***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

Pikainen pyrähdys merkkaus :wave:

Ihania kuvia kaikille, suloisia pakkauksia :heart:
Tuntuu että meidän neiti on kamalan iso (pitkä ) teidän muiden vauvoihin verrattuna :ashamed: No josko meillä on nyt joku kasvupyrähdys ja himmaillaan sitten =)

Meillä on joku narina vaihe menossa, en paljon kerkee netissä käydä kun neiti vaatii viihdytystä :D

Meillä ollaan alusta saakka nukuttu omassa sängyssä, ja nukahtaa itekseen :heart: Päikkäreille joudun välillä heijaamaan/kantamaan kun kovasti touhuais vaan, vaikka selkeesti rutisee väsyä. Nukahtaa yleensä olalle sitten tosi nopsaan :) Vaunuissa meillä ei vieläkään nukuta jos ne on paikallaan, tasan sen kerran on nukkunut. Jatketaan sitkeesti yrittämistä kuitenkin, peukut pystyssä lähden aina ulkoilemaan :D

Eilen nukahti yöunille jo 20 ja heräs neljältä syömään. Hetken aikaa jutteli itekseen ja tutin kävin laittamassa niin jatko unia.

Unohdin jo mitä mun piti kommentoida :whistle: Mussupussulle kiitos listasta :flower: NullPointsista oli mukava kuulla! Ihana että siellä selvisi asia parhain päin. Nimrallakos se sisustuskuume oli, täällä semmonen jyllää myös. Verhoja oon vaihdellu, ja huonekalut vaihtaa tänään paikkaa :D

Nyt aamulehden hakuun kun neiti nukkuu :wave:

Viivi ja Emma 2kk 12pvää
 
Keukeu: Mä oon NIIIN kade tosta tein vaavin iltanukahtamisesta!! Me ollaan yritetty samaa, mutta ei! Yleensäkin illat on pelkkää kitinää, menee musta aina yliväsymyksen puolelle vaikka mitä tekis. Poika kyllä nukahtaa omaan sänkyyn, mutta joka ilta sama kitinä ja vitinä. Kiukkuaa kyllä meidän välissäkin, ettei ole siitä omasta sängystä kiinni.. :(

Viihteellä olen ollut pari kertaa ja tänä viikonloppuna ekaa kertaa yhdessä miehen kanssa, jee!!!! :D Vähän kyllä pelottaa laittaa tota mummulle yökylään..mutta kai ne pärjää, valvoo vaikka sit koko yön jollei saa poikaa nukkumaan. Tai ei se koskaan kyllä oo koko yötä valvonu, mutta nukahtaminen on niin pirun hankalaa! :headwall:

Ainoo, mitä pelkään on se, että jokaiseen ähkinään yöllä annetaan ruokaa.. :kieh: Herra nimittäin ei sitä tarvitse, nyt on kuukausi mennyt niin että syö aamu 6-7 aikaan "yöruoan". No, hyvät ohjeet vaan mukaan niin kai se siitä.

Ei olisi kyllä pää kestänyt jollen missään olisi ollut tähän mennessä! :p

-Pippari-
 
Hellou!

Eip mitään erikoist kuulu, mut lukemassa olen käyny.

Sintzi
Olen ollu 2 kertaa "ulkoilemassa" ekalla kerralla vielä osaimetin ja tuli pumppailtua illan aikana muutaman kerran. Toisella kerrlla oli imetys loppu joten oli helpompaa olla ku ei tissit pakahtunu...
Mulle ei tullu pahempia morkkiksia, toki tuli välillä olo et hitsi mitenköhän ne kotona pärjää mut meni onneksi helposti ohi.
Ainakin itse huomasin että oma mieli piristy ku pääsi kavereiden kanssa hömpöttelee ja KIVAA oli. :D
Lauantaina taas menossa, JIBBII! :p

AC
Suosittelen kurkata avoimia päiväkoteja ja niiden tarjontaa, itse käymme sellaisessa niin loru ja leikki kuin laulutuokioissa ja mukavaa on. Lisäksi ainakin aikoinaan (hehhee 8v sitten) kuitinmäen puistossa oli vauvamuskaria... =)
Suosittelen!

Kat

Ja meillä taas jännätään asuntokauppoja ja KYLLÄ sitä samaa taloa kuin silloin aikaisemmin. Jos nyt kaikki menisi ok ja saisimme sen pirkuleen talon... |O
 
Heipat kaikille! :wave:

Te ootte taas niin ahkerasti kirjotelleet!! Mukava lueskella juttuja! :)

Tällä on poju ollut nyt jonkin aikaa vähän levottomampi. En tiedä johtuuko siitä, että tässä iässä oppii niin kovasti kaikkea uutta, että se pistää levottomaksi..? Päiväunia ei meinaa kunnolla nukkua enää ollenkaan! Aiemmin kun parvekkeelle laittoi vaunuihin nukkumaan, niin nukkui putkeen 3h. Nyt heräilee ja koko ajan saa olla hytkyttämässä vaunuja että nukkuu... Iltaisin poju on aina nukahtanut itsekseen omaan sänkyyn ilman nukutteluja, mistä oon ollu kauheen ilonen! :) Ei oo tarvinu ku iltamaidon antaa ja viedä sänkyyn, niin siellä hetken höpisee itekseen ja nukahtaa. Yöllä heräillään vielä aika tasan kolmen tunnin välein...

