Joulutähdet 2005 maaliskuun kasaan!

Älkää nyt ihmeessä Danjuska, Koivunkäpy ja Peppi kokonaan meseen siirtykö, kyllä täällä on niin kiva käydä juttujanne lukemassa! :D ;) Ja yritän itsekin vähän ryhdistäytyä ja käydä useammin kirjoittamassa, viimeistään sitten, kun jään kuun vaihteessa pois töistä :wave: :)

Mutta ei nyt muuta, säikähdin vaan niin kovasti noita meseen siirtymisjuttuja :LOL: :kieh:
Kertoilen huomenna paremmalla ajalla meidän kuulumisia =)

:hug: kaikille!
 
En nyt vielä kuitenkaan Käpy.. täällä ollaan :wave:
On ollut vaan niin paljo kaikkee (mukamas) että en oo koneelle ehtiny.. vaikka paljon mitään ei oo tehtykkään :whistle:

Niiskuneiti:
Hyvä jos Pepin uhakilut tehos ja sai sinut kirjoittelemaan :LOL: ;)

Peppi: Täällä olo menee vähän vaihdellen.. mutta kyllä olis tervetullut jo tämä pikkuinen |O

jos omaa oloa vielä natisen niin aamulla labraan verikokeisiin ja to aamuna polille sitten aika.. ei mitään ihme hämminkiä pitäis olla mutta tarkistaavat kuitenkin.
Pamahti jalatkin ihan törkeen turvoksiin eilen illalla ja yöllä piti särkylääkettä ottaa että sai nukutuks.. kun alko lääke vaikuttaa niin mietin puoliunissani siinä että supistaakohan oikeesti vai näänkö unta kun mahaa niin kirras :LOL: :kieh: tiiä sitten..

ilta mennyt pomppiessa kivusta kun vaavi painaa hermoja.. ihan kun joku ois jonkunmoisen sähköpiiskan kanssa ja tuikkis pitkin kinttuja ja persausta..
noh, onneks tämä ei ole pysyvä olotila ;) :whistle:

Smirgelainelle jaksuja! pian se kunnon kevät saapuu =) :hug:
Itsellä myös kun töissä olin niin tuntui jossain vaiheessa että elämä on pelkkää töitä ja sitten piti yrittää vielä kotihommat hoitaa siihen päälle eikä siltikään näkynyt mikään missään mitä teki ja ja ja..

vihdoin saadaan poikakin huomenna kotiin. Kamala ikävä ollutkin. sitä toisinaan aattelee että voi kun sais vaan olla edes yhden vuorokauden mutta ikävä iskee heti.. ja mummo kun pitäs poikaa vaikka viikon jos se ois heistä kiinni. mutta ehdoton takaraja oli keskiviikko.
Tatulla mennyt siellä hyvin ja pari sanaa ennättää aina vaan vaihtaa puhelimessa. olivat mökillä käyneet ja paljon ulkona tykkää puuhata :)
 
Heipä hei!

Piti munkin tulla taustalta pois, kun alkoi noita uhkauksia tulemaan :D Älkää vaan kokonaan sinne meseen siirtykö. Koitetaan ryhdistäytyä kirjoittelussa, eikä vaan taustailussa =) Nyt on koko ajan jotain kiirettä ollut työ- ja ammattiyhdistysjuttujen kanssa. Olen nyt vuoden alusta kuulunut ammattiyhdistyksen hallitukseen, jo ennestään kuulun siis ammattiryhmämme paikallisyhdistyksen hallitukseen. No tän uuden pestin myötä on sitten ollut koulutusta uusille hallituksen jäsenille ja lisäksi tietysti kokoukset. Mielenkiintoista on kovasti, mutta aikaa vievää. Sitten kun samaan saumaan osuivat nuo työpaikan koulutukset, niin on aika kortilla ja Lotta jo sanoikin, että koska nuo sun koulutukset loppuu äiti... Että eipä taitais mistään jatko-opinnoista tulla yhtään mitään tässä elämäntilanteessa. Enkä nyt ole sellaista ajatellutkaan. Ennen Oton odotusta mielessä kävi, mutta sitten onneksi havaitsin olevani raskaana :D Pian jo 4 vuotta sitten siis :eek:

Täälläkin päin, yllättäen, on lomautuksia siellä sun täällä, myös miehen työpaikalla. Ovat vähän väliä päiviä/viikon pois töistä. Onneksi tulee liitosta sitten lomautuspäivistä, toki viiveellä, mutta kuitenkin. Mun pitää vaan alkaa tekemään tässä jossain vaiheessa täyttä työaikaa, eikä kovastikaan huvittaisi :whistle: Oon jo niin tottunut näihin ylim. vapaisiin, että mitenhän mahdan ehtiä töihin enempi... :D

Peppi Ihana sänky Rasmuksella! Hyvä tuo sänkyjen vaihto eilen pojilla =) Meillä oli mun 7v. nuoremman siskon kanssa yhteinen huone aika pitkään, mä harrastin aina sitä, että sanoin siskolle, että voit tulla mun viekkuun, jos pelottaa pimeässä :) Musta oli ihana nukkua sen vieressä :heart:

Käpy toivottavasti selviää vaivat. Ja tuo sterilisaatioasia myös. Harmi, että olivat mokanneet sen.

Danjuskan tän päivän kuulumiset olis kiva lukea, toivottavasti kaikki on ok! Oliko sulla Tatua odottaessa raskausmyrkytyksen oireita?

