***Joulutähdet 2005 Kesäkuussa***

Huomenta.

Menkat alko ja sen kyllä taas huomaa :kieh: Maha on älyttömän kipeä ja vuodan varmaan tämän päivän aikana kuiviin |O Mielialassa en koe olevan suurta muutosta, mut johtuu vaan siitä, kun oon ollut koko kuun huonolla tuulella :eek: :ashamed:

Eipä tänne oikein kummempia kuulu. Ulkona on synkkä ja tylsä ilma :( Rasmus syö edelleen tosi huonosti. No, illalla meni jo puol annosta ruokaa ja hedelmäsosetta päälle! Tän aamuna söi n. 4-5 lusikallista puuroa.

Tänään pitäis taas töihin mennä, ihan kiva kai se on ;)

Mä nyt sit lähen sinne Pärnuun tod.näk. 24. tai 25.7., oon sen viikonlopun siellä. Omaa lomaa =)
 
Arkipäivää!

Käpy. Oisko ukolla loman odotusstressiä?

Peppi. Mä oon tullut sen verta "vanhaksi", että heti kun vähänkin tapahtuu jotain normaalista poikkeavaa kivaa. Rupeaa mun kroppa käymään ylikierroksilla enkä saa nukuttua. Ihan sama olenko muualla tai kotosalla.

Juu tylsä keli. Meillä vietettiin vasta juhannusta lauantaina ja sunnuntaina kun paistoi aurinko ja oli lämmin.

Eipä tänne ihmeempiä meidän "loman" viettoon kuulu.
 
Moikka!

Täällä toinen lomaviikko aluillaan. Viime viikko meni lomaillessa niin, että hujahti. Käytiin lasten ja mun äidin ja kummitytön, 2.5vee myös kanssa Muumimaailmassa. Sateista oli just silloin, mutta lapsilla oli hauskaa ja kyllä aikuisillakin =) Raision Myllyssä käytiin myös pikkasen shoppailemassa. Mun äiti osti tässä keväällä sellaisen tila-auton, niin sinne mahtui hyvin molempien pikkuihmisten istuimet ja vielä Lotalle jäi koko penkki tilaa. Siinä autossa on automaattivaihteet, ajoin kotimatkan ja vitsit, että olikin hyvä ajaa. Juhannuksena meillä oli eka aattona kavereita ja heidän lapsiaan ja sitten lauantaina oltiin ekaa kertaa Lotan syntymän jälkeen juhannusta viettämässä aikuisten kesken :D Lotta ja Otto oli yökylässä miehen tädin ja tämän miehen luona. Lapsilla oli ollut hauskaa ja oli meilläkin ;) Oltiin rmj:ssä katsomassa Popedaa, The69eyesiä ja Apulantaa, yhden päivän lippu ostettiin ja yhdessä päivässä oli meille ihan tarpeeksi. Mun kummityttö tuli myös kavereidensa kanssa Espoosta ja yöpyivät meillä.

Täällä on nyt sateista, toivotaan, että huomenna olis parempi ilma, kun pidetään Lotan synttärit. Pelle Hermannin puistossa pitäisi juhlat pitää, mutta jos sataa, niin sitten pidetään kotona. Torstaina lähdetään Hkiä kohti, mennään kaveriperheen kanssa käymään Lintsillä ja Korkeasaaressa ja sitten su on heidän tyttären ristiäiset, siis meidän kummitytön :heart: Ens viikolle ei ole vielä muita lomasuunnitelmia, paitsi Lotan sukulaissynttärit on tiistaina illalla.

Anteeksi, nyt jäi kommentoinnit, kun pitää lähteä kauppaan ostamaan synttärijuttuja. Arnoldsista tilasin jo 24 donitsia huomisia synttäreitä varten, ne pitää hakea huomenna. Sitten tehdään cocktailtikkuja ja sitten tarjolla on pillimehuja, karkkia ja sipsiä. Lotan toiveiden mukaan, hän ei ole koskaan kakuista välittänyt, yleensä on ollut jäätelökakku, mutta ei onnistu piknikillä =)

Aurinkoisia ilmoja toivottelen kaikille!
 
iltoja

tylsä keli toden totta..

Siru: Ihanaa kun olette päässeet kaksinkeskisen juhannuksen viettämään :D
toivottavasti olisi hyvä sää niin olisi kiva synttäreitä juhlia!

Peppi: täällä jokseenkin samankaltaisia tuntemuksia :headwall:

Mikäs Koivunkävyllä on olo?? ootko kipeeks tulossa?

edelleenkään ei lähde ääntä.. palelee ja sitten kaatuu hiki päältä.. jospa nyt niihin rippijuhliin tervehtyisin! kovasti jo odotan! kiva nähdä sukulaisiakin.
ja sitten pian on ne miehen veljen häät.. sekin tuntuu semmoselta minilomalta kun vkl ollaan hotellissa =) ainut mikä epäilyttää on se automatka.. millä ihmeellä Tatun saa viihtymään!!?? :attn:

Ja eilen unohtui kertoa hyvä uutinen että Tatulle taitaa kananmunakin sitten sopia viimein.. vähän on pullassa saanut jonkun aikaa ja kun ei ole mitään tullut, eilen annoin keitetystä munasta minipalan ja ei mitään. olisi halunnut koko siivun mut en kuitenkaan uskaltanut antaa. mut kiva kun herkkyydet on alettu voittaa.

nyt telkun ääreen hetkeksi ja sitten nukkumaan :wave:
 
Hei :wave:

käpy, tanskuliini ja peppi85 :hug: :hug: :hug: :flower:
Kiitos, tiedätte mistä.

En oo kai kuukauteen kirjoitellut :whistle:

Olin 21.5.-18.6. siinä yhdessä työpaikassa, josta kerroin täällä. Irtisanouduin siis viime ke.
Eilen aloitin yhdessä toisessa paikassa. Työhaastatteluissa olen käynyt melkein joka viikko, pariin paikkaan tulin toiseksi *ikuinen kakkonen*.

