JOULUTÄHDET HUOM!

Ehtoopäivää

Kotiin palattu kyläreissulta :)
Oli kiva käydä,ostin samalla kissoille raksujakin.
Siellä mun kaverilla on paljon elukoita,oli kissoja,koira,kanoja,riikinkukkoja,fasaaneja,poni ja kuttu :D
kauppas mulle nyt keväällä syntyvää kiliä :whistle:
No jos jätän ostamatta :D

Oskari nukahti autoon,saa nyt nukkua siellä hetkenaikaa...
Tytöt tuli koulusta ja tuo Annin ystävä pelkää meidän pikkukoiraa ;)
Kokoajan pitäis laittaa koiraa vaan häkkiin,ei mainannut millään ymmärtää kun selitin ettei se voi koko päivää häkissään olla :/

Kiitos vastauksista yhteisöön.
Unettomalle ja kävylle laiton yv:tä

Nyt kotihommien pariin :wave:

Niiskuneidille pitää vielä laittaa että tee niistä karviaisista hilloa :p
ja syötte sit pannarin,jäätelön tai lettujen kanssa :p :p
 
Moi.

Se on sitten koko viikonloppu (paitsi sunnuntaina) töitä :/ Ahdistaa ja vähän ressaa, kun se muutto (tai tavaroiden pakkaaminen ja purku) on melkeinpä täysin mun vastuulla :ashamed:

Mulla tuli illalla joku kauhea vatsakramppi tai vastaava ja sitä kesti monta tuntia, olin ihan varma, että sairaalaan joudun :whistle: :ashamed: Oli muuten ihan sairaan kipeä! Ja syytä en ole keksinyt.. On koko päivän ollu maha kipee, muttei samalla tavalla ku eilen.

Heh, Jesse on ollut saman painoinen puolvuotisneuvolassa, mitä Joonatan oli 1-vuotiaana ja Rasmus vielä pienempi 1v. neuvolassa :D Miten niin meillä hitaasti kasvavia lapsia :whistle:

Kiitos Niiskuneiti, Lillukka, Siru, Jellona ja Tintta :hug:

Mä en jotenkaan saa tänne kauheen hyvin kirjoitettua... Ei nyt luista juttu. Kauheeta tökkimistä vaan :|

Kiitos teille kaikille, että olette olemassa :heart:
 
heips

jipii, huominen vapaata =)
tatun kans tänään hieman raikkoiltu jos sais huomenna vaikka siivottua.. tai sitten vaan imuroin ja pyyhin enimmät pölyt :whistle:
ulkoiltiin ja oli tosi kiva ilma kun alkoi illasta pakkasen puolelle menemään.

Viime yön poika jopa nukkui.. laitoin illalla sipuli pussin sängyn päätyyn niin ei nokka ollut tukossa.. ja jipii! yksi neljästä takahampaasta on nyt läpi :D vielä kolme kun sais tehtyä niin loppus tuo kuolan valuminen ja sormien suussa uittaminen :LOL:

Pepille jaksuja töihin! ja muutenkin, :hug: toivottavasti ei se kramppi uusi.
Yritä olla stressaamatta.. hyvin se menee ja kyllä sinä jaksat :hug: onhan se toisaalta vaihetluakin arkeen jos pitää hyviä puolia etsiä... :whistle:
vaikka tiedän kyllä että kivempi ois olla kotona viikonloppu. Mulle olivat laittaneet perin viikon päähän 2 viikonloppua peräkkäin vapaata :eek: :D hyvä etten penkiltä tippunut kun huomasin :LOL: joo.. paitsi että pitää siitäkin sen verran ;) napista että perjantaiksi olivat iltavuoron laitteneet, mut viis siitä nyt.
oho.. meni vähän aiheen vierestä... :whistle:

Smirgelainelle kevät ketutuksen podentaan jaksuja! :hug: Toivotavasti menee pian ohi.

