JOULUTÄHDET 2005 SYYSKUUSSA

***Joulutähdet 2005 Elokuussa***
JOULUTÄHTIEN KIMPPU
Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 88cm/12000g (2v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005


Hei!

Pienenä nihilistinä teen uuden pinon, kuun edetessä kovaa vauhtia :D

Pitkästä aikaa moit kaikille :wave:

On ollut pitkään aikamoista alavireisyyttä ja ahdistusta, monista eri asioista. Joten siksikään ei ole tullut käytyä täällä.

Syksy etenee hurjaa vauhtia ja tuntuu kuin kesää ei olis ollukaa.

Oona on jo tokaluokkalainen, eilen oli vanhempainiltakin.
Kaunokirjoitus takkuaa hieman tytöllä, eikä se kyllä ihanimmasta päästä ollu äitilläkään :whistle:

Pikkuiset viihtyy hoitajalla hyvin, aikas pitkiä päiviä tosin tulee. Mutta toistaiseksi vielä asiat on toimineet.

Sain tänään mukavan puhelun, pääsen uuteen työpaikkaan 10.9. alkaen ja voin sanoa, että iiiiiso paino hellitti sydämen päältä pois...

Niin ja onnittelut vauvautuneille :heart: :flower: :flower:

Tsemppiä myös loppumetreille, ellei jo synnyttämässä olla, Kaiza80 jne :hug: =)


Oon ihan pihalla kaikkien asioista, mutta kiva oli vilkaista taas tännekin.

Voikaa hyvin ja hienoa että yli 3 vuotta olette pitäneet palstaa kasassa :D
 
heips

Unettomalle kiitos uudesta pinosta! :flower: Ja onnittelut uudesta työpaikasta!

Jellonalle
toivottelen jo nyt mukavia synttäri kemuja!!
saattaa olla että huomenna en välttämätää konelle kerkee.. ois vielä yhtä sun toista tekemistä.

Itellä ollut koko päivän ihan äärettömän huono olo.. töissä en meinannut jaksaa olla millään.. pyörrytti ja yökkäytti.

Tatu muuten alkaa päästä jyvälle ärr:ästä :D
hauska kun rottaa ja rattoria täräytteli tässä iltamassa. :heart:
ja aamulla kun puhuttiin vauvasta niin snaoi että haluaa pikkusiskon.. minä kysyin että entäs jos on poika niin sanoi kovasti että "eikä ole! vauva sieltä tulee!" :whistle:

joo pientä hommaa olisi vaikka kuinka ja paljon tehtävänä ja toivottavasti huomenna olisi parempi olo.

jää nyt vähän omanapaiseksi mutta huilaamaan menen. tulkaas muutkin kirjottelemaan :wave:
 
Perjantaita :)

Mun äiti meni tänään naimisiin :D :D :heart:
Huomenna on sitten pienimuotoiset juhlat,ovat itseasiassa mun isäpuolen 60 v juhlat mutta yllätyksenä vieraille myös häät sitten ;)
Olen niiiinnn onnellinen :D :heart:

Täällä siivottu koko päivä,vielä tarttis keittiötä luututa :/
lakanat vaihdoin kaikille,olenpas ollut reipas =)

Unettomalle kiitos uudesta pinosta ja jaksamista arkeen :hug:

Danjuskalle onnea huomiseen ;) :heart:

Tänään on taas koululaisen ponikerho,vaikken yhtään jaksais lähtee sinne :(
No pakkohan se on tietty :/

Onko teistä hölmöä pitää tytöille yhteiset sukulais-synttärit?
Viime vuonna oli ja ihan kivasti meni,tytöillä on synttärit syyskuun lopussa ja marraskuun alussa joten sikäli tarttis sit pitää kk:n välein ja sit onkin taas joulukuussa kolmet nimpparit(niitä en suuremmin juhli mutta aina joku poikkee kuitenkin) ja tammikuussa sit oskarin synttärit.
Ajattelen vaan et pääsis yhdellä leipomisella taas :ashamed: kun pitäis yhteiset synttärit.
Kummallakin on kuitenkin sit kaverisynttärit erikseen,huh huh :eek:

Kiitos kaikille kysymyksiin vastanneille :D

Nyt jatkan siivoilua
:wave:
 
Heips.

Kiitos Unettomalle uudesta pinosta, en ollutkaan taas tajunnut, et kuu on vaihtunut. Tai ehkä mä sen olin tajunnut, mut en sitä et tähtösten pino pitäis päivittää :LOL:

Unettomalle onnittelut työpaikasta!! Ja jaksamisia kaikkeen :hug:

Danjuskalle ihanaa huomista päivää, toivottelen jo etukäteen, kun et varmaan huomenna täällä ehdi kauheesti käydä :D Jos enää tänäänkään =) Kiitos paranemistoivotuksista :hug:

Tintta, mun mielestä ei ollenkaan hölmö idea pitää yhteissynttäreitä tytöillä!! Meillä oli pojilla viime keväänä yhteissynttärit, vaikka syntymäpäivissä onkin 3kk väliä, mut me oltiin kipeinä sillon ku Jontun synttärit oli ja varmaan koko ajan sen jälkeenkin niin veny sit niin myöhäseks. Mut oikein hyvä ratkaisu oli pitää ne samaan aikaan. Oi, onnittut äitillesi naimisiinmenon johdosta!! :flower: :D

Rasmus on jo terveenä, ei sillä oo tänään ollut mitään, eikä eilen illallakaan! Ei kuitenkaan menny tänään puistotädille, mut Jonttu sinne vietiin, kun siellä niin tykkää käydä :)

Eipä tänne oikein kummempia kuulu :D Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan :attn:
 
Heip!

