***Joulutähdet 2005 Toukokuussa***


JOULUTÄHTIEN KIMPPU
Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 88cm/12000g (2v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

http://groups.msn.com/joulutahdet2005
 
Hyvää Vappua tulin toivottelemaan.

Mulla on ollu monta päivää ihan armoton väsymys. Yhtään mitään ei jaksa...

Mies lähti Oton kanssa käymään naapurikaupungissa jossain Amerikkalaisten autojen näyttelyssä. Toivottavasti poika nukahtais hieman paluumatkalla niin jaksais sitten Suomiseuran Vappujuhlan. Itekkin vois toisaalta lähteä, mut en jaksa, sitä paitsi se on siirtolapuutarhan tiloissa ja kävelymatka parkkikselta juhlapaikalle on aika pitkä, joten taidan vaan juhlia ylväässä yksinäisydessäni.

Makuulla olo on nykyään hankalaa kun tuo närästys ottaa hengen. Ja minä kun luulin Ottoa oottaessani tutustuneeni närästykseen, mutta se oli vain aavistelua tästä tunteesta.

En nyt jaksa kommentoida yhtään mitään. Viettäkää mukava Vappu ja tulkaa ehtiessäni piristämään minua raukkaa jutuillanne.

T: Kattinka kaksostyttøineen rv 33+2
 
katinka, sullahan on jo kamalasti viikkoja :eek: ne mekot valmistuu tänään ja toivonmukaan myös toiset housut, teen toisista violetit kun valkeelle kankaalle kävi hassusti. sit pitää viel ne pipot ja yks paita tehdä ja sit saat postia!
 
Vitsit, että harmitti, kun eilen unohdin onnitella käpyä ja Villeä siitä, että maito sopii!!!!! :ashamed: :flower: :hug: HUIPPUA!! :) Oikeesti.

Kattinka: kovasti jaksamisia, sulla tosiaan on jo ihan hirmu paljon viikkoja :hug: Ootteko yhtään masukuvaa ottaneet?? Ottakaa ihmeessä, niitä on sit mukava joskus vuosien päästä katella ja sillon ehkä jopa naureskella :whistle: Nyt ei varmaan kovin paljoa naurata, mut kyl mun mummu (nyt reilu 40 vuoden jälkeen :LOL: ) naureskelee sitä vatsaansa, kun "tyttöjä" (niinku hän asian aina sanoo, siis mun äitiä ja tätiä) odotti :D Onko teillä nimet jo päätettyinä? Eikös Otto päätetty jo odotusaikana ja sen taisit heti kaikille kertoa ja siksi kutsuit odotusaikanakin? Eiks se oo Norjassa tapanakin, niin muistan sun kertoneen.

Huh, oltiin just koko perhe sängyssä peuhaamassa, Rasmus sitten kaatui jotenkin niin, että löi päänsä kovaa Samin kyynärpäähän, tuli aian sairaan iso kuhmu :ashamed: Ihan niin pahannäköinen, että mua hirvitti sitä kattoa :( Hetken aikaa itki, mut sit olis jo halunnut jatkaa peuhaamista! Naureskeli, joi maitoa jne. Eikä tullu oksennusta. Ihan normaali on ollut. Tällä hetkellä ratsastaa Joonatanin selässä, sanoo vaan: kokoko=koppotikoppoti. Semmosella hauskalla äänellä, vaikea sitä on kirjoittaa :D

Kuulkaa, me suunniteltiin et mentäis poikien päiväunien jälkeen Linnanmäelle! Pyysin just kaveriperhettäkin mukaan, mut tää mun kaveri nukkuu ja sen mies ei sen puolesta uskaltanut sanoa :D

Nyt Rasmus leikkii nukella, painelee silmiä ja syö päätä, vähän niinku Jonttu Joulutähtien Tampereen tapaamisessa Hannamarin luona :D Ja nyt hokas ilmapallon (ei mikään noista vappupalloista vaan sellanen, joka saatiin lapsimessuilta) ja rupes sillä leikkimään. Kiinnostavaa :LOL:

Tulkaa muutkin kirjoittelemaan! Sami halus, että me vietetään kotiaamu, mun mielestä nää on niiiin tylsiä, mut en sit kuitenkaan yksin poikienkaan kanssa jaksa mihinkään lähteä ;)
 

Moro täältäkin :wave: Ja hyvää Wappua kaikille!!

Eilen päästiin töistä jo yhdeltä, kun saatiin hyvä tulos aikaiseksi =) Oltiin tuossa pihalla sitten pari tuntia, minä imuroin ja pesin auton (sisältä) ja Julius ajeli pyörällä ja Werneri alkuun katseli Jullen pyöräilyä rattaista ja sitten nukahti. On kyllä aivan ihanat ilmat ollut!

Tänään on suunnitelmissa ulkoilua, kunhan Julius heräilee päikkäreiltään. Vapputorille ei jaksettukaan lähteä. Poikaset on innoissaan ilmapalloista :D Wernerikin on ihan höpönä niihin! 10 kpl niitä täällä pyörii, eikä yksikään ole mennyt rikki, vaikka aikas kovassa käytössä ovat olleet :D Normaalisti en ole tykännyt yhtään ilmiksistä, mut tällä kertaa kun eivät ole räjähdelleet, niin eivät ole minua häirinneet.

