Joulutähdet 2005 joulukuussa <3 2008

Väsynyt Smirge ilmoittautuu!
Tein viime viikon nyt ekna kerran sitä "iltavuoroa" ja nyt nää pari päivää aamua. Mä olen poikki |O kaiken lisäksi mulla on joku puolikas mahatauti ja mua väsyttää s*tanasti. :kieh:

Isä tuli sunnuntaina katsomaan pentuja pariksi päivää. Ihan kiva, mutta ei se sitten osannut antaa lounasta tai viedä noita ulos. Joten Sami ei ole ulkoillut kolmeen päivään eikä Anu kahteen. Mulla ei ole mitään valmista sapuskaa noille nyt antaa. Eikä olisi voimia edes tehdä, mieluiten mä olisin mennyt äsken kun töistä tulin suoraan nukkumaan päiväunia, mutta isä sitten päätti lähteä kotia joten se niistä unista sitten...
Isä ei viihdy kovin kauaa muitten nurkissa, mutta just nyt se ois voinut oottaa pari tuntia.
Nyt sitten ukon täytyy mennä kauppaan, kunhan se kotiutuu ja sekin on varmasti ihan sikaväsynyt...

Siltikkin lämmintä joulua teille kaikille ja pikaista paranemista kaikille kipeille :xmas: :flower: :heart:
 
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua jokaiseen tähtiperheeseen :heart: :hug: :xmas:

Täällä alkaakin jo elämä voittaa, toivottavasti muutkin kipeet on aatoksi parantuneet!

Myöhästyneet syntymäpäivät kaikille, jotka ovat 3v. täyttäneet!
 
Ihanaa ja rauhallista Joulua joulutähtiperheisiin! :xmas: :hug: :xmas:

meillä muut jo saunassa, joten sinne tieni vie. nukuttiinkin niin pitkään tänään, joten menemme käymään haudoilla iltapäivällä.

-jellona poikineen.
 
Aatto iltaa kaikille!

Meillä lapset on jo laitettu sänkyyn unta odottamaan, mutta koska nukkumatti tulee se onkin sitten jo eri asia.

Meilä oli tonttu tuonut jo aamulla yhdet paketit kuusen alle. Ja voi lasten onnenpäivää, miten ne olikin mieluiset. Varsinkin pojulle, hän sai paloauton.
Aamupalan ja pikkuvälipalan jälkeen kävimme puolentoista tunnin ajan ulkoilemassa läheisessä leikkipuistossa. Saatiin olla aivan rauhassa, muita lapsia tai lapsiperheitä ei näkynyt. :whistle:
Sen jälkeen olikin aika juoda glögiä, käydä pesulla ja ruveta valmistamaan päivällistä, ainoat mitä piti "tehdä" oli uuniperunat ja kastike sekä lämmitää lanttulaatikko. :D Muksuille ei oikein jouluruoka maittanut. Tyttö söi lähinnä graavilohta ja poju lanttulaatikkoa ja kinkkua.
Tonttu toi paketit viiden aikaan ja taas kummallisesti juuri silloin kun muksut olivat parvekkeella katselemassa näkyisikö tonttua ;) Lahjoja tuli juuri sopivasti. Pojalla on nyt oikein iso arsenaali piipaa-autoja ja tytlöllä Littlest Petshop kamaa.

Rauhaisaa ja lämmintä joulu yötä kaikille!
 
Joulupäivän iltoja!

täällä joulu mennyt rauhallisissa merkeissä.
eilen oli tosiaan minun vanhemmat ja mummini sekä pappani syömässä sekä lahjojen availua katselemassa, kahvit vielä juotiin illalla yhdessä sitten lähtivät kotiin. lapset valvoivat Mikkis yli 21 ja Aksu meni nukkuu 22 maissa.