:headwall: Täällä vielä. En siis ole synnyttämässä, vaikka kuinka jo tuntuiskin siltä, että aika olis. Yhtään en kyllä haluais tavallaan siihen synnytykseen (pelottaa jokaisen supistuksen jälkeen vaan enemmän), mut toisaalta olo on aika väsynyt, kömpelö ja kivulias. Viikko kotona Matiaksen kanssa, joka on tottunut normaaliin päiväkotirutiiniin, on ollut aika rankka. Vähän ihmetyttää, että miten mä sitten jaksan kun on kaks mukeloa kotona?? :eek: Onneksi ensi viikolla alkaa puistoilu Mattella, saa purkaa vähän energiaa aamupäivisin.

En osaa kuitenkaan sanoa, että olenko vielä kasassa 16.9 ja 18.9, kun pitäis mennä pitämään loppuseminaaria ja opponoimaan. Ei tästä olosta nyt yhtään tiedä, että onko meillä huomenna jo vauva vai meneekö vielä 3 viikkoa. Noh, kyllä mä teille sitten tietoa pistän, heti kun jotain tapahtuu, joten ei tarvii ihmetellä.

Olipa mukava kuulla Unettomasta pitkästä aikaa. Ja onnittelut uudesta työstä, varmaan helpottaa kyllä henkisesti (ja rahallisestikin) olotilaa. Toivottavasti työ on sitten myös mieluinen!

Tintalle mukavia juhlia huomiseen jä äitille kovasti onnea! Ja mun mielestä kyllä voi ihan hyvin pitää yhteissynttärit. Kyllä niitä juhlia sitten muutenkin kertyy, joten jos vaan tekee sen niin, että on kumpikin on yhtätärkeässä roolissa, niin mikäs siinä! Helpompi saada vieraitakin paikalle!

Samoin, Danjuskalle hyvää oloa ja onnellista päivää huomisen johdosta! Tuu sitten kun ehdit ja jaksat kertomaan, että miten meni.

Ai niin, Jellonakin meinaa juhlistaa itseään viikonloppuna, onnea ja hauskoja juhlia myös sinne!

Mä rupean nyt valmistelemaan, meen yhden kaverin kanssa ulos syömään, normaalisti käydään kerran viikossa kuntoilemassa, mut nyt on ollut useamman kuukauden tauko, eikä olla nähty yhtään! Ihan mukava päästä vähän tuulettumaankin, kun on ollut rankka viikko. Toivottavasti en vaan nukahda mihinkään ravintolan penkille! :LOL:

Ihanaista viikonloppua kaikille!

-kaisa, malttamatonMatias ja masuasukki 38+6-
 
Unettomalle onnea työstä!

Tintta, meillä pidetään yhteissynttärit, jos ei jollekki kelpaa ni ikävää.. :p
ja äiteelles ja isäpuolelles oikein kovasti onnea ja monia yhteisiä vuosia!
Tänää saatiin vihdoin ostettua lapsille kiikku, tosin just ku oltiin saatu se liki kasaan ni alko vettä losottaa ku esterin perästä. :kieh: parempi oni huomenna..

Danjuskalle oikein ihanaa huomista!

Peppi, hyvä että rasmus on jo ok!

jaha, täytyy kiitää pesee hiusväri ettei tukka tipu.
 
Sunnuntaita

Olipas tippunut alas tää ketju :whistle:
Nyt kaikki kirjoittelemaan,tai ainakin nostamaan ketjua :D :D

Eilinen päivä meni siellä Forssassa äidin juhlissa ;)
Oli mukavaa ja rentoa oleskelua,ei mitkään pukujuhlat :)

Mies lähti koululaisen kanssa metsään(otti tietty myös koirankin), toivottavasti saavat jotain saalistakin...

Tänään onkin sit varmaan vaan kotipäivä,tarttis siivota koiratarhat ja sellaista,nyt menen taas,palaillaan :wave:
 
Heippa!

viikonloppu mennyt ja hurahtaut vauhdilla. kohta pitäis töihinkin jo vaihteeksi taas lähteä. Kiitti kaikille onnittelijoille, vaiks oikeestihan nuo synttärit on mennyt jo kauan aikaa sitten. todella mukavat olivat juhlat, 'pienet ja intiimit'. =) joskus puolen yön jälkeen vasta mentiin käymään baareissa, joissa ei juurikaan ollut porukka. tää kaupunki on aika kuollut. :whistle:

pojat on olleet viikonlopun kokonaan mummolassa. mies käy tänään heidät hakemassa jossain vaiheessa. hyvin heillä on mennyt siellä. mukava kuitenkin heidät jo saada kotia pitkästä aikaa. huomenna onneksi aamupäivällä ehdin heitä näkemään kun menen silloinkin vasta iltavuoroon ja äitini tulee heitä hoitaa iltapäiväksi. illalla oliskin jääkiekkokoulun aloitus tapahtuma. katsotaan pääsevätkö mies ja Aksu sinne lähtee. pääsis poitsu jo nyt luistelee ja jopa pari kertaa viikossa. =)

kaiza, jaksuja loppumetreille. toivotaan että pääsisit vielä opponoimaan ja tekemään muut lopputyöt opiskelun suhteen. :hug: kuinkas olette viihtyneet uudessa asunnossa? miten matte on sopeutunut?

