***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

Aurinkoa mammat!
Vaika tulikin takatalvi...
Silmien väri kyllä kiinostaa, ja kiva oli lukea teidän kokemuksia...ai jee, jollain voi olla siniruskeatkin, enpä oo kuullu ennen :saint:

Kiinteitä en ole edes miettinyt, saa nähä mitä neuvolas tuumaavat kun parin vkon päästä n..mutta tuntuu ainakin tyttö ihan tuhdilt.

Aikamoiset ripulin tapaset oli aamulla ja kaikki vaatteet ym. meni, että ei kai oo jotain pöpöä..mutta voihan se normiakin olla. ilmavaivat kiusaa öisin tyttöä, tietysti. päivisin ei mitään.
cuplatonia ajattelin hakea sitten..
ei mun mielestä kande yhtään miettiä onko liikaa itse vauvassa kiinni, tottakai on näin pienen kanssa ja se on vaan hyvä.
enkä oo ite edes aatellu että tulis ujo sen takia jos ei käydä vielä missään kerhoissa, vanhempana sitten ehtii. nyt on mun mielestä tärkeintä perusturvallisuuden luominen ainoastaan.
jaa, täytyy lopetella...

kathe ja tyttö 2,7kk heh heh..
 
:D :D :D :D :D Täällä nukuttiin 20.00-07.00 putkeen. Vähäkö on pirtee olo mulla! :D :D :D :D :D Eka kerran kunnon unet siis ukkelin syntymän jälkeen ja kunnia ei kuulu kiinteille tms.... Jospa tuo olisi tavaksi nyt, eikä silkkaa vahinkoa.

NP ja Tirri tasan 3kk
 
Voi miten ihanaa NullPoits! Kyllä kunnon yöuni on tavoittelemisen arvoista..

Meillä nukutaan aina vaan surkeemmin ja lyhyemmissä pätkissä. Illalla laittaa nukkumaan n.klo 20.00 ja eilen heräs ähisemään jo n.21.30 |O Siittä sitten n.2tunnin välein, aivan käsittämätöntä. Meillä ei sentään itketä vaan ähistää ja minähän herään pieneenkin ääneen(niin varmaan kaikki äidit) Ja loppuyöstä vielä jutellaan isolla äänellä ja jos erehdyn vilkasemaan neitiin päin, ni sit kiljahtelee ilosta myös. Onhan se niin sulosta, pakko vaan kylmänviileesti jatkaa muka uniaan, et tyttökin tajuais että vielä on yö. Ja yleensä se nukahtaakin itsekseen, mut meillä herätään jo 6.30-7.00 paikkeilla sitten kokonaan :/ Kyllä usein on niin tönkkö olo, ku tuntuu ettei oo nukkunut ollenkaan..

Jahas, nää visiitit jää aina lyhyeksi, esikoinen tuli vaatiin jälkkäriksi karjalanpiirakkaa,pitänee mennä

Syysusva ja neiti 3kk ja risat
 
toi syysusvan yö kuullostaa ihan samalle kuin meillä. nyt oon huomannut, ettei poika aina nälkäänsä itke, koska kun nostan omasta sängystä meidän viereen, niin nukahtaa heti...hohhoijaa |O

mä oon käyny pojan kanssa mammatapaamisissa ja vauvauinti on myös tarkoitus aloittaa. käyn näissä ihan sen takia, että mutta leviäis muuten pää täällä kotona.. mutta tuskin vauvoista epäsosiaalisia tulee, jos eivät vielä missään käy. [/b]saparo etkös ole jyväskylästä..meillä on tuolla jyvässeudun äidit puolella järjestetty tapaamisia, tule ihmeessä tutustuu, mukava porukka meillä on! :wave:

täällä aloitettu vellin maistelu..saan varmaan kuulla kunniani ens maanantaina neuvolassa, mutta ihan sama mulle. nyt nukkuu....
 