Huomenna töihin ja töiden jälkeen käydään huonekaluliikkeissä katsastamassa uusia huonekaluja meille. En muista joko täällä kertoilin, mut päätettiin, että jos asunto ei nyt toukokuun loppuun mennessä mene (sopimus on sinne asti), niin jäädään itse tähän. Tilaratkaisuilla sovitaan tähän hyvin! Puustellin setä kävi suunnittelemassa maanantaina meille keittiön ja tosi ihana tuli! Mietinnässä vielä kuitenkin on, oli nimittäin melko kallis siihen nähhen, että meillä on aika pieni keittiö! Hinta oli 13 tuhatta... Toki tuota hintaa nosti meidän valitsemat kodinkoneet, ne maksoi enemmän kuin itse kalusteet, pitää siis vielä kierrellä kodinkoneliikkeet, että josko saisimme sieltä sitten kovemmat tarjoukset.
Ihanaa on suunnitella tämän remontoimista! Pienet poikaset saa meidän makkarin, sopivat siellä sitten nukkumaan ja temmeltämään :heart:

Mutta nyt taidan hypähtää tuon oman kultasen viekkuseen! Ihanaa, kun se on koko loppuviikon kotona! :heart:

Aurinkoista Vappupäivää kaikille!

T. Gerbsukka & Poikaset
 
moikka

Täällä torilta palailtu.. ei kovin kauaa jaksettu olla.. sen verran että jätskit syötiin :p
Pitäs varmaan olakaa kohta vääntämään lettutaikinaa..

Ilma on mitä mahtavin B) koko aamupäivä ollaan oltu ulkona.. munkit (pakasteesta) paistoin, niin ne käytiin sisällä syömässä.
Nyt yrittää Tatu unta tuolla saada.

Kattinkalle
voimia ja nuku ja lepäile kun kerta väsyttää, :hug: Kyllä sitä varmaan saa sitten valvoa kun tyttöset syntyvät ;)

Peppi:
Voi pikku Rasmusta kun kuhmun sai.. no sitä sattuu ja tapahtuu.

arvatkaapa huvittaako kuinka hirveesti lähteä öihin seuraavaksi kahdeksi päiväksi kun ilma tuollainen :/ miks ei olisis vaan silleen että voisi pelkästään talvella tehdä töitä :D

niin ja vähänpä taas ajattelin.. paistoin ne munkit ja sokeroin ja sitten kun Tatu oli osan kerennyt syödä niin muistin että niissä on takuun varmasti kananmunaa.. ja niin niissä olikin kun pussista luin. en tiedä miten niin epähuomioin koko touhun... tieten vaan ajattelin että kylläpä Tatu tykkä.. mahassa kouraisi että mitä tapahtuu mutta onneksi ei mitään tullut!
:ashamed:

jep mutta nyt tekemään se taikina
 
Moikka!!

Heti kärkeen ilmoitan etten ole ehtinyt lukemaan kirjoituksianne :ashamed: :ashamed:
Antakaa anteeksi... :/ :ashamed:
Mulla on vaan niin paljon taas ollut kaikkea etten ole ehtinyt yhtään tänne sen piknik risteilyn jälkeen...

Nyt ajattelin hetkeks istahtaa ja laitella jotain.
Oskari nukkuu ja tytöt lähtevät pihalle leikkimään,mies on istutushommissa :)
Vappu menee tässä sivussa,kokoajan jotain häslinkiä ja touhua |O |O

Pihaa ollaan siivoiltu ja puita halottu ja pinottu jokapäivä :/
Selkä meni taas yks päivä enkä sen jälkeen ole pystynyt juuri mitään tekemään :'(
No kaippa se kohta taas kunnossa on :)

Kiitos kaikille kaivanneille,elossa ollaan :D
Nyt on ollut pari viikkoa ihan hirvittävä nuha mulla,nyt ilmeisesti sit mennyt poskionteloihin koska särkee pirusti sekä poskeen että hampaisiin
:whistle:

Niistä Emmin pääkuvauksista tuli tieto,eikä niissä mitään ollut joten ilmeisesti sitten onpi migreeniä silläkin,valitettavasti :/

Nyt tarttee lopetella,tuskin haluatte montaa sivua lukea pelkästään mun omaa napaa
:D :D
Palaillaan siskot ja iloista vappua teille kaikille...olette mielessä vaikken usein ole ehtinytkään...
 
Aivan mahtavat ilmat on ollu, tänään ihan kesäkeli B)

Me grillattiin makkaraa ja jälkkäriks syötiin lettuja ja jädeä :p

KÄPY ihanaa jos V:lle sopii maito

PEPPI kivalta kuulosti teidän koti aamu, vaikka peuhatessa aina sattuu. Hauskaa lintsin reissua

JELLONA soitellaan lähempänä

Mun loma loppuu huomenna, ajellaan kotiin. pääsee laittelee kasvimaalle potut ja sipulit.
On ollu mukava reissu, mummi ja ukki ovat kilpaa hoitaneet poikia :D

Ainiin siitä piti vaahdota kun oon nyt työttömänä ja aattelin että työkkäri ei tyrkytä mitään mulle enne syksyä niin keskiviikkona tuli työhön osoitus :kieh:
Pakko hakee enkä saa sabotoida hakemusta :kieh: onkelma on siinä että mut on varattu yhteen firmaan töihin mut en tiedä vielä milloin työ alkaa enkä saa vielä sanoo sitä työkkärille kun en mukamas tiedä asiasta :whistle:
Kyllä ottaa päähän tehdä hakemusta kun en halua sitä työtä, on kyllä oman alan töitä mut en haluu tehä iltatöitä, tää on eka ammatti sos.alalla olin enne ravintola-alalla. meen räyhäämään työkkäriin ens viikolla :kieh:

muuten on kaikki oikein loistavasti

KATTINKALLE voimia ja onpas tosiaan aika menny nopeasti :hug:

GERBERA kivalta kuulostaa teidän remppasuunnitelmat

TINTTA onneks ei ollu mitään Emmin päässä, harmi kyllä jos on migreeniä :/

hyvää viikonloppua toivottelen kun tiedän että kotona en jouda kirjoittelemaan

Tigru ja pojat
 
hei, tännehä pääsee taas!
Mulla koskee päähän, V kiukkuaa ja kauppaan pitäs mennä, evvk.