Oon käyny pari kertaa viihteellä ja on kyllä tehny hyvää!! Ihana päästä hetkeksi hengähtämään ja kaverin kanssa juoruamaan jostain ihan muusta ku vauvasta! :) Tosin aikasemmin sieltä on kotiin tultu kuin ennen ja ihan vähän on ollu morkkis sitten aamulla.. Poika on saanu ihan erityisen paljon pusuja ja haleja sitten! :D

Meillä kanssa punneretaan kovasti istumaan jo! Sylissä kun on niin siitä kauhea vääntö istumaan! :D Mäkin olen yrittäny hillitä sitä istumista, mutta toinen väkisinkin ährää ylös.. ei kai se yrittäis jos se olis epämukava asento.. ? Mahallaan ei poika juurikaan tykkää olla!?

Vauvahaaveita Kuulosti kyllä kovasti paniikkikohtaukselta tuo sinun taannoinen automatka kokemus! Niin kovin tuttu tunne oli.. itse olen kärsinyt enemmän ja vähemmän paniikkihäiriöstä teini-iästä lähtien :( Onko olo ollut hyvä, vai vieläkö on kohtauksia tullu? Mä olen joskus rynnännyt ensiapuun kohtauksessa, kun pelkäsin kuolevani. Ikävä vaiva on.. Kannattaa siitä lääkärille lähteä heti juttelemaan jos alkaa enempi oireilemaan! Minä ainakin aloitan lääkkeet taas heti jos oireilu alkaa.. nyt on onneksi pysynyt jo pitkään kurissa ilman lääkkeitäkin * koputtaa puuta * .

Noniin.. kai se ois mentävä nukkumaan... Viikonloppuna veljen pojan synttärit ja sunnuntaina taas ratsastamaan! :) Toivottavasti en tällä kertaa vilustu!

Jaksamista kaikille! Kevättä ja kesää kohden! Jippii!! :)

sapis ja poitsu ihan kohta 3 kk
 
B-7
:wave:
en oo taas aikoihin kirjoitellut,kun ei oikeen kirjoitettavaa :whistle: Arki sujuu ja soljuu tasaisesti. :heart:
Nuorimmainen on tyytyväinen ja helppo lapsi,nauraa lähes kaiken aikaa.
Lattialla voi viihtyä leikkikaaren alla vaikka tunnin!Tarttuu niihin leluihin ja kun saa ääntä aikaiseksi, nauraa.Ei käänny kuitenkaan vielä vatsalleen(onneksi)
Hampaatkin taitavat tehdä tuloaan,ien on turvoksissa ja nauttii kun alaientä hieroo sormella.Ei kiva,kun jos piankin puhkeevat,pelkään että puraisee! :ashamed: Edellinen nimittäin puraisi niin että nänni aukesi,auts :|
Jännä miten näillä meidän lapsilla hampaiden tulo aina vaan aikaistuu.Esikolla puhkes vast 9+kk iässä,seuraavalla 8kk iässä.Viitosen ja kuutosen hampaat tuli siinä 5kk iässä ja nää varmaan sitten 4kk iässä.Vaikka toisaalta voihan tässä kulua aikaa vaikka kuinka ennenkuin tosiaan puhkeevat :eek:

Yöt menee kivasti,yleensä yksi syöttö ilman valvomisia joskus aamuyöstä.
Ja pelkällä äidinmaidolla mennään edelleen ja varmaan sinne 6kk täysimetykseen kuitenkin tähtään!
Mitään hinkua ei vieläkään oo kiinteitä aloittaa,se on sitä sählää sitten!

Ihanaa kun kevät tulee!Aurinko paistaa.Vielä kun täältä etelästäkin lumet sulais!Ihme hyvä talvi ollut!!!

Kerran olen ollut viihteellä,tai mitä sitten tarkoittaa,miehen kanssa kaksin iltaa istumassa,syömässä hyvin!Anoppi hoiteli lapsia,olin pumpannut maitoa vauvaa varten pulloon.Meni hyvin!

Ens viikonloppuna päästään vauvan kanssa hotellireissuun,se on melkeen kun kahdestaan pääsis kun muuten noita on tuo häntä mukana

:LOL: :LOL:

Ja katsoimpa että viime vuonna tähän aikaan,on tää meidän nuorin saatettu aluilleen :heart: Ajatella ,että siitä on jo vuosi!!!!!

Hei,kaikkea hyvää teidän kevääseen,kaikkien!

Babyseven ja lapset,isot että pienet =)
 
Heipat täältäki!