Niiskuneiti: Meillä äiti teki karviaisista kesällä hilloa ja namsk että on hyvää :p

Ja Tatun suusta.. levitti dublot päivällä lattialle ja pyysin että hakee sen korin niin kerätään ne pois.. vähän aikaa vempuili siinä jollon sanoin uudestaan.. poika tuumi että öö... jätetään toiseen kertaan :whistle: Itellä oli naurussa pidättelemistä ja Tatukin ilmeisesti huomas kun äitin suupielet nyki kun ihteesäkkin rupes naurattamaan :LOL: en ymmärrä taas että mistä moisen lauseenkin saanut päähänsä.. toinen mitä nykyään sanoo on että eipä tässä kummempia/mittään. Luultavasti tuon matkii minulta kun puhun puhelimessa.

nyt jätkän pätkä vetääs ikeitä.. kai pitäs ite lähtee vielä suihkussa käymään ja yrittää pysyä hereillä jotta miestäki näkis.
 
Iltoja täältäkin!

onpas ihanan paljon tullut tekstiä tänään... :D

me oltiin päivä hoidossa ja töissä. iltapäivällä hain pikaiseen lapset ja toin ne kotiin. mummi hoiteli niitä sen ajan kun käytiin miehen kanssa siel perheneuvolassa. syötiin illalla ja käytiin viel viikon ruokaostokset tekemässä. loppuilta sit vaan oltiinkin.
perheneuvolaan mennään vielä huhtikuun lopulla. =)

Aleksi teki äsken kortin vanhaan hoitopaikkaan. kirjoitti kaikkien toisten hoitolasten+hoitajien nimet siihen. karkkipussi ostettiin niin voi huomenna tarjota sit läksiäis karkit. meidän iso poika. :heart: =)

huomenna olis ihellä iltavuoro ja sit neljän pvän vapaa danjuska :wave: täällä kans jäädään vapaille iltavuorosta. lauantaina olis sitä siivoilua sit meillä.

tintalle, kävin kirjoittelee yhteisöön. jaksuja kovasti. :hug:

gerbera, toivotaan että wernerillä kaikki kunnossa. harmi kun hoitopaikka tulee noin myöhään ilmi. jaksuja sinne arkeen. :hug: miehes taitaa taas tulla tänne päin muutaman viikon päästä viikonloppuna kun täällä on ne jotkut rakenna-sisusta-asu messut?! jos sillo kävis moikkaamassa, jos sinne asti päästään.

peppi, edelleen ollaan täällä kuullolla ja kirjoitella voi mullekkin pienistä ja isoista huolista. :hug: :hug: kovasti jaksuja viikonlopun rutistukseen. kyllä siä hyvin pärjäät.

käpynen, joko on tuuli laantunut/hellittänyt kukkulalla??

nyt ei oikein muuta muistu mieleen...jospa lähden miehen viekkuun lukee päivän loput postit. kauniita unia kaikille! :hug:
 
Tuulee ja sataa lunta, ei ulkoiltu tänäänkään, ei tuo sade vaan tuo tuuli, itellä salpas hengityksen ni miten snne kersoja viet..

PItäs saunaan lähtee et ehtii peseytyy ennen ku poika alkaa oireilla jos on oireillakseen, meidän oma-alotteinen mussukka kävi jääkappilla ja holas huikkaa maidollisesta vaniljakastikkeesta.. mä taidan oikeesti vetää jonku ketjun tuohon jääkaappiin, eipähä tulis itekkää rampattuu siel jatkuvasti :ashamed:
 
Hellou.

Tänään menen vähän myöhempään töihin, kun muutto aloitetaan vasta 16.30, tulis muuten niin kauheen pitkä päivä, ja suurimmaksi osaksi on kaikki pakattuna jo =)

Sitä tulin kirjoittelemaan, kun SMIRGELLE olis asiaa!! :attn: Mä oon kyllä aiemminkin näitä kysynyt, mutta kun en muista :ashamed: Eli tosta puistotätitoiminnasta :) Kuinka usein Sami siellä käy ja miten pitkän ajan on siellä kerrallaan? Paljonko se maksaa? Onko Sami viihtynyt siellä hyvin? Onko se puistotäti kiva? :D Mitenhän pieniä sinne otetaan, onkohan Rasmus sinne liian pieni? En tiiä, raaskisko sitä sinne edes jättää... Sami soitti sinne just äsken, mutta palaavat asiaan klo 13, kun nyt oli just joku mehuhetki meneillään siellä :D Nämä asiat kyllä selviävät tossa parin tunnin päästä, mut kysyinpä kuitenkin :D

