***JOULUTÄHDET 2005 MARRASKUUSSA***

Oikein hyvää syntymäpäivää Kaizalle :flower: :hug:

Täällä taas viikonloppu alkanut =) Lunta on satanut ihan minimaalisesti, vähän sitä on vielä tossa maassakin :xmas: Tulis vaan lisää ja olis jonkun aikaa maassakin!

Pojilla on ihan kivasti päiväkotiviikko mennyt, ei kovin monena päivänä oo jääneet itkemään, mut niitäkin aamuja vielä on, mut se on varmasti ihan normaalia. Rasmuksenkin ryhmässä on nyt pari viikkoa olleet ne samat hoitajat, tosi kiva! Eikä Jontunkaan ryhmässä oo nyt sijaisia ollut.

Kiva oli Metkun kirjoitusta lukea! Edelleen lähettelen voimia tohon rakentamiseen! :hug:

Tintta; meillä ei pikkujouluja ole. Tai viime viikonloppuna olis yhdellä kaverilla Hämeenlinnassa ollut, mut en jaksanut lähteä :ashamed: Voishan sitä työpaikalla ehdottaa, jos joku päivä tehtäis torttuja, pipareita ja glögiä :p Hyvä idea!! :D Mä en osaa mitään vinkkejä antaa tohon tokaluokkalaisen lahjaan :/ Samin siskot on kans nyt tokalla luokalla, mun mielestä niille on aina ollut aika vaikea keksiä lahjoja (niillä on niin paljon tavaraa, etten oo oikein leluja tykännyt niille ostaa, yleensä sit jotain vaatetta tms.). Ja sit noihin neliöihin :LOL: :LOL: Puolet pienempi asunto meillä on, kuin teillä jo vastanneilla :whistle: Onko noi teidän jo käyttämät rangaistukset tehonneet? Mun mielestä ne kuulosti hyviltä.

Gerberan porukalle paranemisia!

Smirge, Joonatan sai viime jouluna lahjaksi ton kyseisen plaston aura-auton, se on kyllä aina leikeissä, kun tossa omalla pihalla ollaan, ainoo vaan, että se aura ei oo vielä käytössä ollut :/ Ehkä tänä talvena sillekin olis käyttöä!

Koivunkäpy, mites sormet jakselee? Mun mielestä pikkutytöille on paljon vaikeempi keksiä lahjoja :eek: Mä en ite tykkää kauheesti semmosista prinsessajutuista/Brätseistä, ehkä sen takia :LOL:

Olipa kiva lukea Sirun perheenkin kuulumisia :hug: Mun on ollut tarkoitus kirjoittaa sulle Facebookiin inboxiin viestiä, laitan tässä, kun ehdin! :)

Danjuska, jaksamisia sulle kipuihin ja särkyihin :hug: :hug: Mikäs toi kannettava dvd on?? Saako semmosta ottaa lentokoneeseen? :whistle: Kiitos sulle vinkeistä :heart: Onkos sulla muuten minkä verran maha kasvanut? :) Mulla oli Rasmuksen odotusaikana semmoinen musta siisti neule, jota käytin, jos oli jotain juhlia tms. Sen kanssa oli mustat suoran mammahousut...

Pitäis lähtee viemään tota mun puhelinta TAAS korjattavaksi |O :kieh: :headwall: Se ei vaan rupea lataamaan ja akku taas ihan lopussa :/ Sitä pitäis pitää tietyssä asennossa sitä laturin päätä niin sit saattaa ladata. Mut ei huvittais joka kerta pitää siitä paria tuntia kiinni, et saa akun täyteen |O
 
perjantaita =)

Jes, sain vähän siivoiltua kun poika oli kerhossa. väsyttää kun heärttiin jo 6.30 |O mikä aivan liian aikasin mulle :whistle: :ashamed:

Peppi: se on siis kannettava dvd soitin.. semmosella pienellä näytöllä jonka voi kiinnittää vänkärin niskatukeen. meille oli kyllä tuiki tarpeellinen kun sillon etelä suomeen kesällä ajettiin =)
tuosta en osaa kyllä sanoa että saako lentokoneeseen viedä.. itse kun en ole koskaan lentäny :whistle: :eek:

Gerberan poppoolle paranemisia! kyllpäs teitä nyt koitellaan.


sitten ois semmoinen kysymys että onko kellään kokemusta seisomalaudoista?? :attn:
kun olen ajatellut että kai se on semmoinen varalta hankittava.. Tatu kyllä välistä kävelee pitkiäkin matkoja kun sille päälle sattuu mutta välillä taas ei millään.. ja pyörällä ajamaan opettellu on vielä sen verran vaiheessa että jarrut meinaa puuttua :whistle: varmaan kyllä ensi kesänä oppii mut tuntuu että saattas olla tässä kylällä pyöriessä näppärämpi seisomalauta kun vaubut ja 3v kaistapää pyörällä...
ja sitten vielä se että mikä lauta sopis abc:n vaunuihin.. on päätetty mennä niillä kun ihan toimivat on.. tosin vaihtuu kyllä merkki jos vaunuja vielä joskus tarvitaan ;)
kaippa jostain lastentarvike liikkestäkin tietoa sais mutta vähän tässä pähkäilin ja kun ei asialla nyt mitään kiirettä vielä ole...