unettomasta, mukava kuulla. onnea uudesta työpaikasta. toivotaan että se olisi mieleinen. :flower: jaksuja kovasti arkeen. :hug:

tintta, ihan hyvin voit pitää yhteissynttärit. :) niin ja meillä ford focus farkku 2006 ja kakkos autona 1982 mallin ford fiesta. oikeesti äärimmäisen hyvässä kunnossa ja hyvin pidetty. ja vähän ajettu. joskus kun vielä saadaan aikaiseksi niin vaihdetaan ykkösauto takaisin skodaan.

danjuska, mitenköhän teidän juhlat menneet? kuvia olis kiva nähdä, vaik yhteisössä.

siru, noista yötöistä vielä. meillä valvotaan itekseen, mut siinä on se etu, että saa tehdä asiat juuri niinkuin ite haluaa. ja loppu ajan voi käyttää omalla tavallaan. tulee aina suunniteltua monia juttuja, nytkin viimeeksi tein kauppalistaa synttäri kemuihin tarvittavista. tai sit voi pyöriä netissä ettimässä juttuja. hyödyllistä aikaa mulle. :) minustakin olisi kiva jotain harrastaa, mut eipä tuota aikaa ihan kaikkeen ole. kansalisopiston sisustuskurssille ilmoittauduin, että sitä nyt on sit joka keskiviikko loppuvuoden. oon ihan hurahtanut sisustus juttuihin. :)

nyt täytyy varmaan mennä laittaa ihtensä ja ettii jotain evästä töihin...palailen taas, kun kerkiän. aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille. B) :hug:
 
Heiputi hei!

Eka työviikko takana. Kuin olisi mankelissa ollut. Perjantaina iski vielä kesken työpäivän kauhea stressin laukeamishedari. Hyvä ettei tähtiä näkynyt.
On ollut aika rankkaa herätä 5 jälkeen aamulla , laukata bussiin ja kävellä vielä semmoinen 10 minsaa ennen kuin pääsee töihin. Voi olla että siirryn aika pian auton käyttäjäksi, saisi nukkua puoli kuuteen.

Mun harrastus on käydä kerran viikossa uimassa sillä aikaa kun tytöllä on uimakoulu.
 
moikka

täältäpä pikaiseen naputtelen ennen kun menen iltahommille..

Täällä siis pikku hiljaa valuttaudutaan arkeen juhlahumun keskeltä =)

Eilinen meni loistavasti.. sääkin oli mitä mahtavin. ihana syksyinen ja aurinkoinen =) Kova oli aamulla hulina kun meitä oli jo kymmenkunta henkeä meidän mökissä yötä ja aamupäivästä pitkämatkalaiset kävivät tässä vaatteet vaihtamassa.
Itse olin kuitenki täysin tiedoton tästä kun mentiin kaason(/kampaajan/meikkaajan ;) ) kanssa yläkertaan jossa oli oma rauhansa. Mummo hoiti Tatun.

Kirkossa kaikki meni ok eikä edes kovin pahasti jännittänyt ;)
Juhlapaikalla otettiin vieraat vastaan ja mies piti ihanan puheen. Sukulaiset oli järjestänyt ihanan ohjelman.. leikkimielisen tietovisan toisistamme ja sitten lauloivat meille sen tuu mun vaimoksein ja (voi että kun en muista biisin nimeä..) se kaksi vanhaa puuta sateen pieksämää.. joka soi radiossa aika paljon nyt.
Liikutuin kovasti kun kaikki serkukset kerääntyivät laulamaan. Myös kirkossa liikutuin papin sanoista miltei itkuun asti.
Kaikin puolin tilaisuus oli juuri semmoinen mitä toivottiin ja haluttiin.. vapaata jutustelua ym. Tatu oli oikea show mies ja heitti volttia takapihan nurtissa ja tanssi jotain ripaskan tapaista :LOL:
serkku oli saanu loistavan videon kännykkäänsä.. pitää muistaa pyytää lähettämään se. Poika oli tosiaan mitä aurinkoisin. Tosin kun kuvaan asettauduttiin niin päättikin että äitin helman alla on kivempaa ja huikkas vaan isälleen että laita maja kiinni!.. ja veti helmaa alas :whistle: :LOL: :heart:
Todella ihana päivä! sen jälkeen suunnattiin miehen kans hotelliin. sviitistä oli näköala merelle. käytiin illasta syömässä ja kateltiin kuinka aurinko laski..nautittiin ja huilattiin. tänään käytiin kävelemässä rannalla ja uimassa kylpylässä.
Olo on onnellinen ja samaan aikaan vähän epätodellinen.. siis että kun sitä odotti ja jännitti niin nyt se päivä on jo ohi. Mutta unohtumaton päivä kyllä oli ja onnistunut.

Tatulla oli mennyt hyvin ukin, mummon ja tätin hoteissa. olivat aamupäivästä hakeneet koiratkin pois hoidosta.

Tässä illasta käytiin urheilukentällä kun Tatu haluaa aina sinne juokesemaan :D ja muutenkin ulkona paljon oltu. Pikku herra ollut oikea enkeli koko viikonlopun :saint:

Kiitos kaikille onnittelijoille!
kuvia laittelen joku pv kunhan kerkeen.. ja kommentoimaan palaan kans sitten kun aikaa.. nyt kutsuu ilta hommat :wave:
 
Moikka.