Yhdestä paikasta saan tietää huomenna, se olisi ihan unelmatyö. Hakijoita oli vaan paljon, ihan Oulusta asti. Että on taas se lähes pettämätön tunne, etten sinne pääse.

Torstaina jälleen lekuri, kuukauden tässä olenkin oottanut lopullista diagnoosia ja tietoa että missä mennnään.

Juhannuksena oltiin kotona, tosin perjantaina käytiin miehen kanssa kaksin linnanmäellä, se teki kyllä hyvää. Niitä hetkiä vaan pitäisi olla/tulla paljon lisää.

Heinäkuun 3 ekaa viikonloppua menee kaikki vieraita kestitessä, onkin sit enemmän vipinää kuin yleensä koko vuoden aikana :LOL:

Sain muutes stipendin hyvin menneistä opinnoista, aika paha :D

Lähiaikojen synttärisankareille ja muille juhlijoille onnea ja kaikille haleja ja kukkia :flower:
 
Huomenta!

pikaiseen teitä moikkaan kun odotan aamupuuroa ja lapset kattelee pikkukakkosta. :)

meille kuuluu hektistä lasten kanssa oleilua. juhannus meni hiukan persiilleen, mut kirjoittelen siitä enemmän viikonloppuna kun aloitan yövuorot.

muuten olen töissä aika tiuhaan ei ole kuin yhden päivän vapaita ensi viikon loppuun asti, mut omasta tahdosta. :)

yövuoroja on kolme la-ti joten sit viimeistään enemmän juttua..

kaikille oikein ihanaa viikkoa ja jaksamista arkeen.

unettomasta kiva kuulla, :hug:

mut nyt häilää mikki häilää tässä sen verran että pakko mennä.. :wave:
 
Huomenta.

Kylläpäs on paljon pirteempi olo, kun aurinko paistaa :eek: Siis oon ku eri ihminen :whistle:

Ihaninta, mitä voi lapsen suusta kuulla; kun lapsi kertoo, että rakastaa äitiä :heart: Tänä aamuna Joonatan istui tossa sohvalla mun sylissä ja kuiskasi: "Jonttu rakastaa äitiä" :'( :heart: :heart: Kyllä pisti herkäksi mielen :)

Meille ei mitään kummempaa kuulu... Eilen illalla nukkumaanmeno venähti, RAsmus nukahti vasta 21.30, Joonatan taas 22.30. Aamu ei tietenkään alkanut yhtään myöhemmin, vaikka niin toivoinkin ;) R heräs klo 6 ja J 6.30. Mut ihanaa, et toi aurinko nyt edes vähän paistaa, se piristää niin hirveesti!!

Rasmuksella on ruvennut tulemaan ihan hirveesti sanoja. Kiitti (tiitti) taitaa olla uusin :) Usein toistelee erilaisia sanoja, mut sit taas toisaalta jos sellasella tuulella on niin ei kyllä sano mitään ;) Yöt menee aika samalla tavalla, herää sen kerran aamuyöstä. Aamuisin vois mun mielestä nukkuu pidempään :D

Joonatanilla on hirmu hyvä mielikuvitus ja muisti. Tänä aamuna on jo puhuttu eilisen tapahtumat, Joonatan kertoo ne aina niin tarkkaan, mitä ite on sanonut, mitä isi on vastannut, milloin ollut paha mieli jne. Siis esim., eilen olivat rautatientorilla ja Jonttu olis tietenkin halunnut mennä junaan, kun sellaisen näki. Selitti mulle sit, että "oli iso juna, Jonttu sano isille mennään junaan (kiukuttelevalla äänellä kertoo), isi sanoo, juna ei mee kotiin (rauhallisella äänellä), Jonttu kattoo junaa, isi sanoo, ensin syömään, sit katotaan taas junaa, Jonttu syö hyvin, sitten oli monta junaa, iiiiisoja junia, Jonttu jää pois, painaa nappia PIM, painaa kovaa nappia PIM (oikein tärisee, ku näyttää, miten kovaa pitää painaa), sitten mennään pois, toisella kertaa mennään junalla. Äiti, mihin juna menee? Ei mene kotiin. Mihin se juna menee? Mihin Jonttu ja Rasmus menee junalla? Jonttu ja Rasmus menee kauppaan junalla. Siis eilen selitti ihan tohkeissaan kaiken tämän, eikä mulla ollut siinä vaiheessa kovin paljoa suunvuoroa :LOL: Välillä, kun niin tohkeissaan juttua kerto niin näki, kun mietti niiiiin tarkkaan, vähän meinas alkuun änkyttää, ei sanoja, mut kun aloitti juttua... En oikein osaa selittää. Mut ihana on kuunnella pienen miehen juttuja :heart: Osaa aina kertoa, millaiset tunteet on missäkin jutussa ollut mukana jne. :) Joskus puhuu Rasmuksenkin puolesta, jos ite haluais vaikka keksiä niin saattaa sanoa; "Rasmus haluaa keksipiparia" :whistle: :D

Smirge, voi olla, että se on jotain ton tapaista mullakin (toi nukkumisasia)... Ärsyttävää se on ainakin :kieh:

Siru, kiva, kun kävit kirjoittamassa :hug: Miten ja missä meni Lotan synttärit?

Danjuska, mikäs on vointi?