nukuttiin sitten tänäkin aamuna puoli 9. ihanaa. käytiin aamupäivällä luistelee. siis Mies ja Aksu luisteli koko ajan ja Mikkis kahteen eri otteeseen. mulla niitä luistimia vielä ei olekaan. lauantaina täytyy käydä hankkii. päivällä koottiinkiin erinäinen määrä saatuja leluja. Aksu sai pikkulego systeemejä monia paketteja, yökkäreitä, jääkiekko aiheisen pussilakanan, koiramäki kirjoja sekä paitoja. Miikka sai dublo lego juttuja, lumikolan, paidan, kassakoneen, kirjoja, palapelin x2, boksereita. yhteisinä saivat autoradan, maalin (johon saa kankaan kiinnitettyy, jossa on reikiä, toimii maalivahtina) ja parkkitalon. leluja oli ihan sopiva määrä. ja mieleisiä myöskin. =)
illalla käytiin vielä uudestaan ulkoilee. Aksu hetken hiihti, kun vihdoin tajusin mitkä monot kuuluu noihin sen suksiin. Miikan kanssa käytiin pulkkailee.

huomenna olisi pitkästä aikaa työvuoro (ilta) ja kaksi aamuvuoroa. eipä ole onneksi järin hirveesti noita työvuoroja tässä listassa, joten eiköhän sitä jaksa.

täällä on ihan mielettömän ihana talvisää ollut. onko kaikkialla lunta ollunna? vai mitenkä?

Paljon onnea 3-vuotis syntymäpäiväsankareille!!! :flower: :hug: :flower:

mukavia joulunjatko päiviä kaikille. :xmas:
 
Iltaa :)

Hyvää syntymäpäivää Wilhelmiinalle 3v. :hug: :heart: :flower:

Onpas ihanan rauhallista täällä kotona, pojat nukkuu, Sami on näkemässä yhtä kaveriaan (tulee kyllä kohta), ainoa ääni, mikä kuuluu on tämä näpytys ja astianpesukone, joka on päällä :D Joulu tuoksuu, kuusi tuossa vasemmalla puolella ja hyasintti tuossa oikealla :) :xmas:

Saatiin paljon lahjoja, pohat saivat dublorakennelmia, autoparkkihallin, yöpukuja, kirjoja, Postimies Pate dvd:n, askartelutarvikkeita, olikohan siinä yhteiset?? Rasmus sai untuvapeiton (nyt on koko perheellä untuvapeitot) :heart: , sukat, sukkahousut, villasukat, junarataan osia, pehmolelun, Disney dvd:n, nalle "palapelin", väritys/tarrakirjan, Joonatan sai semmoisen numero/laskinsysteemin (en tiiä sen nimeä, semmonen lapsille tarkoitettu kuitenkin...) värityskirjan ja kynät, jotain palapelin tapaista, johon ei olla vielä ehditty tarkemmin tutustua, pitkät kalsarit, sukat, villasukat ja mitähän muuta :ashamed:

Tultiin eilen kotiin illalla niin täällä odotti vielä muutama paketti, mm. rumpusetti ja kitara :eek: :LOL: :D Joonatanin kummisedältä (lapseton, arvasitteko?? ;) :whistle: ). Pojat olivat kyllä todella innoissaan näistä soittimista, onneksi sain kuvattua, kun Joonatan otti kitaran ja rupes semmosta soittoa sillä soittamaan, keksi jopa itse laulunkin, jota lauloi samaan aikaan, kun kitaraa rämpytti, meni jotenkin "korvatunturilta, korvatunturilta lahjoja saadaan, lahjoja tulee korvatunturilta" yms. :LOL: Rasmus sitten tosissaan soitti rumuja, oikein vakavalla ilmeellä :D Jonttu löysi sitten mikrofoninkin, johon sitten lopuksi lauloi. Oli kyllä aika mahtava bändi täällä kasassa :heart: Näytetään sitä sit 10-15 vuoden päästä, kun pojat osallistuvat idolsiin tai ovat jo rokkitähtiä, niin kaikelle kansalle, mistä se lähti :LOL:

Eilinen meni kivasti, Joonatan soitti pukille joskus viiden jälkeen, kun ei pukkia (perhetuttu) näkynyt, reippaasti pukin kanssa jutteli ja pukki lupasi tulla 20min päästä ;) Siinä sitten odoteltiin ja meinas jännitys nousta jo kattoonkin :D Kunnes pukki sitten tuli ja lahjoja päästiin jakamaan, Joonatan toimi loppuajan apulaisenakin (pukki oli tainnut jo lähteä), pukin kanssa uskalsi jotain jutellakin, vaikkei kumpikaan syliin mennyt, eikä Jonttu sit uskaltanut alkaa laulamaan, vaikka oltiinkin kotona yhdessä sitä harjoiteltukin. Kotiin tultaessa sitten illalla Joonatan halusi kantaa autolta niin monta pussia, kun vaan jaksoi. Heilui siinä sit pussien kanssa ja sanoi: "kato äiti, minä näytän ihan joulupukilta" ja nauraa räkätti päälle. Muutamat kerrat on nyt sen jälkeen joulupukkia leikitty :whistle:

Siinäpä "vähän" meidän joulusta :D Mukava lukea muidenkin kertomuksia omista jouluistaan :)

Minä en ollu syönyt karkkia/suklaata n. 9 kuukauteen, mut nyt on muutamana päivänä tullut sit syötyä :p Kyllä se suklaa niin jouluun kuuluu ;) Vaikka vähän se ensimmäinen ja muutamat ensimmäiset olivatkin pettymyksiä :eek: Ei maistuneet niin hyviltä, kuin olis pitänyt ja tuli vähän paha olokin. Täytyy taas joulun jälkeen karkin syömien lopettaa!

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan, kun ehditte!
 
heipat täältäkin :xmas:

vähän koitan näpytellä, sen minkä tällä läppärillä osaan..

Edelleen ollaan siis reissun päällä täällä minun porukoilla.

Kovasti ollaan mäkeä laskettu (aina Tatusti ukkiin asti :D ) kun on niin mahtava tuo meidän pihatie mäki.. ihme kyllä jopa minä jaksan ylös lyllertää :LOL:

aatto mebni rauhallisissa merkeissä.. ensin kävi pukki anopilassa osan lahjoista jakamassa.. paikalla oli miehen vanhemmat sekä, Tatun setä ja isomummokin pääsi sairaalasta siksi päivää pois.
ajeltiin sitten minun porukoille päiväruualle.. syötiin saunottiin, otettiin pukki vastaan ja availtiin lahjoja =)
Tatu kävi pukin sylissäkin ja kertoili kone juttuja.
lahjaksi tuli vähän vaatetta, palapelejä, kirjoja, plaston mönkkäri, tomi traktori (mitä eniten toivoi ;) ) ja pari muutakin rekkaa joita sukulaiset ostanut.
itse sain sukkia, yöpaidan, mieheltä korvakorut ja munakellon :LOL: ( miten niin onnistuin poárit tortut unohtamaan uuniin ;) ) liäksi erilaisia rasvoja jne..

tosin Tatu meni liian väsyneeksi ja nukkumaan meno oli aikamoinen show mutta muuten kaikki meni ihanasti ja rauhallisesti.. nämä kaksi aaton jälkeistä päivää on mennyt ihanan rauhallisesti.. yhdessä ollen ja touhuten. tänään tatu kävi poniajelulla tätin kanssa.. itse en enää kovin hyvin ponien pikku rattaille taivu :whistle:
muutenkin paljon ulkona touhuttu =)

lunta täällä on. nyt vai lämpötila aika lailla nollassa ja täällä mäellä tuulee niin että ei meinaa pipo päässä pysyä..

nyt tuli ihan vaan omaa napaa mutta kunhan kotia palaillaan kirjoittelen enemmän.. mies lähtee huomenna kotona käymään ja ottaa kaverinbsa mukaan.. saunoovat ja lämmittäävät mökkiä... ajeleevat sitten joku pv takas.. tuumittiin että ei parin pv:n takia koko sakki lähdetä kun matkaa kuitenkin on. mennään tatun kans varmaan su minun mummon luo yöksi niin tulee sielläkin käytyä.

 
Onnea kaikille lähipäivien joulutähdille :heart: :flower:

Meilläkin enää 8 päivää juhliin, olen edelleen hieman sekavissa tunnelmissa...

