***JOULUTÄHDET 2005 MARRASKUUSSA***

***Joulutähdet 2005 lokakuussa***

JOULUTÄHTIEN KIMPPU

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 88cm/12000g (2v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005

Tässäpä meille marraskuun pino!
 
heippa kaikille!

Tänään palattiin kotiin joten saadaan vielä huominen pv olla ihan omalla porukalla eikä miehenkään tartte töihin mennä.

Tatu suhteellisen kiukkunen kun torkahti vaan autossa |O

tänne on tullut talvi! :eek: lunta reilusti yli 10cm :xmas: tylsää kun kuitenkin ne sulaa pois..

Gerberan lapsosille pikaista pparanemista ja jaksuja öihin! :hug:
Tatu jätti yövaipan pois toukokuussa.. päivävaippa jätettiin pikku hiljaa pois kun meni syksyllä -07 hoitoon.
Vahinkoja ei ole sattunut sitten kesän ja hyvin osaa herätä yöllä kun hätä on.

Jellona: Toivottavasti tuohon hoitoasiaan tulis pian joku selvyys, :hug:
Ja ei Tatukaan noita värejä vielä montaa osaa.. nyt on vasta alkanut kiinnostaa.. vielä pari kk:tta sitten ei ollut edes kiinostunut.

Niiskuneiti:
Minäkin haluaisin kerhoon tunnukset! :wave:

Kävyn Villelle kans paranemista! Harmi kun se teidän kahdenkeskinen ilta ei onnistunutkaan.

Mitäs Tinttamoosekselle??

Mitenkäs Pepin suunnalla jaksellaan?? Itse olen kans huomannut että miehet ne on sitten tooosi kipeitä kun sairastaavat :whistle:

Tatusta olen huomannut että nyt on menossa vaihe jossa itkulla yritetään saada omatahto periksi.. aikaisemmin yleensä tyytynyt kun on selitetty että miksi ei mutta nykyään alkaa vuolas tekoitku kun jokin ei mene läpi.. ja mummohan hyppäs kun poika alkoi parkumaan..
:whistle:
Tatu olisi kovatsi halunnut jäädä vielä mummolaan ja ei kai sille mitään estettä olis ollu.. mutta päätettiin että seuravalla kerralla sitten saa jäädä.. jo ihan sen takia kun taas nosti hirmu shown lähtiessä jotta asiat menisi oman mielen mukaan. Ja ikävä mulle ois poikaa tullut jos maanatain olsin yksinään ollut ;)
toki kun alan urakalla siivota taloa (sitten joskus :whistle: ) niin voisi hyvin mennäkkin mummolaan viikollakin. ois tarkoitus marraskuun lopussa viimeistään siivota talo katosta lattiiaan..

Nyt menen alakertaan katsomaan mitä miehet puuhaavat. Olenkin nyt viikon vielä kotona ja sitten viikoksi töihin.
 

Heippa!

Piti tulla tuulettelemaan ennen nukkumaan menoa, että Juliuksella on tullut vaan kolmet pisuvahingot 2 pvän aikana!!
Nyt nukkumaan, nimittäin kohta alkaa taas itkushow, kun Wernerillä on kuumetta.

Unia!
 
Kiitos Peppi pinosta.

Olo on sen flunssaköhän suhteen jo parempi. Mutta mulla pamahti perjantaina sitten jostain syystä selkärangan yläosa. Mulla on tuolla ylärangassa semmoinen kohta joka on luutunut väärin, eli se ei taivu kovin hyvin ja nyt juuri se kohta on tuolta kipeä. Mä en tiedä kuinka selittää etten voi tulla huomenna töihin, kun selkäranka on p*skana :ashamed:
 
heips

Smirgelaine:
ne housut muutes tuli kiitos vaan! ainut vaan että olivat toosi paljo liian isot.. että ehkä sitten ihan loppuraskaudessa ;)
jaksuja selän kans!

Gerberan pojille paranemista!

tänne ei mitään.. aika apljon oltu pihalla.. Tatu hiihti aamusta ja illasta riekuttiin ihan kunnolla pihalla. Poika ei nukkunut päikkyjä joten empä saanut minäkään nukutuksi.. no jos se yöllä vaihteeks nukuttas taas..

sanokaas ideoita isäinpv lahjaks!! mulla pää kolisee tyhjyyttään.. tatun kans askarrellaan kyllä mutta jotain muuta. yks idea on kyllä jemmassa jos en muuta keksi mutta en tiedä viihtinkö semmoista ostaa :ashamed: :whistle: :LOL:

me luultavasti lähdetään minun porukoille isäinpäiväksi.. jos kelit sallii niin tuodaan kuomukärrillä sieltä tatun huoneeseen pieni kaappi/hylykkö yhditelmä ja kehto :D ei tiedä millon se oikea talvi paukahtaa niin ei sitten tartte alkuvuodesta lähtee kärryn kans luistelemaan.
 
nitinäänatiaa, pojalla on nyt sit myös ERITTÄIN paha korvatulehdus molemmissa korvissa, ei yllättäny yhtään kun ottaa huomioon kuinka viime yö meni. luojan kiitos tänään ei tarvinnu järkätä niitä annan synttäreitä, ois voinu olla itku siinä vaiheessa.. Meidän vauva täytti 6v :heart: sillon oli paaljon enemmän lunta ja pakkastaki oli.