Me ollaan poikien kanssa pidetty ihan kotii-iltaa tänään vaan, mun äiti kävi meitä kyllä moikkaamassa. Samihan aloitti taas noi iltavuorotyöt.

Pojat oli tänään aamusta puistotädillä, hyvin meni. Rasmus näköjään aina rupeaa itkemään, kun niitä sieltä haetaan. On vähän jotenkin reppana :heart: Mut hyvin oli siellä kyllä siihen asti leikkinyt.

Tällä viikolla alkaa päiväkotiharjoittelut! Vähän jänskättää ja hirvittää :'( :| Mut oon kyl tosi onnellinen et pystytään ihan lyhyitä päiviä ja vajaata viikkoa poikia hoidossa pitää =)

Kaiza, kuulostaapa tutulta noi seminaarit ja opponoinnit... Samin kautta siis, aika ajankohtaisia ovat siis täälläkin :wave: Jaksamisia sulle kovasti :hug:

jellona, mä en edes muista, että oonko muistanut sua onnitellakaan :ashamed: Myöhästyneet onnittelut siis!! :flower: :hug: KIva, että oli mukavat juhlat :)

Smirgelle jaksamisia kovasti uuteen arkeen :hug:

Danjuskan hääpäivästä oli ihana lukea :heart: Tuli vähän semmonen olo, että tahdon itekin... :whistle: Eiköhän sitä joskus.

Ite oon nyt päättänyt, että aloitan sen koulun tammikuussa! On vähän semmonen olo, et tahdon päästä tästä jo vähän eteenpäin... Ja mitä aikaisemmin sen aloittaa niin sitä nopeemmin se on sit ohi. Pikkasen hirvittää et miten tulen siitä selviytymään, taitaa aika rankkaa olla koulun ja kodin yhdistäminen, siis pienten lasten hoidot sun muut, taloudellinen tilanne jne. :| No, silloin on Sami jo valmistunut, toivottavasti saa hyvän työopaikan ;)

Joonatanilla on koko ajan vaan lisääntyvä kyselykausi meneillään, on tietenkin ihan hirveen pitkään kysellyt, mut nyt tuntuu, että haluaa JOKA asiasta tarkan selitykse miljoonine lisäkysymyksine :LOL: Eikä sitä aina osaa kaikkeen oikein vastata tai vastaukset eivät herraa miellytä :whistle: Eilen esim. kylvyn jälkeen ihmetteli ryppyisiä käsiä, isi sit sano, että kyllä ne lähtee kohta pois, johon poika tivasi, että mihin ne rypyt menee, eikä mikään vastaus kelvannut ja mitä siihen nyt voi oikein vastatakaan :D "Mihin pois ne menee?" "ÄITI, mihin pois ne rypyt menee??" Ja sitä rataa.

Rasmuksella taas tulee edelleen päivittäin uusia sanoja, yritin yks päivä niitä vähän laskeskellakin, mut niitä oli niin paljon, etten jaksanut kaikkia enää muistellakaan. Varasin just poitsulle 1,5v neuvolan, joka on kuun lopussa, päivän oikean pv:n jälkeen :D

Eilen oli ne serkun tyttöjen juhlat, oli kiva nähdä sellaisiakin sukulaisia, joita ei ihan joka viikko näe :) Suloisia tyttöjä, aivan ihania :heart:

Onko täällä jollain muulla semmoisia lapsia tai lapsi, joka on syönyt tai syö huonosti? Joonatan on ollut aina aika vähäruokainen, mut ei kuitenkaan mitään verrattuna Rasmukseen. Se on kyllä koko ikänsä syönyt niin huonosti, et ihmettelen, miten se ylipäätään kasvaa yhtään?? Vaikka vähän kasvaakin ja seuronnoissa ollaan käyty jne., eikä mitään oo mistään löytynyt, mut kyllä mä sitä joka päivä ihmettelen, että miksi se syö niin huonosti :( Ihan sama, vaikka oltais oltu ulkona monta tuntiakin, ei oo vaikutusta ruokahaluun, eikä millään muullakaan. Oon kyllä ollu sillä asenteella, että kyllä se syö, kun sillä on nälkä, mut voiko noin vähällä oikeesti pärjätä... :/ Ei syö, vaikka syötettäis, ei vaikka sais ite syödä. Enkä tarjoo ruokaa koko aikaa. Meillä on kyllä aika tietyt ruoka-ajat ja jos silloin ei syö niin sit ei. Kotona ei edes pidetä mitenkään usein (varsinkaan nykyään) keksejä tai muita herkkuja. No joo, nyt tuntuu et oon kirjottanu taas koko päivän :ashamed:

Tulkaa muutkin kirjoittamaan :wave:
 
Danjuska ONNEA :flower: oli aivan ihanaa lukea kuvaus päivästä!

No nytpä se tyttönen sitten heräsikin... Mut tänne kuuluu hyvää, ei mitään erikoista, paljon ulkoilua, äiti-lapsikavereita ja Elli nukkui viime yönä ekan kerran LÄPI YÖN, tai vaille 21 - vaille 6 jolloin söi, ja vielä nukkui puolikasiin, mut kyllä toi kuusi on musta jo AAMU, ainakin mulle ;). Et ihan ihmeen hyvin, kun ei ole kuin himpun vajaa 5kk, tosin itsekin ihmettelen, miten hän voi olla JO 5KK??!!! Äskenhän hän syntyi! Mut nyt menoksi!
 