En oo koko plussalla käyny sitte muutamaan kuukauteen, varmaan joulukuussa viimeks. Jotenki ollu vaan niin kauheesti kiireitä, ku oli ristiäiset (tyttö sai nimekseen Ronja Josefiina), ukon kolmikymppiset ja taas huomenna olis vanhempien likkojen synttärijuhlat.

Meillä tulee ens viikolla 3kk täyteen, mutta neuvola on vasta 23. pvä. Imetys loppu parin kk:n iässä, ku mammaa ei oikein puolen tunnin nokoset yöllä innostanu, aluksi oli kyllä vaan lisämaito käytössä, mutta it alettiin jo hylkiä tissiä, niin minähän laitoin tissit kiinni. Meillä on nyt sitte kolmaski korvikelapsi. Yöt nukutaan nykyään hyvin, parhaimmillaan 9 tuntia putkeen, ennen ku tarvii sapuskaa. Perunaa ollaan nyt parina päivänä maisteltu ja hyvin kelpaa :)

Viihteellä kerkesin jo oleen, ku oli ne ukon juhlat, muksut oli parin muorin kans siskon kotona nukkumassa, mikä oli hyvä järjestely. Pari muoria tarvittiin siks, että siä oli likkojen serkkuki, joka on Ronjaa 7 viikkoo vanhempi.

Mutta joo ihan normaalia vauva-arkee meillä elellään, toivottavasti nyt kerkeen ja jaksan taas vähä useemmin täällä pyöriä :wave:
 
Iltaa arvon mammat :flower:
Mussupussu, joo saatiin me se lastenhuonekin valmiiksi ennen neidin syntymää, vallan tyytyväinen olen ollut lopputulokseen. Oon muuten varastanut sun nimimerkin meillä hellittelynimikäyttöön =) .

Tuossa vielä kuva siitä lastenhuoneesta...

Meillä on nyt parina iltana päässyt neiti "hieman" yliväsyneeksi tjsp, joka tapauksessa nukkumaan käyminen on kestänyt toista tuntia ja lopulta nukahtaa hirveän huudon jälkeen. Mulla ei meinaa oikein hermo kestää noita pitkiä nukutussessioita :'( . Onneksi mies on auttamassa. Viikon päästä hän jää kolmeksi viikoksi kotiin meidän kanssa, ja jääkiekkokausikin loppuu, eli paljon yhteistä aikaa tiedossa! Tuskin maltan odottaa =) .
Tässä vielä meidän kaunokainen:
 
Kamomilla i-h-a-n-a lastenhuone! Toi seinän värikin on just täydellinen! Meillä toi projekti vielä edessä... Ihanaa, että käytät mun nimimerkkiä hellittelynimenä. :heart: Saa käyttää! Se ei siitä kulu.

Perjantai-ilta, vauva nukkuu, mies on tossa vieressä, viinilasi (Pinot Grigiota) kädessä, takkatuli loimuaa, aah, voiko elämältä enää parempaa odottaa...

Nyt vaan nautiskelen, viikonloppuja mammat!

Aino & Lumi-Emilie reilu 3,5 kk
 
Heippa!
Vasta nyt näin mussupussun tekemän hienon pinon meille, voi kiitos!! :hug: =) ja toi teksti I Love being mommy...niin ihku!! :saint: :heart: niinhän se on, upeaa.......
kyllä on kamomillalla kaunis tytär, voi jessus :heart: =)
Ti mussupussun nimi on meilläkin lempparina kotona pikkuneidillä, isi keksinyt sen...mutta mikskä muuks sitä voikaan kutsua omaa kullanmurua, kuin voi mussupussu sentään! ;)

terhikistä kiva kuulla, tai nyt vasta lueskelin...meillä sama juttu, täysimetys jatkuu ( on muuten kilot karissu aikas hyvin, vai mitä! ;) ) ja neito ei kauaa malta hotkia tissiä kun pää jo kääntyilee uusien kokemuksien perään!

ai, nyt tuli mummu ja ukki , siis neidon, kylään niin meenpä kahvin keittoon!!
:saint:
nähdään,
kathe ja kultanen ( eipä oo enää tekonimeä käytetty.. ) reilut 2kk siis 2,5 kk!!
 
Päiviä!

Ja ne päivät tosiaan vierähtävätkin jonnekin, käyn täällä aina silloin tällöin kurkkimassa mutta aikaa kirjoittaa ei tunnu koskaan olevan. Tai siis koskaan ja koskaan, kirjoitanhan mä parikin kertaa viikossa, mutta se tuntuu harvalta :D

Tervetuloa mukaan Tepa!

DD:lle lohtuhalit, kuulostaa siltä että se tv-ohjelma ei ollutkaan ihan hyvä juttu? En ole sitä itse tosiaan nähnyt (meidän aataminaikuinen koneemme ei jaksa pyörittää netti-tv:tä ) mutta ikävää, jos teistä siellä annettiin vääristynyt kuva. Ajattelivat tietysti, että kansa haluaa jotain "revittelyä" :( :(

NeitiKatille onnea talonhankintapuuhiin! Toivottavasti sen unelmakodin vielä saatte.