Pitkästä aikaa käyn lukemassa tätä palstaa. Tosi paljon olette kirjoitelleet. Tuntuu, ettei itsellä ole aikaa enää olla koneella, kun on niin paljon kaikenlaista puuhaa kädet täynnä. Meillä neiti siis nyt kohta 3 kuukautta. Painoa on tullut hurjasti: viime viikolla painoi jo 6,9 kg ja 62cm pitkä. Iso tyttö siis. Täysimetyksellä mennään vielä ja toivottavasti mennään edelleen seuraavat pari kuukautta. Soseisiin ei ole itsellä mikään kiire, kun kerran painoakin tytöllä tulee näinkin. Itsellä paino jumahtanut n. 5 kg normaalipainoni yläpuolelle, vaikka imetän ja lenkkeilen aika paljon vaunujen kanssa. Muuten ei haittaisi, mutta mitkään kivat farkut eivät mahdu jalkaan :(

Eka antiobioottikuurikin on jo täällä syöty eli tyttö sai jonkin flunssaviruksen ja oli lämpöä useampi päivä (n.38,5 korkeimmillaan onneksi). Keuhkoista kuului sen verran jotain rohinaa, että lääkäri antoi kuurin ja kuulemma alle puolivuotiaiden kuumetta ei katsota ainakaan täällä mitenkään suopeasti eli aina pyritään kai lääkitsemään, vaikka viruksesta olisikin kyse. Onneksi meni ohi. Rotavirusrokotteen otamme ja ekan annoksen sai viikko sitten. On muuten ollut tänään ja viime yönä vähän levoton ja kärttyisä, johtuisiko juuri rokotteesta? Muuten mennyt kyllä kivasti. Tyttö viihtyy välillä pitkiäkin aikoja lattialla tai sitterissä. Seurailee tosi paljon ja valvoo aika paljon päivisin.

Mulla oli jälkitarkastus viime viikolla ja lääkäri kehotti käyttämään emätinpuikkoja, kun valittelin alapään arkuutta. Mullahan ei mitään tikkejä tms. ja muuten parantunut synnytyksestä tosi hyvin, mutta imetyksen takia niin ohuet limakalvot, että vähän niin kuin vaihdevuosissa olisi...Lääkäri sanoi, että hänellä itsellään kokemusta asiasta ja sanoi, että kokeile ihmeessä niitä e-puikkoja. Olen nyt viikon käyttänyt ja ihana, kun alkaa auttamaan...Eli siis pystyy kohta nauttimaan ehkä seksistäkin...Sen muutaman kerran kun on miehen kanssa yritetty, niin on ihan tuskaa ollut itselle... Hormonit sekaisin vähän muutenkin, mieliala on nyt kohentunut onneksi. Aloitin myös lievän serotoniinilääkityksen, koska mulla on taipumusta masennusoireisiin ja paniikkioireiluun. Onneksi lääkettä voi syödä, vaikka imetän.

Olen tehnyt kevätsiivousta ja vein ison läjän kirpputorille tavaraa myyntiin. Mm. kaikki äitiysvaatteeni....Meillä kun tämä pienokainen on viimeinen vauva meidän perheessä. Vaikka ihan hullua, että välillä on käynyt jopa pienessä mielessäni, että miten olisi viides lapsi, mutta sitten järki sanoo, että EI EI EI!!! Neljässä on kyllä ihan tarpeeksi vastuuta ja hommaa. Kun ehtisi näillekin kaikille aikaansa ja huomiota antamaan. Meillä lapset siis 8v, 6v , 3v ja vauva. Välillä kun on oikein raskasta, niin haaveilen jo siitä, kun lapset muuttavat pois kotoa...No, heh heh, kyllä mä oikeasti haluan, että he ovat vielä pieniä ja asuvat kotona kauan!!!

Meillä on myös yläkerran rakentaminen meneillään, joten vapaa-ajan ongelmia ei todellakaan ole. Tavoitteena olisi, että kesän jälkeen saisi yläkerran asumiskäyttöön. Odotan todellakin sitä, koska alkaa tosissaan tila loppumaan alakerrasta (vaikka on meillä tässä neliöitä 120, mutta kun meitä on 6 hlöä ja 9 kuukauden ikäinen koiranpentukin vie oman tilansa).

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
t. Menninkäinen ja Elli kohta 3 kk
 
menninkäinen Saakos kysellä, että miten sulla on oireillut ne ohuet limakalvot...? Ja mitä e-puikkoa oot käyttänyt + saako ilman reseptiä? Ku mulla ongelmana et kirvelee ihan vietävästi varsinkin kun kondomin kanssa yrittää jotain miehen kanssa harrastella...? Oon ajatellut et johtuu varmaankin kuivuudesta ja ohuista limakalvoista.... kun ei tuota valkovuotoakaan oikeastaan yhtään ole sitten synnytyksen jälkeen ollut.... Vähän ärsyttää (ja arvatenkin miestä kans ;) ) Ku ei liukuvoiteetkaan auta..... :ashamed:
 
