pipoa kun la itsenäisyyspv.

KuusikonÄidille
varovaiset onnittelut ja peukut pystyssä että nyt menisi kaikki hyvin :hug: Mukava kuulumisia lukea.

Kävylle
myös peukut pystyssä!

Gerbera:
Voi pientä Werneriä kun tokkurassa toinen =) saako kysyä miksi oli magneettikuvaus?

Smirgelainen tytölle paranemista!

jellona: Varmasti ihan kiva päästä välillä tuulettumaan =) Kesällä kun lähdettiin serkkutytön kans niin se meni kyllä myös aivan pikku tunneille :whistle: kja niin kun asian ilmasit niin oli hiukan tukkoinen olo seuraavana päivänä kun en osaa edes nukkua vaikka saisi..

Harmi että tuo Miikkiksen hoitohomma meni noin.. vai oisko se sitten hyvä että täti sanoi suoraan ettei jaksa.. onhan se lapsenkin kannalta väärin jos kaikki menee päivän mittaan mönkään vaan sen takia että ei hoitaja jaksa..
Toivottavasti saisitte uuden paikan, :hug: Ja ihanaa kun teillä tuommoinen tukiverkosto että voitte noin järjestää asiat!

hhmmm.. pikku hiljaa peiton alle lueskelemaan.. josko huomenna olis hiukan virkeempi pv =) alan oikeesti muistuttaa jo zombieta mustine silmänalusteni kanssa :whistle: :snotty:

Niin ja Pepin reissu kuulumisia odottelen jahka kerkee koneelle :D
 
Iltaa!

Oikein hyvää syntymäpäivää Julius ja Maria!! :flower: :heart: :heart:

Myöhästyneet onnittelut myös Joelille ja Jamille 3v.! :flower:

Kyllä ne meidän tähtöset on vaan isoja :'( :heart: =)

Kiitos kysymästä Jellona, meidän matka meni hyvin :) Viikko meni kyllä äkkiä! Ilmat oli ihan hyviä, 2 tosi lämmintä päivää B) Rantakadun lämpomittari näytti jopa 31 astetta! Vuokrattiin auto pariksi päiväksi, käytiin vuorilla ajamassa (kyllä vähän pelotti, niin kapeat tiet oli..) ja toisena päivänä käytiin eläintarhassa, kivoja kokemuksia :) Iso turistirysähän toi Ingles on, Samille se oli isompi yllätys ja se oli paikkaan vähän pettynytkin :( Kyllä se Puerto de la cruz Teneriffalla oli parempi kaikin puolin!

Mukavaa meillä kuitenkin oli ja pojat viihtyivät hyvin. Tikkareita jaeltiin ihan joka puolella ja niitä kyllä pojat söikin, ihan liikaakin :ashamed: Mut onneks ollaan nyt taas palattu arkeen :whistle:

Tulomatkalla meidän takana istui tosi ikävä vanhempi pariskunta, joka rupesi meille valittamaan, kun Rasmus alkumatkasta huusi, kun kone lähti päiväuniaikaan niin poika oli kiukkuinen. Tää pariskunta sanoi mm., että noin pienten kanssa ei matkalle lähdetä (kysyin, että olisiko heidän pitänyt olla lähtemättä matkalle, jos kanssamatkustajat niin heitä häiritsevät), haukkui meidän kasvatuksen, nykynuoret eivät osaa kasvattaa lapsiaan, haukkui myöskin mun saaman kasvatuksen, kun sanoin heille sitten vastaan (selitin, että poika on reilu 1,5-vuotias ja on kiukkuinen, kun on niin väsynyt, josta tultiin siihen, että heidän lapsensa eivät ole koskaan, edes väsyneinä, kiukutelleet ja että sekin asia on täysin kasvatuksesta kiinni), minä sitten kuulemma soitin heille suutani (mitä en tehnyt, tai sanoin kyllä, että ovat inhottavia, niin ikävästi meille sanoivat ja meitä kohtelivat/haukkuivat, mutta siihen sain vastauksen, että ihan sitä samaa teillekin ja katsoivat meidän poikia). Muut ihmiset pudistelivat päitänsä ja tulivat myöhemmin meille pahoittelemaan tilannetta ja kehuivat, että hyvin meillä matka meni :) Tuli kyllä silti tosi paha mieli tosta pariskunnasta :ashamed: Ei sitten koko matkan aikana enää keskusteltu.