Kaunis on tyttö Kamomillalla tosiaan!

Kiva kuulla Napista, ja kaunis nimi tuli teilläkin tytölle!

Babysevenille ja Härkikselle piti jo aikaisemmin tuota vauvakuumeasiaa kirjoitella mutta on jäänyt kun aina on mukamas niin kiire koneella. Mullakin jossain määrin polttelee se kolmas, vaikka järki sanoo kyllä että ei. Kun on tässä kaksi synnytyksen jälkeistä ja yksi raskaudenaikainen masennus ollut (yhtä ja samaa sairautta mun mielestäni kyllä ) niin taipumusta selkeästi on, enkä ihan ilman tuota henkistä puoltakaan fanita yhtään raskaus- ja vauva-aikaa. Inhoan raskaana olemista :ashamed: ja vauva-ajassa sitä kun ei saa ikinä nukkua. Se oman ajan puutekin on vähemmän raskasta mulle kuin jatkuvat yöheräämiset. (Toki mulla lapsiakin vähemmän kuin teillä joten omaa aikaa helpompi järjestää, vaikkei se nyt päivittäistä herkkua ole täälläkään.) Mieskään ei kolmatta halua, joten meille tuskin enää vauvaa tulee. Ehkä tämä onkin vaan haikeutta kun tietää, että nämä lapset ovat nyt tässä? Joka tapauksessa jaksuja teille vauvakuumemietintöihin, eiköhän se luonto tikanpojan puuhun vedä tässäkin asiassa =) !

Saparo: meillä tyttö tekee tuota ihan samaa, että sylissä punkee itseään pystympään asentoon. Pääseekin istualleen, mutta sitten pää vetää vinoon :D

Ihanaa miten Viivin ja KeuKeun vauvat nukahtavat itsekseen! Onneksi tämä kakkonen on paljon esikoista helpompi tapaus, hänen kanssaan lienee toivoa että tuo homma onnistuu meilläkin tässä jossain vaiheessa (esikoisen yöunille nukuttamiset olivat melkoista säätöä 1-vuotiaaksi asti). Tsemppiä vaan Pipparille myös samaan projektiin!

AC:lle tsemppiä maanantaiselle rokotuskeikalle, hyvin se menee! Meillä ei tullut neidille mitään reaktioita sen enempää tutkimus- kuin rotarokotteestakaan. Eniten huutoa tuli siitä nenänielunäytteen otosta.

Sintzi kyseli viihteellä olosta, ja ei ole tullut vielä käytyä. Itse asiassa tänään ekan kerran tytön syntymän jälkeen kävin yhtään missään ilman lapsia (ja lasten kanssakaan ei ole tullut käytyä kuin neuvolassa, ruokakaupassa ja leikkipuistossa), kävin yhden seuran kokouksessa päivällä että ei sen viihteellisempää ;) . Vähän huono olen muutenkin liikkumaan ihmisten ilmoilla, pitäis kyllä aktivoitua. Terkkakin usuttelee ihmisiä tapaamaan, että tekis kuulemma päälle hyvää, mutta mä olen livenä ihmisten kanssa aika huono (mitä näistä mun romaaneista voi ehkä olla vaikea uskoa). Mutta, NullPointsille hyvää iltaa ulkona tänään!

Hyvinhän Nimra tuo teidän neitinne kasvaa! Ja olen myös miettinyt, pitäisikö velliä kokeilla jo siinä 3 kk iässä, kun tuntuvat yöunipätkät lyhentyvän. Kattoo ny miten tässä edistytään.

Ja Findystä sekä Sisusta (ihana nimi) oli kiva kuulla myös, hyvin on teilläkin mittoja tullut!

Kiva että Kathella täysimetys sujuu hyvin ja kilotkin karisevat :)

(.) ei mitään kertomisen arvoista, täällä ollaan ja elellään. Tyttönen kovasti tosiaan punkee ylöspäin, sylissä kampeaa istuma-asentoon ja ilmeisesti yrittää jotain samantapaista myös makuulla, koska on päässyt muutamia kertoja muutamana päivänä selältä kyljelleen ihan itse! (Ja ihan tasaisella alustalla siis.) Jotenkin en tämänikäisellä usko, että olisi vielä tietoinen kääntymisyritys, kunhan "muuten vaan" punnertaa ja putkertaa?

Kevään tulo rasittaa jotenkin, tuntuu että kaikki ihmiset oikein puhkuvat energiaa ja ite haluaisin hautautua jonnekin kaapin perälle. Ärsyttää tämä uupumus ja elämänilon puute kyllä. Elämä on, ja sitä rataa... Mutta, nyt kerään luuni täältä ennen kuin rupean tämän enempää valittamaan.