Ihanaa kun on perjantai =) mieskin tulee kohta töistä.
Tatu päikyillä ja ulkoiltiinkin hyvän aikaa kerhon jälkeen. aamulla mittarissa -9.. nyt joku aste vähemmän pakkasta.
ruuaksi ajattelin yksinkertaisesti spagettia ja jauhelihakastiketta.

neuvolakin oli ja ihmetteli että eikö pyörrytä kun meinas aika alhaalla verenpaineet olla.. kaikki kunnossa ja pikku vilma vilkkaasti masussa sätkii.. jopa yöllä. oonkin miettiny että missä välissä oikein nukkuu kun tuntuu jatkuasti olevan liikenteessä =)

Tatu oli eilen ihana päivällä kun ulkovaatteita puettiin.. hyppäsi kaulaan ja sanoi että "oot paras äiti" :D :heart: :'(
että ehkä en sitten mikään älytön hirmu ole kun poika tulee moista sanomaan.. vaikka välillä uupumuksen siivittämänä tulee reppanalle tiuskittuakin kun ei meinaa hommat toimia :ashamed:
muutenkin tuntuu että omaolo on hiukan sisäänpäin vetäytynyt.. viihtyisin hyvin itsekseen kaikessa rauhassa mutta siihen nyt ei kovin paljon mahdollisuuskia ole.. mutta sen voin sanoa että ihanasti mies Tatun kanssa aina touhunnut ja antanut minun huilailla. välillä ihan huono-omatunto kun en jaksa uimaan tms.. lähtee aina mukaan :ashamed:
tuliaps omaa napaa :whistle:

ovko muuten teillä joilla koiria.. Käpy, Tintta.. (oliko muita??) ollut yskää.. meidän vili sai koirakoulusta kennelyskän jota kuulemma paljon liikkeellä.. koira oli kyllä virkku ja söi hyvin mutta oli karun kuulosta kakomista jua yskimistä. jäi sitten koirakoulukin väliin tältä viikolta :headwall: eilen tais olla eka yskätön pv.
odotellessa vaan että millon tuo vanhempi alkaa paukuttaa ja röhiä..
ihmettelen että ei eläinlääkärikään sitä rokotetta suositellut kun syksyllä käytin piikillä. muutenhan noilla rokotukset ajan tasalla mutta en kyllä itekkään älynny että ois voinu tuohon yskään pyytää myös.
 
Kurkkasin kuulumisianne, olen tässä lenkille lähdössä mutta huomasin Siru tuon sun osittainen-hoitovapaa-jutun, niin mun mielestä sitä saa SINNE ASTI kun perheessä on tokaluokkalainen lapsi. Kelan sivuilla luki näin:
"Vanhemmat voivat lyhentää työaikaa palkattomasti eli pitää ns. osittaista hoitovapaata lapsen toisen kouluvuoden päättymiseen saakka." Olenko ymmärtänyt itse väärin?
Mut nyt lenkille, lapset nukkuu ja mies tuli just kotio :).

ÄST, muoks heti perään! Onkos se Siru niin että vapaata voi pitää, mutta Kelan tukea ei saa kun jos on alle 3v tai eka-tokaluokkalainen...?
 

Morjestus sairastuvalta :wave:

Kiitos paranemistoivotuksista! Kyllä tää taas tästä! Jullen yskä on jonkin verran helpottunut, nuha on kova ja jäseniin koskee. Wernerillä räkä valuu ja tarkka poika kun on, niin nenää on pyyhittävä usein ja hartaasti :D Hyvin osaa onneksi turistaa, niin ei jää kaikki tuonne sisään kurnuamaan.
Oma olo ok. Veetutus on vaan miestä kohtaan kovaa! En tiistain jälkeen ole suostunut puhumaan sen kanssa... Miettiköön nyt sitten siellä Oulussa, että miten me pärjätään kotona. Vai lieköhän tuo edes miettii |O

Tintta kyseli asuntojen kokoa. Noh, meillä on 77 neliöinen kolmio ja vallan hyvin mahdutaan! Aleksilla on oma huone ja pikkupoikasille tehtiin meidän makkarista oma huone. Me aikuiset nukutaan olkkarissa. Meillä on niin iso olkkari, että tänn mahtuu kaikki tarvittava. Ainoa puute tässä asunnossa on pieni keittiö! Ja tietty ei ole omaa saunaa. Säilytystilaa on riittävästi. Remontin jälkeen on alkanut tuntumaan siltä, että ei raskita tätä myydäkään. Eihän tässä loppujen lopuksi kovinkaan montaa vuotta ole siihen, kun Aleksi sitten haluaa muuttaa pois kotoa ( :'( ).

Tänään ollaan pidetty laiska päivä, mut huomenna aattelin tsempata ja siivota. Ja huomenna pidän karkkipäivän ja jos ostaisin myös saunasiiderin :p

Kaizalle oikein hyvää synttäripäivää!! Kyselit, että miten olen onnistunut pudottamaan painoani. Noh, jätin vaan herkut pois ja tosiaan pidän sen karkkipäivän vaan kerran viikossa ja silloinkin se karkin syönti ei ole mieletöntä. Mä olen niin tyytyväinen itseeni, kun pääsin siitä sairaalloisesta sokeririippuvuudesta eroon ja vieläpä näin helposti! Tosiaan valehtelematta söin ennen karkkia ja herkkuja ihan joka päivä ja aivan älyttömät määrät... Kait pahaan olooni. Mut ilmeisesti voin jo paremmin =)

Mutta nyt taidan oikaista sohvalle poikasteni kanssa, siellä kaikki kolme katsovat muumeja :heart:

 
Öitä!

minä täällä taas yökyöpelinä. :D kaksi yötä olisi siis tän jälkeen vielä ensi yö. tää yö onkin mennyt tosi nopeeeta. kohta voi jo lukea päivän lehden, heh aamun kohokohdat. :whistle: :xmas:

Täällä on lunta ihan mukvasti. kelkalla ja pulkalla pääsee siis liikkuu ainakin joissain paikoissa. ja mäkeä laskettu kovasti sekä suksiakin pojat jo yrittäneet kovasti jalkoihinsa saada. Mikkikselle kokeilin kengille käyviä suksia pistää mut niistä oli ruuvi irti ja pitää hiukan lyhentää siteitä niin sitten pelittää. Aksulle en löytänyt sen monoja mitkä käy suksiinsa, jotka siskon työiltä viime vuonna jäi. siis mä ärsyynnyn itteeni kun pistän tavaroita niin hyvään piiloon, etten niitä silloin löydä kun olis tarvis. :headwall: :)

mikkiksellä meni taas vaihteeksi pari hoitopäivää hyvin tossa loppuviikosta. päikkäreitä ei ole juuri kotona varsinkaan minun kanssani nukkunut. eilenkin otettiin asiasta yhteen, mut sit ei nukkunut lopulta kukaan. siis minäkin yövuoroon tulin ihan aamulla 7 heränneenä. hiukan voi olla pönttö huomenna jossain vaiheessa sekaisin. niin ja en pääse kuin joskus puolen päivän maissa nukkuu. aamulla lähdetään yhdessä Aksun jääkiekko harkkoihin. minä olen eka mikkiksen kanssa, jos miehen tarttee olla apuna muissa hommissa, mutta sitten saavat lähteä ulkoilee mikkiksen kanssa ja minä lepuutan aivoja istuen. käyn sit sieltä tultuamme nukkuu. katsotaan sit lopulta miten onnistuu. onneksi ollut tää yö rauhallinen. :)

Joululahjoista... Meillä Aksu kirjoitti eilen justiinsa listaa ja siihen kertyi kaikkiaan kolme toivetta. rölli tietokone, metsäkone siis sellanen lelulehdestä katottu juttu ja lego poliisi juttu. Mikkikselle aion ostaa ehkä sen plaston aura-auto jutun mitä teillä kaikilla muillakin on. sit jonkin muun plaston tai muun vastaavan jutun + noita dublo juttuja joko poliisi tai paloasema juttu. oli jollain toisellakin.. Mikkis ite ei ole mitään halunnut.

talon neliöistä..meillä niitä 145 ja sinänsä ihan sopivasti. siivouskin menee ihan mukavasti nykyään. imuroin välillä aika erissä. minä rakastan kun meillä on niin paljon tilaa. siis huoneet ei ole mitään sillipurkki juttua. :whistle: :D
niin ja joulua yritän pikkuhiljaa laitella. kun vähitellen tajunnut, että ihan tyhmää pistää niitä joulukoristeita just edellisellä viikolla mitä jouluaatto on...meinasinkin tänä vuonna yrittää laittaa niitä niin että olisivat joulukuun alusta asti vähän tunnelmaa tuomassa. siis en nyt tarkota kaikenmaailman krääsää, mut jotain. kynttelikön laitoin viikko sit ikkunalaudalle kun ostin rismasta sillo uuden. siinä on mukavasti katkaisin niin pojatkin pystyvät sitä käyttää. niitä opsastinkin, että kun ovat mun iltavuoro iltoina kolmistaan kotona niin voivat silloinkin sen pistää päälle. :xmas:
ulkovalo systeemit ostin tuossa muutama viikko sitten uudet, mutta niitä ei olla vielä saatu paikoilleen. jospa tässä lähiaikoina saatais jotenkin viritettyä.

pikkujouluja minulla ei varsinaisesti ole. ensi lauantaina menen yhden kaverini kanssa teatteriin ja syömään. miehellä on silloin jopa kolmet tuparit yhtä aikaa. :xmas: :xmas: menee ainakin yksiin tiedä sitten miten mopo karkaa käsistä. pojat menee mummolaan yhdeksi yöksi. =)

gerberalle, kovasti jaksuja. :hug: kerrohan sit miten miehen kanssa suju?

peppi, mukava kun hoitopäivät sujuvat. :)

tintta, meillä Aksulla esiintyy tuota potkimista/lyömistä ja ai että en tiedä välillä mitä sen kanssa tekisin. se kun ei osaa oikein purkaa niitä tunteita. Mikkikseen se yleensä raivostuu...

nyt mun on pakko mennä..jatkan ensi yönä... :hug: kaikille.
 
Lauantaita :)

Tänään alkanut päivä kivasti ;)
Mies herätti kahville kahdeksan maissa kun oli lähdössä metsälle,oli puuhellassa keittänyt oikein pannukahvit :p :)

Kävin sitten tunnin lenkillä kun lapset katseli aamuohjelmia :D
Olin koiran kanssa tuossa lähimetsässä taas köpöttelemässä,tuli niin pirteä mieli ;)
Kun tulin sisälle,oli Anni laittanut reippaana aamupalat kaikille(kaakaota ja karjalanpiirakoita olivat syöneet) :) Reipas neiti on,joten uskaltaa hetkeksi jättääkin Oskarinkin kanssa kun tuossa lähellä on itse!

Mulla alkanut hirvittävä laihdutus urakka,tarttis pikkuhiljaa saada painoa pudotettua yli kymmenen kiloa :whistle: |O
No,muutamassa viikossa olen saanut jo 2 kiloa pois,jeeee :D :D

Danjuska:Meillä Ei ole ollut koirilla yskää,Jippo saikin tuon kennelyskä rokotteen.
Tosi harmillinen on sellainen yksiminen :/
Seisomalaudoista myös kyselit,mulla oli tyttöjen aikaan käytössä ja oli tosi hyvä ja tarpeellinenkin,suosittelen :)

Gerbsukalle jaksuja sairastuvalle :hug:

Mä siivosin eilen ja vaihdoin Oskarin huoneeseen siniset lumiukko verhot ja maton. Se oli niin innoissaan niistä :D
Ensi viikonloppuna laittelen sitten muut joulusysteemit kuntoon kun on pikkujoulut ;)

Nyt pitää mennä pyykkien kimppuun ja sit ulkoilemaan lasten kanssa,saavat hiihtää jos ehtivät ennen isännän tuloa,sit lähdetään anoppilaan koko illaksi,mies hitsaa meidän toisesta autosta jotakin :) :wave:
 

Moikka!