Uneton, tsemppiä työnhakuun, toivottavasti saisit mieleisen paikan! :hug:

jellonan yöllisiä kirjoituksia oikein odotan! Laskin, et miten monta päivää lauantaihin on :D

Mitähän kuuluu Katinkalle, miten arki lähtenyt käyntiin? :hug:

Mitäs Lillukalle? Entä Tigrulle (kovasti oot mielessä!) :hug: Metku ja taloprojekti, missähän vaiheessa ovat? Hannele ja Kaiza, miten jakselette?? kuusikon äiti, mitä teille kuuluu? :hug: Entä nasuliinolle? Neve, miten voitte? Käpynen, kirjotahan säkin muutama rivi nyt ainakin! Ja kaikki muutkin, tulkaahan kirjoittelemaan! Olis myös kiva kuulla et miten Tanskun ajamiset on mennyt :D
 
:wave:

Täällä lomaillaan vaan. Kaiken vesisateen keskellä. Välillä tuntuu siltä, että ei saa mitään aikaseks (ikään kuin olis sitten pakko!), kun vaan sisällä istuskelee, siivoilee, pesee pyykkiä ja kattelee telkkaa. Onneks Serranon perhettä ei tuu koko päivää, en pääsis telkun eestä ollenkaan pois ;)

Masun kasvatuksen osalta ei täällä kummempia, masu kasvaa ja mäiskintä on välillä hurjaa :) Vielä jaksan ihan hyvin liikkua ja heilua, toki tässä 2 kk vielä onkin laskettuun aikaan. Aurinkoisia ja lämpimiä kelejä odottelen, mutta sitten taas kauhulla odotan niitä viimeisiä jättimasuisia päivä... no, nähtäväksi jää miten sitten sujuu ja mitä kelejä meille tarjotaan.

Kesälomailua pitäis aloitella kai parin viikon päästä viikonloppuna. Siis lähdettäis koko perheen voimin ystäväni perheen luokse Pohjanmaalle. Tiedä vaikka käytäis PowerParkissa. Viime kesänä siellä käytiin ja Niilo jo joissain laitteissa miehen kanssa olikin. Nyt ehkä jaksais innostua vielä enemmän.

Peppi Ihanalta kuulostaa nuo Jontun "sepustukset" päivän tapahtumista! Niilollakin on tapana selitellä asioita, välillä on naurussa pidättelemistä, kun toinen ihan tosissaan kertoo vähän hassustikin juttuja... :D

Pakko kertoa hauska juttu, joka Niilon suusta pari päivää sitten tuli: Niilon serkkupoika 14 v kysyi autossa matkatessamme Niilolta tän vanhan vitsin, että Kumpi ja Kampi tappeli, Kumpi voitti? No, Niilo ei hetkeäkään miettinyt vaan totesi, että "Minä"! ;) Me revettiin kyllä ihan totaalisesti kaikki. Hyvä se on, että on itsevarmuutta juu!
No joo, eihän pieni vielä tuota kumpikampi vitsiä tajua, mutta kysymyksen ymmärsi kuitenkin.

Hei, kohta alkaa se Serranon perhe!

Hannele
 
täällä ollaan..
Ei vaan kuulu mitään uutta, kaks päivää on ukkostanu enemmän ja vähemmän.
tällä viikolla oli tarkotus hoidella asioita kaupungissa, ainut että mersun remontti ei menny ihan putkeen ja se on nakottanu purettuna maanantaista asti tuossa tallin ovella.. :kieh: no ei onneks mitää maatakaatavaa ollu hommana kaupungissa, saapipahan vähän siivottuu..

Jos tänään ei satas niin pääsis ulos.
yö oli syvältä, mut muutaman hetken tuossa sai nukku kuitenki.,
 
heips

Jee tatu nukkuu!! Nukahti heti
eilen "hiukan" veny kun poika päätti saada just nukkumaan mennessä uhma kohtauksen.. oli aamulla aikas väsynyt jut urheasti jaksoi nousta ja vileä hyvällä tuulella :heart: ;)

Peppi: Joo nuo pikkuisten jutut on kyllä aivan ihania :D Kiitos kysymästä ihan hyvin täällä voidaan..
Sain viimein ajan päivystykseen ja lääkäri katsoi kurkkuun ja nenän limakalvoille ja tuumi että ei ihme jos vähän huono olo :whistle: aikas ärtyneen näköset oli molemmat.. lisäksi poskiontelon tulehdus (ja hoitaja väitti kiven kovaan että ei oo viikossa voinu tulehtua :kieh: ) johon ab kuuri ja punkteeraukseen (miten se kirjotetaan???) jos ei kuuri pure.
olo muuten ihan ok mut kurkku on päivän aikana kipeytyny ihan älyttömästi :x

Huominen päivä ja sitten kolmen päivän loma :D mennään perjaina äitiä auttamaan siskon rippijuhlien järjestelyssä.. niinkin juhlava ruoka kun mykyrokka tiedossa :LOL: mut hyvää se on :p
ja yks taas ratkennu.. putki jatkuu jos on ees kerenny kunnola lopouakkaan.. mut en yksinkertasesti jaksa enää ressata.. pysys vaan erossa meistä ja antas kaikkien olla rauhassa ilman yölisiä soitteluita.. ei vaan jaksa.

Uneton: Harmi ettet saanut työpaikkaa! :hug:

Käyhhän Jellona tosiaan sitten kirjottelemassa!

Mites Kattinkan perheellä menee??


Ja sitten Tatun suusta.. tulin lääkäristä ja hakivat miesväki minut.. kun autoon kerkesin niin kuuluu takapenkilta "äiti, miten siellä kävi??" selitin että oli poskiontelon tulehdus.. mitä sinä sait sieltä?" reseptin.. "etkäs..". ja sitten vasta tajusin että tarkotti tarraa :LOL: ei meinannu millään uskoa etten saanu tarraa :LOL:

toinen kun oltiin kirpparilla ja mentiin maksamaan ostoksia niin tuli tiskille iloisena ja tervehti myyjää.. myyjä tervehti ja kysyi Tatun nimeä.. poika taputti minua ja sanoi että "tämä tässä on (ja minun etunimen ja sukunimen) ja minä en oo mikkään.." sitten nauroi itekkin :D
yllätyin vähä että muisti minun sukunimen kun Tatulla kuitenkin iskän sukunimi ja sen kyllä osaa :D

jep eiköhän tässä taas tullut..
huomenna pitäis alkaa pakkailla kamppeita.. lähdetään pe heti aamupäivästä.
 