Täällä eilen sato vähän lunta samoin tänää mut suli saman tien pois ku maahan osu |O
Eka kinkku on paistettu ja karjalanpiirakat paistettu, samoin ne piirakat on syötykki ja kinkustakaa ei oo ku roippeet jäljellä :xmas:
 

Huomenet!

Minä nukuin viime yönä kaksi tuntia :/ Werneriä itkustutti, en tiedä vaivasko tukkoinen nenä (laitoin kyllä tippoja) vai onko sillä nyt korvatulehdus... Jos ensi yönä itkustelee samaan malliin, niin huomenna käydään lääkärissä.

Mies lähti aamusella ajelemaan Kokkolaan ja on taas reissussa torstai-iltaan saakka. Huoks! Pikkasen helpompi työviikko (on yhden päivän Kuopiossa töissä) on vissiin vasta 4 viikon päästä, eli sitä odotellessa!

Pesaisin tuossa keittiön ikkunan ulkoapäin ja sisäpuolelta. Ikkunat on kyllä pesty jo kertaalleen, mutta näytti niin likaiselta ulkoa päin, että ajattelin talvea vasten pesaista uudestaan. Kunhan tuo sää lämpenee tässä päivän mittaan, niin teen saman joka huoneen ikkunalle.

Itselläkin on flunssainen olo. Höh!

Kaikkiin sairastupiin pikaista paranemista ja hoitohenkilökunnalle oikein paljon jaksamista!!

Toivottelee, Gerbsukka
 
Huomentapäivää!

Meillä ollaan me aikuiset vielä enemmän ja vähemmän puolikuntoisia... Sami on parhaillaan jonottamassa päivystävälle lääkärille, sillä on käsissä, naamassa ja jaloissa noita näppyjä ihan satoja, kädet ne taitaa olla kipeimpinä, kutiaa, kirvelee, pistelee ja on sitten sormenpäät tunnottomat ja ihan kovatkin :eek: Naamassa varsinkin nenänjuurella olevat näpyt on myös tosi kipeitä, on pitänyt niistää niin ovat sit ärtyneet. Tosi pahana on toi tauti kyllä sillä! Sillä ei pysy edes kynä kädessä, puhumattakaan mistään autolla ajamisesta!

Just luin tuolta mitäs nyt:istä, että nyt on liikkeellä joku entero 71 rokko, jossa on taudinkuva ja oireet vähän erit, mitä tossa perus enterorokossa on, on siis paljon ärhäkämpi tauti... Siihen kuuluu myös vatsaoireet (ei välttämättä) ja nyt mietinkin, että voisko mulla olla sitä vai joku ihan eri juttu. Nimittäin, eilisestä lähtien mulla on tullut ihan kamalia vatsakramppeja, on ollut vatsa ihan löysällä, on paha olo, kuvottaa, oksettaa jne. Viime yönä tuli oikein pahana toi kramppi ja sattu niin paljon, että tuli ihan itku :ashamed: Kestikin yllättävän kauan ja sen jälkeen vatsa piti ihan kauheeta älämölöä. Koko ajan pelottaa, koska tulee taas seuraava kramppi :| Toissapäivänä oli kurkkukin tosi kipee, nyt ei ole kyllä enää, ainakaan niin pahasti.

Gerbera, Joonatan on päivä- ja yökuiva, on ollut kesänlopusta saakka. Yhtään ei ole vahinkoja sattunut ja pystyy ihmeen pitkäänkin olemaan pissaamatta. Joka yökään ei tule enää pissaa, tai harvemmin tulee kuin ei tule. Paranemisia ja jaksamisia teille!

jellona, kiitos :hug: Ja noista väreistä, meillä on päiviä, kun Jonttu muistaa melkein kaikki värit, mut sit on myös päiviä, kun kaikki menee väärin :whistle: Semmoset, mitkä yleensä ihan varmiten muistaa ovat vaaleanpunainen (pojan lempiväri :D ), musta, punanen ja oranssi. Usein menee kyllä sininen ja vihreäkin oikein, no joo, saattaa tietää hyvin, mut sit tosiaan päiviä, kun menee ihan sekaisin kaikki värit :D Koitahan jaksella :hug: Ihana, kehittynyt poika Mikkis on :heart: Kesälläkin kun nähtiin niin en kyllä huomannut mitään pojassa, että olis jotenkin kehityksessä jäljessä tai yhtään mitään muutakaan! Suloinen, vilkas poika :) Siis yhtään ei ole tarkoitus vähätellä sun huolia ja mietteitä, jos nyt ymmärrät, mitä tarkoitan... :ashamed:

Koivunkäpy, kiva, että hoitajalla on kokemusta noista puheasioista! Mun pikkuveli oli muistaakseni lähemmäs 3v., kun rupes puhumaan, mut jos nyt oikein muistan niin oppi sitten nopeasti puhumaan pitkiäkin juttuja... Nykyään sillä on r-vika, mut eipä se oo missään vaiheessa millään tavalla haitannut =) Jaksamisia teille sinne ja Villelle pikaista paranemista! Annalle suurensuuret synttärionnittelut :flower: :heart:

Danjuska, oiii, lunta! Mä haluun tänne kans! Vaikka lähtiskin sit pois, mut silti. Mulla on ihan oikeesti ihan ikävä lunta :D Tossahan tota sairastelukertomusta taas tuli. Hävettää vähän, kun puhuin siitä Samista silleen, että kun on niiiin kipeenä, vaikka totta se olikin, mut en alkuun osannut kuvitella, että sillä toi tauti noin pahana olis :ashamed: Ja ihan hyvin se on nyt tsempannut, ettei nyt ihan kuolemaa ole tehnyt :whistle:

Smirgen selälle paranemisia!