Täällä on nyt siivottu :saint: Pojat katsoo tallennuksesta Harria ja Dinoja ja sen jälkeen ainakin Werneri menee päikyille. Julius haluaa aika useana päivänä käydä kokeilemassa, että josko uni tulisi, mutta jos ei tule, niin sitten tulee tännä olkkarin puolelle leikkimään tai katsomaan lastenohjelmia tallennuksesta.

Aleksi soitteli äsken isälleen ja on kuulema kohtapuoliin lähdössä kotia päin ajelemaan. Ajattelin, etten ota asiaa enää ollenkaan esille, jos ei itse ota. Enin kiukku on kerennyt minulla tässä päivien mittaan laantumaan... Ja hyvinhän mä pärjäsin kuitenkin.

Jellona, mä en koskaan osannut nukkua yövuoroa ennen, yleensä olin aamun pätkässä ja sitten kotiin touhuamaan ja illalla töihin. Ja yövuoron jälkeen nukkuminen oli mitä oli, saatoin 3 tuntia nukkua heti aamusta ja sit heräsin, enkä osannut enää nukkua. Silleen jaksoin valvoa 2 yötä ihan hyvin, mutta kolmas teki jo tiukkaa. Enää minusta ei varmaan oliskaan 3-vuorotyöläiseksi :/

Jaahas, nyt vien Wernerin nukkumaan, köllöttelee sohvalla Aleksin masun päällä ja just ihan kohta nukahtaa :heart:
 
Jepjep Samilla on korvatulehdus.

Annoin sille kaksi Pamol F, kun mulla ei ole enää yhtään Pronaxeniä jäljellä :kieh:

Mitä helvettiä mä nyt sitten huomenna teen... Ajatus Jorvin päivystyksestä ei yhtään houkuta :'(
 
Öitä!

voi ketun kettu, tää kone tilttasi tuossa aiemmin kun kirjoittelin ja näköjään lähetetyt tekstitkin katos kauas pois. aaarggh. :kieh: :kieh:

no tässä nyt on aikaa niin kirjoittelen jotain uudestaan...

Eilen tuli sit nukuttua ruhtinaalliset 4h ja sekin pätkissä. hyvin olen kyllä tän yön klaarannut enää olis vajaa 3h jäljellä, jess. aamulla olin hetken Mikkiksen kanssa siellä jäähallilla, mut tultiin sit käymään kotona. haettiin Aksu ja mies kotiin, jonka jälkeen minä painelin suoraan puoliltapäivin nukkuu porukoille.
illalla tuli miehen kaksi veljeä käymään. mukavaa kun oli pojille seuraa, tykkäsivät kovasti kun eivät olleet vähään aikaan Mikkis ja Aksu heitä nähneet. =)

tänään olis tarkoitus iltapäivällä käydä kenkäverossa. siellä on joulunajan juttuja, näyttelyitä ja lapsille omaa tekemistä. kaupassa piipahdetaan ostamassa herkkuja illaksi. toivottavasti saan aamupäivällä hiukan nukuttua, kun pojat ulkoilee. jaksan sit illalla kattoo bb, johon olen ihan koukussa. :whistle: :xmas:

maanantaina meinaan siivota. saa sitten tiistaina olla rauhassa ja touhuta poikien kanssa. olis kiva taas pitkästä aikaa leipoakin. katellaan mitä kiinnostaa tehdä. Mikkis käy hoitopaikan kanssa katsomassa tiistaina aamupäivällä sellaisen jouluesityksen. menevät linja-autolla. kiva kun voi olla Aksun kanssa kaksin hetken aikaa. :)

smirgen Samille kovasti paranemisia. :hug: toivottavasti olette saaneet nukuttua.

gerbera, useimmiten minä olen nukkunut muutaman tunnin Mikkiksen päikkäriaikaan tähän mennessä ekaan yöhön mennessä, mutta riippuu tietysti tuosta nukkuuko Mikkis. yövuorojen välissä normaalisti nukun ainakin 6h melkein putkeen. vikan yön jälkeen sit 4-5h. on kyllä ollut niitäkin päiviä että olen nukkunut tosi vähän öiden välissä, kun on ollut varsinkin kesällä kaikenlaisia juttuja, mut hyvin ne oon jaksanut, kun on sit lopulta saanut univelat nukuttuu pois.

danjuska, meillä oli Mikkiksen vauva-aikana käytössä seisomalauta Aksulla ja tosi hyödyllinen oli. merkkiä en just muista, mut minusta oli sellainen yleismerkki mitä pysty käyttää monien eri vaunu/ratas juttujen kanssa.

niin ja korjatakseni edellistä kirjoitusta niin miehellä on ihan vaaan 3 pikkujoulut eikä tuparit...tätä se yövuoro teettää että kirjoittelee mitä sattuu. :D

täksi päiväksi on luvattu kovasti paljon lunta kaikkialle. nauttikaamme ihanasta talvikelistä. mukavaa päivää kaikille. :hug:
 
Hei pikaiseen!

Täälläkin väsynyt yötyöntekijä ilmoittautuu, oltiin Jellona viime yönä molemmat töissä ja vissiin edellisyökin :D Meillä oli niin kiireiset yöt, että meni aika tosi nopsaan =) Tänään jouduin heräämään jo klo 11, kun piti ehtiä Citymarketiin Leluparaatipäivään, mikä alkoi klo 10 ja tarjoukset voimassa klo 14 asti. Menin 12 aikaan ja vielä ehdin saamaan Leluparaati-pussin, missä oli Schleichin hevonen, Son of The Mask-dvd, karkkiaski, Tupla, puuropakkaus (Hetki-puuroja), sitruunakakkuainekset ja Legojuliste :D Tarjouksesta ostin Lotalle sen Baby Alive-nuken, mitä toivoi. Lisäksi löysin kummipojalle kylpytakin, mitä sinne toivottiin. Jee :D Onneks jaksoin kammeta itseni ylös sängystä! Yövuorojen välissä mä nukun niin pitkään kuin mahdollista, yleensä laitan kellon soimaan siinä 17-17.30, eilen nousin vasta klo 18. Tänään epätavallisen aikaisin, yleensä vikan yön jälkeen laitan kellon soimaan klo 14.