Tintta, koitahan pysyy linjoilla, kirjota vaikka vaan sitä kuuluisaa omaa ).( !

Katinka, näin unta et tytöt synty äitienpäivänä, olivat n.2kilosia, ja toinen oli hiuksiltaan tumma ja toinen vaalee :D
 
Heips!

Vappu ohi. Oli kyllä mukavaa loppujen lopuksi, vaikka aattoiltana kun katsoin tv:tä yksin, oli vähän yksinäinen olo. Käytiin aattona lakituksessa ja istuttiin puistossa pelaamassa palloa ja syömässä vähän eväitä. Meidän kavereista kaksi (joita oon miettiny tän seuraavan muksun kummeiksi) jaksoi koko illan hömpötellä, leikkiä ja harrastaa Matiaksen kanssa. Se oli mukavaa, kun itsellä vähän supisteli. Vappupäivänä oltiin sitten ap ihan vaan pihalla naapureiden tavoin ja iltapäivällä mentiin sitten piknikille. Sielläkin oli ihan mukavaa, mut kun meillä olis Matten kanssa ollu energiaa, niin kaikki muut oli ihan kalpeita... meininki oli vähän tylsä. Onneks mun veli ja sen kaverit oli n. 10metrin päässä, joten Matte suhahteli siinä välissä kokoajan, ettei tullut tylsää.

Sain äsken tietää, että meidän pitäisi päättää Matten hoidosta syksyllä tänään tai viimeistään maanantaiksi. Jaiks. Olin unohtanut koko asian. Pph:lla ei saa jatkaa enää osapäiväisenä, ellei maksa normaalia maksua. Päiväkodissa sais, mut en tiedä mihin me sitten haettais, kun ei asuinpaikastakaan ole tietoa. Tietty se koskee myös sitä pph:takin. Ja puisto & kerhotoimintaan vois tietty viedä, mut se on sitten vaan aamupäivisin. Ohhoh, paljon mietittävää viikonlopuksi.

Jännittää, kun en tiedä koska saan opparista kommentteja. Haluaisin saada sen nyt jo kokonaan alta pois.

Kattinkalla on jo tosiaan hurjasti viikkoja takana. Hyvin on tainnu lepo tuottaa tulosta. Vielä tsemppiä viimeisille viikoille!

Nyt vielä lukemaan Kävyn ja Villen maitoaltistuksesta, mä olen jotenkin ohittanut koko asian...
Ohhoh, onko teillä nyt sit viikon altistus kotona? Vai miten jatkatte? Eikä mitään oireita tullut?
Meillä maanantaina allergialääkäri, jonka pitäis antaa lopullinen tuomio maidosta, saa nähdä mitä tapahtuu...

No niin, nyt hommiin taas, jotenkin nää aamupäivät on tämmöstä lusmuilua aina.

Ihanaista viikonloppua!
 
Heippa ja mukavaa vapunjälkeistä perjantaita kaikille! :wave:

Meidän vappu sujui oikein mukavasti. Aatto oltiin ihan kotosalla vaan, saunottiin ja syötiin hyvin. Eilen oltiin mun vanhempien luona nauttimassa itsetehtyä simaa ja vastaleivottuja munkkeja :p Kotonakin meillä kyllä on itsetehtyä simaa, mutta munkit jäi saamatta, kun pakastemunkkeja mun piti ostaa, mutta eipä niitä aattona enää puoli kuuden maissa kaupassa ollut :whistle: Tippaleivät kuitenkin ostin :)

Kommentoin nyt vaan tämän uuden ketjun jutut ja muutakin, jos vaan suinkin muistan... =)

Kattinkalle kiitokset uudesta pinosta! Mahtavasti sulla tosiaan on jo viikkoja kertynyt! Kovasti jaksamista viimeisiin viikkoihin ja väsymykseen! :hug:

Peppi: Voi Rasmuksen kuhmua, mutta niitä tosiaan tulee, vaikka kuinka yrittäisi niiltä välttyä :/ :hug: Olittekos te Linnanmäellä?

Gerbera: Mukavalta kuulostaa teidän suunnitelmanne asuntonne varalle, jos se ei kaupaksi mene :) Remonttia ym. uutta on kyllä ihanaa suunnitella! :D

Danjuska: Onneksi Tatulle ei munkeista mitään tullut! :hug: Tsemppiä töihin! :wave:

Tinttamooses: Aivan vapaasti saa vaan omaa napaa kirjoittaa, pääasia että kirjoittaa! :D
Hienoa että Emmin pääkuvista ei mitään löytynyt, tosin eipä migreenikään varmaan kovin mukava ole... :hug:

Tigru: Harmi tuo työkuviohomma :headwall:

Kaiza: Tsemppiä Matiaksen hoitopaikkamietintöihin ja jaksamista muutenkin! :wave:
Ois aivan ihanaa nähdä sitten, kun saat opparin pois päiväjärjestyksestä :)

Koivunkäpy: Todella hieno juttu, että Villelle maito nyt sopii! :hug:

Mä kävin viime viikolla esimiehen kanssa juttelemassa töihinpaluusta, 1.10 lupasin meneväni :D Kolmepäiväistä työviikkoa teen ja 6-8 tuntia päivässä, siitä ei vielä sovittu tarkemmin. Kuulemma sitten vaan on yleensä lauantait töitä, mutta siten se on hyvä, että miehen pitää olla sitten vaan kaksi arkipäivää pois töistä, eikä välttämättä sitäkään kun voi olla sitten aamun tai illan töissä riippuen siitä, onko mulla aamu- vai iltavuoroviikko =)