No, jospa sitä jo lopettelis..
 

Pitää tässä välissä käydä tuulettelemassa, että Julius on päiväkuiva! Muutamat pisuvahingot sattui kahtena ekana päivänä, mut sen jälkeen kaik on mennyt loistavasti!! Toissa aamuna vaippakin oli kuiva yön jäljiltä, mut tänä aamuna oli sit yhet pienet pisut tullut!

Täällä on ikkunat pesty ja siivottu kunnolla! Nyt on hyvä mieli, kun on puhdasta!

Pepin Samin tauti kuulostaa kamalalle! Oma kurkkukipu ja flunssainen olo tuntuu nyt varsin pieniltä pipeiltä! Paranemisia teille!! Sun vatsakrampitkaan ei kuulosta kivalle!

Nyt menen mittailemaan kuvia, ostelen keskiviikkona kehykset niin saadaan vihdosta viimein loputkin jutut seinille... Vähän on venähtänyt :whistle:
 
heips

jahas.. mitenhän sitä aloittas.. oma olo on ihan plaah, plääh :headwall:

Tatu ei tahdo nukahtaa ja tuntuu että kun vaan pääsisi nukkumaan |O en ymmärrä mihin minun yöunet on hävinnyt :(

Gerberalle ja Käpyselle jaksuja öihin!! :hug:

Peppi: Paranemista teille ja toivottavasti tauti ei iske sinuun koko kauheudessaan, :hug:
Onhan se totta että jokainen voi olla oikeesti tosi kipee mutta on myös totta että miehet osaa myös olla kipeitä vaikka olsikin vaan pelkkä kuume ja kurkkukipu ;)
pikaista paranemista teille!
Mitenkäs pojat on yönsä nukkuneet?

Tänään leivoin hiivaleipää ja perunarieskaa :p ja ainakin perunarieska onnistui hyvin :D Tatu söi ruualla monta palaa =)

Huomenna ois kerho pv. muuta suunnitelmia ei sitten olekkaan.

ärsyttää kun liitosta ei ole vieläkään tullut päätöstä pvrahasta :| että kai mulle on tulossa vasta kuukauden päästä rahaa.. ärsyttää :headwall:

Tatulle varasin 3v neuvolan. kamalaa miten nopeesti aika mennyt.. se on jo 3vuotta kohta!! :heart: =) :'(
 
Öitä!

taas vaihteeksi yövuorot menossa. :) kaksi yötä olis tallottavana, mut onneksi tää yö on jo yli puolen välin. jesss. :wave: tuulettaa.
lapset aamulla hoitoon ja ite nukkumaan.

Kiitos kaikille tsemppauksista Mikkiksen juttujen kanssa. ja peppi ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. =) olette kaikki niin ihania. :hug: tänään olis taas hoitopäivä pitkästä aikaa. mua jännittää aika lailla kuinka menee. onneksi mies tulee varmaan taas töistä aiemmin niin voidaan käydä yhdessä hakemassa pojat.
Mies oli yhden työkaverinsa kanssa jutellut Mikkiksen jutusta. tällä työkaverilla on ollut aika samanlainen tapaus lapsensa kanssa ja olivat silloin vaihtaneet hoitajaa niin ongelmat oli loppunut samantien. että täytyy kattoo jos tässä miten kauan alkaa menee, ennenkuin mitään apuja hoitaja saa niin että saisiko toista hoitajaa mistään..tässä kaupungissa ne vaan on kiven alla. Sen pöäiväkodin johtajalle soitin myös missä aksu on ja kyselin pienten ryhmän tilanteesta. ryhmä on kuitenkin melko iso ja lapset vaihtuvat jonkun verran päivästä riippuen, joten en nyt ihan heti sinne laita papereita vetämään. keväällä sit viimeistään että syksyksi pääsee.

Mikkis letkautti sunnuntai-iltana autossa yhden hauskan jutun..meillä melkein aina soi autossa fröbelin palikat ja tuona kyseisenä aikana soi se laulu minkä sanat menee et 'osaat sä uida pysyt sä pinnalla'. niin Mikkis itekseen höpötti että 'en mökillä, mut kellukkeilla uimahallissa' :LOL: nauratti mielettömästi sen hulvattomat lausahdukset. oli varmaan pinnalla kun käytiin torstaina uimahallissa. =)

Mikkis tykkää hirveesti pelata eläindominoa ja osaakin ihan hyvin pelin kulun. toinen mitä pelattiin viikonloppuna oli autolotto ja sekin onnistui hyvin. =)

gerbera, hienoa että julle on oppinut päivä- ja yökuivaksi. :) jaksuja kovasti arjen pyörittämiseen yksin. :hug:

pepin, sairastupaan paljon :hug:

Annalle myöhästyneesti isot onnittelu :hug: syntymäpäivänä. :flower:

niiskuneiti minäkin haluan sen kerhon salasanan?

minä muuten kävin laittaa yhteisöön uusia kuvia meidän pojista...

danjuskalle, kovasti pirteyttä päiviin. toivottavasti uni alkais maistuis sinullekin. :hug:

mitäs tintalle kuuluu? ja unettomalle? olettekos vielä bb seurailleet?

kauniita unia kaikille. :hug: työt kutsuu.
 