Lillukalle lähdin vastaamaan, että se on juuri niin, että saa tehdä vajaata työaikaa, mutta sen Kelan huomattavan - ;) - korvauksen saa alle 3-vee tai 1-2lk vanhempi. Meillä saa tuota 90h/3vkoa tehdä yksityisten asioiden perusteella kuka vaan, kun hakee, mutta ihan lakisääteinen oikeus on periaatteessa vaan em. syyt. Eli jos jollekin ei mahdollista myöntää työntekijäpulan takia, niin on sit nämä yksityisten syiden perusteella hakeneet huonommassa asemassa. Mä kyllä tykkään tosi kovasti tästä lyhennetystä työajasta, vaikka palkassa kovasti sen huomaakin. Mutta nytpä on jo tottunut tähän pienempään palkkaan ja ollaan saatu korotuksiakin aika paljon palkkaan tässä lyhyen ajan sisällä, niin sekin kompensoi vähän erotusta. Ja tietty vuoroista saa ihan normikorvauksen.

Me ollaan tänään menossa kummipojan veljen 12-vee synttäreille. Sinne toivottiin rahalahjaa ja lisäksi ostin karkkia.

Pikkujouluista on ollut juttua. Mulla oli työpaikan pikkujoulut jo 7.11., syömistä juomista ja saunomista, kivaa oli. Ammattiyhdistyksen pikkujoulut olis ollut 3.12., mutta jouduinkin vaihtamaan iltavuoroon, kun samaan iltaan sattui ansiomerkkien jako ja meillä olis ollut iltavuorossa kaksi 30 vuotisen merkin saanutta. Niin oikeus ja kohtuus oli, että he pääsee sinne juhlaansa. Miehen työpaikan vastaavassa juhlassa oltiin viime vkon la ja olikin oikein mukavaa :D

Ai niin, Pepille piti vielä, että hyppäsin taas pois Fb:stä, kun rupesin liikaa siellä notkumaan... mutta laita s-postiin kuulumisianne!

Nyt pitää mennä syömään.

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
 
heipat

Jokos etelä suomessa myrskyää??
Täällä alaknut tuulemaan ihan kalamasti. saas nähdä lähdetäänkö enää ulos.. Ollaan oltu niin paljon viime päivinä että tuntuu että Tatua ei joka kerta edes huvita lähetä. No, mut käyn itse lenkillä jos ei muuten mennä.

tatu on ollut pari päivää ihan kamalan kiukkuinen |O mikään ei käy ja mikään ei onnistu ja joka asiaan kokeillaan huutoa että saisiko periksi jos kielletään *huoh*

Äsken tuossa leikki pikku possua ;) piti tehdä peitoista karsina.. sitten tuuji sieltä että kuulehhan äiti possu! :LOL:

Sain tänään vasta siivottua eteisen ja kodinhoitohuoneen minkä piti olla eilisen projekti.. no nyt on tehty ja kyllä oli tarpeen.

Ja sitten löysin tieni facebook:iin... vaikuttaa ihan mielenkiinoiselta kun vaan oppis käyttämään.. aiemmin en ole sinne edes yrittänyt kun eikö ollut ennen englannin kielinen? Ja itsellä kun kielipää on lähellä nollaa :whistle:

Samin korville paranemista!

Jellonalle
kiitti seisomalauta vastauksesta =)

juupa juu ja vanhempi koira alotti rykiä paukuttamaan.. kivan kuulosta kakomista ja paukutusta :snotty:
 
Sunnuntaita!

Vai myrskyääkö :whistle: En muistakaan, koska ois tolla tavalla tota lunta tullu, tuli kävyn kuvaukset mieleen; sitä tulee joka suunnasta ja joka suuntaan, edestä, takaa, sivulta, ylhäältä, alhaalta jne. :whistle: Ihan hirveet kinokset, jäljet peittyy jossain parissa sekunnissa! Olis aura-autoille nyt tarve, vai mitä kola-autoja nyt onkaan :LOL:

Meillä oli eilen kaverin 30-vuotis synttärijuhlat, kiva ilta oli kyllä, oltiin kotona 2 aikaan ja hyvä niin ;) Ei oikein houkuttanut se jatkopaikka, minne mm. synttärisankari meni... Oli muuten mun entisen poikaystävän veli tää sankari, oli aika hassua nähdä niitä muitakin sukulaisia sun muita tuttuja, joita ei oo aikoihin nähnyt =) Pojat oli mun äitin luona yöhoidossa, ihan hyvin niillä oli menny, olivat ulkoilleet paljon jne. Rasmus vaan oli sit yöllä valvonu pari tuntia jostain syystä :/ Ja oli muutenkin ollu vähän kiukkunen...

Nyt en oikein jaksa kauheesti kommentoida, mut toisella kertaa sitten!

Hienosti jaksaa meidän yötyöläiset yövuoroja tehdä, Jellona ja Siru :wave:

Samille ja muille kipeille pikaista paranemista!

Siru, lähditkö siis kokonaan pois facebookista?? En tiiä, ehdinkö laittaa sähköpostia, ennen kuin reissuun lähdetään, mut siitä kouluasiasta nyt sen verran, että eilen jätin poissaoloilmoituksen postiin, en siis aloita vielä nyt tammikuussa, vasta sitten ens syksynä! Ihan taloudellisista syistä ja myös sen takia, et pojat saa nyt tehtyä pidempään tämmöstä lyhyempää päivää hoidossa jne. Samilla on sit aikaa ettiä töitä yms.

