Joulutähtöset -05 maaliskuu

JOULUTÄHTIEN KIMPPU

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epeli 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri**, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 76,2cm / 10920g
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda*, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
Kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 79cm / 10690g
Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm / 8400g
Maria 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 77cm / 10500g
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael*, Varsinais-Suomi, 78cm / 11565g
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael*, Espoo, 75cm / 9470g
peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 74cm / 9270g
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 76,8cm / 10005g
Tigru78 18.12 Atte Eemeli*
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***

Tyttöjä 14
Poikia 32
Yhteensä 46

http://groups.msn.com/joulutahdet2005
<br><br>
 
Moi kaikille :wave:

Onkin kiva päästä uuteen pinoon, ehkä sitten hiljalleen pääsee taas mukaan kuvioihin.
2 viikkoa on kestänyt sairastelu, toivottavasti nyt on jo loppusuoralla.


Muistathan sitten Peppi85 sen vauvan sovitun syntymäpäivän :D ;)
Jotta jaksahan vielä jonkin aikaa :heart: :hug:

Kiitos käpyskä, tiiät kyllä mistä :flower: =)


Mä oon ihan pihalla kaikesta, joten ei nyt oikein ole mitään sanottavaakaan.


Kaikille kuitenkin mukavaa maaliskuun alkua :wave:
Meidän taloudessa tämä kuu on mukava monella tapaa :)
 

Tanskuliini Harmi sentään sitä yskää. Mut eihän sille mitään voi, taudit kun tulee kutsumatta. Mä jo vähän siivoilin siltä varalta et tähtösiä ois tullu käymään, mut eihän se siivous toki mee hukkaan muutenkaan :D

Kiitos Niiskuneidille pinosta, taidan myös hypätä tähän kun en ole oikein kärryillä edellisissä.

Uneton Toivottavasti flunssapöpöt vihdoin jättävät teidät rauhaan.

Meille ei kuulu mitään ihmeellistä, ei ollut muskariakaan tällä viikolla hiihtolomien vuoksi, enkä jaksanut perhekerhoonkaan mennä. Ens viikolla
sitten. Muuten neuvolassa sanottiin et pitäs pottailu alottaa nyt viimestään, et tottuu siihen. Ei meillä oo koko pottaa olemassakaan vielä :ashamed: Käykö kaikki tähdet jo potalla? Me ollaan pojan kans molemmat hitaita heräilijöitä aamulla, eikä kiehdo ajatus heti silmien auettua syöksyä yrittämään pottaistuntoa :whistle:

Nyt täytyy lähteä pojan kanssa pulkalla pistäytymään kaupassa ja tänään keitellään ruuaksi riisipuuroa :p

Mukavaa maaliskuuta kaikille täältäkin :)


 

Heippa!

Täällä on päikkäreiltä herännyt äitee :D Oli ihan pakko oikaista soffalle Jullen unien aikaan ja niinhän siinä kävi, että itsekin ne päikkärit sitten vetäisin!

Nyt odotellaan kovasti, että tulee ilta ja saadaan isi kotiin :heart:

Lumikarpalo, meillä ollaan pottailtu kaaaaaauan. Mut aamuisin ei nousta varta vasten potalle, kellitään sängyssä joka aamu piiiiitkän aikaa! Potalla käydään ennen pyllyn pesua, päikkäreitten jälkeen ja milloin nyt muistetaan. Jos oikein innostuisin, niin alkaisin nyt käyttämään myös lounaan, välipalan ja päivällisen jälkeen. Saatais siihen sellainen hyvä rytmi.

Jahas, meillä on välkkäriaika!

 
Moi!

Ei meillä viellä pottailla. Tyttö rupesi käymään potalla kakalla 10 kk:na. Mutta vasta 2 v 4 kk pissalla. Sami ei pidä edes koko kapistuksesta. Nousee heti pois jos laittaa istumaan potalle. Joten en sitten pidä sitä pottailua vielä ajankohtaisena meille.