Kyllä sitä rompetta jälleen tuli. Tytöt sai kauan kaipaamiaan miesbarbeja, legoja, kirjoja, yövaatetta, kitaran ja marakassit :D ja paljon muuta. Yksi suosikeista oli yhteinen Postimies Pate-lahja. Siinä on iki-ihanan sarjan hahmoja ja 4 kulkuvälinettä joiden etuovet aukeavat.

Itse sain pyjaman, ihonhoitotuotteita, kauratyynyn, suklaata jne. Joulu meni leppoisasti niinkuin kuuluukin.

Viikonloppuna ollaan oltu pulkkamäessä, juuri sen verran on lunta että saa laskettua :xmas:

Huomenna minun arki alkaa taas, työt jatkuu. Mies on loppiaiseen saakka lomalla *hieman kade oon*.

Käpy joko jännittää? Tulihan sormus? Voi että viikon päästä eka aamusi rouvana :heart:

Oikein mukavaa päivää kaikille :wave: :hug:
 
Vtut sormusta olla saatu |O isoin koko mitäoli tullu oli 19,5, ja pitäs olla 21, nyt ne selvittää saako suurennettua. ompas kiva jos ei saa, mitäs sitten????

toissa iltana sain kamalan paniikkiahdistustatin kun tajusin mitä kaikkea on tekemättä, puolet asioista sit hoitelin eilen.

Täällä on mukava pakkanen -10 ja tuulee, eli ei asiaa pihalle. :|
 
Myöhästyneet onnittelut Onnille ja Joonakselle :flower: :heart: :hug:

Hyvää syntymäpäivää Matiakselle :flower: :heart: :hug:

Tänne ei kummempia kuulu. Joonatan on ollut koko viikonlopun yökylässä, kotona käyden kylläkin välissä. Pe-la oli mun äitin luona, la-su on ollut Samin äitillä. Ollaan saatu vähän laatuaikaa Rasmuksen kanssa :heart: Ja Joonatan omaansa mummujen luona :)

Sami oli eilen pokeria pelaamassa, mut tuli kyllä ajoissa kotiin. Minäkin kävin äitini ja isäpuoleni kanssa eilen leffassa, Rasmus oli sen aikaa myös mummolla leikkimässä, kun menin illalla poikaa hakemaan niin Joonatan heti ensimmäisenä kysyi: "äiti, mitä sinä täällä oikein teet"
:D Oli kyllä onnellinen, kun itse sai vielä jäädä mummolaan ;) Ja on tullut mummolta tänään viestiä (samille), että Joonatan voi vielä siellä olla ja lähteä heidän mukanaan kyläilemäänkin iltapäivällä =)

Täällä ei muuten ole yhtään lunta, Jellona sitä tais kyselläkin. Ei ollut aattonakaan, eikä muutenkaan ole lähiaikoina näkynyt :kieh: Tosi tylsää.

Kiva, kun Uneton kävit kirjoittelemassa :hug:

koivunkävylle lähettelen stressinlievitystä ja hermoja ja kaikkea, mitä tuntuu, että tarvisit :D Toivottavasti toi sormusasiakin selviäis parhain päin. Mulle saa aina mesota mesessä ;)

Mä sain itsekin kans paljon lahjoja, yhteisiä ja omia; mm. pyyhkeitä, kasareita/kattiloita, paistinpannun, fiskarsin veitsiä, leffalippuja, rahaa, lahjakorttia, verkkarit, kirjan, suklaata yms. Ostin mulle ja Samille yhteiseksi lahjaksi (hobbarista osamaksulla :ashamed: ) digitaalisen järjestelmäkameran!! Tykätään siitä kyl ihan hirveesti :) Sami haukkoi henkeä, kun pakettia avasi (joo-o, olin pitänyt sen yllätyksenä ja pakettiinkin pistänyt :LOL: ). Ei ensin tajunnut, että se oli multa, oli niin typertyneen näköinen ja mä sit taas luulin, että se oli mennyt rikki tai vastaavaa, kun Sami sai vaan sanottua: "kato, kato", mä kun olin luullut, että se oli lukenut sen pakettikortinkin, et ties sen olevan multa ;)