Danjuskalle jaksamisia Tatun kanssa :hug:

Oltiin just ulkona, piti tulla Rasmuksen kanssa takas sisälle, kun se istui pulkassa ja alkoi hautautumaan lumeen :eek: Ja posket rupes tulemaan niiiin punaisiksi. Joonatan ja Sami vielä jäi stigailemaan.

Huh, huh, aivan JÄRKYTTÄVÄ salama iski tuolla ulkona :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Kauheeta!! Mikä valo siitä tuli, hyi, pakko lähtee tästä koneelta. Tulis nyt reippaasti kotiin, Sami ja Joonatan!
 
lumeen hautautunut käpy ilmottautuu :D onneks ei tarvi olla ulkona, kaupunkiin mietin lähtemistä päivällä, onneks en lähteny, alko tuossa 1 maita karmee keli, sähköt meni joskus jälkeen kahden ja tulivat vissii vaille4 aikaan takas. pitäski muistaa valuttaa vettä kattilaan että saapi kahvit hellalla keitellä jos uudestaan menee sähköt.
kaupassa ois oikeesti pitäny mennä käymään, mut eihä meillä ole etes tietä ni millä täältä lähtee..
 
Iltoja!

Vietettiin sitten 2,5 h Puolarmaarin päivystyksessä :kieh: . Äitini tuli miehensä kanssa aamupäivästä käymään. Ja veivät meidät sinne, kun meidän auto on yhä siellä korjaamolla. Pojulla on molemmin puolinen tulehdus korvissa. Saatiin ab-kuuri. Mentiin sitten sieltä taksilla lähimpään apteekkiin ja sieltä samalla taksilla takas kotiin. Sami jaksoi olla reipas
koko ajan.
Mutta voi ketun kettu, vasta kotona huomasin ettei se tätykkä kirjoittanut mulle saikkua. Jouduin sitten soittamaan sinne perään, että pistävät tädille viestiä, että kirjoittaa mulle saikkua. Se tulee sitten joku päivä postissa. Kele että ketuttaa :kieh:

Ite oon nyt ainaskin ma ja ti pois töistä. Ei vois vähempää kiinnostaa töihin meno näillä unille. Harmi vaan että mä tiedän että ne työt kaatuu mun niskaan, koska se vara ei koskaan tee yhtään mitään välttämättömän enempää. Sekin ärsyttää... :kieh:
 
Moi taas.

Kivasti väsyttää :ashamed: Mut en silti pysty lepäilemään, vaikka hetken saisinkin, ennen kuin pojat haetaan. Mut aloin nyt sitten stressaamaan tosta pakkaamisesta ja lentomatkasta yms. :whistle: :| Sitkun se lento vielä lähtee niin aikaisin aamulla...

Äh, ei tästäkään kirjoittamisesta nyt tuu mitään |O
 
moi

Täällä maha täynnä uunilohta ja lohkoperunoita :p Tatullekkin mastui eikä tällä kertaa edes sanonut että en syö, vaikka tiesi että kalaa on ruokana :D

Peppi: Kuinka aikaisin teidän lento lähtee?? Ja kuinka kauan ootte reissun päällä?
Stressi pois ja nauti kun lomailemaan pääset, :hug:

Käpy: unohdin muuten sanoo että lyhennettiin Tatulle niitä housuja eli käännettiin vaan vähän ja sivusta parilla pistolla kiinni (varmaan huomasitkin) Ne ratko auki jos liian lyhkäset!

Vanhempi koiraa tuntuu rykivän keuhkonsa pihalle ja kivoja lima ysköksiä oli aamulla eteisen lattialla :x onneks aamupahoinvointi jo historiaa :LOL:

Smirgelainelle
:hug: toivottavasti et töihin huku kun takas meet töihin.

Ihtee väsyttää |O
Aamulla olin suht virkkuna mut nyt tuntuu etät vois alkaa päikkäreille.. yöt menee itellä pyöriessä kun ei uni tule ja vessassa juostessa.
Tatulla oli joku vaihe taas että heräili yöllä pariinkin otteeseen ja nyt kun tyaas nukkuu niin ite en nuku. kivasti menee ristiin meidän unitouhut :whistle:

Tänne tuli yön aikana mukavasti lunta ja aamupäivä menikin ulkona myrätessä.
Kohta olis kauppareissun vuoro ja sitten loput lumityöt tekemään porukalla.
 
Huh, huh, jännitys vaan nousee, saankohan ollenkaan unta ens yönä?? :whistle: :D Aamuyöstä lähdetään ajamaan kohti lentokenttää. Sain onneksi pojat suht aikaisin nukkumaan, itseasiassa Rasmus nukahti jo 19.25! Joonatan nukahti klo 20.15. Osaispa itekin mennä ajoissa nukkumaan, mut Samikaan ei oo vielä tullu, en siis taida osata.

Matkatavarat meillä on jo viety kentälle, säästetään siinä aikaa, ei ihan niin aikaisin tarvi kentällä sit olla.

Kivasti sitä tavaraa tuli taas pakattua :ashamed: Käsimatkatavaraakin on, mut onneksi noi lasketaan silleen, että lapsillakin saa olla ihan yhtä paljon käsimatkatavaraa, sama painomäärä siis, kuin aikuisella niin en usko, että sitä ylittää :whistle:

Mulla tää viikko, tai nää 2 päivää, on menny vähän stressatessa :ashamed: Eilinen oli tosi kurja päivä, Rasmus oli löytänyt jostain mustan merkkaustussin ja oli sillä piirtänyt meidän vaaleeseen sohvaan!! |O Toi sohva on uus, ollu meillä jotain 2kk vasta. Sain ne jollain ihme sekoituksella (sappisaippua+kynsilakanpoistoaine :eek: ) suht hyvin pois, mut toinen noista pikkutyynyistä jäi kyllä huonon näköiseksi :( Harmitus oli suuri.