Niiskuneiti kiva, kun kävit kirjoittelemassa. Lisäkuulumisia odotellessa...

Nyt tuli mies iltavuorosta, joten menen sen kanssa telkkaria katsomaan. Moi!

Muoks. Nythän Danjuska olitkin ehtinyt kirjoittamaan :)
 

No jos minäkin muutaman sanasen sitten kirjoitan :D

Vein pienet pojat aamusella päiväkotiin ja nyt huokaisen hetken tässä koneen äärellä :D
Aleksi valitteli eilen kurkkuaan ja kuumeenhan se sitten nosti ja on nyt petipotilaana ihan. Toivottavasti pienet pojat nyt säästyisi tuolta.

Meidän muutto pk-seudulle on nyt toteutumassa, Huih! Samalla olen vallan innoissani, mutta sitten alkaa jännittää ja kaikkea :D Miehen työkuviot vaan muuttuivat sen verran, että reissuaminen jatkuu, mutta hyvässä lykyssä öitä kerkeäisi viikollakin käydä kotona nukkumassa. Alkuunhan sen piti olla niin, että reissuaminen vähentyisi, mutta kävikin sitten päinvastoin. Mutta tilanne saattaa kuulema muuttua lyhyelläkin aikavälillä, joten esimies oli toivonut, että lähemmäs sinne muutettaisiin.

Tiistaina tulee välittäjä arvioimaan meidän asunnon hinnan ja heti vissiin sitten laitetaan tämä taas myyntiin... Aleksin kouluasioitakin vissiin pitäisi jo ruveta selvittelemään. Aleksi kun aloitti ekalla luokalla sen saksan ja sen takia enkku alkoi vasta nelosella, että koituuko siitä nyt sitten harmia?... Koituu varmasti. Mut sen näkee sitten, kun opettajan kanssa olen päässyt juttusille.

Pojat olivat pe-la välisen yön mummolassa ja voi että niillä oli ollut kivaa :heart: Naapurissa olivat käyneet taas heppoja katsomassa (Julle oli saanut syöttää niitä) ja ja Julle oli saanut taluttaa aasia (oli taluttanut hännästä :D ) ja kaikkea muuta kivaa. Ja me miehen kanssa vietettiin laatuaikaa kaksin! Nautittiin hiljaisuudesta :D Ei edes jaksettu lähteä ulos syömään, vaikka alunperin niin oli tarkoitus. Nukuin 12 tunnin yöunet ja kylläpäs piristi! Ihana oli nukkua yö niin, ettei kukaan herätä ja aamulla sai herätä omaan tahtiin.
Mutta mukava oli hakea pojat kotiinkin :heart:

Jaahas, nyt täytynee soitella isän hautakivestä... Ei syksyllä sitä vielä hommattu, kun tarkoitus oli luonnonkivestä tehhä se, mutta nyt ei voimat riitä sellaisen suunnitteluun, joten viisaampaa ottaa valmis kivi. Ihanan kiven löysinkin, pitää siitä siis tarjous pyydellä.

UNETON; asutko sinä Hyvinkäällä? Viimeksi taisin kysellä, että mitä asuinalueita kannattaa vältellä jne, mutta nyt kysäisen, että oletteko itse viihtyneet siellä? Me ollaan katsottu asuntoja Mäntsälästä ja Hyvinkäältä ja siitä lähiseuduilta, mutta mitään päätöstä ei olla vielä tehty. Kerro sinä hyvät ja huonot puolet Hyvinkäästä :)

-Gerbera-
 
Nyt niitä kuulumisia, kuten eilen lupasin, vaikka eipä tänne mitään kummempia kuulu :D

Ei vaan millään oikein saa rauhassa kirjoittaa, vaikka Puuha-Peten laitoinkin pyörimään, kun nyt jo Joonas tuli sormivärejä kinuamaan :kieh:

Flunssasta ollaan täällä vähän kärsitty...ensin mies ja sitten oli Joonas päivän kuumeessa viime viikolla. Jesse oli kovassa kuumeessa pe-su ja eilen ilmestyi näppylät eli vauvarokkohan sillä sitten on :whistle: Mä olen onneksi vielä pysynyt suht terveenä, mitä nyt pientä nuhaa vaan...

Mun tarttis vielä kolmisen viikkoa töissä jaksaa käydä eli kahdeksan työpäivää olisi vaan enää, kun kolmipäiväistä työviikkoa vaan teen, ihanaa :D

Mä olen muuten alkanut Avonin tuotteita myymään, et jos joku on kiinnostunut... :D

Danjuskalle kovasti jaksamista!!! :hug:

Gerberalle tsemppiä muutto- ym. järjestelyihin! :hug: Todella kiva juttu! :)

Koivunkäpy ja Smirgelaine: :hug:

Peppi: Hienon sängyn tosiaan Rasmus sai ja ei ollut hinnalla pilattu ;) Jessekin nukkuu jo yönsä jatkettavassa sängyssä. Pinniskin huoneessa vielä on, kun laitan Jessen sinne joskus päiväunille, jos en jaksa montaa kertaa palauttaa poikaa sänkyynsä :whistle:

Nyt ei tule muuta mieleen ja Jessekin on peppupesua vailla, joten heippa taas :wave:

-Niiskuneiti ja pojat-
 
Päiväkodista soitettiin kesken päivän, Rasmus oli ripuloinut kaikki vaatteensa täysin, oli kuulemma kaksi isompaa pierua kuulunu ja sit oli joka paikka siinä itsessään :whistle: :ashamed: Toivon tosiaankin, ettei olis vatsatautia (vastahan se meillä oli). Rasmuksella kyllä menee tosi usein vatsa sekaisin, kun on esim. vaikka vaan flunssaa (nythän sillä on jo useamman päivän kestänyt, lähinnä yskää ).