Remontista. Meille alkaa nyt maaliskuun lopussa se kylppäriremppa. Me ei kylläkään tehdä sitä itse. Mutta hankaloittaa elämää hiukan. Onneksi meillä on pikkuvessa, niin pojan pepun pesut hoituu siellä ja vessassa käynnit. Mutta sauna on toisessa rapussa ja sinne pitää mennä ulkokautta. Pesutupa on toisessa talossa ja sinne pitää raahata pyykit täältä 4 kerroksesta pihan poikki ja vielä viedä ne nousemalla rappusia pitkin toiseen kerrokseen...
siihen pitää vielä muistaa varata se kuivaushuone lisäksi.

Muuten ollaan tervehtymään päin. Ollaan ulkoiltu eilen ja tänään. Pennut olleet ihan riemuisaan.

Eipä kummempia...
 
Ei toimi edelleenkään toi mese... Hetken olin jo kirjautuneena ja pystyin joillekin viestiäkin laittaa, mut sit se heitti pihalle :eek: Mites muilla, joko toimii? :wave:

Joonatan on päiväunilla, itekin tossa just makoilin. Mieli ei ole parhaimmillaan tänäänkään :'( Äiti tulee meille mun ja Jontun seuraksi illaksi, kun mies menee töihin :heart:

Varasin huomiselle ajan kampaajalle kulmien ja ripsien kestovärjäykseen! Jospa se piristäis tätä mieltäkin pikkusen :) Sunnuntaina mennään tutulle, hän leikkaa meidän hiuksia, ite otan vaaleita raitojakin, kun mun hiukset tummuu talveksi aina tosi paljon, on nyt ei-minkään-väriset :x

Tanskuliini: Voi sitä teidän Veeran yskää :( Yskiikö pitkin päivää vai ajoittuuko tietylle ajalle? Meillä Joonatan yskii yöllä ja aamulla ja sit päiväunilla ja niiden jälkeen... Tietenkin välillä muulloinkin, mutta eniten just tolloin. Siitä yskänlääkkeen annosta edelleen :attn: Eli, meillä Joonatan oksentaa sen ja paljon muutakin ulos, onko mitään muuta keinoa, miten sen voisi antaa? Ei varmaan voi sekoittaa mihinkään ruokaan/juomaan tms.? :/ Kyselee tyhmä äiti :whistle:

Uneton: Mitäs kaikkea kivaa teillä tapahtuu tässä kuussa? =)

lumikarpalo: Joo, eipä pottailla meilläkään, enkä pidä asian kanssa mitään kiirettä... Ehtii sitä vielä :) Ei meillä oo neuvolassa edes siitä mitään sanottu. Seuraava neuvola pojalla onkin vasta 1v6kk iässä.

Hitto, on ihan kamaa, kun ei jaksa mitään. Siis ei tällaista oo voinut kuvitellakaan.. Tällästä oloa :eek: No, eiköhän tää tästä. Kevät ja kesä tulee, aurinko alkaa paistaa jne. :D

Höh, Niiskuneitiä piti kiittää taas uudesta pinosta!! :flower: En mäkään ollut tajunnut/muistanut koko asiaa :ashamed: Ihanalta muutein tuntui, kun sanoit, että tämä on kevään ensimmäinen päivä!! B) <br><br>
 
Uneton, eipä kestä! :hug:

Kävin vaihteeks apteekissa, mä saan sielt varmaa koht tukku alet :LOL: Eivät pirulaiset meinannu myydä mulle yskänlääkettä :eek: kun Annalle oli pakko saada jotai limaa irrottavaa, ei tuu elämastä mitään nimittäin raukalla, ja huomenna lääkäriin vien sen uusiks, ei voi olla noin raato jos kaikki on ok..
Prismanki kävin tyhjentämässä, nyt on romuille vähä säilytyslaatikoita, semmosia fiksumpia, Annan huoneeseen verho, kirves( :eek: ) ja mulle uus kattila Että perheriidan sattuessa voi viskoo vanhoilla. Ja neitille ostettiin tommonen peli, mikä lie viidakko hässäkkä missä pitää painella nappiloita plaaplaaplaa..