Poikien tarhakuvat tuli tänään :heart: Ihania kuvia olivat! Rasmuksesta on yks semmonen hellyyttävä kuva, jossa se pitää käsillään poskistaan, silleen jännästi työntää ja hymyilee, en osaa selittää, mut huippuhauska kuva oli :D Täytyy reissun jälkeen laittaa se/ne johonkin esille =)

Danjuska, viikon matka, lentokone lähtee 5.45! Meillä on täällä "kotivahti", joten varkaat pysykää poissa :whistle: :LOL:

No joo, mutta eipä mulla sit muuta! Palaillaan ja pitäkää joulutähti korkealla ;) :D :xmas:
 
Pepille, oikein ihanaa reissua. toivottavasti kaikki menee hyvin. :hug:

metkulle, nimpparionnittelut :flower: :hug:

muut tämän päivän sankarit olenkin jo onniteööut muutoin. meille ei muuten ihmeitä..mään nukkuu.. :wave:
 
Pepin perheelle turvallista ja rentouttavaa lomaa!! B)

Tänne ei uutta..
Käytiin iltamassa uimassa ja uimahallintäti kehui poikaa miten sukeltaa ja kellukkeilla ui =)

Illasta ollut aivan taukoamaton pälpätys pojan taholta.. rupes väkisinkin naurattamaan kun purpatti kuin papupata :LOL:

Vielä ois suursiivoustakin jäljellä keittö, olohuone ja alakerran makkari.. |O tosin odotan jo innolla sitä uutta kaappia :D

missäs porukka on kun on näin hiljaista?? tulkaahan kirjottelemaan :wave:
 
käpy tekee töitä, eilen kävin oikeesti kotona vaan syömässä ja nukkumassa, aamulla lähettiin heti aamupalan jälkeen kirkkoherranvirastoon hakee naimalupa ja sit kaupunkiin, kaupungista kotiin mikroaterialle, sit töihin, kotiin söin, vein pojan unille ja sammuin itekki samalla, heräsin ku ukko tul nukkumaan, kävin syömässä vähän lisää ja takas nukkumaan, kohta tarviiki taas kiitää töihin..
Teen aamusta 4h ja illalla 2h.

Pepille riemukasta matkaa ja hermoja lentokoneeseen!

Tänne ei ihmeitä, neiti sai eilen sukset, mä untuvatakin, vinkvink, dressmannilla on kaikki -50% jäi takille hintaa vaan 50? :eek: poika radio-ohjattavan auton ja ukko valurauta pannun :LOL:
jaha, ei auta, töihin se on lähdettävä
 
moikka!

ei tänne edelleenkään ihmeitä. vapaapäivät tosiaan vietelty. pojat vein aamusta hoitoon. olis paljon kaikkea kotihommaa mitä pitäis tehdä...ei vaan just jaksais, maha ollut ihan löysällä aamun. väsyttää ihan tolkuttomasti. :eek: Mikkiskin heräsi ennen 7 jo. vaikka ei eilen nukkunut päikkäreitä ja kävi vasta 8 aikaan nukkuu illalla.

iltavuoroon täytyis lähteä. sit olis kolme aamuvuoroa. lauantaita ootan kuin kuuta nousevaa. pääsen silloin teatteriin ja syömään kaverin kanssa sekä muuten viihteellle. tiesittekin varmaan jo sen.
Meidän makkarista tuli mukvan näköinen vaik sieltä vielä puuttuu joku lipasto tai hyllykkö tai muu vastaava...kaapisto on ainakin siisti, mieskin jopa tykkäsi. :)

tintalle, unohtu laittaa eilen nimpparionnittelut!! :flower: :hug:

käpy, milloin ne teidän häät on? ootkohan sie täällä sitä maininnut, mie en muista. kiirettä pitää sulla. jaksuja. :hug:

et viittis danjuska, tulla meillekin siivoon, kun noin paljon tota energiaa löytyy. jaksuja mahan kasvatteluun. :) me meinattiin mennä tortai-iltana uiskentelee. otetaan varmaan siskon tytöt mukaan myös.

mut nyt mie meen kattelee mitä jaksan hetken tehdä vai jaksanko mitään....mukavaa keskiviikkoa kaikille. :D
 

Heipparallaa :wave:

Minä olen täällä ihan joulufiiliksissä :xmas: Sunnuntaina ostin keittiöön Jouluisen kapan ja sen viritin jo heti sunnuntaina ikkunaan! Eilen siivosin keittiön lattiasta kattoon, kaikki kaapit puhdistin ja laittelin uuteen järjestykseen. Samalla innolla kävin läpi eteisen lipaston, missä säilytetään pipot, hanskat ja muut tykötarpeet, poikasten lipaston kävin myös läpi ja laittelin Weneriltä pieniä vaatteita pois, sit kolusin vessan ja kylppärin kaapit. Ja mitähän muuta vielä siivoilin ja järjestelin, ihan kummallinen siivousinto iski!!
Ai niin ja maanantaina saatiin vihdoista viimein taulut eteisen seinälle!!!!! Jippiii!!

Viikonloppuna pitäisi käydä mummolakierroksella. Anoppi haluaisi meidän jäävän yöksi, mutta nyt tuntuis siltä, että ei jaksaisi jäädä, Joulun seutuun kun kuitenkin useampi yö sitten oltais. Miehellä nimittäin silloin melkein 3 viikon vapaa!!! Joten keretään touhuamaan vaikka mitä!
Viikonloppuna täytyis myös tehhä Joululahjaostoksia. Onneksi on selvät sävelet, mitä kellekin ostetaan.

Mies on palaverissa Helsingissä, tulee iltapävällä kotiin. Illalla päiväkodilla on se pipari-ilta :D , sinne sitten suunnataan.