Heippa hei!

Mä en ole lähtetyn opiskelemaan justiinsa sen vuoksi etten haluta revetä jokapaikkaan. Vaan aattelin sitten vasta kun tuo poju on eskari-iässä.

Siitä syömisestä. Meillä tuo tyttö oli oikein nirsojen nirso. Välillä tuntui että eli melkein pyhällä hengellä :whistle: . Mutta ruoka rupesi maistumaan paremmin tuossa 5.ikävuodenpaikkeilla. Ja nyt viime vuonna eskarissa rupesi ruoka maoistumaan paremmin. Joten älä huoli Peppi. Tarjoat vaan ruoka-aikaan sapuskaa. Äläkä lähde millekkään maanittelu/uhkailu linjalle. Kyllä se päiväkotielämä varmastikkin muuttaa tuota syömistäkin, kun siellä on niitä muitakin (esimerkin kuuluisa voima ) ja energiaa palaa ihan eritavalla kuin kotielämässä.
 
Keskiviikkoa

Katselin hetken muumeja ja nyt pääsin koneelle :)
Kiva kun tulee taas aamuisin noita muumeja,Oskari tykkää niistä tosi paljon.

Tänään mennään taas kahvilaan,Oskarillekin sitten tekemistä kun on kavereita
=)
Eilen kasattiin tytöille uusi kerrossänky,se on kyllä oikeesti mun ja mun pikkuveljen vanha iskun kerrossänky mutta on melkein kuin uus joten menee tytöillä täysin.
Olivat itsekin tyytyväisiä.

Syömisestä ollut puhetta,ja täältä voin kertoa sen verran että Oskari syö tosi huonosti :/
Se syö tosi vähän ja harvoin tykkää mistään....se välillä mietityttää :/

Sit pakko kysellä yhtä asiaa teiltä,eli onko joltain joskus jäänyt kuukautiset välistä?
Mulla on nyt tämmöinen ihmeellinen tilanne,itseäkin mietityttää mistä moinen :x
Edelliset oli vaan muutaman päivän ja nyt ei ollenkaan,taitaa alkaa vaihdevuodet mulla :ashamed:

Meillä on muuten hiiri :eek:
Tuolla välikatossa se ehtoolla kipittää ja rapisee,pakko kai viedä sille tänään jotain sinistä syötävää sinne |O |O
Mulle jäi sieltä meidän edellisestä talosta ihan hirvee kammo hiiriä kohtaan. Siellä tuli niitä keittiöön syksy/talviaikana n.50 ainakin :x
Sit niitä sai siellä loukuttaa...valtasivat syksyisin koko keittiön ja hyppivät roskiksesta melkein jalkoihin :'(
Onko muilla jo rapissut,vai tuleekos taas muille hiiriä johonkin sisälle?
Meillä ei ole sisällä onneksi näkynyt mutta tuolla vintillä ovat villoissa myllänneet joka talvi,hyi :(

Danjuskalle vielä onnea :hug:
Ihanan kuuloinen hääpäivä teillä :heart:

Peppi:Multa on nyt mennyt jotain ohi,eli minkä koulun aloitat? :ashamed:

Nyt pitää lopettaa :wave:
 
Heip.

Olipa eilen tylsä päivä :eek: Mitään en jaksanut tehdä, eikä mikään huvittanut, ilmakin oli niin kauhee :kieh: Tänään kuulemma piti olla poutaa, ei siltä näytä :(

Smirge; tosta opiskelusta vielä. Täytyy kattoa, miten se lähtee käyntiin, mulla ei oo tarkoitus käydä sen ohella töissä tai tehdä vaan keikkahommia silloin tällöin. Saa nähdä, miten onnistuu. Riippuu paljolti siitä, millaisen työpaikan Sami saa :ashamed: Tiukkaa tulee varmasti olemaan :/ Jos ei onnistu niin täytyy sit kattoo et mitä tehdään. Oon kuullut kaverilta, joka on kyseisessä koulussa et tosi vähän on 8-16 päiviä, no senkin näkee sit.

Onnittelut Ellin kokonaisesta yöstä Lillukka :D :flower: KOitahan jossain vaiheessa enemmänkin kuulumisia kertoa! Minkä kokoinen Elli on? Avustettavan pojalla oli eilen neuvola, yli 8kg oli painoa ja jotain 66cm pituutta. Mitäs kaikkea Elli osaa jo? :)

Tintta, mulla ei semmosta ihmettä koskaan (paitsi raskaana ollessa) käynyt, et menkat ois jäänyt tulematta :whistle: Ihan hyvähän se on siis. Mut me ei tulla oikein toimeen keskenämme :LOL: Okei, meni taas jutut vähän oudoiks :whistle: Niin siis sairaanhoitolinjalle, Helsingin Diakiin oon päässyt opiskelemaan, viime kevään haussa, mut en vielä nyt syksyllä kuitenkaan aloittanut vaan oon poissaolevana tämän syyslukukauden.

Nyt on taas raivo päällä tolla isommalla, kun MIKÄÄN ei ole hyvää. Haluaa kaakaoa, ei halua maitoa sekaan, haluaa siniseen mukiin jne. jne. yhtä järjetöntä :headwall:
 

Heippa aurinkoisesta Kuopiosta :wave:

Hetkeksi tähän istahdan ennenkö lähden pikkupoikasia kotiin hakemaan. Just imuroin auton ja pesin sen sisältä, ei vaan kauan puhtaana pysy, kun poikaset sinne hiekkasilla/kurasilla vaatteillaan hyppäävät :D Mut pääasia, että edes pienen hetken on puhdas!