Unettomalle pahoittelut työpaikan johodosta :hug:

Kiva, kun Hannele kävit kuulumisia kirjoittelemassa! :wave:

Danjuskalle jaksamisia ja parempia vointeja, toivottavast ab pian alkaisi vaikuttamaan! Ihania juttuja Tatulla :LOL:

Mitäs Niiskuneidille perheineen taa kuuluu? =)

Me oltiin aamupäivästä poikien kaa ompussa, ostin ittelleni lompakon, jo oli aiakin, kun edellinen oli jo aikas rikki. Alennusmyynneistä ostin Rasmukselle shortsit, niitä lämpimiä ilmoja odotellessa :kieh:

Meillä pojat on syöny tooooosi huonosti nyt! Rasmuksella se on kestäny jo yli viikon, Joonatan tänään ja eilen syöny heikosti :( Mikähän silläkin on? Toivottavasti eivät olis kipeiksi tulossa!

R nukkuu (nukahti tossa 21.30), J ei ihan vielä, toivottavasti kohta! Mut nyt vatsajumpan pariin :wave:
 
PEPPI täällä ollaan :wave: parempaan päin mennään. Kiireinen viikko menossa sit alkaa loma, huoh.
Ihania Jontun jutut :D

UNETON voi harmi kun työpaikka meni ohi :hug:

KÄVYLLE vointeja

JELLONA oottelen kirjoituksia, voimia töihin ja kotiin.

nyt meen seurustelee vieraiden kanssa enen kuin käydään nukkumaan
 
Huomenta!

Ihanaa kun alkoi kesäloma B) Tuntui että mulla olikin jo jonkin sortin lomanodotus stressiä. Kamalan väsynyt olin joka aamu kun piti herätä töihin. Tänään kun oli eka lomapäivä , niin nousin ihan pirteänä samaan aikaan kun yleensä töihin mentäessä. Meillä kun Vera heräilee melkein aina vähän ennen 7

Eilen kävin varaamassa kirppispöydän ensi viikoksi. Saa nähä jos näin kesällä menee tavarat hyvin kaupaksi. Kävin kaappeja jo vähän läpi ja hirveet kasat taas löytyi ylimääräistä tavaraa. Nyt olis vielä vaatekaappien katsastus edessä ja sitten hinnoittelemaan. Siinä vasta meneekin aikaa :whistle:

Saatiin eilen vihdoin päätös Kelasta Veralle (infektioasmasta) ja nyt hänellekin myönnettiin alle 16vuotiaan vammaistukea. Musta aika harhaan johtava toi nimi. Saadaan nyt 80? hoitotukea Veralle kuussa. Ihmettelin vaan kun toi hoitotukipäätös tuli eikä siinä ollut mitään mainintaa erityiskorvattavista lääkkeistä. Yleensä se päätös noista lääkkekorvauksista on tullut ensin. Veran siskolle saatiin onneksi erityiskorv. oikeus jopa vuoteen 2012 mutta tota hoitotukea joutuu hakemaan aina puolen vuoden välein :kieh: Tuntuu että koko ajan saa olla täyttämässä lappuja tytöistä.

Vera voi ihan hyvin eikä ole tullut uutta allergiareaktiota. Se edellinen turvotus kestikin pari päivää. Näppylät hävisivät nopeasti Zyrtekillä ja se ei auta turvotukseen.

Uneton harmi että et saanut sitä työtä , mutta älä lannistu kyllä se oikea paikka vielä löytyy. Oletko hakenut töitä muista lähellä olevista kaupungeista?

No nyt jatkan kirppispuuhia että saisin miehen houkuteltua Ikeaan tänään.

Aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
Huomenta.

Johan mä käyn taas useaan otteeseen :ashamed: :whistle:

Rasmus heräili jostain syystä aamuyöstä taas monta kertaa, Joonatankin yöllä heräs ja kömpi viereen, jonkun aikaa siinä sit pyöri ennen ku uni tuli.

J on käyny potalla nyt ja aamuisin on ollu vaippa kuiva :) Potalle tuli tänäkin aamuna iso pissa :D Ainoo vaan, että on sit nakupellenä tai pelkän t-paidan kanssa, ku jos laittaa kalsarit ja housut päälle niin pissa tulee kyllä housuun... Mut tajuais varmasti senkin pian, kun vaan enemmän housuja käyttäis.

Meil on ollu kakka-aiheinen aamu :LOL: Joonatan hätääntyneenä äsken: "äiti, kakka haisee" mä: "kenen kakka haisee?" J: "ahmun, ahmun kakka haisee". No, menin sit hetken päästä kattomaan tilanteen niin Rasmus sano: "kakka, hyhhyh" :eek: Ja sano sen moneen kertaan!! Enkä mä ollu vielä edes sanonu mitään, eikä Joonatankaan sillä hetkellä. Toisteli sitä sit ainakin 4 kertaa. Hih :) :heart: Ja äsken Joonatan kiiper tuolille ja siitä kurkotteli keittiön tasopöydälle (mikä se nyt onkaan, apupöytä??), huus taas kauhuissaan: "äiti, täällä kakkaa".. Mä menin kattomaan, no, märkiä kahvinpurujahan siinä pöydällä oli, joka kieltämättä näytti vähän kakalta :LOL:

Kiva, kun Tigru kävit muutaman rivin kirjoittamassa :hug: Kuten myös Neve! Hyvä, että Vera nyt sai tukipäätöksen!

Rasmus myös osoittelee autoja ja rekkoja, sanoo "ekka" ja lamppua "amphu", siitä se lähtee Rasmuskin "juttelemaan" =) Vaikka tuntui, että ensimmäinen sana olis tullutkin vähän myöhemmin.