Kiva, kun niin moni on nyt käynyt kirjoittamassa, mun uhkailut siis tehos :whistle: :LOL: :LOL:

Smirgelle kovasti jaksamisia! :hug:

koivunkäpy, huoh noita kämmejä :kieh: No, toivottavasti asiat selviäis pikapuoliin (sterilisaatio-jutut).

Niiskuneiti: :D :hug: Paranemisia sinnekin suuntaan! Kiva, kun pääset taas kotiin jäämään, jaksamisia vikoihin viikkoihin/päiviin töissä :)

Danjuskalle aina vaan lähettelen jaksamisia. Toivottavasti se pikkuinen nyt pian syntyis! Paljos niitä viikkoja jo on? Ens viikollako se la on?

siru, kiva, kun säkin kävit kirjoittelemassa :hug: Koskas sun "pitää" aloittaa ihan täysiaikaisena työt?

gerberan perheelle tsemppiä asuntoasioihin ja muuttojuttuihin.

No joo. Jospa sitä rupeis syömään :wave:
 
Peppi: No voihan, toivottavasti teille ei tosiaan taas vatsatautia tule! :hug: Niin ja kiitos paranemistoivotuksista, kyllä Jesse jo aika pirteä poika on :)

Muistuittaisin muuten taas, että sen msn-yhteisön tilalle on perustettuna kerho täällä Kaksplussalla, jossa on jo jopa kolme jäsentä (minä, Peppi ja Jellona) :D Mikäli täällä on muita halukkaita liittymään sinne, niin multa saa salasanan :wave: Siellä voi keskustella asioista, joista täällä ei halua kirjoittaa, jakaa kuvia ym. :)

Me päästään kohta Joonaksen kanssa kahdestaan shoppailemaan, kunhan mies kohta kotiutuu :D Jesse jää isin kanssa kotiin, kun on vielä vähän känkkäränkkä :whistle:
 
moikat

Meidän poika taas kotona :heart: ihanalla tuullella ollut ja selvästi huomasi että oli kiva tulla kotiin.
Tässä ilta touhuttu ja koirakin erittäin onnellisen näköinen kun poika taas vehtaamassa ja nappuloita viskelemässä :LOL:

Niiskuneidin sakille paranemista!
Mulla on kans se salasana tuonne kerhoon, minkä joskus kauan sitten lähetit.. ei vaan oo tullut käytyä..

samoin kun Peppi, toivottavasti ei mahatauti ole teille taas rantautumassa, :hug:
viikkoja on nyt 38+4. eli ensi viikon lauantaina ois la.

Siru: Ei ollut Tatun aikaan mitän oireita.. oli kyllä niiiin erilainen raskaus.. sai/pystyi loppuun asti touhuamaan mitä huvitti, ilman kipuja tai mitään oireita. Tuntui että se loppuraskaus oli miltei parasta aikaa Tatua odottaessa kun ei ollut huonoa oloa tai järkyttäviä liitoskipuja enää.

Gerbera: toivottavasti menee hyvin talokaupat =)
aleksille pikaista paranemista!

nyt sohvalle.. ja kohta nukkumaan..
aamulla ois se poli aika.. jos ois sen jälkeen vähän viisaampi.. en yhtään edes tiedä minkäkokoinen kaveri on tulossa kun ei ole painoarviotakaan koko raskauden aikana katsottu.. että senkin kannalta ihan kiva päästä vielä ultraan.
 
Danjuska, ilmottelehan sit mitä polilla sanoovat!

Eilen olin kaverin luona kipperwarestuilla, oli kivaa ja 5 kippoa tarttu matkaan :whistle: esittelijällä oli alekassit mukana ni niistä.. ja kyllä teki hyvää olla 3h muualla :saint:
Tännään ehkä mennään viljamin kans samaiselle kaverille leikkimään nyt aamupäivästä, poika on ollu kk kotona ja sen kyllä huomaa. tää on vähän käpykylä eikä oikein oo mitään päivisin..

Kiuva että pepin uhkailut tehos, ei tarvii lukee uusintona samoja juttuja ku mesestä saa tietää :LOL:
 
Heip vaan taas.

Ei viety poikia tänään hoitoon, kun Rasmuksella oli se vatsa ihan kuralla eilisen. Tänään on kyllä ollut ihan oma itsensä, ruokakin on maistunut (vielä ei oo kakannut niin en tiiä et onko löysää vai millasta).

Täällä on ihana ilma, aurinko paistaa ja oikein keväistä :heart:

Vein eilen itsepalvelukirppikselle vaatteita ja kenkiä, tänään käväistiin poikien kanssa pikaisesti katsomassa niin neljät kengät oli mennyt, yksi setti (housut+paita, lasten), potkuhousut ja muitakin lastenvaatteita, en niin tarkkaan kerennyt katsomaan. Pitäis viedä sinne lisää tavaraa taas.

Rasmus nukahti tulomatkalla kotiin, nukku 10-15min ja nyt en saa sitä varmaan kovin helpolla päiväunille :kieh: Ja kun on Joonatankin tässä pyörimässä, plaah.