Muutoin voin ihan ok, olen vaan tajuttoman väsynyt! Nyt järjestelen perunkirjoituksia, niissäkin on oma hommansa.

Eilen oli Wernerillä silmäpolilla aika ja taittovirhe löytyi molemmista simmuista. Silmälääkäri oli sitä mieltä, että kun Wernerille tehdään se aivojen kuvaus nyt syksyn mittaan, niin samalla sitten kokenut silmälääkäri käy tutkimassa silmät uudestaan, kun nukutuksen aikana saavat paremmin tutkittua. Että sitten selviää saako meidän pikkumuru silmälasit vai ei... Jos saa, niin voin kuvitella millasella rusetilla ne sitten on, kun pikkuherra villiintyy :D

Mies lähti eilen aamulla reissuun ja tulee vasta lauantai-iltana kotiin! Huoks!

Mutta nyt menen tekemään vielä salaatin, niin päästään hetimiten syömään, kun kotiudutaan!

Heipparallaa :wave:
 
Päivittäinen taustailija ilmoittautuu aj raapustelee Ilona masun päällä peittäen näkyvyyden näppäimistøøn, joten elkää ihmetelkø virheitä.

Aluksi suurensuuri onnenrutistus TanjaRouvalle. Ihana haapaiva teilla ollut. onnittelut myøs isännelle. Tais hyvan vaimon onnekas saada.

Tintta: mulla juoksi kylmatvareet selkaa pitkin ton hiiren takia. Kaupunkilaistyttønä en ole hiiriin tottunut, vaikka joskus nuorena tyttønä astuin sellaisen päälle korkokengällä kapakasta tullessa meidän rappukäytävässä. Onneks oli muuan promille veressä niin en pyørtynyt. Inhoan hiiriä yli kaiken. IIk. Täällä niitä ei oo onneksi sisälle tullut ainakaan vielä.
Kyselit aikaisemmin syys- ja talvipuvuista. Meillä otolla on vaan sadevaatteet ja jos on viileämpää niin villavaatteen alla. Täällä sataa kaikenaikaan, joten sadevaatteet on ainoat, jotka pitävät jotakuinkin kuivana. Mulla on kaverilta perittyjä reimatecin haalareita, joita käytän sit myøhemmin talvella jos on kuivempaa ja kylmempäa.
Autosta kyselit myøs. Meillä on MB V-luokka, joka on ihana näin monen lapsen kanssa. Muutenkin tykkään isosta autosta kun oon niin lyhyt. On mukava ajella "korkealla".

Peppi : Ottokin on nirso, mutta vaihtelevasti mielialan mukaan. Joskus syø mitä vain (paitsi sipulia) toisinaan ei kelpaa mikään. On kuitenkinaina ollut tosi pieniruokainen. Mun kaverin tyttø (1.5v) syø mitä vaan ja mielettømiä miehenannoksia ja kasvaa silti alakäyrällä, joten ei se kasvaminen taida olla ruuan määrästä kiinni.

Unettomasta oli mukava kuulla.

Sirulle erkois :hug: .

Meillä ei kummempia. Otosta on päiväkodin alettua tullut iso poika. Osaa pukea jonkin verran ja menee itsekseen vessaan kun hätä yllättää. Yøvaippa on aamuisin ihan märkä, vaikka päivisin vahinkoja ei satu enää ollenkaan.
Meillä on menossa ihana kiukuttomuus kausi. Jaksaa kuunnela neuvoja ja kieltoja ja on niin järkevä ja ihana. Voi kun tämä olisi ikuista, mutta senverran olen oppinut, että huomenna voi olla alku uudelle kiukku/uhmakaudelle...

Tytøt taas kasvaa ja kehittyy silmissä. Kovasti hymyillään ja jutellaan ja iltakiukuttelut ovat jääneet vähemmälle. Kunnon rytmiä ei oikein olla vieläkään saatu aikaan vaan päivä alkaa 5.30-9.30. Syødään ja nukutaa, seurustellaan ja naristaan joskus enemmän toisinaan vähemmän. Tyytyväisiltä vauvoilta kuitenkin vaikuttavat. Otto jaksaa viihdyttää aamuisin pikkusiskojaan pitkiäkin aikoja, jollain saan useinkin juotua kahvin aj luettua lehden ihan rauhassa.

Nyt alkaa Emeline tuolla sitterissä kitistä, joten yløs tästä on noustava, enenkuin herättää isosiskonsakkin.

T: Kattinka
 
Pikaisesti...

Ikävä teitä, kun en ehdi kauheasti koneelle...