Grynna & typylius 10 viikkoa
 
Mä oon muuten ihan sairaan kateellinen teille, joilla imetys lähtenyt käyntiin ja edelleen jatkuu ja sujuu hienosti! Mulla imetys ei täysimetyksenä onnistunut ollenkaan, osittainimetyksellä mentiin sitten kaksikuiseksi asti. Tyttö vaan kirjaimellisesti hylkäsi sen rinnan! Ensin se ei suostunut imemään enää rintakumin kautta, eikä sitten oikein oppinut enää iholta imemään. Pari viikkoa mulla riitti maito että pumppasin, mutta ne määräthän koko ajan pieneni kun ei herunut pumpulle kuten imulle herui.
Mutta siis siitä mä olen kateellinen, että mun kohdalla tolla vähäiselläkin imetyksellä oli kyllä hyvin tehokas rasvaa sulattava vaikutus, eli paino senkun vaan ropisi alas, ja nyt kun se loppu niin suunta on taas nousujohteinen :kieh: .

Meillä on muuten ihan sama kuin Grynnalla, likka kuvittelee osaavansa jo istua! Pidän sitä jonkin verran imetystyynyn "pesässä", ja siitä se ihan tosissaan puskee itteään kyynärpäillä istuma-asentoon. Käsistä jos ottaa kiinni niin se on istumassa kuin salama! Vatsa- ja selkälihakset on kuosissa :D . Ja tosiaan, täällä on harjoteltu jo selältä mahalleen kääntymistäkin, kyljeltä toiselle keinuminen on kivaa. Polvista kiinni ja eikun keinumaan :D
 
3kk neuvolakuulumisia: 64cm (51cm) 6550g (3650g). Hyvin oli kasvanut taas, vaikka kyllä sillä syömisellä pitääkin =) Poika syö päiväsaikaan noin 1,5 h välein ja neuvolan tädistä oli ok, että aloitellaan kiinteitä. Eilen masiteltiin perunavelliä ja poika ihan söikin, mutta taisi alkaa närästämään kun koko loppupäivän kitisi ja näytti, että nousee välillä "pala kurkkuun". Taidetaan koittaa maissia nyt sitten ja perunaa myöhemmin uudestaan. Eka rokotus saatiin ja siitä ei onneksi suurempia itkuja tullut, illasta vähän oli itkuinen, mutta meni ohi kun panadolia annoin.

Päikkäreitä on nukuttu pari päivää taas huonosti, hyvä jos 45 min pätkiä. Tänään onneksi aamusta 2h. Poitsu on muutamia kertoja kääntynyt vatsalta selälleen.

Sartsa32: meillä on If:in vakuutus. Melko hinnakas minusta, mutta sen saa pidettyä voimassa 25 vuotiaaksi asti ja kun muut vakuutukset myös siellä niin en edes kysellyt muualta. Ennen pojan syntymää meillä oli myös syntymättömän lapsen vakuutus (ei olllut ihan halpa sekään, kun on niin lyhyt aika, minkä voimassa)

Tervetuloa uudet palstailijat jutustelemaan!

Taloprojektilaisille tsemppiä, muistan itsekin 2v takaisia fiiliksiä kun odotti, että pääsee sisutamaan ja muuttamaan

Ronjaneiti ja poitsu 3kk 1vko :D :wave:
 
Heipä hei!

Tässä yritin nyt silleen pintapuolisesti lukasta tän maaliskuun nipun läpi, jonkin verran oon seuraillut aikaisempia juttujakin.

Meidän esikoispoika, Joosia, syntyi 8.12. hätäkeisarinleikkauksella (synnytyskertomus onkin sit jo vähän pidempi juttu). Dramaattisesta alustaan huolimatta Joosia on kasvanut ja kehittynyt iän mukaisesti :heart: Kehityspoliklinikkakäynti nyt sit kuitenkin tulee olemaan ens kuussa, kun pisteitä alussa vain 3 ja hengitysvaikeus. Mut en ole huolissani. Synnytysosastolta kotiin päästänyt lastenlääkäri sanoi, että pojasta ei uskoisi, et on vaikea alku ollut ja hän sanoi myös ettei olisi huolissaan kehipolikäynnistä =)

Mitat 3 kk neuvolassa:
Paino: 5995 g (3614 g)
Pituus: 62,5 cm (mitattiin 4 pv:n ikäisenä, jolloin 52 cm)
Py: 41,2 cm (ei keretty mitata)

Kehityksestä: Poika viihtyy nykyään hyvin mahallaan ja kannattelee päätä korkealla käsien varassa. On nyt viime päivinä yrittänyt kovasti lähtee ryömimäänkin... Jalat aika lailla sinne päin asian jo osaakin, mut yläkroppa ei oikein suostu mukaan. Sivuttain nyt sit on jonkin verran saanut liikuskeltua =) Kääntynyt on pari kertaa puolvahingossa ja kyljilleen tykkään kääntyä selinmakuulta. Lelut on kiinnostanut kovasti n. 2,5 kk:sta lähtien ja nyt parin viikon aikana on oppinut tarttumaankin niihin ja suuhun vie. Juttelee paljon. Nauraa leveästi, terkkari kirjoitti neuvolakorttiin nyt viimeksi, et "Iloinen poika!". Nyt oon viime päivinä alkanut miettiä, et oisko hampaita tulossa, kun kuolaaminen selkeästi lisääntynyt ja suuhun vieminen ja tietynlainen "hymiseminen" myös. Joillakin täällä näky jo hampaita olevankin ;) Itse en viel ikenissä huomaa mitään erityistä...