Noniin, tulee vaan höpö-höpö-juttua taas. Tulkaapa muutkin kirjoittelemaan :attn:
 
kohta menee hermot.
Maken sormuksesta ei vieläkään tietoa, varasin sitten yhden terässormuksen väliaikaseks sille.
kanttoria ei saada, selvis tänään. no siinäpähä joku kavereista on kanttorina.
kukkia jos ei huomenna tule parempia kauppaan ni olen ilman kukkia.
anoppi alko vinkuu jotai tänää järjestelyistä, meinasin vetää pannuun.
pöytäkoristeita ei löytyny järkevännäkösiä koko kaupungista, joten tyydyttiin siihen mitä sai.

muuten täällä menee ihan jees. jos ois heikompi hermo ni vois vaikka parkua B)
 
PALJON ONNEA JOONATAN :heart: :flower: :flower:

Oma napa ja murheet taas ollut lähinnä, niin viivästyi päivällä onnittelutkin :ashamed:

Aivan ihania kuvia, Joonatan on kyllä mini-sinä, toki poikaversiona :D :heart:
Ihanasti osaa näyttää sormetkin. Me koitettiin Pepin kanssa jo treenata, muttei suostunut sormileikkiin :LOL:

Käpy :hug: :hug: sulla on kyllä ihailtavat hermot :whistle: eiköhän kaikki mene hyvin, kunhan te kaksi ainakin olette paikalla ;)

Moikka taas :wave:
 

Heipparallaa täältä synttärihumun keskeltä :wave:

Meillä tätä juhlaa on loppusyksystä aina helmikuulle saakka, joten voisi sanoa, että elämä on yhtä juhlaa :D Nyt on vuorossa miehen 30 v synttärit :heart: Juhlitaan niitä tosin ihan miehen lähisuvun kanssa (vanhemmat ja sisarukset perheineen), mutta kuitenkin! Seuraavaksi onkin sitten Uuden Vuoden vastaanottajaiset ja parin viikon päästä juhlimme Aleksin synttäreitä.
Alkaa jo kakut tursuamaan korvista, vaikka eri versioilla niitä aina teemmekin :x

Joulu meni oikein mukavasti. Pukki kävi ja pojat sai paljon lahjoja. Onneksi kaikki lahjat olivat sellaisia, mitä pojat tarvitsi tai halusivat oikeasti. Näin ei turhaa krääsää tullut. Julle ujosteli vähän pukkia ja Werneri myöskin vähän katseli, että mikäs partainen ukkeli tänne on saapuillut. Joulupäivänä lähdettiin sitten mummoloihin ja tapaninpäivänä kotiuduttiin.

Eilen käytiin shoppailemassa ja ravintolassa syömässä. Saatiin pitkiä katseita, kun Aleksikin oli mukana ja rattaissa istui Werneri ja "peräkärrissä" seisomatelineellä oli Julius :D Ja sitten katse siirtyi meihin vanhempiin, ilmeisesti moni ajatteli, että onpas lapset saaneet lapsia :D "Muutaman" kerran olen kuullut, että "voooooooi miten nuori äiti...", silloin vähän itseä alkaa hymyilyttämään, voi kun tietäsivät, että vanha akka alan oikeasti olemaan :LOL:

Peppi, teillä on pojat kovasti samankokoisia ja näköisiä (ainakin kuvissa). Meillä Werneri on vielä kovasti "vauvamainen", en tiedä johtuuko se sen pulleudesta vai mistä. Ja onnea 3 v Joonatanille!

Werneri suostui tänä aamuna vapaaehtoisesti käymään potalla!! Aikasemmin on ollut tikkujäykkänä, ei ole ollut puhettakaan saada istumaan. Nyt istui pitkät tovit ja höpötteli, että kakka olis tulossa. Ei tullut kuitenkaan pottaan. Pääasia, että kuitenkin istuu ja saadaan vähän harjoitusta!