Juu mese ei toimi ei \|O

Niiskikselle kiitos ketjusta, mä en tajunnukkaa et on jo maaliskuu :whistle:

Pepille jaksamista oloon, jos se helpottas synnytyksen jälkeen, voi muuten se tajuton väsy yms johtuu ihan lkähenevästä synnytyksestäki ;)

Nyt kahvia ja kattoo ku neiti pelaa..

Ja tigru tais kysyy maalaamisesta, mun käsittääkseni se lakka pitää hioa sieltä alta, ei se maali muuten tartu..<br><br>
 
Meillä elellään vauvaperheen arkea :D .Todella hyvin on mennyt.Jenny on kiltti ja niin herttainen ja suloinen lapsi.Lucas on ollut nyt jotenkin "yltiökiltti" kun vauva tuli kotiin.Silittelee Jennya ja on "aana",ihana :heart:
Yöt ovat menneet hyvin,Jenny herää yöllä kaksi kertaa syömään ja niin pitää keskosvauvan kanssa vielä tässävaiheessa ollakin. Heräsi viime yönä kahdelta ja viideltä ja puoli kahdeksalta herättiin sitten oikeasti.Illalla Jenny meni nukkumaan puolikymmeneltä,joten ihan hyvät rytmit neidillä alkaa olla. Lucas on nukkunut normaalisti vauvasta huolimatta (20-08).

Pete on nyt kotona vielä huomisen,lauantaina,sunnuntaina,maanantaina on yövuoro,sitten taas pari vapaata.Ihan kivasti.Loman pidot katsellaan sitten myöhemmin,ehkä huhtikuun alusta,nyt ei voi jäädä.

Jennyn kastajaiset on siis 1.4 ja voin jo nyt sanoa,että nimestä ei ole mitään selvyyttä.Taidetaan kai pysytellä ihan tuossa Jennyssä :D jotain siihen loppuun vielä lisää.

:hug: kaikille,olette ajatuksissa.Odottajille tsemppiä oikein ylipaljon.

Minni
 
Iltaa siskot!
vihdoin pääsin koneelle ja nettiin. ei päivällä toiminu :(

Lomaleski on bilettäny kovasti :D eli talon lattia on nyt vahattu!!
Kyllä tuli hyvän näköinen lattiasta!

POTTAILUsta meillä osataan istua potalle, vaatteet päällä. pitää sitä tuolina.
Laiskana en oo jaksanu opettaa.
Nyt on pullosta vierotus menossa ja sen jälkeen lähtee tutti, ja kesällä viimeistään aloitetaan pottakoulu.

Pojat tulee lauantaina kotiin!! Mukana tulee poitsun kummitäti ja setä, niillä on lomaviikko.

eipä tänne muuta, paranemisia ja voimia kaikille :hug:

moikkis :wave:
 
Huomenta vaan =)

Hyvin nukuttu yö takana,toi uus sänky on tosi hyvä nukkua.
Eilen tosiaan käytiin aamupäivällä siellä Oskarin korvien tarkastuksessa,mutta mutta...
Putket oli vähän aukeamassa,korvissa oli tulehdus,voi p.aska :'( :/
Saatiin sitten uusi kuuri ja jatketaan tippoja edelleen.
Loppuuko nää tulehdukset milloinkaan??? :( :( :(

Miehen vanhemmat kävivät meillä illalla ja toivat sellaisen vanhan(jo mieheni mummolla olleen)puusohvan tohon meidän keittiöön,se on ihana :)

Tänään mennään perhekerhoon pitkästä aikaa,esikko lähti eskariin ja jännitti kovasti hiihtokilpailuja,kysyi multa aamulla että - Eihän vaan äiti voittaminen ole tärkeintä?