Rintamaidolla ollaan menty. Oon tosi iloinen, että imetys lähti hyvin käyntiin, poika oppi imemistekniikan ja maitoa on riittänyt, vaikka sain pojan rinnalleni vasta nelipäiväisenä. Nykyään yön aikana syömiskertoja on kolme, kolmen tunnin välein keskimäärin Joosia syö. Muuten yöt on mennyt vähän levottomammaksi... Onko sitten uusien taitojen opettelu vai hampaat (vai kumpikin) syynä, tiedä häntä. Sellaista heittelehtimistä on paljon ja aamua kohden lisääntyvissä määrin. Nyt viikon ajan on poika sitten kakatkin tehnyt n. klo 5.30-6.30 välillä :p Sitä alkoi viime aamuyöstä itkemään ja helpotti vasta kun vatsa sitten toimi... Onneksi osaa käydä vielä uudestaan hetken tissittelyn jälkeen nukkumaan (vaikka jutella yrittääkin siinä vaiheessa).

Kommentoisin vielä DD:lle: Onneksi olkoon häiden johdosta, oli kauniit häät (satuin jakson katsomaan)! :flower: En tiedä mitä siitä on nyt sit jälkikäteen puheltu (ilmeisesti jotain on, en seuraa lehtiä pahemmin tms.), mutta voimia teille! p.s. Juomattomuudesta sen verran, etä en itsekään käytä alkoholia ja hengelliset arvot ovat minulle tärkeitä :)

Mut juu... Voin sitten kirjoitella taas lisää. Tässä nyt on jo aika paljon juttua meistä :whistle:

Hyvät yöt kaikille!
 
Tervetuloa vaimo85 mukaan :hug:

DD: En ole häihinne liittyen juttuja seurannut, mitä nyt tässä palstalla.. Minusta on hienoa, jos nykypäivänä joku osaa juhlia myös juomatta! :flower: Liian moni meidänkin tuttavapiirissä on jäänyt ettei yhteyttä viitsi pitää, kun aina kun ollaan yhteydessä pyydetään viihteelle. Ei juurikaan iltariennot kiinnosta minua tai miestäni, varsinkaan nyt kun pieni on talossa. Toki välillä pitää äipänkin käydä tuulettamassa päätään, mutta minulla toimii liikunta ja kavereiden seura vaikka ulkona syömässä.

p.s. Juomattomuudesta sen verran, etä en itsekään käytä alkoholia ja hengelliset arvot ovat minulle tärkeitä :)
vaimo85, yhdyn tuohon =)

Ronjaneidin voi lisätä alun listaan. Poika 3650g, 51cm syntyi 8.12, LA 7.12.08
Kiitos listan tekijät :flower:
 
Päivittelin alun listaa! Katsokaa omat tietonne sieltä ja ilmoittakaa minulle, jos on korjattavaa tai lisättävää!

Yritän tässä varailla sitä Tallinnan matkaa. Noita kaikenmaailman liiton etuja ja alennuksia on tosi vaikee hyödyntää! Tällä hetkellä edullisin on Viikkarilla: 2 aik., 1 lapsi + auto meno-paluu yksi yö (meno) laivassa ja 11 tuntia aikaa maissa 82 euroa. En tiedä onko toi vähän vai paljon vai mitä häh. Aaargh, tässä tulee hulluksi! No, etsintä ja vertailu jatkuu...

Aino & Lumppari 3 kk 3 vko
 
HeissuliVei!

Eli meillä taas jälleen kerran talokaupat seisoo... Josko sit ku tosiaan päästään muuttamaan pohjoiseen saatais se talo. Jos ei muuten niin mennään pullapitkon kanssa "voitelemaan" mummelia...

Huomenna luvassa rota kakkossatsi ja rokotukset. Hieman mietityttää tuleeko rokotuksesta kuumetta ym ym oireita. Mutta valmistaudumme lepäämällä hyvin :)

Hei mites muut tuntuuko käden syöminen ongelmalta???!!! Meil palaa hihat varsinkin iltaisin ku neidin pakko omastamielestään saada käsi suuhun, eli sylkee tutin pois ja käsi tilalle... Hanskat on käsissä öisin MUITA KEINOJA joilla estää tätä käden lutkutusta vaiko ANTAA vaan syödä kättä???!!! |O
Eilen illalla kävin noin 15 kertaa laittamassa tutin takas suuhun ku oli sylkeny tai kädellä työntäny pois ja yritti lutkuttaa kättä... Kokeilin yhtä jos toista keinoa, mut mikään ei toiminu...