Muuten lentomatkatkin meni suht hyvin, vaikka pitkä aikahana se 6h on. Meillä oli kirjoja mukana ja pojat tykkäsivät lentoemäntien antamista tehtäväkirjoista, tai oikeastaan siitä, kun saivat liimailla tarroja yhdelle aukeamalle. Oli meillä pientä naposteltavaakin tiukkoihin hetkiin :whistle:

No joo, se siitä matkasta ehkä sitten, luki kuka jaksoi :LOL:

kuusikon äidille täältäkin varoivaistet onnittelut :hug: Mukava, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Tsemppiä sinulle tulevaan työnhakuun ja siihen liittyviin asioihin!

Kaizalle kovasti jaksamisia :hug: En nyt tarkkaan muista asioita, joita kirjoitit edelliseen pinoon, mutta on meilläkin vääntöä Joonatanin kanssa asioissa, meillä käytetään, tai minä käytän jo nyt aika paljon lahjontaa :ashamed: :whistle: Jos syöt niin tehdään jotain kivaa, joskus purkkaa, joskus jälkkäriä jne. Tota rataa. Ja se toimii :D

Tuli tosta mieleen, että Joonatanilla on nyt semmoinen vaihe, jonka oikeesti ajattelen tulleen päiväkodista.... Mennään kuukaus taakse päin, kun Joonatan rallatteli kotona, siis lauloi, "Ruanin on tyhmä, Ruanin on tyhmä", kunnes sit kysyin, että mitä oikein lauleskelet, ei tuntunut ite sitä silleen edes tajuavan, mä sitten selitin, että noin ei saa sanoa (Ruanin on yksi poika Jontun päiväkodista), se ei ole kivasti sanottu ja siitä tulee paha mieli jne. Sit se jäikin vähäksi aikaa, kunnes on nyt ruvennut ihan hirveesti koko ajan sanomaan "äiti on tyhmä" tai jos käsken jotain tehdä, kiellän tms. niin aina vastaus on: "tyhmä!!". En oikein tiiä, että mitä sen asian kanssa pitäis tehdä. Joka kerta sanon kyllä, että äitille tulee siitä paha mieli, ei ole kivasti sanottu jne., mutta aina vaan jatkaa sitä, joka päivä ja monta kertaa päivässä :ashamed: Pitäis varmaan kunnon rangaistukset ottaa käyttöön, huoneeseen miettimään ja sitten anteeksi pyyntö, tehoaisko? No kannattaa ainakin tietenkin yrittää. Tää alkoi kunnolla tuolla etelässä, ehkä alle viikon verran. Siellä en sen suuremmin asiaan puuttunut, mut kun näyttää vielä jatkuvan niin täytyy puuttua!

Meillä alkoi arki tänään. Pojat oli hoidossa, minä töissä ja Sami kävi koululla ja muilla asioilla. Kummatkin pojista jäi itkien hoitoon, mut ihan kivasti oli sit kuitenkin päivät menneet. Rasmuksen ryhmässä on taas uusi hoitaja, mies, tämä on kuulemma koko vakituisen hoitajan äitiysloman ajan ryhmässä.

Kipeille paranemisia!!