Mulle tuli tänään elämäni toinen migreeni. Ekahan oli kun olin viimeisilläni raskaana Matiaksesta ja nyt sitten pimeni tänään toisen kerran. Oltiin Matten kanssa aika kaukana puistoilemassa (hän pyörällä ja mä kävellen) ja silmäoireesta yhtäkkiä tajusin, että nyt se on menoa. Soitin sitten veljelleni, että hae meidät kotiin ja kaverilleni, että voitko tulla meidän seuraksi iltapäiväksi, en uskalla olla yksin. Mieskin tuli sitten pari tuntia etuajassa kotiin. Hyvä, että sain kuitenkin soitettua, aika nopeasti oli meinaan näkökenttä yhtä puuroa ja olo tosi turvaton ja vaan itkin. Onneksi tiesin mistä on kyse, pelkäsin kuitenkin, että M esim. sinkoaa autotielle tai jotain vastaavaa.. Kotona otin yhden lääkkeen (joita sain silloin viime kohtauksen jälkeen) ja se auttoi aika nopeasti silmäoireisiin ja puutumiseen, pääkipu tosin jäi ja hiipui pikkuhiljaa. Kun mies sitten tuli kotiin, menin pariksi tunniksi nukkumaan. Nyt olo on ihan suht ok, hiukan "krapulainen" tosin. Huomenna pitää soittaa neuvolaan ja kysellä, pitääkö tulla näytille. En taida kovin kaukaa kotoa enää Matten kanssa kaksin uskaltaa...

Huomenna mulla onkin vyöhyketerapia, kovasti toivon, että se saisi vauvan ulostautumaan. Jännä nähdä vaikuttaako se mihinkään!

No juu, nyt hetkeksi vielä lepäämään, kun mies vei Matten ulos riehumaan, jos vaikka saisi yöllä nukuttua vähän paremmin...

-k ja masuasukki 39+4 (hui!)-
 
heips

kiitoksia vielä teillekin Tintta, Kattinka ja Lillukka! =)

Nyt sain muutaman kuvan lisättyä irciin.. nimimerkki oli ^Tau^

Kaiza:
Jaksuja kovasti tuon migreenin kans.. toivotaan ettei uusis! :hug: uusiko sulla Mattea odottaessa?

Kattinka: Kiva kun kerkesit käydä kuulumisia kirjottelemassa!
meillä taas tuntuu olevan menossa melkeinpä päin vastainen kausi menossa mitä Otolla siellä.. tai sitten vaan äidistä siltä tuntuu kun olo ihan puhki.

Peppi:
Tutulta kuulostaa tuo kysely :D Täällä lisäkysymyksen lisäkysymykselle esitetään vielä tarkebtava kysymys :LOL:
ja monesti just semmosista asioista mitä ei oikein itekkään osaa selittää.. pitää jäädä miettimään oikein.. jos sanoo että siks vaan kun se on niin niin kysytään uudelleen että MIKS? :whistle:

Tintta
kyseli hiiristä.. Meillä ei ainakaan viime talvena näkynyt/kuulunut.. tosin on niitä varmaan lähistöllä kun kissa joka päivä niitä penasaidan alta kantaa.. mut tässä on ainaki 3 kissaa naapurustossa joten ei kanta varmaan kovin kasva.. ainakin toivon niin :whistle:
Ite en osaa kuukautis asiaan sanoa mitään.. itellä aina ollu suht normaalit.. siis edelliseen keskenmenoon asti.. mut ikinä ei oo jääny tulematta. onko mahdollista että sulla ois stressiä tms. joka vaikuttas?

tänään ollu suhtellisen huono pv :|
olin jo töissä niin puhki kun olla ja voi.. aamulla hyvä etten seiniä pitkin kävelly kun pyörrytti.. Itkukin pääs jo jossain vaiheessa kun yritin pojan kans ulos lähteä.. onneks aurinkoinen ilma ja raikas syys sää virkisti. Käytiin puistossa ja sen jälkeen käytettiin Roope vielä pyörälenkillä juoksemassa.

Ilta meni pikku traktoreilla leikkiessä ja Tatu intoutui leikkimään ja laulamaan yhtä laulua minkä itse aikoinani mummo opetti. monta kertaa piti pojan kans se leikkiä ja laulaa.

tatu tuhissut jo hyvön aikaa.. itekki pitäs olla jo nukkumassa mutta kaipaan hetken tätä omaa aikaa ja en kuitenkaan osaa asettua ennen kun mies tulee töistä..

jos menisin haukkamaan jotain iltapalaa niin ei tartte yöllä huonon olon takia lähtee jääkaapille :whistle:

öitä kaikille!
 
Torstaita :)

Oskari katsoo aamuohjelmia joten ehdin koneelle ;)
Eilen oltiin siellä perhekahvilassa,se on Oskarista niin kiva kerho.
Illalla käytiin pyöräilemässä,alkaa vaan oleen jo aika viilee joten täytyy varustautua ens pyöräilyreissuun vähän lämpimämmin varustein :/

Arvatkaas mitä?No se mun kuivausrumpu tuli eilen,ihanaa :D :D
Kokeiltiin heti ja ihan täysin kuivaksi kuivas pyykit =)
Toi rumpu on meillä tosi tärkee koska mulla ei juuri ole kunnollista paikkaa jossa kuivata tätä pyykkimäärää :x
Tuolla pesuhuoneessa kuivaan ja sit on kosteena koko koppi,siellä kun ei ole sitä puhallintakaan niin sinne tulee järjetön kosteus aina eikä sekään hyvä ole :whistle:
Tossa kuivurissa on ihan hirveesti erilaisia ohjelmia kaikenlaisille pyykeille ja ihan voi lämpötilatkin itse päättää,eli jos on sellaisia vaatteita joita ei rumpuun saisi laittaa normaalisti(ainakin ne vaatteet joissa on sitä joustoa) niin tuosta vois sit niille valita alhaisemman lämpötilan jotteivat veltostu :/
Mutta en mä ihan kaikkea siinä kuitenkaan varmaan kuivaa ja paremmat laitan yhä narulle :)

Tänään mennään naapuriin kylään nyt aamusta,siellä on Oskarin ikäisiä poikia seuraksi sille ;)

Kiva kuulla muidenkin kuulumisia Gerbera Kattinka ja Kaizakin :)
Kaizalle jaksuja loppumetreille :hug:

Missäs muuten Käpy luuraa?