Huomenta kaverit!

yö aivan loppusuoralla. jee. :D

mies soitteli äskettäin...Mikkis on aikas röhäinen, oli 4 aikaan tullut meidän sänkyyn ja onneksi rauhoittunut ihan hyvin jatkamaan unia. isäni tuli meille siksi aikaa kun pääsen töistä, katsonpahan sitten mitä tehdään. eipä viitsi viedä yhtään köhäistä tai muuten vaan hiukan kipeätä Mikkistä hoitoon varsinkaan kun hoitopaikan ongelmat tiedetään siis että vois olla tosi rankka päivä...
ilmoittelen sit ensi yönä mihin tulokseen päädyttiin.

Mukavaa tiistai päivää kaikille! =)
 
Anna sitten illalla oksenti ja nosti sille kuumeen, annoin pronaxenia kun mittari näytti 38,5, se ei laskenu sitä kuumetta ollenkaan :eek: nukkumaan ku mentiin ni se houraili ihan omiaan ja valitti unissaan, miten korkeelle lie kuume noussu jos ei ois lääkettä tullu annettua.
yö meni kuitenki rauhallisesti, nyt vaan toivon ettei pomoon iske tuo tauti kun niillä oli eilen Annan kans yhteissynttärit.

Jaha, jos lähtis duuniin...
 
Väsynyt äiti ilmoittautuu.

Näytän ihan turpiin saaneelta, kun on niin isot ja tummat silmäpussit. Vein just Matten puistoon ja Miika on vielä kärryissä, jos se nyt suostuu jäämään sinne nukkumaan, niin menen itsekin hetkeksi aikaa lepäämään, vaikka hommia olis kuinka. Jotain tuo tuolla kuitenkin mölisee, joten tuskin unta saisin, vaikka yrittäisin. :'(

Jellonalle on munkin pitänyt sanoa, että ei Matiaskaan kaikkia värejä tunnista ja vaihtelevasti menee enemmän tai väehmmän sekaisin riippuen päivästä. Autokirjan kanssa ollaan värejä treenattu, mutta sininen uupuu aina ja melkein jokatoinen väri on vihreä. Eikä mikään väri tule ruotsiksi.
Inhottava tuo hoitotilanne. Jotenkin mullakin on mielikuva siitä, että se hoitaja on vaan liian uupunut tai kaavoihinsa kangistunut, ettei saa hommaa toimimaan. Ei se Mikkis munkaan mielestä mitenkään epätavallinen ollut. Tsemppiä edelleen lähettelen. Mitenkäs teitte sen hoitopäivän kanssa? :hug:

Pepin perheelle nyt kovasti paranemisia. Toivottavasti sairastelu loppuu pian! Miten teidän pikkumiehet nyt jakselee? Entä isompi?

Koivunkävylle sama juttu, muksuille paranemista! Onko sun miehes kotona lasten kanssa, kun itse menet töihin? Meillä se olen 98% aina minä, joka jäin kotiin, tosin olosuhteiden takia näin on ollut helpompaa, mut kyllä se joskus vähän ärsyttää..

Miten Gerbsun pienokaiset nyt voi? Oliko vaikea yö? Mä en tajua miten sä jaksat siivota tuommosten öiden jälkeen. Mistäköhän mäkin saisin tuota energiaa...

Toivottavasti Danjuska on saanut nukuttua viime yönä, tää väsymys on inhottavaa.. Milläs viikoilla nyt meet? Sori, en ikinä muista näitä, kun on nyt niin monia tuttuja raskaana.

Smirge, miten sun selkä jakselee? Ootko ollut töissä?

Tuosta vaipattomuudesta on taas ollut jonkun verran juttua... Matiakseltahan jätetiin päivävaippa jo elokuussa pois ja vieläkin tulee monet pikkuvahingot housuihin päivän aikana. Yövaippa jätettiin viime viikolla, kun ajateltiin, että se varmaan hidastaa sitä kehitystä, mut nyt tulee sitten yölläkin 1-2 vahingot ja päikkäreilläkin melkein aina. Aika väsyttävää puuhaa. Onko tää teidän mielestä normaalia, että päiväkuivaksi oppiminen kestää yli 3kk? Hui kamala, kun oikein laskin tän ajan, niin tuntuu paljon pidemmältä.. Välillä on kyllä ollut parempiakin kausia, että en tiedä vaikuttaako tää Miikan syntyminen tilanteeseen. Toisaalta oon miettinyt sitäkin, kun jossain luki, että tän ikäisen pojan esinahka pitäisi saada vedettyä taakse ja pestyä... niin ei Mattella ainakaan saa.. voiko se vaikuttaa asiaan? Meillä on kyllä Miikan neuvola ensi viikolla ja siellä varailen Matten 3v neuvolan, joten taidan samalla kysäistä myös sieltä. En kyllä tajua, että miten sitä asiaa sitten voidaan tutkia, kun en mäkään saa sitä katsoa.

No juu, nyt meen pistämään hetkeksi pään tyynyyn, jos vaikka saisin puol tuntia levätä.
Haleja kaikille!


 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Ja kiitos pepille huhuilusta. Olen yrittänyt pysyä perässä teidän kuulumisissa, mutta en ole sitten ehtinyt enää omia kirjoitella... Meillä kun tuota vilskettä riittää. Aleksi on kävellyt noin kuukauden verran eli aloitti touhun 10kk ikäisenä :headwall: . Lauri taas pitää huolta siitä, ettei pikkuveli ainakaan kovin pitkälle kävele tai liian lähelle legoja yms. Aika paljon olen ollut reissussakin esim. mummoloissa ja kavereilla poikien kanssa, joskus myös isääkin on ehtinyt töiltään mukaan. Molemmat pojat on hyviä automatkustajia, joten niiden kanssa on kiva ajellakin. Tammikuun loppupuolella menen taas töihin ja sitten onkin jo hankalampi lähteä reissuun.