Voi pikkuista Werneriä :heart:

Jellona, ihan oikean ratkaisun teit! Noin olisin minäkin tehnyt! Kiva, että ootte saaneet nyt Miikan hoidon järjestettyä tälle kuulle :hug: Toivottavasti saisi hyvän hoitopaikan, Mikkis siis!

käpyselle tsempit! Sterilisaatio-asiaan siis. Ja ikävä asia toi miehen työjuttu :( :( :hug:

Danjuska: :hug: Kirjoittettiinkin samaan aikaan, tai mulla kesti noin kauan tän kirjoittaminen :eek: Voi sua, onneks nyt on ilta, toivottavasti saisit oikein hyvin nukuttua ensi yönä :hug:

Eipä tullut kauheesti tuolta kanarialta osteltua mitään. Aika kallista nimittäin :| Jotain joululahjoja kuitenkin ja kyllä sitä rahaa silti paloi! Onneks nyt tuli veronpalautukset ja palkkaakin enemmän, kun veroprosentti laski ;)

Mut nyt alan jo lopettelemaan, eihän kukaan tätä lukea edes jaksa. No, ei se mitään :D
 
Täällä on pitänyt taas niin kiirettä ettei tännekkää ole ehtinyt kirjottaa!!

Kävin tossa yx päivä Juhon 8kk kanssa Raumalla mun mummoo kattoo kun hän on sairaalassa niin huonona että voi kuolla koska vaan ja halusin et näkee pojan ees kerran ennen sitä.Hän vaikutti iloiselta kun näki mut ja pojan siellä vaikka ei aluksi meinannu ees tuntea ja kysyikin monesti et kuka mä oon yms..

Eilen oli meijän esikoisen 4v synttärit mut suuremmin niitä ei vielä juhlittu koska pidetään isot kemut kaikille kolmelle tytölle tossa 14 päivä kun heillä on niin lähekkäin nuo juhlat.Janette täyttää 28.12 3v ja Jasmin täyttää 10.01. 2v

mut nyt taas poika suuttuu kun mamma vaan on koneella.. :D
 
Heipä hei!

Terveinä jälleen.

Leivottiin pipareita tänään, valmis taikinasta tosin. Mutta se on ah paljon kätsympää lasten kanssa. Ei tartu kaulimeen, ei pöytään ja on just sopiva satsi kerralla tehtäväksi. Yleensä ukko on tehnyt taikinan itse. Mutta koska sen teko ja työstäminen pipareiksi parina viimeisenä jouluna on tuottanut natinaa, niin päätin ostaa valmiin ja säästää kaikkien hermoja. :whistle:
 
heips

aikasemmin kirjotin pitkän pätkän ja se hävis :headwall:

täällä sairastelu jatkuu edelleen :/ Itsellä ei lähde ääntä+kurkku kipeä ja eilen illalla nosti Tatuunkin lämpöä. Tänään kyllä ollut oikein virkkuna, joskin kiukkuinen kun nenä tukossa.

Toissa yötä meillä ei nukuttu mutta onneksi viime yönä saatiin kaikki suht hyvät yöunet.

Eilen vietettiin Tatun synttäreitä.. Miehen vanhemmat ja veljet tulivat käymään, lisäksi miehen työkaveri poikansa kanssa ja lisäksi oli Tatun kummi ja minun pikusisko yökylässä.

Kauheaa mikä vauhti pojilla oli päällä :D

Illalla käytiin pikkujouluissa vaikka aluksi tuntui että ei jaksa. Oli kuitenkin tosi virkistävää käydä syömäsä ja ihmisten ilmoilla. Oltiinkin jo enne yhtätoista illalla kotona =) Oli ihana nukkua yö suhteellisen hyvin!

Peppi: Hienoa että teidän matka meni hyvin. Harmi vaan ettät uollainen pariskunta sattui teidän tulomatkan pilaamaan :headwall: tooosi ärsyttäviä tuollaiset ihmiset!