Niiskuneiti, mä en muista enää sitä salasanaa. Tai luulen, että muistan, mut en oo varma :D

Täälläkin odotellaan Danjuskan polikuulumiset! :wave:

Meillä muuten on helpottunut Rasmuksen nukahtaminen iltaisin, kun on siirtynyt jatkettavaan sänkyyn!! Tosi kiva :) Viime yön nukkuikin heräämättä, mut aamuisin on aina ennen kuutta hereillä. Se tuntuu niin aikaiselta, vaikka ei toisaalta enää niin, kun on valosampaa, mut samaan aikaan sitä ite menee nukkumaan, eli ei kovin pitkiä yöunia ehdi tulla...

No, jospa meen nyt taas höpöttämästä!!
 
tässäpä kuulumisia tulee...
(varoitan jo etukäteen että sisältää paljon valitusta.. :ashamed: )

laittoivat käyrälle eikä siinä mitään kummempaa.. verenpaine oli 133/93 eli vähän alapaine yläkantissa.. itsellä ollut siinä 120/73 hujakoilla suunnilleen koko raskauden ajan, aina viime viikkoon asti.
Sitten kun pääsin lääkärin vastaanotolle niin sanoi että ultrataan ja katotaan kohdunsuun tilanne... aloin kenkiä heittämään niin pyörsikin puheensa ja sanoi että eipäs sittenkään katsota kun näin lähellä synytystä kuitenkin olet.
vauva voi hyvin ja tällä hetkellä painoarvio on 3800g...
Minuun oloon ei puuttunut mitenkään. ei kuulemma ole mitenkään ihmeelliset nuo verenpaineet, muut oireet voi kuulemma johtua mahdollisesta myrkytyksestä tai sitten ei. mutta sitä diagnoosia ei kuulemma anna nyt.
olin niin turhautunut että ois tehnyt mieli tintata lääkäriä... :headwall: 1,5 tuntia istuin ja odotin siellä että sain tuommosen "-voi-olla-mutta-voi-myös-olla-olematta"-arvion.
niin turhautunut ja pahamieli nyt.. yöllä heräsin neljän aikaan enkä sen jälkeen ole nukkunut kun olo oli niin huono ja jalat kivuilla.
Pitää neuvolaan soittaa kuulumiset ja varata aika ensiviikolle.
että semmosta valia valia tällä erää :ashamed:

mut pääasia tietenkin että pikkuisella on kaikki hyvin. älyäis vaan alkaa tulla pois äitiään kiusaamasta |O

Peppi:
Jospa se ei oliskaan vatsatautia vaan joku muu ohi menevä masun löystyminen :)

Käpy: Täällä kans pojasta huomaa jos liian kauan vaan kotona on :whistle:

tatu uinahti päikkäreille ihme kyllä.. no reissuaminen väsyttää ;) itse taidan painua koiran kanssa ulos kun niin ihana ilma.. jos sais kireen pinnankin unohtumaan.
Tatu olikin iskän kans ulkoillut koko aamupäivän, minkä minä istuin osottamassa noinkin selvää lääkärin lausuntoa :kieh:
 
Danjuska, no ompas ollu lääkäri :kieh: onhan tuo jo ihan hyvän kokonen jotta joutas tulla pihalle pikkuhiljaa. sano sille että käpy-täti käski tulla ulos moikkamaan uusia ihmisiä, ulkona ois enemmän tilaakin oikoa jäseniään :saint:

Mulle soitettiin sairaalasta, sain ajan 1.4 menen vaihteeksi keskustelemaan sterilisaatiosta. pitäkääs kinkkuset peukkuja!
 
Kävylle peukkuja.

Danjuskalle lähetetään oikein paljon jaksamista.

Kunhan tämä viikko on ohi. Niin mä kyllä palkitsen itteni punaviinipullolla :p B) (en toki kittaa kaikkea kerralla ).

Samilla omatahto nostaa yhä enemmän päätään. Kuinka saada tuommoinen 3 vee pihalta pois, ilman kantamista?
 
Ehtoota mammat :)


Olettepa kirjoitelleet,meni taas ihan ohi mitä pitikään kommentoida:)
Täällä tätä tavallista arkea vaan,Oskarin kanssa touhuillessa ja kotihommia.
Ensi viikolla lähtee yrityksen asiat eteenpäin ja kohta en sitten enää olekaan vaan kotona :)

Arvatkaa mitä? Mä olen varannut itselleni sen koiran...ihanaa :D
Se tulee joskus ens kuun lopussa :heart:
Ihan täpinöissä olen ollut siitä asiasta,huomenna menen sitä ekaa kertaa katsomaan...
Jellonalle terkkuja...joko olet omas löytänyt?

Tänään oli mun äiti kylässä koko päivän,on sairaslomalla kun käsi vihoittelee joten tuli sitten meille käymään,olikin kiva saada seuraa kun isäntäkin on mökillä käymässä,tulee tosin jo huomenna aamusta!
Mökille olis kiva lähteä mutta valitettavasti ei viikolla onnistu kun muksut kouluissaan:(
No jospa nyt kesällä tulis enemmän mentyä kun lomat alkaa!

Niiskuneiti:Mulle voit viestitellä sen salasanan,olisi kiva:)

Nyt lopettelen,palaillaan siskot :wave:

Tinttamooses
 
Elämä mikä yö. liekkö poika tulossa kipeeks, mutta helvetillinen yö takana. päätä särkee ja väsyttää.
poika luonnollisesti viel nukkuu. :kieh:
Ukko ei ollu neitiä herättäny ennen ku läks, herätti mut ja neidin ku oli lähdössä 7.15, onneks se kerranki toimi aamusta tehokkaasti, kun se taksi tulee edelleen 7.50 pihaan.

tintallle onnea uudesta perheenjäsenestä sekä siitä kun et ennää -ole VAIN kotona- :LOL:

Danjuskan puolesta alkaa jo jänskättää..

missäs uneton on? sekä tansku?
 