Mussupussu
Mut vois vaik lisätä listalle =)
NeitiKat... 11.12.08... tyttö...3290g...49cm

Kat
 
Ronjaneiti: Kiitoksia tervetulotoivotuksesta! Meillä näkyy olevan myös samaan aikaan syntyneet pojat =)

Mussupussu: Olitkin laittanut mut jo listaan. Sen verran täydennystä, että pojan LA oli 28.11. Kiitos! :)

NeitiKat: Meidän poika kans lutkuttaa aika reippaasti kättä tai mitä nyt ikinä suun eteen tuleekin. ;) Ei onneksi vielä ole tuttia alkanut erityisemmin hylkimään, mut jos se suusta nukkuessa tippuu ja yöllä kun heräillään, niin aina on sormet kurkkua myöten suussa :p Hanskoja käytän kans nykyään öisin (tosin jo osittain raapimisenkin vuoksi). Mut en viitsi ottaa hirveätä stressiä siitä ainakaan vielä tässä vaiheessa. Syökööt yöllä, jos syö. Päivällä siihen jaksaa enempi vaikuttaa =)
 
Heips!

Uusille tervetuloa!
:flower: Täällä on yksi joka ei lasiin sylkäise. :ashamed: Toisaalta ei oo alkoholin kans ongelmia, kun ennen raskautumista kävin ulkona korkeintaan kerran kahdessa kuukaudessa. Yksin en viiti kotona ees lasillista juoda. Nyt siis lauantaina olin ulkona ekaa kertaa ja teki hyvää. Vieläkin on kintut kipeet tanssimisesta. :D
NeitiKat onpas teillä kitkuista sen talon kanssa! :eek: Mikä siinä noin mättää? :whistle:
Kättä täälläkin poju syö. Suuhun ei kelpaa tutti ollenkaan. Esikoinen taas rakasti tuttia ja aina kun se tippu yöllä alkoi huuto - kiva sitä oli sit yöllä pimeessä metsästää minne se meni.... :headwall: Sen jälkeen sit kun otin tutin pois neiti alkoi imee sormee. :headwall: Ja se sormi on vieläkin ongelma.... :( Eli en tiiä kumpi on parempi: tutti vai käsi. Kumpikaan ei oo tietty hyvä ollenkaan. :headwall:
Mä oon täällä piilotellut pojua kaikilta tutuilta, kun on vesirokkoa liikenteessä. Liian nuori on Tirri et sen tarttes saada. :( Kuulemma on ton ikäiselle aika karmee jos se sen saa. :/ Eli ei kiitos....

On taas mentävä....

NP ja Tirri n 2,5kk
 
NullPoints: täällä toinen joka ei lasiin sylje :p. Tosin en juo humalahakuisesti enkä usein, se on sellaista viiniä ruuan kanssa tai saunaolut -tyyppistä "juopottelua". En edes muista koska viimeksi olen käynyt baarissa. Se oli ennen kuin esikoista aloin odottaa, koska edes tässä näiden raskauksien välillä en käynyt kertaakaan missään. Mulla on kyllä ollut kosteampikin vaihe elämässä :whistle: , silloin kun opiskeluaikana olin baarihommissa viikonloppuisin, tuli työkavereiden kanssa lähdettyä oikeastaan melkein joka viikonloppu lauantaityövuoron jälkeen jonnekin 04 paikkaan notkumaan. Oli sekin kyllä tavallaan hauskaa aikaa :saint: mutta enää ei jaksais!

Tervetuloa joukkoon Vaimo85! Hurja alku teillä, mutta onneksi kaikki nyt kuulostaa oikein hyvältä!

Sama juttu Kamomilla, mulla molemmilla lapsilla osittaisimetyskin pudotti painoa tosi kivasti, mutta heti sen loputtua painonlasku jymähti saman tien.

(.) ei mitään uutta sitten eilisen :D, lähden ruokkimaan esikoistani.
 
Hellurei!
Neuvolassa käyty tänään!
Paino 6615g
Pituus 61 cm
PY... en enää muista!! oisko ollu 41.1
Ekat rokotukset saatiin ja Eetu kesti sen kuin mies! :D Ei ollu moksiskaan! Ja minä kun olin varautunut järjettömään raivokohtaukseen ja hysteriaan! Nyt sitten ilta ollaan vähän kitisty, mutta en tiedä johtuuko rokotuksesta vai siitä että päiväunet jäi niin vähiin... Mutta ens yö vähän jänskättää, että nukkuuko ollenkaan...

Täällä myös kättä syödään innokkaasti ja tutti ei juurikaan maistu...