Eipä nyt varmaankaan muuta. Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Mitäs hassuja nimityksiä teidän lapsukaiset on keksinyt eri sanoille?
Tässä Joonaksen muutama. Traktori on kunde, kaivuri on kongo ja kärpänen on pämpä :LOL: Nyt ei tule mieleen enempää :)

Jesse on muuten nukkunut nyt kaksi yötä heräämättä kertaakaan, jippii! :D Esim. edellisyönä nukkui 21.30-7.45 =) Taisi Jesse kuulla mitä isi illalla kysyi, kun nukkumaanmennessä pohdittiin, että koska Jesse mahtaa nukkua koko yön :)

Kai sitä ulkoilemaan pitäisi kohta lähteä :wave:
 
Böö. Menin tänään töihin ja vastaanotto oli tämänlainen: mitäs sä täällä teet, eikö tänään oo perjantai :whistle: :D :ashamed: Ainiin, enän mä perjantaisin ole normaalisti töitä tehnyt :LOL: No, eipä haittaa, olin siellä sit vaan pari tuntia ;)

Danjuska: :hug: ja jaksamisia töihin! Hyvä, ettei munkista tullut mitään Tatulle!

Tintta on hyvä ja kirjoittaa ihan vaan omaa napaa, kunhan jaktaa kirjoittamista :)

Tigru: Höh, voi tota työkkäri-asiaa :| Toivottavasti selviäis parhainpäin!

Olikohan koivunkävyllä enneuni ;)

Katinka, tuuhan kirjoittamaan päivän kuulumiset!! Ja nyt, kun sulla noin hurjasti on viikkoja niin sanon, että minä tahdon HETI kuulla vauvauutiset!! Muistathan ne mulle laittaa?? Ja vaikka silloin jo, kun sairaalaan lähdette -jos ehtii, jaksaa, muistaa ja viitsii :D (MUn avustettava aina sanoo mulle, että tuu sit huomenna töihin, jos ehdit, jaksat, muistat ja viitsit :LOL: ).

Kaizalle jaksamisia miettimiseen ja kerrohan sit meillekin, millaiseen ratkaisuun päädyitte =)

Niiskuneiti: kiitos :hug: Oltiin juu lintsillä, Joonatan tykkäs ihan hirveesti kaikista laitteista ja yhteen junaan (johon ei aikuiset saa mennä) halus mennä monta kertaa peräkkäin :heart: Yksin siellä muiden lasten kanssa istui ja nauraa räkätti :D Rasmus ei kummempia tuuminut, eli oli ehkä vähän pieni vielä niihin juttuihin :) Kamalan kallista, ei voi muuta sanoa! Siis kaikki siellä... Et ei se halpaa ole, ei. Noista sanoista, mitä nyt ihan äkkiä tulee mieleen niin kärpästä sanoi jotenkin käppänä :LOL: Tai pääppänä, miten se nyt menikään.. Avaimet on amenoi :eek: :LOL: Rasmus on ollut mm. Ahmu, Affa, Assu ja Asmu :heart: Tällä hetkellä se on jotain Assun ja Asmun sekoitusta... Tai Asmus...

No nyt Sami soitti, pitää lopetella. Me mennään koko konkkaronkka uimahalliin :) Kivaa, kun on ollut nyt tekemistä!

Mulla tulee hirveesti kirjoitusvirheitä, en oo vieläkään kunnolla oppinut tän uuden koneen näppäimistöä, on vähän erilainen, ku entisessä koneessa...
 
Joonatan kertoi just isille, että: Jonttu itki isiä (se itkee AINA isiä, jos se ei satu olemaan kotona, kun poika herää päiväunilta, saattaa helpostikin raivota puolikin tuntia), no, isi totes, että "voi että", johon Joonatan oikein painottaen "voi ETTÄ" :LOL: Hauskan kuuloinen.

Mites muut joulutähtipojat, onko tullut jotain semmosta kautta, että isin kanssa asiat sujuu paremmin ja isin kanssa haluais kaikki jutut tehdä, isin ruoka on parempaa jne.? :wave: Joonatanilla on tosi vahva sellainen kausi, äiti ei kelpais mihinkään. Ja ihan just luin jostain vauvalehdestä tai kaksplussasta, että 2v. iän tienoilla semmosta tulee pojille, kun ne jotenkin tajuavat, että ovat äitin kanssa eri sukupuolta ja enemmän isän kaltaisia tms... Helpotti kyllä lukea toi tieto, kun on ollut asian takia vähän jopa paha mieli :ashamed: Olis kiva, jos jaksaisitte tähän vähän vastailla :attn:
 
On tainnu kattinkan väsymys olla hieman lorvikatari pohjaista. Olin tänään Oton kans leikkipuistossa ( istuskelin siellä mukavalla tuolilla). Kotiin kun tultiin oli mies tullu jo tøistä ja puuhaili pihalla. Laitoin Oton nukkumaan ja aloin siivota kun ärsytti ku miehellä on aina niin kiire pihahommiin ja oli vaan tyhjentäny tiskikoneen. Olin aatellu et siivoillaan yhdessä, mutta aloitin ja sain aika hyvin imuroitua koko talon ja pølyt pyyhittyä kun Otto nukkui. Ja nyt ei väsytä yhtään. Näin pirteä en ole ollut aikoihin. siis laiskuus väsyttää.
Talvivaatteet on ulkona tuulettumassa ja laitan miehen pakkaamaan ne pukupusseihin ja pois nii saadaan taas eteisen kaappiin tilaa.