:wave:
Tehän olette ehtineet taas kirjotella.
Saas nähdä kirjottelenko täällä sen enempiä, ku mulla tuntuu olevan persnaakka perässä :D Huvittavaa. Toinen raukka on vaan kyttäämässä paremman elämän puutteessa vissiin :whistle: :snotty:

Kirjottelen tuossa illemmalla kuulumisia, kunhan olen ehtiny lukasta läpi kirjotukset :D
 
AnnaClaire no jopas on et on joku perskärpänen taas löytynyt. :headwall: :headwall: :headwall: Hankkis oman elämän. :wave: Niitä on vissiin muutamalle kerääntynyt. En tiiä olisko sit parempi jos mentäis perustaa yksityinen kerho... Onhan sekin mahdollista jos ihmisiä kiinnostaa. ;)
Missäs muuten Punahattu luuraa????? :/
 
vaimo85: juu saa kysellä, mielelläni vastaan, jos voin muita samasta ongelmasta kärsisiviä auttaa ;) Eli mulla ne ohuet limakalvot oireilee juuri yhdynnässä eli sattuu, tuntuu epämiellyttävältä, kirvelee...mulla on kyllä jonkin verran ollut valkovuotoa, mutta ei mitenkään paljon ja silti ne limakalvot ihan arkana. Lääkärin tutkimustakin aristelin ihan hirveästi ja lääkäri oikein melkein huudahti, että "täydelliset imettävän naisen limakalvot"! Tosi mukava neuvola/omalääkäri mulla, nainen on ja kolmen lapsen äiti ja oikein sanoi, että ei kannata tällaisesta kärsiä kun on apuakin saatavilla. Sanoi, että ei viitsi reseptiä kirjoittaa kun ne on kai sillai kalliimpia (?) ja antoi kahden valmisteen nimen joita saa siis ilman reseptiä: Ovestin ja Pausanol. Itse ostin Ovestinia ja nyt viikon olen käyttänyt. Lääkäri sanoi, että siis voi imettäessä käyttää, vaikka valmistehan sisältää estrogeenia, eikä kannata säikähtää sitä, että käytetään yleensä vaihdevuosien aikaan. Kysymys imettäessä samasta hormonivajeesta kuin vaihdevuosissakin (siitä ne monet mielialajututkin aiheutuvat)...Ainut ikävä puoli on tosi kova valkovuoto aamulla, kun nousen sängystä ylös, mutta side auttaa. Ja sehän varmastikin loppuu sitten, kun siirryn käyttämään niitä harvemmin kuin joka ilta...Ja kyllähän se hormonivaje korjaantuu pikku hiljaa itsestäänkin noin puolen vuoden imetyksen jälkeen...

 
Hola!

Olin vierailulla mun kaverin luona jolla 2 vko vanha PIENI poika pituus 57cm :whistle:
Oli kiva nuuhkia ja musitella sitä aikaa (hehhee 3kk sitte) ku neiti oli ihan piskuinen =)

Olipa suuri apu sälekaihtimien siirrosta, neiti "heräs" 6.10...

Viivi81 Oliski neiti tunnin siell nii sais nukkua pidempään... Nooh kyl se on noin 30 min ja sit menee niin levottomaksi ja ääni kohoaa että pakko reagoida...

Dreamer-80 Hieman aikasta sanoa mitään, ku tänään olen vasta aamulla ja nyt illalla laittanu sitä neitin poskiin. Mut jos jotain niin ei ainakaan rasvaamisen jälkeen sävähtäny punaisemmiksi ihottuma alueet ku esim bepanthenilla... Palaan asiaan :)

Iltarutiineista, meillä laitetaan yhdessä verhot kii ja vilkutetaan pihalle :D , yökkäri päälle ja naaman rasvaus sekä vaipan vaihto tarvittaessa. Valot himmeälle ja sänkyyn joko seurustelemaan, laulamaan tai sitte saa iltapullon ja siinä sitten sippaa... Eli joitain asioita/ tehtäviä pyrin pitämään/ tekee joka ilta mut pientä vaihtelua on...

Pirun toveriPUKAMA, on taas niin kipeä että |O |O |O

Kat
 
Pikainen hei!