Gerberalle onnea hyvin sujuneista vaipattomista hetkistä ja Kaizalle tsemppiä Matiaksen vaippojen kanssa. Minä uskon, että jokainen oppii kyllä varmasti, kun sen aika on. Lauri on ollut kokonaan kuiva nyt noin 1/2 vuotta. Silloin halusi itse alkaa käydä potalla ja lopettaa vaippojen käytön. Eli aluksi aina ennen pihalle lähtöä, ruuan jälkeen, ennen nukkumaan menoa ja taas herätessä muistutin pissalla käymisestä... Nyt huolehtii kyllä osittain nuo vessareissut, mutta välillä aina muistuttelen ja käsken käymään esimerkiksi enen ulos lähtemistä. Ethän Kaiza väsytä itseäsi tuolla Matiaksen vaipattomuudella??? Siis, että joudut enemmän pesemään pyykkiä ja heräilemään vielä vauvan lisäksi Matiaksenkin takia?
:hug:

Jellona tosi hyvinhän Mikkis on kehittynyt, jos osaa esim. dominoa pelata. Meillä ei Lauri kyllä jaksa odottaa vuoroaan, jos sen kanssa esim. lottoa pelataan, eikä jaksa useinkaan keskittyä koko pelin ajaksi (toivon, että keväällä alkava päiväkoti tuo tuohon vähän parannusta). Väreistä tunnistaa aina vihreän ja oranssin, mutta esimerkiksi valkoisen & keltaisen sekoittaa ja mustaa ei taida vielä tunnistaa ollenkaan.

Yrittäkäähän sairaat vanhemmat parantua ja toki paranemisia myös kaikille kipeille pienille, ainakin Koivunkävyn lapset sairastivat! Minä piristän itseäni kahvikupilla!

:heart: , Epeli
 
Heips, luin teidän kuulumisia ja kirjoittelen mitä nyt muistan.

Ihan ensin, monessa paikassa sairastetaan, pikaisia paranemisia teille kaikille kipeille!

Kuivuudesta Onni on ollut kuiva 2v asti, yökuiva oisko jotain 2v3kk asti. Mutta mä uskon edelleen siihen paljolti fysiologiseen kypsymiseen, eli sitten kun kaikki palaset on kohdillaan, asia napsahtaa lapselle nopeasti - toki potan on oltava silloin tarjolla. Mun äiti sanoi mun pikkusiskon olleen pitkään vaipoissa ja suurperheen äidin lohdutelleen, ettei kukaan jää pysyvästi vaippoihin, enkä ole minäkään moista vielä nähnyt. Arvaan, että asia voi vaivata, mutta luottakaa siihen, että lapset oppivat sen ajallaan.

Väreistä, Onni osaa värit mutta muistan lukeneeni jostain että 3vuotiaan ois hyvä pari väriä tunnistaa joten no hätä jos värit ei meekään vettä valaen.

Jellona mulle tuli mieleen, miten paljon Mikkis saa rohkaisua ja kehuja hoitajalta hyvästä käytöksestä ja ylipäätään olemassa olostaan. Lapsihan ottaa sen huomion millä keinolla tahansa, vaikka sitten millä tempuilla, jos ei sitä huomiota muuten saa. Minusta MIkkis kuulostaa ihan "tavalliselle" pojanviikarille, ennemminkin se hoitaja vaikuttaa väsyneelle/keinottomalle. :hug: sulle!

Me ollaan menossa illalla Onnin kanssa Pentti rasinkangas-konserttiin ja reilu viikko sitten oltiin Titi-nallen konsertissa. Ja ihanaa, katsoin että teatterissa menee ensi keväänä Katto Kassinen, sinne siis myös. Täällä syrjäkylillä kun tuollaiset jutut eivät ole joka päiväisiä juttuja, niin sitä ihan itsekin innostuu ;). Oletteko te käyneet joulutähtienne kanssa konserteissa, teatterissa tms? Mites on sujunut? Tuo teatteri mua hieman mietityttää, Titinalle meni hyvin, kesti reilun tunnin, se oli kyllä maksimipituus, ei varmaan sen pitempään ois keskittymiskyky riittänyt.

Meillä Elli 6kk ryömii :heart: ja Onni kiljuu "Elli sotkee minun leikit" ja juoksee karkuun omien juttujensa kanssa. Ihan on vahtimista noissa ihanissa lapsukaisissa. Elli laittaa käsiään jo ylöskin päin, esim. yrittää roikkua esim. syöttötuolin tukipuissa jne eli seuraavakin tavoite on mielessä eli ylös päin, mutta eihän tuota vielä ihan tartteisi.

Mä olen alkanut tehdä skräppibookia. Lapsista - mistäs muusta. Onko kukaan muu moisesta innostunut? Se on hidasta mutta ihanaa puuhaa, mutta vaatii sen että molemmat lapset nukkuu yhtä aikaa päiväunet. Muitakin uusia harrastuksia mulla on, nimittäin kerran viikossa käyn bailatinossa :). Lisäksi yritän käydä silloin tällöin kävelyllä, mutta nyt kun iltaisin on pimeää eikä täällä tietty ole katuvaloja niin ei oikeen uskalla, mua ei pelota eläimet kuten Kävyn kotitienoilla pelottaisi, mutta jotenkin muuten on turvaton olo. Vaikkei siis tarvitsisi. Mutta nyt meen ruuanlaittoon.