Noita hassuja sanoja on ollut ne on vaan unohtunut. Sen muistan kun Otto pienenä oppi juomaan pillillä ja sit aina mukin eteensä saatuaan huuteli pilluu, pilluu kun halus pillin.

Toissapäivänä oli noussut hiljaa yløs päiväunilta (ennenkuin oli nukahtanut), lukinnu itsensä kylppäriin ja mm. syønyt hammastahnaa ja voidellu lattian kosteusvoiteella. Løysin pojan puolinukuksissa lattialta ja taisin tokaista että no voi hyvänen aika sentään. Selitti sit iltapalalla et päivällä oli tullut voi hyvänenaikanen kun Otto ei nukkunutkaan päiväunia.

Käpy: Päivä ja paino kuulosti hyviltä, mut mies oli pettynyt ku kummallakaan ei ollu punasta tukkaa. Onko sulla ennustajaeukon kykyä?

Kävin tässä välissä lähikaupassa ja pyørällä.

Peppi kyseli meijän tyttøjen nimiä. Toisesta tulee Ilona toisesta olaan vielä epävrmoja. Tykkäisin Aminasta, mut se on aika lähellä kaverin Alinaa. Katsotaan.

Meillä on aina isä ollut ykkønen. Jo vastasyntyneenä tarttui aina isiä sormesta mua ei koskaan. oton eka sana oli Pappa ja sitä huutaa vieläkin ekana herätessään. Tottelee isäänsä myøs paremmin kaikessa, vaikka Jørn meillä onmin se lepsumpi ja hellempi kasvattaja. Musta se on vaan hienoa, että lapsella on hyvä suhde isään itsellä kun sitä ei ollut. Eihän meidän vanhempien ole tarkoitus kilpailla paremmuudesta. on varmaan molemmat tavallaan maailman tärkeimmät ihmiset, joten Pepi elä murehdi. Pojat on kuitenkin loppupelissä aina äidin poikia ;) .

Nyt pitää mennä.

Kattinka
 
Pikaiseen noista hauskoista sanoista; Julle sanoo pillimehua pillumehuksi :D Siinäpä on ollut kaupassa aina naurussa pitelemistä, kun pikkumies huutelee, että "Nunni haluaa pillumehua" :D Sipsit on pimpsiä, limppari oli vähän aikaa sitten pimppaa, nyt onneksi sanoo ihan limppaa :D Kilpikonna on kinga, sängyssä pötköttäminen on nököttämistä. Werneriä kutsuu edelleen vauvaksi ja meinaa välillä ihan suuttua, kun sanotaan, että vauvan nimi on Werneri tai Wellu :D Korjaa sitten kovaan ääneen, että "eikun vauva" :D
Meidän auto on "isin auto", vaikka minä sillä pääasiassa nyt ajelenkin.
Tuota Pepin mainitsemaa "vain isi kelpaa", ei meillä vielä ole ollut. Eli vielä on Nunni ihan äitin poika :D

Nyt konneelta pois, alaselkä on niiiiin kipeä, että jouduin lähtemään tänään kesken päivän töistä pois. Kivasti säteilee kipu takareisiin, en löydä oikein hyvää asentoa. Ei siis ole hyvä olla pitkällään, istuallaan eikä seisallaan.

Mutta palailen taas :wave:
 
Meillä kun ei poika puhu edelleenkään niin noita hauskoja sanojakaan ei ole.. tai no, iskä on ssskä ja sisko on sssko. paloaunto, ambulanssi ja polisiiauto on wiiuuuwiiiuuu.

aamupäivä meni kaupassa, sit oltiin ulkona, herkuteltu jätskillä, hyvin kelpas pojulle uuniomena jäätelö :eek:
Eli nyt kotona annetaan maitoa joka päivä enemmän ja enemmän, tänään on jo mentävä 3dl mikä on kyl jo tullukki täyteen. eikä vieläkään oo reagoinu sen kummemmin ku et tuo tuhauttelee kamalan hajusia pieruja, mut sitä se teki ennen maitooki.. :whistle:

Katinka, kerro sit pitikö mun uni paikkaansa!

Peppi, meillä riippuu päivästä kumpiko kelpaa vai kelpaako kumpikaan.

Pojulla on vieläkin mysteeri mitä haarukalla/lusikalla tehdään, tuntuu olevan et sormin on kivoin syödä.. tänään sit käytiin fiestassa syömässä, mikälie ollu se minkä pojulle otin, semmonen minkä ois loistavasti voinu syyä sormin, no herralle piti antaa harukka ja veitsi, kovasti yritti tomerana leikellä siitä paloja :LOL:
 
jee pääsinpäs tänne!!

luulin jo että minua poikotoidaan :whistle:

sen verran nyt että vilistä on yhteisössä jonkunmoinen kuva.. laitan paremman kun saan kameralta koneelle kuvta.. ja sitten tatustakin tuoreita kuvia ;)

palaan myöhemmin kun ehdin
 
Iltoja!