No, nyt meen tästä höpöttämästä :wave:

Hannaristaki olis mukava kuulla ja poitsuista! :wave:
 
Unettomalle pahoittelut :hug:

Sirun
tytöllle onnittelut (vaikkakin myöhässä )

Toi unihommeli on latistanut mun menohalut aikas lailla. Koska useimmiten just käy niin että kroppa käy ylikierroksilla, enkä saa nukuttua (kuten kävi huhtikuussa, sen teatterikäynnin jälkeen ). Musta on tulossa elämätön olmi :ashamed:

Juu Käpy nyt sitten kävi niin ettei me päästä tulemaan sinne sitten heinäkuussa.

 
Muutama sananen. Peppi kiitos kun kaipailit taas. Meillä on ollut vieraita, itse ollaan oltu menossa ja pian lähdetään ekalle kesäreissulla jotenkas taidan nyt tän kesän ajan taustailla enempi tai vähempi kun puuhaa ja menoja näyttää niin piisaavan etten koneella tule käyneeksi kovinkaan usein. Sitten tuntuu niin hölmölle, kun en osaa kommentoidakaan oikein kun lukee hirmu kiireellä tai vaan osan sivuista. Hyvää tänne kuuluu, tosin Ellillä on nyt jotain massuvaivaa, kakka ei taida tulla tarpeeksi usein ja osa illoista on aika itkuisia, pitää kannella... Mut muulloin hän on oikein aurinkoinen tyttö :). Onnilla on uhmiksen tiimoilta nyt suvannevaihe ja hänen kanssaan menee mukavasti myös. Mut mukavia kesäpäiviä teille kaikille, en ees tiiä milloin tullaan reissusta takaisin, tilanteen mukaan kun kiirettä ei ole.
 
Heikun keikun täältäkin!

Taas on jotenkin livahtanut oloni taustailijaksi... Muistaakseni en ole edes onnitellut KATTINKAA tytön tylleröistä (Onnea!) tai UNETONTA valmistumisesta (Onnea!Kyllä löydät vielä hyvän työpaikan). Enkä myöskään ole muistaakseni ottanut osaa KUUSIKON ÄIDIN suureen suruun :hug: . onneksi nyt taitaa tuntua jo edes vähän helpommalla!

Meillä meni juhannus ja koko tämä viikko RipuliOksennusKuume-taudissa! Käytin viime viikolla Aleksin maitoaltistuksessa sairaalassa. Myöhemmin kuulin, että osastolla riehuu rota-virus. Juhannusaattona sitten kylässä ollessamme Aleksi alkoi oksentamaan ja ripuloimaan. A. pääsi taudista vähällä, kun joi kiltisti Osmosal-liuosta ja päälle vielä maitokorviketta koko ajan. Sunnuntaina A. jo voi paremmin ja lähdettiin porukalla ruokakauppaan. Lauri oksensi parkkihalliin... Sen jälkeen Laurin oksennukselle ei tullut loppua, kun nestekään ei enää pysynyt sisällä! Äkkiä raukka väsähti ja jouduin väkisin juottamaan "lääkevettä" 10 ml:n ruiskulla 15 minuutin välein. Vuorokauden sairastamisen jälkeen käytiin verikokeissa ja kun labrat oli kunnossa, niin lääkärin mukaan kotihoitoa pystyi jatkamaan. Lauri-laiheliinilla oli mustat silmät kuopalla ja olin oikeesti siitä tosi huolissani! Onneksi jaksoin sitkeästi jatkaa tuota ruiskutaktiikkaa... Yölläkin herätin sitä juomaan sanoen, "saat sipsin, jos juot." Eilen se kieltäytyi taas syömästä ja piti uhata sairaalalla ja verikokeilla ja kaikille letkuilla (malliksi näytin imurin johtoa ja kerroin, että tällaisella letkulla laitetaan sairaalassa ruokaa mahaan). En oikeasti olisi halunnut, kun se on aina tähän asti ollut innoissan menossa esim. neuvolaan ja lääkäriin, mutta oli pakko! Tänään on 1. päivä, että se on jaksanut vähän leikkiä ja oksentanut vain 3 kertaa... Piti mennä täksi viikoksi anoppilaan, mutta se nyt vähän siirtyi :/ . Harmittaa, kun anoppi odotti meitä sinne kovasti! Toisaalta ärsyttää, kun se oli vähän ihmeissään, miksei me voida tulla vaikka Lauri onkin "vähän" mahataudissa :headwall: . Olisikin ollut ihan pikkuinen mahatauti!

Tässäpä meidän oksennusnapaa. Olen pahoillani, kun tuli niin tarkka oksennussepostus, etten jaksa enää kommenotida. Pakko saada unta, kun ei ikinä tiedä onko meillä vielä Laurinkin kohdalla ripuli vasta alkamassa...............................
 
Hannari mukana!

Lomailu on niin rankkaa, etten ehdi konetta juuri avata.. Iltaisin kun olis aikaa niin ukko jo nukkuu.. (kone on siis makkarissa) On ollut aika kurja loma tähän asti, tai siis säät ei juuri ole suosinut. Viime viikon la oltiin särkänniemessä, silloin ei onneks satanu!

Jaha, Vili vinkuu. Käyn rauhottamassa. En tiä mmikä sille on nyt tullut, kitisee ja itkee öisin ihan älyttömästi. Saattaa mennä lähes 2 tuntia kerralla ettei nuku kunnolla! :eek: Olen ollut "lievästi" väsynyt, eikä kaikki mun rauhottelutkaan ole enää ollu niin äidillidiä.. :ashamed:
Ei kun nyt hiljeni itekseen, tais huudella unissaan vaan.