Ollaan nyt kovasti mietitty jotain tommosta toimintaa, missä pojat pääsisivät leikkimään ja touhuamaan muiden lasten kanssa. Päivähoitoakin ollaan mietitty (kesällä saattaa olla, että oltais samaan aikaan töissä, tosin sekin pystyttäis mahdollisesti hoitamaan niin, että pojat kuitenkin saatais hoidettua kotona), mutta mä en haluais poikia vielä päiväkotiin tai vastaavaan viedä :ashamed: Se on niin iso juttu, ihan pelkästään mulle :whistle: :LOL: Nyt ollaan sitten katottu avoimen päiväkodin toimintoja, joka päivähän niillä on maksutonta toimintaa ja Sami kuulemma olis valmis poikien kanssa sellaisiin menemään :) Se olis sitten sellainen, että sitä päivähoitoa ei tarvis vielä ruveta ettimään, jos noissa rupeais käymään. Sami vaan on ollut vähän huono lähtemään esim. puistoon jne.. Mutta nyt, kun asiasta puhuttiin niin oli Sami sitä mieltä, että toi olis parempi vaihtoehto (ainakin just nyt), säästettäisiin siinä kotihoidontukikin, joka nyt saadaan, eli olis taloudellisestikin kannattavampaa, kun meillä nää tulot eivät mitenkään päätä huimaa :ashamed:

Danjuska:
Kiitos :) Ihan silläkin harmittaa, kun nää on viikosta niitä ainoita päiviä, jolloin ollaan perheen kanssa yhdessä, siis koko perhe. Seuraava kerta onkin sitten vasta ensi torstaina :| Muuten ollaan Samin kanssa vuorotellen töissä.

Jellona: Kiitos :hug:

Käpy:
Wautsi, vähänkö upee juttu :attn: :D :flower: :hug: Siis toi maitohomma! On varmasti ollut joskus puhe täälläkin, mut onko Annalla allergioita?

Jos sitä alkais pikkuhiljaa valmistautumaan töihin lähtöön...

P.S. Tänä aamuna laitoin sitten amk-haun taas vetämään... :)
 
Peppi, Annalla ei oo ku pähkinä ja rikkiallergiat. lykkyä hakuun! ja voimia muuttoon!

Juu soittelin saikulle, eka täti sano et anna kotona maitoo, no enkä anna! :snotty: juttelee ei ens vaan seuraavalla viikolla lääkärin kans, katellaan sit miten tehään, haluisin kuitenki et se tässä testattas, jos se käy ni eipähä turhaan tarviis olla nii tarkkana..

Pätkällä on vähän lämpöö, jos ei iltapäivästä enää oo moista ni sit mennään kauppaan, jääkaapissa on maitoa, rasvaa, makkaraa, vähän leipää ja VALO :LOL:
 