:heart:

Peppi:Meillä on ajokoira ja beagle ;)
Lumikarpalo:Meillä ei pottailla,Oskari ei suostu sekunttiakaan istumaan potalla :ashamed:

Nyt Oskari heräs,pitää mennä :wave:
 
Perjantaita :)

Veera nukkui yllättävän hyvin, kiva juttu =) Yski kyl jonkin verran mutta ei itkenyt niinkuin toissayönä. Olipas outoa itsekin nukkua n klo 00-06 putkeen :eek: :D

Ajattelin tehdä tänään lettuja pitkästä aikaa, namskis :p Niin, ja teen sen pizzankin päivälliseksi... Hyi mua, sit ahdan taas itseni niin täyteen että pahaa tekee :ashamed:

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on? Aikookos Peppi synnyttää? ;) :D

Mä käyn huomenna ostamassa mun äidille synttärilahjan ja näen ehkä hyvän ystäväni samalla reissulla. Sunnuntaina olis jumppa. Muita suunnitelmia ei olekaan, ihanaa :) Pojat menevät isälleen molempina päivinä joten ollaan taas vain nelistään.

Kiitos Niiskuneidille uudesta pinosta :flower:

Uneton: kiva kuulla sinusta, ihanaa että alatte olemaan taas kunnossa :hug: :heart:

Lumikarpalo: Veerakaan ei pottaile -tykkää istuskella potalla mutta mä en ole kertakaikkiaan saanut aikaiseksi laittaa tyttöä säännöllisesti siihen :ashamed: Noh, eipä Saarakaan 2v4kk pottaile vielä, sillä taas on pottakammo :(

Peppi: Veera yskii samoin kuin Jonttukin eli yöllä ja unien jälkeen. Mä en ole enää saanut annettua lainkaan yskänlääkettä Veeralle joten mullekin kelpais vinkit miten sais pahanmakuisen lääkkeen menemään...

Tinttamooses: ISO HALI :hug: Voi sentään niitä Oskarin korvia :( Ei ole tosiaankaan kivaa... Paranemista pojalle ja äidille jaksuja :hug: Esikolle tsemppiä hiihtokisaan :)

Yöks, molemmat tyttelit haisee... :x Eiku pyllypesulle ja tuplana :D
Oikein mukavaa päivää ja viikonloppua kaikille!
Tansku & tytöt
 
Huomenta.

Meillä herättiin tänään taas tuttuun tapaan klo 05 :( En jaksa, jos tää rytmi taas alkaa!! Mies kyllä koitti nukuttaa puolisen tuntia takaisin, muttei siitä mitään tullut. Aiotaan silti mennä yksillä päiväunilla, laitetaan sit ehkä vähän aiemmin nukkumaan, jos siltä tuntuu. Tähän mennessä ollut ihan ok tuulella... Mitä nyt vähän kiukuttelee.

Mies kyllä nousi kiltisti pojan kanssa aamulla, on antanut puuron, maitoa, vaihtanut vaipan, mut kaiken muun ajan onkin sit nukkunut tossa sohvalla :eek: Näin tekee aina. Ja mä en tietenkään pysty tuolla makkarissa jatkaa unia, kun pitää olla koko ajan korva tarkkana, että missä poika leikkii ja mitä tekee. Ei tollasta 1-vuotiasta voi niin vaan jättää vahtimatta! Mut miehet on kai miehiä?? Ja nyt, kun mä nousin niin miehen piti saada levätä \|O Vaikka on levännyt ja nukkunut koko tän ajan, lukuunottamatta noin puolituntista, jolloin teki noi pakolliset hommat.

Äiti oli meillä eilisen illan, mä sain käydä rauhassa yksin saunassa, mummu kävi poitsun kanssa sillä aikaa ulkona :heart: Ja on meillä taas vähän siistimpääkin :ashamed:

Koivunkäpy: Onhan se synnytys juu melko lähellä, eihän 4 viikkoakaan pitkä aika ole :whistle: :headwall: Eilen tuli muuten viikkoja täyteen 38!

minni: Onpa ollut mukava lukea enemmänkin teidän kuulumisianne :hug:

Tinttamooses: Voi kuinka tylsää, että Oskarilla oli taas korvatulehdus :( :(

Mesekin toimii, jippiaijee!! Tai ainakin äsken vielä toimi...