Perjantai-iltaa :)

Vähänkö olen kiroillut kun vihdoin ja viimein sain kirjoitettua pari viikkoa sitten tänne ja ajattelin että palaan muutaman päivän sisällä uudestaan niin sitten mies meni tilaamaan uuden nettiliittymän eikä se toiminut yli viikkoon :headwall: Ja sitten kun netti alkoi toimimaan niin mä lähdin työmatkalle jonka aikana Saara oli alkanut oksentamaan ja sen jälkeen oltiin kaikki vuorotellen ykätaudissa :x Eli Saara oksensi viikko sitten torstaina, Veera sunnuntaiaamuyönä, minä ja mies tiistain vastaisena yönä ja Valtteri eilen illalla, toivottavasti tauti loppui meidän osalta siihen.... Santeri ei oksunut lainkaan, sillä oli vain tajuttoman huono olo keskiviikkona. Tosi yököttävä tauti :x Ei tarttis tulla taas muutamaan vuoteen...

Veeralle on jäänyt vatsataudista tosi löysä masu, tyttö menee potalle kakalle niin kuuluu hirvee töräys ja puoli pottaa on täynnä löysää tavaraa :| Kai se ajan kanssa menee ohi.

No niin, se kakkajutuista :D

Mulla onkin leivontaviikonloppu edessä. Valtterin rippijuhlat lähestyvät ja pitäisi leipoa tarjottavia pakkaseen. Ajattelin tehdä itse broileri- ja kasvispiirakkaa sekä perinteisiä korvapuusteja. Lisäksi hommaan tarjottavaksi lähikaupasta ihan mielettömän hyvää Fasun mustikkapiirakkaa sekä tilaan töistä ISON vadelmakermakakun, kaipa ne riittää :p

Tytöt katsovat parhaillaan Neloselta Korkeasaari-ohjelmaa. Siitä tuli mieleen että pitäisi lähteä käymään Korkeasaaressa pitkästä aikaa. Jospa vaikka pääsiäisenä olis kiva ilma :)

Danjuskalle ihan mielettömän paljon tsemppiä h-hetkeen :hug: Hui kun jänskää :D

Gerberalle ja perheelle tervetuloa tänne etelään asumaan :hug:

Jaahas, jos menis viemään tytöt suihkuun. Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! B)

Tansku & mukelot
 
heipat

Taas niin loistava ilma :D
vesi vaan valuu räystäiltä..

eilen käytiin Tatun kans tunnin kävely-/tutkimuslenkki sillä aikaa kun mies teki ruokaa..
poika kipitteli miltei koko matkan ite ja rapakosta rapakkoon... :whistle: ;) tosin mentiin toooosi hitaasti.. Tatu juoksikin välillä pitkällä edessä kun minä taapersin perässä..

alkaa olla vähän hankalat kelit kun paljon plussan puolella ja toppapuku ei pidä vettä.. kuitenkin maassa vielä paljon lunta niin tuntuu että välikausihaalarilla paleltuu.. ja täällä aika kova tuulikin taas. Tosin pitää käydä vkpuku ostamassa ennen kun voi edes pitää, kun edelliset jääneet pieneksi.

Mitä muiden tähtöset pitää tämmösillä keleillä päällä?? varmaan etelä suomessa jo aika lämmin kun täälläkin esim. eilen oli 6 astetta lämmintä..

Kävylle peukut pystyssä!

Tansku: Onneksi alkaa teidän oksutauti helpottamaan. Jospa Veeran masukin alkais normaalisti pelata.

Tinttamooses: Laita sitten siitä uudesta, pienestä ihanuudesta kuvia :D


Täällä tähän asti hyvinkin leppoinen pv.. ulkoiltu ja sisällä touhuttu.. Itse tehnyt paljon hommia mitkä on ollut mielessä kun mies niin antaumuksella leikkinyt Tatun kanssa.
Ja eilen ja tänään ruuankin tehnyt.. miten vapauttavaa kun ei tartte miettiä mitä vääntää :D

Näissä aurinkoisissa päivissä ei muuten mitän vikaa paitsi että kaikki pöly/karva näkyy vähän liian selvästi :whistle:
katoin tuossa äsken että olis ehkä syytä näyttää imuria vaikka eilen! siivottiin..
koira puottaa karvaa ja tuntuu että kissasta lähtee vielä enemmän kun koirasta |O
nyt tuntuu että eikö sitä karvoihin hukuttu sillon kun oli 2 pitkäkarvasta koiraa ja 2 kissaa joista toinen pitkä karvainen.. ja pienempi kämppä.. puh

 
DAnjuska, meillä on joko remun toppapuku tai jonathanin toppapuku joista molemmat pitää vettä ja alla joku ohut paita ja sukkikset (seki tuntuu olevan liikaa) tai sitten lassien suprafillin puku missä on erittäin ohut vanu vuori sekä se ohut paita, sukkikset ja gollegehousut.