Ai niin, Jullella on taasen korvatulehdus :/ Maanantai-iltana alkoi ihan yhtäkkiä itkemään ja oli tuskaisen oloinen. Kysyttiin, että sattuuko jonnekin ja jonkin aikaa sanoi, ettei koske mihinkään. Loppuviimein sitten sanoi, että korvaan koskee. Mies käytti sen sitten päivystyksessä ja tulehdushan siellä oli. Werneriltä räkä valuu taukoamatta, mutta muuten on pirteä ja hyväntuulinen nassikka :heart:

Nyt taidan mennä itse syömään, alkaa jo nälkä olemaan :p Pitää vielä sanoa, että kolmessa viikossa paino tippunut 4 kg!!! :xmas:
 
Huomenta vaan kaikille! Taalla on kello siis jotain 8. Paikallista aikaa ollaan heratty taas jo 6 aikaan, eilen herattiin klo 5 :eek:

Lentomatka meni.. No, kai se loppujen lopuksi meni ihan hyvin, pitka matkahan se oli ja pojilla oli vaikeuksia pysya paikoillaan, varsinkin, kun piti turvavyot olla kii. Ihan kamala huuto, varsinkin Rasmuksella tuli. Jonttu ei nukkunut, Rasmus nukku hetken. Eka paiva taalla meni siis tosi vasyneissa tunnelmissa ja hermot oli itse kullakin kirealla :whistle:

Eilinen meni jo paremmin, kaytiin hiekkadyyneilla kavelemassa ja rantsussa, ei kyllakaan uimassa, mut kattelemassa. Sit parissa ostoskeskuksessa tullu kaytya, myos syomassa jne. Yhden laukun oon ostanut, muuta en, viela ;)

Tanaan olis kai tarkoitus lahtea bussilla vahan pidemmalle semmoiseen isoon ostoskeskukseen ja rannastakin oli taas jotain puhetta. Saa nahda. Koko ajan liikkeessa ja ulkona ollaan, pojilla unirytmi paivisin vahan sekaisin, nukkuvat, kun nukahtavat, mut semmostahan se lomalla on, enka viitti siita taalla stressata.

Eilen oltiin hotellin uima-altaallakin, vaikka olikin vahan pilvista.

Mut joo, nyt on 3 minuuttia enaa nettiaikaa, pitais ehtia kaymaan viela facebookissa, joten :wave:
 
huh missä kunnossa tiet, kauhistuttaa ajatuskin mäen alas ajosta parintunnin päästä ku töihin lähden, eikä tuo isompi tiekään sen paremmassa kunnossa ole :kieh: sohjoa on enemmä ku tarpeeks, missä ei ole sohjoa on peilijää..

Pepille mukavaa lomaa!

Yöks lupaavat pakkasta, kiva luistella aamulla töihin ja iltapäivällä kotiin ja sit niihi polttareihin ja illalla viel kotiin.. mitenköhä senki jaksaa.. :ashamed:
 
perjantaita!

ja taas viikko lopuillaan =)

Sain aamulla siivottua kun Tatu oli kerhossa... ja pyykkikone pyörii kun puhtaat lakanatkin vaihdettiin.
just syötiin ja nyt pieni lepohetki ennen ulkoilua ja kauppareissua.

Keli on mälsä :( on niiiin märkää ja liukasta...

Peppi:
Juu lomalla saa olla stressaamatta! kyllä ne pojat nukkuu kun nukuttaa.
Me pyritään kans että jos lomalla ollaan niin saa Tatukin vapaammin olla normi rutiineista.
Onko siellä kuinka lämmin??
me täällä loskassa tarvotaan :whistle:

Jellona: no ei multa virtaa kyllä löydy oikeastaan.. pikemminkin viiraa päästä kun oon moiseen urakkaan itseni yllättäen laittanut :LOL:

No mutta siis ihan kiva on touhuilla nyt kun on aikaa laittaa taas kotia kuntoon.. ja katosta-lattiiaan-pesu-operaatio kai iski koska sitten kun vauva tulee niin en aio vilkastakkaan pölyistä kattoa jne ;)
Mutta totta puhuen on tosi kiva kun on puhdasta ja raikasta! Vielä olisi keittiö jäljellä uusi vitriini viimein tuli ja osan astioista siirsin siihen.. saa järkättyä muut astiat kaappeihin paremmin.

Mitäs Kattinkalle kuuluu??

Itse odotan kovasti Tatun synttäreitä jotka siis viikon päästä la pidetään. ensi viikolla vaihdetaan Tatun kans matot ja verhot ja aletaan joulujuttuja laittelemaan :D :xmas:
tuntuu että siitä alkaa semmoinen ihana joulun odotus.. miehellä vika työpv 19.12 ja sitten on koko loppu vuoden lomalla =)
äkkiä hurahtaa varmasti tuo joulukuu... alkuvuodesta pitänee sitten rueta hankintoja vauvaa varten tekemään..

täällä elämä normaaleissa uomissan ja koiratkin alkaa (viimein!!) olemaan terveitä.. vielä roope vähän köhii.
Itsellä olo mainio jos ei yövalvomisia ja lieviä satunnaisia supistuksia lasketa.. niitäkin nyt tosi harvassa onneksi.

Tatu puhua pälpättää taukoamatta ja koettelee vähän väliä äitin ja iskän pinnaa ja hermoja. Telkun kattelemisesta meillä on ollut onglemaa.. yleensä kun mies tulee töistä ja syödään niin pidetään ruokallepoa ja annetaan tatun katsoa hetki telkkaria... mutta voi kauheeta kun sitten pitää lopettaa katsominen.. se huuto ja elämä on aivan kauheeta.. toissa päivänä sitten soinkin että nyt et huomenna katso kun tuommosta huutoa pidät.

no, tänään sitten meni kiltisti ruuan jälkeen leikkimään siksi aikaa kun saatiin keittiö siivottua ja tuli sitten nätisti kysymään että oiskos tänään telkkarin kattomis päivä.. :LOL:

mut nyt lähden ompelukoneen ääreen ja sitten kauppaan..
 

Yhteistyössä