Tansku olikin ehtinyt kirjoittelemaan :) En mä nyt taida tänä viikonloppuna vielä lähteä, on vähän sellainen tutina, että ei sitä lähtöä toviin kuulu :whistle: Miehellä taas töitä tää ja huominen koko päivä, tänään mennään ehkä meijän äitille Jontun kanssa, huomenna päivällä tehdään jotain ja kun mies tulee töistä niin meen käymään kaverin tupareissa =) Sunnuntaista ei tietoa. Kiva, että te ootte nukkuneet paremmin viime yönä!<br><br>
 
heips!

Päätinpä minäkin jaksaa tulla kirjottamaan kun aavistuksen parempi, kiitos lääkkeen..
Tatulla eilinen oli kuumeeton mut viime yönä nosti taas kuumeen.. Ottivat aamulla kaiken varalta pojalta ja minulta kurkusta näytteen kun tk:lla käytiin..
Onneks sai mies vapaa päivän täksi päiväksi.. en ois mitenkään jaksanu Tatua hoitaa kun itekki ihan pökkyrässä ja joka paikka kipeenä.

Mut nyt en jaksa kommentoida.. Tuli vaan ihan omaa napaa :ashamed:

Kipeille pikaista paranemista!!!
 
Teremorohei!

Mä haisen savulle. Oltiin koko perheellä jotain 2,5h ulkona. Käytiin kävelyllä, yhdessä kyläpaikasssa auttamassa yhtä pihajuttua, kattomassa lähellä rakennustyömaalla olevaa traktoria ja lopuks laitettiin grillikatokseen tulet ja paistettiin lounaaksi makkaraa. Onni sai eilistä muuta ruokaa kylläkin. Hyvin viihty poikakin ulkona pitkän ajan ja nyt unet maittaa, toivottavasti ainakin.

Tinttamooses: voihan Oskarin korvia :(. Tauti nyt vihdoin hus pois!

Tigru: siehän oot ollut ahkera!

Jellona: millaista uudessa paikassa on?

Peppi: voihan räkä taas aikaisia aamuja. Kannattaa nukuttaa tosiaan vaan ne yhdet päikyt, meillä ainakin se vaikutti aamunousuihin, ennen meillä Onni nukkui kerran-pari viikkoon parit päikyt mut sit kun lopetettiin ne toiset tykkänään pois, on aamut menneet pitemmälle. Meillä on nyt ollut kaksi viikkoa tätä uutta rytmiä. 2 kertaa tänä aikana Onni on herännyt klo 5.30, MUTTA olemme poikkeuksellisesti antaneet vellin jo silloin (normaalisti saa aamupalalla) + vaihtaneet kuivan vaipan ja sen jälkeen Onni on nukahtanut uusiksi. Pari kertaa on herännyt heti 6 jälkeen, silloin on noustu ja muuten meillä ollaankin sit nukuttu 6.30-8 asti. Siis ihan luksusta! Onko Jonttu virkeä vai väsy+kiukku silloin 5 aikaan herätessään? Meillä ainakin Onni oli nyt noilla kahdella kerralla "liian väsynyt" heräämään ja sit onneks nukahtikin uusiksi. tarkoitus ei ole palata yösyöttöihin tietenkään, mutta on ajateltu että tässä siirtymävaiheessa "tehdään mitä vaan" jotta saatas uusi ytmi pysyvämmäks, meidän perheessä on herätty jo vuoden ajan klo5.30-6 tuntumaan ja vois se nyt sillä tunnilla siirtyä eteen päin. Oletteko kokeilleet vaihtaa Jontulle vaippaa tuolloin ja yrittää sit nukuttaa? Tulipa pitkäs sepostus, mut tuossa on meillä hyväksi havaittuja vinkkejä. Sydämestäni toivon että Jonttukin alkaisi nukkua pitempään, tiiän vallan hyvin mitä on heärä noin aikaisin, ihan puolikuollut olo varsinkin kun yleensä yöllä on jotain hereillä käyntejä. Jaksuja taas lähetän :hug: .

Tansku kysleit vkl-suunnitelmista. Me lähetään huomenna Kuopiota kohti, su:na sitten mummoloimaan Rautavaaralle ja mä+Onni jäädään sinne noin viikoksi. yritän jotenkin pysyä kärryillä jutuissanne, mummolassa on kyllä netti mutta en varmaan monesti itse tule kirjoittaneeksi, olen sopinut monien kavereitten kanssa tapaamisia yms kivaa :).