onpa taas töissä ja perheen parissa mennyt nää päivät. ja noi ilmat ulkona vetää puoleensa aivan mielettömästi, mittään muuta ei viitsi tehdäkään kuin pihalla oleilla.
vappuaatto meni oikein mukavasti, aamu oltiin töissä ja käytiin miehen kanssa iltapäivällä pikaiseen asioilla. äitini hoiti poikia sen aikaa ja oli meillä vielä illallakin syömässä. mies grillasi niitä kylkiä ja salaattia+patonkia lisäksi. :p mikkis vähän väsähti illalla ja meinas en haluu/haluu mieheksi ryhtyä, mut onneksi sain tainnutettua nopeaan unille. Aleksi oli tippunut puusta meidän ollessa asioilla, mut ei ollut onneksi muuta tullut kuin mahaan sellainen pitkä jälki, siinä oli illan ajan suoja päällä kun hiukan verta vuoti, mut nyt on jo ihan kunnossa. :)
eilen olin aamuvuorossa ja pojat touhusivat kolmestaan ulkona. iltapäivällä lähdettiin metsästämään niitä vohveleita joita tästä kaupungista ei sit löytynytkään. :kieh: loppujen lopuksi käytiin torikahvilassa herkuttelemassa ja yhdessä puistossa syömässä jädet ja pojat leikkivät siellä samalla hetken aikaa. illalla käytiin viel pikkulenkki pyöräilemässä koko perhe. :D tänään oli iltavuoro ja huomenna vapaa sit taas iltavuoro.

peppi, meillä Mikkikselle ei viel ole tullut tuollaista isä-vaihetta, mut kyllä ne hommat onneksi isinkin kanssa sujuu, jos ei äippä ole paikalla. kivalta kuulosti teidän lintsin reissu. =)

niiskuneiti, meillä ei kummemmin ole noita hassuja sanoja mikkiksellä kun useimmat lausuu ihan oikein tai sit jättää ehkä ekan kirjaimen pois alusta.

jullen, pillumehu oli aivan huippu. :LOL:

meillä aleksi esim. sanoi pienenä amaimen ja tarkoitti avaimen, mut mikkis sanoo avaimen ihan oikein.

osaako teidän tähdet kaikki värit oikein? mikkiksellä ei ole mitään hajuakaan. kaikki on punaista mitä hältä kysyy.

käpy, hienoa kun teillä maito näyttää sopivan villelle. =) helpottaa kummasti elämää taas. olipa aika mielenkiintoinen uni sulla kattinkan vauvoista. minäkin innolla odottelen pitääkö paikkansa.

gerbera, onko selkäsi parempi?

niin ja tintta kirjoittaa todellakin vaikka omaa nappoo, jos ei muuta ehdi/viitsi/jaksa. ensi vkolla varsinkin luen taas yöllä mitä vaan, kuhan on paaaljoon tekstiä. muillekin ihan tiedoksi. ma-to yöt valvon taas. =)

nyt käväisen pikaiseen yhteisössä ja sit painun nukkuu et jaksaa taas huomenna touhuta..pitäis pojille vaatteita lähtä ostelee ja piha hommia riiiittäää...

kauniita unia kaikille. :hug:
 
HuoHHHHmenta |O (=iiiiso haukotus).

Me sitten aloitettiin eilen Rasmukselle unikoulu!!! Illalla heräsi jo 3 kertaa, eikä 2 kerralla meinannut nukahtaa :eek: No, yöllä heräili parit kerrat ja uht nopeaan nukahti, mut sit klo 4 kun heräs niin voi sitä huudon määrää!! Huomas kyllä taas, että on tuossakin pojassa sitä tahtoa ihan riittämiin!! :eek: :ashamed: Siis huusi varmaan tunnin, niin, että oli ihan hikinen ja ääni käheenä, pidin sylissä ja siinä keinuttelin. No, sit nukahti, mut ei kauaakaan nukkunut, kun taas havahtui hereille ja niin jatkui loppu yö. Eli sen 4 jälkeen ei oikeastaan edes nukkunut |O Oon ihan varma, että toi poika ei kovin hevillä luovuta! En siis usko, että ensi yö olis yhtään helpompi, varmasti jopa vaikeampi... :|

Uimahallissa oli kivaa. Joonatan meni pari kertaa vähän veden alle, ei tajunnut raukka heti yrittää ylös nousta, mut ei pahemmin edes itkenyt, eikä alkanut pelätä/jännittää :heart: Terapia-altaassa siis oltiin ja siellä Joonatan halus välttämättä ite kävellä nitä portaita ja sitä mäkeä, siinä sit liukastu parit kerrat..

Kattinka: No ei ainakaan tunnu äitin pojalle tuo isompi, vaikka sitäkin on kyllä joskus ollut :heart: :ashamed: Kivat nimivaihtoehdot! Ei se Amina mun mielestä ole liikaa Alinan kaltainen tai ei ainakaan mun mielestä haittaa, vaikka vähän oliskin. Ootpas sä reippaillut eilen! Ihana kylpyhuone-episodi :whistle: :LOL:

Kiva, kun olette tohon isi-poika-juttuun vastanneet! Vastatkaa muutkin, mm. Tintta, Hannari, Hannele, Epeli, Kaiza ja muut :attn:

Ihana toi Nunnin pillumehu :LOL:

Mut nyt tuli pojat kylvystä :wave:
 
Heipsan :)

Ihana ilma täällä...ulos kohta hyökätään B)
Peppi:Meillä isi on aina ollut Oskarille ykkönen.
Mua ei pyydä milloinkaan leikkimään mutta isäänsä pyytää,isin kanssa touhuilevat noitten traktoreiden ja moottorisahojen parissa tuolla pihalla,mun kanssa vaan kiukkuilee :)
Mä kelpaan kyllä lohduttajaksi jos johonkin sattuu :D
Onnea ja jaksamista tuohon unikouluun :hug:
Mielessäs vaan ajattelet kokoajan että teet sen kaikkien parhaaksi ja kohta se helpottuu ja olette kaikki onnellisempia :)