Täällä kakarat jo nukkuu, ite tulin just töistä..
jos söis jotai ja jämähtäs sohvalle hetkeksi ja sit toivos että poika nukkuu yhtä hyvin ku viime yönä, kerran heräs ja nous 7.30 :eek:
 
Meidän pieni Rasmus on 2 vuotta jo!! :heart: :heart: Niin se aika vaan menee! Muistan niin hyvin, kun mentiin Samin ja mun äitin kanssa naistenklinikalle, odoteltiin että käynnistystä alettiin aloittelemaan :heart: Tähän aikaan siellä oltiin oltu tunti. 19.31 poika sitten syntyi, vähän hankalan ponnistusvaiheen jälkeen, kun jäi hartioista jumiin, meinaa ihan itku tulla, kun synnytystä ajattelee :ashamed: Vaikka hyvinhän se loppujen lopuksi meni! Poika painoi 4904g, ei ihmekkään, ettei niin sutjakkaasti ulos tullut :whistle: Alku oli vähän hankala, kun seuraavana päivänä joutui vauvojen tarkkailuosastolle ja siellä vierähti melkein 2 viikkoa. Voi niitä tunne/hormonimyrskyjä ja... No, se oli vaikeeta aikaa. Mutta niin onnellisia oltiin terveestä pojasta :heart:



Siinä kuva eilisiltä kaverisynttäreiltä :)

Tänään olis tulossa sukulaisia, pitäis itseasiassa alkaa touhuamaan, olis siivottavaa ja tarjoilujen tekemistä..

Tuun paremmalla ajalla kommentoimaan!!
 
Sunnuntaita!

Rasmukselle onnea :flower:

Meille ei muuten juurikaan mitään uutta.
Tässä on nyt yksi homma tulilla, mutten siitä halua vielä kommentoida. Jottei se mene puihin. Mutta kun se sitten on ohi. Niin selitän sitten B)

Kuinka monta kertaa te syötte päivässä? Meillä on syöty tähän viikonloppuun asti 5 kertaa päivässä. Mutta nyt aattelin lopettaa, ihan tulevaa kesää ajatellen. Jottei koko ajan tarvitse olla ruokaa tekemässä tai etsimässä. Tosin kyllä meillä arkisin vielä syödään päivällinen että iltapala.
 
Rasmukselle hyvää syntymäpäivää!! :flower: :flower:

Smirgelaine: Tule toki sitten selittämään :D Toivotaan ettei puihin mene, olipa asia mikä tahansa.

meillä syödään aamupala, välipala, päiväruoka ja iltapala... yleensä ruuan ja iltapalan välissä saatetaan jotain kevyttä välipalaa ottaa jos siltä tuntuu.
Ennen yritin kyllä tehdä pojalle 2 lämmintä ruokaa päivällä mutta ei yksinkertaisesti ollut nälkäinen niin jätettiin toinen lämmin ruoka pois.
Aamulla yleensä puuro tai muroja, välipalalla hedelmiä tms.. iltapala vaihtelee aikalailla muroista ja puurosta lämpimiin voileipiin tms..

Käytiin aamulla kävelemässä järvellä.. Tatu mennä viipotti pitkin poikin ja hurja matka käveltiinkin. tulomatkalla iski jo totaalinen hyyty jätkälle ja pääsi reppuselkään.
Tuolla kävellessä massu pinkeä ja kirraavan tuntuinen mutta muuten ei mitään.. olo oikeastaan parantunut =)
ainut mikä on niin pahaolo on jatkuaa ja ruoka ei oikein maita..
yksi mikä menee miettimättä alas on mysli, maustamaton jugurtti ja pakastetut vatut.

jahas.. poika tuli aku ankan kanssa että pitäis lukee :LOL: äsken kuulu vessasta että "äiti, tule kattoo mikä kone tuo on!" selailee siis aku ankkaa potalla istuessaan ja oli eilen aika tohkeissaan kun mies osti itselleen uuden taskukirjan ;)
Näissä lukemis asioissa osaa myös "kieroilla" hyvien satujen kohdalla.. ensin luettaa toisella ja sitten kun tarina on loppunut niin tuo toiselle luettavaksi tai sitten inttää isälleen niin kauan että lukee uudestaan :whistle: :D

mut jospa tässä alkais taas ulos lähtöä tehdä. ilma on niiiin ihana!
 
Moikka kaikille!

Rasmukselle suurensuuret onnittelut :heart: Kyllä aika menee nopsaan, ei tuntuis olevan jo 2 vuotta, kun Peppi odotit :eek: Varmaan oli rankka synnytys, onneksi tosiaan kaikki päättyi hyvin ja ihana lopputulos :heart: Suloinen kuva synttärisankarista :) Hauskoja juhlia teille! Synttäreistä tuli mieleen, että meillä on Lotta jo alkanut suunnitella kesäkuun lopulla olevia synttärijuhliaan :D Vieraslistaa ja juhlien pitopaikkaa on mietitty. Luokkansa tytöistä haluaa kutsua kaikkia+sitten on vielä pitkä lista hyviä kavereita, ketkä on ihan must kutsua :whistle: Poikia ei halua luokaltaan kutsua, vaikka hänet on kutsuttu parinkin pojan synttäreille, samoja poikia jotka harva se ilta on meidän oven takana pyytämässä Lottaa ulos :D

Danjuska kiva, että sulla olo parantunut. Loppusuora jo onneksi käynnissä, ei enää mee kauan, että pikkuinen syntyy :heart:

Smirgelaine Meillä lapset syö 5 ruokaa, viikonloppuisin saatetaan mennä neljällä, jos nukutaan myöhään. Esim. tänään mies ja lapset heräs 10:ltä vasta, itse nousin klo 12 :D menen yövuoroon tänään siis. Lottahan arkena syö päivällä ruoan koulussa, Otto usein edellispäivästä jäänyttä tai esim. pinaattilättyjä, mitkä on hänen suurta herkkua. Toivottavasti se juttu onnistuu!