Lumikarpalo meillä ei pottailla... vaan pissitään lattialle. Onni ei malta istua potalla kuin sekunnin, kimpoaa siitä ylös ja pissaa sit lattialle... enkä nyt ole pottaa tarjotellutkaan kun aina kun ollaan kokeiltu, sama juttu. Mie uskon "herkkyyskausiin" sen suhteen, että jos ja kun se potta on tarjolla, niin lapsi sen hoksasee kyllä sitten on asiaan kypsä. Meillä Onni juoksentelee peppu paljaana usein ilmakylpyjä ottaen ja lähes aina käy niin että kun vaipan ottaa pois, Onni ottaa muutaman askeleen, seisoo hajareisin ja lorottelee lattialle eli jos siihen hetkeen potan sais mutta kun ei niin ei se potta vielä kiinnosta. Kaikki aikanaan sit.

Danjuska parantumista teille!!!!! :hug:

Ja sit Koivunkäpy, mitäs lääkäri sanoi Annasta?

Nyt meen hetkeks pitkälleen, hyvää viikonloppua kaikille!

Lillukka
 
Heippa!

Kerhossa käyty,ja kivaa oli.
Jäätiin hetkeksi puistoon vielä kavereitten kanssa.
Mulla on kuitenkin ajomatkaa sellaiset 30km tonne vanhaan paikkaan niin piti ehtiä kotiinkin ennenkuin eskari loppus =)
Nyt Oskari nukkuu pihalla,itseasiassa justiinsa kuulemma heräs.
Onneksi on tuollainen pikkuapulainen toi esikko,hän auttelee innoissaan aina :)

Palailen kohta...
 
...Jatkuu...

Noin,sain Oskarin riisuttua ja leikkivät tuolla kotia,kohta ruvetaan syömään ;)
Annoin tytöille eilen radion tuonne huoneeseen,koko illan kuuntelivat kasetteja lujalla,ja kävin sanomassa että hiljemmalle :kieh:
oliskohan pitänyt sittenkin jättää mokoma kapistus vaatehuoneeseen :whistle:
Tanskuliini kyseli viikonlopusta,me mennään huomenna jäälle pilkille,ja sunnuntaina mennään hippohiihtoihin,että sellaisia suunnitelmia meillä :)

Nyt menen syömään,hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Heippa vaan!

Mä en ala ton meidän terv.kesk.lääkörin kanssa :kieh: :kieh: :kieh: \|O Pyysin lähetettä sairaalaan lasten polille,kun sieltä sanoivat että kun Vera käyttää kortisonia sisältäviä lääkkeitä(astmapiiput) jotka vaikuttavat kasvuun ,niin kasvua pitää seurailla sairaalassa.NO TÄMÄ LÄÄKÄRI oli nyt laittanut lähetteen Helsingin iho ja allergia sairaalaan. Mä en tajuu, meillä ei ole kun toi infektioastma nyt vaivana ja sen kanssa ei todellakaan tarvii sen kummempia kun lääkkeet ja kelan korvaukset.Eipä naikkosta saanut puhelimella tavoitettua ja aika olis jo ens viikolla.Harmittaa mennä tollaseen koko päivän kestävään tutkimukseen kun meillä ei ole isoja murheita.Perun kyllä ajan maanantaina.No jopas helpotti =)


Töissä olen vielä ja meillä ei kummempaa kuulu. Lääkkeen antamisesta oli juttua.Ite olen kyllä sekoittanut jonkun ruoan sekaan tms. tai sit annan lääkkeen ja heti nopeesti vettä päälle. Olisko olemassa joku "paremman makuinen" yskänlääke?

Minnille ja perheelle mukavaa vauva-arkea =)

Jos jatkais töitä :wave:
 
Hellou.