Niiskuneiti:Oskarilla on kans hauskoja sanoja..
kaivinkonetta kutsuu kaikkoseksi :whistle:
perhonen on penduli ja aamupalalla pyytää usein murodooneja(muroja),makaroonit ovat sitten makadooneja :D
Tuli tuosta Jullesta mieleen niin oskari kutsuu vichyä vituksi :whistle: ;)
Että voitte kuvitella mitä meillä kaupasta ostetaan :LOL:
Ihania pienet :D

Jellona:Oskarilla ei ole väreistä mitään hajua :whistle:

Meillä menee viikonvaihde työn merkeissä,mies sai taimien istutuskeikan ja menee vielä huomennakin :/
Olen yrittänyt tuota pihaa edelleen siistiä,olis ihana laitella kaikkia kukkiakin,mutta pikkumies tuppaa niitä sit keräileen joten taidan jättää istutukset ens vuoteen suosiolla,en jaksa kuitenkaan sen perässä kokoajan mennä ja vahtia silmä kovana ettei revi niitä :/

Leikkimökki siivottiin ja laitettiin puhdas matto sinne,nyt on sit kiva leikkiä...meillä ei ole lupaa sinne viedä hiekkaa eikä mitään keppeja tai ruohoakaan,sitä varten on sit eri paikat :)

Nyt pitää lähtee laittaan kämppää kuntoon et päästään Oskarin kans ulos,tytöt jo menivätkin pihalle...
 
Tultiin kotiin päikkäreille. Oltiin aamu puistossa, sellasessa, jossa ei olla aiemmin käyty, kiva uusi puisto oli! Pyörääkin käytiin äkkiä kattomassa, mut on kaikista Prismoista nyt loppu :( Ensi viikolla pitäisi tulla...

Sit käytiin mun mummulla ja papalla, siellä oli mun serkku perheineen myös, serkulla on la elokuussa ja masu näkyi ihanasti :heart:

Jellona: Ei osaa Joonatan värejä, joskus sattumalta tullut oikein, mut ihan tosiaan vaan sattumaa :whistle: En vielä oletakaan, että oikein tulis...

Poikien äidit, joita en vielä huhuillut, Tigru, Metku, Danjuskakin, Smirge, Niiskuneiti ja kumppanit, vastailkaahan, kun kirjoitatte ja kirjoittakaa pian :D

Lähetään heti päiväunien jälkeen ulos, mut vielä mietitään et minne.. Olis kiva mennä jonnekin muualle ku tohon omaan pihaan/lähipuistoon... Seurasaari olis yks vaihtoehto, mut ei siellä oikein ole mitään näin pienille lapsille... Hmm.
 
Peppi, mihis minut unohdit pojan äitinä :LOL: siis tää oli oikeesti vitsi sit kuten tiiätkin ;) . Mut siis meillä Onnilla on ollut kanssa juuri samaa kuin Jontulla, oli jo ennen vauvan syntymää (nyt äiti on toisinaan se paras, toisinaan iskä) eli isi teki parasta ruokaa, tekivät poikien juttuja jne. Mäkin oon lukenut et normaalia on eli no hätä! Kuuluu poikien kehitykseen.

Jellona meillä Onni osaa värit. Ensin osasi muutaman perusvärin ja sit pääsiäisenä tajusin et osaa "kaikki" värit, siis oranssin, harmaan, valkean, ruskean, violetin jne perusvärien lisäksi. Mut jostain on mieleen tarttunut et vasta 3vuotiaalta odotetaan parin värin tuntemista ja kuulin et 2,5vuotisneuvolassa täällä on joku sellainen tehtävä, jossa on lajiteltava kahta eri väriä olevat palikat eri pinoihin, siis esim. punaiset punaiseen pinoon ja siniset siniseen, mutta värejä ei osaa tarvitse nimetä. Ja vielä, kun terkka kävi meillä vauvaa kattomassa, Onni luetteli siinä samalla jotain värejä (tekee sitä nyt niin että "äitillä on vihlee paita, auto on sininen jne) niin terkka sanoi kun kuuli Onnin höpöttelyt, että hienosti Onni nimeää värejä, että tän ikäisenä niitä ei vielä tarvitsisi osata. Eli ei mitään kiirettä.

Heh, Niisku kyseli hassuja sanoja. Kylläpä pikkuset puhuu paljon tietystä asiasta ;). Meillä Onni kutsuu siskon miestä Timppaa Pimpaksi. Huutelee aina Pimppaa!

Me ollaan leivottu siskon kaa ja Onnikin teki pikkuleipiä pikkusiskon kastejuhliin :). Nyt kun herää unilta, ulos tie vie.

Tyttönen on edelleen kovin tyytyväinen, tosin aamuyöstä ähkää hieman massuaan. Mut nyt kuuluu nälkätuhina joten mentävä on.
 
Moi!

Ehdin hetkeksi seuraanne, pojat kaikki katsovat fröbelin palikoita =) Tuo on ihan hitti kummallekin pojalle, milloin leikkivät mukana ja milloin katsovat, iskä muuten vaan hengaa mukana.

Pepille tulin vastaamaan tuohon kysymykseen.. Meillä ei oikeastaan ole tuollaista isi-vaihetta ainakaan vielä ollut. Mika kyllä leikkii poikien kanssa enemmän ja pojat häntä pyytävätkin useammin leikkimään, johtuu kyllä siitä ettei mun luovuus ja lapsenmielisyys ole huipussaan enää. Mulla kun on aina kaikkea pientä kotihommaa niin mieluusti sitten niitä teen rauhassa kun pojat leikkii. Mutta kyllä mä aina välillä innostun ja leikin, varsinkin Eetulle on tärkeää että äiti leikkii aina välillä. Paljon enemmän pelailen sitten heidän kanssaan. Mä oon meillä se, jonka pitäisi aina auttaa iltapesuissa ja mun pitää lukea iltasatu ja isi ei oikein kelpaa. Tää kyllä johtuu siitä, että olen muuten vähemmän poikien kanssa kotosalla. Nuo työajat kun vaan menee niin, että isännällä on enemmän aikaa iltaisin pojille. Tiettyihin asioihin kelpaa vaan äiti, varsinkin jos tulee paha mieli ja mieluusti kyllä sitten olen se joka lohduttaa, sillä poden huonoa omaatuntoa koska en poikien kanssa oikein ehdi oleilla. Ymmärrätte varmasti mitä tarkoitan.