Heips!
Oon tällä viikolla nukkunut ihan hirveästi. Tänäänkin nousin vasta 11lta, kun vaan väsytti niin paljon. Nyt söin lounasta/aamiaista ja keräilen itseäni, että saan kunnolla aloitettua taas hommat.
Vatsassa tuntuu jo liikettä, pieniä hipaisuja välillä ja kummallisia muljahteluita (kuperkeikkoja?). Harvassa vielä ovat, eikä niitä päälle päin tunnu, mutta mukavalta se silti tuntuu, vielä... :)
Matias ei sitten yhtään ymmärrä, että meille tulee toinen lapsi, selittää aina vaan, että hänenkin vatsassa on vauva. Aattelin, että sit kun on puoliväli täynnä (eli 1kk enää) käyn ostamassa jonkun meille tulee vauva kirjan, vaikka miehen mielestä se on ihan turhaa.
Tuli tuosta Koivunkävyn maitoepisodista mieleen, että Matias on nyt juonut maitoa muutaman viikon ajan. Jatketaan vielä testausta toukokuuhun asti. Mitään selkeää oiretta ei ole tullut, mutta iho on aika kuiva ja sit öisin venkuilee paljon enemmän. Lääkäri oli sitä mieltä, että se voi olla sattumaa, mutta myös ihan suolen tottumattomuutta, eli nyt kokeillaan pidempi jakso. Vähän huolestuttaa, että mitä sitten jos se pitääkin lopettaa, Matte kun rakastaa juustoa ja varsinkin raejuustoa. Koska teillä käpy on viimeksi testattu ja kuinka paljon meni ennen oireita?
Peppi, tsemppiä sekä kotiin, että töihin. Muistat nyt vaan, että tää on vaan yksi viikonloppu. Se on nopeasti ohi. Ja tsemppiä myös hakuihin, toivottavasti tänä vuonna tärppää! Miten sun vatsa jaksaa?
Tintalle suuren suuri hali. Pidä ittes tiukkana! (kävin siis yhteisössä)
Gerbera, koska se teidän Wernerin lääkäri olikaan? Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa. Toisaalta uskon, että jos kerran itsekin olet pienenä kasvanut hitaasti, niin ei Wernerillä mitään hätää ole. Tulee vaan äitiinsä!
Niisku, karviaishilloa voi käyttää myös ruoanlaitossa. Monet liharuoathan vaan murenee kun lisää jotain hedelmää tai sokeria. Miksei siis vois kumpaakin käyttää. Itse kyllä pidän kovasti karviaisista, joten mä voisin syödä niitä melkein miten vaan. Toivottavasti sait mun tekstarin.
Kattinka, mitkä fiilikset?
Juuh, nyt töihin. Mun pitää tänään tehdä itselleni kunnon aikataulu loppukevääksi, ei nää kurssit ja opinnäyte itsestäänkään valmistu, vaikka kuinka niin toivon! :LOL:
Ihanaista viikonloppua kaikille!!
 
Aurinkoista päivää kaikille! B)

Ihana ilma ainakin täällä. Kunhan Joonas herää päiväunilta ja saadaan välipala syötyä, niin lähdetään ulkoilemaan :)

Peppi: Aika hassua tosiaan, että Jesse on nyt jo painavampi kuin Rasmus :D On melkein samanpainoinen myös kun mun yhden kaverin tyttö, joka on 1v8kk =)
Onnea kovasti hakuun! :wave:

Danjuska: On se Tatu kyllä hauska poika :LOL:

Koivunkäpy: Tosi hieno juttu, ettei Villelle tullut mitään oireita! Toivottavasti alkaisi maito hänelle jo sopimaan! :)

Kaiza: Toivottavasti Matiaskin saisi maitotuotteiden syöntiä jatkaa ja oireet menisivät ohi :hug:
Sainhan mä sun tekstiviestin, kiitoksia kovasti! En kyllä viestintuloa ole kuullut, vaan vasta äsken sen luin, kun täällä siitä mainitsit :)

Nyt hermostuu Jesse tuolla lattialla, joten mentävä on, ettei vaan Joonasta herätä kesken unien...

:wave:
 
Heippa!

Lääkärineuvolassa käyty. Wernerille oli tullut pituutta 2.2 cm (nyt siis 70.2 cm) ja painoa oli 10030 g. Pituuskäyrä on aika jyrkästi alaspäin, mutta katsotaan sitä sitten 1-v neukkarissa uudestaan.
Lääkäri konsultoi lastenlääkäriä ja kyselee onko aihetta laittaa jatkotutkimuksiin noiden läiskien takia. Kyse on kuitenkin niiiiiin harvinaisesta sairaudesta, että lääkäri ei oikein tahtonut uskoa, että sellainen Wernerillä kuitenkaan olisi. Soitan lääkärille kuitenkin ihan kohtapuoliin ja kerron, että Werneri isomummolla noita läiskiä on ollut paljon myös, eikä ole tietoa, onko niitä sen tarkemmin tutkittu. Voi olla, että ovat olleet ihan tavallisia pigmenttiläiskiä.
Eipä muuten mittään, kaikki kunnossa. Kovasti reippaaksi, hymyileväksi ja touhukkaaksi pojaksi kehuivat.