Käytiin miehen kanssa Tornadossakin, jonotettiin yli 30 min! Mutta oli se mahtava. Sinä aikana Arttu olikin jo ollut hukassa 15 min, mun isä oli poikia vahtimassa sen että saatiin parissa laitteessa käydä. Yhteen laitteeseen jäi siis se. Onneks löyty poika pian, selitti vaan ettei hän ollut eksynyt, kun oli vaan mennyt puhuvaa puuta katsomaan ja sillä välin oli ukki eksynyt.. Sit oltiin muutama päivä Lappajärvellä mun äidin, siskon ja sen lasten kanssa, Jussi kotosalla ja sunnuntaina mous Vilille kuume, oli kuumeessa 3 päivää ja kun näpyt nous neljäntenä, niin ties sen vauvarokoks. Aika hurja oli siihen asti, kun oli pelkkää kuumetta eikä tiennyt mistä oli kyse.. Koitin kysellä sattuuko johonkin, V sanoi vaan että käsivalsia sälkeää. :whistle:

TÄnään olikin kivaa kun arska paisto ja oli paljon lapsia puistossa, ja käytiin kävelyllä keskustassa ihan vaan ostamassa jätskit, ja parasta ehkä oli se, että naapurin tyttö oli lähes koko illan Artun kanssa, ne meni pihalta toiselle ja leikki tosi paljon Vilinkin kanssa. Ukko on kaverillaan saunaillassa, joten mulla oli mukavan rentoa. (kuulostipa pahalta :LOL: )

Vili on ruvennut HAULAMAAN asioita. Minä haulaisin maitoa.. Minä en haula sisälle vielä..

Oi vitsit, olen epäkorrekti palstailija ja jätän tämän tähän. Selvästi levoton yö tulossa taas, V:n huoneesta kuuluu jatkuvasti jotain käninää. Nukkumaan tieni käy. Tulen taas kun ehdin, tasapuolinen :hug: kaikille!
 
Eikös sillä Jellonalla tänään ala ne yövuorot? Ihan vaan sen takia tulin jotain kirjottelemaan :whistle: ;)

Mä täyttelin aamusta poikien päivähoitohakemukset :'( Aikamoiset tunneryöpyt siinä iski. Huoh. Äidin pienet pojat :heart: Ensi syksy on kuitenkin vähän vielä auki tai aika paljonkin. Kun ei tiedetä Samin valmistumispäivää tai kuukauttakaan oikein tarkasti, aloittaa kuitenkin työt, mut sekin on vielä auki... Aika tarkka oon noista tämän lähialueen päiväkodeista ja hakemukseen suoraan laitoinkin, mihin päiväkoteihin poikia EN halua :ashamed: Ja lisätietoihin vielä senkin, että jos haetuista pk:ista ei paikkoja meidän laittamaan aloitusajankohtaan löydy niin ollaan valmiita odottamaan ja myöhentämään aloitusta :whistle: Minäkö tarkka, mut mulle tää päivähoidon aloittaminen vaan ON iso juttu, enkä ihan mihin tahansa halua poikia hoitoon laittaa, kun viettävät siellä kuitenkin suurenosan ajastaan arkisin. Onneks mulla on joustava työ ja työajat, joten tuskin joutuvat kovin montaa täyttä päivää hoidossa olemaan! Ja jos vaan 4 päiväistä viikkoa... No, nää kaikki selkeytyy varmasti sit syksyyn mennessä tai syksyllä =)

Sami lähtee kavereidensa kanssa pelaamaan tänään vähän pokeria, joten varmaan ilallakin täällä surffailen :D

Rasmus nukku sit tunnin päikkärit, ei todellakaan riitä, joten tiedossa mukava ilta mulla :kieh: Heräs aamulla taas klo 6. Joonatan pitäis just herättää.

Muuten ei oikein mitään (johan tässä taas olikin ;) ), ulkona sama pilvinen sää vaan jatkuu |O Tosi tylsää.

Smirge, voi kun on samanlaisia ajatuksia! Nimittäin senkään takia en usein käy missään iltaa viettämässä, kun oon sit koko seuraavan viikon väsynyt :eek: Illalla/yöllä kotiuduttua en vaan saa unta :kieh: Enkä silti aamulla nuku pitkään, vaikka mahdollisuus oliskin. Nyt puhuin viihteellä olemisesta... Noissa pk-vaihtoehdoissa meillä oli sama pk, missä Sami aloittaa :)

Kiva, kun Lillukka, Epeli ja Hannari olivat käyneet kirjoittelemassa!! Mukava oli teidän kaikkien kuulumisia lukea. Toivottavasti vatsavaivat Elliltä pian helpottaisi! Epelin juhannus kuulostanut kaameelta :x Toivottavasti on jo hellittänyt tauti :hug: Hannamarille jaksamisia Vilin öiden kanssa :hug: Hui sitä, kun Arttu oli kadonnut, onneksi kuitenkin noinkin pian löydettiin, aika hyvä selitys pojalla :whistle: :LOL: :ashamed:

No mut, jospa sitä menis tota Jonttua herättämään :wave:

Niin ja tulkaahan nyt muutkin kirjoittelemaan niin on mullakin lukemista illalla :D
 
Heippa Turusta.