Halitus kaikille. Lillukka
 
Kiitos Epeli huolenpidosta. Pyykkiä tulee kyllä paljon enemmän, mutta heräilyjä harvoin. Useinmiten kun ne vahingot tulee ennen kuin menen itse nukkumaan tai sitten vasta aamulla heräillessä.. ylimääräisiä herätyksiä ei siis Matiaksen puolesta oikeastaan tule. Mutta samaa oon kyllä miettinyt, että rasitanko itseäni nyt turhaan. Se vaan alkoi silloin niin hyvin koko vaipattomuus, kun oli muutenkin ollut jo monta vaippaa kuiva... nyt ollaan vaan menty kovasti takapakkia ja tuntuu tosi hölmöltä laittaa vaippaa enää takaisinkaan.
Ja Lillukan kommenttiin sen verran, että siihen luonnolliseen oppimiseen mäkin osittain uskon, mut toisaalta uskon siihenkin, että lapset oppii kun opettaa... jossain päin maailmaa pärjätään melkein alusta asti vaipatta, miten ihmeessä ne lapset sitten oppii?! Ja monen kanssa kun oon jutellut, niin oon kuullu tosi paljon näistä 4-5v. vaippaikäisistä, joiden vanhemmat ei vaan oo ottanut vaippaa pois vaikka olis ehkä voinutkin. Päiväkodissakin sanoivat, että kun he kerran vuodessa ottavat sen rumban kaikille yli 2v. lapsille, niin kaikki oppivat muutamassa viikossa.
En sitten tiedä, oon ihan sekaisin tän asian kanssa jo.
*Parempaa yötä odotellessa, kahdet kuivat päikkärit nyt takana, kiitos tarrataulun.*

Lillukalle vielä, me ei olla käyty Matten kanssa missään teatterissa, konsertissa jne. Ollaan hirveän huonoja käymään itsekään missään, vaikka haluja olis. Herra Huu menee nyt Turun ruotsinkielisessä teatterissa, mut luulen, et se on liian pelottava Matiakselle vielä.
Ja miten sä sitä scrap bookia teet, tai siis mitä kaikkea sinne laitat?
 
Heipä hei!

Pepin porukoille ja Kävyn poppoolle pikaista paranemista!

Oon mä ollut töissä ja selkäkin on parempi. Se kipu siirtyi sieltä selkärangasta tonne oikealle puolelle selkää. Missä se normaalistikkiin särkee, silloin kun särkee.

Mulla olisi huomenna töissä kehityskeskustelu. Mä haluan kehittää itteni pois tuolta. Mä en vaan enää jaksa siivota, enkä herätä aamuisin viideltä :ashamed:
 
Plah, neitikin päivystyksessä käytetty kun sille alkoi tulee silmien ympärille verenpurkaumia, tosin ei ottanu etes crp:tä, mut selvis miks neitillä tuntuu pää kasvavan ja kasvavan, sillä ei liiku oikea tärykalvo laisinkaan.. :eek: ei se ees ite tajunnu että sillä koskee korvaan.. :kieh:
 
Öitä taas ystävät!

yö jo kohta melkein aamussa, mut ehdinpäs hetkeksi tulla teidän seuraan.
eilen tuli nukuttua hyvin niin nyt taas jaksaa. :)

kiitos edelleen kaikille mua tsempanneille, Mikkiksen juttujen kanssa. homma meni sit eilen niin että pojat olivat hoidossa ihan normaalisti, kun ei niillä röhää kummempaa ollut. Mikkiksen hoitajalla oli toinen hoitaja apuna eilisen ja on ainakin viel tämän pvän. katotaan sit miten resurssit antaa periksi jatkossa. hyvähän toi olisi. päivä oli kuulemma mennyt hyvin. päikkärit oli vaan ½h, mut yskimisen vuoksi oli keskeytyneet. hyvin kuitenkin jaksoi illan kotona. toivotaan että tää yökin on kohtuullisesti mennyt. että ainakin hetkellisesti parempi tilanne tällä hetkellä. =)

epelistä, tosi mukava kuulla. :) teidän elämä kuulostaa samanlaiselta kuin meillä sillo kun Mikkis oli pieni. niin ja Mikkiksen kanssa dominon pelaaminen on melko helppoa..tietty pitää koko ajan olla kysymässä että onko hällä tiettyjä eläimiä ja välillä avittaa, mut siinä suhteessa että oon ajatellut sen olevan onneton tuossa keskittymiskyvyssä niin kyllä se tuollaisia juttuja jaksaa tehdä ja ovat pelanneet autolottoo Aksun kanssa kaksinkin ja aikuinen on sit sivussa seuraamassa. suolisen näköistä. :heart: useimpina dominon peluu kertoina Mikkiksen on saatava hakea oma traktorinsa jolla sit ajelee niiden domino korttien sisäpuolelle jäävälle aluelle. hassu juttu. :heart:

Annalle, paljon paranemis :hug:

lillukka, me ei olla käyty Miikan kanssa missään konserteissa tms.. Aksu kävi viime vuonna isänsä kanssa ti-ti nallen konsertissa. täytyy ensi vuonna katsoa jos molempien poikien kanssa lähtisi. täällä aika vähän on mitään tuon ikäisille sopivia juttuja. ja uudet paikat kiinnostaa Mikkistä aina enemmän kuin se mitä siellä esitettäis. tai itse olen hirmu arka lähtee mihinkään sellaiseen Mikkiksen kanssa. toisaalta harmi..esim jääkiekko otteluissa olis mukava käydä koko perheenä, mutta ollaan sen muutaman kerran käyty (on kylläkin aikaa) ja niissä mikkis ei jaksanut olla paikoillaan kun hetken. Aksu istu kuin tatti sellasena 2vee ikäisenä koko lätkämatsin ajan paikallaan. noo siis lapset on tietty erilaisia. mut noista syistä ei hirveesti käydä.
enkä tuosta hoitopaikan jutuista tiiä mitä kysyit siis kehuista sun muista. luulen että toi sun kuvaama ettei ole keinoja pitää varsin hyvin paikkaansa. ja just niin kun jämähtnyt kaavoihin. elikkä ei ole ollut haastvia lapsia hoidossa tai sellaisia jotka tekisivät kaiken heti kun sitä heiltä pyydetään. :)

minä meinasin aamulla lapset hoitoon vietyäni ottaa ja imuroida niin saan sit nukkua hitusen pidempään ja jaksan olla hereillä sisustus kurssilla. sielläkin on jo viimoset kerrat käsillä.
kuhan pääsis kaikki ne ideat kotona toteuttaa mitä on mielessä. sais meidän makkarin meidän näköiseksi niin olisi ihanaa. onneksi isäni auttaa paljon. pitääkin aamulla hälle kertoo millaiset kaapiston ovet haluamme niin pysyy tilaamaan sit ei kun tavarat kaakkoon ja maalailee. :D

kaikille kipeille paljon paranemis :hug: . nyt mie riennän vielä hetkeksi töiden pariin. :wave:
 
keskiviikkoa!

hetkeksi teidän pariinne =)

Kiitos kaikille jaksu touvotuksista, :hug: viime yön nukuin kuin tukki.. tosin nukkumaan meno meni aika myöhään mut kuitenkin. ei tarttenut vessassa laukata eikä mietiskellä ja tatukin nukkui koko yön ;)

Käpy: Voi Anna parkaa! paranemisia!

Lillukka: Me ei olla oikein missään konserteissa Tatun kans käyty. ainut varmaan on kun kävivät vihreillä niityillä titi-nallen kattomassa. varmasti poika tykkäis mutta aina kun on jotain esim. kalajoella ollut niin on ollut semoiset työvuorot että ei ole pystynyt lähtemään.
Sirkuksessa käytiin kesällä ja se oli pojan mielestä kivaa.

Kaiza:
Jaksuja paljon! :hug: Onko teillä yöt huonoja vai mistä tolkton väsymys??
Älä ota turhaa stressiä tuosta vaipattomuudesta.. turhaa itsesi silläa sialla väsytät. Varmasti poika oppii kun on aika. Voihan olla että nyt on joku vaihe että ei vaan yksinkertaisesti onnistu. tatullakin keväällä piedettiin jossain vaiheessa pari yötä vaippaa kun alkoi vahinkoja tulla. Sen jälkeen ei ole tarttenut.
Meillä potta Tatun sängyn vieressä edelleen vaikka varmasti kerkeisi vessaankin asti mutta kerta välillä käy itsekseen pisut siihen yöllä tekemässä (välillä taas kailottaa että pissittää ;) ) ja aamulla toisinaan ennen kuin viereen kömpii, niin saa vielä jonkun aika siinä ollakkin.
Ja vähän jännitykselä odotan että kun vauva syntyy niin miten vaikuttaa Tatun rytmeihin ja nimen omaan noihin öihin.
niin ja aikalailla puolessa välissä nyt raskaus =)

Jellona: Meillä Tatu ei malta kovinkaan paljoa keskittyä kerrallaan.. semmoinen maatilapeli on mitä pelaa mielellään mutta muita pelejä ei oikeastaan.. no okei :ashamed: pelataan kanastaa korteilla kun ollaan porukoilla käymässä niin Tatu on opetellut ässän, kympin, kunkun, akan ja jätkän :ashamed: :whistle:

Mut nyt kävi ovi.. pitää mennä kuikkaamaan eikai mies jo nyt tullut.. tässäkin taas yksi murhe meidän perheeseen lisää.. jos ootte katsoneet uutisia niin ymmärrätte.. *huoh*
 
Torstai on toivoa täynnä ;)

Oli ihana aamulla herätä, kun Joonatan oli viekussa ja sanoi heti (ennen ku olin edes saanut silmiä auki), mä rakastan sua :'( :heart: :heart: Tuli sitten syliin makoilemaan ja halailemaan, ei vois paremmin päivä enää alkaakaan =)

Otin työt kotiin ;) Mulla on täällä ihanan tyytyväinen ja rauhallinen 7-kuinen poitsu :D Tykkää ja on ihan innoissaan meidän leluista ja muutenkin uudesta paikasta! Äitinsä lähti vähän asioille, mä päätin, että tuun pojan kanssa meille ja kiva onkin kotona olla!