Tinttamooseksen elämässä tapahtuukin paljon kaikkea =) Varmaan ihana se koiranpentu :heart: Onnea uuteen yritykseen!

Ulkoilupuvuista ollut puhetta, meillä Otolla Remun toppapuku, alla ohut paita+collegehousut/farkut, tai sitten ohuempi puku ja kurahaalari lämpiminä päivinä. Täälläkin ollut aika lämpimiä ilmoja, mutta tässä rannikolla tuuli kylmentää helposti montakin astetta. Itse Otto haluaisi nykyään valita kaikki vaatteensa, haluaisi käyttää vain farkkuja ja tiettyjä paitoja, ulkona Batman-takkia ja henkselihousuja ja nyt uutta Spiderman-pipoa... Tarhaan haluaa AINA laittaa farkut, kuulemma sit tarhatätit sanoo, että "Onpa sul upeet vaatteet" :LOL: Tarhatätit ei tunnustanu mitään :D Otto myös saattaa käydä vaihtamassa vaatteita omatoimisesti, etenkin jos vähänkin likaantuvat. En ainakaan muista, että Lotta olis ollut tuollainen vaatefriikki tuon ikäisenä, vaikka kyllä sekin halus vaatteita valita. Ai niin, joku päivä Otto kertoi tarhapäivän jälkeen, että tarhakaverilla oli ollut hieno paita, millaisen hänkin haluaisi :D

Peppi olitkin kysellyt, että milloin mun pitäis aloittaa täyspäiväiset työt. Näillä näkymin kesäkuun alussa, oon toukokuun loppuun hakenut tuota 90h/3vkon työaikaa... katotaan nyt sitten. Mikäpä siinä muuten, mutta kun molemmat ollaan vuorotöissä (siis jos mieskin töissä), niin joudun tosi paljon toivomaan työvuoroja, ja nyt on ruvennut kuulumaan töissä, ettei se ole oikein tasapuolista... Naisvaltaiset alat :kieh: Ei toki se olekaan, mutta ei kai meidän lapset loppuikäänsä ole pieniä... :D Jos en tykkäisi työstäni NIIN paljon, niin miettisin kyllä jotain päivätyötä. Yksityisestikään tällä alalla ei oikein voi alkaa töitä tekemään. No, koitan olla välittämättä ja elää vaan omaa elämääni ja toivoa, että muutkin tekis niin :D

Nyt meen, ihania kevätpäiviä (toivottavasti) kaikille!
 
Heippa kaikille ihanaisille!

viikko vierähtänyt nopeaan, lomareissu meni todella hyvin. tännekin on ilmaantunut ihanan paljon viestejä, kun peppi käynyt hiukan 'kovistelemassa'. mukava juttu.

meidän reissu siis oli onnistunut kaikin puolin. kelit oli hyvät, ainoastaan perjantaina tuuli n.25m/sek varsinkin huipulla ja lunta tuli reilusti. minä kävin silloin iltapuolella rinteissä päästelemässä henkistä väsymystä pois. pikkasen tilttas hermot kireelle.
Miikka kävi kokeilee laskettelua kahtena erillisenä päivänä hiukan reilun tunnin molempina kertoina. yksi iso mäki laskettiin Miikan kanssa. käytiin suksien kanssa katsoo poroja, joita oli aitauksessa yhden rinteen varrella. samaisia poroja käytiin moikkaa moneen kertaan sitten myös kävellenkin. Aleksi lasketteli melkein joka päivä aamusta iltaan ainoastaan keskiviikkona jolloin oltiin kuusamon tropiikissa oli välipäivä. tropiikki reissulla käytiin myös torrerossa syömässä. torstai-iltana pääsin mieheni kanssa kuuntelee yö-yhtyettä baariin. =) Miikka löyti hyvin itselleen kavereita leikkipaikoissa. juttua tuli koko ajan. eikä meinannut lähtöpäivänä vielä kuopiossakaan ymmärtää ettei enää mennä mökkiin nukkuu. Kuopiossa siis pysähdyttiin takas tullessa, hotellissa oltiin yötä. Aleksilla piti olla peli sunnuntaina kalpan junnuja vastaan. lauantai-iltana iskikin jonkinlainen mahapöpö poitsuun, joten sit oksenti ja ripuloi koko la-su yön. meidän oli tarkoitus mennä gerberan luo Mikkiksen kans pelien ajaksi, mutta homma meni sit mönkään joka harmittaa ihan vietävästi. Ajeltiin sit eilen aamupäivän aikana kotia. pyykkiä on pesty urakalla. hyvin sitä pyykkiä kertyy, vaikka pestiin pyykkiä reissussa. oli mökissä kaikki hienoudet. :D
ajomatkat onnistu molempiin suuntiin hyvin, kun oli toi läppäri mukana jonka kautta pojat katteli videoita.