Olittepas paljon kirjoitelleet =), nyt sain jotenkin kahlattua pari sivua viestejä mutta en ehdi oikein sanoa kellekään mitään tällä kertaa. Ei kyllä itsellekään mitään kovin ihmeellistä kuulu, tulin vain nopeasti kertomaan että hengissä ollaan :). Meillä nämä kaksi menevät ihan eri tahtia, kun yksi menee nukkumaan niin toinen herää, että omaa aikaa ei jää yhtään. Eiköhän se siitä tasoitu kunhan tulee tytsille sen verran ikää lisää, että enemmän ennakoitavuutta ja rytmiä päiviin voi ruveta odottamaan.

Juu, mutta nyt taitaa mies vihdoin kotiutua, joten menen! :wave: kaikille!
 
Illat!

Minä lahopää unohdin tosta meidän nla-kertomuksesta sen, ku Ronja sai ekan rokotuksen. Tosi hienosti meni ja piston jälkeen heitti terkalle leveet hymyt :D Mutta voi sitä tuskaa illalla, pistokohta oli aivan äärettömän arka ja neiti huusi ku hyeena pää punasena. Helpotin tuskaa ottamalla housut pois jo aiemmin illalla, jottei ne hangannu ja yöksi laitoin vielä supon rauhottamaan ja aamulla neiti oli taas, ku uus ihminen. Meillä tosin vanhemmaillaki likoilla on ollu noi rokotuskohdat tosi arkoja, joten se ei ollu mitää uutta.

Jees, tästä jatketaan seuraavalla kerralla :wave:
 
B-7
Neuvolaterveisiä:
4kk(viikon vajaa)
Paino 5872g(3410)
Pituus 61cm(50)
Py 40(34)
Hienosti kasvaa rintamaidolla,ihannepainossa =)
Vaikkei painoa ollut tullut 3kk neuvolan jälkeen pajoa,kasvaa silti hienosti ja "sain luvan" jatkaa pelkällä rintamaidolla.

Samalla oltiin kuutosen 2v neuvolassa(2 päivää vajaa ;) )
11.9kg ja 86,2cm
Saatiin tytön kanssa lähete silmälääkäriin,kun oikea silmä "karsastaa"välillä.
Onko kellään teistä kokemusta silmälääkärikäynnistä näin pienen kanssa??
Mitä sielä tutkitaan ja ennenkaikkea Miten?


Aivan upea kevät ilma ja auringonpaiste,tulin maksamaan laskuja ja unohduin tähän koneelle,mutta nyt käy tie ulos! :whistle:


:wave: B7
 
tänään oli meidän ukon 3 kk neuvola. Lääkäri oli pahasti myöhässä ja vauvalle tuli sitten kesken kaiken kaamee nälkä, eli suoraa huutoa. Lääkäri sitte tokas että syötä lähtiessä ens kerralla! Oli vielä kirjottanu neuvolakorttiin että "nälissään itkee". Kyllä tuli paha mieli... :'(
 
Hiljaista on täällä... :whistle:

pennonen :hug: . Kirjoita siihen korttiin perään et "koska lääkäri oli pahasti myöhässä" eli se lukee sit "nälissään itkee, koska lääkäri oli pahasti myöhässä".... :kieh: Ei oo tosiaankaan sun vika tai vauvan tuo. :whistle: Se voi sattua itse kullekkin jos joutuu kauan odottelemaan.

Täällä ei terkka sit tehny 3kk tarkastusta kun sillä ei kuulemma oo kiire. :headwall: Katsottiin paino sillä reissulla kuitenkin ja se oli 6300g eli kauheena on taas noussut. :whistle: Kovasti poju oksentaa aina syönnin jälkeen, joten vissiin aina jää jotain masuun. Niin ja en ylensyötä et oksentaa. On vaan sellainen vauva. ;)
Ei muuta sen kummempaa. Sen yhden yön jälkeen kun nukuttiin koko yö läpi ollaankin sit menty takaisin 1-2 kertaa heräilyyn... :headwall: Noh, kaikki tapahtuu sit aikanaan........
B7 tsemppii sinne silmälääkärille! Mul ei oo hajua. :ashamed: Esikoiselta katsottiin just silmät (4,5) ja tavanomainen näkötesti oli. Mut se voi tosiaan vaihdella paikoittain........