Vaimo85 Meillä kanssa ollut nyt yöt vähän levottomia viime aikoina! Ei kitise nälkää eikä masuvaivoja, muuten vaan on jotenkin levoton... Oon ajatellut että johtuis juurikin siitä että oppii nyt niin paljon uusia asioita, että pistää unet levottomiksi! Ronjaneiti : myöskin päiväunet on meillä vähentyneet... Ennen nukkui helposti 3 h putkeen parvekkeella, mutta nyt ei toivoakaan... saa olla vaunuja heiluttelemassa jatkuvasti.. mikä on vähän kurjaa, kun ei sitten itse saa levättyä lainkaan päivällä.. mutta jospa se rauhottuisi tässä ajan kanssa.

Meillä on nyt perunasosetta maisteltu jokunen päivä hyvällä menestyksellä! Ei ole tullut minkäänlaisia mahavaivoja siitä ja hyvin on poika oppinut lusikalle suuta avaamaan :) Eihän sitä toki vielä paljoa mene, kunhan nyt vähän harjoitellaan :) Tota korviketta kun menee vähintään se litra vuorokaudessa...

Kamomilla Mä olen muuten kanssa kovasti kateellinen imettäjille! On vieläkin melko kurja olo kun se ei meillä onnistunut.. ja jotenkin ruoskin itseäni, että olisi pitänyt yrittää enemmän... höh... Ja mulla kanssa se alun imetys pudotti todella tehokkaasti kiloja, mutta se tyssäsi heti kun imetys loppui ja nyt on pari kiloa tullu taas lisää :ashamed:

Mulle on tullut jotain ihmeen ahdistuksia ja alakuloa... Jotenkin olen kauhean kiukkuinen koko ajan ja iltaisin ja aamuisin on lievästi ahdistunut olo :( En tiedä johtuisiko mahdollisesti noista minipillereistä jotka aloitin n. kk sitten ? Mulla kun on tota masennustaustaa, niin pitää vähän seurailla ettei pääse pahaksi... Jotenkin nyt on vaan sellainen olo etten ole yhtään oma itseni!

Nyt saunaan ja jännäämään miten yö menee!!! :wave:

Sapis ja poikanen 3 kk tasan!
 
Nullpoints
Mä luulen et sillä mummolla on vaan vaikea luopua paikasta ja myöntää et tarvii "hoitoa" on nyt 3 vuotta ollu myymässä ja sit taas ei jne jne... Me käytiin viime kesänä kattoo paikkaa ja ihastuttiin siihen, mut.. VOI MUMMO MINKÄ TEKI! :D
Toivossa on hyvä elää, toivottavasti tajuu et parempi olisi myydä ku ei yksin siinä pärjää...

Joudutaan lopettaa meitintoinen kissa :'(
Stressaa niin pahasti nykyistä kotielämää (toinen kissa kiusaa ja vauvan itku) et on ihan nuollu itsensä masusta ja jaloista vereslihalle, elää suurimmaksi osaksi kylppärissä ku ei "uskalla" liikkua asunnossa... On kokeiltu jos mitä, mut...

Ihanaa ku neiti nukkuu jo nyt niin on omaa aikaa. Meillä siis onneksi vakiintu tämä klo 20 nukkumaan meno. :D
Hieman mietityttää ko alkaa jo 19 aikaan kitisee ja vikisee, eli jo silloin vois ollavalmis menee nukkuu??? Ollaan nyt sit puuhattu sitä ja tätä neidin kaa et jaksaa olla siihen kasiin asti hereillä (HIEMAN omalehmä ojassa ku olen aamulla niin huono herää ja ÄKÄINEN että) että siis ei ihan klo 06 heräisi... :whistle:

Päiväunista, meillä kanssa päikkärit kateissa... Nyt 3 pv herää kesken kävelyn eikä hevillä jatka uniaan. Joutuu tutittelee ja hyssyttelee ja jopa seurustella 10-15 min et malttaa jälleen nukkua. Nukku ennen :LOL: siis vielä viime viikolla vielä ap niin 2-3h putkeen, mut nyt vetää 1-2h ja sekin välillä heräillen. Eli päivisin meillä nukutaan enää 2-3h yhteensä, mutta yöt menee hienosti 11-12h yhdellä syltöllä...

Minäkään en lasiin sylje. Juuri lauantaina olin syömässä ja istumassa kaverin kanssa iltaa ja voin sanoa että kyllä piristi mukavasti! ;)

Kat
 
Onkohan tää sitten joku ikään kuuluva vaihe, ei nimittäin meilläkään enää vedetä "kunnon" päikkäreitä, hyvä jos hätäseen sen tunnin malttaa tirsotella. Ja tosiaan, siis vielä viime viikolla veti ainakin yhdet parituntiset nokoset päivässä. Toisaalta, on se nyt jaksanut olla yli kaksi tuntia päikkäreiden välillä hereilläkin, mikä on sinänsä kiva.

Toivottavasti kukaan teistä ei nyt oikeasti muodosta musta sellasta mielipidettä että mulla menojalkaa kutittaa enemmän kuin pitäis, kun mä olen taas laittamassa Tuulian hoitoon viikonloppuna ja menen juhlimaan kaverin synttäreitä :ashamed: . Edellisestä kerrastahan on vaan sen kaksi viikkoa...
 

Yhteistyössä