Nyt ei muuta ehi, miehen kainalo kutsuu :D
 
voi luoja tuo lapsi haisee ihan järrkyttävälle :x

Kaizan Matelle lykkyä et teillä sais jatkaa maidon käyttöä, edes pienissä määrin! kuulemma yleistä on et paremmin kestää hapanmaitotuotteita ja esim. maitoa kestää kiehautettuna mut ei muuten, älä kysy miten on näin, kait se jotenki liittyy siihen et sitä käsitellään enemmän. ja käytättekä te mitä maitoa jos saa udella?
tiedän paritapausta joille ei käy ku luomumaito, muuten tuloo mahavaivoja..
 

Käpynen, juu se onkin ihan normaalia, että niitä on muutama, mut jos niitä on 5 ja enemmän ja muita "oireita" löytyy, niin sitten on syytä tutkia. Wernerillä läiskiä on ainakin 5 ja 4 niistä on tullut ihan kuukauden sisään. Tuo yks läiskä on ollut syntymästään saakka.
Tuo sairaus on tosiaan niin harvinainen (ja mikäli olen ymmärtänyt oikein niin ei mikään vaarallinen, muutoin kuin näköhermon osalta), että tuskin se sitä Wernerilläkään on. Mutta jos se verikokeella selviää, niin tottahan haluan pelata asian varman päälle, että päästään ajoissa sitten seurantaan (juurikin tuon näköhermon takia).
Nyt muffinsit pois uunista ja keskustaan shoppailemaan!
 
Shoppailemassa käyty. Ostettiin Wernerille ne Scooterit ja Jullelle niihin seisomalauta. Tuplat on hyvää vauhtia menossa kaupaksi :D Kävin ne tuossa äskettäin putsailemassa ja haikeana mietin, että siinä on meidän PikkuWerneriä ja PikkuJulberttia kuljetettu rakkaudella :heart:
Mutta kiva ne on saada myytyä, niin saan rahhaa ostella muita kivoja juttuja :D Ja onhan ne meillä nyt ihan turhaankin, kun Julle ei usein kyytiä tarvia. Mut silti niistä on jotenkin haikea luopua.

Mies löysi itselleen kevättakin ja pari paitaa, minäkin löysin itselleni takin, mutta olen vähän kahdenvailla, taidan viedä huomenna pois... jotenkin siinä on niin erikoinen kaulus ja edusta, etten ole varma, että tykkäisinkö takista enää vuoden päästä. Haluan kuitenkin ostaa sellaisen takin, mikä on ajaton ja jota tykkäisin pitää useamman aikaa.

Nyt kun on tuo shoppailureissu tehty, niin huominen ja sunnuntai on rentoa menoa, ei niin mitään kummempia suunnitelmia.

Taitaa salkkarit alkaa pian, pitänee mennä katsomaan :wave:

Hyvää vkl kaikille!!

T. Gerbsukka
 
Terve taas! :wave:

Unohdin ihan aiemmin mainita kuinka hyvin Jessen ensimmäinen yö omassa huoneessa sujui :D Meni nukkumaan puoli kymmenen maissa ja puoli kahdentoista maissa heräsi itkemään (ei oltu miehen kanssa silloin vielä nukahdettu). Silloin tyytyi vain siihen, kun mies kävi vähän silittelemässä. Seuraavan kerran heräsikin sitten vasta neljän aikaan, jolloin kävin imettämässä. Siitä nukkui sitten vielä noin puoli kahdeksaan elikkäs mun mielestä oikein hyvin meni yö ;)

Joonas tosin huolehti sitten siitä, ettei kovin pitkiä pätkiä saanut nukutuksi, kun heräsi myös kaksi kertaa yöllä :whistle: Ekalla kerralla tuli meidän huoneeseen, josta se piti taluttaa takaisin sänkyyn, toisella kerralla itki jostain syystä hetken aikaa...

Nyt tais Jesse herätä iltaunilta. Mies ja Joonas on kahdestaan kaupassa, mikä on todella harvinaista :D

No nyt Salkkareita katsomaan! :wave:
 
Heippa!