Nyt on käyty kampaajalla ja kulmissa+ripsissä värit =) On vähän totuttelemista, varsinkin näihin kulmiin... En ole aikoihin meikannut ja mulla on ihan oikeesti ihan valkoiset kulmakarvat... No, mies sanoi, että hyvältä näyttää :)

Vien Jontun hetkeks mummulle, ite käyn kaverin kanssa vähän kaupoissa, sanoin kyllä, että mun vauhti ei päätä huimaa ja voi jopa joutua välillä vähän lepäämäänkin :whistle:

Danjuska: Koita jaksaa :hug: Onneksi mies oli tänään kotona auttelemassa!

Koivunkäpy: Mitäs lääkärissä?

Lillukka: Kyllä Joonatan selvästi väsyneempi on, kun herää klo 5, mutta esim. tänä aamuna oli kyllä ihan pirteä... Kiukku jäi sänkyyn, oli siis hyvällä tuulella ja jaksoi valvoakin, kun laitettiin vaan yksille unille. Se riippuu kauheesti, mut useinmiten on kyllä sit koko aamupäivän tooosi kiukkuinen :/ Tänäkin aamuna kävi mielessä et jos olis maitoa antanut, mut enpä viittinyt, joskus ollaan sitäkin kokeiltu, eikä ole auttanut. Mä pelkään niin kauheesti et rupeaa sit sen takia heräilemään sillon aamuyöstä, että sais maitoa... Vaippaa ei olla vaihdeltu, kun tuntuu, että siitä vaan piristyy.. Eikä se kovin märkä edes aamuisin ole, voishan sitä toki kokeilla, eihän siinä mitään menetä! Kiitos sulle, ihana olet :hug: Hauskaa reissua teille ja koitahan jotain ehtiä kirjoitellakin, vaikka ihan vaan omia kuulumisia! Olis kiva tietää, että vaikuttaako vieras paikka Onnin aamuheräämisiin =) Toivottavasti toki ei ja tuskinpa :)

Neve: Höh, olipas lääkärijuttu :kieh: Mullakin tässä noita huonoja lääkärikokemuksia et ymmärrän kyllä... En tiiä, että vaikuttaako ton yskänlääkkeen maku siihen, että meillä Joonatan sen oksentaa, kun on kuitenkin oksentanut sen nestemäisen panadolinkin aina :/ Mut siis sen voi laittaa jonkun ruoan sekaan? Et siitä ei teho mitenkään häviä tms.? :whistle: :ashamed:

Siru: Mitäs teille kuuluu? Joko ootte täysin tervehtyneitä? Uneton: :attn: Ametisti: Katositko taas johonkin? ;) Jellona: Kuis on uudessa työpaikassa alkanut työt? Kaiza: Mitäs teille, onko alkanut helpottamaan, yöt sun muut? :hug: Mitähän kuuluu Rinsessanrinssinäidin pereelle? Entä Naanulle? Ja kaikille muillekin, jotka ette usein kirjoita tai ette vähään aikaan ole kirjoittanut :attn: Hannamari: Tuus kertomaan jotain piristävää, joku Artun hyvä letkautus tai vastaavaa :D Kristiina: Miten Sauli voi?? Kattinka: Mitäs teille, miten Otto voi? Mitä ootte täällä Suomessa tehneet/aiotte vielä tehdä?

Mut nyt mentävä :wave:
 
Laitoin koneen hetkeks auki kun 6. aisti sano että mua tarvitaan.. :LOL: Ei vais. Miehekkeen kavereita tulee illalla kylään, ja täyty tehä 2 annosta suklaapusuja. Ne kun on niiiiin persoja makealle nuo miehet, en mä itteeni varten ollenkaan. :snotty: Tein nyt mansikan ja mokan makuisia. Mokkapusut on muutenkin mun suurta herkkua. :p

Peppi: No juuri eilen Arttu istu ruokapöydässä ja siirteli ruokaa lautasella. Ssanoin ettei ole pakkos yödä loppuja, sanoo vaan kiitos ja menee kattomaan lastenohjelmia. Mutta pieni ei halunnut, halus "syödä". Sit kun kysyin haluaako olla keittiössä siks kun mä olen siellä (kun tiskasin), sano että joo. Ja kun sanoin että voin tulla kattomaan ohjelmia mukana, Arttu totes: Se olis kyllä fiksua.. :LOL:

Äh, nyt tuli ekat kamut. Täytyy mennä hoitamaan emännän velvollisuuksia, ja pojat kaipaa ruokaa ihan kohta.. :wave: Jos joskus ehtis enemmän!!
 