NP ja Tirri 3kk
 
Mites teil on lääkärineuvola ollut jo 3 kuisena? Ku meilläpäin se on 4 kk ja niin vissiin suositusten mukaan pitäis muutenkin olla (siis n. 6 vk, 4kk ja 8kk näin vauvaiässä...). Mut joo, oli kyl pennonen vähän törppö lääkäri. :(
 
muikkis kaikille! Täälä väsynyt mamma saa taas hetken istahtaa koneelle!

Milja Juu, kyllä Jyväskylästä ollaan! Täytyis varmaan uskaltautua mukaan teidän tapaamisiin!! Rupee kyllä seinät kaatua päälle yksin täällä kotona!


babyseven Mun mies on sairaalan silmäyksikössä töissä ja osaisi varmasti vastata tuohon sun kysymykseen! Pitää kysyä siltä kun tulee kotio lätkämatsista!! :)

iltarutiinit menee meillä aikas lailla samalla lailla joka ilta. Eli sosetta ja maitoa seiskalta, hetken aikaa jutustelua / laulamista / sylittelyä, sitten iltapesu ja yöpuvun vaihto ja sänkyyn. Kylpypäivät ovat yleensä keskiviikko ja lauantai.

Meillä on poika ollut nyt pari päivää todella kiukkuinen!! Itkua ja parkua ja kitinää ja kätinää.. eikä meinaa rauhoittua millään!! En tiedä sitten että tekeekö hampaita kun kuolaa tulee ja sormet on suussa koko ajan.. Syö kuitenkin ihan normaalisti hyvällä ruokahalulla ja kakat ja pissat tulee hyvin, että ei pitäisi mitään masuvaivojakaan olla.. Ihan kamalaa kiukkua vaan! huoh.. tää mamma on ihan helisemässä!!!

Nyt levolle...

Sapis ja pikku herra kiukkuinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
pennonen :hug: . Kirjoita siihen korttiin perään et "koska lääkäri oli pahasti myöhässä" eli se lukee sit "nälissään itkee, koska lääkäri oli pahasti myöhässä".... :kieh: Ei oo tosiaankaan sun vika tai vauvan tuo. :whistle: Se voi sattua itse kullekkin jos joutuu kauan odottelemaan.
Peesi! Ite ainakin kirjoittaisin kyllä lisäyksen jos joku ääliölääkäri menee tuollaista kirjoittamaan. Tsiisus mikä tyyppi!

Silmälääkäristä ei kokemuksia, tai siis lapsen kohdalla. Omia silmiä on kurkittu kaikenlaisilla härveleillä (ei kyllä ollut näössä vikaa, päänsärkyjen takia tutkittiin) että kai jotain sellaista on edessä sitten? Varmaan haastavinta on saada vauva pysymään rauhallisena ja silmät auki niissä tutkimuksissa. Tsemppiä!

Nyt ei jaksa muuta, sorppa kun en taaskaan useammalle muuta ehätä sanoa... Ja omaan napaan ei ihmeempiä kuulu, tasaista perusarkea täällä vaan vedellään.

Kuulumisiin!

 
Iltaa!

Oon kyllä lueskellut juttuja sillon tällön, mutta ei oo sit ollu aikaa enää kirjoittaa... Oon muutenkin tosi huono kommentoimaan muiden juttuja. Sanotaan nyt näin tasapuolisesti, että ihanaa seurata kaikkien vauvojen kasvua! Siis tottakai vauvat kasvavat, mutta on se silti hienoa!

Nyt kun muistan, ni iltarutiinit on meillä olleet samat synnäriltä kotiutumisesta lähtien: valot pois (yövalo on tietty aina päällä, että näkee imettää), yökkäri päälle, iltajumppa, tuutulaulut ja/tai iltasatu ja sitten iltamaito. Toi imetys viimeisenä on silleen aika huono juttu, kun on tottunut nukahtamaan tissille, eikä nykyään enää oikein muuten nukahda. :( Aattelin vaan tissistä vieroittamista sit joskus, voi olla illat hankalia...

Oltiin eilen kasvukontrollissa Kättärillä, kun Lumi syntyi niin pienikokoisena. Lääkäri ihmetteli, miksei jo oltu kuukausi sitten aloitettu kiinteitä, kun Lumi on niin pitkällä kehityksessä. Mistäs MÄ esikoisen kanssa olisin voinut tietää tollasista jutuista? Lääkäri sanoi, että silloin kun lapsi alkaa liikkua enemmän, ei äidinmaito ainoana ravintona yleensä enää riitä. Lumin painokäyrä oli heittänyt jonkin verran ja lääkäri sanoi sen johtuvan juuri edellä mainitsemastani seikasta. Niin, lääkäri totesi siis Lumin olevan motorisesti 6kk:n ikäisen tasolla. NOOOOOUUUUU! Missä mun pikkuvauva on? Mä luulin, että kaikki nelikuiset ryömii ja kannattelee jo kroppaansa täydellisesti. :ashamed: Mut hei, puolustuksena, mä en vaan voi tietää, kun on eka lapsi!