Jaahas, Julius on vailla rakentamaan junarataa. Palailen!
 
jeee!! ukon sormus tuli! kultaseppä joka koitti sitä oikeeta sormusta surentaa oli tienny jonku joka myy noita, se sit tuli pikapostina hesasta tänne.
Pappi oli tosi mukava, ja vihkikaavasta poistettiin kaikki mikä ikinä voitiin poistaa, ihan vain siksi että noita 2-3.5v on 4, ne ei mahda jaksaa kovin kauaa istua hiljaa paikallaan vaikka niille kuinka syöttäisi karkkia :ashamed:
Joten, nyt ku viel ees jonku puskan sais kivannäkösiä kukkia ni kaikki ois ok :LOL:
pappi lupas hankkia sijaisen jos sattuu ite sairastumaan B)

Ja peppi ja gerbsu, ihania kuvia pojista!
 
Hyvää syntymäpäivää Weeti ja Onni :flower: :hug: :heart: Mitähän kuuluu Minjalle ja Naanulle??

Myöhästyneet onnittelut myös Juusolle, katbenkin kuulumisia olisi kiva lukea :wave:

Tänään on myös Samin synttäripäivä :heart: Ens vuonna juhlitaankin 30-kymppisiä :eek: :whistle: :D Tänä vuonna vietetään uusi vuosi ihan varmaan vaan täällä kotona perheen kesken :)

Kiitos Uneton :hug: Mikä sun mieltä painaa? Laita vaikka sähköpostia, jos haluat :hug: Otin tossa pari viikkoa sitten yhden kuvan Joonatanista ja siinä se on mun mielestä tosi paljon mun näköinen :D Olin laittanu sille tohon eteen semmosen ponnarinkin. Täytyy kattoa, jos liittäisin sen tänne, mä kun innostuin tosta uudesta kamerasta ja siitä, kun aijaa toimii mulla :LOL:

Kiitos Gerbera :hug: Suloinen kuva teidänkin pikkupojista :heart: Kuvissa meidän pojat tosiaan ehkä näyttivät samankokoisilta, mut oikeesti Rasmus on edelleen aika pikkuruinen :heart: Ei Joonatankaan mikään iso 3-vuotias ole. Rasmus käyttää koon 80 vaatteita, kun Joonatan on vasta vaihtamassa kokoon 98, mutta 92 on just sopiva nyt. Eli sen verran koko eroa pojilla :) Kyllä mä ite pidän tota Rasmusta vielä jotenkin pienenä :D Vaikka täyttäähän sekin ensi keväänä jo 2v. Mut tutti ja tuttipullo ja vaippa, kaikki vielä käytössä meillä :whistle: Potalle ei suostu, menee just kans silleen ihan jäykäksi, eikä sekuntia kauempaa siinä istu... Päiväkodissa on kyllä kerran pottaan pissannut ;)

Koivunkäpy, hyvä, että se sormus nyt ehti tulla! Vieläkö on paljon tekemistä, pukkaako stressiä?? Ihan pianhan se h-hetki jo on :heart:

Tulkaa muutkin kirjoittamaan. Jellona, Hannele, Hannamari, Kattinka, Siru, Lillukka, Danjuska ja kaikki! Tigru kans!! kuusikon äitin kirjoituksia myös ikävä :hug: Ja Tintta, nyt otat itseäs niskasta kiinni ja tänne kirjoittelemaan, heti, hop hop :LOL:

Hyvää uutta vuotta teille kaikille!! :hug: Mitä ootte muuten muut tekemässä?
 
Kohta kauppaan kun ne ei kerran huomenna ole auki ja perjantaina ei ehdi, saapi ostaa puljun tyhjäks.
Peppi, ei enää siis paljoo tekemättä, paikka käydään laittamassa perjantaina valmiiks ja tänää ostokset, perjantaina sit make laittaa sinne audiolaitteet että saadaan ne hiivatin marssit kuulumaan :whistle: Kaveri onneks lupautu kanttoriksi.
hoksasin että mullaha pitäs olla hanskat mut mä en tykkää niistä ja kun ne on aina niin isoja ettei ne pysys ylhäällä..
 

Yhteistyössä