ensi vuoden reissua jo kovasti suunnitellaan ja rahaa aletaan säästää. =)

viime yö meillä meni hyvin, mut aamupala lenti pihalle kaaressa , Aksulta siis. nyt on päivällä taas jo hiukan ruoka ja juoma pysynyt sisässä. huomisen saa olla isänsä kanssa kotona. mulla on koulutus päivät ti ja ke niin en niistä oikein voi olla pois. toivon että toi tauti on jotain matkapahoinvointiin liittyvää tms. ettei koko perhe sairastuttais. :ashamed:

tintta, mun koira haaveet on nyt täysin jäissä. menin sanoo asiasta isälleni...niin hän luki mulle hiukan järkeä. joten en nyt sit hetkeen ajattele asiaa. ehkä parempi niin ettei viel hankita koiraa. ei saattais aika riittää siihen kaikkeen mitä se vaatii. :|
teidän uudesta koiruudesta haluun kyllä nähdä kuvia. hankitko sen jostain kennelistä vai yksityiseltä?

smirgelaine, tuuhan sit kertoo asiaa, kuhan on edennyt toivotaan että etenee hyvin. meillä suurimmaksi osaksi syödään 5 kertaa, mutta on päiviä jolloin päivällinen ja iltapala yhdistyy. varsinkin viikonloppuisin/vapaapäivinä. hoitopäivinä on 5kerran rytmi. kesällä asiat on sit ihan toisin ja sitä katotaan sit vähän tilanteen mukaan. :)

danjuska, jaksuja viimesenteille. :hug: meillä on päällä pihalla näillä suht lämpimillä keleillä pitkähihainen t-paita, pitkät kalsarit, collegehousut sekä paita ja vkhaalari. hyvin on pärjätty. meillä on aika lämminveriset kaverit. niin ei sinänsä hätää.

siru, meilläkin on välillä hirmu muotitietoinen kaveri Miikka siis. kauppaan täytyy laittaa aina farkut ja kauppatakki siis siisti. ja pipo tietty. pihalle lähtiessä muuten ei ole väliä mitä päällensä laittaa. huomenna olis valokuvaus...täytyis ettii vaatteet vaan. harmittaa hiukan kun unohtivat kertoo siitä ajoissa niin pojan hiukset ovat aika epäsiistit. :/ :)

pepille, :hug: ihan muuten vaan. kuinka teidän synttärit meni?ja mitä lahjoja rasmus sai?

minua puraisi taas sisustus kärpänen, siirsin yhden lipaston eteisestä tähän meidän olkkariin eteisestä. keksittiin tuolla reissussa, että ostetaan meidän eteis'aulaan' uusi liukuovi kaapisto ja poistetaan tuulikaapista sellainen. tehdään sit tuulikaappiin pinempi yläkaappeja sekä istuin paikka. ja sit maalataan noi eteisen ja keittiön seinät. =)

mut nyt täytyy lähteä laittaa pojille välipalaa... :wave:
 
Maanantaita. Mua väsyttää ihan älyttömän paljon :ashamed: |O Tulee vaan yksinkertaisesti liian vähän nukuttua, kun Rasmus herää joka päivä viiden aikoihin, ihan viimeistään 5.30 on hereillä. Enkä kuitenkaan osaa/halua käydä illalla aikaisin nukkumaan, kun tykkään viettää aikaa Samin kanssa ja se onkin ainoa ajankohta siihen, varsinkin alkuviikosta. 6 tunnin yöunet ei mulle riitä (ainakaan pidemmän päälle). Ja nekin parilla herätyksellä.

Eiliset sukulaissynttärit meni hyvin, oli kiva nähdä niitäkin sukulaisia, joita ei niin usein muuten näe :)

Rasmus sai viikonlopun aikana yhteensä 7 muumikulhoa (olin toivonut niitä puurolautasiksi niiltä, jotka toiveita kysyivät), tommosen 2-pyöräisen tosi hienon motskarin (jonka päällä siis istutaan ja ajetaan), Adidaksen verkkapuvun ja sukkia, kirjan ja dubloja. Olikohan vielä muuta. Karkkia ja semmosta :) Paljon kivoja lahjoja siis!

Ulkovaatteista ollut puhe. Meillä on kyllä ollu vielä toppavaatteet käytössä :ashamed: Nollakeleilläkin. Sit on vähemmän alla vaatetta. Mut eivät ole hikoilleet. Eivät kumpikaan ole mitään kovin kuumakalleja ja Rasmus suorastaan vähän vilukissa.

Tanskusta oli kiva kuulla, voit nyt sit useammin kirjoittaa, kun konekin on kunnossa ;)

Smirgen juttua mielenkiinnolla odotan, koska se selviää?

Tintalle onnittelut tulevasta koirasta =)

Danjuskalle kovasti jaksamisia! Miten oot nyt voinut? :hug:

Kiitos onnitteluista Smirge, Danjuska, siru ja Uneton :hug: :hug: :heart:

Meillä syödään 4 kertaa päivässä. Aamupuuro, lounas, päivällinen ja iltapuuro. Siis kotona ollessa, päiväkodissa pojat syö lounaan ja päivällisen välillä vielä välipalatkin, eli pk-päivinä siis sen 5 kertaa.

Sirulle muuten vaan halit :hug:

jellona, kiva että teidän reissu meni hyvin! Toivottavasti ei nyt olis vatsatautia ja tulis teihin muihin!! :hug:

Nyt pakko ottaa kahvia, etten nukahda :kieh:

P.S. Oltiin tänään Rasmuksen kanssa neuvolassa, reippaaksi ja iloiseksi pojaksi neuvolatäti Rasmusta kuvasi. Pituutta nyt 86,5cm ja painoa 11kg 800g. Reipas poika olikin, naureskeli ja touhusi ja jutteli. Halusi ruveta piirtämään ja piirsikin neuvolantädille paperin täyteen erilaisia juttuja (mm. puuta, lentokonetta jne. :D ).
 

Yhteistyössä