Tämä tauti vie hirveästi voimia.. jos kallistuisin hetkeksi pitkälleni kun Tatukin vielä nukkuu. mies lähti viemään matkalaiset junalle.

aamulla iskikin taas ihan hirveän kipeä kramppi mahaan ja kodun seudulle ja poltti selässä.. on vähän kireen tuntuinen olo mutta helpottanut onneksi vähän. pari suht hyvää viikkoahan tässä on ollutkin.

nyt hetkeksi pitkälleen :wave:

ja pikkusankareille kaikille onnitteluja! :flower:
 
Myöhästyneet synttärionnittelut Amandalle! :flower: :heart: Jemma vois tulla vähän kuulumisiakin kertomaan :wave:

Hyvää syntymäpäivää Samille! :flower: :heart: :hug:

Myöhästyneet nimpparionnittelut Niilolle :D

Mä olin eilen mun äitin luona itsenäisyyspäivä-päivällisellä :p Sami oli poikien kanssa äitillään, tuli sit myöhemmin meidän äitin luo (pojat jäivät mummon pyynnöstä heille yöksi). Oltiin sit yötä meidän äitin luona.

Rasmus oli valvonut yöllä 3 tuntia!! Ja niin oli kaikki muutkin suuren osan siitä ajasta :/ En tiiä et mikä sillä on, kun usein valvoskelee yökylässä ollessaan, reppana pieni :| Nyt olikin aamupäivän tosi väsynyt, parhaillaan on päiväunilla. Joonatan halus jäädä vielä mummolle, nukkuu kai siellä päiväunet (tai se oli sopimus, sillä ehdolla sai sinne jäädä ;) ).

Huomenna taas maanantai, tylsää.

Danjuskan poppoolle paranemisia! Kiva, että oot edes joinain öinä saanut nukuttua :hug: Hus pois vatsankiristelyt sun muut! Mitäs lahjoja Tatu sai?

Eipä tässä kait muuta. Tulis Kattinkakin jotain kirjoittelemaan! Ja siru ja Lillukka ja Hannele ja Kaiza ja Jellona :whistle: Myös Uneton, Tigru, Metku, Hannamari ja Niiskuneiti! Mitähän muuten MammaRialle kuuluu?? :hug: Entäpä Epeli? Ja kaikki muutkin, tulkaahan kirjoittelemaan :D
 
Moikka,

nyt on sitten Aten juhlat juhlittu. Tänään kävi mummot ja pappa ynnä muut sukulaiset kahvittelemassa, hauskaa oli ja mieleisiä lahjoja poika sai :)

Muuten menee ihan ok, raksalla hommat jatkuu, Mika on raksalla suurimman osan vapaa-ajasta ja minä poikien kanssa kotosalla. Pikku hiljaa hommat on siinä mallilla että lämpöjä haaveillaa mökkiin saatavaksi, sitten helpottaa kun ei sisällä palele.

Meidän pojat on taas muuttuneet jotekin niin isoiksi ja reippaiksi, välillä oli tosi ärsyttävä vaihe kun mikään ei ollut hyvä ja kaikesta piti väittää vastaan. Nyt mennään sovussa ja tehdään yhdessä, välillä kuitenkin pientä nahistelua tottakai. Varsinkin Eetusta on tullut iso poika, osaa jo auttaa monessa askareessa, viihtyy itsekseen leikkien ja myös Aten kanssa jaksaa leikkiä, vaikka Atte ei aina ymmärräkään jutun juonta. Kovasti odotellaan joulua, ollaan pipareita leivottu (valmistaikinasta täälläkin, terkut Smirgelle) ja jouluvaloja sekä -verhoja laitettu. Pojista on mukavaa olla apuna touhuissa.

Kävin tuossa oman äitini kanssa laulamassa kauneimpia joululauluja ja kyllä sieltä ihan joulumielen sai. Jos vielä tänään jaksaisi joulukortit saisi nekin matkaan. Joululahjoja pitäisi vielä pari hankkia, sitten voisi keskittyä vaan tunnelmaan.

Hyvää joulun odotusta kaikille!
 
Iltaa nopeasti.

Kuusikon äidille onnea :heart: :heart: :heart:

Me ollaan mummolassa tampereella. Rantauduttiin turun satamaan perjantaina. Käytiin lounaalla Kaisan luona. Kiitos.

En nyt jaksa kirjoittaa kun hirmusti väsyttää, mutta ilmoitin vain että hengissä ollaan.
 
Heips!