Ihanat ilmat kyllä on täälläkin ollut, ulkoilu on niiiiin paljon helpompaa kun ei tarvii kiskoa paksuja vaatteita päälle, ulos lähteminen on niin nopeaa. Tänäänkin oltiin mun töiden jälkeen tuossa ulkosalla opettelemassa pyöräilyä. Eetulle ostettiin uusi pyörä ja ilman apupyöriä nyt opettelee ajamaan. Aika nopeasti tuo on oppinut, pysyy jo jonkin matkaa hyvin pystyssä. Atte tajusi tänään miten sillä pyörällä pääsee itse eteenpäin. Oppi aika yllättävän nopeasti polkemaan ja huuteli välillä että mennään jo. Itse ei siis saa vielä "alkuvauhteja" vaan apua tarvii lähdössä.

Jokuhan se kyseli (olikohan Peppi taas =) ) Aten änkytyksestä. Välillä puhe sujuu jo paremmin, mutta kyllä vielä änkytystäkin mukana on. En ole enää niin huolissani kun uskon että on ikään kuuluvaa ja tosiaan kun välillä menee jo paremmin. Kiitos vaan kaikille, jotka asiaan kommentoitte, kommenttien jälkeen olo helpottui. En muista oliko se kuka, jolla samanlaista oli ollut (Epeli?). Kyllä voi olla huono muisti... ihan itteenikin ahistaa kun en enää muista oikeastaan mitään, liian paljon asioita pyörii mielessä ja ehkäpä pientä stressiäkin pukkaa...

Taloprojekti junnaa paikallaan, erinäisiä mutkia on tullut matkaan ja niitä nyt sitten selvitellään. Tulevat naapuritkin kävivät suunnitelmiaan näyttämässä ja kivalta perheeltä vaikutti. Heillä on Eetun ikäinen poika, joten ainakin leikkikaveri löytyy läheltä mikäli kemiat synkkaa. Olen virittelemässä omaa blogiakin tuohon rakentamiseen liittyen, saa nähdä kuinka jaksan sitä päivittää.

Nyt lähden iltapalan laittoon ja pojat nukkumaan niin saapi sitten kaivaa herkut esiin :p

Katinkalle vielä extra terkut, olet usein mielessä. Hyvin on viikkoja kasassa, malta vielä hetki lepäillä.
 
Kyllä nyt on ulkoiltu!! :D Mentiin heti poikien päikkäreiden jälkeen Haukilahden rantaan, Joonatan heitteli isin kanssa laiturilta kiviä, syötiin terassilla ruoat ja ostettiin jätskit jälkkäreiksi :p Jonttu haluaa nykyään aina työntää Rasmuksen rattaita ja suuttuu armottomasti, jos joku sitä yrittää auttaa :whistle: Pikkusen hirvitti, kun se työnteli rattaita laiturilla ;) No kyllä me toki siinä kiinni pidettiin :whistle:

Sami meni sit kaverinsa kanssa terassille, me poikien kanssa mentiin äitin pihalle, niillä oli siellä talkoot, hyvin viihtyi Jonttu hiekkiksellä, kun oli siinä kavereita. Rasmus se taas ois tykännyt kävellä ympäriinsä ja sen perässä sai juosta (lue: mummu juoksi ;) ). Tultiin kotiin 19 jälkeen, käytin pojat kylvyssä (olvat yltäpäältä hiekassa) ja syötiin puurot, ihan just poitsut nukkumaan...

Voi Lillukka, mä vaan unohdin jostain kumman syystä kirjoittaa sut noihin huhuiluihin, vaikka ensimmäisinä olit poikien äideistä mielessä, mä vannon!! :hug: :D Ihan totta! Piti oikein pariin kertaan noi lukea läpi, kun olin IHAN varma, et olin sut niihin kirjoittanut!! Ajattelin vielä et jospa sillä saan sut sieltä vauvahuuruista innostettua kirjoittelemaan ;)

Metku: kiva, kun lähdit kirjoittelemaan :hug: Älä poe huonoa omaa tuntoa :hug: Mäkin kyllä edelleen kelpaan lohduttajaksi :heart: Usein sit, kun isompi itku ja hätä on mennyt pois niin muistaa haluta isin sylkkyyn :whistle: Meillä kuunnellaan kans Fröbelin palikoita!! Molemmat tykkää hirveesti, Rasmus tanssii tahdissa ja Joonatan tekee leikit mukana, ihana seurata :heart:

Mä muuten kuvasin eilen Jontun raivareita :whistle: :LOL: Sai ihan hirveen kohtauksen taas, kun ei saanut laittaa auton ovea kiinni, juoksenteli täällä kotona ja heittäyty maahan jne. Luulen et toi kuvaaminen jopa vähän hillitsi raivoista, vaikka sit rupes heittelemään ytavaroita mua kohti huutaen: ei kuvaa :eek: :LOL: :whistle:

Noniin, nyt tuli Sami, ruvetaan laittaa poikia nukkumaan. Tänään tuleekin Suomen peli :wave:
 

Yhteistyössä