Pojat vein aamulla hoitoon (en tiennyt, että tuun "hoitovauvan" kanssa kotiin ja muutenkin, tänään alkaa meillä viikonloppu, saivat mennä päiväkotiin leikkimään jne.), Rasmuksella on tänään viimeistä päivää se iki-ihana hoitaja siellä :( Tuli kyllä vähän paha mieli aamulla, kun Rasmus oli aivan innoissaan tästä hoitajasta, rupes heti hymyilemään ja tosi mielellään meni tämän syliin ja vilkutteli mulle hymyssä suin, kun lähdin! Ja aiemmin tällä viikolla (kun tää hoitaja ei oo olu töissä), on jäänyt itkien hoitoon :/ Kenenkään muun syliin ei tolla tavalla jää. No, toivottavasti ovat saaneet palkattua sinne jonkun yhtä ihanan tyypin... Ostin tälle hoitajalle kukkakimpun, niin ollaan kaikki hänestä tykätty :flower:

Gerbera, onnittelut Juliukselle päiväkuivuudesta! Ja kiitos paranemistoivotuksista! Mites teillä voidaan?

Danjuska: kiitos! Ei onneksi tauti muhun iskenyt ja vatsakin on jo taas kunnossa! Voi, täällä ei olekaan 3v. neuvolaa, seuraava kerta on vasta 3,5 vuotiaana! Edellinen oli 2v. kauheen pitkä väli :/ Onko kaikkialla muualla 3-vuotisneuvola? Mistä uutisista sä puhuit? :ashamed:

jellona, kiitos! Kiva, kun Mikkiksen hoitajalla on nyt ollut apua ja pystyisipä jatkossakin olemaan!

Koivunkäpy, miten Anna voi?? Pikaista paranemista!

Kaiza, kiitos :hug: Meillä pojat voi jo oikein hyvin, ovat olleet tän viikon hoidossakin jo. Isompikin alkaa olemaan parempana, näpyt on häviämässä kovaa vauhtia ja iho alkaa kuoriutumaan aika kivasti :whistle: :x Tosta kuivaksi opettelemisesta haluaisin sanoa... Mä stressasin sitä jonkun verran, siis kun otettiin Joonatanilta yövaippa pois, kun se oli aina kuiva, pari ekaa yötä olikin pissaamatta ja sit alkoi tulla pissa sänkyyn, en millään olis halunnut laittaa vaippaa enää takaisin, se tuntui tosi tyhmältä, mut sit mun äiti sanoi, että ei oo mitään järkeä sitä pyykkiä pestä ja väsyttää sillä itseään, ihan hyvin voi vaipan laittaa takas ja hänen mielestä se kannattikin, no kuuliaisena tyttönä tottelin äitiä (heh heh) :LOL: Laitettiin vaippa takaisin, eikä mennyt kauaakaan, kun sitä ei enää tarvittu ollenkaan! Eikä sen jälkeen ole yhtäkään vahinkoa sattunut!! Yöllä, eikä muulloinkaan. Ethän tosiaan väsytä tällä itseäs enää lisää :hug: Jaksamisia muutenkin sulle ihan hirveesti :hug:

Epeli, kiva, kun kävit kirjoittamassa! Monet mulle kauhistelivat, kun Rasmus lähti kävelemään 9-kuisena, mut musta se oli enemmänkin jotenkin helpottavaa :whistle: Suht vähän sille vahinkoja sattui kuitenkaan, vaikka olikin niin pieni.

Lillukasta oli myös tosi mukava kuulla :hug: Mikä toi scrap book on? Me ei olla oikeastaan käyty tommosissa konserteissa tms.

Smirge, kiitos! Ootko sit ajatellut, että etsisit muita töitä?

Piti jo tässä kirjoittamisen välissä käydä laittaa vauva nukkumaan, alkoi olla jo väsynyt :) Nopeasti nukahtikin tonne Rasmuksen pinnasänkyyn.
 
Heippa!

Se mun kehistyskeskustelu olikin tänään. Mutta näin alkuun mä varmaan siirtyisin tekemään tonne samaan paikkaan "iltatöitä" eli semmosesta klo 12-20.
Mä saisin nukkua pitempään, se puuduttava siivous jäisi pois, saisi iltalisiä :)

Nyt pitä kiitää, hakemaan poikaa
 
No mut sehän olis sit kiva Smirge, jos tykkäät tosta vuorosta, siis jos pystyisit siihen vaihtamaan!

Vietiin tälle ihanalle hoitajalle kukkia ja kortti, oli kyllä tos otettu :) Harmittaa, kun sain nyt kuulla, että tää vakituisempi sijainen, jonka mä oon ymmärtänyt, että on tossa noitten ryhmässä mahdollisesti helmikuuhun asti ja senkin jälkeen niin lähtee hänkin johonkin!! :eek: Maanantaina aloittaakin sitten 2 uutta hoitajaa!!! :( Tosi, tosi tylsää!! Toivottavasti nämä sit viihtyisivät vähän pidempään ryhmässä :ashamed: Jos noi hoitajat rupee oikeesti vaihtuilemaan joka viikko niin haen kyllä toista paikkaa Rasmukselle tai teen jotain... Toisaalta, tykkään kyllä kauheen paljon siitä Joonatanin ryhmästä.. No, en sit tiiä. Inhottava tilanne :|

Eipä mulla sit muuta. Meillä on tänään saunavuoro, kivaa. Tosin, Joonatan ei oo taaskaan nukkunut päiväunia, joten saa nähdä, millainen käynti siitäkin tulee :whistle: Joskus se on ollu semmosta huutoa, et oon ollu ihan varma, että joku naapuri tulee valittamaan :whistle:
 

Yhteistyössä