Täällä taas maanantai. Ja juttua tulis vaikka miten, mutta en taas tiedä miten aloittaa. Tökkii.

Ihan ekaks kuitenkin Kattinkalle kiitoksia myös! Oli ihanaa, että kävitte. :D
Matias selitti kovin illalla isille, että kun täällä oli Otto-poika ja kaksi pientä tyttöä. Ja hän leikki kaikkien kanssa!

Metkulle jaksamisia talon kanssa. Toivottavasti jouluna saatte viettää vähän enemmän aikaa perheenä. Koskas teillä on talon arvioitu valmistumisaika?

Olipa mukavaa Peppi, että teidän reissu onnistui niin hyvin. Ihan käsittämättömiä ihmisiä koneessa kyllä. Hyvin oot jaksanut pinnasi pitää, vaikka ei varmaan ollu ihan helppoa.

Miten Danjuskan perhe jakselee? Pikaista paranemista! Meillä ollaan ihan ihmeellisesti oltu terveenä koko syksy, nyt sitten tietysti pelkään, että jouluksi sairastutaan... toivottavasti ei kuitenkaan.

Smirgelle terkkuja, meilläkin on leivottu pipareita (itsenäisyyspäivän traditio anoppilassa) ja muumipiparitalo odottaa tuolla kasausta. Saa nähdä mitä siitäkin mahtaa tulla, kun sitä aletaan kasaamaan. Ajattelin kyllä koristella sen ensin.

Gerbera, koska saatte niistä kuvista jotain tietoa? Ja miten ihmeessä saitte Wernerin pysymään paikallaan???

Peukut pidetään pystyssä Jellonalle Mikkiksen hoitoasiassa. Oikean ratkaisun taisit kyllä tehdä. Toivottavasti Miikka pääsee samaan hoitopaikkaan kuin Aleksikin, niin teidän päivät vähän helpottuu. Tsemppiä.

Kuusikon äidille pienen pieni :heart: .

Mun pitäisi tehdä kouluhommia, mut ei taaskaan yhtään nappaa... ja sit ei tuu tehtyä mitään muutakaan, kun ajattelee, että ne kouluhommat pitää tehdä ennen kuin esim. siivoaa lasten vaatekaappeja (joka on musta siis ihan mukavaa hommaa). No jos tästä nyt vielä vähän ehtisi jotain tehdä, ennen kuin pitää taas hakea Matias puistosta. Jouluksi meinaan kyllä saada viimeisetkin hommat alta pois, niin sitten ei tarvii enää murehtia niitä.
Matias odottelee kovasti joulua, vaikkei siitä mitään vielä tajuakaan. Joka kerta, kun joku sanoo sanan joulu, Matias ilmoittaa haluavansa mopon. Muita toiveita síllä ei sitten olekaan. Itsekään en ole oikein mitään ihmeitä keksinyt, kun tällä hetkellä kaipaan vaan välillä vaihtelua arkeen. Ja toisaalta se lahjamäärä hiukan hirvittää. Päätettiin itsekin ostaa vain minimaalisesti lahjoja ja mielummin miettiä tarkemmin niiden merkitystä, kuin määrää. Mutta jouluun on vaan reilut 2vkoa ja se on vähän se!!
No juu, nyt tökkii ajatus niin pahasti, että annan jonkun muun jatkaa ja tulen myöhemmin tällä viikolla taas kirjoittelemaan.
Voikaa kaikki ihanaisesti ja kaikille synttärisankareille (jo menneille sekä tuleville) kovasti onnitteluja!
Tipp tapp tipp tapp...
-k-
 

Heippa!

Täällä on juhlahumusta suurin piirtein elvytty :D Eilen tosiaan juhlittiin Jullen synttäreitä.
Paljon sai mieluisia lahjoja! Tänään oli 3 v neuvola, tuoreet mitat 96 cm ja 14 kg. Kaikki oli ok.