Nää mun käynnit koneella on tälläsiä pikapyrähdyksiä...

Omaa napulia sen verran, että kävin tänään neukkarissa ja kaikki on ok. Ainoa mikä huolestutti tätskyä on se, että mulla tuntuu jo tässä vaiheessa sellaisia pistoja (ihan niinkö sukkapuikolla joku pistäisi) kohdunsuulla. Lääkärineuvola onkin jo sitten sen takia loppukuusta (tarv.aiemmin), saadaan katsottua kohdunsuun tilanne. Toivottavasti paikat pysyy kiinni ja pikkuruinen saa köllötellä masussa mahdollisimman pitkään!
Tuon sukkapuikkopistelyn lisäksi mulla on sellaista paineentunnetta alavärkissä, siitä en muistanut tätskylle mitään mainita...

Tigru kyselit, onko mitään erityisiä mielitekoja; noh, kaikki kirpsakka uppoaa, mut nyt ei ole mitään tiettyä mitä olisi pakko saada. Aleksin aikaan upposi suolainen, Jullen aikaan kaikki makea (erityisesti suklaa) ja nyt tosiaan kirpeä =) Jännä juttu!

Nyt on pakko taas häippäistä!

Kaikille paljon :hug:

T. Gerbsukka ja PikkuWerneri rv 21+4 :heart:
 
Täyty tulla lisäämään kun juuri muistin: Togruko vai kuka kyseli katon maalaamisesta? Meillä maalattiin alakerran katto kokonaan ja yläkerrasta meidän makkari, oli karmea tummentunut mäntykatto. Tuttu maalari sano ettei tarvi hioa, kun maalaa kunnon öljymaalilla, olikohan meillä Sanduddin perinteinen kattomaali. Peittää kahdella kerralla hyvin, mutta käry on niin kamala, että evakossa täytyy olla pari päivää ainakin. Ja maalatessa kuulemma menee ajantaju.. :whistle: Oli tosi helpotus, kun Joka Kodin Asuntomarkkinoiden maukaan piti hioa, kitata, hioa, maalata naulankohdat yms yms yms.. :eek: Luotettiin kuitenkin maalauksen ammattimieheen ja hyvä tuli.
 
Peppi tohon yskänlääkkeen antoon vielä lisäisin että meillä ainakin toi määrä on ollut aika pieni eli 1-2ml ja olen sen sekoittanut pieneen ruokamäärään omalla logiikallani. Eli meneehän ne mahassakin ruuan kanssa sekaisin ja eikö yskänlääke imeydy elimistöön eli ei laimenis? En tiedä mutta olen ajatellut että, parempi kun saa edes sen kun olis kokonaan ilman.Meillä ei nyt ole enään tota ongelmaa kun on ne piiput.PamolF:n Vera kanssa meinas aina oksentaa kun se piti sulattaa pieneen tilkkaan nestettä.Mä sulatin jugurttiin , niin meni paremmin.

Eipä muuta :wave:
 
Kyllä tuo nuha ja yskä tuntuu kuumeviruksen jälkeen pieneltä.
Ne meinaan ei tunnu lähtevän millään.

Onpas ihanaa lukea että Minni on saanut vauvan kotiin, hienoa
:heart:

Peppi85 hääpäivä ja omat synttärit ( no en tiiä onks se niin hienoa ku taas vanhenee) + sitten "projektia" taannoisesta kurssista jonka kävin =)

Tanskuliini, ei oo nyt lähiaikoina tuloa sinne päin, muuttui vähän kuviot :/


Mukavaa viikonloppua kaikille.

Mukavaa kun jaksatte kirjoittaa niin paljon ;)


Sairastupiin jaksuja, väsyneille sympatiaa.
Nukkumiset on mulla ollu taas ihan olemattomia.

Jonna79, miten voit? :hug:
 

Yhteistyössä