Ulkona on sateinen ilma, tylsä aloitus sinänsä meidän kahden viikon lomalle, mutta toisaalta, Matias on vähän kuumeinen ja flunssassa, joten eipä se kauheasti haittaa. Mies on vanhemmillaan remppapuuhissa ja mä vähän kävin laatikoita läpi, että tiedän mistä sitten löydän vauvanvaatteet, kun niille tarve tulee. Eihän tässä nyt vielä kiire ole, kun viikkoja on tänään tasan 29, mutta hyvä tehdä edes jotain asialle.
Käyn edelleen joka päivä lukemassa kuulumisianne, mut harvoin on aikaa, energiaa tai mitään sanottavaa itsellä.
Pahoittelut Unettomalle työnpaikasta.. toivotaan, että joku mieluinen paikka löytyy pian. Työnhakustressi on inhottavaa!!
Ja Pepille tsemppiä hoitojuttujen miettimiseen. Mun mielestä on vaan hyvä, että on valveutunut ja osaa kysellä asioiden perään. Onhan se hoito aika iso juttu lapsen elämässä. Meillä on ollut vähän selvittelemistä Matiaksen kesähoidon kanssa, kun olisivat siirtämässä Mattea viimeiseksi kuukaudeksi uuteen hoitoon ja mähän en siihen suostu.. saa kattoa mikä sotku siitä tulee.
Hei, oli mulla ihan asiaakin teille, raskausajan häävaatetuksesta. Meillä kun kaveripariskunnan häät heinäkuun lopussa ja oon silloin siis tasan viikoilla 33, niin mitä ihmettä mä pistän päälle??? Ootteko te olleet raskausaikana jossain vastaavissa juhlissa? Mistä ootte löytänyt vaattetta, minkälaista ja minkähintaista? Mä kun en ihan haluaisi mitään 50? pistää mihinkään asuun, joka on ehkä vaan kerran mun päällä. En oo kyllä vielä käynyt kaupungilla katsomassakaan, mut Turussa ainakin on niin huonot valikoimat, että en edes tiedä mistä etsiä. Rupee vähän tulemaan siitäkin stressi. Onneks on vielä kuukausi aikaa. Oon vähän yrittäny katsoa myös äitiysvaate -nettikauppojen valikoimia, mut niissä on usein niin korkeat hinnat, että ei mulla ole nyt niihin varaa. Jotain kesäistä mekkoa kuitenkin ehkä haluaisin käytää, mut tarpeeksi juhlavaa. Vinkkejä, anyone?
No nyt toi meidän kipeä poitsu taas tylsistyy, joten pitää mennä leikkimään legoilla. Ihanaista viikonlopun jatkoa kaikille ja anteeksi taas omanapaisuuteni.
-k-
 
Kiva, kun Kaiza olit käynyt kirjoittelemassa :) Tohon vaateasiaan en oikein mitään osaa sanoa :/ Tuntuu kyllä tyhmältä ostaa kalliita, jos ne menee päälle sen kerran vaan. Mut hei, muistan, kun avustettava katteli juhlavaatteita niin joku nettiputiikki oli, mikä myös vuokras odotusajan juhlavaatteita! Etipä googlella, jos kiinnostaa... Tosin, ei nekään tainnut mitään hirveen halpoja kait olla :| Mut muistan, kun itekin niitä sivuja kattelin, siellä oli just hameita ja mekkoja paljon... Olisko ollu joku belia??

Sami oli iltapäivästä vielä poikien kaa tossa lähi pk:n pihalla leikkimässä, mä sillä aikaa siivoilin kotona. Sit se toi pojat kotiin ja lähti ite kaverinsa luo. Me ollaan poikien kaa leikitty ja touhuttu, nyt laitettiin dvd pyörimään ;) Eipä noi hirveen pitkiä aikoja jaksa sitä toljottaa, Joonatankin leikkii tällä hetkellä, näköjään mun meikeillä!! HETKI!!

Otin pojasta kuvan, mut en saa ladattua sitä aijaahan, enkä irc-galleriaan, oli itteään ehtinyt jo meikata :whistle:

Jontulla on joku pakkomielle mun lompakkoon, kaivaa sen aina ties mistä ja sit levittää kaikki kortit pitkin poikin ja leikkii rahoilla ja osilla korteista! Tietää kyl et se on kiellettyä, mut tekee sen aina niin hiljaa ja huomaamattomasti et en sitä heti aina huomaa ;)

Joonatan on ihana, kun se nykyään vastaa kaikkeen aina: aha. Kerroinks mä kenties siitä jo :ashamed: Iltapalalla sai jälkiruoaksi mangososetta, sanoin sille tonne makkariin, että täällä olis jälkiruokaa niin kuulu vaan: "aha" ja kohta tuli syömään. Sit kun selittää noita tarinoitaan niin jos ei heti muista jotain niin sanoo: öö, öö ja sit alkaa kertomaan :D Niin tohkeissaan juttelee.

No mut, Jellonan kirjoituksia odotellessa ;)
 

Heipparallaa Kuopiosta :wave:

Tässä hetken huokaisen kera siiderin :p , on ollut aika kiirus päivä! Onneksi vahingossa heräsin puoli 6, joten hyvin ollaan ehditty tekemään kaikkea mahdollista! Leiponut olen jos minkämoista, Wernerillähän on huomenna 1 v synttärit :heart:

Remontti on poikasten huonetta vaille valmis!!!!! Noh, vessan ja kylppärin kalusteet tulee vasta elokuulla (loma-aika siirsi niitten tulemista), mutta niitä jaksan kyllä odottaa. Koti alkaa olla jo siis aika hyvissä kuosissa! Uudet kalusteet passaa tänne hyvin ja on tosi onnistunut fiilis! Laittelen kuvia, jahka poikastenkin huone on valmis!

Jellona olikin mua kaipaillut :wave: Hyvin olen jaksellut ja töissäkin olin tän viikon. Paitsi perjantain olin kotona, kun vietin koko päivän sairaalassa Jullen kanssa! Sillä on niin paha lääkeaineallergia, että oli hengen lähtö lähellä! :'( Nyt voi jo hyvin! On vaan aika pelottavan näköinen, kun on kauttaaltaan sininen (ihan niinkö mustelmilla) ja laikukas :'(
On ollut tosi reipas ja lääkketkin (kortisonin ja Zyrtekin) ottaa tosi hyvin!

Nyt poikaset aloittivat kahden viikon loman isin kanssa :heart: Ensi pe lähdetään Helsinkiin lomailemaan. Käydään Lintsillä ja korkeasaaressa. Ja elokuussa pidän miehen loman aikana viikon palkatonta (mies pitää loman kahdessa pätkässä ja jättää sitten syyslomallekin yhden viikon). Katkaisee taas kivasti mun työrupeamaa ja saan sitten levähtääkin. Syyslomalla on tarkoitus myös pitää viikko palkatonta, jos pomo vaan siihen suostuu.

Kaiza, mä olin Jullea odottaessa häissä vieraana ja minä ostin sellaisen joustavan kietaisumekon. Eikä maksanut kuin 30 e! Ihan Lindexiltä löysin! Pidin sitä muutaman kerran ihan ilman vauvamasuakin ja hyvä oli. Ei siis mitenkään venähtänyt vauvamasun takia.