Meidän sose"maistelut" alkoi hyvin. Th sanoi, että aluksi "puhutaan kertamäärissä teelusikallisesta". Lumihan vetäs heti 1/4 perunan... Ite... Söi siis ite lusikalla... Noo, mähän ajattelin, että tämäpä helppoa! Kunnes kokeiltiin porkkanaa. Voi kyynel sitä huutoa! Ja puolet porkkanamössöstä sylkee ulos. Mitäs ootte muuten tehneet sosejämille? Mä teen soseet itse, eikä perunaa voi pakastaa, niin puserran loppusoseen siivilän läpi kattilaan ja lisään (äidin)maitoa ja sekoittelen iltavellin! Tosi kätevää! Lääkäri siis patisti aloittamaan tuon iltavellin antamisen. Sillä ei oo toistaseks ollu vaikutusta yöuniin, mutta ei mua se kerran yössä herääminen oo koskaan haitannutkaan.

Mitäs mieltä ootte mun sosetouhuista kokeneemmat mammat? Tässä on taas niin paljon uutta ja ihmeellistä, että aika epävarma olo omasta osaamisesta... Vinkkejä ja neuvoja otetaan ilomielin vastaan!

Oltiin tänään Oma koti -messuilla ja sen kaiken hälinän keskellä Lumppari vaan nukkui, 4 tuntia putkeen! Sit syötin sen, inva wc:ssä :ashamed: , ja sylissä viihtyi ja katteli ympärilleen tunnin verran, kunnes lähdettiin kotiin. Oli todella helpottunut olo, kun meni noin hyvin! Välillä on sellasia känkkispäiviä, että! Saatiin, ah, ihania ideoita mm. pihaan noilta messuilta. Oon niin kironnu tota meidän pesukonetta (jättää valkoisia läikkiä mustiin vaatteisiin), ni ku ostin messuilta täydellisen luksuspesukoneen, oon ollu koko illan ihan pilvissä! Se toimitetaan kotiin vasta viikon (?) päästä, ni annan ton pyykkivuoren kasaantua. :kieh: Uus kone saa sit vaikka pyöriä pari päivää nonstoppina...

Hei tosta reissunpäällä imetyksestä; mites ootte imetelleet julkisilla paikoilla? Onko tullut kommenttia? Negatiivista vai positiivista? Onko jotain hassuja kommelluksia aiheeseen liittyen?

Ai ihanaa! Just tuli tekstiviesti, että mun ystävä on synnyttänyt pojan! :heart:

Aurinkoisia päiviä kaikille pikkusille ja isoille!

Aino & Lumi-Emilie 4 kk+
 
B-7
Saparo!Oliskin tosi ihanaa jos viitsit mieheltäsi hiukan kysellä,niin tietäisin mihin varautua =) Ei se varmaan mitään kummallista ole,mutta kun ei oo hajuakaan silmäjutuista lasten kanssa,pelkästään neuvolan tarkistuksia :whistle:
Ainakin silmälääkärin tarvii olla varsin luova että saa tarkistettua vilkkaan 2v silmät ;)
 
B-7
Mussupussu kyseli imetyksestä =)
Mä oon kakki lapseni imettänyt julkisilla paikolla jos pakko.Ihan hyvin on ihmiset suhtautunnet ja oivana apuna yksityisyydessä on ollut pashmina huivi,peittää äidin ja vauvan hyvin =)
Mitä oon huvittuneena seuraillut vuosien varrella,on miesten ilmeet kun huomaavat naisen imettävän vauvaa.Tuijottavat kun ei olisi paljasta rintaa ennen nähneet :LOL: Mutta se on ollut jännä juttu.Muistan muumi-maassa eräänkin kerran kun,yksi isä oli 3 lapsen ja vaimon kanssa sielä ja kahvilassa imettelin ja se melkeen suu auki jäi tuijottamaan.Lieneekö vaimo sitten heidän lapsiaan koskaan imettänyt B)
 

Yhteistyössä