Tosi nopeesti ilmottelen, että paä¨sin jo eile¨n ultraan ja kotiin makaamaan. Langatonta nettia¨en voi taä¨llä käyttäa¨ja kotikoneella pitäa¨istua ja se on kiellettyä joten siksi en nyt kirjoittele ennenkuin mies saa mulle netin sänkyyn toimimaan. Ihanaa olla kotona ja Otto on niin onnellinen.
 
Iltoja!

töissä oon, mut täällä on hiukka hiljaista.

ihanaa kattinka kun olet päässy kotia lepäilee. =) toivottavasti saat pian sen netin siihen sängylle. niin pääset kirjoittelee. jaksuja. :hug:

gerbera, soittelitko silloin päivällä lääkärille siitä wernerin jutusta vielä?

ihanaa kohta koittaa neljän pvän vapaa. jihuu. huomenna meillä siivotaan, ulkoillaan ja illalla saunotaan. huippua kun kevät tulee. :wave: :D

Joonakselle oikein hyvää nimipäivää huomisen johdosta. en kuitenkaan muista huomenna sitä. :hug: :flower:

aleksin kanssa käytiiin tänään tutustumassa siihen päiväkotiin, missä ensi keskiviikkona aloittaa. tosi mahtavalle vaikutti paikka. on tekemistä jos minkälaista. pääsee aleksi tekee vaikka mitä. tää äippä on ihan onnessaan. :heart: kohta pääsee kotiin miehellekin hehkuttaa. :D pienestä sitä on nykyään onnellinen.

Mikkis on oma tahtova itsensä. hauska tapa sillä usein on että keikistelee peilin edessä jotkut uudet vaatteet päällä ja saattaa päälle sanoa kaunis oikein ihaillen. jotenkin hirmu huvittaa. meistä vanhemmista kumpikaan ei ole mitään peilin edessä keikistelijöitä, joten en tiedä mistä saanut tuollaisia juttuja mieleensä. kyselläänhän me aina et onko joku kaunis tai rohee. =) :heart: Mikkiksellä onkin ensi keskiviikkona ekaa kertaa hoitoon meno itekseen. voi muutamat suruitkut viäntää. eiköhän hän kuitenkin ihan hyvin pärjää, kun on tutut kaverit siellä. =)

mut nyt pääsen kohta töistä..joten hyviä unia kaikille. :hug:
 
Sitähän mun piti kysyä jo aiemmin, että millaisia pyöriä teillä on lapsukaisillanne tai millaisen olette ajatelleet hommata? Meillä pyörän osto Julbertille edessä ja mietitään, että millainen olisi hyvä.

Jellona, koitin soittaa, mut ei vastannut puhelimeen. Koitan saada maanantaina sit kiinni. Jotenkin kun olen asiaa päivän mittaan kerennyt miettiä, niin olen sitä mieltä, että jos se on tosiaan pelkällä verikokeella mahdollista tutkia, niin ehdottomasti haluan asian selvittää. Ettei tarvia jossitella myöhemmin. Ihanalle kuulostaa Aleksin uusi hoitopaikka! Mua alkaa vähän jännittää poikasten hoidon aloitus.
 
moikka

Ihana kuulla Kattinka että kotiin olet päässyt! :D Otto varmasti riemuissaan!!

Käpy: Minkä väristä kangasta löysit??
Hienoa kun pojalle ei tullut mitään oireita :D

Gerbera: Ite on kans mietitty tuota pyörän ostoa.. vielä ei ole päätöstä tehty minkälainen.
Mitä ne Wernerille sanoivat kun soitit?

Niiskuneiti: Hienosti mennyt Jessen eka yö omassa huoneessa! =)
nukkuvatko pojat siis samassa huoneessa? kun on varmaan ihan normaalia että Joonas heräilee pikkuveljen ääniin ennen kun tottuu.

jellonalle oikein mukavia vapaa päiviä! :wave: B)

Me ei olla saatu oikein mitään aikaseks.. No, siivottu on mutta matot vielä ulkona :whistle: Ulkona on oltu paljon ja kirjastossa tässä iltamassa käytiin.

Huomenna töihin.. onneks aamuvuoro niin pääsee aikanaan pois.
 

Yhteistyössä