Mies lähti taas töihin, tulee perjantai-iltana vasta kotiin. Pitkä viikko siis edessä. Pojat on torstain ja perjantain hoidossa, elleivät taas kipeydy niin pahoin, etteivät sinne sit voikaan mennä. Nimittäin Jullelle tuli yöllä taas kova yskä ja nuha. Johan tässä muutama päivä oltiin terveitten kirjoissa... Wernerikin itkeskeli yöllä, joten sekin on varmaan kipeäksi tulossa. Huoks!

Danjuska, Werneri oli sen neurofibromatoosi-epäilyn takia magneettikuvissa. Jaksuja sinulle sinne!

Kaiza, nukutuksessa tekivät sen kuvauksen.

Nyt koitan saada Jullen pötköttelykaveriksi, Werneri taisi jo nukahtaa...

-G-
 
Moikka!

Arki alkoi taas. Oli kuitenkin melkoisen helppo työpäivä tänään :whistle:

Kuulkaa!! Rasmus heräsi ensimmäisen kerran viime yönä, okei, aamua se oli, 6 aikoihin!!! :eek: :D :LOL: Meidän 1v8-kuinen on siis nukkunut ensimmäisen yön putkeensa :heart: Ekai, on tämä ihme tapahtunut kai joskus (yhden käden sormilla voi laskea) ennenkin ;) Nukahti vielä senkin jälkeen ja herättiin vasta 8.17! Pikkuisen tuli kiire :whistle:

Kiva, kun Metku kävit kirjoittamassa!

Ja Kattinka kans :hug: Mistäs sut tavoittais parhaiten, jos laittaisin viestiä? Facebook? :) Ei mitään kiireellistä asiaa ollenkaan.

Kaiza, kiva, kun säkin kävit kirjoittamassa. Mä aina välillä käyn Facebookissa kattomassa, jos olisit lisäillyt uusia kuvia, *vink vink* ;)

Gerberan pojilta nuhat ja yskät sun muut pöpöt hus pois! Jaksamisia tähän viikkoon!

No, eipä mulla sit muuta :wave:
 
moikka

Se on jälleen uusi viikko pyörähtänyt käyntiin.. nukuttiin ja levättin tatun kans viime yö ihan kunnolla ja herättiin vasta 8.30.. ihmettelin kun mies tulee samaan aikaan kotiin.. olivat tämän pv:n lakossa...

Mitään ei oikein sanau aikaseks tänään.. tai no kävin ostamassa joululahjat ja muutapa en oo pystynyt taas tälle iltaa tekemäänkään kun suppailee ja puristaa :| Koitin lenkillä koirien kanssa käydä mutta ei tuntunut yhtään hyvälle.
Rauhallisissa merkeissä ja lepäillessä siis meillä pv mennyt.
Tatukin väsy ja kalpea mutta lämpöä ei ole.

aamulla yritin päivystykseen soittaa aikaa niin oli kaikki mennyt jo ennen yhdeksää
:eek: no seurailen oloa vielä huomisen ja menen ke jos siltä näyttää ja ei ala helpottamaan.

Peppi: Tatu sai mm. kirjan, luistimet, brion junarataa, reinot ( :D ), uimalasit ja kellukkeet.
Hienoa että teillä noin makeasti nukuttu viime yö!! =) toivottavasti jatkuu samaa rataa!

Kaiza:
kiitos ihan ok täällä voidaan kun vaan malttaa meikäläinen vähän iisimmin ottaa ;) mutta kun pää toimii (ainakin osan aikaa :LOL: ) niin ei malttais olla hissukseen.. ois eri asia jos ois esim. kuumetta niin plajon ettei tekiskään mieli tehdä mitään.
Jospa te kuitenkin terveenä pysytte joulunkin =) Tsemppiä koulu juttuihin!

Gerbera:
Voi että.. toivottavasti ei nyt kovin paha tauti teihin taas iskisi, :hug:

Tatulla olisikin huomenna neuvolalääkäri. ja ke itsellä.

Huomenna olis myös perhekirkko mutta jos olo tämmöinen niin tuskin tulee lähdettyä :/

 

Yhteistyössä