Werneri on kauan ottanut jo muutamia askelia, mut se uskallus kävellä ihan oikeasti on puuttunut (kiitos Jullen). Nyt herrä töpsötteli tänään kävellä tosi pitkä matkoja, oli aikas suloisen näköinen! Meillä on mennyt niin hassusti nuo poikasten kävelemään oppimiset, että Aleksi oppi kävelemään isänpäivänä, Julius mun äidin 50-vuotis päivänä ja ja Werneri päätti oppia kävelemään ihan oman synttäripäivän kieppeillä.

Jaahas, nyt täytyisi kait mennä vielä laittamaan pyykit!

Palajan taas!

T. Gerbera
 
Öitä!

ihan kaikkien teidän odotuksien mukaisesti kirjoittelen ehkä rivin tai hiukan useamman. ja jos en tänä yönä nyt hirveesti ehdi niin jatkan seuraavana. mulla hiukan täksi yöksi ylimääräisiä hommia kun olen niitä haalinut itselleni että ei kuukahtais vaan istumiseen.

Jospa aloittaisin meidän juhannuksen vietosta...
Olimme mökillä to-su. sinänsä ihan mukavaa kun porukkaa oli ja suht hyvät säätkin. Miikka vaan oli oma hyvin vilkas utelias persoona, jolle myös kelpasi suurimmaksi osaksi vain äiti. minulta paloi pinna todellakin enemmän kuin yhden tai kaksi kertaa. ei ollut mikään helppo mökkilomailu oikeesti olllenkaan. Mikkis heräsi joka aamu viimeistään 7 ekana aamuna jo ennen puolta 7. keksipä siinä tekemistä vilkkaalle pikkumiehelle mökissä jossa ei ole videoita ja kaikki nukkuu samassa tilassa. olisi kiva ollut että Aksukin olisi saanut kunnolla nukuttuu. onneksi joinain aamuina A nukkui kuitenkin hiukan pidempään. samantien olis pitänyt puol 7 olla virkeänä laittamassa aamupalaa ja pomppimassa sängystä ylös. |O
kerran sain kalastaa Mikkiksen rantavedestä kaikkine vaatteineen ylös. saappaat vaan litisi vedestä. siinä vaiheessa äipältä pääsi itku. kait mie olin jo kaikkeen niin väsynyt. :attn:
ihana serkkuni katsoi tai siis vahti nukkuvaa Mikkistä lauantaina (siis jussina) niin minä pääsin muiden mukana käymään visulahdessa. ja se onni noissa lapsissa on että ne nukkuu sitten kun nukahtavat..käytiin kuitenkin miehen kanssa kaksin saunassa kahtena iltana ja sauna sijaitsee paljon kauempana meidän mökistä. =)

miehen kanssa ollaan kaikesta juteltu ja oltiin jossain vaiheessa sitä mieltä että tän kesän mökkeilyt on tässä, mut en minä taida kuitenkaan näin vähällä luovuttaa. aion edelleen ekan lomaviikkoni olla poikien kanssa kolmisin mökillä. siellä on myös silloin mun serkku perheineen niin saan apuja kyllä. ja teen muutamia asioita toisin sitten. ainakin kokeilen muutaman päivän että kuin se lähtee sujuu.

mulla onkin lomaan mennessä vielä mooonta yötä. melkein vain pelkästään niitä. että kirjoittelen kyllä silloin paljon tänne. =)

tämä viikko onkin mennyt töissä ja kotona touhutessa. torstaina grillattiin kaveriperheen kanssa. olikin pitkästä aikaa tosi mukavaa.. =) tämän viikonlopun Aleksi on ollut mummolassa, tulee tänään jossain vaiheessa iltapäivällä.
Me ollaan vietetty Miikan kanssa oikein laatuaikaa. käytiin eilen kaupungilla aamupäivästä olikin oikein elämyksellinen reissu. jäätiin sokoksen asiakashissiin n.puoleksi tunniksi jumiin. onneksi henkilökunnan täti oli meidän kanssa niin hoiti hommaa että päästiin edes joskus pois. hyvitykseksi odottamisesta saatiin lahjakortti ja päästiin vielä syömään rossoon..mentiin sit suoraan rossoon ja tilailtiin ruoat..syötiin salaatit ja alettiin ihmettelee miten naapuripöytiin tulee ruoat, mut meille ei vaik mielestämme viel aikaisemmin oltiin tilattu. no kesäpoika oli unohtanut laittaa tilauksen menemään. me ei sit voitu enää jäädä odottelee, koska mikkis oli hiukka 6 jälkeen herännyt ja alko olee hiukk väsynyt. muuten olikin jaksanut koko sen hiukan lyhyeksi jääneen shoppailu kierroksen todella loistavasti. nukku sit kotona pikku päikkärit ja iltapäivällä käytiin visulahdessa kattoo vanhoja autoja sekä torilla nautiskelemassa jätskit. illan viilettikin omalla pihalla. =) Miikka nauttii suunnattomasti kun saa vetää lenkkarit ja sukat pois jalasta ja viilettää paljain kintuin pitkin pihoja. mökilläkin juhannuksena suurimman osan ajasta oli ilman kenkiä vaik ei ollu edes mitään lämmintä.

Meillä Mikkis sanoo usein kun siltä kysyy jotain semmosta mihin osaa vastata niin 'totaa, totaa' :)
hirveesti oppii kaikkea uutta ja nopeasti. ei oikein pysy enää perässä. ja nyt viikonloppuna kun on ollut meidän kanssa ainoana lapsena niin on ollut tosi ihanan rauhallinen ja leikkinyt ihanasti itekseen. kaikki on ollut tosi helppoa. =)

minäpäs lähetän nyt tälläisenä omanapaisena ja kommentoin sit uuteen viestiin niin ehkä helpompi lukea...
 

Yhteistyössä