Nyt pitää lopettaa jo :D :wave:
 

Huomenet!

Danjuskalle unohdin onnittelut laittaa!! Eli Onnea tuoreelle avioparille!! Ihanan kuuloinen päivä teillä on ollut!

Kaizalle jaksuja! Mies siirsi sun tilille rahaa, oliko summa oikea?

Tinttamooses, meillä on ollut kuivuri 2.5 vuotta ja aivan huippupeli on! Pois en antaisi mistään hinnasta :D . Meilläkin on kaikenlaiset hienoudet siinä, mutta silti kuivaan ns. paremman pyykin telineellä. Tosin jos joskus joku parempikin vaate on kuivuriin vahingossa mennyt, niin eipä tuolle mitään ole käynyt. Yksikään vaate ei siis piloille ole mennyt, eikä nukkaantunut tms. Onnittelut siis hyvästä hankinnasta! :D Joko menkat on alkaneet? Ajattelitko testiä tehhä varmuuden vuoksi?

Minä tässä höhhäilen, että lähtisinkö siivoamaan alakerran varastoa. Aiheellista kyllä olisi...

-G-
 
Olin kirjoittamassa että huomenta :LOL:

Meillä oli tänään ensimmäinen päiväkotiharjoittelu! Oltiin vaan vähän reilu tunti ulkona. Pojat, varsinkin Joonatan, leikki ihan innoissaan muiden lasten kanssa, rupes sit ennen 11 puhumaan, että Jontulla on nälkä, mennään tonne sisään syömään :D Lähdettiin sit kuitenkin kotiin syömään, en tiedä, et syödäänkö noilla harjoittelukerroilla ollenkaan? Rasmus rupes varsinkin sit loppua kohden vähän väsymään, halus vaan sylissä olla, ehti se siellä leikkiäkin ja kivasti meni, ei tarvinnut koko aikaa äitin/isin olla vieressä :) Oli siellä yks tuttu hoitajakin, on hoitanut mun pikkuveljeä, siis ollut siinä pk:ss hoitajana, missä mun pikkuveli oli =) Muisti veljen hyvin ja lähetti terveisiäkin :) Huomenna mennään sit vähän sisätiloja ja leikkejä kattelemaan iltapäivästä.

Tuli mieleen tuosta Gerberan kirjoituksesta noista silmälaseista, miten oikeesti näin tai niin pienellä pysyy silmälasit päässä? Kai lapsi niihin tottuu, mut kuitenkin :D

Olipa kiva lukea Kattinkankin kuulumisia! Tuli tosta mieleen, et kun seuraavana päivinä lapsi voikin olla ihan erilainen ja vaikka edellisenä päivänä ei olis kiukutellut yhtään niin sit iskeekin kamala uhmakausi.. Se on täälläkin opittu, mut myös päinvastainen, siis, että ei se uhmakausikaan pysyvää yleensä ole. En tiiä ymmärskö kukaan mun selitystä :D Mut nykyään osaan ottaa vähän rauhallisemmin, kun ennen taisin ajatella, että noi vaiheet on pysyviä :LOL: Kiitos muuten tuhannesti valokuvista, jotka sähköpostilla lähetit, aivan ihania!! Ja kyllä mun mielestä kumpikin pikkusiskoistaan muistuttaa kovasti isoaveljeään :heart: Suloisia lapsia :heart:

Kaiza, hui tota sun migreenikohtausta :hug: Tsemppiä ja toivottavasti olis vyöhyketerapiasta apuja ;)

Danjuska, ihania kuvia!! Vitsit oot kyllä kaunis :heart: Ja niin hoikka! Kuntoiletko paljonkin? =) Vai syötkö vaan tosi vähän? :D Tatukin jo niin ison pojan näköinen, tosi suloinen pikkumies :) Ja juu, vastaukseksi ei todellakaan kelpaa mikään tommonen: "se nyt vaan on niin", siis liittyen noihin Jontun kyselyihin. Sit niitä lisäkysymyksiä vasta tuleekin ja hermostuu, jos ei kunnon vastausta saa ;) Jaksamisia sulle, tuli aika hyvin mieleen omat huonot olot ja se itkuherkkyys :ashamed: Kun Rasmusta siis odotin.

Tintta, kiva, kun se kuivausrumpu nyt tuli! Minkä merkkinen se muuten on? Miten nopeasti kuivaa täysin kuivaksi pyykin? :)

Jaha, Joonatan kävi kaapilla leipää hakemassa :D Ja Rasmus perässä... Omatoimisia poikia :whistle:

Missä tosiaan käpynen? Ja MIKSI mese ei toimi?? :kieh:
 
:wave: hengissä ollaan, ollu vaan taas hiukan vilinää taas tässä..

Danjuska, tosiaan ihania kuvia!

tintta, mulla on jääny monetki menkat tulematta, mun kierto on ilman pillereitä kaikkea 16-160päivän välillä, huoh.. juu kuivausrumpu on aiiivan ihana!
 

Yhteistyössä